abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 30 april 2007 @ 15:15:46 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48864386


The End Of The World As We Know It is volgens meerdere bronnen upon us, bijvoorbeelde de Pole Shift of de toepassing van Martial Law.

Graag zou ik hier tips & tools zien ter voorbereiding op een catastrofale verandering.

Wij zullen hier niet zo heel snel last krijgen van martial law of een nucleare exploxie. Voor Nederland is het meest aannemelijke scenario dat grote delen onder water zullen lopen.
Ervanuit gaande dat we gedwongen zijn onze woning te verlaten en op de vlucht moeten ben ik benieuwd hoe we ons het beste kunnen voorbereiden.

Handige Linx
Captain Dave’s Survival Guide
How to survive Martial Law
End Times Report
Aftertime



TS begint:
________________________________________________________________________

De beste voorbereiding op een evacuatie is het aanleggen van voorraden.
Dit kunnen kasten, kisten, munitiekistjes e.d zijn. Van belang is dat je ze op slot kunt doen. Je kunt deze gewoon aanleggen in je huis of misschien zelfs op een geheime locatie zodat je daar heen kunt wanneer je gedwongen bent je huis te verlaten.

De belangrijkste factoren voor een goede survival zijn de 3 basisbehoeften:
* Voedsel
* Onderdak
* Water

Waar moet je nog meer rekening mee houden en/of voorbereiden?
Wat je vindt, ...
pi_48864568
Woehoe eindelijk een TRU-survival topic
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_48865238
tvp!

Sluit me aan bij UncleScorp
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_48865571
Survival of the fittest. Ik zou maar zorgen dat je een wapen hebt.
pi_48865707
Je moet rekening houden met de waar factor, preferabel dat deze minimaal 220 meter boven de zeespiegel en landinwaards ligt. De waarde van geld zal verdwijnen en die van bling zal enorm dalen, dus zorg dat je heel wat visdraad+vishaken, naald&draad setjes en tuingereedschap hebt, in ieder geval dingen waar mensen wel iets aan gaan hebben.

Water - Waterfilter 1
Electriciteit - Survival-Zonnepanelen 1 2
Eten - Sla heel veel lang houdbare producten, maar sla vooral ook veel basisingredienten in zoals bloem, meel, suiker en zout, maar denk ook aan Zaden 1 2

Ik wil over een paar jaar een lekker hoog stukje grond kopen in duitsland en daar een voorraad aanleggen, aardappels planten en wat kippen en een haan loslaten.

http://buitensport.startpagina.nl/
http://planten-zaden.eigenstart.nl/
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  maandag 30 april 2007 @ 19:18:15 #6
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48868335
quote:
Op maandag 30 april 2007 16:47 schreef TaLoN.NL het volgende:
Je moet rekening houden met de waar factor, preferabel dat deze minimaal 220 meter boven de zeespiegel en landinwaards ligt. De waarde van geld zal verdwijnen en die van bling zal enorm dalen,
Of de waarde zal dalen betwijfel ik. Meerdere sites zeggen ook dat goud een goede manier is om je kapitaal veilig te stellen. Ik denk ook niet dat goud zijn waarde zo snel zal verliezen. Wanneer jij 200 vishaakjes hebt en je buurman wil er 10 van je kopen dan verkoop je ze eerder voor 2gram goud dan 2000 euro.
Wat je vindt, ...
pi_48869178
hoezo 2000 euro, de euro is dan waardeloos. Overleefmateriaal zal een stuk belangerijker worden. Goud zal wel waardevol blijven als ruilmiddel inderdaad, maar die koers die het nu heeft is gewoon belachelijk hoog,
sinds 9/11 meer dan 2x zo hoog.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  maandag 30 april 2007 @ 20:34:47 #8
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48870347
Ik denk dat vrienden ook belangrijk zullen zijn.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_48871408
Jah, m'n beste maat gaat zo en zo in 2011 wel mee (hoop ik voor hem), die kan alcohol stoken , maar ik hoop ook dat m'n pa het rond 2009 doorziet wanneer de 2e zon zelfs met chemtrails zichtbaar zal zijn, dat we tegen die tijd een voorraadkelder op een lap grond aan kunnen leggen, da's niet goedkoop, alhoewel je voor 20.000 Euro al een mooi stuk hoog gelegen grond hebt in Duitsland. Een goede voorbereiding is al het halve werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door TaLoN.NL op 30-04-2007 21:33:16 ]
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  maandag 30 april 2007 @ 21:17:57 #10
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48871633
Een Faraday kooi voor je laptop kan ook handig zijn
Wat je vindt, ...
pi_48879354
Lees de Zombie survival guide,zit bordevol goede tips
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48880990
Ben ik effe blij dat ik in Limburg woon, we zitten boven de zeespiegel misschien ga ik wel kamers verhuren aan leuke meisjes, betaling in natura.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  Moderator dinsdag 1 mei 2007 @ 10:17:26 #14
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_48881907
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
Jah, m'n beste maat gaat zo en zo in 2011 wel mee (hoop ik voor hem), die kan alcohol stoken , maar ik hoop ook dat m'n pa het rond 2009 doorziet wanneer de 2e zon zelfs met chemtrails zichtbaar zal zijn, dat we tegen die tijd een voorraadkelder op een lap grond aan kunnen leggen, da's niet goedkoop, alhoewel je voor 20.000 Euro al een mooi stuk hoog gelegen grond hebt in Duitsland. Een goede voorbereiding is al het halve werk.
Pardon? Hoe bedoel je dat? Jij denkt dat er een 2e zon is in ons zonnestelsel?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_48882082


Ja, wij wonen in een "Binary Star System".

Vanaf 2009 kan iedereen hem zien, zelfs als de overheid chemtrails sproeit,
dan zal de overheid zeggen, ja dat ding is er, maarrr hij is erg ver weg...
En nu zeggen ze: heh Niburu, waar heb jij het over... ben je wel goed bij je hoofd?

Dus aan hen zul je geen ene f*ck hebben, alleen leugens die tot je ondergang zullen leiden.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:33:03 #16
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48882234
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]

Ja, wij wonen in een "Binary Star System".

Vanaf 2009 kan iedereen hem zien, zelfs als de overheid chemtrails sproeit,
dan zal de overheid zeggen, ja dat ding is er, maarrr hij is erg ver weg...
En nu zeggen ze: heh Niburu, waar heb jij het over... ben je wel goed bij je hoofd?

Dus aan hen zul je geen ene f*ck hebben, alleen leugens die tot je ondergang zullen leiden.
Als ik hem in 2009 zie, geloof ik er in.
Tot nu toe nog niet.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:33:46 #17
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48882248
what the fok..dat was mij niet bekend talon.nl hoezo pas vanaf 2009? Is dit de laatste planeet voor de alignment?
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:34:27 #18
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48882262
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:33 schreef Birra het volgende:

[..]

Als ik hem in 2009 zie, geloof ik er in.
Tot nu toe nog niet.
Jonge jonge, je ziet het toch op de foto's
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:35:19 #19
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_48882281
gemutlich..dan kan ik dus twee keer zo bruin worden..
  dinsdag 1 mei 2007 @ 10:36:30 #20
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48882311
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:34 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Jonge jonge, je ziet het toch op de foto's
Ik zie zoveel dingen op foto's.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_48885524
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:33 schreef Spellmeista het volgende:
what the fok..dat was mij niet bekend talon.nl hoezo pas vanaf 2009? Is dit de laatste planeet voor de alignment?
In 2009 zou die ster dichtbij genoeg moeten zijn,
ik moet zelf nog heel wat uitzoeken dus over die alignment kan nu ik geen uitspraken doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door TaLoN.NL op 01-05-2007 12:42:53 ]
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 1 mei 2007 @ 14:02:16 #22
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48888445
Gasten laten we niet oftopic raken.. waar TaLoN.NL het over heeft is uitgebreid terug te lezen op Zetatalk, een zeer uitgebreide en informatieve site. Zo ook over de Second Sun
quote:
Op maandag 30 april 2007 16:38 schreef proteus het volgende:
Survival of the fittest. Ik zou maar zorgen dat je een wapen hebt.
Een wapen is idd een must! De vraag is alleen wat voor wapen. Een geweer is handig maar heeft ook zijn nadelen.
quote:

* Children and guns do not mix.
* Guns make lots of noise, not good when you don't want to be heard.
* Ammo would eventually run out and you would then be stuck learning new approaches to a problem that should be learned in the present tense. Not when you "have" too, with limited time, supplies and resources for learning like you do now.

Therefore, I don't think guns are the best choice for self defense. The best self defense for others would be to read up on how to keep a low profile, and teaching others to learn as well. How to use silent weapons when searching for food, and teachings others to learn as well. Learning the lay of the land, (the most important in my eyes) and teaching others in your group to learn as well. There are lots of non-lethal methods to protect your self like using geese, that will help you and others sleep safe. Look at hungry dogs as an opportunity for food. Set safe traps and eat the dogs as you catch them. Sounds bad, but two birds with one stone so to speak. What I am trying to say here is, there are many ways to protect you and yours from outsiders. Your goal is for you and yours to survive, not to die at the hands of your own weaponry. Use your mind, it is the best defense you have.
Zetatalk-Hub 'Self Defense
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:36 schreef American_Nightmare het volgende:
Ben ik effe blij dat ik in Limburg woon, we zitten boven de zeespiegel misschien ga ik wel kamers verhuren aan leuke meisjes, betaling in natura.
Ik dacht dat ik bij Nijmegen (+31.6 m) ook wel veilig zou zitten, maar wat als er nu vloedgolven/tsunamis komen die het zeeniveau naar +200 m brengen. Dan zullen we toch echt richting Dld/Alpen of de Ardennen moeten gaan.
Wat je vindt, ...
pi_48890566
wapens uit de 15e eeuw! (Het liefst natuurlijk een katana of zo)

Een zwaard is legaal!

[ Bericht 21% gewijzigd door TaLoN.NL op 01-05-2007 17:58:26 ]
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_48896978
* daanski82 wil deze topic in de gaten houden en plaatst een TVP
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_48897478
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:02 schreef Da_Ripper het volgende:
Een wapen is idd een must! De vraag is alleen wat voor wapen. Een geweer is handig maar heeft ook zijn nadelen.
[..]
Pijl en boog ? Kruisboog ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:21:41 #26
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48898699
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
wapens uit de 15e eeuw! (Het liefst natuurlijk een katana of zo)

Een zwaard is legaal!
Als het zover is boeit het echt niet of het legaal is of niet.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_48898838
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
wapens uit de 15e eeuw! (Het liefst natuurlijk een katana of zo)

Een zwaard is legaal!
Je kan echt veel uitrichten met een zwaard tegenover een goed getrainde leger
En als het ooit uitkomt dan boeit het me niet of het legaal is of niet.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  dinsdag 1 mei 2007 @ 19:29:04 #28
177856 Birra
Bangkok Connection
pi_48898932
Als ik in 2009 die planeet zie maak ik i.i.g een backup plan.
To me, clowns aren't funny. In fact, they're kinda scary. I've
wondered where this started and I think it goes back to the time I
went to the circus and a clown killed my dad.
pi_48899121
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:29 schreef Birra het volgende:
Als ik in 2009 die planeet zie maak ik i.i.g een backup plan.
Tot die tijd blijf ik normaal,maar als ik een tweede zon in 2009 zie dat ga ik eens flink nadenken.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48901615
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 14:02 schreef Da_Ripper het volgende:
Een wapen is idd een must! De vraag is alleen wat voor wapen. Een geweer is handig maar heeft ook zijn nadelen.
Ik zou voor een glock 17 gaan, of een ander 9mm pistool. Onze mobilisatie complexen liggen vol met 9mm munitie, en het is zowiezo het makkelijkst verkrijgbare kaliber.
pi_48902886
Yup, (helaas) is bewapening het eerste waar je aan moet denken.
Ik zou inzetten op in ieder geval (kruis)bogen (kruisboog is makkelijker te gebruiken, gewone boog draagt verder, maar kost meer vaardigheid en oefening) zwaarden, en als ik zeker wist dat de shit eraan kwam zou ik idd vantevoren ook een aantal vuurwapesn voor zware noodgevallen verzamelen. Illegaal doet er niet meer toe in 'the end of the world as we know it'
Het is niet wàt je allemaal aan leuke lapjes grond en voorraden kunt hamsteren en bebouwen, maar of je het kunt behouden wanneer de hordes wanhopige hongerige vluchtelingten uit grote steden je stekkie komen 'bezoeken' (over een georganiseerde groep met wapens hoef je het niet te hebben, daar richt je alleen wat tegen uit met een andere georganiseerde groep... and then we're right back where we started )
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48905545
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:05 schreef Fionn het volgende:
Yup, (helaas) is bewapening het eerste waar je aan moet denken.
Ik zou inzetten op in ieder geval (kruis)bogen (kruisboog is makkelijker te gebruiken, gewone boog draagt verder, maar kost meer vaardigheid en oefening) zwaarden, en als ik zeker wist dat de shit eraan kwam zou ik idd vantevoren ook een aantal vuurwapesn voor zware noodgevallen verzamelen. Illegaal doet er niet meer toe in 'the end of the world as we know it'
Het is niet wàt je allemaal aan leuke lapjes grond en voorraden kunt hamsteren en bebouwen, maar of je het kunt behouden wanneer de hordes wanhopige hongerige vluchtelingten uit grote steden je stekkie komen 'bezoeken' (over een georganiseerde groep met wapens hoef je het niet te hebben, daar richt je alleen wat tegen uit met een andere georganiseerde groep... and then we're right back where we started )
Ik zou die mensen niet helpen,
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48905678
Nee, maar je hebt je wapens dan nodig omdat ze anders 'zichzelf helpen he'
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48905824
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:05 schreef Fionn het volgende:
Nee, maar je hebt je wapens dan nodig omdat ze anders 'zichzelf helpen he'
Als ik echt bewijs heb dat het gaat gebeuren dan koop ik ergens afgelegen wel een mooi stukie land met een grote wapenkast
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48906030
Heh als ik daar de middelen voor had zat ik er nu al, maar ja, zodra de shit (bijna) toeslaat verzamel ik wat vrienden en dan vinden we wel een plekkie.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48906365
Tuurlijk en trouwerns ik lees ook best veel survival boeken(gewoon interesse,heeft hier niks mee te maken)en ik denk dat ik me wel kan redden als er iets gebeurt,maja vrienden ik heb geen een dokter,iemand die wapens kan maken in me vriendenkring
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  dinsdag 1 mei 2007 @ 22:54:30 #37
64288 Bensel
Ladderzat
pi_48908497
Het ligt aan de aard van de ramp, wat je allemaal mee zou moeten nemen. Ik aga ervan uit, dat je je huis moet verlaten, potentieel gevaarlijke mensen/dieren tegenkomt, en weinig vooraden zuilt vinden. Dan zou ik het volgende doen: voorbereiding: survivaltraining, zodat je met bepertke middelen van het land kan leven, vuurtje stoken, ed. Een goeie stevige fiets aanschaffen, liefst ATB, iets waar weinig kapot aan kan gaan. Op een fiets kun je behoorlijk wat vervoeren, je kunt er sneller mee dan lopend, en het verbruikt geen brandstof. In m'n rugzak gaan: Een goede zwitsers zakmes (het belangrijkste van alles eigenlijk, een drinkfles met een redelijke voorraad water, filterponp voor water, enkele lucifers(aanstekers), kompas, een pistool met munitie, klein handzaam gereedschap, voor bijvoorbeeld m'n fiets, en evtueel andere handige dingen die ik tegen kan komen (technische kennis vereist). enkele kledingstukken, die makkelijk zitten, en tegen een stootje kunnen. Touw (best belangrijk). Vaseline en ducktape (altijd handig). Enkele elastieken. Telefoon met evt satelietfunctie (voor als je echt in de problemen komt, ook al kan je eigenlijk niemand vertrouwen). een eerstehulpsdoosje is onmisbaar, je moet jezelf kunnen verzorgen, mocht je wonden krijgen, om te voorkomen dat ze onsteken. Ontstekingen zijn dodelijk in dergelijke situaties.

1 ding is duidelijk: alles moet van goede kwaliteit zijn, wil je niet voor verassingen komen te staan. Stevig, functioneel, en indien mogelijk, licht

Verder een goede dosis gezond verstand. Vooral niet panikeren.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:41:44 #38
2618 Beezz
Criticaster
pi_48911062
quote:
Op maandag 30 april 2007 15:15 schreef Da_Ripper het volgende:
De beste voorbereiding op een evacuatie is het aanleggen van voorraden.
Dit kunnen kasten, kisten, munitiekistjes e.d zijn. Van belang is dat je ze op slot kunt doen. Je kunt deze gewoon aanleggen in je huis of misschien zelfs op een geheime locatie zodat je daar heen kunt wanneer je gedwongen bent je huis te verlaten.

De belangrijkste factoren voor een goede survival zijn de 3 basisbehoeften:
* Voedsel
* Onderdak
* Water

Waar moet je nog meer rekening mee houden en/of voorbereiden?
Zaadjes! Groentenzaadjes, fruitzaadjes etc. En niet te vergeten de grootste messen uit je keukengerei, gereedschap is ook handig. Het lijkt me niet reeel dat zometeen iedereen een schuilkelder gaat maken of een 'safehouse' regelt, alhoewel dat natuurlijk wel handig is, maar je zou maar al je survival spulletjes op je geheime locatie hebben gelegd waarna 'TEOTWAWKI' komt en jij met alleen maar een vleesmes, een hamer en een paar schone sokken in je tas rond rent.
Een route die hier ver vandaan loopt lijkt me ook handig, door het beetje bos dat we hebben mogen we ooit worden binnengevallen, richting hoger grond bij een uber overstroming. Goed je weg verkennen met Google Earth op je lap-top die je meeneemt, met zonne-energie accu ding, of je neemt je atlas mee... Ik zou ook een zooi vitamine pilletjes meenemen, en een waterfilter.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 23:43:31 #39
2618 Beezz
Criticaster
pi_48911123
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 22:54 schreef Bensel het volgende:
Touw (best belangrijk). Vaseline en ducktape (altijd handig). Enkele elastieken.


Sorry, ik kon het niet laten
pi_48922005
En ik maar denken dat een handdoek genoeg is
Ik ben niet verwaand, ik ben gewoon goed.....
  woensdag 2 mei 2007 @ 12:43:52 #41
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_48923122
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef TaLoN.NL het volgende:
[afbeelding]

Ja, wij wonen in een "Binary Star System".

Vanaf 2009 kan iedereen hem zien, zelfs als de overheid chemtrails sproeit,
dan zal de overheid zeggen, ja dat ding is er, maarrr hij is erg ver weg...
En nu zeggen ze: heh Niburu, waar heb jij het over... ben je wel goed bij je hoofd?

Dus aan hen zul je geen ene f*ck hebben, alleen leugens die tot je ondergang zullen leiden.
Nu effe serieus hè
bijzon
I follow you......but not on Twitter
pi_48924087
Het 2012 Topic - 2e Editie
Was het maar bijzon...
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  woensdag 2 mei 2007 @ 13:17:21 #43
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48924154
Ik heb dit boek:



Ja, leuk, zombies. Maar daarnaast staan er talloze bijzonder goede tips in. Even uit mijn hoofd de volgende (niet betrekking op zombies hebbende)
* Wees een voorbeeldig burger -> wat je zelf doet maakt niet uit, maar zorg dat de autoriteiten je niet verdacht vinden
* Indien mogelijk, koop een stuk land wat zover van de bewoonde wereld af ligt als mogelijk, ga er een paar keer heen om te kamperen, vooral als het slecht weer is
* Leer survival
* Ken planten en dieren en andere bronnen van voedsel
* Begin nu al met plannen
* Als je wapens gebruikt, zorg dat je ze ook in het donker kan hanteren
* Messen, zwaarden en bijlen hoeven niet te herladen
* Kom uit je auto en stap op de fiets
* Zorg voor goede conditie, dus geenkrachttraining maar cardio
* Alcohol en tabak zij niet nodig
* Edelmetalen zijn waardevaster dan papiergeld of creditcards

En er waren er nog meer maar dat moet je zelf maar lezen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_48928958
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:17 schreef Elegy het volgende:
Ik heb dit boek:

[afbeelding]

Ja, leuk, zombies. Maar daarnaast staan er talloze bijzonder goede tips in. Even uit mijn hoofd de volgende (niet betrekking op zombies hebbende)
* Wees een voorbeeldig burger -> wat je zelf doet maakt niet uit, maar zorg dat de autoriteiten je niet verdacht vinden
* Indien mogelijk, koop een stuk land wat zover van de bewoonde wereld af ligt als mogelijk, ga er een paar keer heen om te kamperen, vooral als het slecht weer is
* Leer survival
* Ken planten en dieren en andere bronnen van voedsel
* Begin nu al met plannen
* Als je wapens gebruikt, zorg dat je ze ook in het donker kan hanteren
* Messen, zwaarden en bijlen hoeven niet te herladen
* Kom uit je auto en stap op de fiets
* Zorg voor goede conditie, dus geenkrachttraining maar cardio
* Alcohol en tabak zij niet nodig
* Edelmetalen zijn waardevaster dan papiergeld of creditcards

En er waren er nog meer maar dat moet je zelf maar lezen
Heb hem ook gelezen,vermakelijke boek
Zitten inderdaad goede tips erin.
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_48935985
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
wapens uit de 15e eeuw! (Het liefst natuurlijk een katana of zo)

Een zwaard is legaal!
Wetgeving zit toch iets anders in elkaar.
...Daarnaast zijn ook niet-vuurwapens verboden. Niet-vuurwapens zijn onder andere diverse messen...
Voor bezit zul je ontheffing aan moeten vragen, damn, ik hoop dat ik dat krijg...
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_48946642
Mijn mail:
> Hallo,
>
> Indien ik vanuit Nederland bij jullie een Samurai zwaard bestel en dat
> via UPS laat bezorgen,
> komt er dan duane aan te pas, of gaat dat rechtstreeks omdat het
> binnen de EU/Benelux is?
>
> Met vriendelijke groet,
---
Afz. email: Samurai Sword Shop
quote:
hallo "Nederlandse klant",

Aangezien het om een verkoop binnen de Eu gaat, komt hier geen douane
aan te pas.

Mocht U verder nog vragen hebben, aarzel dan zeker niet om ons te
contacteren !

Vriendelijke groeten,

....
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_48954140
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:17 schreef Elegy het volgende:

* Indien mogelijk, koop een stuk land wat zover van de bewoonde wereld af ligt als mogelijk, ga er een paar keer heen om te kamperen, vooral als het slecht weer is
kopen lijkt me handig, maar niet per se nodig,( tenzij je nu al iets wilt gaan bouwen of voorbereiden)
Voor de meesten is dat ook financieel niet haalbaar.
Makkelijker is gewoon een plek uit te zoeken, goede -papieren- kaarten (zowieso heel balangrijk) van zowel het gebied als de routes erheen te bemachtigen, en als er wat gebeurt erheen te gaan.
Als 'the end of the world..etc" komt staat er niemand naar je koopakte te vragen

zo gaat het ook met voorraden en vervoer.
Hoewel het beter, makkelijker en medemensvriendelijker is om alles nu al te kopen en voor te bereiden, is simpelweg de snelste en slimste zijn om wat er na 'de ramp' nog beschikbaar is te pakken ook een optie.
Ik heb bijv geen auto, maar als ik na een ramp snel naar duitsland wil, staan er hier een paar duizend binnen loopafstand, en er zijn hier 2 supermarkten die ik leeg kan halen.

Na een ramp zinkt het nog niet meteen bij iedereen in, en men begint meestal hebberig eerst televisies, computers en andere dure crap te plunderen. Tegen de tijd dat de rest honger krijgt en ontdekt dat die gejatte plasmatv zonder uitzendingen niks doet en ook niet gegeten kan worden, zit een slimmer persoon al in zn nieuwe hummer vol nuttige spullen op de autobahn

Het allerbelangrijkste is inderdaad kennis en gereedschappen. Iemand hier noemde "iemand die wapens kan maken" klinkt leuk, maar zonder ijzer en loodmijnen, chemische fabrieken en nog een hele rits andere toeleveringsbedrijven kan je echt geen geweren en munitie maken. Een zwaard smeden heb je ook veel spullen voor nodig.
Dat soort relatief high tech spullen moet je gewoon vantevoren inslaan. Je kan niet alle grondstoffen binnen bereik hebben, ook al heb je de kennis.
Een goede gids over bogen maken zou wel handig zijn, die kan je van natuurlijke materialen maken.
voor geintersseerden: deze link vond ik een tijd terug http://home.planet.nl/~veen0804/ uitgebreide info over bogen maken.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48954306
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:21 schreef Fionn het volgende:
Ik heb bijv geen auto, maar als ik na een ramp snel naar duitsland wil, staan er hier een paar duizend binnen loopafstand
En hoe staat het met je autotechniek? Ingewikkelde sloten, startonderbrekers etc. Of ga je liften :-)
pi_48954329
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 22:58 schreef TaLoN.NL het volgende:
Mijn mail:
> Hallo,
>
> Indien ik vanuit Nederland bij jullie een Samurai zwaard bestel en dat
> via UPS laat bezorgen,
> komt er dan duane aan te pas, of gaat dat rechtstreeks omdat het
> binnen de EU/Benelux is?
>
> Met vriendelijke groet,
---
Afz. email: Samurai Sword Shop
[..]

Bestellen?
In Amsterdam zit een chinese winkel, die verkoopt samuraizwaarden, kan je gewoon zo meenemen.
Iemand die ik goed ken heeft er daar een gekocht.

D Eberhardt b.v. damstraat 7 Amsterdam.

Vorig jaar hadden ze iig nog samuraizwaarden, 0,1 en 5x gevouwen(neem wel een dikke protemonnee mee als je 5x gevouwen wil ) en ook andere typen oosterse wapens.
Schuin ertegenover zit een winkel genaamd "the old man" die naast een bizarre collectie blow-gerelateerde artikelen en sportspul ook een enorme collectie messen verkoopt, ook interessant voor de survivalaar
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48954619
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:26 schreef proteus het volgende:

[..]

En hoe staat het met je autotechniek? Ingewikkelde sloten, startonderbrekers etc. Of ga je liften :-)
hehe of je jat een wat oudere auto zonder al die meuk, of ook de sleuteltjes

Overigens zijn er hier ook een stel auto winkels, die zullen vast de sleuteltjes wel ergens hebben liggen-net als de overige auto's hier in de buurt. Bij een 'end of the world' ramp ga ik er wel vanuit dat het niet 'life as usual' is en je dus wat meer dingen kan doen als nu

Maar goed, je hebt een punt, momenteel heb ik niet de kennis om een zelfs een oudere auto te hotwiren(de deur gaat gewoon open met een metalen kleerhangertje dus dat is easy) dus ik zou dan, als ik zonder autobezittende vrienden moet vertrekken, maar bij een manege ofzo een paar paarden gappen.
Die raken ook niet zonder benzine.
Met een beetje mazzel kan je de verzorgsters ook meteen meenemen, en dan wordt 'the end of the world' wellicht gezelliger dan je dacht
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48954741
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:37 schreef Fionn het volgende:
Met een beetje mazzel kan je de verzorgsters ook meteen meenemen, en dan wordt 'the end of the world' wellicht gezelliger dan je dacht
Hmm, kunnen we zelf geen ramp veroorzaken
pi_48955013
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:42 schreef proteus het volgende:

[..]

Hmm, kunnen we zelf geen ramp veroorzaken
LOL, daar zijn hele bergen van onze medemensen druk mee bezig, geduld...geduld
Maar de verleiding is groot
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 18:54 schreef TaLoN.NL het volgende:

[..]

Wetgeving zit toch iets anders in elkaar.
...Daarnaast zijn ook niet-vuurwapens verboden. Niet-vuurwapens zijn onder andere diverse messen...
Voor bezit zul je ontheffing aan moeten vragen, damn, ik hoop dat ik dat krijg...
Errm... als je die 'brochure wapens en munitie" goed doorleest zie je dat zwaarden onder categorie IV vallen, waar alleen 'voorhanden (dus in bezit) hebben onder 18 jaar en dragen aan de openbare weg (en daarmee wordt voorzover ik weet bedoeld dragen op zo een manier dat je hen snel te voorschijn kan halen, dus ingepakt in een dichtgeplakte doos oid mag wel ) verboden zijn.
Je mag dus als 18+ jarige gewoon een zwaard in huis hebben.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  donderdag 3 mei 2007 @ 09:55:29 #53
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48955034
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:21 schreef Fionn het volgende:

[..]

kopen lijkt me handig, maar niet per se nodig,( tenzij je nu al iets wilt gaan bouwen of voorbereiden)
Voor de meesten is dat ook financieel niet haalbaar.
Makkelijker is gewoon een plek uit te zoeken, goede -papieren- kaarten (zowieso heel balangrijk) van zowel het gebied als de routes erheen te bemachtigen, en als er wat gebeurt erheen te gaan.
Als 'the end of the world..etc" komt staat er niemand naar je koopakte te vragen

zo gaat het ook met voorraden en vervoer.
Hoewel het beter, makkelijker en medemensvriendelijker is om alles nu al te kopen en voor te bereiden, is simpelweg de snelste en slimste zijn om wat er na 'de ramp' nog beschikbaar is te pakken ook een optie.
Ik heb bijv geen auto, maar als ik na een ramp snel naar duitsland wil, staan er hier een paar duizend binnen loopafstand, en er zijn hier 2 supermarkten die ik leeg kan halen.

Na een ramp zinkt het nog niet meteen bij iedereen in, en men begint meestal hebberig eerst televisies, computers en andere dure crap te plunderen. Tegen de tijd dat de rest honger krijgt en ontdekt dat die gejatte plasmatv zonder uitzendingen niks doet en ook niet gegeten kan worden, zit een slimmer persoon al in zn nieuwe hummer vol nuttige spullen op de autobahn

Het allerbelangrijkste is inderdaad kennis en gereedschappen. Iemand hier noemde "iemand die wapens kan maken" klinkt leuk, maar zonder ijzer en loodmijnen, chemische fabrieken en nog een hele rits andere toeleveringsbedrijven kan je echt geen geweren en munitie maken. Een zwaard smeden heb je ook veel spullen voor nodig.
Dat soort relatief high tech spullen moet je gewoon vantevoren inslaan. Je kan niet alle grondstoffen binnen bereik hebben, ook al heb je de kennis.
Een goede gids over bogen maken zou wel handig zijn, die kan je van natuurlijke materialen maken.
voor geintersseerden: deze link vond ik een tijd terug http://home.planet.nl/~veen0804/ uitgebreide info over bogen maken.
Is het niet verstandiger, en volgens mij is dat toch echt het meest praktische om een stuk land te kopen. op die manier ben je namelijk ook vrij (binnen de wet, of dan stiekem) daar aanpassingen aan te doen zoals et graven van voorraad- en schuilkelders, alternatieve vluchtroutes, water en rioleringswegen, dat soort werk.

Ik denk trouwens dat als je pas weggaat ná een ramp, je dan al te laat bent. Er zijn natuurlijk tientallen, wellicht duizenden die op de vlucht slaan, niet iedereen gaat meteen plunderen Op zo'n moment heb je echt niet veel aan een Hummer. En waarom een Hummer? Die dingen zijn lomp groot, zuipen brandstof bij het leven, bestaan uit duizenden ingewikkelde bewegende onderdelen (kan jij helemaal zelf een motor repareren? Of brandstof uit een pomp halen?) en maken ook nog eens een bak herrie zodat iedere plunderaar in een straal van enkele meters/kilometers je kan horen aankomen.
Als het op vervoer na een ramp aankomt zijn auto's leuk, maar als de weg bezaaid is met wrakken schiet dat ook niet op. Dan kan je beter een motor nemen, maar dat is veel gevaarlijker. Nee, ga dan op paardrijden en koop een paard en wagen. Makkelijker te onderhouden en veel mobieler. En als je alleen bent, neem de fiets.

En je kan nu wel de slimste en snelste willen zijn, maar denk maar niet dat als er eenmaal "martial law" je nog een supermarkt kan plunderen, dan wordt je neergeschoten of op zijn minst gevangen gezet. En dat moet juist niet, wees liever een brave burger, dan heb je meer vrijheid.

Wapens maken is een kunst op zich, maar vergeet niet dat een goed getrained individu met niets meer dan een steen en een stok betere kansen heeft dan een prutser met het laatste technologische wonderwapen. Kijk eens naar de natuurvolkeren, de indianen, Inuït, bosjesmannen, Aborigenals. Die overleven al duizenden jaren met niets meer dan dat de natuur hen geeft. Wapens kan je zelf maken, er zijn overal wel re-enactment groepen en larp collectieven (klinkt misschien stom, maar zeker re-enacters weten waar ze over praten) die zich specialiseren in bepaald wapentuig om het zo authentiek mogelijk na te maken en daar ook mee te gaan oefenen. Koop een houten zwaard en een echte katana en ga oefenen! Oefenen oefenen oefenen!
Ga op een vechtsport, je lichaam is je eerste wapen om te trainen. Is het niet voor vechten, dan voor uithoudingsvermogen.
En kijk naar praktische zaken. Leuk, een kettingzaag, maar maakt herrie, slurpt benzine en als je niet heel erg oppast kan je er ook mee verongelukken. Meer heb je aan een commandozaag, een breekijzer en dergelijke zaken die eenvoudig te onderhouden zijn en over te koop liggen.

Hoe meer onderdelen, hoe groter de kans dat er iets stukgaat. Je hebt meer aan een breekijzer dan een AK-47. Want met een AK kan je geen zware dingen verschuiven, veelvuldig deuren openbreken en dergelijke.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:04:22 #54
34156 Mirage
Smile !!!
pi_48955286
tvp
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_48956147
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:55 schreef Elegy het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger, en volgens mij is dat toch echt het meest praktische om een stuk land te kopen. op die manier ben je namelijk ook vrij (binnen de wet, of dan stiekem) daar aanpassingen aan te doen zoals et graven van voorraad- en schuilkelders, alternatieve vluchtroutes, water en rioleringswegen, dat soort werk.
Natuurlijk, maar heb jij even een half miljoen? ik had het voornamelijk over haalbaar. en dat is het gewoon niet voor de gemiddelde lezer
En dat is alleen nog het land... hoe duur dacht je dat het (zeker illegaal in het geheim, gecamoufleerd tegen overheidscontrole) bouwen en graven van schuilkelders is?
tenzij je een groep met wat centen verzamelt kun je dat echt vergeten.
Je moet roeien met de riemen die je hebt. Fantaseren over allemaal dure dingen is leuk, maar helpt niet wanneer het moment daar is.
quote:
Ik denk trouwens dat als je pas weggaat ná een ramp, je dan al te laat bent. Er zijn natuurlijk tientallen, wellicht duizenden die op de vlucht slaan, niet iedereen gaat meteen plunderen Op zo'n moment heb je echt niet veel aan een Hummer. En waarom een Hummer? Die dingen zijn lomp groot, zuipen brandstof bij het leven, bestaan uit duizenden ingewikkelde bewegende onderdelen (kan jij helemaal zelf een motor repareren? Of brandstof uit een pomp halen?) en maken ook nog eens een bak herrie zodat iedere plunderaar in een straal van enkele meters/kilometers je kan horen aankomen.
Och, ik noemde maar wat... overigens is een terreinwagen wat handiger dan een gewone auto, dan kan je de beneden genoemde wrakken omzeilen door ook buiten wegen te rijden
Overigens zullen we de meeste echte grote "end of the world......" rampen wel zien aankomen (een 2e zon ( ) valt toch wel erg op bijv.) en dan is er nog genoeg tijd om wat op touw te zetten of te vertrekken voor de grote massas in beweging komen.
En het komt weer neer op haalbaar. Wie kan het even betalen om nu alvast een stel paarden aan te schaffen en te onderhouden, grote voorraden aan te leggen, van baan te wisselen en even een huis/lap grond in bijv duitsland aan te schaffen op een (op dat moment als zodanig beschouwde) veilige plek?
en dat ook nog voor een ramp waarvan je niet weet wanneer, hoe, waar en OF hij wel komt?
Wie weet ligt je leuke stukje grond wel midden in de shitzone omdat de ramp een andere was dan je dacht...
Het meest realistische wat je kan aannemen is dat de meesten die hier lezen gewoon in een stad zullen zitten als 'de ramp' zich aankondigt. En dus is het denk ik het nuttigst te kijken naar wat gewone mensen met bebscheiden middelen kunnen doen.
quote:
Als het op vervoer na een ramp aankomt zijn auto's leuk, maar als de weg bezaaid is met wrakken schiet dat ook niet op. Dan kan je beter een motor nemen, maar dat is veel gevaarlijker. Nee, ga dan op paardrijden en koop een paard en wagen. Makkelijker te onderhouden en veel mobieler. En als je alleen bent, neem de fiets.
Yup, paarden zijn de beste optie. Beter dan de fiets nog, paarden blijven uit zichzelf overeind, hetgeen betekent dat je in je eentje een heel stel pakpaarden kan meenemen die je alleen hoeft te leiden. Op je fiets past maar zoveel, en een 2e fiets meeslepen werkt niet.
[quote]
En je kan nu wel de slimste en snelste willen zijn, maar denk maar niet dat als er eenmaal "martial law" je nog een supermarkt kan plunderen, dan wordt je neergeschoten of op zijn minst gevangen gezet. En dat moet juist niet, wees liever een brave burger, dan heb je meer vrijheid.

Zolang er nog 'martial law' kan worden ingesteld functioneert de maatschappij blijkbaar nog en dan hebben we geen 'end of the world as we know it' maar gewoon 'big shit' En onder martial law krijg je ook te maken met roadblocks en allerlei controles. Dan kom je ook niet weg met je paarden met spulletjes.
Hamsteren en rondreizen is meestal het eerste wat verboden wordt tijdens calamiteiten, dus rondreizen met grote voorraden levert dan meteen problemen op.
Maar ja, dit topic gaat m.i. meer over situaties waarin de overheid uitgeschakeld is en 'een brave burger'zijn niet meer bestaat.
Het alleberlangrijkste in geval van een aankomende-of reeds gebeurde- ramp is het hoofd koel houden, en niet als de grote massa gillend rondrennen en als een wildeman tekeer gaan, maar helder en redenerend een van te voren gemaakt plan uit te voeren, indien nodig aangepast aan onverwachte omstandigheden.
quote:
Wapens maken is een kunst op zich, maar vergeet niet dat een goed getrained individu met niets meer dan een steen en een stok betere kansen heeft dan een prutser met het laatste technologische wonderwapen. Kijk eens naar de natuurvolkeren, de indianen, Inuït, bosjesmannen, Aborigenals. Die overleven al duizenden jaren met niets meer dan dat de natuur hen geeft. Wapens kan je zelf maken, er zijn overal wel re-enactment groepen en larp collectieven (klinkt misschien stom, maar zeker re-enacters weten waar ze over praten) die zich specialiseren in bepaald wapentuig om het zo authentiek mogelijk na te maken en daar ook mee te gaan oefenen. Koop een houten zwaard en een echte katana en ga oefenen! Oefenen oefenen oefenen!
Ga op een vechtsport, je lichaam is je eerste wapen om te trainen. Is het niet voor vechten, dan voor uithoudingsvermogen.
yup.... helemaal mee eens.... alleen een survivalboekje kopen schiet niet op. Ga een paar vakanties niet naar benidorm maar ga primitief kamperen en oefen in survival skills. Dat geeft je een betere overlevingskans dan 2 maanden aan blikvoedsel.
Een geoefend vechter met een mes, stok of zn blote handen maakt gehakt van een noob met een katana, en heeft zelfs een grote kans tegen een met een geweer.
Een geoefend jager met alleen een mes vangt meer herten en konijnen dan een noob met een sniperrifle.
Heh en die natuurvolkeren, die zijn waarschijnlijk degenen die het meest onveranderd verderleven bij een ramp-gebeuren waar dit topic over gaat. het is inderdaad the "end of the world as WE know it" en in die wereld leven zij niet
quote:
En kijk naar praktische zaken. Leuk, een kettingzaag, maar maakt herrie, slurpt benzine en als je niet heel erg oppast kan je er ook mee verongelukken. Meer heb je aan een commandozaag, een breekijzer en dergelijke zaken die eenvoudig te onderhouden zijn en over te koop liggen.

Hoe meer onderdelen, hoe groter de kans dat er iets stukgaat. Je hebt meer aan een breekijzer dan een AK-47. Want met een AK kan je geen zware dingen verschuiven, veelvuldig deuren openbreken en dergelijke.
Inderdaad, zo min mogelijk afhankelijk zijn van mechanische shit en brandstoffen. Mechaniek verslijt en brandstof raakt op. Is misschien leuk voor de eerste 2 maanden na een ramp, maar daarna ben je op meer low tech spullen aangewezen.
ook gereedschappen met meerdere gebruiksmogelijkhden zijn verstandig. Bomen kan je omhakken met een bijl, een bijl is ook een matig effectief wapen, en de achterkant kan je als hamer gebruiken. Hij opent deuren, en je kan er ook dingen mee openwrikken. Zo min mogelijk spullen die maar 1 beperkt nut hebben.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  donderdag 3 mei 2007 @ 10:53:38 #56
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48956832
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:27 schreef Fionn het volgende:

[..]

Bestellen?
In Amsterdam zit een chinese winkel, die verkoopt samuraizwaarden, kan je gewoon zo meenemen.
Iemand die ik goed ken heeft er daar een gekocht.

D Eberhardt b.v. damstraat 7 Amsterdam.

Vorig jaar hadden ze iig nog samuraizwaarden, 0,1 en 5x gevouwen(neem wel een dikke protemonnee mee als je 5x gevouwen wil ) en ook andere typen oosterse wapens.
Schuin ertegenover zit een winkel genaamd "the old man" die naast een bizarre collectie blow-gerelateerde artikelen en sportspul ook een enorme collectie messen verkoopt, ook interessant voor de survivalaar
Bij dat oosterse winkeltje heb ik ook mijn imitatie Highlander zwaard gekocht. Niet dat ik er wat mee ga doen, want in de strijd tussen een ananas en dat zwaard zal het zwaard het onderspit delven vrees ik
The Old Man is idd ook een goede winkel met een hoop goede messen. Helaas zijn ze best duur, ik denk dat de eerste de beste legerdump ook prima spullen heeft.
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:32 schreef Fionn het volgende:

[..]

Natuurlijk, maar heb jij even een half miljoen? ik had het voornamelijk over haalbaar. en dat is het gewoon niet voor de gemiddelde lezer
En dat is alleen nog het land... hoe duur dacht je dat het (zeker illegaal in het geheim, gecamoufleerd tegen overheidscontrole) bouwen en graven van schuilkelders is?
tenzij je een groep met wat centen verzamelt kun je dat echt vergeten.
Je moet roeien met de riemen die je hebt. Fantaseren over allemaal dure dingen is leuk, maar helpt niet wanneer het moment daar is.
Misschien is het duur, maar als je kijkt hoeveel mensen tegenwoordig ergens een tweede huisje hebben moet het toch wel haalbaar zijn voor een engizins modaal inkomen.
En wat ook mogelijk is, doe het met een klein groepje mensen die je echt vertrouwd, zoals je familie. Dan heb je ook meteen meer kennis. Al blijft het riskant, want hoe meer mensen weten waar je mee bezig bent, hoe groter de kans op ontdekking.
quote:
Och, ik noemde maar wat... overigens is een terreinwagen wat handiger dan een gewone auto, dan kan je de beneden genoemde wrakken omzeilen door ook buiten wegen te rijden
Overigens zullen we de meeste echte grote "end of the world......" rampen wel zien aankomen (een 2e zon ( ) valt toch wel erg op bijv.) en dan is er nog genoeg tijd om wat op touw te zetten of te vertrekken voor de grote massas in beweging komen.
En het komt weer neer op haalbaar. Wie kan het even betalen om nu alvast een stel paarden aan te schaffen en te onderhouden, grote voorraden aan te leggen, van baan te wisselen en even een huis/lap grond in bijv duitsland aan te schaffen op een (op dat moment als zodanig beschouwde) veilige plek?
en dat ook nog voor een ramp waarvan je niet weet wanneer, hoe, waar en OF hij wel komt?
Wie weet ligt je leuke stukje grond wel midden in de shitzone omdat de ramp een andere was dan je dacht...
Het meest realistische wat je kan aannemen is dat de meesten die hier lezen gewoon in een stad zullen zitten als 'de ramp' zich aankondigt. En dus is het denk ik het nuttigst te kijken naar wat gewone mensen met bebscheiden middelen kunnen doen.
Inderdaad, wel de mogelijkheden in acht nemen. Gelukkig zijn veel survivalboeken dan ook gericht op situaties waar er weinig tot geen luxe voorhanden is.
Je afvragen OF er ook daadwerkelijk wat gaat plaatsvinden, daar moet je dat soort beslissingen niet aan overlaten. Misschien gebeurt het niet in jouw leven, maar dan heb je wel iets voor je kinderen of vrienden. En zo niet, dan heb je in elk geval een aardig survivalvakantiehuisje

quote:
Zolang er nog 'martial law' kan worden ingesteld functioneert de maatschappij blijkbaar nog en dan hebben we geen 'end of the world as we know it' maar gewoon 'big shit' En onder martial law krijg je ook te maken met roadblocks en allerlei controles. Dan kom je ook niet weg met je paarden met spulletjes.
Hamsteren en rondreizen is meestal het eerste wat verboden wordt tijdens calamiteiten, dus rondreizen met grote voorraden levert dan meteen problemen op.
Maar ja, dit topic gaat m.i. meer over situaties waarin de overheid uitgeschakeld is en 'een brave burger'zijn niet meer bestaat.
Het alleberlangrijkste in geval van een aankomende-of reeds gebeurde- ramp is het hoofd koel houden, en niet als de grote massa gillend rondrennen en als een wildeman tekeer gaan, maar helder en redenerend een van te voren gemaakt plan uit te voeren, indien nodig aangepast aan onverwachte omstandigheden.
Maak daarom niet slechts één plan, maar minstens drie en indien mogelijk, nog meer. Plannen is één ding, je zal altijd zien dat een gebeurtenis zich anders voltrekt, ergens anders plaatsvind of dat je ene schuilplaats al is ontdekt.
quote:
yup.... helemaal mee eens.... alleen een survivalboekje kopen schiet niet op. Ga een paar vakanties niet naar benidorm maar ga primitief kamperen en oefen in survival skills. Dat geeft je een betere overlevingskans dan 2 maanden aan blikvoedsel.
Een geoefend vechter met een mes, stok of zn blote handen maakt gehakt van een noob met een katana, en heeft zelfs een grote kans tegen een met een geweer.
Een geoefend jager met alleen een mes vangt meer herten en konijnen dan een noob met een sniperrifle.
Heh en die natuurvolkeren, die zijn waarschijnlijk degenen die het meest onveranderd verderleven bij een ramp-gebeuren waar dit topic over gaat. het is inderdaad the "end of the world as WE know it" en in die wereld leven zij niet
Om eerlijk te zijn moet ik ook maar weer eens wat gaan doen aan mijn conditie en kennis. Tis veel te ver weggezakt eigenlijk.
Maar weer eens hardlopen en dergelijke, tenminste nog iets.
Trouwens, een katapult is ook altijd wel handig. Niet dat het een accuraat dodelijk wapen is, maar je kan het ding ook gebruiken voor afleiding en alles wat in de sling past is munitie. Alleen kan je ze hier niet kopen. Maar in Spanje en Italië dan weer wel
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:07:21 #57
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48957255
Ook wel handig, landkaarten kopen, of een atlas oid. Zodat je tenminste nog een idee heb waar wat is, als de GPS er later dus helemaal uit ligt .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:30:04 #58
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48958233
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:53 schreef Elegy het volgende:

En wat ook mogelijk is, doe het met een klein groepje mensen die je echt vertrouwd...
FOK!-meeting ten tijde van de 2e zon?
Wat je vindt, ...
pi_48958793
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 10:53 schreef Elegy het volgende:

Bij dat oosterse winkeltje heb ik ook mijn imitatie Highlander zwaard gekocht. Niet dat ik er wat mee ga doen, want in de strijd tussen een ananas en dat zwaard zal het zwaard het onderspit delven vrees ik
The Old Man is idd ook een goede winkel met een hoop goede messen. Helaas zijn ze best duur, ik denk dat de eerste de beste legerdump ook prima spullen heeft.
waarschijnlijk beter zelfs. Als je een goede dumpzaak kan vinden tenminste. Bij mij in de buurt is alles over de kop, en zijn er alleen nog die commerciele D.U.M.P. winkels. De enige normale dumpzaak die ik nog weet zit helemaal in utrecht.
Op het waterlooplein kan je ook nog wel eens nuttige spullen aantreffen.
quote:
Misschien is het duur, maar als je kijkt hoeveel mensen tegenwoordig ergens een tweede huisje hebben moet het toch wel haalbaar zijn voor een engizins modaal inkomen.
En wat ook mogelijk is, doe het met een klein groepje mensen die je echt vertrouwd, zoals je familie. Dan heb je ook meteen meer kennis. Al blijft het riskant, want hoe meer mensen weten waar je mee bezig bent, hoe groter de kans op ontdekking.
Helaas behoor ik niet tot de mensen die zelfs maar iemand kent die een 2e huisje heeft. Had ik het geld voor zelfs maa 1 eigen huis , dan had ik mn lapje grond en mn schuilkelder nu al
quote:
Inderdaad, wel de mogelijkheden in acht nemen. Gelukkig zijn veel survivalboeken dan ook gericht op situaties waar er weinig tot geen luxe voorhanden is.
Je afvragen OF er ook daadwerkelijk wat gaat plaatsvinden, daar moet je dat soort beslissingen niet aan overlaten. Misschien gebeurt het niet in jouw leven, maar dan heb je wel iets voor je kinderen of vrienden. En zo niet, dan heb je in elk geval een aardig survivalvakantiehuisje
Nu ja, die vraag is dus wel handig als je nu je hele leven op de schop moet gooien, naar een ander land verhuizen alles wat je hebt verkopen om je 'veilige' stukje land te hebben, en dan je hele leven te wchten op een ramp die niet komt
Als je genoeg poen hebt om het 'er even bij te doen' is het natuurlijk een ander verhaal.
Het simpelst is gewoon: in zwitserland gaan wonen... als een tsunami oid daar weet te komen weet je dat het nergens veilig is
quote:
Maak daarom niet slechts één plan, maar minstens drie en indien mogelijk, nog meer. Plannen is één ding, je zal altijd zien dat een gebeurtenis zich anders voltrekt, ergens anders plaatsvind of dat je ene schuilplaats al is ontdekt.
Dat is dus waarom ik al zei: beter wat plaatsen 'op het oog te hebben' want 1 plek kopen is wel te doen voor sommigen, maar 2 of 3 is echt alleen voor hele rijke mensen weggelegd.
Eventueel, als je al weet wat voor ramp er komt kan je dan inzetten op de beste plek.
Het allerhandigste in eerste instantie if flexibele voorbereidingen treffen: survivalkennis, gereedschappen, vervoer, kennis opdoen, dingen die je overal mee naar toe kan nemen.
En inderdaad wat mensen die je kan vertrouwen. In je eentje red je het toch niet lang. Je hoeft maar 1x je enkel te verstuiken en het kan al bye bye zijn. Gebroken bot is nagenoeg zeker the end zonder iemand die je verzorgt. en niet alleen zijn is toch wel zo gezellig, das ook een survival factor op den duur
Dus toch naar die manege
quote:
Om eerlijk te zijn moet ik ook maar weer eens wat gaan doen aan mijn conditie en kennis. Tis veel te ver weggezakt eigenlijk.
Maar weer eens hardlopen en dergelijke, tenminste nog iets.
Trouwens, een katapult is ook altijd wel handig. Niet dat het een accuraat dodelijk wapen is, maar je kan het ding ook gebruiken voor afleiding en alles wat in de sling past is munitie. Alleen kan je ze hier niet kopen. Maar in Spanje en Italië dan weer wel
Heh ik fiets me de hele tijd de pleuris als het een ramp is waar je voor weg kan fietsen, en hij wacht nog een jaar of 2, dan zit ik goed
Ach, en primitief kamperen heb ik met de paplepel ingegoten gekregen, met survival-nut ouders....soms deden we het makkelijk aan, en dan hadden we kampeermatjes mee om op te slapen... de decadente luxe
Een katapult is inderdaad erg handig, getuige het feit dat de overheid het zelfs nodig vond ze te verbieden.
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
pi_48959001
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:30 schreef Da_Ripper het volgende:

Op donderdag 3 mei 2007 10:53 schreef Elegy het volgende:
En wat ook mogelijk is, doe het met een klein groepje mensen die je echt vertrouwd


FOK!-meeting ten tijde van de 2e zon?
zeg nou zelf
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:48:12 #61
2618 Beezz
Criticaster
pi_48959015
De survival kit van wikipedia. klik

Met wetsteen! Toiletpapier staat er ook tussen, het laatste waar ik aan denk als ik moet rennen voor m'n leven naar de andere kant van de wereld is een schone kont. Draad en naald staat er ook, dat kan ook wel handig zijn voor vissen, vallen maken, etc.
Deze wiki is ook handig trouwens. Ik kwam ook Survival IQ tegen, de beste site die ik tot nu tegengekomen ben.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:56:37 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48959387
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:48 schreef Beezz het volgende:
Ik kwam ook Survival IQ tegen, de beste site die ik tot nu tegengekomen ben.
Oeh nice, gelukkig kan je ook de boeken kopen waar de site op is gebasseerd, wel handig .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_48959995
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:56 schreef jogy het volgende:

[..]

Oeh nice, gelukkig kan je ook de boeken kopen waar de site op is gebasseerd, wel handig .
Wat? heb je geeneens een volledig zelfsupporting hideout met mini kernreactor, eigen zuurstof en water en een mainframe met een paar honderd terabyte aan datastorage om alle belangrijke webpaginas te backuppen dan?
Wees de verandering die je in de wereld wilt zien!
voor diegenen die willen weten waarom ik bijna "Ohforf'sake" had geheten
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:11:56 #64
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_48960049
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 12:10 schreef Fionn het volgende:

[..]

Wat? heb je geeneens een volledig zelfsupporting hideout met mini kernreactor, eigen zuurstof en water en een mainframe met een paar honderd terabyte aan datastorage om alle belangrijke webpaginas te backuppen dan?
Nee.

Maar met een beetje geluk is Dit geen hoax en kunnen we tenminste stroom houden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 3 mei 2007 @ 12:52:36 #65
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_48961579
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 11:48 schreef Fionn het volgende:

[..]

zeg nou zelf
ik wist het
Wat je vindt, ...
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:01:58 #66
64288 Bensel
Ladderzat
pi_48964288
oh ja, nog een goede tiup om te voorkomen dat je in rondjes loopt in onbekend, en dicht begroeid gebied. net zoals je link of rechts kunt ziujn, heb je ook een dominante voet. Deze voet maakt vaak net iets grotere/meer stappen, waardoor je in feite een grote cirkel gaat lopen. Om dit te voorkomen in dicht begoeid gebied kun je een methode toepassen die dead man reckoning heet. Neem een boom/lantaarnpaal/groot voorwerp die ver weg staat, en loop erheen.. lopp verder, en kijk terug, of je nog op 1 lijn zit.. Loop weer verder, en kijk of je 1e en 2e punt nog steeds op een lijn liggen. Herhaal. Op deze manier loop je geen rondjes. Andere tip: loop altijd langs een riveier, maar kampeer enigzins er vandaan, wegens overstromings gevaar. als je stroomafwaarts loopt kom je vaak op den duur wel bij bewoond gebied.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_48969952
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 09:55 schreef Elegy het volgende:

[..]

Is het niet verstandiger, en volgens mij is dat toch echt het meest praktische om een stuk land te kopen. op die manier ben je namelijk ook vrij (binnen de wet, of dan stiekem) daar aanpassingen aan te doen zoals et graven van voorraad- en schuilkelders, alternatieve vluchtroutes, water en rioleringswegen, dat soort werk.

Ik denk trouwens dat als je pas weggaat ná een ramp, je dan al te laat bent. Er zijn natuurlijk tientallen, wellicht duizenden die op de vlucht slaan, niet iedereen gaat meteen plunderen Op zo'n moment heb je echt niet veel aan een Hummer. En waarom een Hummer? Die dingen zijn lomp groot, zuipen brandstof bij het leven, bestaan uit duizenden ingewikkelde bewegende onderdelen (kan jij helemaal zelf een motor repareren? Of brandstof uit een pomp halen?) en maken ook nog eens een bak herrie zodat iedere plunderaar in een straal van enkele meters/kilometers je kan horen aankomen.
Als het op vervoer na een ramp aankomt zijn auto's leuk, maar als de weg bezaaid is met wrakken schiet dat ook niet op. Dan kan je beter een motor nemen, maar dat is veel gevaarlijker. Nee, ga dan op paardrijden en koop een paard en wagen. Makkelijker te onderhouden en veel mobieler. En als je alleen bent, neem de fiets.

En je kan nu wel de slimste en snelste willen zijn, maar denk maar niet dat als er eenmaal "martial law" je nog een supermarkt kan plunderen, dan wordt je neergeschoten of op zijn minst gevangen gezet. En dat moet juist niet, wees liever een brave burger, dan heb je meer vrijheid.

Wapens maken is een kunst op zich, maar vergeet niet dat een goed getrained individu met niets meer dan een steen en een stok betere kansen heeft dan een prutser met het laatste technologische wonderwapen. Kijk eens naar de natuurvolkeren, de indianen, Inuït, bosjesmannen, Aborigenals. Die overleven al duizenden jaren met niets meer dan dat de natuur hen geeft. Wapens kan je zelf maken, er zijn overal wel re-enactment groepen en larp collectieven (klinkt misschien stom, maar zeker re-enacters weten waar ze over praten) die zich specialiseren in bepaald wapentuig om het zo authentiek mogelijk na te maken en daar ook mee te gaan oefenen. Koop een houten zwaard en een echte katana en ga oefenen! Oefenen oefenen oefenen!
Ga op een vechtsport, je lichaam is je eerste wapen om te trainen. Is het niet voor vechten, dan voor uithoudingsvermogen.
En kijk naar praktische zaken. Leuk, een kettingzaag, maar maakt herrie, slurpt benzine en als je niet heel erg oppast kan je er ook mee verongelukken. Meer heb je aan een commandozaag, een breekijzer en dergelijke zaken die eenvoudig te onderhouden zijn en over te koop liggen.

Hoe meer onderdelen, hoe groter de kans dat er iets stukgaat. Je hebt meer aan een breekijzer dan een AK-47. Want met een AK kan je geen zware dingen verschuiven, veelvuldig deuren openbreken en dergelijke.
zeker ook de zombie survival guide gelezen
Sowieso is een koevoet handig en ik zou het liefst een klein pistool bezitten zoals de walter pkk en een AK 47(makkelij te onderhouden)plus water filter pomp dingengetje en veel houdbare eten in blik(tonijn enstuf)Survival mes een een paar goede boeken over de natuur.
en het liefst zou ik met een kameel rondreizen(kan veel dragen en kan lang zonder water en eten),jammer genoeg zijn ze hier niet dus dan maar een paard kopen voor die tijd en verzorgen of gewoon de lokale kinderboerderij plunderen.


[ Bericht 2% gewijzigd door Double-Helix op 03-05-2007 16:31:49 ]
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
  donderdag 3 mei 2007 @ 16:56:01 #68
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_48971123
quote:
Op donderdag 3 mei 2007 16:23 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

zeker ook de zombie survival guide gelezen
Sowieso is een koevoet handig en ik zou het liefst een klein pistool bezitten zoals de walter pkk en een AK 47(makkelij te onderhouden)plus water filter pomp dingengetje en veel houdbare eten in blik(tonijn enstuf)Survival mes een een paar goede boeken over de natuur.
en het liefst zou ik met een kameel rondreizen(kan veel dragen en kan lang zonder water en eten),jammer genoeg zijn ze hier niet dus dan maar een paard kopen voor die tijd en verzorgen of gewoon de lokale kinderboerderij plunderen.
Zie vorige pagina

Ja, waar haal je nou weer een kameel vandaan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_48973000
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
maar ik hoop ook dat m'n pa het rond 2009 doorziet wanneer de 2e zon zelfs met chemtrails zichtbaar zal zijn
  dinsdag 8 mei 2007 @ 16:31:34 #70
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_49148541
In het SAS-Survival Handbook ( ) wordt aangeraden om een survival kit samen te stellen, naast je uitgebreidere uitrusting gespecialiseerd op het gebied waar je naar toe gaat. Deze kit bestaat uit:

1. lucifers - Waterbestendige lucifers zijn handig maar nemen meer ruimte in beslag dan gewone lucifers, liefst van het soort dat u overal kunt aanstrijken, en die u tot op zekere hoogte waterbestendig kunt maken door de kop in gesmolten kaarsvet te steken. Breek van iedere lucifer de helft van de steel af om ruimte uit te sparen. Het is veel gemakkelijker vuur te maken met lucifers dan op een andere manier, maar verspil ze niet en gebruik ze alleen wanneer geimproviseerde methoden falen. Neem slechts een lucifer tegelijk uit het blikje en sluit het meteen weer af. Laat het nooit open of op de grond liggen.
2. Kaars - Van onschatbare waarde voor het aanleggen van een vuur en als lichtbron. Schaaf hem vierkant om ruimte te besparen. Als hij van talk is is het vet in noodgevallen te eten en u kunt er ook mee bakken - maar wees er wel zeker van dat het talk is; paraffine en sommige andere kaarsen zijn niet eetbaar. Talk is in een warm klimaat niet lang houdbaar.
3.Vuursteen - Vuurstenen werken ook als ze nat zijn en zullen het nog doen als u al lang door uw lucifers heen bent. Investeer in een vuurteen met een zaagstrijker.
4. Vergrootglas - Hiermee kunt u vuur maken door middel van direct zonlicht en bovendien is het nuttig bij het zoeken naar splinters en beten.
5. Naalden en garen - Verschillende naalden, waaronder minstens een met een zeer groot oog voor pees en grof draad. Kies sterk garen en wind het om de naalden heen.
6. Vishaken en -lijn - Een selectie verschillende haken in een klein houdertje of pakje. Voeg er een paar loodjes bij. Met een kleine haak kun je zowel kleine als grote vissen vangen, maar met een grote haak alleen grote vissen. Doe er zo veel mogelijk vislijn bij - het is ook handig voor het vangen van vogels.
7. Kompas - Een lichtgevend kompas met knopbediening - maar zorg ervoor dat u het goed kunt lezen, omdat sommige kleine kompassen verwarrend kunnen zijn. Een met vloeistof gevuld kompas is het best, maar het mag niet lekken, er mogen geen luchtbelletjes in zitten en het moet perfect in orde zijn. De naald gaat vaak roesten, en moet goed op zijn draaipunt rusten en onbelemmerd kunnen ronddraaien.
8. Betalicht - Een lichtgevend kristal, ter grootte van slechts een kleine munt, maar bij nacht ideaal voor het lezen van een kaart; en een nuttig hulpmiddel voor het lokken van vis - duur, maar het gaat een leven lang mee.
9. Draad voor strikken - Bij voorkeur koperdraad, 60 tot 90cm. Voor strikken, maar kan daarnaast veel andere overlevingsproblemen oplossen.
10. Flexibele zaag - Deze hebben gewoonlijk aan de uiteinden grote ringen die als handgreep dienen. Verwijder deze want ze vergen te veel ruimte; zij kunnen worden vervangen door stukjes hout wanneer u de zaag nodig hebt. Smeer hem in met een laagje vet ter becherming tegen roest en breuk. Draadzagen kunnen zelfs worden gebruikt voor het omzagen van behoorlijk grote bomen.
11. Medische zaken - Wat u meeneemt hangt af van uw bekwaamheid in het gebruik ervan. Medicijnen moeten luchtdicht worden verpakt terwijl watten voorkomen dat de boel rammelt. vb: Analgeticum, sedatief, antibiotica, antihistaminicum, tabletten voor sterilisatie van water,
antimalariatabletten en kaliumpermanganaal.
12. Scalpels - Minstens twee lemmeten van verschillende afmetingen. Een handvat kan worden gemaakt van hout wanneer het nodig is.
13. Zwaluwstaarthechtingen - Om de randen van wonden bij elkaar te houden.
14. Pleisters - Verschillende maten, bij voorkeur waterbestendig, voor het schoonhouden van schaaf- en snijwondjes.
15. Condoom - Dit kan dienen als waterzak - het kan een liter bevatten
Wat je vindt, ...
  donderdag 6 september 2007 @ 16:19:35 #71
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_52984398
Ik liep net in de Aldi en zag daar een verzameling houtbijlen liggen, misschien is dat ook wel handig om bij je te hebben, multifunctioneel natuurlijk . Verder heeft een vriend van me een zaklicht zonder batterijen maar met een accu en een draaiding eraan. blijft met twee minuten draaien een hele nacht branden. ook retehandig.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 6 september 2007 @ 16:45:26 #72
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52985085
quote:
Op donderdag 6 september 2007 16:19 schreef jogy het volgende:
Ik liep net in de Aldi en zag daar een verzameling houtbijlen liggen, misschien is dat ook wel handig om bij je te hebben, multifunctioneel natuurlijk . Verder heeft een vriend van me een zaklicht zonder batterijen maar met een accu en een draaiding eraan. blijft met twee minuten draaien een hele nacht branden. ook retehandig.
2 min draaien de hele nacht licht is zeker handig. Ik ken wel de knijpkat, maar daar moet je bij blijven knijpen wil je licht hebben.
Die bijlen kunnen idd van pas komen. Nadeel is wel dat ze waarschijnlijk zwaar en log zijn. Als je ze uit elkaar kunt halen dan zou het al een stuk schelen.

Ik denk dat the key-word 'multifunctioneel' moet zijn. Wanneer je bijv. een bijl, een hamer en een koevoet in 1 hebt, kom je al n stuk verder
Wat je vindt, ...
pi_52985425
Een bijl van de Aldi... Een computer van de Aldi ok, maar als het gaat om zulke spullen koop ik dat liever bij... Hmm, waar koop je eigenlijk een bijl? Bij de Gamma?

Maar dat is inderdaad handig om te hebben ja, die zaklamp ook, is die zaklamp ook nog eens waterdicht of niet? Dan is 'ie helemaal ideaal.

Heeft iemand trouwens ervaring met waterfilter systemen? Ik neem aan dat je die bij een kampeerzaak zou kunnen kopen?
  donderdag 6 september 2007 @ 17:26:37 #74
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_52985967
Ik heb geen ervaring met systemen, ik weet wel dat er tabletten zijn om je water te zuiveren.
Wat je vindt, ...
  donderdag 6 september 2007 @ 20:02:52 #75
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_52988873
mijn survival kit ligt klaar... if you see me running try to keep up with me
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:09:51 #76
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_53028703
The end of the world as we know it ,

Ik lees alleen maar dingen die al bestaan
terwijl er juist een einde komt aan the world as we know it .
rampen,overstromingen,enz zijn aan de orde van de dag nu dus dat is het niet ..

[ Bericht 4% gewijzigd door Summers op 08-09-2007 14:20:35 ]
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  zaterdag 8 september 2007 @ 14:27:05 #77
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_53028996
De reden die leid tot TEOTWAWKI, zal waarschijnlijk door iets komen wat we inderdaad al kennen.
Wanneer er op globale schaal overstromingen/rampen/martial law zal plaatsvinden is het toch echt wel the end of the world as we know it. Zelfs als alleen jouw dorp overstroomt kan het al teotwawki voor jou zijn...
Wat je vindt, ...
  donderdag 13 september 2007 @ 21:23:43 #78
124870 TonnyD.Sacrell
I can see into your Dreams!
pi_53156183
tvp
Sylar says; "...Hailing frequenties closed, sir."
  vrijdag 14 september 2007 @ 08:25:18 #79
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_53163758
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 14:09 schreef Summers het volgende:
The end of the world as we know it ,

Ik lees alleen maar dingen die al bestaan
terwijl er juist een einde komt aan the world as we know it .
rampen,overstromingen,enz zijn aan de orde van de dag nu dus dat is het niet ..
Het is ook niet alleen De Volledige Wereld in zijn geheel, het is het einde van JOUW wereld. Bijvoorbeeld een overstroming die heel West Europa onder water zet.

Natuurlijk kan je het doortrekken naar groter schaal, dus echt wereldwijd. Dan heb je inderdaad wel de meest dramatische optie. Maar voordat het zover is kan het vrij lokaal beginnen en dan als kringen in het water in omvang toenemen.

In dit topic gaan we min of meer uit van zo'n situatie. Iets begint vrij lokaal (kan een stad, streek of land zijn) en dat breidt zich als een olievlek uit. Het is belangrijk om dergelijke situaties te herkennen en daar op in te spelen of je er op voorbereiden. Hoewel dit TRU is, wil dat niet zeggen dat het over een alien invasie of de apocalyps gaat. Ook een grote natuurramp of een biologisch/chemische catastrofe vergt adaptatie en voorbereiding.

Je zou het ook kunnen zien als een topic waar men het er over heeft als alle voor de moderne mens vanzelfsprekende zaken wegvallen hoe je dan moet overleven.
Een voorbeeld? De gemoderniseerde wereld hangt heel veel (bijna volledig) op een perfect werkende elektronische infrastructuur. Vrijwel alles, van betalingen tot stoplichten tot medische apparatuur werken alleen maar als er elektriciteit voor handen is. Valt dat weg, dan breekt er paniek uit en duurt het maar even voordat de mens honderden jaren terug de tijd in wordt geslingerd. Kijk bijvoorbeeld naar de black-outs in grote steden. Men gaat plunderen, verkeersongelukken en wat allemaal nog meer.

Beeld je dan eens in dat niet alleen de elektriciteit maar ook stromend water wegvallen en binnen no-time worden mensen om hun flesje spa vermoord.
Men is eigenlijk teveel afhankelijk van elektriciteit, je ziet het als internet een keertje niet werkt of als de batterij van je telefoon leeg is.

Dit topic is dus vooral om elkaar tips en trucs te geven bij dergelijke situaties. En ook erg praktisch als je bijvoorbeeld eens een keertje gaat kamperen bijvoorbeeld

Ik denk trouwens dat de natuurvolkeren het een stuk beter zouden doen. Inuïts, Aboriginals, bosjesmannen, indianen en dergelijke zijn zodanig aangepast dat een neergang van de westerse samenleving ze niet eens op zouden merken.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 14 september 2007 @ 16:59:18 #80
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_53175825
quote:
Op vrijdag 14 september 2007 08:25 schreef Elegy het volgende:
-knip-
Wat je vindt, ...
  donderdag 8 mei 2008 @ 21:09:26 #81
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_58561624
Survival-vakantie gezocht?!

Hebben jullie misschien tips/interesse?
Wat je vindt, ...
  dinsdag 13 mei 2008 @ 20:07:20 #82
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_58651603
tvp.
  woensdag 14 mei 2008 @ 22:06:21 #83
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_58673739
moeten we eerst ff een apocalypse fixen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_58715456
In geval van WO3 oid zal dit allemaal ook nuttig zijn uiteraard. tvptje
  zondag 15 juni 2008 @ 21:19:56 #85
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_59413940
Mocht er nog ooit iets gepost worden hier..

tvp
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
pi_59423256
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 10:26 schreef TaLoN.NL het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, wij wonen in een "Binary Star System".

Vanaf 2009 kan iedereen hem zien, zelfs als de overheid chemtrails sproeit,
dan zal de overheid zeggen, ja dat ding is er, maarrr hij is erg ver weg...
En nu zeggen ze: heh Niburu, waar heb jij het over... ben je wel goed bij je hoofd?

Dus aan hen zul je geen ene f*ck hebben, alleen leugens die tot je ondergang zullen leiden.
Dat is een natuurlijk verschijnsel verwant aan het halo effect.
Het is ook al oud, gebruik de zoekfunctie eens Talon.nl.


On topic:
Sinds 2 jaar ben ik (zeer) rustig dingen en informatie aan't verzamelen.
Momenteel heb ik:
- het SAS Survival Handboek
- een boek over 'heilzame' planten (veel onkruid heeft medicinale eigenschappen of is van waarde als voedsel)
- een boek over (eetbare) paddestoelen

Bij de ANWB winkel verkopen ze een zeer degelijk jachtmes. Het is een relatief groot blad, opklapbaar, ongeveer zo groot als de huidige jachtmessen van Victorinox. Voor 95% bestaat het ding uit roestvrij staal en word zeer scherp aangeleverd. Slijpen is na aanschaf nog lang niet nodig. Ongeveer 3cm bij de basis van het blad is het blad 'jagged', uiteraard vlijmscherp. En tot slot is het een lockblade, hij kan dus niet je vingers ontnemen door perongeluk dicht te klappen.
Ook bij de ANWB winkel verkopen ze degelijk kompassen. Het werkende deel zit in een vloeistof en is beschermd met een of ander ijzerachtig materiaal. Zeer stevig.
Om geen reklame te maken houd ik het opppervlakkig: voor deze 2 samen was ik minder dan 40 euro kwijt.

Ik heb een oud cilindervormig en waterdicht blikken busje (8cm doorsnee, 20cm hoog) waar alles in past (kompas, miniverrekijker, 3 zakmessen, 2 slijpstenen en een zippo). De boeken passen er uiteraard niet in.

Ik ben heel veel buiten en een groot deel daarvan in de natuur.
Correctie: een gedeelte van het blik heb ik altijd bij me, aangezien ik meestal binnen een uur lopen of 15 minuten fietsen van m'n woning ben. Als ik verder ga om wat voor reden dan ook, dan heb ik het hele blik bij me. Voor het dagelijks leven is het soms zelfs handig.

[ Bericht 26% gewijzigd door sentiao. op 16-06-2008 04:00:56 ]
  maandag 16 juni 2008 @ 10:18:33 #87
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59425429
Welk boek is dat van die planten want zoiets zoek ik eigenlijk nog.
en welke regio planten zijn het (je hebt niets aan planten uit amerika die hier niet groeien )
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 16 juni 2008 @ 12:19:27 #88
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59428474
Ik had ergens een pdf met allemaal geneeskrachtige planten die overal ter wereld groeien, alleen weet ik niet meer waar ikd at gelaten heb. Volgens mij heb ik dat nog op mijn desktop staan, zal vanavond eens kijken.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 16 juni 2008 @ 12:32:30 #89
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59428884
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:19 schreef Elegy het volgende:
Ik had ergens een pdf met allemaal geneeskrachtige planten die overal ter wereld groeien, alleen weet ik niet meer waar ikd at gelaten heb. Volgens mij heb ik dat nog op mijn desktop staan, zal vanavond eens kijken.
ty

Ik heb voor de geintresseerde nog 88 survival pdfjes een keertje van het web getrokken.
nog liefhebbers?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 16 juni 2008 @ 13:50:04 #90
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59431220
quote:
Op maandag 16 juni 2008 03:39 schreef sentiao. het volgende:
Ook bij de ANWB winkel verkopen ze degelijk kompassen. Het werkende deel zit in een vloeistof en is beschermd met een of ander ijzerachtig materiaal.
Tzal iig geen ijzer zijn, mag ik hopen
quote:
Op maandag 16 juni 2008 12:32 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Ik heb voor de geintresseerde nog 88 survival pdfjes een keertje van het web getrokken.
nog liefhebbers?
pm is gestuurd
Wat je vindt, ...
  maandag 16 juni 2008 @ 14:02:17 #91
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59431586
quote:
Op maandag 16 juni 2008 13:50 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Tzal iig geen ijzer zijn, mag ik hopen
Hhehe ik mag ook hopen van niet

hier zitten me sleutels aan lang leve hp reclame zooi
quote:
[..]

pm is gestuurd
zal vanavond ff mailen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_59466073
TVP, ik heb idd ambities om onder mijn huis een grote schuilkelder te bouwen, maar dat om andere redenen.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:09:29 #93
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59466220
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:02 schreef Aldus.Sprak.God het volgende:
TVP, ik heb idd ambities om onder mijn huis een grote schuilkelder te bouwen, maar dat om andere redenen.
Toch niet geinspireerd door die Oostenrijkers
Wat je vindt, ...
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:13:26 #94
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59466337
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 18:09 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Toch niet geinspireerd door die Oostenrijkers
Gewoon het belgische origineel
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:54:02 #95
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_59467272
quote:
Ik heb voor de geintresseerde nog 88 survival pdfjes een keertje van het web getrokken.
nog liefhebbers?
Relaxed, deze zou ik (ook) graag willen ontvangen? Hoe werkt het, via PM?
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:23:11 #96
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59473087
Oke status report.

Ik heb het even ge-rar-ed en het blijkt iets meer dan 100MB te zijn... bne het nu via megaupload aan het uploaden!
zodra ik het geupload heb zet ik de link hier neer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 17 juni 2008 @ 22:42:12 #97
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59473741
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 18 juni 2008 @ 08:22:52 #98
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59479795
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:59:45 #99
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59482911
quote:
Wat je vindt, ...
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:14:57 #100
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59483265
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:59 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]


Wat hij zegt idd! Mooi werk BCC!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  woensdag 18 juni 2008 @ 12:48:00 #101
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59485701
geen dank... er zit ook wel een hoop crap tussen volgens mij
maar je kan er ook wel handig shit vinden
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 18 juni 2008 @ 23:26:29 #102
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59504930
heeft iemand voor mij het SAS handboek?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 19 juni 2008 @ 00:16:13 #103
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59506622
Ik heb het SAS-Handboek (English), maar die is van mij

Maar je bedoeld waarschijnlijk als pdf?
Die heb ik niet, wel heb ik:

Army, Marine Corps, Navy, Air Force
"Survival, Evasion and Recovery"
multiservice procedures for survival, evasion and recovery 1999


edit: zat al in jouw pret-pakket

[ Bericht 21% gewijzigd door Da_Ripper op 19-06-2008 00:28:27 ]
Wat je vindt, ...
pi_59606243
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 19:33 schreef Double-Helix het volgende:

[..]

Tot die tijd blijf ik normaal,maar als ik een tweede zon in 2009 zie dat ga ik eens flink nadenken.
Misschien is er wat info langs me heen gegaan, maar waarom zou een 2e zon zo gevaarlijk zijn dat je al een heel overlevings plan moet hebben
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:00:43 #105
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59607038
quote:
Op zondag 22 juni 2008 17:18 schreef Stoeprand het volgende:
Misschien is er wat info langs me heen gegaan, maar waarom zou een 2e zon zo gevaarlijk zijn dat je al een heel overlevings plan moet hebben
Naast de liters extra zonnebrandolie, bedoel je

Neej, er bestaat een theorie dat er een planeet X rond 2012 langs de aarde zal scheren wat een poleshift en andere klimatologische catastrofes teweeg zal brengen...

meer info
Wat je vindt, ...
pi_59607412
In 2012 was het toch het eind van de wereld?
En dat de 2e zon dichtbij genoeg kwam zodat iedereen 'em kon zien was toch in 2009?
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  zondag 22 juni 2008 @ 18:22:38 #107
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59607458
Idd, de 2e zon zou een voorbode zijn van de komende apocalypse ...

* Da_Ripper zet z'n foliehoedje weer op
Wat je vindt, ...
pi_59623759
En als de temperatuur wereldwijd veranderd, waarom moet ik dan waar naartoe vluchten?
Dan is het toch overal een puinhoop?
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  maandag 23 juni 2008 @ 14:17:36 #109
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59625596
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef Stoeprand het volgende:
En als de temperatuur wereldwijd veranderd, waarom moet ik dan waar naartoe vluchten?
Dan is het toch overal een puinhoop?
Naar hoger gelegen gebied in elk geval. Dan zit je redelijk veilig voor het stijgende zeeniveau en je kan er ook nog een beetje eten vinden.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_59626131
Spannend
TVP
  maandag 23 juni 2008 @ 14:43:49 #111
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59626180
quote:
Op maandag 23 juni 2008 12:57 schreef Stoeprand het volgende:
En als de temperatuur wereldwijd veranderd, waarom moet ik dan waar naartoe vluchten?
Dan is het toch overal een puinhoop?
Ik ben richting DLD (omgeving winterberg dichtsbijzijnde hoogste punt) of de Ardennen.
Wat je vindt, ...
pi_59630047
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:43 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Ik ben richting DLD (omgeving winterberg dichtsbijzijnde hoogste punt) of de Ardennen.
I'll meet you there then
Van het concert des levens krijgt niemand een program.
  maandag 23 juni 2008 @ 19:08:06 #113
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59632503
quote:
Op maandag 23 juni 2008 14:43 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Ik ben richting DLD (omgeving winterberg dichtsbijzijnde hoogste punt) of de Ardennen.
als ik zelfvoorzienend ben kan ik er zeker ook nog wel terecht met mijn vrouwtje he?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 23 juni 2008 @ 19:18:52 #114
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59632822
Als jij zelfvoorzienend bent, mag jouw vrouwtje mij wel voorzien
Moet toch iemand de alma-mater zijn die de wereld opnieuw kan bevolken

Iedereen is welkom, iedereen heeft wel wat skills/knowledge wat ons ten goede zal komen.
En de nutteloze... tja, de latrines moeten ook verschoond worden toch.
Wat je vindt, ...
  maandag 23 juni 2008 @ 19:26:57 #115
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59633002
quote:
Op maandag 23 juni 2008 19:18 schreef Da_Ripper het volgende:
Als jij zelfvoorzienend bent, mag jouw vrouwtje mij wel voorzien
Moet toch iemand de alma-mater zijn die de wereld opnieuw kan bevolken

Iedereen is welkom, iedereen heeft wel wat skills/knowledge wat ons ten goede zal komen.
En de nutteloze... tja, de latrines moeten ook verschoond worden toch.


Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 26 juni 2008 @ 10:28:01 #116
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59698807
leuke film: into the wild
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 26 juni 2008 @ 23:06:34 #117
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59719340
Gezien. Ik zou best een tijdje zo willen leven, al rondtrekkend mijn geld verdienen om uiteindelijk ergens neer te strijken zonder (alle) gemakken/voordelen van deze consumptie-maatschappij.
Wat je vindt, ...
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:38:48 #118
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59732003
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 23:06 schreef Da_Ripper het volgende:
Gezien. Ik zou best een tijdje zo willen leven, al rondtrekkend mijn geld verdienen om uiteindelijk ergens neer te strijken zonder (alle) gemakken/voordelen van deze consumptie-maatschappij.
[ afbeelding ]
het rondtrekken en pauper trekt me totaal niet.. het survivallen wel weer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:39:29 #119
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59732023
maare Da_Ripper hoe kom jij aan je sas handboek... neem aan dat er geen isbn nummer achterop staat?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:47:00 #120
172503 Marthh
Dude. Relax.
pi_59732201
En wat is ook al weer de aanleiding van de ''teotwawki''?
  vrijdag 27 juni 2008 @ 14:52:30 #121
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59732308
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:47 schreef Marthh het volgende:
En wat is ook al weer de aanleiding van de ''teotwawki''?
kan van alles zijn...

oorlog, aliens, natuurrampen,
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 27 juni 2008 @ 22:46:57 #122
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59742564
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
maare Da_Ripper hoe kom jij aan je sas handboek... neem aan dat er geen isbn nummer achterop staat?
Jawel hoor, ik wilde deze gewoon als paperback hebben. De kaft is van plastic en de pagina's zijn ook wat steviger zodat ze een spatje water kunnen hebben. Tevens besloot ik om hem in het Engels te nemen, met het vooruitzicht dat ik het boek/de info kan/moet delen met anders-taligen. Af en toe is het mij ook niet duidelijk wat sommige woorden betekenen, maar gelukkig hebben we de plaatjes nog
Regelmatig wordt de tekst toegelicht middels tekeningen/afbeeldingen.

Overall een zeer handig boek ; de subtitel is ook 'How to survive in the wild, in any climate, on land or at sea' maar ook wat te doen bij bijv. a nuclear or bio-attack.
Heb 'm naast de porseleinen troon liggen dus zit er regelmatig doorheen te bladeren, zit er toch.


enne Marthh; kheb absoluut geen idee
Wat je vindt, ...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 12:38:11 #123
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_59969266
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 10:28 schreef BarraCupraCuda het volgende:
leuke film: into the wild
Heb hem laatst ook gezien, echt een goede film die je toch wel aan het denken zet. Soundtracks zijn trouwens ook wel relaxed.
quote:
Op vrijdag 27 juni 2008 14:38 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

het rondtrekken en pauper trekt me totaal niet.. het survivallen wel weer
Ik heb het juist andersom, mij lijkt het backpacken/hitchhiken wel gaaf. Gewoon doelloos overal heenreizen en mensen ontmoeten

Alhoewel survivallen natuurlijk ook wel iets heeft, maar niet in m'n uppie zoals in de film.

[ Bericht 23% gewijzigd door Wekkor op 08-07-2008 12:44:38 ]
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:24:11 #124
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_59971912
Ik zou niet zomaar kunnen rondtrekken en alles achter me laten. Al was het alleen al omdat ik slechte ogen heb (dus bril/lenzen). Okee, als het echt niet anders kan is het wat anders natuurlijk.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:34:15 #125
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_59972190
Ik ook zeker niet, maar tijdens de vakantieperiodes lijkt het me wel relaxed. Ik heb toch wel een beetje zekerheid nodig in mijn leven.
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:37:22 #126
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59972290
dan zit ik wel in mijn 4* hotel. t gaat mij erom dat ik het kan als ik het nodig heb!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 8 juli 2008 @ 14:58:45 #127
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59972877
quote:
Op zondag 22 juni 2008 18:00 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Naast de liters extra zonnebrandolie, bedoel je

Neej, er bestaat een theorie dat er een planeet X rond 2012 langs de aarde zal scheren wat een poleshift en andere klimatologische catastrofes teweeg zal brengen...

meer info
Die site is erg vermakelijk, helemaal de "foto's" van de 2e zon
http://www.zetatalk.com/teams/tteam342.htm

Kan iemand die mensen even uitleggen wat lens flare is ?
zzz
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:46:57 #128
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59974269
Het einde van mn hbo-studie komt eraan en zit er echt serieus over te denken, om letterlijk alles achter te laten om dan 1 - 1,5 of 2 jaar rond te reizen.
Wil eerst wat vaarbewijzen & duikdiploma's halen om dan al liftend per auto, boot, trein, vliegtuig, hondenslee of kameel de wereld af te struinen.
Levend uit mn rugzak, werken voor food & shelter (misschien klein zakcentje) en zo zoveel mogelijk ervaringen opdoen. Ergens 'landen' en dan 3 à 4 weken werken, een beetje de locals/lifestyle leren kennen, inside info voor places to see en dan weer doorreizen...

Maare om weer OT te komen:
Over shelter gesproken, when on-the-go wil je een lichte, compacte tent. Nu heb ik tenten gezien die je alleen maar hoeft 'los' te maken en hij zet zichzelf op. Maar opgevouwen is het een onhandige circel.
Waar zou je op moeten letten bij de aanschaf: wel/geen voortentje, 1pers. of 2p. (ruimte voor rugzak), met/zonder binnentent, metalen of flexibelle stokken, camo-uitvoering, etc...
Hebben jullie tips/tools/voorbeelden van easy-2-carry 1per. tentjes?
Wat je vindt, ...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 15:52:38 #129
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59974458
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 15:46 schreef Da_Ripper het volgende:
Het einde van mn hbo-studie komt eraan en zit er echt serieus over te denken, om letterlijk alles achter te laten om dan 1 - 1,5 of 2 jaar rond te reizen.
Wil eerst wat vaarbewijzen & duikdiploma's halen om dan al liftend per auto, boot, trein, vliegtuig, hondenslee of kameel de wereld af te struinen.
Levend uit mn rugzak, werken voor food & shelter (misschien klein zakcentje) en zo zoveel mogelijk ervaringen opdoen. Ergens 'landen' en dan 3 à 4 weken werken, een beetje de locals/lifestyle leren kennen, inside info voor places to see en dan weer doorreizen...

Maare om weer OT te komen:
Over shelter gesproken, when on-the-go wil je een lichte, compacte tent. Nu heb ik tenten gezien die je alleen maar hoeft 'los' te maken en hij zet zichzelf op. Maar opgevouwen is het een onhandige circel.
Waar zou je op moeten letten bij de aanschaf: wel/geen voortentje, 1pers. of 2p. (ruimte voor rugzak), met/zonder binnentent, metalen of flexibelle stokken, camo-uitvoering, etc...
Hebben jullie tips/tools/voorbeelden van easy-2-carry 1per. tentjes?
zon hoepeltent ding is leuk voor lowlands ofzo.. maar ik vind het nou niet echt een stevig ding. verder geen voortent enzo.. allemaal heel erg basic!

ik zou voor een 2 pers. tent gaan (jij en je rugzak) met een redelijke voortent. (koken in de regen is makkelijker als je in een voortentje zit dan met wind en regen onder een luifeltje)
nylon is licht en katoen is zwaar
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:48:20 #130
133321 Burner82
Speedo fan
pi_59978552
Iedereen heeft het over wapens, instrumenten, handige dingen, en uithoudingsvermogen, natuurlijk allemaal zeer essentieel...
Maar als je gaat vluchten naar het buitenland, lijkt het mij wel handig, dat je die taal ook een beetje snapt... Je bent van hieruit natuurlijk niet in 1 keer in Spanje, maar Frans of Duits lijkt mij wel handig, als je in Nederland woont.
Je kunt er van uitgaan dat iedereen wel engels praat, maar dat is in Frankrijk en Duitsland, (vooral in het binnenland) niet echt de regel. En om nou naar Engeland te zwemmen, is ook zo wat
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 18:57:18 #131
133321 Burner82
Speedo fan
pi_59978778
Het kan ook zomaar zijn, dat je iets wilt tekeken (plattegrond, afbeelding) of als geheugensteuntje wilt opschrijven. Zorg dan voor papier en potlood! en geen pen. Als het nat wordt, gaat de inkt drijven (het wordt een onleesbare vlek) en schrijft de pen niet meer. Een potlood werkt altijd, en blijft op papier staan.
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 20:25:22 #132
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59980791
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 18:57 schreef Burner82 het volgende:
Het kan ook zomaar zijn, dat je iets wilt tekeken (plattegrond, afbeelding) of als geheugensteuntje wilt opschrijven. Zorg dan voor papier en potlood! en geen pen. Als het nat wordt, gaat de inkt drijven (het wordt een onleesbare vlek) en schrijft de pen niet meer. Een potlood werkt altijd, en blijft op papier staan.
True!
Wat je vindt, ...
  dinsdag 8 juli 2008 @ 21:40:14 #133
133321 Burner82
Speedo fan
pi_59982521
Les 1 veld onderzoek biologie papier en potlood. En bedekkende kleding. Je komt nogal eens in het water en onkruid terecht
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
pi_59994896
Jongens, vergeten jullie allemaal niet je aluminium hoedje ?
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:09:45 #135
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59995421
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:49 schreef Agorias het volgende:
Jongens, vergeten jullie allemaal niet je aluminium hoedje ?
voor wat?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:27:48 #136
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_59995833
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:49 schreef Agorias het volgende:
Jongens, vergeten jullie allemaal niet je aluminium hoedje ?
quote:
Wat je vindt, ...
  woensdag 9 juli 2008 @ 14:41:10 #137
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_59996166
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 13:49 schreef Agorias het volgende:
Jongens, vergeten jullie allemaal niet je aluminium hoedje ?
Die werken heul niet !

"On the Effectiveness of Aluminium Foil Helmets: An Empirical Study"
http://people.csail.mit.edu/rahimi/helmet/
zzz
pi_61142712
quote:
Op woensdag 2 mei 2007 13:17 schreef Elegy het volgende:
Ik heb dit boek:

[ afbeelding ]
Ik ook, en zonder grappen, het is helemaal niet zo slecht

En ik heb op mijn wensenlijst inderdaad nog het SAS-handboek staan
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 16:53:24 #139
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61142817
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:29:02 #140
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61148516
Leatherman


Stainless Steel
All-Locking Blades
Needlenose Pliers
Regular Pliers
Wire Cutters
Hard-Wire Cutters
Stranded-Wire Cutters
Electrical Crimper
Clip-Point Knife
Serrated Knife
Scissors
Blade Exchanger
Diamond File Blade
Wood File Blade
Saw Blade
Large Bit Driver
Small Bit Driver
5/16" Screwdriver
Awl w/Thread Loop
Ruler (9 inches/22 cm)
Bottle/Can Opener
Wire Stripper
Lanyard Ring
Two Double-Ended Bits


Zo'n ding moet ik ook nog regelen. Ik zit ook erg te twijfelen wat voor soort mes/dolk ik zal halen. Dit mag best wel wat kosten aangezien het toch een van de meest gebruikte gereedschappen zal worden.
Wat je vindt, ...
pi_61148582
Ik heb nog een oude (niet erg uitgebreide) Leatherman en een mooie Swiss Army knife. Beneden in de kelder, samen met een beschaafde verzameling gereedschap. Mocht het zover komen
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:03:42 #142
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61165387
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:29 schreef Da_Ripper het volgende:
Leatherman


Stainless Steel
All-Locking Blades
Needlenose Pliers
Regular Pliers
Wire Cutters
Hard-Wire Cutters
Stranded-Wire Cutters
Electrical Crimper
Clip-Point Knife
Serrated Knife
Scissors
Blade Exchanger
Diamond File Blade
Wood File Blade
Saw Blade
Large Bit Driver
Small Bit Driver
5/16" Screwdriver
Awl w/Thread Loop
Ruler (9 inches/22 cm)
Bottle/Can Opener
Wire Stripper
Lanyard Ring
Two Double-Ended Bits


Zo'n ding moet ik ook nog regelen. Ik zit ook erg te twijfelen wat voor soort mes/dolk ik zal halen. Dit mag best wel wat kosten aangezien het toch een van de meest gebruikte gereedschappen zal worden.

Ik heb mijn leatherman via ibood gekocht voor 60 euro (winkelwaarde 130 a 150 euro)
http://www.ibood.com/site/nl/forum/index.php?action=vthread&forum=1&topic=25901

en als mes gebruik ik de volgende

Smith & Wesson Swat Knife 4.75" closed Partially Serrated


verder heb ik nog 2 thunderbolt throwing knives
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:39:24 #143
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61170740
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:
Smith & Wesson Swat Knife 4.75" closed Partially Serrated
[ afbeelding ]
ziet er goed uit!
quote:
verder heb ik nog 2 thunderbolt throwing knives
[ afbeelding ]
blij mee? Kbedoel heb je de skill al onder de knie en is het een waardevolle investering?
Wat je vindt, ...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:08:36 #144
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61184807
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:39 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

ziet er goed uit!
is het ook... levenslang garantie (TEOTWAWKI zal wel een eind maken aan de garantie maar dan weet ik iig dat ze ervoor hebben gezorgd dat de kans dattie stuk gaat erg klein is.) en het beste mes wat ik ooit heb gehad!
quote:
[..]

blij mee? Kbedoel heb je de skill al onder de knie en is het een waardevolle investering?
t is lastig... zeker ook omdat je oefent op een bepaalde afstand...
Heb ze gekocht voor 10tje ofzo zijn vooral fijne kleine goed verstopbare messen.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:18:52 #145
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_61185027
Maarre, wanneer istie nou dan, die TEOTWAWKI?
Als ik me moet voorbereiden wil ik wel een estimate hebben natuurlijk!
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:20:12 #146
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61185057
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:18 schreef Scorpie het volgende:
Maarre, wanneer istie nou dan, die TEOTWAWKI?
Als ik me moet voorbereiden wil ik wel een estimate hebben natuurlijk!
thats the problem we dont have one! en als we het weten is het te laat
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:23:16 #147
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_61185119
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:20 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

thats the problem we dont have one! en als we het weten is het te laat
Crap. Dan moet ik maar gauw messen en al dat soort zooi kopen.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:39:06 #148
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61185408
waar wacht je op!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:42:22 #149
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_61185496
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:39 schreef BarraCupraCuda het volgende:
waar wacht je op!
Op de TEOTWAWKI !

Maarre, zo`n survival boek is leuk he. Maar wat nou als de natuur ook verwoest is? Wat dan? Ik bedoel, tis natuurlijk heel leuk om te weten welke bessen je kan eten, maar als die bessen ook nog eens gefrituurd zijn door een nucleare holocaust, wat dan?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:45:51 #150
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61185559
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Op de TEOTWAWKI !

Maarre, zo`n survival boek is leuk he. Maar wat nou als de natuur ook verwoest is? Wat dan? Ik bedoel, tis natuurlijk heel leuk om te weten welke bessen je kan eten, maar als die bessen ook nog eens gefrituurd zijn door een nucleare holocaust, wat dan?
dan ga je lichtgeven in het donker!

kijk het is natuurlijk de truc om zoveel mogelijk info naar binnen te hengelen.. en kijken wat je kan gebruiken...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 09:47:34 #151
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_61185605
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:45 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

dan ga je lichtgeven in het donker!

kijk het is natuurlijk de truc om zoveel mogelijk info naar binnen te hengelen.. en kijken wat je kan gebruiken...
Ow. Nou ik ga liever snel dood na zo`n ramp, dan dat ik mijn miezerige leven nog wat langer wil rekken door te jagen op lichtgevende vissen en het eten van gefrituurde bessen met straling.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 28 augustus 2008 @ 11:18:55 #152
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61187496
Wat kost zo'n Leatherman als hierboven nou
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:46:00 #153
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61192894
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 11:18 schreef Elegy het volgende:
Wat kost zo'n Leatherman als hierboven nou
130 normaal in de winkel en toen bij ibood 60 euro
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 14:47:25 #154
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61192943
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 09:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ow. Nou ik ga liever snel dood na zo`n ramp, dan dat ik mijn miezerige leven nog wat langer wil rekken door te jagen op lichtgevende vissen en het eten van gefrituurde bessen met straling.
het gaat er eigenlijk om wat je doet nadat de paniek uitbreekt..kijk als je genuked word ga je toch wel dood
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:06:00 #155
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61195293
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:46 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

130 normaal in de winkel en toen bij ibood 60 euro
Oeh! Moet ik dat ibood maar eens in de gaten houden dan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:08:14 #156
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61195341
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 16:06 schreef Elegy het volgende:

[..]

Oeh! Moet ik dat ibood maar eens in de gaten houden dan
idd meestal komen ze nog wel een keertje langs
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 28 augustus 2008 @ 16:08:55 #157
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61195376
Bedankt voor de tip!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  donderdag 28 augustus 2008 @ 18:11:45 #158
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61198328
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 14:47 schreef BarraCupraCuda het volgende:
het gaat er eigenlijk om wat je doet nadat de paniek uitbreekt..kijk als je genuked word ga je toch wel dood
Vandaar dit topic natuurlijk, dat je al weet wat je doen moet voordat de pleuris uitbreekt. Kheb daar wel eens over nagedacht maar het lijkt me wel lastig: Wanneer is het nou hèt punt dat je besluit 'ok, this is it! Survival-mode on'

Iemand toevallig Right at Your Door gezien?
Aardige film over survival/handelen na een urban-terror-attack. Hierdoor moest ik aan dit topic denken.
In hoeverre het belangrijk is om voorbereid te zijn...
Wat je vindt, ...
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 16:14:38 #159
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61224009
quote:
Op donderdag 28 augustus 2008 18:11 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

Vandaar dit topic natuurlijk, dat je al weet wat je doen moet voordat de pleuris uitbreekt. Kheb daar wel eens over nagedacht maar het lijkt me wel lastig: Wanneer is het nou hèt punt dat je besluit 'ok, this is it! Survival-mode on'

Iemand toevallig Right at Your Door gezien?
Aardige film over survival/handelen na een urban-terror-attack. Hierdoor moest ik aan dit topic denken.
In hoeverre het belangrijk is om voorbereid te zijn...
hmmja... is lastig te bepalen... ik denk dat het ongeveer hetzelfde is dat wanneer je in de kroeg ruzie krijgt dat je aanvoelt wanneer je de eerste persoon op zijn bek moet meppen omdat je anders zelf de pineut bent
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_61995934
wie een survival bag heeft heb je ook een gasmasker er in en evt, ook een anti-chemicali suite(ik noem het maar zo even) ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 29 september 2008 @ 14:34:54 #161
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61996286
Ik heb wel een gasmasker, een russische. Compleet met twee extra filters en glaasjes.
Dus als ze met een stinkbomaanval komen, dan kan ik gewoon de straat op.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 29 september 2008 @ 14:42:29 #162
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61996495
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:34 schreef Elegy het volgende:
Ik heb wel een gasmasker, een russische. Compleet met twee extra filters en glaasjes.
Dus als ze met een stinkbomaanval komen, dan kan ik gewoon de straat op.
lol heb je geen biohazard suit?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 september 2008 @ 14:49:38 #163
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61996706
Wil eigenlijk zo'n ding uit de KL hebben. Gasmasker dan, die NBC-pakken zijn een on-dingen om aan te doen en helemaal om mee te nemen.
Maar goed, comfort staat niet echt op de eerste plaats.
Wat je vindt, ...
  maandag 29 september 2008 @ 14:52:30 #164
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61996781
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:49 schreef Da_Ripper het volgende:
Wil eigenlijk zo'n ding uit de KL hebben. Gasmasker dan, die NBC-pakken zijn een on-dingen om aan te doen en helemaal om mee te nemen.
Maar goed, comfort staat niet echt op de eerste plaats.
maakt ook niet veel uit...sta je daar met je NBC (of ABC) pak aan.. ga je dood van de honger dorst
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 september 2008 @ 15:02:16 #165
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_61997041
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

maakt ook niet veel uit...sta je daar met je NBC (of ABC) pak aan.. ga je dood van de honger dorst
Dat gasmasker van de KL heeft zo'n opzet-stuk wat ook op je veldfles past zodat je met mask alsnog kunt drinken , moet je wel gebottled water hebben natuurlijk
Wat je vindt, ...
  maandag 29 september 2008 @ 15:22:27 #166
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_61997572
quote:
Op donderdag 6 september 2007 17:03 schreef Beezz het volgende:
Een bijl van de Aldi... Een computer van de Aldi ok, maar als het gaat om zulke spullen koop ik dat liever bij... Hmm, waar koop je eigenlijk een bijl? Bij de Gamma?

Maar dat is inderdaad handig om te hebben ja, die zaklamp ook, is die zaklamp ook nog eens waterdicht of niet? Dan is 'ie helemaal ideaal.

Heeft iemand trouwens ervaring met waterfilter systemen? Ik neem aan dat je die bij een kampeerzaak zou kunnen kopen?
Je kan bij www.liff.nl waterzuiveraars kopen( en noodrantsoenen trouwens): http://www.liff.nl/index_cpath-77_127.html

Bij beversport ( heeft ook winkels) kan je waterzuiveraars kopen: http://www.bever.nl/artik(...)ers%20en%20zuivering

Naja, ik zou zeggen gebruik Google en tik 'waterzuiveraar' in, dan kom je wel ergens al zou je aan bovenstaande linkjes genoeg moeten hebben.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 29 september 2008 @ 16:09:35 #167
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61998910
quote:
Op maandag 29 september 2008 14:42 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

lol heb je geen biohazard suit?
Nee Maar ik zat er wel aan te denken om eens zo'n ghilliesuit te kopen, gewoon voor de lol
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 29 september 2008 @ 16:19:57 #168
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61999224
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:09 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nee Maar ik zat er wel aan te denken om eens zo'n ghilliesuit te kopen, gewoon voor de lol
gewoon maken?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 september 2008 @ 16:28:55 #169
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61999472
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:19 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

gewoon maken?
Nah, ik wil gewoon een echte. En dan het liefst twee. Eén voor een bosrijke omgeving en één voor urban warfare
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 29 september 2008 @ 16:30:16 #170
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_61999519
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:28 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nah, ik wil gewoon een echte. En dan het liefst twee. Eén voor een bosrijke omgeving en één voor urban warfare
weet je wat zon ding weegt"?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 september 2008 @ 16:41:18 #171
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_61999878
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

weet je wat zon ding weegt"?
Geen idee, maar daar kan ik voor trainen natuurlijk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_62002569
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:30 schreef BarraCupraCuda het volgende:
weet je wat zon ding weegt"?
Yow den Barra !

Een vriend van mij heeft ooit es zo 'n gilliesuit gekocht en dat weegt echt bijna niks hoor. Trek je makkelijk over bestaande kledij enzo. Het is alleen lastig om bijv door het bos te bewegen omdat al die 'flietertjes' overal blijven achterhaken.
Wij speelden toen airsoft en hij mocht zich gaan verstoppen in het bos terwijl de anderen hem zouden zoeken ... na een kwartier stond ie daar nog rechtop te sukkelen met zijn pak dat vastzit aan de braamstruiken
Maar eens ie zijn plekje gevonden had, zou je er op 2m zo voorbijlopen ...
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  maandag 29 september 2008 @ 19:02:50 #173
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62003381
quote:
Op maandag 29 september 2008 16:28 schreef Elegy het volgende:

[..]

Nah, ik wil gewoon een echte. En dan het liefst twee. Eén voor een bosrijke omgeving en één voor urban warfare
Bosrijk is niet zo moeilijk - paar verschillende shades of groen jute strippen aan een netje maken en klaar is Elegy

Maar Urban ... , misschien zoiets

Wat je vindt, ...
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 15:39:38 #174
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_62309654
In dit blog wordt ook gesproken over wat je moet doen met (fincanciele)crisis en rampen. Zitten wel wat 'leuke' blogposts bij!
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:09:42 #175
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_62369183
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 15:39 schreef Wekkor het volgende:
In dit blog wordt ook gesproken over wat je moet doen met (fincanciele)crisis en rampen. Zitten wel wat 'leuke' blogposts bij!
Ah, het uitschakelen van elektronika. Dat zou een samenleving idd binnen enkele weken (dagen?) terug naar het stenen tijdperk katapulteren
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:06:45 #176
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62370247
quote:
Op maandag 29 september 2008 18:27 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Yow den Barra !

Een vriend van mij heeft ooit es zo 'n gilliesuit gekocht en dat weegt echt bijna niks hoor. Trek je makkelijk over bestaande kledij enzo. Het is alleen lastig om bijv door het bos te bewegen omdat al die 'flietertjes' overal blijven achterhaken.
Wij speelden toen airsoft en hij mocht zich gaan verstoppen in het bos terwijl de anderen hem zouden zoeken ... na een kwartier stond ie daar nog rechtop te sukkelen met zijn pak dat vastzit aan de braamstruiken
Maar eens ie zijn plekje gevonden had, zou je er op 2m zo voorbijlopen ...
ha oome scorpje! alles goed in airsoft land?

ik heb er wel eens eentje vastgehouden van een kennis van me (sniper bij de rangers) damn he dat ding woog echt wel een kilo of 10... nu zul je zeggen dat is niet veel... maar loop maar eens rond met 20kilo extra in je bepakking!

mja als je eenmaal ligt ben je onzichtbaar!

urban camo... een DOOS! net als in Metal Gear
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:38:54 #177
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62377487
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:09 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ah, het uitschakelen van elektronika. Dat zou een samenleving idd binnen enkele weken (dagen?) terug naar het stenen tijdperk katapulteren
idd en je zal dan je laptop beschermd hebben met een faraday-kooi ... mensen komen naar jou toe voor advies; you are 'The Oracle'. Standbeelden, wegen, ziekenhuis-vleugels zullen naar jou vernoemd worden ...

Oh, we hadden het ook ooit over een post-apocalyptische-FOK!-community in DLD ...
als we het nou eens een beetje aanpakken zoals The Venus Project ?!
Lijkt mij een prima nieuwe manier van samenleven
Wat je vindt, ...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 18:37:02 #178
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62440692
Ik vind de Albert Heijn halfvolle melk pakken eigenlijk best handig. Gemakkelijke 2-liter containertjes

brakke-webcam-pic:
Wat je vindt, ...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 18:53:18 #179
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62441091
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 18:37 schreef Da_Ripper het volgende:
Ik vind de Albert Heijn halfvolle melk pakken eigenlijk best handig. Gemakkelijke 2-liter containertjes

brakke-webcam-pic:
[ afbeelding ]
die heb ik ook altijd!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  donderdag 16 oktober 2008 @ 20:07:32 #180
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_62442972
Dit blijft een gaaf topic .

Maar denken jullie dat het écht ooit nodig zal zijn hier in Nederland?
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  donderdag 16 oktober 2008 @ 22:15:23 #181
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62446281
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:07 schreef Wekkor het volgende:
Dit blijft een gaaf topic .

Maar denken jullie dat het écht ooit nodig zal zijn hier in Nederland?
& deze voorbereidingen zijn net als met een pistool en/of condoom:
it's better to have it and not need it than to need it and not have it
Wat je vindt, ...
  donderdag 16 oktober 2008 @ 23:58:12 #182
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62449030
quote:
Op donderdag 16 oktober 2008 20:07 schreef Wekkor het volgende:
Dit blijft een gaaf topic .

Maar denken jullie dat het écht ooit nodig zal zijn hier in Nederland?
Jups. Juist in nederland. We zitten hier helemaal aan elkaar geregeld, hebben niet genoeg voedsel intern om iedereen te voeden en zijn over het algemeen niet meer gewend om zelf iets te doen qua voedsel vergaren behalve dan jagen in de supermarkt naar koopjes. Die mensen in IJsland bijvoorbeeld ( ook een westers land maar nu dan zonder bankstelsel) hebben nu al problemen met het importeren van voedsel omdat hun monetaire stelsel Zimbabwaans is geworden (niet bestaand) maar ze zijn er een stuk beter vanaf dan als het hier gebeurt. Ze hebben geen olie nodig voor energie en tot een generatie geleden deden ze alles nog zelf ( jagen etc). Hier zouden alle beesten in nederland binnen een paar maanden dood zijn als er op gejaagd wordt door een miljoen hongerige mensen, tot aan de konijnen aan toe. Ons ecologische footprint (ecologische belasting en voedselvoorziening binnen de grenzen) is groter dan het land zelf dus in het geval van een kapot bankwezen waardoor voedsel niet meer vervoerd wordt (kijk HIER voor een voorbeeld. ) moet je het zelf doen. Dus nogmaals, als je denkt dat het niet kan gebeuren; kijk naar IJsland.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 25 oktober 2008 @ 15:54:00 #183
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62667689
http://www.nomadtravel.co(...)arge-companion-radio

Ik heb er nu vier van, aanbieding bij andere spullen die ik nu binnen heb . Ik ga er drie weggeven aan mijn vrienden. Dat ding is best heel cool . Het is een radio/zaklantaarn/telefoonlader op zonne-energie en met een dynamo.

quote:
Description
The Freeplay Companion Wind-up Radio does much more than it's name suggests, packing an AM/FM radio, torch and mobile phone charger into the tough compact casing.

As well as featuring a hand crank for charging (a 20 second crank will give about 20 mins charge), the Companion can also be charged using the integrated solar charger. The radio will play uninterrupted in direct sunlight, making it an essential addition to any festival kit bag.

With a rubberised body and recessed controls, the Freeplay Companion is built for durability, even in testing conditions.

Technical Information

Power Source – Self-Charge
Direct drive spur gear transmission driving a high power 3-phase alternator with high efficiency 3 phase rectification.

Alternator
6 pole pair of Zinc coated sintered Neodymium Iron Boron permanent magnets (N35H Grade).
3-phase winding.
Skewed stator tooth faces to reduce cogging torque while retaining high efficiency.
Stator laminations 0.5mm laminating steel to specification VM 350-50, double side insulated to Stabolit 20.
Permanently lubricated sintered Oilite bush for long life.
Stainless steel base plate for non-magnetism, corrosion resistance, and strength.

Transmission and Winder
Spur gears are manufactured in dissimilar engineering polymers – glass filled PA6 (nylon) and POM (acetyl) for optimum gear tooth interface, low noise signature and extended life.
Stainless steel shafts for extended life.
Large winder knob for easy grip.
Winder hub and bush are nylon and acetyl respectively for long life.
Winder handle is high strength glass filled nylon.
Power Source – Solar Panel
5.5V, 30mA polycrystalline solar panel with epoxy encapsulation under a polycarbonate lens.

Power Source – External Charge
Mini-USB charging socket (5V, 100mA, 5 pin).
Charge rate: 10 hours – 100% capacity.

Power Storage
High conversion efficiency rechargeable NiMH 2/3 AAA cell 3.6V pack, 350 mAh capacity.

Play Time
Fully charged battery: 12 hours (at normal volume).
60-second wind: 20 minutes (at normal volume).
1 hour solar exposure: 1 hour (at normal volume, radio off while charging).
Play time will vary depending on the volume setting.

Shine Time
Fully charged battery: 16 hours.
60-second wind: 30 minutes.

Talk time
60-second wind: 2-3 minutes (varies depending on phone model, phone battery condition and signal strength).

Frequencies
FM: 88-108 MHz
AM: 500-1700 kHz

Speaker
Impedance: 8 ohms
Output: 0.4 Watt (max)

Antenna
FM: Telescopic
AM: Built in ferrite bar

Construction
Outer Casing
Thick walls with reinforcement for high structural and impact strength.
Rubber gasket seal for water resistance.
Rubberized panels for comfort and impact resistance.
ABS with non-gloss finish for lasting durability.
Ultra violet light (UV) stabilised for colour retention and stable mechanical properties.
Cadmium and chlorine-free.
Polycarbonate lens for optical clarity and impact resistance.

Controls
Recessed volume and tuning control knobs for impact protection.

Dimensions
Height: 60 mm (2.3")
Length: 125 mm (4.9")
Depth: 42 mm (1.6")
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 26 oktober 2008 @ 13:10:19 #184
215337 Wekkor
Goedenmorgen!
pi_62685945
Dit is misschien wel een zinnige bijdrage
Handig om een paar in huis/auto te hebben liggen.


opwindbaar
3-leds

¤2,19 bij de action
Gratis 25 Gram Kratom? PM me!
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:50:21 #185
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62815499
Wáárom, lopen de zogenaamde paranoïden van deze wereld toch zover vooruit op de ontwikkelingen? (rethorische vraag) .
http://www.telegraaf.nl/b(...)pakket___.html?p=2,1
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  donderdag 30 oktober 2008 @ 16:52:01 #186
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62815536
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:50 schreef jogy het volgende:
Wáárom, lopen de zogenaamde paranoïden van deze wereld toch zover vooruit op de ontwikkelingen? (rethorische vraag) .
http://www.telegraaf.nl/b(...)pakket___.html?p=2,1


hebben jullie trouwens chloor pillen om drinkwater te maken?
zo ja waar heb je die gekocht?!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:02:06 #187
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62838971
quote:
Op donderdag 30 oktober 2008 16:52 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]



hebben jullie trouwens chloor pillen om drinkwater te maken?
zo ja waar heb je die gekocht?!
Nee. Ik heb gewoon een waterzuiveraar gekocht. Klein, handig en 50.000 liter capaciteit voor je het filter hoeft te vervangen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:05:07 #188
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62839055
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Nee. Ik heb gewoon een waterzuiveraard gekocht. Klein, handig en 50.000 liter capaciteit voor je het filter hoeft te vervangen.
quanta costa en waar kan je ze krijgen?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:11:53 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62839248
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

quanta costa en waar kan je ze krijgen?
http://www.liff.nl/index_cpath-77_127.html

Ik heb de Katadyn pocket professional maar ze zijn er tussen 99 en 999 euro .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:16:16 #190
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_62839400
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:11 schreef jogy het volgende:

[..]

http://www.liff.nl/index_cpath-77_127.html

Ik heb de Katadyn pocket professional maar ze zijn er tussen 99 en 999 euro .
das best duur!!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:16:43 #191
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_62839417

zo'n ding heb ik ook (minus de tel. oplader ... *stiekem hoopt op een EMP

En nu ik die AH-melkcontainertjes heb, heb ik heul geen behoefte aan een zuiveraar

Wat je vindt, ...
  vrijdag 31 oktober 2008 @ 15:24:18 #192
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_62839620
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:16 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

das best duur!!
299 voor 50.000 liter schoon water? Valt best mee. Op zich. En kan een leuk ruilmiddel worden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_63766697
wie kent goede survival boeken ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  donderdag 4 december 2008 @ 21:47:24 #194
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_63767088
quote:
Op donderdag 4 december 2008 21:35 schreef daanski82 het volgende:
wie kent goede survival boeken ?
SAS survival handboek. Klaar is kees, en daanski82. Daarnaast nog een boek over eetbare wilde planten en je bent klaar voor de overlevingsstrijd.

http://www.bol.com/nl/p/b(...)001911189/index.html

http://www.bol.com/nl/p/b(...)002106485/index.html

En misschien boeken over het inmaken van voedsel zodat het langer houdbaar blijft

http://www.bol.com/nl/p/b(...)002089567/index.html

Verder kan het handig zijn om basiskennis te hebben wat betreft onderhoud van apparatuur en dergelijke.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 5 december 2008 @ 08:05:56 #195
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_63774848
Da's niet duur voor dat SAS handboek. Vanavond maar eens bestellen
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:02:31 #196
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63776819
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 08:05 schreef Elegy het volgende:
Da's niet duur voor dat SAS handboek. Vanavond maar eens bestellen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 5 december 2008 @ 10:03:17 #197
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63776832
quote:
Op vrijdag 31 oktober 2008 15:24 schreef jogy het volgende:

[..]

299 voor 50.000 liter schoon water? Valt best mee. Op zich. En kan een leuk ruilmiddel worden.
eens maar wat is de daadwerkelijke kans dat wij TEOTWAWKI meemaken?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:46:42 #198
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_63782288
* Da_Ripper houdt natte vinger uit het raam

68,12 %
Wat je vindt, ...
  vrijdag 5 december 2008 @ 13:49:55 #199
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_63782355
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 13:46 schreef Da_Ripper het volgende:
* Da_Ripper houdt natte vinger uit het raam

68,12 %
ik dacht eerder aan 10.952%
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 december 2008 @ 19:00:52 #200
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64473326
klein kickje... heb de SAS handboek gedownload... toch maar ff kopen.. is leuk voor op vakantie enzo
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64473714
Nog een tip: wordt mormoon!
  maandag 29 december 2008 @ 19:18:29 #202
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64473822
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:15 schreef poemojn het volgende:
Nog een tip: wordt mormoon!
dat is geen survival... dat is hamsteren
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 29 december 2008 @ 19:51:08 #203
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64474888
Aanstaande zaterdag bij de Aldi, een aanzwengelzaklamp voor 3,99

Ook veiligheidsschoenen van maat 41 tot 46. Ook best belangrijk, goed schoeisel.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 29 december 2008 @ 22:39:53 #204
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64481558
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:51 schreef Elegy het volgende:
Aanstaande zaterdag bij de Aldi, een aanzwengelzaklamp voor 3,99

Ook veiligheidsschoenen van maat 41 tot 46. Ook best belangrijk, goed schoeisel.
kisten ftw! heb ze wel draag ze nooit meer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64651771
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:10 schreef TaLoN.NL het volgende:
Jah, m'n beste maat gaat zo en zo in 2011 wel mee (hoop ik voor hem), die kan alcohol stoken , maar ik hoop ook dat m'n pa het rond 2009 doorziet wanneer de 2e zon zelfs met chemtrails zichtbaar zal zijn, dat we tegen die tijd een voorraadkelder op een lap grond aan kunnen leggen, da's niet goedkoop, alhoewel je voor 20.000 Euro al een mooi stuk hoog gelegen grond hebt in Duitsland. Een goede voorbereiding is al het halve werk.
Het wordt zeker eind 2009 he?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_64652283
quote:
Op maandag 29 december 2008 19:00 schreef BarraCupraCuda het volgende:
klein kickje... heb de SAS handboek gedownload... toch maar ff kopen.. is leuk voor op vakantie enzo
Waor? Pm bitte? Alvast bedankt!

Mja, ik heb hier iig liggen:

Knijpkat,
Opwindbare Radio
Watervast Lucifers + tig aanstekers
Gasstel setje + pannetjes
droogvoer
Bijl + standaard gereedschap
Dekens enzo

Ik neem aan dat ik hier toch wel een weekje op kan overleven, iets als een stuk land ergens in duitsland zou heel leuk zijn maar niet haalbaar voor mij. En in mijn opzicht overdreven. Zelfvoorzienend kan toch niemand worden in dit land.

Zie net deze: http://www.kijkshop.nl/pr(...)-expedition-toolset/ ook wel handig...
  zondag 4 januari 2009 @ 17:23:18 #207
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64652735
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:13 schreef Gutz het volgende:

[..]

Waor? Pm bitte? Alvast bedankt!

Mja, ik heb hier iig liggen:

Knijpkat,
Opwindbare Radio
Watervast Lucifers + tig aanstekers
Gasstel setje + pannetjes
droogvoer
Bijl + standaard gereedschap
Dekens enzo

Ik neem aan dat ik hier toch wel een weekje op kan overleven, iets als een stuk land ergens in duitsland zou heel leuk zijn maar niet haalbaar voor mij. En in mijn opzicht overdreven. Zelfvoorzienend kan toch niemand worden in dit land.

Zie net deze: http://www.kijkshop.nl/pr(...)-expedition-toolset/ ook wel handig...
ja ach.. ik denk dat je er ook veel voor moet trainen enzo gelukkig heb ik zelf een hele goede conditie door mn thai boksen

Wat betreft je multitool...
ik heb een keer een goedkope gekocht... en dat ding had ik niets aan.
alles ging stuk. was niet stevig en gammel enzo.

ik heb toen op ibood de volgende gekocht

normale winkelwaarde iets van 110 euro maar toen bij ibood voor 55 ofzo
ik ben echt helemaal gek van mn leatherman surge word ook veel bij de RANGERS gebruikt.
het ding kan niet kapot. erg krachtig en messen blijven scherp.
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 4 januari 2009 @ 17:23:55 #208
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64652769
owja en PM is verzonden
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64653014
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:23 schreef BarraCupraCuda het volgende:
owja en PM is verzonden
Gezien, waarvoor mijn dank. is ff kijken voordat we bol blij gaan maken.

Tja, zo'n leatherman is natuurlijk wel een van de betere, maar ik heb natuurlijk ook mijn gewone gereedschap nog. Achja, we zullen het wel zien.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:33:52 #210
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64655849
quote:
Op zondag 4 januari 2009 17:29 schreef Gutz het volgende:

[..]

Gezien, waarvoor mijn dank. is ff kijken voordat we bol blij gaan maken.

Tja, zo'n leatherman is natuurlijk wel een van de betere, maar ik heb natuurlijk ook mijn gewone gereedschap nog. Achja, we zullen het wel zien.
ja dat is waar... maar het mooie van zon leatherman is dat het een gereedschaps koffer in een multitool is
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 4 januari 2009 @ 19:11:19 #211
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64657342
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 10:03 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

eens maar wat is de daadwerkelijke kans dat wij TEOTWAWKI meemaken?
Wie weet? En ookal komt er geen teotwawki als in iedereen naar de tering eb je wel en redelijke kans dat de economische crisis nog een heel stuk dieer gaat worden dan nu ( een kapot financiëel stelsel = geen handel = geen voedsel, voor in ieder geval een periode tot het weer op gang komt in een eventueel nieuwe vorm) Ook daar heb je bepaalde spullen nodig om te overleven ookal zal het niet op een manier zijn dat je de samenleving in zin geheel opnieuw moet opbouwen.

En het kan ook leuk zijn voor vrije tijds besteding, het heeft altijd mijn interesse gehad, een beetje survivallen/backpacken
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 19:17:42 #212
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64657615
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:11 schreef jogy het volgende:

[..]

Wie weet? En ookal komt er geen teotwawki als in iedereen naar de tering eb je wel en redelijke kans dat de economische crisis nog een heel stuk dieer gaat worden dan nu ( een kapot financiëel stelsel = geen handel = geen voedsel, voor in ieder geval een periode tot het weer op gang komt in een eventueel nieuwe vorm) Ook daar heb je bepaalde spullen nodig om te overleven ookal zal het niet op een manier zijn dat je de samenleving in zin geheel opnieuw moet opbouwen.

En het kan ook leuk zijn voor vrije tijds besteding, het heeft altijd mijn interesse gehad, een beetje survivallen/backpacken
mja wat ik altijd al een keertje wil gaan doen is een soort bushmaster weekend... dus gewoon echt survivallen. zelf je onderkomen eten en drinken maken...
maarja dat ga ik niet in mijn eentje doen
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 4 januari 2009 @ 19:29:13 #214
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64658086
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:22 schreef henkway het volgende:
ik ga een geweer kopen
Als verdediging of om je eigen onvoorbereidheid te compenseren?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 19:30:53 #215
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64658161
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:17 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mja wat ik altijd al een keertje wil gaan doen is een soort bushmaster weekend... dus gewoon echt survivallen. zelf je onderkomen eten en drinken maken...
maarja dat ga ik niet in mijn eentje doen
Neh, straks breek je je been op 8 plaatsen omdat je uit een boom getieft ben ofzo, ben je best zuur .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 19:33:30 #216
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64658284
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:30 schreef jogy het volgende:

[..]

Neh, straks breek je je been op 8 plaatsen omdat je uit een boom getieft ben ofzo, ben je best zuur .
daarom wil ik het ook niet alleen doen.
kijk me poot breken is het ergste niet....doodgaan van de honger wel.

en boeken in films zijn leuk... maar het echter survivallen gebeurd buiten
en het is net een sport. je word er beter in naarmate je het doet
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  zondag 4 januari 2009 @ 19:36:07 #217
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64658400
Misschien wel een idee, een TRU/TEOTWAWKI-survival weekend?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 19:36:55 #218
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64658435
Cameraploeg van SBS6 erbij en het kost ons niets behalve onze waardigheid.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zondag 4 januari 2009 @ 19:43:00 #219
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64658720
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:36 schreef jogy het volgende:
Cameraploeg van SBS6 erbij en het kost ons niets behalve onze waardigheid.
daar heb ik nogal veel van

we doen het wel zonder SBS
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64679965
nu mogelijk Yellowstone park op ontploffen staat wat is het eerste wat jullie gaan doen als je hoort dat het gebeurt is? en mocht de noordelijk half rond onder de wolken zitten van yellowstone waar gaan jullie naar toe ?
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 5 januari 2009 @ 11:53:36 #221
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64680376
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:40 schreef daanski82 het volgende:
nu mogelijk Yellowstone park op ontploffen staat wat is het eerste wat jullie gaan doen als je hoort dat het gebeurt is? en mocht de noordelijk half rond onder de wolken zitten van yellowstone waar gaan jullie naar toe ?
de hel waarschijnlijk
maare bron?
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 11:54:14 #222
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64680399
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:40 schreef daanski82 het volgende:
nu mogelijk Yellowstone park op ontploffen staat wat is het eerste wat jullie gaan doen als je hoort dat het gebeurt is? en mocht de noordelijk half rond onder de wolken zitten van yellowstone waar gaan jullie naar toe ?
Mja, dan wordt het lastig eigenlijk. survivallen kan je dan ook vergeten, eigen eten vergaren is kansloos, buiten zijn betekend dan zo ongeveer een wisse dood met -15/20 dus dat wordt schietgebedjes doen en rustig sterven oid. Tenzij je een ondergrondse broeikas in elkaar geknutseld hebt met een eigen stroomvoorziening en een voorraad van zaden voor pak em beet 5 a 10 jaar?
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 11:56:45 #223
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64680481
Anyway, het is vooralsnog een grote 'swarm' aan aardschokken tot ongeveer 4 op de schaal van richter. Nog niets dramatisch. tenzij er 'harmonics' ( ofzo) optreden.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 11:57:15 #224
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64680503
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:53 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

de hel waarschijnlijk
maare bron?
Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 13:06:41 #225
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64682990
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:40 schreef daanski82 het volgende:
nu mogelijk Yellowstone park op ontploffen staat wat is het eerste wat jullie gaan doen als je hoort dat het gebeurt is? en mocht de noordelijk half rond onder de wolken zitten van yellowstone waar gaan jullie naar toe ?
Dust en debrie van Yellowstone park ... denk niet dat ik daarvoor mn huis uitga, zeker niet met dit weer plus volgens mij blijft de wind de komende dagen uit het oosten komen
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 13:57:52 #226
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64684726
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:36 schreef jogy het volgende:
Cameraploeg van SBS6 erbij en het kost ons niets behalve onze waardigheid.
Bivakmuts op en/of je baard laten staan en ze denken dat we terroristen zijn

Ik moet ook maar eens zo'n Leatherman halen, even kijken waar.
En wat met mensen met slecht zicht? Ik heb zelf -6,5 en -7,25, zonder bril of lenzen ben ik de klos. Moet ik me maar alvast gaan specialiseren in extreme close combat? Een katana in een witte stok verstoppen? Ogen laseren vind ik nogal link namelijk (en duur).
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 14:01:42 #227
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64684852
quote:
Op maandag 5 januari 2009 13:57 schreef Elegy het volgende:

[..]

Bivakmuts op en/of je baard laten staan en ze denken dat we terroristen zijn

Ik moet ook maar eens zo'n Leatherman halen, even kijken waar.
En wat met mensen met slecht zicht? Ik heb zelf -6,5 en -7,25, zonder bril of lenzen ben ik de klos. Moet ik me maar alvast gaan specialiseren in extreme close combat? Een katana in een witte stok verstoppen? Ogen laseren vind ik nogal link namelijk (en duur).
Ibood ff in de gaten houden als ik jou was

en tsja ... die ogen?

ik zou zon davids bril kopen

Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 14:05:19 #228
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64684974
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:01 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Ibood ff in de gaten houden als ik jou was

en tsja ... die ogen?

ik zou zon davids bril kopen

[ afbeelding ]
Ok, ga ik daar eens even kijken.

Ga ik ook goed voetballen van zo'n bril?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 14:07:43 #229
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64685063
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:05 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ok, ga ik daar eens even kijken.

Ga ik ook goed voetballen van zo'n bril?
nee alleen krijg je er wel dreadlocks van
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 14:11:18 #230
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64685214
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:07 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

nee alleen krijg je er wel dreadlocks van
Da's handig tijdens survivallen! Al die insecten die er in leven kan je opeten en het is goede brandstof
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 14:22:03 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64685597


Overleven in stijl . Kost je maar 40.000 dollar
http://www.leatherman.com/argentum/collection/ .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 14:25:46 #232
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64685735
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:22 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Overleven in stijl . Kost je maar 40.000 dollar
http://www.leatherman.com/argentum/collection/ .
Hoop dat ie goed is, want als ik dat ding koop heb ik alleen nog maar een kartonnen doos
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64685759
quote:
Op maandag 5 januari 2009 11:53 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

de hel waarschijnlijk
maare bron?
bron: Supervulkaan: Activiteit onder Yellowstone neemt toe
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 5 januari 2009 @ 14:27:44 #234
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64685808
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:25 schreef Elegy het volgende:

[..]

Hoop dat ie goed is, want als ik dat ding koop heb ik alleen nog maar een kartonnen doos
Volgens mij zit er geen ingebouwd appartement met bubbelbad in.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 14:31:34 #235
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64685962
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:27 schreef jogy het volgende:

[..]

Volgens mij zit er geen ingebouwd appartement met bubbelbad in.
Die maak ik natuurlijk zelf. Met een Leatherman, kartonnen doos en wat oude blikjes.

Survivallen McGuyverstyle
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 14:32:31 #236
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64686000
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:31 schreef Elegy het volgende:

[..]

Die maak ik natuurlijk zelf. Met een Leatherman, kartonnen doos en wat oude blikjes.

Survivallen McGuyverstyle
Vergeet de ducktape niet, je bent nergens zonder ducktape!
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 14:46:40 #237
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64686518
Ohja, die moet ik dan eerst even bij de Gamma jatten. Maar met die pimpleatherman is inbreken bij de Gamma natuurlijk een eitje
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 14:51:18 #238
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64686686
deze gezonde dosis humor is ook wel handig tijdens die barre tijden
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 14:54:02 #239
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64686780
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:22 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]

Overleven in stijl . Kost je maar 40.000 dollar
http://www.leatherman.com/argentum/collection/ .
maar dan heb je wel een handvat van goud!
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 14:58:22 #240
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64686941
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:
maar dan heb je wel een handvat van goud!
Handig voor betaalmiddel en/of rotte tanden
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 14:58:48 #241
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64686955
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:51 schreef Da_Ripper het volgende:
deze gezonde dosis humor is ook wel handig tijdens die barre tijden
Als alle vormen van digitaal entertainment onmogelijk zijn geworden kunnen we alleen nog maar:
* verhalen vertellen
* stand-up comedy
* toneel/theater
* lezen
* rammen op holle boomstammen
* en ons voortplanten natuurlijk!
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 17:19:10 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64693272
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Als alle vormen van digitaal entertainment onmogelijk zijn geworden kunnen we alleen nog maar:
* verhalen vertellen
* stand-up comedy
* toneel/theater
* lezen
* rammen op holle boomstammen
* en ons voortplanten natuurlijk!
Ik heb dan wel twee sherpa's nodig voor mijn boeken trouwens . Maar als iemand een draagbare dvd-speler heeft neem ik de stroomvoorziening mee! .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 17:21:54 #243
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64693392
Knijp-laptop
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 17:22:40 #244
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64693437
quote:
Op maandag 5 januari 2009 14:58 schreef Elegy het volgende:

[..]

Als alle vormen van digitaal entertainment onmogelijk zijn geworden kunnen we alleen nog maar:
* verhalen vertellen
* stand-up comedy
* toneel/theater
* lezen
* rammen op holle boomstammen
* en ons voortplanten natuurlijk!
Damn... moet je ook nog voor al die koters zorgen... of heb je een familypack durex in je survival kit

heb voor de grap een seizoen van survivorman gedownload.... best wel grappig

al hij vuur moet maken en je echt onvoorbereid bent kan dat zelfs met je ledlampje
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 17:31:34 #245
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64693838
quote:
Op zondag 4 januari 2009 19:36 schreef jogy het volgende:
Misschien wel een idee, een TRU/TEOTWAWKI-survival weekend?
maar dit vind ik wel een tof idee trouwens...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 18:01:01 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64695335
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:21 schreef Da_Ripper het volgende:
Knijp-laptop
Neh, ik heb een 24 volts zonnematje gekocht.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 18:02:52 #247
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64695418
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

maar dit vind ik wel een tof idee trouwens...
Same here overigens, laat me er nog even op broeden. Misschien kunnen we meteen een soort survival groepje in elkaar jassen, altijd handig als de stront echt aan de knikker is. Noemen we het gewoon de SVHB*-survivalgroep

*Stiekem Voor Het Bier
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_64696004
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:02 schreef jogy het volgende:

[..]

Same here overigens, laat me er nog even op broeden. Misschien kunnen we meteen een soort survival groepje in elkaar jassen, altijd handig als de stront echt aan de knikker is. Noemen we het gewoon de SVHB*-survivalgroep

*Stiekem Voor Het Bier
*meldt
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 5 januari 2009 @ 18:36:18 #249
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64696775
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:19 schreef jogy het volgende:

[..]

Ik heb dan wel twee sherpa's nodig voor mijn boeken trouwens . Maar als iemand een draagbare dvd-speler heeft neem ik de stroomvoorziening mee! .
Je hebt een fiets en een rollenbank bij je?
quote:
Op maandag 5 januari 2009 17:22 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

Damn... moet je ook nog voor al die koters zorgen... of heb je een familypack durex in je survival kit

Als het gaat om het overleven van de mens moeten we ons natuurlijk voortplanten. De zwakkeren eten we gewoon op
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_64696972
quote:
Op maandag 5 januari 2009 18:36 schreef Elegy het volgende:

[..]

Je hebt een fiets en een rollenbank bij je?
[..]

Als het gaat om het overleven van de mens moeten we ons natuurlijk voortplanten. De zwakkeren eten we gewoon op
Als je zelf niet kunt overleven, denk ik dat je je energie beter kunt besparen die koters overleven het dan ook niet Maja, met voortplanten heb ik toch niet zoveel Ik ben homo
Dare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
  maandag 5 januari 2009 @ 19:15:37 #251
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64698422
Ja, dan wordt het lastig. Weet je wat, dan neem ik jouw voortplantingstaak wel op me, indien de broedmachines een beetje appetijtelijk zijn

Een survivalmeet (die eigenlijk gewoon om het bier draait) zou best koel zijn trouwens. Vooral rond deze tijd
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 19:17:04 #252
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64698495
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:15 schreef Elegy het volgende:
Ja, dan wordt het lastig. Weet je wat, dan neem ik jouw voortplantingstaak wel op me, indien de broedmachines een beetje appetijtelijk zijn

Een survivalmeet (die eigenlijk gewoon om het bier draait) zou best koel zijn trouwens. Vooral rond deze tijd
Weet je hoe koud het is? . Of is het dan gewoon een survivaltopic meet en zitten we gewoon binnen? Kan ook .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 19:23:42 #253
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64698823
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:17 schreef jogy het volgende:
een survivaltopic meet en zitten we gewoon binnen?


Meet int veld met Johnny Walker in de veldfles
maar om nou ergens bij iemand thuis te gaan zitten met een krat Jup & een zak Doritos
( nix tegen Jupiler trouwens )
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 19:26:41 #254
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64699005
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:23 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]



Meet int veld met Johnny Walker in de veldfles
maar om nou ergens bij iemand thuis te gaan zitten met een krat Jup & een zak Doritos
( nix tegen Jupiler trouwens )
Neh, niet in een huiskamer natuurlijk, tsss .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 19:34:46 #255
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64699352
Blokhut van CenterParcs?

Alle gekheid op n stokkie; een meet zouk best wel interessant vinden. Maar dan wel ene 'egte'
Beetje met je materiaal aan de slag, skills en materiaal afkijken, methoden & technieken uitproberen etc ...
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 19:37:10 #256
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64699442
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:34 schreef Da_Ripper het volgende:
Blokhut van CenterParcs?

Alle gekheid op n stokkie; een meet zouk best wel interessant vinden. Maar dan wel ene 'egte'
Beetje met je materiaal aan de slag, skills en materiaal afkijken, methoden & technieken uitproberen etc ...
Same here, ergens in mei/juni oid. Belgische ardennen is wel een leuke plek lijkt me.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 19:50:35 #257
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64700090
Neem ik extra lenzenvloeistof en desinfecterende zeep mee
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:17 schreef jogy het volgende:

[..]

Weet je hoe koud het is? . Of is het dan gewoon een survivaltopic meet en zitten we gewoon binnen? Kan ook .
Hoeven we geen zorgen te hebben over of het bier wel koud staat hè
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 19:57:50 #258
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_64700452
quote:
Op maandag 5 januari 2009 19:50 schreef Elegy het volgende:
Neem ik extra lenzenvloeistof en desinfecterende zeep mee
[..]

Hoeven we geen zorgen te hebben over of het bier wel koud staat hè
Dat is ook iets wat geleerd moet worden; lauw bier drinken of een manier vinden om het koel te krijgen .

http://www.edenseve.net/natural_refrigerator.htm .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  maandag 5 januari 2009 @ 20:00:50 #259
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64700619
Gat in de grond graven werkt ook
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  maandag 5 januari 2009 @ 21:00:57 #260
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64703899
nee man dan gaan we gewoon met zn allen naar de ardennen of komen jullie hier bij mij in de veluwe spelen gaan we met zn alle shelters bouwen en jagen!

kei tof.... en als we niets vangen weet ik nog wel een pizza/shoarma boer
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 21:04:54 #261
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64704115
weet iemand nog een website waar je in NL messen e.d. kan bestellen.
Ben nog steeds op zoek naar een echt goed survival mes. heb er wel een aantal in the uk of de gevonden alleen dan zit je met shipping en shipping kosten
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_64706929
Website niet, ik weet wel een prof. messenwinkel in Rotterdam te vinden...

Bij centraal blijdorpzijde eruit, rechtsaf en vlak voor het eerste kruispunt zit ie al.

Edit: oftewel, hier: http://www.messenwinkel.nl/ en ja, ze hebben een webshop
  maandag 5 januari 2009 @ 22:08:09 #263
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64707862
quote:
mwoh, schrok eerst wel ff van die prijzen .. maar voor 4/5 tientjes heb je best nog een redelijk mes
Wat je vindt, ...
  maandag 5 januari 2009 @ 22:10:12 #264
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64707964
quote:
Op maandag 5 januari 2009 22:08 schreef Da_Ripper het volgende:

[..]

mwoh, schrok eerst wel ff van die prijzen .. maar voor 4/5 tientjes heb je best nog een redelijk mes
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 22:17:09 #265
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64708337
zoiets wou ik er ook aan kwijt zijn!

helaas heb ik nog niet gevonden wat ik zocht...
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  maandag 5 januari 2009 @ 23:54:18 #266
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64712852
HET IS HIER HET IS ZOVER!!
TEOTWAWKI!!!

de stroom is hier uitgevallen! en niet alleen bij mij maar het is donker zover ik kan kijken! (dat gebeurd snel op de veluwe )

geen pc geen licht geen CV!
geen interwebz!

thank god voor mn tytn2.
ik hoop de nacht te overleven want t word koud -11 ofzo

ik lig nu alleen in mn 2pers bed met al me survival gear!
ff wachten ik ga even een vuurtje maken want ik krijg t koud!

spreek jullie later
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 6 januari 2009 @ 00:02:19 #267
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64713209
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:
HET IS HIER HET IS ZOVER!!
TEOTWAWKI!!!

spreek jullie later
Godspeed, my friend!
Wat je vindt, ...
  dinsdag 6 januari 2009 @ 07:36:21 #268
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64717577
quote:
Op maandag 5 januari 2009 23:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:
HET IS HIER HET IS ZOVER!!
TEOTWAWKI!!!

de stroom is hier uitgevallen! en niet alleen bij mij maar het is donker zover ik kan kijken! (dat gebeurd snel op de veluwe )

geen pc geen licht geen CV!
geen interwebz!

thank god voor mn tytn2.
ik hoop de nacht te overleven want t word koud -11 ofzo

ik lig nu alleen in mn 2pers bed met al me survival gear!
ff wachten ik ga even een vuurtje maken want ik krijg t koud!

spreek jullie later
Leef je nog? Of ben je inmiddels ten prooi gevallen aan ingezette degeneratie en stroop je nu al de inmiddels bijna onherkenbaar vervallen straten af op zoek naar vlees, bij voorkeur menselijk vlees?

Ik vraag me af, zou hij inmiddels al grotschilderingen kunnen maken? Of is hij inmiddels al doorgeëvolueerd naar jager/verzamelaar ipv kannibaal?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:13:54 #269
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64723911
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 07:36 schreef Elegy het volgende:

[..]

Leef je nog? Of ben je inmiddels ten prooi gevallen aan ingezette degeneratie en stroop je nu al de inmiddels bijna onherkenbaar vervallen straten af op zoek naar vlees, bij voorkeur menselijk vlees?

Ik vraag me af, zou hij inmiddels al grotschilderingen kunnen maken? Of is hij inmiddels al doorgeëvolueerd naar jager/verzamelaar ipv kannibaal?
mja... ik denk dat ik iets minder survival boeken en docus had moeten lezen/kijken..

mijn eerste zoektoch was shelter. omdat het -15 werd die nacht.. nou dat was appeltje eitje lang leven mijn bed!
daarna heb ik onze hond geslacht om aan vers vlees te komen deze heb ik op een vuurtje op ons laminaat gestookt.... daarna heb ik besloten mijn shelter te verlaten en me voort te planten op mijn 15 jarige buurmeisje... en net nadat ik was klaargekomen en haar vader haar slaapkamer binnenstormde ging de stroom weer aan
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:22:54 #270
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64724212
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:13 schreef BarraCupraCuda het volgende:

[..]

mja... ik denk dat ik iets minder survival boeken en docus had moeten lezen/kijken..

mijn eerste zoektoch was shelter. omdat het -15 werd die nacht.. nou dat was appeltje eitje lang leven mijn bed!
daarna heb ik onze hond geslacht om aan vers vlees te komen deze heb ik op een vuurtje op ons laminaat gestookt.... daarna heb ik besloten mijn shelter te verlaten en me voort te planten op mijn 15 jarige buurmeisje... en net nadat ik was klaargekomen en haar vader haar slaapkamer binnenstormde ging de stroom weer aan
Omdat foto's natuurlijk technisch niet mogelijk zijn:

Wandschilderingen or it didn't happen!!!11!einz

Je hebt die vader toch wel conform de wetten van jouw stam aan de speer geregen en geofferd aan de goden? Om ze gunstig te stellen zodat je vruchtbare kinderen krijgt?

En nog wat: Hoe heb je vuur kunnen maken?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:28:32 #271
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_64724394
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:22 schreef Elegy het volgende:

[..]

Omdat foto's natuurlijk technisch niet mogelijk zijn:

Wandschilderingen or it didn't happen!!!11!einz

Je hebt die vader toch wel conform de wetten van jouw stam aan de speer geregen en geofferd aan de goden? Om ze gunstig te stellen zodat je vruchtbare kinderen krijgt?

En nog wat: Hoe heb je vuur kunnen maken?
nah...t zit wat ingewikkelder... volgens hun stamregels moest ik met haar trouwen voor ik mocht vrijen... en ja dat hadden we niet gedaan.. dus ik kon kiezen of mn kop eraf of trouwen.. (hoe leg ik dit aan mijn vriendin uit..)
vuur maken was makkelijk... ik stond daar al met mijn GI Magnesium Firestarter maar ik had ook gewoon lucifers en een vuurkorf
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  dinsdag 6 januari 2009 @ 12:40:06 #272
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_64724744
Ik zou zeggen, roep je stam bij elkaar en veeg die andere stam (behoudens de vrouwen die geschikt zijn voor het reproduceren) van de aardbodem!
Tegen je vriendin zeggen dat ze toch altijd al een puppy wilde hebben...

Handig, beter dan wachten totdat de bliksem inslaat
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 6 januari 2009 @ 15:05:29 #273
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_64729980
quote:
Op dinsdag 6 januari 2009 12:22 schreef Elegy het volgende:
Wandschilderingen or it didn't happen!!!11!einz


Vader's hoofd op speer voor naburige clans

Met Yellowstone nog in mn achterhoofd , heb ik vandaag 4 stofmaskertjes meegenomen vant werk (3M - FFP2 )


  • This new generation of respirators provides comfort and style without compromising performance
  • Extensive European field trials have proved the superiority of this range over more traditional respirators
  • Three-panel design for improved comfort, fir and communication
  • Reliable, effective protection against fine particulates
  • 3M Cool Flow valve reduces heat build-up to offer comfortable protection, particularly in hot and humid conditions
  • Individually packed, foldable design prevents contamination before use and allows easy storage
  • Soft inner cover-web for greater comfort against the skin
  • Even-tensioned straps relieve pressure for a comfortable and secure fit
  • Wat je vindt, ...
    pi_64734023
    Verstandig. Ik zit net zo te denken, dat het ook wel handig is dat je goed schoeisel moet hebben, stevige duurzame kleding (voor in ieder geval een paar weken) etc. Thermo kleding is ook altijd handig..

    Nou heb ik dit zelf gelukkig grotendeels, Veiligheidsschoenen, en een heel arsenaal Thermokleding, eens even kijken of ik ergens een stevige werkbroek of 2 vandaan kan halen.
    pi_64738771
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 15:05 schreef Da_Ripper het volgende:

    [..]



    [ afbeelding ] Vader's hoofd op speer voor naburige clans

    Met Yellowstone nog in mn achterhoofd , heb ik vandaag 4 stofmaskertjes meegenomen vant werk (3M - FFP2 )
    [ afbeelding ]

  • This new generation of respirators provides comfort and style without compromising performance
  • Extensive European field trials have proved the superiority of this range over more traditional respirators
  • Three-panel design for improved comfort, fir and communication
  • Reliable, effective protection against fine particulates
  • 3M Cool Flow valve reduces heat build-up to offer comfortable protection, particularly in hot and humid conditions
  • Individually packed, foldable design prevents contamination before use and allows easy storage
  • Soft inner cover-web for greater comfort against the skin
  • Even-tensioned straps relieve pressure for a comfortable and secure fit
  • Die zijn niet de beste.
    Ik heb hier FFP3-gasmaskers liggen van 3M.
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
    pi_64738814
    Wie heeft hier trouwens welke technieken onder de knie? Is misschien wel handig om eens een inventarisatie te maken voor als er ooit zo een meet komt?
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 18:54:27 #277
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64739330
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:40 schreef Burner82 het volgende:
    Wie heeft hier trouwens welke technieken onder de knie? Is misschien wel handig om eens een inventarisatie te maken voor als er ooit zo een meet komt?
    ik kan vuur en shelters maken.
    verder kan ik wanneer er een wapen aanwezig is jagen (heb zelf geen vergunning meer maar wel gehad.)
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_64741294
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    ik kan vuur en shelters maken.
    verder kan ik wanneer er een wapen aanwezig is jagen (heb zelf geen vergunning meer maar wel gehad.)
    Ik kan heel goed bier drinken.

    Maar verder, als ex-bouwvakker kan ik wel wat met materiaal dingen doen en maken (en improviseren ) Met wapens (en zonder) kan ik ook wel leuk omgaan, maar dan niet echt op de jaag manier. Meer op de verdedigingsmanier. En knopen maken kan ik ook (lang leve jong nederland ) Vuur maken wil ik nog leren lijkt me tof om te doen
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:49:13 #279
    20211 Da_Ripper
    Follow your bliss
    pi_64741918
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 18:38 schreef huhggh het volgende:
    Die zijn niet de beste.
    Ik heb hier FFP3-gasmaskers liggen van 3M.
    Oh, het zullen vast niet de beste zijn .. maar voor de prijs waar ik ze voor kon krijgen (lees gratis) toch niet slecht

    Skilzz: Kheb de AMO & VO bij het KCT gedaan, dus ik weet het een en ander van tactisch verplaatsen/observatieposten maken, koken (oventjes maken) in het veld, kaartlezen, abseilen e.d.
    Heb hier trouwens ook nog wel wat leesvoer van liggen, misschien als ik op een regenachtige stervenskoude zondagmiddag een scanner weet te bemachtigen dat ik n leuk pdfje kan maken
    Wat je vindt, ...
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:51:01 #280
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_64742004
    Ik weet eigenlijk helemaal niks van survivallen Heb alleen de Zombie Survival Guide
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
      dinsdag 6 januari 2009 @ 19:54:54 #281
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_64742206
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 19:51 schreef Elegy het volgende:
    Ik weet eigenlijk helemaal niks van survivallen Heb alleen de Zombie Survival Guide
    Wat hij zegt, echter heb ik de SAS survival guide, ook wel handig. Kan je zelfs je eigen arm spalken als je het breekt zonder iemand in de buurt .

    Maar ik leer snel, ben creatief dus komt wel goed. In tijden van nood leer je pas echt je talenten kennen, echter lijkt het me handig om ze eerst even te trainen ja .
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
      dinsdag 6 januari 2009 @ 20:05:29 #282
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64742781
    owja ik kan ook goed kaartlezen enzo
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_64743431
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    owja ik kan ook goed kaartlezen enzo
    Ik denk dat een van de meest onderschatte dingen is goed kunnen omgaan met mensen.
    Daarmee bedoel ik:
    - Goed kunnen integreren in een groep, en ervoor zorgen dat de groep jou niet als buitenstaander ziet.
    - Mensen goed kunnen peilen, lichaamstaal kunnen lezen.
    Zaterdag 17 juli 15:05
    KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
    Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
    Faal van de eeuw.
    pi_64743514
    quote:
    Op maandag 5 januari 2009 17:31 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    maar dit vind ik wel een tof idee trouwens...
    Zeker tof idee!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Waar is eigenlijk de FOK! verzamel plek als er echt de pleuris uitbreekt?

    [ Bericht 8% gewijzigd door Stoeprand op 06-01-2009 20:41:23 ]
    Van het concert des levens krijgt niemand een program.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:21:45 #285
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64746483
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:18 schreef Stoeprand het volgende:

    [..]

    Zeker tof idee!
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
    Waar is eigenlijk de FOK! verzamel plek als er echt de pleuris uitbreekt?
    ergens waar niet veel mensen zijn... in het oosten
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_64746499
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef huhggh het volgende:

    [..]

    Ik denk dat een van de meest onderschatte dingen is goed kunnen omgaan met mensen.
    Daarmee bedoel ik:
    - Goed kunnen integreren in een groep, en ervoor zorgen dat de groep jou niet als buitenstaander ziet.
    - Mensen goed kunnen peilen, lichaamstaal kunnen lezen.
    Naja, dat kan ik wel, dat ik het makkelijkste. Aanpassen, observeren, en erop inspelen...En dan je eigen plan trekken....
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
    pi_64746585
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    ergens waar niet veel mensen zijn... in het oosten
    Limbabwe? Dat is Oost, en Zuid
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:34:45 #288
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64747007
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:24 schreef Burner82 het volgende:

    [..]

    Limbabwe? Dat is Oost, en Zuid
    if shit hits the fan dan ga ik naar het noorden.

    ik heb nog wel wat connecties in Zweden en Noorwegen
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_64747190
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    if shit hits the fan dan ga ik naar het noorden.

    ik heb nog wel wat connecties in Zweden en Noorwegen
    Doet het vooral goed als de temperatuur tien graden zakt vanwege inslag/supervulkaan
    "It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
    pi_64747294
    maar waarom zou ja naar het noorden gaan na een super vulkaan uitbarsting ? ik zou eerder naar het zuiden gaan.
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:42:28 #291
    20553 Elegy
    Les armes du temps
    pi_64747302
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:21 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    ergens waar niet veel mensen zijn... in het oosten
    Twente?
    "L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
    pi_64747427
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

    [..]

    Doet het vooral goed als de temperatuur tien graden zakt vanwege inslag/supervulkaan
    Hier wordt het vannacht ook -20 ....
    Dare to unleash my rage..
    That's my secret Captain... I'm always angry...
    There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
    pi_64747741
    * daanski82 woont in twente heerlijk rustig.
    tot dat de randstad volk deze kant op komt :-S
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      dinsdag 6 januari 2009 @ 21:54:08 #294
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64747816
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:39 schreef Grrrrrrrr het volgende:

    [..]

    Doet het vooral goed als de temperatuur tien graden zakt vanwege inslag/supervulkaan
    kou zonden mn minste zorgen zijn... daar heb je vuur en kleding voor.

    en geloof me die supervulkaan gaat nog niet uitbarsten
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
    pi_64747996
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:54 schreef BarraCupraCuda het volgende:

    [..]

    kou zonden mn minste zorgen zijn... daar heb je vuur en kleding voor.

    en geloof me die supervulkaan gaat nog niet uitbarsten
    * daanski82 heeft al het SAS boek op zijn verlanglijst staan voor zijn verjaardag en zo'n strijkstokje waar vonken van afkomen.
    Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
      dinsdag 6 januari 2009 @ 22:18:28 #296
    20211 Da_Ripper
    Follow your bliss
    pi_64748891
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:05 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    owja ik kan ook goed kaartlezen enzo
    owja en een beetje ehbo
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 20:17 schreef huhggh het volgende:
    Ik denk dat een van de meest onderschatte dingen is goed kunnen omgaan met mensen.
    Daarmee bedoel ik:
    - Goed kunnen integreren in een groep, en ervoor zorgen dat de groep jou niet als buitenstaander ziet.
    - Mensen goed kunnen peilen, lichaamstaal kunnen lezen.
    eensch - jezelf kunnen aanpassen en gemeenschappelijk doen/denken vergroten je overlevingskansen aanzienlijk
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 21:34 schreef BarraCupraCuda het volgende:
    ... Zweden en Noorwegen
    zou een optie kunnen zijn, genoeg gebieden waar je je 'eigen ding' kunt doen .. alleen die oversteek nou goed, dat is maar 1 barrière ... je vindt tegen die tijd vast wel een liftje oid.
    Ook hier is timing dus echt wel weer cruciaal!
    Wat je vindt, ...
      dinsdag 6 januari 2009 @ 22:22:23 #297
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64749069
    quote:
    Op dinsdag 6 januari 2009 22:18 schreef Da_Ripper het volgende:

    [..]

    owja en een beetje ehbo
    [..]

    eensch - jezelf kunnen aanpassen en gemeenschappelijk doen/denken vergroten je overlevingskansen aanzienlijk
    [..]

    zou een optie kunnen zijn, genoeg gebieden waar je je 'eigen ding' kunt doen .. alleen die oversteek nou goed, dat is maar 1 barrière ... je vindt tegen die tijd vast wel een liftje oid.
    Ook hier is timing dus echt wel weer cruciaal!
    EHBO heb ik dan weer geen Kaas van gegeten... naja ik weet wel wat.. maar ik heb er geen ervaring mee om het te doen.
    mn vriendin is verpleegkundige... dus die neem ik ook mee
    en nee alleen ik mag daarmee voortplanten
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:38:10 #298
    20211 Da_Ripper
    Follow your bliss
    pi_64765430
    Een paar maanden geleden had ik ook een mailtje naar KLM gestuurd, alsof ik een student Toerisme oid was en dat ik een presentatie over vliegtuigen & veiligheid wilde geven, met de vraag of ik misschien zo'n opblaasbaar-reddingsvest als show-materiaal mocht hebben ... neej dus.

    Maar tleek me ook wel handig om zo'n ding te hebben ... compact en snel-te-gebruiken
    Wat je vindt, ...
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:44:40 #299
    34614 jogy
    Hersenflatulent
    pi_64765671
    Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
    'Goatboy is hurt by your indifference'
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
    [b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:52:32 #300
    130154 BarraCupraCuda
    yeah im talking to you!
    pi_64765928
    quote:
    Op woensdag 7 januari 2009 12:38 schreef Da_Ripper het volgende:
    Een paar maanden geleden had ik ook een mailtje naar KLM gestuurd, alsof ik een student Toerisme oid was en dat ik een presentatie over vliegtuigen & veiligheid wilde geven, met de vraag of ik misschien zo'n opblaasbaar-reddingsvest als show-materiaal mocht hebben ... neej dus.

    Maar tleek me ook wel handig om zo'n ding te hebben ... compact en snel-te-gebruiken
    hehehe sneaky motherfucker
    wel slim! LOL krijgen ze ineens 50 mailtjes met hetzelfde smoesje
    Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
    The only easy day is yesterday
    stay frosty
      woensdag 7 januari 2009 @ 12:53:30 #301
    20211 Da_Ripper
    Follow your bliss
    pi_64765958
    Het is sowieso handig om al je materiaal op dezelfde plaats in je rugzak te stoppen (spullen pakken int donker ).
    In het leger is dit ook verplicht en helemaal handig wanneer je iets uit je buddies rugzak moet pakken

    Deeltje 2
    TEOTWAWKI-Survival topic 2
    Wat je vindt, ...
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')