abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:51:47 #1
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48432116


Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.

Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.


Tuning / Styling doel: "JAP STYLE"

Buitenkant styling: 15 / 17" spaak Velgen (chrome)

Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)

Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"

Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"

Kleur: Compleet kleur bijwerken, huidige kleur wil ik houden, krasjes en dingetje wegwerken.

Zijkanten: zij kits, "jap style"

Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.

Onder de motorkap: 4FGE naar 4AGE motor swap.
Complete blok van de grond af aan her opbouwen en tegelijk tunen

motorblok style moet blauw met chrome worden.


Binnenkant: achterbank compleet aanpassen zodat ik 2 kleine subwoofers "in" de bank kan bouwen in plaats van in de achterbak.

Binnenkant: orginele Toyota Leder stoelen / bank. Als ik deze kan vinden.
Denoods van de MR2


Op verzoek is mijn planning voor ombouw naar cabrio gestaakt, omdat hij zo een stuk unieker is en niet of bijna niet in nederland is te vinden. Vind ik dat een stuk interessanter, ik hou van uniek


Paar kleine dingetjes:

* Stuur bekrachtiging
* Centrale deur vergrendeling MET afstandsbediening
* Electrische ramen

Extra:

* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto

4 speakers voor
4 speakers achter
(das standaard in deze auto, je kan dr 8 plaatsen zonder problemen)

Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest.

Bij motorswap laat ik nog meer dingen nakijken en eventueel goed maken indien nodig.


Reden van koop deze auto: het is een japanner en ik hoop dat ik er daardoor meer mee kan doen, maar dat merk ik later nog wel.

Eventueel later nog een plan om hem te upgraden naar een turbo blok.
Maar dit komt misschien later nog wel eens.
Als hij me na alle upgrades nogsteeds niet bevalt.


Uiteindelijke doel:


0 - 100 in 7.5s of sneller (4AGE is standaard 8,4)
Topsnelheid: 230/240 (standaard is 200)
Inhoud: 1700 (standaard is 1587)

Motorblok 4AGE info:

1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm


Misschien is het een onzinnig doel, misschien niet.

De basis van de auto is goed, de motor voor de swap is ook goed.


Nu nog kijken hoe snel hij kan.


Uiteindelijk wordt het misschien een "zwaar" getunde auto met bodykit, spoiler, chrome velgen en meer.

Maar dat is allemaal omdat IK het mooi vind

[ Bericht 2% gewijzigd door Asmooh op 17-04-2007 19:57:15 ]
pi_48432377
Ik heb 1 vraagje wat betreft.

"Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest"

Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je auto mag jij mij laten zien dat die niet roest.

En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats.


EDIT: Maar verder oke, hoord wel goed jou project, ik hoop voor je dat het ook gaat lukken met de nodige kosten hiervoor.

Het is niet "zomaar" een project hoor
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
  dinsdag 17 april 2007 @ 19:58:59 #3
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48432473
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:57 schreef Mattytrix het volgende:
Ik heb 1 vraagje wat betreft.

"Het lijkt mij een zeer leuk project om te doen, het is geen opel en hij heeft totaal geen roest"

Waarom zou je met een Opel ook geen leuk project kunnen doen dan?, en elke auto heeft wel roest, je uitlaat is ook een deel van je auto mag jij mij laten zien dat die niet roest.

En iedereen weet dat andere auto's ook net zo hard kunnen roesten, zowel japanners als duitsers als franse auto's, heb namelijk al meer als genoeg meegemaakt in de werkplaats.
Nee dat begrijp ik, alleen op een of andere manier vind ik deze auto mooier, leuker om mee te werken, ik vind het iets speciaals hebben vergeleke met mn calibra.

Opel is zeker een leuk idee, alleen ik heb weinig zin meer in het opel bash gedeelte, dat heb ik met toyota een stuk minder.

Plus ik kan nu de "jap style" toevoegen wat ik al erg lang wou.
pi_48432717
haha oke, het is verder ook niet erg hoor het is natuurlijk iedereen zijn eigen in wat voor auto je wilt rijden.

Ik heb zelf ook een Opel Calibra, en vind het een prachtige auto en heb er welliswaar eigenlijk nooit wat mee.

Maar goed, ben benieuwd hoe het gaat lukken met je project, wel foto's posten he om de zoveel tijd .. dit wil ik zelf ook niet missen.
Opel, Real power on the streets!.
PSN: Mattytrix
3DS: 3695-0014-8918
pi_48433228
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]

Toyota Celica Coupé, Amerikaanse uitvoerding.

Bouwjaar 1990, eerste toelating: 1997.
Motor Standaard: 4FGE 1.6 102pk
Versnellingsbak: 5bak.
ik denk dat je een 4A-FE hebt met 105 pk
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:21:28 #6
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48433467
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_48433601
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
Die swap wordt ook hopeloos.
Vooral als je uit gaat van "een turbo dit, en uitlaat dat" op zo'n 1e gen 4A van 20 jaar oud
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:37:36 #8
161944 Mr_Moon
Virtual Insanity
pi_48434152
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven...

TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis...
Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht
The secret of creativity is knowing how to hide your sources
pi_48434188
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap?
pi_48434263
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:37 schreef Mr_Moon het volgende:
ik blijf het topic nog effe volgen, maar ik ben bang dat we een unieke celica kunnen afschrijven...

TS zal waarschijnlijk een leuke vent zijn in real life, maar z'n autokennis...
Tot een paar uur terug dacht hij dat hij een dichtgelaste cabrio had gekocht
Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto
Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:40:42 #11
169369 SRS-Engineering
PASSION FOR POWER
pi_48434281
weer een auto die verknald wordt


laat die auto please origineel
VW GOLF 1.1C - 1983 -
  dinsdag 17 april 2007 @ 20:46:21 #12
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_48434496
hoi hoi! dit wordt weer lachen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 20:49:50 #13
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_48434947
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:
[afbeelding]


Voorkant: "klap" lampen er uit en normale plaatsen met glas, (oude lambo diablo style (niet die met omhooggaande en niet die langwerpige maar die er tussen)

Voorbumper: Niet te overdone, niet standaard: "jap style"

Achterkant: Dubbele uitlaat "jap style"


Zijkanten: zij kits, "jap style"

Motorkap: "jap style" motorkap met luchthapper's ed.


.


Paar kleine dingetjes:


Extra:

* Lambo deuren
* Neon
* Compleet nieuw speakerset in de auto
Je orginele auto, wat doe je.
quote:
Misschien zonde van mijn geld, misschien niet.
Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.

Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd."


Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen.

  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 21:03:42 #15
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_48435141
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:58 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Je orginele auto, wat doe je.
[..]

Van het geld is niet zo erg, maar wat ik er uit begrijp is dat je al een unieke auto hebt, waarom zou je er dan zo'n standaard duizend in één sjonnie-bak van maken.

Een collega van mij heeft ook Lambo deuren, in een Fiat Seicento, eerst was het dingen knalgeel en nu groen met grijs metallic.Ik tegen mijn baas:"Ik vond hem geel mooier." Mijn baas:"Ja,dat dacht ik ook al ,maar dat heb ik maar niet tegen hem gezegd."


Kortom, doe het niet. Verneuk die toekomstige klassieker niet.Koop dan een oude e-kadett, boor eigenhandig het blok op, plak er plastic aan ,hang er voor mijn part Boeing vleugels als deuren aan en verf het ding met een emmer latex en een roller, maar je bent gek als je dat ding qua uiterlijk zo drastisch gaat vebouwen.

Hier sluit ik mij bij aan.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:18:26 #16
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48435722
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:38 schreef tinoburg het volgende:
leuk project, zeker uniek, ga je dit allemaal zelf doen, of besteed je ook werk uit? zoals bijv de motorswap?
ik ga heel weinig zelf doen aan het project, vooral motorisch niet.

Binnenkant , bedrading enz weeer wel.
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:19:22 #17
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48435763
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef SRS-Engineering het volgende:
weer een auto die verknald wordt


laat die auto please origineel
orgineel oke, maar ik vind het mooi hoe ik hem wil...
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:20:18 #18
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48435803
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:21 schreef MikeyMan het volgende:
tering... laat alsjeblieft die buitenkant met rust... BARBAAR! je hebt echt een onwijs unieke auto in europa... laat het dan ook zo...
het blijft dezelfde auto hoor
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:21:17 #19
122573 Asmooh
Ik wel, Jij ook?
pi_48435856
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 20:40 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ook een bod ga doen op deze auto
Want ik ben bang dat deze unieke Celica inderdaad binnen nu een een maand totaal onherkenbaar is
doe een leuk bod zou ik zeggen
  dinsdag 17 april 2007 @ 21:28:49 #20
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_48436235
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  Moderator dinsdag 17 april 2007 @ 21:33:10 #21
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_48436438
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 21:28 schreef MikeyMan het volgende:
zullen we een gezamenlijk bod doen en hem origineel opknappen?
Het is dat ik platzak ben, anders zou ik bijna meedoen.
pi_48438006
Te Veel Praatjes
pi_48439649
Ik zeg: auto helemaal standaard houden, op een 300 pk 3S-GTE swap (+bak, +remmen) na

Heb je veel meer lol van, en met de prijs van alle plastic rommel enzo in het achterhoofd misschien nog wel haalbaar ook.
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:34:34 #24
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_48439654
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 19:51 schreef Asmooh het volgende:

Motorblok 4AGE info:

1.6 Liter
124PK op 975 kilo
6600tpm
142nm op 5000tpm
Hoeveel PK heeft ie dan op 1000 kilo ?
  dinsdag 17 april 2007 @ 22:38:09 #25
26788 SilentRimmer
Geniet in stilte ..
pi_48439858
PS.... Afhankelijk van het type heeft een 4AGE blok fabrieks af ergens tussen de 115 en 170 pk (4-AGE 20v AE-101).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')