abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 29 mei 2007 @ 12:46:14 #276
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_49884558
loehoes

+ uitdrukking, kleuromzetting
- die hoge plant achter oma, maar is maar een hel klein puntje hoor, vind het eigenlijk gewoon een leuke foto.

pi_49886112
++ Mooi meisje, mooie foto.
- Klein puntje is dat ik 'm net iets te licht vind misschien.

I look at these things with intense delight and as I observe them there is no observer but only sheer beauty like love.
For a moment I am absent with all my problems, anxieties and miseries - there is only that marvellous thing.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:39:06 #278
98593 KlappernootatWork
Tot mijn strot in het genot..
pi_49886400
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 13:30 schreef JulienKraakman het volgende:
++ Mooi meisje, mooie foto.
- Klein puntje is dat ik 'm net iets te licht vind misschien.

[afbeelding]
dat noemen ze een "high key" foto
Shit! werken zuigt...
Op donderdag 22 november 2007 @ 12:42 schreef Neelis het volgende: Rabbelneuteaantwaark ?
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:45:08 #279
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49886610
Julien Kraakman
+ mooie lucht
- verder wat donker, en ik weet niet goed welk onderwerp we naar moeten kijken

De mijne, vers uit mijn camera. Vanmorgen gemaakt. Helemaal niets aan gedaan, alleen een border erom.
En hij zal wel weer óf te flets, of te kleurrijk, niet scherp genoeg, of jpeg lelijk compressed, of weet ik wat zijn, maar ik ben er trots op.

Aangezien de kleine versie niet uit de verf komt, linkje naar de grote versie erbij

Grotere versie

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_49886627
KlappernootatWork: Ik neem aan dat je de foto van KD-fotografie bedoelt? Oke, dankje! Mag ik het dan geen minpunt vinden eigenlijk?

ElizabethR: Ik vind het een mooie foto! Waar woon jij als jij deze vanochtend hebt gemaakt zeg? Hier in Amsterdam is het maar grauw... =)

Wel een vraagje: is het een minpunt als je niet weet waar je naar moet kijken? Dat heb ik bij heel veel mooie foto's hoor! (o.a. de jouw nu! (hehe)).
I look at these things with intense delight and as I observe them there is no observer but only sheer beauty like love.
For a moment I am absent with all my problems, anxieties and miseries - there is only that marvellous thing.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 13:50:19 #281
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49886800
Ik woon in Ierland.
Ik weet bij jouw foto niet wat het onderwerp moet zijn, de lucht? Het haantje op de toren? De huzien?
Ik heb een landschapsfoto gemaakt. Het onderwerp is dus landschap.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_49887429
Oke, ik snap het. Ik ben nog ook een beetje in de leer. Maar wat kan ik hier aan doen? De foto is mooi, toch? Een combinatie van verschillende onderwerpen is toch geen slecht ding? Waarom moet een foto één onderwerp hebben?

Misschien is mijn vraag nu eigenlijk: Is het jou mening of is het een feit?

Dankje voor de tips!
I look at these things with intense delight and as I observe them there is no observer but only sheer beauty like love.
For a moment I am absent with all my problems, anxieties and miseries - there is only that marvellous thing.
pi_49887534
Ziet er prachtig uit, ElizabethR!!

(edit: en in het groot nog mooier!)
  dinsdag 29 mei 2007 @ 14:28:27 #284
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49888221
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:07 schreef JulienKraakman het volgende:
Oke, ik snap het. Ik ben nog ook een beetje in de leer. Maar wat kan ik hier aan doen? De foto is mooi, toch? Een combinatie van verschillende onderwerpen is toch geen slecht ding? Waarom moet een foto één onderwerp hebben?

Misschien is mijn vraag nu eigenlijk: Is het jou mening of is het een feit?

Dankje voor de tips!
Uiteraard is een combinatie van verschillende onderwerpen geen slecht ding! Een foto hoeft beslist niet maar één onderwerp te hebben. Jouw foto laat iets zien wat jij voor ogen had om te laten zien. En dat is het allerbelangrijkste!! Alleen, ik vind de compositie gewoon niet zo mooi.

Zoals je aan mijn foto kunt zien ben ik meer van de 'standaard' landschapscomposities. De door 'echte' fotografen verguisde manier van foto's maken, want die vinden het snapshots. Ik als amateurtje ben er blij mee, net zoals jij met jouw foto

Wellicht vindt een van de 'echte' fotografen hier jouw foto geweldig. Ik vind, nogmaals, de compositie niet zo geslaagd. Het doet mij een beetje rommelig aan. Jammer dat je mij hebt getroffen om jouw foto te beoordelen, zo kun je het ook zien hoor

Concluderend, het is mijn mening. Niet persé die van iedereen. En zeker niet persé een feit!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:30:06 #285
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49890565
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 14:07 schreef JulienKraakman het volgende: Een combinatie van verschillende onderwerpen is toch geen slecht ding? Waarom moet een foto één onderwerp hebben?
Een combi van onderwerpen kan heel goed werken, maar je oog wil graag de foto ingetrokken worden, zeg maar. Nu kijk ik als eerste naar de witte wolken, want die springen er erg uit wat belichting (duh! ) betreft. Maar ik vind ze niet zo interessant, en heb de neiging snel op zoek te gaan naar een volgende foto. De kerk is te donker, het haantje te klein en ik geloof zelfs een beetje overbelicht, en er zijn geen lijnen die je ogen logischerwijs verder de foto rondsturen.

Ik moet het dus eens zijn met ER: blij dat jij het een leuke foto vindt, maar ik vind hem niet zo heel erg boeiend

ER: mooie foto! Mooie kleuren, prachtige spiegeling weer, fijne compositie. De stenen op de bodem maken het compleet. Minpuntje: de zwarte stipjes (schaatserijderbeestachtigen?) op het water. Die halen net een beetje de rust eruit, en zijn het wegshoppen misschien wel waard.

Mijn, van zondag. Niet spannend, maar ik was er blij mee:

pi_49891321
ElizabethR: ik vind je foto totaal geen standaard foto in de negatieve zin van het begrip. Het is een erg mooie foto, fijn om naar te kijken, ik vind hem prachtig. De wolken en hun weerspiegeling trekken je ook echt mee het beeld in. Hooguit zou de lucht iets donkerder blauw mogen zijn, maar dat is een klein puntje. Ik vind het gewoon een pracht landschapsplaat
Op hoeveel mm heb je geschoten? En welk diafragma?
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 15:49:03 #287
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49891396
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:30 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Minpuntje: de zwarte stipjes (schaatserijderbeestachtigen?)

Midgies, hele zwermen! Het is weer de tijd van het jaar. Ik ben de foto nu aan het bewerken want RTE1 had er belangstelling voor.
quote:
Mijn, van zondag. Niet spannend, maar ik was er blij mee:

[afbeelding]
Ik vinnum mooi, en wél spannend! Goed getroffen arabesque! Enige jammere is dat die mensen op de achtergrond in het beeld zitten. Het was fraaier geweest als ze maar met zijn tweetjes op de foto hadden gestaan tegen die mooie achtergrond. Anders had ie zo in een programmaboekje gekund!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:04:17 #288
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_49892020
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:49 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben de foto nu aan het bewerken want RTE1 had er belangstelling voor.
Rustig ermee hoor. Hij is mooi zo. Alleen die midgies dus. Verder lekker met rust laten.
quote:
Ik vinnum mooi, en wél spannend!
Tnx! En ja, ik riep nog tegen die mensen "Yo, ga 's aan de kant", maar dat deden ze niet Nee, jammer idd. Temeer omdat ze half voor dat ene hoofd staat. Op een andere foto staan de dames ook, maar minder storend.
  dinsdag 29 mei 2007 @ 16:36:31 #289
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49893317
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 15:47 schreef Elefes het volgende:
ElizabethR: ik vind je foto totaal geen standaard foto in de negatieve zin van het begrip. Het is een erg mooie foto, fijn om naar te kijken, ik vind hem prachtig. De wolken en hun weerspiegeling trekken je ook echt mee het beeld in. Hooguit zou de lucht iets donkerder blauw mogen zijn, maar dat is een klein puntje. Ik vind het gewoon een pracht landschapsplaat
Op hoeveel mm heb je geschoten? En welk diafragma?
EXIF:
1/200 sec
F8,0
ISO 100
28,00 mm

Dankjewel! Ik heb met de hier geplaatste foto nog niets gedaan, maar ben hem nu aan het ontdoen van de zwerm midgies. Ik weet nog niet welke ik in ga sturen. De hier geplaatste of deze want daar hoef ik helemaal niets aan te doen. Geen midgies en de lucht is volgens mij helder genoeg.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_49895170
@ gaoxing
+ Mooie kleuren, leuke sfeer, leuk moment
- Vind het jammer dat de achtergrond wat rommelig is

Mijn foto, een typisch stormachtige dag in nederland!

  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 mei 2007 @ 17:44:39 #291
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49895975
@ IkVind

Ik heb het idee dat er heel veel photoshopsharping op deze foto gedaan is, vooral aan t gras te zien, vind ik minder

Je hebt wel een mooi weids gezicht genomen en de vele lucht past hier goed bij

Olifant in Dierenpark Apeldoorn...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_49904286
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 16:36 schreef ElizabethR het volgende:

Ik weet nog niet welke ik in ga sturen. De hier geplaatste of deze .
Absoluut de eerste, die is prachtig. Het alternatief van je link vind ik wat saaier om naar te kijken, komt denk ik doordat de stenen missen op de voorgrond.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_49907573
Ynske:
+ mooi in beeld gebracht dat het dier niet in vrijheid leeft.
- jammer dat het puntje van de slurf niet scherp is.

Ik had net besloten dat ik toch een foto in zou sturen voor het wedstrijdtopic. Kijk ik, lees ik: sluitingsdatum 27 mei. Ik had dus iets eerder moeten kijken!

Hier dan maar. (Niet van vandaag, wel redelijk recent.)
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 29 mei 2007 @ 23:08:15 #294
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_49909648
quote:
Op dinsdag 29 mei 2007 22:19 schreef _Kaatje_ het volgende:
Ynske:
+ mooi in beeld gebracht dat het dier niet in vrijheid leeft.
- jammer dat het puntje van de slurf niet scherp is.

Ik had net besloten dat ik toch een foto in zou sturen voor het wedstrijdtopic. Kijk ik, lees ik: sluitingsdatum 27 mei. Ik had dus iets eerder moeten kijken!

Hier dan maar. (Niet van vandaag, wel redelijk recent.)
[afbeelding]
hij bewoog m steeds, heb gefocusd op de ogen.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  woensdag 30 mei 2007 @ 16:44:21 #295
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_49932030
@kaatje...
ik vind het iets te veel weiland voor het veulentje...denk dat dat komt omdat hij net iets te ver naar rechts staat...het is niet op en top om het onderwerp in het midden te zettenmaar dit is weer overdreven buiten het midden....ik vind wel het contrast tussen het beestje en zn omgeving mooi

mijne...schrik niet...


hij kan trouwens ook gewoon in kleur
Opdracht voor school: extreem zelfportret
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
<||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||>
pi_49934420
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 16:44 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
@kaatje...
ik vind het iets te veel weiland voor het veulentje...denk dat dat komt omdat hij net iets te ver naar rechts staat...het is niet op en top om het onderwerp in het midden te zettenmaar dit is weer overdreven buiten het midden....ik vind wel het contrast tussen het beestje en zn omgeving mooi

mijne...schrik niet...
[afbeelding]

hij kan trouwens ook gewoon in kleur
Opdracht voor school: extreem zelfportret
Oeh, ik vind 'm erg mooi, de kleuren ook Lekker freaky .
Alleen het ene halve oog kijkt imho een beetje vervelend, misschien had ik dat er net op gelaten of helemaal af gesneden.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:07:06 #297
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_49934825
BeautifulSecrets
+ Fraaie plaat! Mooie kleuren en heel gaaf dat de tekening doorloopt in de nek
- Wat Elefes al zegt. Misschien dat oog of eraf croppen, of dat plukje haar erboven wegklonen, want dat maakt dat het oog er erg vreemd uitziet volgens mij

Mijn mooiste
Leuke symmetrie in ons haventje. Mijn man dacht dat ik driemaal 8 had gefotografeerd.

Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 30 mei 2007 @ 18:28:54 #298
129124 BeautifulXSecrets
Love me if you can!
pi_49935545
@ ElizabethR.
+ Erg leuk die symmetrie! en ook vooral een hele goede weerspiegeling in het water mooi!
-klein minpuntje..door de weerspiegeling (door de kleine golfjes) oogt de foto een beetje scheef...maar hoe langer ik kijk hoe rechter hij wordt.

mijn foto nog even aangepast op jullie aanwijzing...

oog kon er alleen maar af want zo als hij eerst was, was orgineel...ongecropt...
www.debbykrans.nl ...mijnfotografie website
Usericon made by Xilantof
<||..Nobody is Perfect...Nobody is Imperfect..||>
  woensdag 30 mei 2007 @ 22:54:09 #299
129836 withxhonor
straight edge
pi_49947491
hmm.. laatste stukje van de makeup van het weggecropte oog trekt heel erg mn aandacht..


gezien in een fotosoep n00b ben, probeer ik af en toe een wat.. ik was nu wel tevreden met de uitkomst. hier iets anders gecropte origineel
high fives and stagedives
pi_49949070
quote:
Op woensdag 30 mei 2007 18:28 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
@ ElizabethR.
+ Erg leuk die symmetrie! en ook vooral een hele goede weerspiegeling in het water mooi!
-klein minpuntje..door de weerspiegeling (door de kleine golfjes) oogt de foto een beetje scheef...maar hoe langer ik kijk hoe rechter hij wordt.

mijn foto nog even aangepast op jullie aanwijzing...
[afbeelding]
oog kon er alleen maar af want zo als hij eerst was, was orgineel...ongecropt...
Dan vind ik de eerste toch beter, nu trekt het inderdaad nog meer de aandacht..
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')