abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_49002396
Het gaat om Trollbeads (www.trollbeads.com), deze zijn in Amerika zoveel goedkoper dan hier. Internetsites die ze verkopen vragen geen verzendkosten naar ons land dus perfect.
Maar hoeveel risico loop je bij de douane? En als ze je eruit pikken, wat is dan de procedure, invoerrechten, boete etc? Ik dacht ook dat je tot een bepaald bedrag vrij mag invoeren? Hoe hoog is dat bedrag? En is het zinvol om niet één bestelling te plaaten maar 5 verschillende bijvoorbeeld om onder dat bedrag te blijven en zo geen risoco te lopen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 13:38:50 ]
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:41:46 #2
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_49002560
Normaal gesproken is het zo dat als je eruit gepikt wordt, je of aan de postbode de invoerrechten moet betalen, of het achteraf op rekening krijgt (bijv. bij Fedex). Er is geen boete of iets dergelijks. De kosten zijn geloof ik iets als 15 euro plus 19% over de waarde van de producten.

Mijn ervaring is dat ze bij snelle verzending (dus priority air mail enzo) de pakketten er iets eerder uitpikken.

Wat veel bedrijven overigens doen, is een lage waarde opgeven bij verzending. Dus stel je bestelt 200 dollar aan producten, dan geven ze vaak maar 100 dollar op. Dit vaak om een beetje klanten te houden, want particulieren hebben nooit zin om de volle mep te betalen. In principe komt de douane hier niet achter.
Schaap
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:43:55 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_49002651
Zie douane.nl
Er is wel een boete voor het niet juist aangeven van de waarde! Sterker nog, in de VS is dat een federal offence, dus een lagere waarde zullen ze er niet op zetten.
Het douane-belasting-vrijgestelde bedrag is 22 euro incl. verzendkosten, daar zit je boven.
Welkom in Nederland, het land waar ze je uitzuigen, ga maar uit van 15 % douaneheffing + 19 % BTW, over het totaal incl. verzendkosten.
censuur :O
pi_49002827
Het helpt volgens mij ook als je de verkoper vraagt om het pakketje te markeren als een cadeau (gift).
  vrijdag 4 mei 2007 @ 13:50:45 #5
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_49002951
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:41 schreef Cybje het volgende:
Normaal gesproken is het zo dat als je eruit gepikt wordt, je of aan de postbode de invoerrechten moet betalen, of het achteraf op rekening krijgt (bijv. bij Fedex). Er is geen boete of iets dergelijks. De kosten zijn geloof ik iets als 15 euro plus 19% over de waarde van de producten.

Mijn ervaring is dat ze bij snelle verzending (dus priority air mail enzo) de pakketten er iets eerder uitpikken.

Wat veel bedrijven overigens doen, is een lage waarde opgeven bij verzending. Dus stel je bestelt 200 dollar aan producten, dan geven ze vaak maar 100 dollar op. Dit vaak om een beetje klanten te houden, want particulieren hebben nooit zin om de volle mep te betalen. In principe komt de douane hier niet achter.
Het te betalen bedrag aan invoerrechten gaat over de totaalprijs die betaald wordt voor het pakket. De BTW is 19%, die betaal je dus sowieso en wel over de aankoopwaarde en de verzendkosten tesamen.

Daarnaast bestaat de kans dat je invoerrechten moet betalen, maar das afhankelijk van het product.

Een en ander kan trouwens sterk afhanden van de verzender. USPS is het meest aantrekkelijk, als je de invoerrechten wilt proberen te ontduiken. De andere rekenen namelijk standaard al bij verzending kosten mee, USPS doet dat niet. Daar kan je dus erdoor glippen.

De douane kan een steekproef nemen, en kan dus ook achter onjuiste waardes komen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_49002976
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:38 schreef heaven7 het volgende:
Het gaat om Trollbeads (www.trollbeads.com), deze zijn in Amerika zoveel goedkoper dan hier. Internetsites die ze verkopen vragen geen verzendkosten naar ons land dus perfect.
Maar hoeveel risico loop je bij de douane? En als ze je eruit pikken, wat is dan de procedure, invoerrechten, boete etc? Ik dacht ook dat je tot een bepaald bedrag vrij mag invoeren? Hoe hoog is dat bedrag? En is het zinvol om niet één bestelling te plaaten maar 5 verschillende bijvoorbeeld om onder dat bedrag te blijven en zo geen risoco te lopen?
http://hbi.douane.nl

Kan je per productsoort de invoerrechten en BTW percentages vinden, succes

Ok omdat ik toch niks te doen heb :

http://hbi.douane.nl/tari(...)5/Chapter_95_1FS.htm
pi_49002983
Ja maar het gaat om officiele internetwinkels, dat doen ze niet.. dus die 15% en 19% BTW is allebei over het totale bedrag en incl boete?
pi_49003095
je moet gewoon geluk hebben. Ik heb gister zojuist een pakketje van interpunk ontvangen. Het ging om 5 paar allstar schoenen, waar uiteindelijk 175 euro voor betaalt is. De winkel had een factuur gemaakt met een prijs van 1 dollar, en gift erop. Het pakketje is door ups afgeleverd, en in en op de doos stond een briefje dat het door de douane gecontroleerd zou zijn geweest. Toch heb ik geen extra cent hoeven te betalen. En zo heb ik wel vaker dingen bestelt. 1x heb ik echter wel moeten betalen, toen had ik een nintendo ds geimpirteerd, en toen kostte me dat uiteindelijk 45 euro extra douana kosten. Dat was met DHL. Het is dus geluk hebben, en anders de kosten incasseren.
..
pi_49003183
DHL maakt sowieso alle internationale zendingen open
pi_49003302
Ja het is idd ook een kwestie van geluk hebben, dat klopt. En je bespaart uiteindelijk zoveel dat je met die extra kosten op hetzelfde bedrag komt als dat je er hier voor zou betalen..
Een kennis van me wil echter een gouden kraal bestellen t.w.v. $285. Als ze eruit gepikt wordt, hoeveel betaalt ze hier dan in totaal extra voor?

En ik zelf wil geen goud, de zilveren zijn goed te betalen en tot 22 euro mag je vrij invoeren, dus heeft het zin om gewoon 5 verschillende bestellingen op dezelfde te plaatsen?
pi_49003342
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:55 schreef pvdplanet het volgende:
Wat is DHL?
quote:
We use either UPS or the US mail to deliver these orders. The shipping service we select depends on the destination and the size of your carton. International orders are shipped either USPS Air Letter Post or USPS Air Parcel Post.
pi_49003412
www.dhl.nl ook een koeriersbedrijf
..
  vrijdag 4 mei 2007 @ 14:05:26 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_49003574
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:58 schreef heaven7 het volgende:En ik zelf wil geen goud, de zilveren zijn goed te betalen en tot 22 euro mag je vrij invoeren, dus heeft het zin om gewoon 5 verschillende bestellingen op dezelfde te plaatsen?
Natuurlijk!
Ik zou ze alleen niet op 1 dag bestellen
censuur :O
pi_49003716
Bij de juwelier bij ons in het dorp zijn ze even duur!
uit een aspergernest
pi_49003780
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:09 schreef wendytje het volgende:
Bij de juwelier bij ons in het dorp zijn ze even duur!
Sorry?
pi_49003788
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:05 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Ik zou ze alleen niet op 1 dag bestellen
Oké, 5 kralen verdeelt over 5 dagen?
pi_49003832
de site is in twee delen....

europa en de rest van de wereld
die europese prijzen zijn precies zoals hier. Ik denk niet dat jij voor amerikaanse prijzen het naar NL krijgt!
uit een aspergernest
pi_49004082
Kreeg net een mailtje van mijn lief dat hij vandaag dus 30 euro moest bijbetalen aan zijn in Amerika bestelde Dr. Martens die ze vandaag kwamen afleveren
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_49004930
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:13 schreef wendytje het volgende:
de site is in twee delen....

europa en de rest van de wereld
die europese prijzen zijn precies zoals hier. Ik denk niet dat jij voor amerikaanse prijzen het naar NL krijgt!
Uhh, ja zeker wel hoor. Natuurlijk zijn de europese prijzen zoals hier, wij zijn toch europa
Ik heb al vaker in Amerika besteld. Heeft me al honderden euro's bespaard.
pi_49004943
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:20 schreef Syrena het volgende:
Kreeg net een mailtje van mijn lief dat hij vandaag dus 30 euro moest bijbetalen aan zijn in Amerika bestelde Dr. Martens die ze vandaag kwamen afleveren
Dat is balen! Maar wat is Dr. Martens?
pi_49005031
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:43 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Dat is balen! Maar wat is Dr. Martens?
Schoenen
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_49010192
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 13:55 schreef pvdplanet het volgende:
Onzin. Alleen bij gevarengoed zendingen of verdachte pakketten, en dan nog mogen douane's dat alleen doen. DHL zelf heeft het recht niet eens om de dozen te openen.
pi_49013137
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 14:42 schreef heaven7 het volgende:

[..]

Uhh, ja zeker wel hoor. Natuurlijk zijn de europese prijzen zoals hier, wij zijn toch europa
Ik heb al vaker in Amerika besteld. Heeft me al honderden euro's bespaard.
als een site duidelijk verschil maakt tussen amerikaanse en europese prijzen, hoe denk jij dan in europa voor amerikaanse prijzen te kunnen bestellen?
uit een aspergernest
pi_49013216
quote:
Op vrijdag 4 mei 2007 18:39 schreef wendytje het volgende:

[..]

als een site duidelijk verschil maakt tussen amerikaanse en europese prijzen, hoe denk jij dan in europa voor amerikaanse prijzen te kunnen bestellen?
Wat dacht je van amerikaanse webwinkels die ook internationaal versturen?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2007 18:43:47 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')