abonnement Unibet Coolblue
pi_50703322
Thnx voor de uitgebreide uitleg allebei
pi_50706153
Waarom is een enkeltje zoveel duurder dan een retourtje? Ik wilde graag terugvliegen vanuit een andere stad, maar dan is de ticketprijs opeens ruim vier keer zo hoog! Toch maar gewoon terugvliegen vanuit dezelfde stad of is er een mogelijkheid om het alsnog op een normaal bedrag te laten uitkomen? Een enkeltje is bij bijvoorbeeld easyJet veel goedkoper dan een retourtje, daarom vind ik het zo raar dat dat nu precies omgekeerd is.
AZ LANDSKAMPIOEN 2008-2009
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:23:28 #153
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50707926
Omdat 'traditionele' maatschappijen liever retourtjes slijten

Het is trouwens niet helemaal waar... Wat jij wilt is een 'open jaw' ticket, en dat is in de regel niet duurder dan een retourtje. Je moet het alleen dan wel boeken als een soort retourtje, alleen dan met een andere terugvliegplaats. Kan vaak niet op de 'beginpagina', moet je even iets van 'geavanceerde zoekopties' ofzo aanklikken.
  Moderator donderdag 21 juni 2007 @ 22:42:37 #154
45833 crew  Fogel
pi_50708899
'traditionele' maatschappijen vinden dat toeristen per definitie retour vliegen en zakenreizigers niet perse (omdat hun plannen vaak wijzigen). Zakenreizigers reizen omdat ze moeten, niet omdat ze willen en geld boeit dus ook minder, en daar maken de luchtvaartmaatschappijen dankbaar gebruik van. Vandaar ook de voorwaarden dat je minimaal X nachten weg moet zijn of een zaterdagnacht weg moet zijn; toeristen doen dat graag om de kosten laag te houden, zakenreizigers zijn liever eerder thuis (of op de volgende bestemming). Een enkeltje voldoet niet aan die voorwaarden, en dus zit je aan een hoger tarief.

Gewoon een retourtje boeken en de terugweg niet gebruiken, scheelt je een stuk. (maar officieel gezien mag het niet)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 21 juni 2007 @ 22:54:58 #155
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50709465
Dus: open jaw ticket boeken
  vrijdag 22 juni 2007 @ 00:26:51 #156
29283 ChillyWilly
Bugger Off!!
pi_50713486
quote:
Op woensdag 20 juni 2007 11:36 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Okee.. ik ga van schiphol naar faro
hoelaat moet ik dan waar zijn
want heb nog nooit gevlogen en niemand die mee is om het te vertellen
sowieso 3 uur van te voren op t vliegveld?
2 uur van tevoren op de luchthaven is zeker genoeg voor Schengen vluchten. Alleen als ze topdrukte verwachten zou ik echt niet later komen. Vertrekhal 1 kan namelijk een enorme bende worden, vooral 's morgens vroeg als je met Transavia reist. Daarna loop je gewoon meteen door naar de douane en security check en kan je nog ff rustig winkeltjes kijken, of een hapje eten of drinken. Boven bij het foodcourt heb je mooi uitzicht over de vliegtuigopstelplaatsen en taxibanen
I don't suffer from insanity; I enjoy every minute of it!
pi_50714806
Vliegen.. heb inmiddels wel genoeg gevlogen, maar over 23 dagen mag ik weer de lucht in .
Nu bestaat de kans dat we om half 8 's ochtends vliegen. Aangezien m'n hartslag nu al omhooggaat als ik aan vliegen denk (angst dus he ), bennnn ik benieuwd:

Hoe laat is Schiphol open om in te checken! (Des te eerder achter de doane, des te beter )
Wat zijn nou goede middeltjes om in te nemen tegen de spanning, wat nog wel legaal is ? (ik ga met een vriendin van me vliegen, en we zijn allebei als de dood ervoor )
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:26:43 #158
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_50715040
Is het binnen Europa? Dan zal je in de meeste gevallen pas 2 uur van te voren kunnen inchecken, om 05:30 dus
  vrijdag 22 juni 2007 @ 01:28:06 #159
94510 BillGates
Me postcount!
pi_50715072
Je weet, ik ben piloot, dus ik zo laatst tegen mijn buurjongetje van
'jongetje, hou je van vliegen?'
dus hij zo blij en opgetogen van 'nou en of meneer!' (jubelt)
'das mooi, dan zal ik er een paar voor je vangen'
pi_50726482
Weet iemand hoe het zit als je bv naar zuid amerika wilt, maar een stop-over in de USA hebt? Ik heb gehoord dat je dan ook vanalles moet aanvragen bij de amerikaanse ambassade enzo, maar je komt toch niet van de transit-area af?

Weet iemand hoe dit zit? Of heb je niks extra's nodig?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_50751046
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:22 schreef jaapgvk het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je bv naar zuid amerika wilt, maar een stop-over in de USA hebt? Ik heb gehoord dat je dan ook vanalles moet aanvragen bij de amerikaanse ambassade enzo, maar je komt toch niet van de transit-area af?

Weet iemand hoe dit zit? Of heb je niks extra's nodig?
Je moet gewoon aan dezelfde paspoortregels voldoen als wanneer je wél de V.S. binnen zou gaan, maar ik denk dat je indd op de transit-area vast zult zitten.

Afijn, 'area' is dan een groot woord: je zit een paar uur in een zaaltje 'vast' totdat je weer mag boarden....
 FR
pi_50755734
b
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 01:48 schreef Bora-Bora het volgende:

[..]

Je moet gewoon aan dezelfde paspoortregels voldoen als wanneer je wél de V.S. binnen zou gaan, maar ik denk dat je indd op de transit-area vast zult zitten.

Afijn, 'area' is dan een groot woord: je zit een paar uur in een zaaltje 'vast' totdat je weer mag boarden....
Ja, sorry, maar dan is het nog niet duidelijk... Betekend dit dat ik een visum aan moet vragen púúr om een paar uur op een vliegveld vast te mogen zitten?
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_50755769
Je hebt geen visum voor de VS nodig
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Moderator zaterdag 23 juni 2007 @ 13:29:52 #164
45833 crew  Fogel
pi_50757378
Gewoon zo'n I94 formuliertje invullen in het vliegtuig en dat bij aankomst inleveren.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  zaterdag 23 juni 2007 @ 16:51:48 #165
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50762286
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:12 schreef jaapgvk het volgende:
b
[..]

Ja, sorry, maar dan is het nog niet duidelijk... Betekend dit dat ik een visum aan moet vragen púúr om een paar uur op een vliegveld vast te mogen zitten?
Zoals gesteld heb je geen visum nodig met een NL paspoort en volstaat het invullen van het formulier.

De reden dat je niet zoals schiphol achter de 'douane' blijft is dat de Verenigde Staten een WAR ON TERRORISM zijn begonnen en iedereen wordt gecontroleerd welke op Amerikaanse bodem landt, ook transitpassagiers vallen hieronder. (Immers deze zouden ook een vliegtuig kunnen kapen, welke later weer vertrekt).

Gelukkig zijn wij in Nederland wat minder paranoïde, en kan je gewoon zonder Nederland in zijn te gaan verder vliegen naar een andere bestemming als je Schiphol als 'hub' gebruikt. (En dat is maar goed ook, want de 2 medewerkers bij de paspoortcontrole welke ik altijd maar aantref als ik op Schiphol aankom zouden er anders nog meer werk bijkrijgen).

Dat laatste valt mij altijd op, waarom 8 of 10 doorgangen maken als je toch maar 2 mensen inzet om de paspoorten te controleren? En het maakt niet uit of er veel mensen in de rij staan, ze zitten liever in het hokje ernaast... dan er een balie bij te openen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50775947
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 13:22 schreef jaapgvk het volgende:
Weet iemand hoe het zit als je bv naar zuid amerika wilt, maar een stop-over in de USA hebt? Ik heb gehoord dat je dan ook vanalles moet aanvragen bij de amerikaanse ambassade enzo, maar je komt toch niet van de transit-area af?

Weet iemand hoe dit zit? Of heb je niks extra's nodig?
Inderdaad formuliertje invullen in het vliegtuig en door immigration gaan bij aankomst. Je moet namelijk ook je bagage ophalen daarna en opnieuw afgeven en op sommige luchthavens mag je dan ook nog opnieuw inchecken. Je kan bij de self service checkin van KLM aangeven dat je binnen 8 uur weer doorvliegt, dan hoef je geen apart formulier met verblijf in te vullen.
pi_50779816
Ik vertrek binnenkort met Alitalia naar Egypte. Nu hebben we een redelijk lange tussenstop op Milaan en vroeg ik me af of je dan in een transit ruimte moet of dat je van het vliegveld af mag?

Bedankt alvast!
  zondag 24 juni 2007 @ 09:20:26 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_50780043
quote:
Op zondag 24 juni 2007 08:27 schreef DeGroteBosatlas het volgende:
Ik vertrek binnenkort met Alitalia naar Egypte. Nu hebben we een redelijk lange tussenstop op Milaan en vroeg ik me af of je dan in een transit ruimte moet of dat je van het vliegveld af mag?

Bedankt alvast!
Gezien Milaan in Italië ligt, en Italië in de Europese unie kan je het vliegveld altijd verlaten. Ik weet niet zeker of je in Nederland al je ticket krijgt vanaf Milaan naar Egypte, als dat niet het geval is, haal dan deze eerst op bij aankomst in Milaan, en daarna kan je gewoon van het vliegveld af.

Ik vraag me alleen af hoe lang de 'redelijk' lange tussenstop is, omdat het wellicht de moeite niet loont om echt de stad in te gaan, gezien de reistijden van en naar de (binnen)stad.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_50782327
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:16 schreef GotC het volgende:
Vliegen.. heb inmiddels wel genoeg gevlogen, maar over 23 dagen mag ik weer de lucht in .
Nu bestaat de kans dat we om half 8 's ochtends vliegen. Aangezien m'n hartslag nu al omhooggaat als ik aan vliegen denk (angst dus he ), bennnn ik benieuwd:

Hoe laat is Schiphol open om in te checken! (Des te eerder achter de doane, des te beter )
Wat zijn nou goede middeltjes om in te nemen tegen de spanning, wat nog wel legaal is ? (ik ga met een vriendin van me vliegen, en we zijn allebei als de dood ervoor )
Niet gaan en geef mij je ticket!!

Nee, ik geloof dat vliegen zo'n beetje het veiligste vervoer middel is dat er bestaat, het idee is allleen eng dat je zo hoog bent, maar als je eenmaal in de lucht zit is er niks aan de hand. (meeste ongelukken gebeuren bij start/landing).

* Sport_Life heeft ook een vriendinnetje die een beetje heel erg bang is voor vliegen.. Nog 5 weken! .
pi_50802795
bestaat 't volgende nog:

Toen ik klein was namen m'n ouders me mee naar EHV airport voor een speciale vlucht. Ik had nooit gevlogen en die vlucht ging naar duitsland (munster volgens mij) in de ochtend. Je komt eraan, gaat 4uur winkelen en savonds vloog t toestel weer terug naar ehv. Het ging dus eigenlijk puur om 't vliegen, om dat eens mee te maken...

Bestaat zoiets nog tegenwoordig? vond 't als kleine jongen een hele ervaring en dacht erover iemand zoiets te geven die nog nooit heeft gevlogen. Dus als iemand ooit zoiets nog is tegengekomen, let me know.

[ Bericht 98% gewijzigd door jmac op 25-06-2007 00:39:28 ]
pi_50806938
nou je vliegt voor 20 euro naar Londen.. .
pi_50808243
quote:
Op zondag 24 juni 2007 22:55 schreef jmac het volgende:
Bestaat zoiets nog tegenwoordig? vond 't als kleine jongen een hele ervaring en dacht erover iemand zoiets te geven die nog nooit heeft gevlogen. Dus als iemand ooit zoiets nog is tegengekomen, let me know.
Vroeger waren er inderdaad KLM rondvluchten of korte vluchten van Amsterdam naar Antwerpen. Aangezien je nu al voor veel minder geld naar leukere bestemmingen kunt vliegen, zijn die er niet meer.

[ Bericht 0% gewijzigd door DutchTrain op 25-06-2007 02:21:46 ]
pi_50808673
dacht ik al ja, merci!
pi_50810168
quote:
Op vrijdag 22 juni 2007 01:26 schreef Douwe het volgende:
Is het binnen Europa? Dan zal je in de meeste gevallen pas 2 uur van te voren kunnen inchecken, om 05:30 dus
Ik heb al een paar keer eerder in kunnen checken. Het voordeel van meer dan 2 uur van te voren inchecken is dat er vaak nog niemand in de rij staat en je dus niet hoeft te wachten. Die tijd verdoe ik liever lekker zittend met een drankje o.i.d.

Verder is het volgens mij heel persoonlijk hoe veel van te voren je op de luchthaven bent. Ik hou er van om er 3 uur van te voren te zijn, en soms nog wel eerder omdat ik mijn reistijd ook ruim neem (met openbaar vervoer vanuit Brabant) i.v.m. eventuele vertragingen. Beter een uur te vroeg dan 5 minuten te laat.. Maar goed, dat is dus maar net wat je fijn vindt .

Ik ga deze week ook weer vliegen ben er niet zo'n fan van en het is nog een heel eind ook (Amsterdam - Bangkok).
Weet iemand toevallig of het standaard is om op een lange / nachtvlucht een dekentje (en kussentje) te krijgen? Heb dat met KLM wel eens gehad, maar verder nog nooit zo'n vlucht gemaakt.
We vliegen met China Airlines trouwens.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_50816006
quote:
Op maandag 25 juni 2007 08:25 schreef Elefes het volgende:

[..]

Ik heb al een paar keer eerder in kunnen checken. Het voordeel van meer dan 2 uur van te voren inchecken is dat er vaak nog niemand in de rij staat en je dus niet hoeft te wachten. Die tijd verdoe ik liever lekker zittend met een drankje o.i.d.

Verder is het volgens mij heel persoonlijk hoe veel van te voren je op de luchthaven bent. Ik hou er van om er 3 uur van te voren te zijn, en soms nog wel eerder omdat ik mijn reistijd ook ruim neem (met openbaar vervoer vanuit Brabant) i.v.m. eventuele vertragingen. Beter een uur te vroeg dan 5 minuten te laat.. Maar goed, dat is dus maar net wat je fijn vindt .

Ik ga deze week ook weer vliegen ben er niet zo'n fan van en het is nog een heel eind ook (Amsterdam - Bangkok).
Weet iemand toevallig of het standaard is om op een lange / nachtvlucht een dekentje (en kussentje) te krijgen? Heb dat met KLM wel eens gehad, maar verder nog nooit zo'n vlucht gemaakt.
We vliegen met China Airlines trouwens.
Kussen en dekentje is wel standaard. Heb nog nooit meegemaakt dat het niet verstrekt werd op dergelijk lange vluchten.
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')