abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:28:40 #201
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_49286663
Jeetje Gelderland, dit wist ik niet! Ben echt grootgebracht met melk tijdens de avondmaaltijd
En daar heb ik ook nooit nadelige gevolgen over gehoord of gemerkt! Maar als het echt zo slecht is, misschien toch tijd om een andere gewoonte aan te wennen.

Ach er zijn ook zóveel tegenstrijdige berichten. Aan de ene kant is het bijvoorbeeld goed om tijdens de maaltijd ook vruchtensap te drinken, omdat vitamine C ervoor zorgt dat het ijzer uit het voedsel dat je eet wordt opgenomen door je lichaam. Maar aan de andere kant schijnt het ook weer slecht te zijn om bijvoorbeeld fruit te eten vlak na je avondeten (je schijnt een uur te moeten wachten oid) omdat dat weer voor één of andere reactie in je maag zorgt Nou ik weet het eerlijk gezegd niet meer. Denk je dat je gezond bezig bent met je glaasje melk en je stukjes fruit na de maaltijd, is het weer niet goed.

Pattie, dat water goed voor je huid is is omdat het helpt afvalstoffen beter af te voeren en omdat ze van binnen zoveel mogelijk wordt gehydrateerd. Heeft niets te maken met waarom vet eten slecht zou zijn voor de huid volgens mij

[ Bericht 3% gewijzigd door Ladysusy op 11-05-2007 23:39:21 ]
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:44:14 #202
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_49287222
Slik het gewoon door met water of frisdrank
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:46:56 #203
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49287328
Melk bindt aan maagzuur...ik wil wel eens weten hoe dat zit, want ik geloof er eigenlijk niks van.

Zuur bestaat uit H+-deeltjes (simpel gezien) en deze kunnen interacteren met wat voor molecuul dan ook.
Het zuur lost de grote brokken voedsel op en verkleint het op deze manier, waardoor het effectieve oppervlak ten behoeve van de digestie sterk vergroot wordt.

Echter, in de maag vindt geen vertering van eiwitten en vetten plaats. Dit vindt plaats in de darmen (dmv pepsinen o.a.).
Het zuur kan wel reageren met de inhoud van de maag, maar ik geloof niet dat het "bindt" met melk en van een zodanige invloed is dat het gaat "rotten". Geloof wel dat het een negatieve invloed zou kunnen hebben maar niet in die mate. Dat zou er op neerkomen dat melk innemen sowieso niet goed is voor je/geen zin heeft. Of je nou aan het eten bent of niet.

Maar ja, dit is dus hoe ik er tegenaan kijk. Kon niet zo gauw vinden wie het geschreven heeft, maar zou hij/zij het aan mij willen uitleggen? Zoals ik al zei is roaccutane vet-oplosbaar en ik kan me goed voorstellen dat het voordelig is om het samen met melk in te nemen voor de maaltijd om zo de opname te bevorderen. Al dan niet bewezen, doch geopperd door mijn derma indertijd.
Alwayz expect the unexpected
  vrijdag 11 mei 2007 @ 23:47:42 #204
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49287363
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:44 schreef MaddoxX het volgende:
Slik het gewoon door met water of frisdrank
Wel zo lekker want melk vind ik
Alwayz expect the unexpected
pi_49294549
quote:
Op vrijdag 11 mei 2007 23:28 schreef Ladysusy het volgende:
Jeetje Gelderland, dit wist ik niet! Ben echt grootgebracht met melk tijdens de avondmaaltijd
En daar heb ik ook nooit nadelige gevolgen over gehoord of gemerkt! Maar als het echt zo slecht is, misschien toch tijd om een andere gewoonte aan te wennen.
ja ik drink sinds ik 8 ben nooit meer melk bij het avond-eten.Toen werd er al eens geschreven dat het slecht was, netzoals frisdrank tijdens de maaltijd. Nu nam ik dat gister dus weer en toen dacht ik eraan om het toch eens op te zoeken omdat ik vaak gehoord heb dat het niet zo goed is (netzoals frisdrank tijdens het eten)......

DUS!
Haleloeja
pi_49355822
Al die discussies over eten. Ik vind het maar onzin. Ik heb nooit wat gemerkt aan het erger worden van acné door 'slechte' voeding of het verbeteren ervan door gezondere voeding. Ik merk alleen dat ik door gezondere voeding me vaak fitter voel en dáárom eet ik gezond. Maar daarnaast eet ik ook gewoon 2 zakken chips per week leeg.

Tussen de middag eet ik altijd 4 boterhammen, besmeerd met mayonaise en belegd met kaas en ham. Daar drink ik dan chocolademelk bij. Dat zou dan echt rampzalige moeten zijn voor mijn acné en de roa die ik af en toe 's middags inneem... onzin. Althans voor mij.

Mijn gezicht is zo goed als clean op een bultje in mijn nek en een paar vlekken na. Ik heb in mijn gezicht het meest last van de droge huid en littekens vallen me nu ook wat meer op, omdat ik eerst altijd naar die rode bulten staarde. Maar ik ben een stuk zelfverzekerder geworden.

Mijn rug en borst: ach ja... eigenlijk word ik daar een beetje moedeloos van. Dan lijkt het weer de goede kant op te gaan en zo ineens kun je weer 4 of 5 ontstekingen ontdekken die echt 2, 3 weken blijven zitten. Ik geef mezelf nog zo'n 2 maanden en dan zitten we middenin de zomer en dan moet en zal ik zwemmen. Desnoods met een t-shirt aan. Ik baal ervan als een stekker. Het is zeker wel verbeterd, maar het gaat zooo langzaam, zo verschrikkelijk traag. Het is echt hardnekkig als de pest. Maar goed, ik zit ook nog maar op 4 maanden. Dat mijn gezicht dan al zo verbeterd is mag een wonder heten. De dermatologen hadden ook wel gezegd dat het tijd zou kosten. Het is gewoon wachten.
Venco Dropmakers
pi_49356081
Ik voel me al een hele tijd kut

Het gaat wel goed met mijn huid enzo (perfect eigenlijk) maar er zijn zoveel andere dingen in mijn leven aan het gebeuren. En ik heb schrik dat ik met de roa nog dieper ga zakken (depressie enzo)
pi_49356197
Bananenbuiger Ik poste op pagina 3 een vraag maar heb je denk ik niet gezien! Maar Hoe erg was jou acne?? Waar had je het allemaal etc? zou ik wel graag willen weten.
pi_49356641
Senne, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Ik heb dat ook echt.
Ik voel me al weken helemaal niet gelukkig.
Ik word er echt een beetje eng van.
  maandag 14 mei 2007 @ 11:34:39 #210
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_49357124
Bleh is idd kut, op het ene moment voel je je goed en daarna helemaal
Met de voeding is idd onzin.. heeft er bar weinig mee te maken.

Kheb vandaag opeens veel last van mn ogen
I have no rival, no man can be my equal. ♥
pi_49357230
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:19 schreef Fayme het volgende:
Senne, ik begrijp helemaal wat je bedoelt.
Ik heb dat ook echt.
Ik voel me al weken helemaal niet gelukkig.
Ik word er echt een beetje eng van.
herken ik ook wel ja....

Verder is mijn huid nu TOTAAL clean. wat is dat heerlijk met opstaan zeg. Ff snel douche, wat hydraterende lotion, ontbijten en de deur uit denk haast niet meer aan mijn huid

Aan de andere kant maakt 't me ook wel weer wat bang omdat ik weet dat het over een jaar weer terugkomt Dat heb ik al eerder meegemaakt, en kan nu ook weer gebeuren. Heb uitgerekend dat ik aan het einde van mijn kuur 129 mg/lichaamsgewicht binnenkrijg. Wel voldoende, maar toch; ik ben angstig dat 't weer terugkomt en ik me weer ongelukkig ga voelen..

Denk overigens dat ik vooral ná de kuur ervan ga genieten; als ik ook weer lekker alcohol kan drinken op een zaterdagavond. Dan is het uitgaan toch een stukje leuker vind ik persoonlijk. Lekker met vrienden weer eens een beetje zuipen etc. etc. is leuker dan z.g.a nuchter tussen een groep vrienden staan/dansen die constant aan het drinken/gek doen zijn..
Haleloeja
pi_49357514
ik had vandaag weer dat ik opstond en het minder was gelijk weer hele dag verpest omdat het net zo goed ging.

over het depressief zijn... ik zou bijna niet meer weten hoe ik me hiervoor voelde..
  maandag 14 mei 2007 @ 23:56:34 #213
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_49386763
Aan de mensen die zich zo depri voelen (Fayme en Senne bijv.), ik voel met jullie mee mensen. Nog even doorzetten *voegt-hug-smiley-in*. Balen dat jullie je zo voelen. Herkenbaar, heb het zelf ook gehad (serieus, ik zeg niet dat ik suicidaal was of zelfs maar in de buurt daarvan kwam, maar de gedachte is wel in me opgekomen soms en daar schrok ik wel heel erg van.... niet dat ik dat ooit zou doen, maar het feit dat die gedachte soms opeens spontaan door mijn hoofd schoot vond ik al scary genoeg). Die roa versterkt de negatieve gevoelens die je op dit moment hebt en als je dus in het verdere leven veel te verduren hebt kun je je dus extra rot voelen, dat blijkt maar weer. Heel veel sterkte en echt, na regen komt altijd zonneschijn... toch? Maar pas wel goed op jezelf he?! Als je voelt dat die negatieve gevoelens echt de spuigaten gaan uitlopen bij jezelf, dat je dat dan wel op tijd signaleert en het er evt. et je arts over hebt.

Zelf ben ik echt naar het einde van de kuur toe aan het leven. Ik ben de dagen aan het aftellen, serieus! Nog anderhalve week nu, pffff. Mijn huid is goed opgeknapt, bijna helemaal glad, maar doordat hij zo dun is en je alle vlekjes nog zo goed kunt zien, ben ik nog niet 100% tevreden. De bijwerkingen zijn nu wel behoorlijk aanwezig. Het is elke keer wat. De laatste dagen erge last van rode, jeukende ogen. Alsof er steeds iets in zit. Dus niet droge ogen en het is ook niet echt op te lossen met die tranen, maar meer naar het ontstoken toe. Ik heb nog van die ooggel daarvoor, maar die is al een half jaar over de datum en dat mag eigenlijk niet. Dus morgen ff nieuwe bestellen bij de dokter. Dan weer een grote eczeemachtige plek op mijn bovenbeen (wat ik eerst op mijn armen had). Daarna weer een paar rare kleine rode vlekjes met in het midden een piepklein blaasje. In mijn nek had ik er 2, die niet weggingen (vreemd dacht ik, want met Roa horen puistjes toch juist weg te gaan). Toen er een een wit kopje kreeg (dacht ik, later bleek het een vochtblaasje) heb ik ze 'uitgeknepen'. Maar dit ging helemaal fout, heb echt dagenlang met 2 hele grote knalrode plekken in mijn hals gelopen Nu heb ik ook 2 van die blaasjes op mijn neus en eentje op mijn bovenlip. Het jeukt wat, maar ik ga er vanuit dat ze weggaan. Ik ga er iig niet meer aanzitten en ook niet meer aan knijpen! Maar mijn huid is dus nu wéér niet gaaf door die nieuwe rare blaasjes. Ik ben die Roa en die bijwerkingen meer dan zat!

Heb vandaag gebeld voor de uitslag van mijn bloed, maar die miep wist (zonder de moeite te nemen om ook even in mijn dossier te kijken) te vertellen dat die vast nog niet binnen zou zijn, of ik woensdag wilde terugbellen Nouja dat moet dan maar.

Trouwens nog een vraagje, zouden jullie als je mij was uiteindelijk aan je derma opbiechten dat je meer hebt genomen dan hij heeft voorgeschreven (die hogere dagdosis)? Of zou je het gewoon zo laten? Voor de goede orde, ik heb straks 5 weken lang 60 mg geslikt (bij een gewicht van 53 kg) i.p.v. de 50 die hij wilde dat ik zou slikken. Zo zou ik 10 dagen eerder klaar zijn en daarom heb ik dat zo gedaan.

Groetjes en sterkte iedereen x
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:01:55 #214
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49386884
quote:
Op maandag 14 mei 2007 11:01 schreef Provincie het volgende:
Bananenbuiger Ik poste op pagina 3 een vraag maar heb je denk ik niet gezien! Maar Hoe erg was jou acne?? Waar had je het allemaal etc? zou ik wel graag willen weten.
Oh sorry, was me idd niet opgevallen!

Ik had het in behoorlijk erge mate, maar al lezende in dit forum lang niet zo erg als sommigen hier denk ik.
Echter bij mij hielp helemaal niets, maar dan ook helemaal niets. Zo rond groep 8 kreeg ik het en in die tijd kwam Clearasil op als zijnde hèt middel tegen jeugdpuistjes...haha...weet die verschrikkelijk foute reclames nog wel.
Voor mij en waarschijnlijk voor velen misschien klinkklare onzi...hielp geen fluit, sterker nog het werd erger!
Ik had ze voornamelijk in mijn gezicht, maar ook op mijn rug tussen mijn schouderbladen. Van die rode strakke glimmende pijnlijke rotdingen.

Op den duur ben ik langs de huisarts gegaan en toen kreeg ik benzoac ofzo...geen idee meer hoe dat zalfje heette eerlijk gezegd. Het was er in verschillende doseringen en ik had ze allemaal doorlopen. Zonder succes. Soms werkte het een beetje, maar dan was het meer omdat het niet erger werd, maar zeker ook niet minder.
Na een paar jaar tobben dus verwijzing naar de dermatoloog gevraagd en die zei dat ik net op tijd was gekomen.
Hij beschreef de mate van acne toch als zodanig dat er flinke littekenvorming in mijn gezicht kon komen.
Ik kreeg toen roa voorgeschreven gekregen voor, ik dacht, 12 weken... Dosering zou ik niet meer weten. Meen 60mg ofzo...kan dat?

Al vrij snel had ik dus gortdroge lippen en beetje schrale ogen, maar het laatste niet zo heel erg. Voor de rest merkte ik er niet zo veel van, maar na een week of 5 ging het ineens heel hard. Ze verdwenen als sneeuw voor de zon en kwamen ook niet meer terug
Nu dus een gave huid en als ik ze terugkrijg dan krijg ik ze altijd op vaste plaatsen terug. Zo typisch is dat
Altijd bovenop mijn lip in de hoek en op mijn linkerslaap. Zo debiel, enfin. Klinkt bekend voor sommigen misschien?

Kan me nog wel herinneren dat ik me verder niet altijd even best voelde. Las net ook dat sommigen beetje depri raken van het middel. Denk dat ik er toen ook wel last van had, maar ik was toen een jaar of 13 denk ik en me nog niet zo goed bewust van mijn emoties zeg maar. Kon niet van mezelf zeggen dat ik anders was etc.

Had ook eens gelezen dat er mensen zijn die lang na roa gebruikt te hebben nog steeds depressief raken?
Weet iemand hier meer over te vertellen?
Alwayz expect the unexpected
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:08:15 #215
61776 MaddoxX
Like I care :')
pi_49387034
Bijwerkingen waren er ook snel bij vandaag bij mij! En dat al na ong. 2 week gebruik
Depressief voelen erg kut op sommige momenten waar je het helemaal niet bij wilt.
Dat met mijn ogen had ik vandaag dus ook (nog steeds) alsof het lijkt dat je een windoog hebt ofzo maar infeite is der niks aan de hand het voelt gewoon geirriteerd (niet uitgedroogd) echt raar.
Op mijn handen begin ik kleine schilfertjes te krijgen, mja ik gebruik nu gewoon zalf om dat een beetje tegen te gaan. Natuurlijk ook mijn lippen kapot en smeer het nodige erop om het te laten herstellen.
Achja dit zijn zowat de bijwerkingen die iedereen heeft maar toch

Mja ik speel ook wat op de zondag met mijn dosis, omdat ik de zaterdagnacht altijd uitga en dan toch pas om half7 thuis ben ofzo dan ga ik niet meteen eten en die pillen nemen. Dan ga ik snel naar bed en wordt pas een uur of 2 wakker en dan neem ik er 2 in 1x (10mg x2) met een warme maaltijd. Daarna savonds nog 1x. bij het gewone avondeten.. maar ben nog niet over mijn 30mg per dag heen gegaan.

Tot nu toe iig alles goed en zie echt duidelijk verschil met 2 weeks (ongeveer) geleden!!

Edit:
Naast de medicatie gebruiken jullie nog iets anders voor op het gezicht of andere plekken waar je last van acné hebt?

[ Bericht 5% gewijzigd door MaddoxX op 15-05-2007 00:14:54 ]
I have no rival, no man can be my equal. ♥
  dinsdag 15 mei 2007 @ 00:09:38 #216
31817 Bananenbuiger
Wat recht is kan krommer...
pi_49387074
Oja, wilde er even aan toevoegen dat ik nu Sebamed zeep gebruik. Het is een wat zure zeep (pH 5,5) die volgens henzelf neutraal voor de huid is. Of het zo is weet ik niet, maar weet wel dat het voor mij de ideale zeep is om mijn huid schoon en glad te houden. Zodra het op is en ik het een paar dagen niet gebruik krijg ik van die rode pijnlijke rotdingen op de beruchte plekken van mijn vorige post... Ik heb best snel een vettige huid en dagelijks gebruik van die zeep maakt het een stuk minder.

Schiet mijn ineens een tweede vraag binnen. Zou er een relatie bestaan tussen de mate waarin een persoon zweet en de hoeveelheid acne?
Ga het morgen proberen uit te zoeken, eerst ff slapen

Zie trouwens net dat er al wat gezegd is over het depressief zijn. Weet van mezelf dat ik dat soort heftige gedachten zoals suïcidale neigingen absoluut niet heb gehad.
Wel heb ik het idee dat ik een beetje snel depressief kan raken. Het is echter zo moeilijk om te zeggen dat het met het roa gebruik te maken heeft, kan net zo goed andere oorzaken hebben of gewoon je persoonlijkheid zijn.
Vandaar die vragen net...dus als iemand nog meer weet te vertellen over depressies bij roa-gebruik en ook NA roa-gebruik (evt. langere termijn)?
Alwayz expect the unexpected
pi_49387118
Goedenavond mensen,

Het is al een héle lang tijd geleden dat ik hier een bericht heb gepost, maar ook ik als Roa gebruiker wil jullie toch op de hoogte houden, hoe het mij nou vergaat tijdens de kuur.

Ik ben op 14 feb. 2006 gestart met de Roa kuur. Ik had vrij erge acne, en ik leed daar best wel zwaar onder. Zowel geestelijk, als in het dagelijks leven. Geestelijk was ik helemaal kapot. Ik had er echt even geen zin meer in. Ik had een kijk op de dingen, zoiets van... nee, nee, en nog eens nee! Durfde geen fatsoenlijke gesprekken te voeren, en durfde mensen niet recht in de ogen te kijken, want dan had ik het gevoel dat ze de hele tijd naar mijn acne liepen te staren. Nou kan je je zelf natuurlijk helemaal gek maken, en dat gebeurde ook aardig.

Ik heb 1 jaar lang Benzoylperoxide 10 gebruikt. Heeft uiteindelijk toch wel wat geholpen, maar niet naar mijn genoegen. Ik had nog een rot gevoel. En een knal rode kop, want het spul is net spiritus. Op ten duur begint het te branden in je gezicht. Ik was het spuug, maar dan ook echt SPUUG zat. Vervolgens contact opgenomen met mijn derma, en ik zei dat ik zelf alle initiatieven al had ondernomen, maar mocht helaas niet baten. Op gesprek geweest, en gelukkig schreef hij mij Roa voor.

Ik heb toen een half jaar lang 40 MG geslikt, en mijn gezicht was écht helemaal clean. Ik was zó blij, ik durfde weer van alles. Er ging een 2e wereld voor mij open. 2 maanden nadat ik gestopt was, kwam de acne helaas weer terug. En weer kwam ik in een zoort van dip terecht. Ik kon wel huilen, en dat meen ik echt serieus. Nou ben ik zeker geen huilebalk, maar na 3 jaar met de ellende lopen, wou ik er toch echt wel vanaf.

Het leuke was, ik had echt nog een arsenaal aan Roa pillen over van de vorige kuur. Ik schat zo'n 8 a 9 doosjes. Ik was vastberaden, ik ga op eigen initiatief een 2e kuur starten. Ik stel mijn derma er niet van op de hoogte ik laat niet elke maand mijn bloed testen, ik doe het gewoon. Als er al wat gebeurt, eigen schuld dikke bult. Dan maar wel!

24 Nov. 2006 ben ik dus mijn 2e kuur gestart, en ik moet zeggen... ik heb er totaal geen spijt van dat ik het gedaan heb. Mijn gezicht is weer compleet clean ( af en toe wel eens een puistje, maar dat stelt niks voor ) Ik slik het medicijn nu al ongeveer weer een half jaar, en ik denk dat ik er volgend maand mee op ga houden. 7 maanden vindt ik mooi zat.

Heb ik in de tussen tijd klachten gehad? Mwoah... af en toe wat maagkramp, maar verders... helemaal niks. Ik eet gezond, drink elke dag 2 liter water, 2 koppen groene thee, en slik naast de Roa ook biergist dus dat zit wel snor. Weekends... dat is wat een probleem. Ik vindt dat ik wat té veel drank neem in combinatie met de Roa. Maar tot heden nog geen klachten gehad, ik moet nog 1 maand, dus ik zal het uitzitten. Ik ga zeker minderen met de alcohol, (gelukkig drink ik alleen weekends) dus door de weeks is mijn lichaam weer rustig.

Ik denk dat jullie nu wel op de hoogte zijn. Als er meer mensen zijn die dit hebben ondernomen, dus op eigen initiatief Roa nemen, ik hoor het graag!

Groetjes
pi_49390927
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:11 schreef Aqualung het volgende:
Het leuke was, ik had echt nog een arsenaal aan Roa pillen over van de vorige kuur. Ik schat zo'n 8 a 9 doosjes. Ik was vastberaden, ik ga op eigen initiatief een 2e kuur starten. Ik stel mijn derma er niet van op de hoogte ik laat niet elke maand mijn bloed testen, ik doe het gewoon. Als er al wat gebeurt, eigen schuld dikke bult. Dan maar wel!

24 Nov. 2006 ben ik dus mijn 2e kuur gestart, en ik moet zeggen... ik heb er totaal geen spijt van dat ik het gedaan heb. Mijn gezicht is weer compleet clean ( af en toe wel eens een puistje, maar dat stelt niks voor ) Ik slik het medicijn nu al ongeveer weer een half jaar, en ik denk dat ik er volgend maand mee op ga houden. 7 maanden vindt ik mooi zat.

Heb ik in de tussen tijd klachten gehad? Mwoah... af en toe wat maagkramp, maar verders... helemaal niks. Ik eet gezond, drink elke dag 2 liter water, 2 koppen groene thee, en slik naast de Roa ook biergist dus dat zit wel snor. Weekends... dat is wat een probleem. Ik vindt dat ik wat té veel drank neem in combinatie met de Roa. Maar tot heden nog geen klachten gehad, ik moet nog 1 maand, dus ik zal het uitzitten. Ik ga zeker minderen met de alcohol, (gelukkig drink ik alleen weekends) dus door de weeks is mijn lichaam weer rustig.

Ik denk dat jullie nu wel op de hoogte zijn. Als er meer mensen zijn die dit hebben ondernomen, dus op eigen initiatief Roa nemen, ik hoor het graag!
hoeveel slik je in die 2e kuur (mg/lichaamsgewicht)? Ik vind het vrij onverstandig om je derma niets mede te delen. Hoe laat je je bloed dan controleren? Bij mij doet de derma dat namelijk... Overigens ken ik het pijnlijke gevoel van als de acne terug komt, dat doet echt geestelijk pijn en je hebt dan weer nergens zin in Nogmaals; dat is ook mijn grote angst...

Er is hier wel eens een user geweest die het ook op eigen initiatief nam, maar die slikte toen maar een relatief lage dosis (kocht dit ook gewoon online ) Ik vind het toch link, zéker als je alcohol drinkt.

Verder wat betreft mij over 2 dingen:

En over dat depri: ja! ik voel me gewoon wat emotioneler. Gevoelens worden wat versterkt, je bent miss wat sneller geprikkeld. Ik wil dit niet téveel overdrijven, maar ik merk zelf ook dat ik veel minder zin heb in dingen (gewoon wat sneller vermoeid gevoel). Heb vaak zoiets van 'laat maar, geen zin in', de energie is wat weg... Zullen mensen ook wel herkennen?

Over alcohol: het gaat wel OK nu, ik drink echt soms maar 1-2 biertjes op een zaterdagavond.... Het is miss zielig maar heb eook steeds meer trucjes om eronder uit te komen Net doen of je drinkt, en dan de helft weggooien ofzo Zeker bij een buitenfeest o.i.d is dit makkelijk Nogmaals; is/klinkt miss zielig, maar dan hoef je niet CONSTANT (elke week weer) te zeggen; nee ik drink niet, mag geen alcohol e tc. etc )
Haleloeja
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:35:29 #219
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_49392082
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:08 schreef MaddoxX het volgende:
Tot nu toe iig alles goed en zie echt duidelijk verschil met 2 weeks (ongeveer) geleden!!

Edit:
Naast de medicatie gebruiken jullie nog iets anders voor op het gezicht of andere plekken waar je last van acné hebt?
Wat goed dat je nu al resultaat hebt! Da's best snel hoor, lucky you

Enne, ik gebruikte gewoon Benzolperoxyde (10%) tijdens mijn Roa-kuur ('s avonds voor het slapen gaan) op de plekken waar nog steeds veel ontstoken acne zat.
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:41:29 #220
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_49392221
@ Aqualung: hoe kan het nou dat jij zóveel pillen over hebt van je eerste kuur dat je nu meer dan genoeg hebt voor een volledige 2e kuur, als ik vragen mag? Dat kan toch helemaal niet? Want je krijgt het sowieso maar voor 1 maand mee toch (tenminste hier bij onze apotheek)? Of ben je tijdens je vorige kuur soms te vroeg gestopt? Maar dan nog, dan heb je toch niet zoveel over dat je voor 7 maanden genoeg hebt? Ik heb straks ook iets van 90 pillen over, maar da's genoeg voor 1 maand zeg maar en dat kwam neer op een "foutje" van de derma (hij heeft gewoon per ongeluk teveel opgeschreven). Heb je trouwens bijgehouden wat je de vorige keer in totaal binnen hebt gekregen en wat je deze keer in totaal binnen gaat krijgen?

Ik heb overigens wel ervaring met het doen van meerdere kuren, maar niet op eigen houtje. Ik geloof je gelijk dat het allemaal best wel zou kunnen, ik bedoel, ik heb ook nooit echt last gehad tijdens zo'n kuur (zodanig dat medisch moest worden ingegrepen oid) maar toch, ik vind het persoonlijk wel een prettig idee dat er controles plaatsvinden bij het gebruiken van zo'n zwaar middel. Sterker nog, ik heb nu al 2 x vrijwillig een extra bloedcontrole ingelast omdat ik gewoon zeker wil weten (maandelijks dus, en niet driemaandelijks) dat alles goed is. Ik hoop voor je dat het na deze keer voorgoed wegblijft!
  dinsdag 15 mei 2007 @ 09:43:08 #221
168006 Ladysusy
2B continued...
pi_49392254
pi_49393691
Ik moet ook weer bellen voor nieuwe pillen. Wat ik tot begin juli nog tot mij neem:

165 pillen van 20 MG (moet er nog 90 aanvragen)
55 pillen van 10 MG (moet er nog 55 aanvragen, want vanochtend laatste van me recept genomen)


Wat een zooi eigenlijk , wat je in 55 dagen nog tot je neemt… pfff, als het goed is heb ik dan totaal zo'n 128/129 mg per kg lichaamsgewicht gehad. Moet voldoende zijn voor een 2e!! kuur.. heb dan in totaal 10.850 geslikt in 5.5 maand!!. Volgens mij komen de meeste daar niet aan?

En dan ben ik er wel klaar mee hoor, ookal is het nog ‘maar’ 6-7 weken wat ik moet slikken…, het is toch een 'misselijk' middel

[ Bericht 8% gewijzigd door Gelderland op 15-05-2007 10:54:00 ]
Haleloeja
pi_49393772
Ik heb gebeld met mijn derma en ik ga stoppen met men kuur... Ik voel me echt te kut. Ik heb een paar jaar geleden ook even diep gezeten, en dat was voor haar een duidelijke reden om te stoppen, om erger te voorkomen.

Normaal moet ik nog 12 dagen 20mg slikken, tot 27 mei dus. Mijn derma heeft de laatste keer (een maandje geleden) nog een doosje voorgeschreven, en ik moest zelf maar zien of ik dat volledig moest innemen of niet. Voor haar had ik vorige maand al genoeg genomen, maar omdat ik toch meer wou had ze dus nog 1 doosje voorgeschreven.

Ik kom zowiezo niet aan mijn 120mg/kg, dat wou men derma niet. Ik heb nog eens duidelijk gevraagd waarom, en ze gaf als reden op dat ik al 6 maanden aan het slikken ben, en dat dat 'haar' maximum is voor een kuur.

Als ik wou, mocht ik wel om de 2 of 3 dagen 20mg innemen... Maar ik weet nog niet goed wat ik ga doen.

Ik zit dus met wat dubbele gevoelens... Ik kom niet aan mijn 120mg (wat als het terug komt?!! ). Maar voor mijn gevoel is het veel beter dat ik nu echt een einde er aan maak. Ik heb binnen 14 dagen ook mijn 1ste examen, dus daartegen moet ik echt wel fit zijn.

Dus hierbij heb ik gisteren mijn laatste pil ingenomen. Wat de toekomst gaat brengen weet ik niet... Ik hoop maar 1 ding, en dat is dat het niet terug komt. Komt het wel terug zal ik genoodzaakt zijn om een 2de kuur te beginnen, maar dat zie ik echt niet zitten

Tja, vreemde situatie nu... Maar ik hou jullie wel op de hoogte wat er de komende dagen met men huid gebeurd nu ik stop (dikker worden etc.). En naar de toekomst toe, zal ik dit hier ook wel blijven volgen.

Veel succes nog iedereen! Ik hoop dat het bij jullie beter mag verlopen dan bij mij!

edit: wat dingen toegevoegd en verbeterd
pi_49394566
@ Gelderland

Ik slik vanaf het begin van mijn 2e kuur, 20 mg. Ik was eerst vanplan om weer met 40 mg te beginnen, maar omdat dat toch 2x zo zwaar is als 20 mg, heb ik daar maar vanaf gezien. Waarom heb ik mijn derma er niet van op de hoogte gesteld? Omdat ik vrij zeker wist, dat hij er niet mee akkoord ging dat ik een 2e kuur ging starten. Het was nog niet érg genoeg om weer te beginnen, maar omdat ik er helemaal klaar mee was, ik had er geen zin meer in, heb ik het op eigen houtje gedaan. En het werd steeds van kwaad tot erger, het ging zich weer uiitbreiden, en had daar dus absoluut geen zin meer in.

@ Ladysusy

Hoe kan het dat ik nog zoveel medicijn overhad? De laatste keer toen ik het medicijn op ging halen bij de Apotheek, had ik nog 2 verwijsbriefjes over. Ik heb toen gevraagd of ik meer doosjes mee kon krijgen dan ik normaal mee kreeg. Normaal krijg je met 1 briefje, 2 doosjes mee. Ik kreeg ipv 2 doosjes, 4 doosjes mee. Per verwijsbrief 4 doosjes. En ik had van mijn laatste kuur nog 1 doosje over. Ik had dus genoeg Roa over, om een 2 kuur te starten. Ik zit over 9 dagen, op een half jaar 2e kuur.

Ik ga het alsvolgt doen. Ik stop nu 2 dagen met het nemen van Roa. Puur alleen om mijn lichaam even rust te gunnen. Na die 2 dagen begin ik weer, en begin aan de laatste 2 maanden van mijn kuur. Ik was vanplan om nog 1 maand te doen, maar omdat een 20 mg kuur, toch wat langer duurt dan de 40 mg kuur, heb ik toch maar besloten om de laatste 2 maanden af te maken.

Dit is niet zomaar... de laatste 2 maanden wil ik alcohol vrij, en met een normaal eetpatroon uitzitten. Het zit een beetje tussen m'n oren, maar ik voel me er toch een stuk prettiger bij zo.

Ik wens iedereen sterkte bij haar/zijn kuur!

Gr
pi_49395759
Bedankt voor antwoord! Ik ben namelijk nu ook al klaar 4 weken nu en nog steeds clean! had vandaag wel eenheel klein puistje maaar dat is normaal??!! denk ik..
Maar als ik goed lees heb jij af en toe ook nog weleens een puistje? maar daar blijft het bij?!
quote:
Op dinsdag 15 mei 2007 00:01 schreef Bananenbuiger het volgende:

[..]

Oh sorry, was me idd niet opgevallen!

Ik had het in behoorlijk erge mate, maar al lezende in dit forum lang niet zo erg als sommigen hier denk ik.
Echter bij mij hielp helemaal niets, maar dan ook helemaal niets. Zo rond groep 8 kreeg ik het en in die tijd kwam Clearasil op als zijnde hèt middel tegen jeugdpuistjes...haha...weet die verschrikkelijk foute reclames nog wel.
Voor mij en waarschijnlijk voor velen misschien klinkklare onzi...hielp geen fluit, sterker nog het werd erger!
Ik had ze voornamelijk in mijn gezicht, maar ook op mijn rug tussen mijn schouderbladen. Van die rode strakke glimmende pijnlijke rotdingen.

Op den duur ben ik langs de huisarts gegaan en toen kreeg ik benzoac ofzo...geen idee meer hoe dat zalfje heette eerlijk gezegd. Het was er in verschillende doseringen en ik had ze allemaal doorlopen. Zonder succes. Soms werkte het een beetje, maar dan was het meer omdat het niet erger werd, maar zeker ook niet minder.
Na een paar jaar tobben dus verwijzing naar de dermatoloog gevraagd en die zei dat ik net op tijd was gekomen.
Hij beschreef de mate van acne toch als zodanig dat er flinke littekenvorming in mijn gezicht kon komen.
Ik kreeg toen roa voorgeschreven gekregen voor, ik dacht, 12 weken... Dosering zou ik niet meer weten. Meen 60mg ofzo...kan dat?

Al vrij snel had ik dus gortdroge lippen en beetje schrale ogen, maar het laatste niet zo heel erg. Voor de rest merkte ik er niet zo veel van, maar na een week of 5 ging het ineens heel hard. Ze verdwenen als sneeuw voor de zon en kwamen ook niet meer terug
Nu dus een gave huid en als ik ze terugkrijg dan krijg ik ze altijd op vaste plaatsen terug. Zo typisch is dat
Altijd bovenop mijn lip in de hoek en op mijn linkerslaap. Zo debiel, enfin. Klinkt bekend voor sommigen misschien?

Kan me nog wel herinneren dat ik me verder niet altijd even best voelde. Las net ook dat sommigen beetje depri raken van het middel. Denk dat ik er toen ook wel last van had, maar ik was toen een jaar of 13 denk ik en me nog niet zo goed bewust van mijn emoties zeg maar. Kon niet van mezelf zeggen dat ik anders was etc.

Had ook eens gelezen dat er mensen zijn die lang na roa gebruikt te hebben nog steeds depressief raken?
Weet iemand hier meer over te vertellen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')