abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 20 april 2007 @ 13:26:06 #26
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_48537922
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:22 schreef ikhebeenvraagje het volgende:

[..]

klinkt niet echt legaal en best dodelijk
Wat heeft het kaliber daarmee te maken?

Een redelijk krachtige luchtbuks geeft een 5,50mm kogeltje een snelheid mee van 230m/s, ik schiet zelf met .22 (5,56mm) en deze heeft een mondingssnelheid van 330m/s give or take. Omdat naast de snelheid ook de massa (veel) hoger is is mijn kogeltje wel potentieel dodelijk en die 5,50mm luchtdruk niet.

Nog leuker, ik zou hier ook niet bij in de baan van de kogel willen staan hoewel het "maar" .177 is. (zelfde diameter als 4,5 luchtdruk)

quote:
ik dacht vanaf 6,2mm valt onder vuurwapenwet
Er zijn ook (pers)luchtbuksen te koop in 6,35mm (.25) en 9mm (.35), kijk maar eens bij Shinsung op de site van targetmaster.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:04:57 #27
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_48539456
Luchtbuks.com is goed.
Zowel voor amateur als pro.
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
  vrijdag 20 april 2007 @ 14:05:27 #28
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_48539473
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 11:22 schreef ikhebeenvraagje het volgende:

[..]

Nee, ik zal ook nooit van mijn leven op dieren schieten. Gewoon beetje op blikjes etc. beetje oefenen enzo, voor de fun jeweettogh
Neem er een met scoop
Dan ga je op bewegende doelen schieten
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
pi_48541384
quote:
Op donderdag 19 april 2007 12:35 schreef Koffielurk01 het volgende:

[..]

Je aim? Hehe, met een luchtbuks... das hetzelfde als met custard op een plank schieten... luchtbuksen zijn crap man... maarja in Nederland mag je geloof ik geen luchtbuksen (meer) bezitten of in ieder geval zijn ze heel moeilijk te krijgen.

Ga naar duitsland, daar kun je over de grens hele bergen met luchtdrukpistolen/buksen kopen (Als dat tenminste niet ook veranderd is).
Bullshit. Jij bedoelt BBGun's.

www.luchtbuks.net vind je geloof ik het een en ander.
pi_48541416
quote:
Op donderdag 19 april 2007 13:57 schreef Ouzooo het volgende:
Een goede luchtbuks is hardstikke accuraat, legaal (mits op eigen terrein) en prima te verkrijgen.

www.luchtbuks.com
http://www.luchtbukswinkel.nl/

Neem een Weihrauch of Slavia als beginner, geen Gamo .
Of neem een Gamo als beginner, omdat mensen die er wel ooit zelf een in bezit hebben (gehad) er vaak wél tevreden over zijn, itt. de vooraf-schreeuwers.
pi_48541561
hij wilt de situatie van universteit in VS afgelopen dagen proberen nadoen met geweer...
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_48541741
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:00 schreef Captain_Ghost het volgende:
hij wilt de situatie van universteit in VS afgelopen dagen proberen nadoen met geweer...
Met een luchtbuks
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:07:35 #33
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_48541820
Mag je met die dingen ook op afgelegen plekken op zelf meegebrachte doelwitten knallen of zijn ze strikt voor tuin/schuur vermaak?
Op elke fokker past een bril.
pi_48541934
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:07 schreef Catch_me het volgende:
Mag je met die dingen ook op afgelegen plekken op zelf meegebrachte doelwitten knallen of zijn ze strikt voor tuin/schuur vermaak?
Eigen terrein, je hebt ook lucht-schietbanen.
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:11:07 #35
167671 Hijacking
wat is je probleem ?
pi_48541982
ga je er mee naar een campus ?
happen naar de baas
pi_48542925


Mijn .68 (als ik mij niet vergis) CO2 speeltje
pi_48543040
Kijk trouwens eens op www.hesvanzweeden.nl
wie zaait zal oogsten.....
  vrijdag 20 april 2007 @ 15:52:22 #38
46473 Diovarus
BioHazard Warning
pi_48543639
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 15:11 schreef Hijacking het volgende:
ga je er mee naar een campus ? [afbeelding]
Ik ben niet te negatief, jij bent gewoon veel te positief. J&J
pi_48544851
Weet iemand de goedkoopste oplossing om van 20 meter afstand een duif dood te kunnen schieten?

Denk dat ik dan wel aan een geweer moet gaan denken, of zal een pistool ook werken?
pi_48544969
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:30 schreef Woutey het volgende:
Weet iemand de goedkoopste oplossing om van 20 meter afstand een duif dood te kunnen schieten?

Denk dat ik dan wel aan een geweer moet gaan denken, of zal een pistool ook werken?
Ik denk dat dat niet mag. Voor het afschieten van duiven, ratten, katten en andere dieren zul je toch echt een vergunning en een vuurwapen moeten hebben.

Daarnaast is het last hebben van duiven vaak extreem overdreven. Moet je maar niet je huis neerzetten in zo'n beest zn leefgebied.
pi_48545708
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 14:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of neem een Gamo als beginner, omdat mensen die er wel ooit zelf een in bezit hebben (gehad) er vaak wél tevreden over zijn, itt. de vooraf-schreeuwers.
Dat is net als Bose met audio apparatuur. Als mens zal je (in eerste instantie) altijd voor je eigen keus opkomen en wil liever niet inzien dat je misschien niet de jusite keuze hebt gemaakt, of dat je gewoon vol in de marketing bent getrapt.

Maar als ie een Gamo wil, koopt ie lekker een Gamo.
Oh Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about.
pi_48548943
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:57 schreef Ouzooo het volgende:

[..]

Dat is net als Bose met audio apparatuur. Als mens zal je (in eerste instantie) altijd voor je eigen keus opkomen en wil liever niet inzien dat je misschien niet de jusite keuze hebt gemaakt, of dat je gewoon vol in de marketing bent getrapt.

Maar als ie een Gamo wil, koopt ie lekker een Gamo.
Gamo buksen zijn behoorlijk precies. Misschien dat op 15 meter een Weihrauch 0,5 cm nauwkeuriger is. En als je voor de sport groepjes schiet, kan je je daar heel druk om maken.

Maar als je de hobby betaalbaar wilt houden, enkel het dopje van een flugelflesje wilt kunnen schieten op 20 meter, en nog een beetje kracht dat zodra je mist en het flesje raakt, het flesje compleet uit elkaar knalt, én het moet een beetje mooi er uit zien, dan is een gamo buks waarschijnlijk een betere buks dan een Weihrauch.


Op hele grote afstanden vraag ik mij af wat het beter doet, een gamo Viper die met >1000km/u schiet, of een Weihrauch uit dezelfde prijscatergorie.
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:22:17 #43
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_48549685
Had eerder een Walter CP88 Gasdruk pistool. Lekker gif groen.
Ik zeg Had, want ik ben hem al een jaar of 2 kwijt.

*kijkt verdenkend naar broer*.

Erg nauwkeurig, zeker tot 30mtr (ja, BullsEyes raken kan er prima mee).
Ook het verbruik van die gasdruk patronen valt erg mee.
Ongeveer 24 schoten (dus 3 magazijnen) nauwkeurig.
Maar ja, als je het na 24 schoten nog niet kapot hebt sta dan op om het te verminken met een knuppel ofzo.
  vrijdag 20 april 2007 @ 19:34:38 #44
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48550156
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:22 schreef TheThirdMark het volgende:
Had eerder een Walter CP88 Gasdruk pistool. Lekker gif groen.
Ik zeg Had, want ik ben hem al een jaar of 2 kwijt.

*kijkt verdenkend naar broer*.

Erg nauwkeurig, zeker tot 30mtr (ja, BullsEyes raken kan er prima mee).
Ook het verbruik van die gasdruk patronen valt erg mee.
Ongeveer 24 schoten (dus 3 magazijnen) nauwkeurig.
Maar ja, als je het na 24 schoten nog niet kapot hebt sta dan op om het te verminken met een knuppel ofzo.
Ik heb een MP5-A5 (electrisch) en een P228 (veer), aardig accuraat tot op respectiefelijk 50 en 20 meter.
Gas patroon pistolen komen verder, veerdruk 'sniper' rifles accuraat tot een afstandje van 100 meter, als de hop-up goed is afgesteld.
1 probleempje met die dingen..... ze benne een bietje illegaal in NL

Er zijn hele mooie luchtbuksen te koop, maar ik vraag me af in hoeverre ze legaal zijn in nederland, we hebben nogal strenge wapenwetten, het gaat er niet alleen om of iets dodelijk is, met een airsoft veerdruk pistool kom je zelfs pointblank niet door de huid heen.
Het gaat erom of je ze niet kan gebruiken als dreigmiddel, als een wapen er te echt uit ziet mag je em niet hebben.
Zelfde geld eigenlijk ook voor klappertjes pistolen of water, als je een waterpistool zwartspuit en hij ziet er dan echt uit, dan is dat type waterpistool verboden in NL.
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
pi_48550951
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:34 schreef BasOne het volgende:

[..]

Ik heb een MP5-A5 (electrisch) en een P228 (veer), aardig accuraat tot op respectiefelijk 50 en 20 meter.
Gas patroon pistolen komen verder, veerdruk 'sniper' rifles accuraat tot een afstandje van 100 meter, als de hop-up goed is afgesteld.
1 probleempje met die dingen..... ze benne een bietje illegaal in NL

Er zijn hele mooie luchtbuksen te koop, maar ik vraag me af in hoeverre ze legaal zijn in nederland, we hebben nogal strenge wapenwetten, het gaat er niet alleen om of iets dodelijk is, met een airsoft veerdruk pistool kom je zelfs pointblank niet door de huid heen.
Het gaat erom of je ze niet kan gebruiken als dreigmiddel, als een wapen er te echt uit ziet mag je em niet hebben.
Zelfde geld eigenlijk ook voor klappertjes pistolen of water, als je een waterpistool zwartspuit en hij ziet er dan echt uit, dan is dat type waterpistool verboden in NL.
Daarom is er ook een verschil tussen luchtbuksen en bbgun's. Die laatste daar schiet je nog geen waterbalon mee stuk, maar zijn wel verboden (imitatiewapens)
  zaterdag 21 april 2007 @ 00:45:16 #46
75049 BasOne
Spaceship!
pi_48561051
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 19:58 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Daarom is er ook een verschil tussen luchtbuksen en bbgun's. Die laatste daar schiet je nog geen waterbalon mee stuk, maar zijn wel verboden (imitatiewapens)
BB guns, goede, kan je iemand mee doodschieten.
Maar jij zal andere ervaringen hebben met andere wapens (je nick)
Free speech?....... Yeah about as free as a Ferrari!!
Nothing travels faster than the speed of light with the possible exception of bad news, which obeys its own special laws.
Laboro te salutante
  Donald Duck held zaterdag 21 april 2007 @ 00:46:56 #47
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_48561092
koop gewoon een toffe glock
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_48561127
Hier heb ik een tijdje geleden een buks gekocht: http://www.hesvanzweeden.nl/
pi_48561604
quote:
Op vrijdag 20 april 2007 16:30 schreef Woutey het volgende:
Weet iemand de goedkoopste oplossing om van 20 meter afstand een duif dood te kunnen schieten?

Denk dat ik dan wel aan een geweer moet gaan denken, of zal een pistool ook werken?
Je moet niet op dieren schieten .
pi_48561691
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 00:48 schreef The_Terminator het volgende:
Hier heb ik een tijdje geleden een buks gekocht: http://www.hesvanzweeden.nl/
Maar ik kan bij hesvanzweeden ook pistolen kopen, hoe zit dat danh?
je icoon is te groot, max 100kB
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')