Dat ligt een beetje aan de artiest en waarvoor je toestemming krijgt. Bij Level 42 moest ik een contract tekenen dat ik ze alleen voor het medium zou gebruiken waarvoor ik toestemming had gekregen en voor mijn eigen portfolio.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:05 schreef Roi het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met concertfotografie, mag je nog iets doen met die foto's ?
Lijkt me moeilijk gezien het portretrecht, of die muzikant moet zelf de foto's willen ?
De lenzen: 80-200mm f2.8 en 50mm f1.8quote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:14 schreef Matty___ het volgende:
Met wat schieten jullie die fotos? iso 800 + F2.8 lens ?
Jammer dat de 80-200 f2.8 zo duur zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:31 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
De lenzen: 80-200mm f2.8 en 50mm f1.8
Meestal sluiter op 1/60 en de iso waarde is afhankelijk van de zaal, meestal 800 soms 1600. En een heel enkele keer 400.
Ik heb hem gelukkig redelijk voordelig kunnen overnemen. En sinds dien zijn we grote vriendjesquote:Op dinsdag 22 mei 2007 10:53 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Jammer dat de 80-200 f2.8 zo duur zijn
Ik zit over een sigma 50-150 f2.8 na te denken en een sb-600. Dan heb ik wel een leuk setje voor mijn D50.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:12 schreef Buurvrouw_Rietman het volgende:
[..]
Ik heb hem gelukkig redelijk voordelig kunnen overnemen. En sinds dien zijn we grote vriendjes
Voor de krappere beurs is de 50mm ideaal
Of de Sigma 70-200 2.8? Die is wat goedkoper dan de Nikon 80-200quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:24 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ik zit over een sigma 50-150 f2.8 na te denken en een sb-600. Dan heb ik wel een leuk setje voor mijn D50.
Nee dat was nieuw voor mij. Maar goed een fatzoenlijke flitser is nooit verkeerd. De 80-200 van sigma valt helaas ook buiten mijn budget. Voordeel van de 50-150 is wel dat die maar 770g weegt en lekker compact is.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 12:47 schreef cyberrobin het volgende:
[..]
Of de Sigma 70-200 2.8? Die is wat goedkoper dan de Nikon 80-200
Ik fotografeer zelf bijna alles met mijn 50mm 1.8, heb nog geen lichtsterke zoom dus moet het helaas doen met een 70-300, wat niet altijd even handig is.. Heb dan ook de sigma in de planning staan..
Je hebt dan idd een leuk setje! [sub]Op de meeste concerten mag je niet flitsen btw, weet niet of je dit al wist[/]
de Sigma 50-150 heb ik ook icm een D50, en dat bevalt erg goed. Mits je bij grotere podia bezig bent. Bij de meeste zalen gebruik ik echter m'n 17-55 f2.8.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 11:24 schreef Matty___ het volgende:
[..]
Ik zit over een sigma 50-150 f2.8 na te denken en een sb-600. Dan heb ik wel een leuk setje voor mijn D50.
Ik had het verhaal van Paul Bergen van de week al gelezen. Maar het zuigt behoorlijk als je erg ver van het podium komt te staan. Ik heb het zelf meegemaakt bij UB40. Het probleem is dat er teveel media zijn die foto's willen en dat de promotoren maar wat graag hun evenement in de krant en/of op internet willen terug zien. Het is lastig om een middenweg hier in te vinden. Ik ben nog steeds voor de 3 nummer zonder flits. Ik ben dan ook wel vaak klaar.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 16:44 schreef ebeaydojraes het volgende:
http://3voor12.vpro.nl/artikelen/artikel/34839997
en gelijk hebben ze. aan de andere kant kan ik me er ook iet bij voorstellen aan de artiestenkant. Er is een hele grote wildgroei en overal waar ik kom zie je minstens 3 andere fotografen rondhuppelen met de nieuwste DSLR. Zo staat het hele podium vooraan vol met fotografen die heen en weer willen lopen en "de fans" die maar moeten wijken voor al dat geweld. ik vermoed ook dat er snel een einde komt aan dit tijdperk zodat het strax helemaal verboden is en alleen voor de happy few met contacten (naast de hordes aan camera-telefoons ...)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |