abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_48671820
Ik heb net deze muffins gemaakt:

- 4 eieren flink mixen op de hoogste stand
- Zakje bakpoeder erbij
- Flink schudden met de fles stevia
- scheut vanillearoma
- 50 gram proteinepoeder van soja erdoor zeven
- 10 gram cacao (droste)
- voorzichtig roeren
- in een muffinvorm vor 6 muffins gieten
- 25 minuten op 180 celsius bakken.

Afgezien van dat ik er meer zoetstof doorheen had moeten gooien was het resultaat mooi luchtig en chocoladig.
Dus na wat extra stevia erbij lekker gegeten.
Per muffin bevat het: 125 kcal, 18 gram eiwit, 1 gram koolhydraten, 5 gram vet.
Dus 2 muffins zijn een complete maaltijd waarbij een biefstuk verbleekt!

Maar het kan natuurlijk altijd beter...
( Afgezien van wat vruchtenbeleg erover, dat ligt zeer voor de hand behalve dat ik het helaas op het moment niet in huis heb. )
Hoe kan ik dit recept perfectioneren?
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:15:57 #2
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_48672011
Waren ze ook nog een beetje lekker?
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:17:29 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48672068
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:11 schreef Spacehamster het volgende:

Hoe kan ik dit recept perfectioneren?
Roomboter, chocolade en suiker gebruiken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48672246
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Roomboter, chocolade en suiker gebruiken
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:25:56 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_48672421
De SI-eenheid voor smaak is de calorie.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_48672488
Suiker ga ik van stuiteren omdat ik een beetje hypoglycemisch ben en vet krijg ik maagzuur van omdat ik een verkeerde bacterie heb opgelopen.
Bovendien ben ik het ook wel zat om doodgegooid te worden met zoetigheid die vol suiker en vet zit. Op het laatst proef ik alleen nog suiker en vet. Kun je netzogoed suiker en roomboter mengen en dat eten.

Deze muffins waren heerlijk en zonder maagzuur.
Met vruchten erbij is het ongetwijfeld nog veel lekkerder. Ik denk zo aan bosbessen of kersenspul, natuurlijk ook zonder dat overrated suikerspul erdoor.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_48672513
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef mvdejong het volgende:
De SI-eenheid voor smaak is de calorie.
Pardon??
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:29:35 #8
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48672586
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:25 schreef mvdejong het volgende:
De SI-eenheid voor smaak is de calorie.
Vet is nu eenmaal smaakdrager
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48672591
Als jij maagzuur krijgt van een beetje vet zou ik echt eens met de huisarts gaan praten.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:31:30 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48672673
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:27 schreef Spacehamster het volgende:
Suiker ga ik van stuiteren omdat ik een beetje hypoglycemisch ben en
We hadden het over perfecte muffins toch?
quote:
vet krijg ik maagzuur van omdat ik een verkeerde bacterie heb opgelopen.
Dan moet je naar je huisarts.
quote:
Bovendien ben ik het ook wel zat om doodgegooid te worden met zoetigheid die vol suiker en vet zit. Op het laatst proef ik alleen nog suiker en vet. Kun je netzogoed suiker en roomboter mengen en dat eten.
Wat trouwens erg lekker is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:32:51 #11
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_48672725
CAKE !
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_48672953
In dit geval zou ik gewoon een appel eten en het idee van cake maar laten vallen.
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:40:41 #13
118413 Dickbride
Hilarisch. Nee, echt.
pi_48672997
IN ei zit toch ook enorm veel vet of nie
Cheeex with deeeex: hoeiboei! -Sandstorm- schreef: Koop je toch een spiraal, kut. Biogarde schreef: Moet het topic weer open? Foto's van je kut en tieten naar -mailadres weg-
  dinsdag 24 april 2007 @ 16:42:14 #14
3878 Vork
Manisch creatief
pi_48673062
Maar eh, vetvrij met 5 gram vet per muffin?
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef Dickbride het volgende:
IN ei zit toch ook enorm veel vet of nie
Zo'n 6 gram per ei, geloof ik.
pi_48673191
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:40 schreef Dickbride het volgende:
IN ei zit toch ook enorm veel vet of nie
Nie inderdaad. ;-)
pi_48673542
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:45 schreef Yay het volgende:

[..]

Nie inderdaad. ;-)
Eigeel ,per 100 g.**


16 g. eiwit (eiwitkwaliteit 44%)

32 g. vet

0,3 g. koolhydraten

460 mg. omega-3 (220 mg LNA, 60 mg DPA, 180 mg DHA)

1,3 g. goede cholesterol
E = mc2, E is de energie die vrijkomt
pi_48673658
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:54 schreef oranjekoek het volgende:

[..]

Eigeel ,per 100 g.**


16 g. eiwit (eiwitkwaliteit 44%)

32 g. vet

0,3 g. koolhydraten

460 mg. omega-3 (220 mg LNA, 60 mg DPA, 180 mg DHA)

1,3 g. goede cholesterol
Dan is dat dus de oplossing, dat ei moet eruit.
Water met zoetstof en een smaakje, euh, light limonade dus.
There is no love sincerer than the love of food.
  dinsdag 24 april 2007 @ 17:02:21 #18
3878 Vork
Manisch creatief
pi_48673880
Ja maar, dat is alleen eigeel per 100 gram . Hier worden hele eieren in gemieterd.
pi_48673994
Gatverdamme. Dit is toch geen eten meer? En dat Stevia, was dat niet zo'n dubieus spulletje?
Als je écht hypoglycemisch bent (veel mensen beweren het, de meesten daarvan hebben "gewoon" vreetbuien en dáárom een wapperende suikerspiegel), dan moet je gewoon goed eten, veel vezels etcetera. Niet van die achterlijke muffins met nep-suiker. Want dat vindt je bloedsuikerspiegel ook niet leuk.

Enne, complete maaltijd?! Ik mis geloof ik wat vezels en vitaminen. Eét dan gewoon een complete maaltijd. En ik heb liever één echte muffin, dan zes van die gedrochten.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 24-04-2007 17:07:51 ]
pi_48674201
Ik vind een "complete maaltijd" van 250 kcal ook wat aan de magere kant

Daarbij denk ik altijd: snoep met mate en als je het doet, neem dan liever iets lekkers zoals 1 normale muffin. Ik heb liever 1x per maand een echte muffin, dan elke dag iets wat er op zou moeten lijken.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48676083
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 17:05 schreef Toeps het volgende:
Gatverdamme. Dit is toch geen eten meer? En dat Stevia, was dat niet zo'n dubieus spulletje?
Als je écht hypoglycemisch bent (veel mensen beweren het, de meesten daarvan hebben "gewoon" vreetbuien en dáárom een wapperende suikerspiegel), dan moet je gewoon goed eten, veel vezels etcetera. Niet van die achterlijke muffins met nep-suiker. Want dat vindt je bloedsuikerspiegel ook niet leuk.

Enne, complete maaltijd?! Ik mis geloof ik wat vezels en vitaminen. Eét dan gewoon een complete maaltijd. En ik heb liever één echte muffin, dan zes van die gedrochten.
Eensch. Helemaal.
Ik heb laatst voor de gein Sonjabakker-muffins gemaakt om mijn punt te maken dat die muts niet kan koken. Hoe zoet was mijn gelijk Als je, zoals Sonja, 3/4 van het vet en de suiker weglaat, is het inderdaad caloriearm, en ook nog eens niet te vreten. Gortdroog en keihard.
Komop, muffins moeten vet en zoet en zacht en luchtig zijn. En niet volzitten met proteinepoeder. Boeien dat ze veel calorieen bevatten, dan eet je ze maar gewoon niet elke dag. Zo een keer in de week als lekkere traktatie een frambozenmuffin is ook prima!
pi_48682107
Tja, achteraf blijkt er idd vanalles aan die berekening van de voedingswaardes niets te kloppen. Binnenkort check ik nog eens precies na of mijn spreadsheet wel klopt.

Smaak......valt niet over te twisten.
Dit topic gaat over vetarme en suikerloze muffins.
Dus advies om dat spul er toch in te doen is offtopic.

Stevia is ...ik ben vergeten waar......uitvoerig getest en onschadelijk bevonden.
Nederland doet wel vaker moeilijk over geheel onschadelijke stofjes terwijl het schadelijke dingen wel legaliseert.
Ik vind de smaak nogal lekker. De smaak is lekker diepzoet.

Ik heb niet gezegd dat ik hypoglycemisch ben, maar een beetje hypoglycemisch. Genoeg om de spikes van suiker niet te willen.

250 kcal is geen maaltijd als je 3 maaltijden per dag eet.
Niet iedereen leeft zo.
Ik eet om de 2 a 3 uur. Dan eet je geen maaltijden 500 kcal. Die zou ik niet kunnen verbranden.

Naar de dokter gaan voor maagzuur....het idee alleen al.
Dat heb ik ooit eens gedaan toen ik maanden last had van niets vets kunnen eten en gruwelijke buikpijnen en ik kreeg te horen dat ik een simpel verstoppinkje had die wel over zou gaan.
Volgens mijzelf is het een infectie. Misschien heliobacter en het gaat al beter zeker als ik verstandig eet.

Nou........heeft er iemand nog serieus advies hoe vetarme suikerloze muffins te maken of komen jullie hier alleen maar doen alsof jullie zoveel superieurder zijn dan ik?
Oftewel: blijf ontopic!
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_48682173
waarom wél cake willen eten, maar dan niet 1 die gewoon suikers en vetten heeft?
eet dan een bos peen.

verder heb ik geen tips momenteel, sorry.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_48682761
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 16:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Roomboter, chocolade en suiker gebruiken
Hier sluit ik me bij aan, light producten, gatver de gatver, geen light en vetloos in mijn keuken, als je wat echt lekkers wilt maken heb je meestal roomboter nodig.
Een goed stuk vlees bak je ook niet in de olijfolie, maar in roomboter, in een cake hoort suiker, roomboter en als het een choco cake is moet er choco in!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48682908
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:03 schreef Spacehamster het volgende:
Tja, achteraf blijkt er idd vanalles aan die berekening van de voedingswaardes niets te kloppen. Binnenkort check ik nog eens precies na of mijn spreadsheet wel klopt.

Smaak......valt niet over te twisten.
Dit topic gaat over vetarme en suikerloze muffins.
Dus advies om dat spul er toch in te doen is offtopic.

Stevia is ...ik ben vergeten waar......uitvoerig getest en onschadelijk bevonden.
Nederland doet wel vaker moeilijk over geheel onschadelijke stofjes terwijl het schadelijke dingen wel legaliseert.
Ik vind de smaak nogal lekker. De smaak is lekker diepzoet.

Ik heb niet gezegd dat ik hypoglycemisch ben, maar een beetje hypoglycemisch. Genoeg om de spikes van suiker niet te willen.

250 kcal is geen maaltijd als je 3 maaltijden per dag eet.
Niet iedereen leeft zo.
Ik eet om de 2 a 3 uur. Dan eet je geen maaltijden 500 kcal. Die zou ik niet kunnen verbranden.

Naar de dokter gaan voor maagzuur....het idee alleen al.
Dat heb ik ooit eens gedaan toen ik maanden last had van niets vets kunnen eten en gruwelijke buikpijnen en ik kreeg te horen dat ik een simpel verstoppinkje had die wel over zou gaan.
Volgens mijzelf is het een infectie. Misschien heliobacter en het gaat al beter zeker als ik verstandig eet.

Nou........heeft er iemand nog serieus advies hoe vetarme suikerloze muffins te maken of komen jullie hier alleen maar doen alsof jullie zoveel superieurder zijn dan ik?
Oftewel: blijf ontopic!
Je problemem moet je laten oplossen bij een huisarts, vind dat je nogal ver gaat in diagnose's stellen, is niet echt heel erg verstandig te noemen, je hoort geen maagzuur te krijgen van gewoon eten, krijg je dat wel is het foute boel en heb je een arts nodig(als dat vaker gebeurt).

Voor hetzelfde geld heb je een beginnende maagzweer ofzo, lekker laten zweren, vooral niet langs de arts gaan ermee!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48683038
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:04 schreef MissyMirjaM het volgende:
waarom wél cake willen eten, maar dan niet 1 die gewoon suikers en vetten heeft?
eet dan een bos peen.
Inderdaad.

Hetzelfde als wel willen neuken maar niet je pik ergens in willen douwen.
(voor de mannen dan).
  dinsdag 24 april 2007 @ 21:29:57 #27
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48683265
goed topic. misschien kunnen sommigen weer iets minder doen alsof ze in onz zijn?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48683282
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:03 schreef Spacehamster het volgende:

Nou........heeft er iemand nog serieus advies hoe vetarme suikerloze muffins te maken of komen jullie hier alleen maar doen alsof jullie zoveel superieurder zijn dan ik?
Oftewel: blijf ontopic!
Nou, dat heb ik gezegd toch? Sonja Bakker is your friend. Zij is sowieso een kei in het weglaten van suiker en vet. Brr.
Heb je er ook last van bij (niet al te hooggedoseerde) plantaardige olie?

Volgens mij is het een helicobacter trouwens.
pi_48683343
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan, light producten, gatver de gatver, geen light en vetloos in mijn keuken, als je wat echt lekkers wilt maken heb je meestal roomboter nodig.
Een goed stuk vlees bak je ook niet in de olijfolie, maar in roomboter, in een cake hoort suiker, roomboter en als het een choco cake is moet er choco in!
Amen, sister!
Olijfolie is trouwens niet vies he. Lekker broodje dippen in goede olijfolie, om eens wat te noemen...
pi_48683444
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 21:32 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Amen, sister!
Olijfolie is trouwens niet vies he. Lekker broodje dippen in goede olijfolie, om eens wat te noemen...
Olijfolie is voor deel dingen geschikt, maar niet om een lekkere steak in te bakken wat mij betrefd
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48683520
Maar wel om een lekkere steak mee te grillen
pi_48683650
Voor de marinade ja, niet om in te bakken, vlees hoort in roomboter te bakken en daar behoort men ene grote punt achter te zetten
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48684359
't Is een wonder dat je nog zo slank bent
pi_48684849
Nee hoor, er is lekker eten en er is veelste veel eten, daar zit een verschil tussen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_48684913
Dit staat ook gelijk aan smaakvrij zeker of niet?
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_48685797
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:07 schreef het.ismij het volgende:
Dit staat ook gelijk aan smaakvrij zeker of niet?
Of je maakt het zelf en kijkt hoe het smaakt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48685993
Nu we het toch over muffins hebben, trouwens: ik ben echt een muffinfreak, nieuwste creatie is muffins met stukjes stoofpeer en bittere chocolade.
Niet vetarm, niet suikerloos maar wel heeeeeel erg lekker!
pi_48686041
Een goed idee om een muffin light te krijgen is volgens mij idd het toevoegen van fruit
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48686410
... hoef je ook niet zoveel suiker toe te voegen...
  dinsdag 24 april 2007 @ 22:40:52 #40
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48686514
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:06 schreef erodome het volgende:
Nee hoor, er is lekker eten en er is veelste veel eten, daar zit een verschil tussen


ik heb je alltijd al een beetje een frans wijffie gevonden. die eten ook nooit meer dan dat ze genoeg hebben. terwijl heel veel andere wijffies dooreten tot dat hun volle bord op is, en dan nog wat.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48687088
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 22:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Of je maakt het zelf en kijkt hoe het smaakt
het idee bij suikervrij is bij mij al vaak ook meteen smaakvrij (uit ervaring met meerdere producten. )
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
_______________________________________________________
Peter Jennings - Ecstasy Rising
pi_48693342
jeetje wat een gebagger hier... is dit echt cul waan me meer in KLB of ONZ

TS: als je last van vet hebt zou je denk ik een alternatief moeten vinden voor de eitjes? misschien toch eens met de huisarts praten - veel zoetstof kan ook klachten geven (en misschien eet je nu wel eigenlijk ongezonder dan met vetten en suikers terwijl het probleem zo verholpen kan worden).
  woensdag 25 april 2007 @ 07:43:38 #43
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48693399
. Of je maakt fatsoenlijke muffins of je maakt ze gewoon niet....
Niet meer actief op Fok!
pi_48693447
quote:
Op woensdag 25 april 2007 07:43 schreef Viking84 het volgende:
. Of je maakt fatsoenlijke muffins of je maakt ze gewoon niet....
als je geen suiker en vet mag of slechts zeer beperkt dan zijn 'dieetmuffins' zo'n gek idee nog niet he.
pi_48694521
quote:
Op woensdag 25 april 2007 07:51 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

als je geen suiker en vet mag of slechts zeer beperkt dan zijn 'dieetmuffins' zo'n gek idee nog niet he.
Als je geen vet en suiker wilt, moet je gewoon geen muffins eten, is wat men bedoelt te zeggen.
Probeer de Sonja-Bakkermuffins en je zult weten dat ik gelijk heb
pi_48697094
Van Atkins heb je muffinmeel. Ik heb ze weleens gemaakt en ze zijn best te eten. Weet niet meer in hoeverre het vetvrij was, maar iig suikervrij. Wat betreft het fruit door de muffins; kersen lijkt me een goeie combi met chocolade en natuurlijk sinaasappel.

Ik vind het een beetje idioot dat iedereen hier reageert met dat je de real thing moet eten of anders maar niet. Dat mag iedereen toch voor zichzelf uitmaken. Een minder calorieen tellende muffin is misschien minder lekker dan een vette vol met suiker, maar er zijn natuurlijk plenty of redenen om geen vette suikerbom naar binnen te willen werken en toch iets lekkers te willen.
pi_48697154
Echte muffins, de amerikaanse versie, zijn geen cakejes maar zitten een beetje tussen cake en brood in.

Je kan met alleen eiwitten en (ongezoete) appelmoes hele lekkere low fat muffins maken zonder dat ze gortdroog zijn. Die recepten zijn ook met een beetje googelen wel te vinden

De belangrijkste truc bij muffins is altijd dat je de natte ingredienten samen in een kom moet mengen, de droge ingredienten in een andere kom moet mengen. Als je boter gebruikt dan eerst smelten en mengen met de natte ingredienten. De natte ingredienten bij de droge doen en kort roeren. Dus niet met een mixer werken maar gewoon met een lepel.

[ Bericht 6% gewijzigd door HaverMoutKoekje op 25-04-2007 10:56:25 ]
  woensdag 25 april 2007 @ 12:41:17 #48
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48701350
quote:
Op woensdag 25 april 2007 07:51 schreef rainbow2007 het volgende:

[..]

als je geen suiker en vet mag of slechts zeer beperkt dan zijn 'dieetmuffins' zo'n gek idee nog niet he.
je kunt ook gewoon stoppen met die troep te vreten ipv overal een light versie van te maken. En voor die ene keer dat je dan iets maakt, gebruik je gewoon de authentieke ingrediënten ipv light namaakzooi.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 25 april 2007 @ 12:50:31 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48701693
quote:
Op woensdag 25 april 2007 10:35 schreef computergirl het volgende:
De natte ingredienten bij de droge doen en kort roeren. Dus niet met een mixer werken maar gewoon met een lepel.
Nee, niet ROEREN maar enveloperen, voorzichtig omscheppen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 april 2007 @ 16:11:53 #50
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48708601
Persoonlijk denk ik dat TS zich eens in verbinding zou moeten stellen met een goede psycholoog... Maar dat is mijn mening he

Muffins zonder vet en suiker, pudding zonder suikers etc... Je kunt veel beter met mate genieten van 'echt' eten, dan je vol te stoppen met nepzooi...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  woensdag 25 april 2007 @ 16:43:07 #51
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_48709456
Alle reacties van die dikkerdjes hier
pi_48709580
Welja, laten we meteen een psychiatrische diagnose bij TS gaan stellen.
Er wordt hier een simpele vraag gesteld. Is het zo moeilijk om die te beantwoorden of gewoon niks te zeggen?

Bovendien gaat het helemaal niet per se om calorieën (en al was het zo, de een eet liever minder 'normaal' eten en de ander eet liever light-producten, ieder zijn eigen methode). Er zijn ook zat medische redenen denkbaar waarom iemand vet en suiker zou willen vermijden.
Mijn moeder heeft een hele tijd geen zuivel (dus ook geen boter) en geen suiker mogen eten vanwege darmklachten. Het is lastig zat om zo iemand iets lekkers voor te zetten als ze komt eten. Ik zou best willen weten of het mogelijk is om een lekker dessert te maken met zo min mogelijk boter en suiker.
Are you pondering what I'm pondering?
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 april 2007 @ 16:51:06 #53
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48709638
Heb je de postgeschiedenis van TS in CUL al eens bekeken? En daarbij, ik geef duidelijk aan dat het mijn persoonlijke mening is... Ik mag dat toch vinden?

Daarbij... je kunt zeker lekkere desserts maken zonder boter en suiker, maar dan moet je niet willen om desserts die met boter en suiker horen te gaan namaken met vervangingen. Zoek het dan in natuurlijk gezonde en lekkere produkten die lekker zijn...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_48709698
Tuurlijk mag je dat vinden, ik zie alleen geen reden om het te melden want het is gewoon offtopic. Jij als modje zou beter het goede voorbeeld kunnen geven. Er zijn namelijk ook mensen die geinteresseerd zijn in een antwoord op de vraag uit de OP, maar die wordt nu volledig ondergesneeuwd door irrelevant commentaar op de eetgewoontes van TS.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_48709743
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:51 schreef Sjeen het volgende:

Daarbij... je kunt zeker lekkere desserts maken zonder boter en suiker, maar dan moet je niet willen om desserts die met boter en suiker horen te gaan namaken met vervangingen. Zoek het dan in natuurlijk gezonde en lekkere produkten die lekker zijn...
Alleen maar niet-zoet fruit heb je na 2 maanden ook wel gezien, en veel anders blijft er niet over. Dan zou het toch leuk zijn om weer eens iets van gebak te kunnen eten, ook al is het misschien niet de lekkerste muffin die je ooit zult eten.
Are you pondering what I'm pondering?
  Licht Ontvlambaar woensdag 25 april 2007 @ 16:55:24 #56
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_48709772
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Tuurlijk mag je dat vinden, ik zie alleen geen reden om het te melden want het is gewoon offtopic. Jij als modje zou beter het goede voorbeeld kunnen geven. Er zijn namelijk ook mensen die geinteresseerd zijn in een antwoord op de vraag uit de OP, maar die wordt nu volledig ondergesneeuwd door irrelevant commentaar op de eetgewoontes van TS.
Ik ben in CUL precies als jij gewoon een user...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_48709998
Ik sluit me aan bij Sjeen, herinner me idd dat TS in andere topics ook loopt te raaskallen. Vraag me ook af of het een relkloontje is.
pi_48710934
Jezus mina! Wat is hier nu raaskallen aan om een recept te vragen met minder vet en suiker. Geen idee wat Spacehamster verder nog post in CUL en dat doet er ook niet toe, haar vraag is volkomen legitiem. Wat kan haar het schelen dat jullie de versie met vet en suiker lekkerder vinden
En om iemand een psy-consult aan te praten is echt van de gekke....
pi_48711025
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:53 schreef Mini_rulez het volgende:
Tuurlijk mag je dat vinden, ik zie alleen geen reden om het te melden want het is gewoon offtopic. Jij als modje zou beter het goede voorbeeld kunnen geven. Er zijn namelijk ook mensen die geinteresseerd zijn in een antwoord op de vraag uit de OP, maar die wordt nu volledig ondergesneeuwd door irrelevant commentaar op de eetgewoontes van TS.
Ten eerste is Sjeen hier gewoon een user en geen mod en ten tweede heb je helemaal gelijk betreffende het commentaar.

We weten nu wel dat muffins met roomboter en suiker gewoon veel lekkerder zijn, maar wat doe je als je geen vet en/of geen suiker mag. Dat is spacehamster haar vraag en niet: 'hoe maak ik de allerlekkerste muffins ter wereld'
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48711554
Mmm. Ik denk wel dat Sjeen een punt heeft. TS diagnosticeert zichzelf met helicobacter en ernstige maagklachten, maar slaat het advies om naar de dokter te gaan in de wind. Niet echt gezond, lijkt me.

Misschien had ie die info weg moeten laten en is het dus een beetje z'n eigen schuld dat iedereen er zo op reageert.
pi_48711775
Dit is dan nog steeds een CUL-forum, ColdFeet, geen Dokters-forum.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 25 april 2007 @ 18:03:05 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_48711857
TS is gewoon doorgeschoten in het lijnen.
Niet meer actief op Fok!
pi_48712382
Je hebt gelijk, Isabeau.
Misschien lopen hier gewoon net iets teveel mensen rond die houden van lekker eten
pi_48712795
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:20 schreef ColdFeet het volgende:
Je hebt gelijk, Isabeau.
Misschien lopen hier gewoon net iets teveel mensen rond die houden van lekker eten
En daar is helemaal niets mis mee
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48713612
quote:
Op woensdag 25 april 2007 16:55 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ik ben in CUL precies als jij gewoon een user...
"ik ben een mod, maar hier niet, dus hier mag ik me gedragen als een debiel, net als de rest."
God is nothing more than a teddy bear for grown ups
pi_48713646
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:58 schreef Sailmaker het volgende:

[..]

"ik ben een mod, maar hier niet, dus hier mag ik me gedragen als een debiel, net als de rest."
Juist!
There is no love sincerer than the love of food.
pi_48720713
Ik wil gewoon een uitdaging aangaan om een gebak anders te maken dan conventioneel is en gelijk wordt ik besprongen door debieltjes die conclusies uit de lucht grijpen en lullen over dingen die er niets mee te maken hebben.
Wordt er ook op vegetarische topics gereageerd dat de TS vlees MOET toevoegen en dat diegene beslist een B12 tekort zal hebben (waar alleen veganisten kans op hebben)???
Dacht het niet he.


Ik raad jullie allemaal aan je kop na te laten kijken en een IQ/EQ check te laten doen.
---Grtz---------Spacehamster-->
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
  woensdag 25 april 2007 @ 21:54:33 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_48720878
quote:
Op woensdag 25 april 2007 18:58 schreef Sailmaker het volgende:

[..]

"ik ben een mod, maar hier niet, dus hier mag ik me gedragen als een debiel, net als de rest."
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_48720980
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:51 schreef Spacehamster het volgende:

Wordt er ook op vegetarische topics gereageerd dat de TS vlees MOET toevoegen en dat diegene beslist een B12 tekort zal hebben (waar alleen veganisten kans op hebben)???
Dacht het niet he.
Nou, ik herinner me een topic over vegetarische goulash...
pi_48721111
quote:
Op woensdag 25 april 2007 21:56 schreef Toeps het volgende:

Nou, ik herinner me een topic over vegetarische goulash...


Ik zat me net te bedenken dat sommige topics over vegetarisch eten ook regelmatig werden belaagd door de vleesetersmaffia
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')