abonnement Unibet Coolblue
pi_48384708
quote:
AMSTERDAM -
De mysterieuze terugloop van de bijenpopulatie valt volgens onderzoekers mogelijk te verklaren door de opkomst van de mobiele telefoon. De biologische radar van bijen raakt verstoord.

Dat schrijven twee Engelse kranten. Ze baseren zich daarbij op verschillende onderzoeken aan de Duitse Landau Universiteit en een studie van de Amerikaanse overheid.

In Duitsland, Engeland, Amerika en ook in ons eigen land loopt het aantal bijen stevig terug. Deze teruggang valt niet alleen te verklaren door ziektes. De opwarming van de aarde en luchtvervuiling werden al eerder geopperd, maar een eerste proef met mobiele telefoons in Duitsland bood verontrustende resultaten, zo schrijven de Daily Mail en The Independent.

Bijen weigerden terug te keren naar hun bijenkorf zo gauw er mobiele telefoons omheen werden geplaatst. Het zou verklaren waarom sommige nesten ineens leeglopen en het bijenvolk gedesoriënteerd naar een wisse dood vliegt.

De gevolgen hiervan zijn enorm, aangezien bijen in belangrijke mate bijdrage aan bevruchting van voedselgewassen en het instandhouden van het ecosysteem. Albert Einstein berekende zelfs eens dat de mens zonder bijen maar vier jaar te leven had, aldus de Engelse verslagen.

De kranten schrijven verder dat eerder onderzoek in Duitsland ook al uitwees dat de bijen hinder ondervinden van hoogspanningskabels. Over de hele wereld zijn inmiddels vele honderden bijenkorven om onbekende reden abrupt verlaten. In Amerika gaat het om het verlies van zestig tot zeventig procent van de commerciële bijenpopulatie.
bron

Ik neem aan dat we sinds Einstein wel een aantal kunstmatige dingen hebben gevonden om het werk van de bijen over te nemen; maar toch...

Straks gaan we allemaal deaud!
En ik wou nog wel zo lang gaan genieten van de warme teperatuur dankzij de global warming
pi_48384866
Dit is natuurlijk heel goed nieuws voor de mensen die geloven dat de zendmasten kwade straling uitzenden. Die groep kan dit goed gebruiken in hun kruistocht tegen zendmasten.
pi_48384867
De vraag is natuurlijk of een mobiele telefoon net naast de bijenkorf hetzelfde effect geeft als de normale situatie. Ik zie nooit GSMs bij een bijenkorf namelijk. Ofwel, wat is de invloed van een GSM in verhouding tot de afstand. Als het effect al niet meer te zien is op laten we zeggen 20 meter, dan is de bijensterfte nog steeds niet te verklaren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  maandag 16 april 2007 @ 16:36:58 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48384979
Goed om te weten dat de inteeld, het kapotfokken, en de massale houding van bijen er niets mee te maken hebben. Net als de ziektes, schimmels, parasiten en bestrijdingsmiddelen en gen-gemanipuleerde gewassen..
Nee, het is de GSM, op basis van een "proef"
Klinkt errug overtuigend allemaal.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48385331
Waarom hebben die bijen er wel last van en de mens en overige dieren niet? Voor zover ik weet is de frequentie zo hoog dat het ongeveer overal wel doorheen gaat, maar hoezo verstoord het bijen?

Persoonlijk geloof ik er niet zo in..

En hoezo gaan we volgens Einstein dood? Hebben we honing nodig om te overleven?
pi_48385471
En het werkt zeker weer niet op muggen...
  maandag 16 april 2007 @ 17:08:48 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48385899
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:48 schreef SuperRogier het volgende:
Waarom hebben die bijen er wel last van en de mens en overige dieren niet? Voor zover ik weet is de frequentie zo hoog dat het ongeveer overal wel doorheen gaat, maar hoezo verstoord het bijen?

Persoonlijk geloof ik er niet zo in..
ik ook niet
Bij GSM op 900 MHz is de golflengte dan 33 cm (299.792.458 m/s delen door 900.000.000 trillingen per seconde).
Bij GSM/DCS op 1800 MHz is dat 17 cm.
De golflengte is dus vele male groter dan de bij. dus het kan geen effect hebben op de bij.
quote:
En hoezo gaan we volgens Einstein dood? Hebben we honing nodig om te overleven?
Nee, maar bijen bevruchten veel landbouw producten, heel veel, zonder bijen geen oogst van allerlei groente en fruit.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48386570
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik ook niet
Bij GSM op 900 MHz is de golflengte dan 33 cm (299.792.458 m/s delen door 900.000.000 trillingen per seconde).
Bij GSM/DCS op 1800 MHz is dat 17 cm.
De golflengte is dus vele male groter dan de bij. dus het kan geen effect hebben op de bij.
[..]

Nee, maar bijen bevruchten veel landbouw producten, heel veel, zonder bijen geen oogst van allerlei groente en fruit.
het zou hun radar beinvloeden wat wel kan natuurlijk walvissen en dolfijnen hebben ook last van sonar om dezelfde reden
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_48388342
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

ik ook niet
Bij GSM op 900 MHz is de golflengte dan 33 cm (299.792.458 m/s delen door 900.000.000 trillingen per seconde).
Bij GSM/DCS op 1800 MHz is dat 17 cm.
De golflengte is dus vele male groter dan de bij. dus het kan geen effect hebben op de bij.
...
Die golflengte is ook groter dan je telefoon maar dat werkt wel aardig.

Iig, ben benieuwd naar verdere onderzoeken. In een groot deel van CA (en de VS) heb je geen coverage, dus een daling van 70% op telefoons afschuiven het lijkt me een beetje overtrokken.
pi_48396852
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:33 schreef Refragmental het volgende:
Dit is natuurlijk heel goed nieuws voor de mensen die geloven dat de zendmasten kwade straling uitzenden. Die groep kan dit goed gebruiken in hun kruistocht tegen zendmasten.
Ja, maar dat vind jij niet leuk omdat zoiets natuurlijk nooit waar kan zijn. Alles waar geld aan verdiend kan worden is namelijk nooit slecht voor de gezondheid
  maandag 16 april 2007 @ 22:08:53 #11
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_48397217
al die straling is ook niet goed voor de mens lijkt me. je ziet het nu al bij mensen die daar gevoelig vaoor zijn. ze worden er gewoon ziek van

niet zo gek eigenlij want we zijn energetische wezens, en die straling verstoort dat.de bijen zijn waarschijnlijk nog veel gevoeligfer dus die leggen massaal het loodje.

kan nog leuk worden, er komt alleen maar straling bij vooral met dat umts
pi_48397430
quote:
Op maandag 16 april 2007 22:08 schreef huupia het volgende:
al die straling is ook niet goed voor de mens lijkt me. je ziet het nu al bij mensen die daar gevoelig vaoor zijn. ze worden er gewoon ziek van

niet zo gek eigenlij want we zijn energetische wezens, en die straling verstoort dat.de bijen zijn waarschijnlijk nog veel gevoeligfer dus die leggen massaal het loodje.

kan nog leuk worden, er komt alleen maar straling bij vooral met dat umts
Mensen worden indedaad heel ziek van UMTS, zelfs als de masten uitstaan hebben ze nog gezondsheidsklachten

Overigens schijnt er een hele simpele verklaring te zijn. De geur die het plastic van de GSM verspreid kan het effect hebben dat de bijen niet meer naar hun korf gaan. Maar dit soort quasi-wetenschappers zullen dit ongetwijfeld niet getest hebben.
pi_48401267
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:48 schreef SuperRogier het volgende:
Waarom hebben die bijen er wel last van en de mens en overige dieren niet? Voor zover ik weet is de frequentie zo hoog dat het ongeveer overal wel doorheen gaat, maar hoezo verstoordt het bijen?

Persoonlijk geloof ik er niet zo in..

En hoezo gaan we volgens Einstein dood? Hebben we honing nodig om te overleven?
Ik heb sterke twijfels, maar bijen zijn aparte beesten. Zou wel een paar goed opgezette proeven willen zien.

We gaan dood zonder bijen, omdat bijen heel erg veel land- en tuinbouwgewassen bestuiven en dus het verbouwen van ons voedsel mogelijk maken. En nee, daar is sinds Einstein nog niet zo veel anders voor gevonden. Bijen zijn echt heel essentieel in de land- en tuinbouw.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 17 april 2007 @ 00:04:58 #14
119552 squealmaster
Take the time !
pi_48402108
Ik las laatst in de krant, dat dit komt, doordat er te weinig bom- en bloemsoorten aanwezig zijn, die de bijen nodig hebben, dit werd meegedeelt door een ervaren imker (bijen geleerde).
pi_48405985
Het is wachten op een nieuwe 'AlGore', maar dan van de GSM/UMTS. Of misschien 'blijkt' het straks na een andere test toch wel met de Opwarming van de aarde te maken te hebben
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48406481
WTF die einstein is gewoon zoeen aandachts whore!
I noticed you noticing me so i just want to put you on notice that i noticed you too.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:43:00 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48406692
quote:
Op maandag 16 april 2007 18:32 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Die golflengte is ook groter dan je telefoon maar dat werkt wel aardig.

Iig, ben benieuwd naar verdere onderzoeken. In een groot deel van CA (en de VS) heb je geen coverage, dus een daling van 70% op telefoons afschuiven het lijkt me een beetje overtrokken.
Telefoons hebben dan ook hoogwaardige antennes die daar voor zorgen, bijen niet
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 08:43:43 #18
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48406705
quote:
Op maandag 16 april 2007 17:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het zou hun radar beinvloeden wat wel kan natuurlijk walvissen en dolfijnen hebben ook last van sonar om dezelfde reden
Bijen hebben geen radar, schepen en vliegtuigen hebben radar
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48412137
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bijen hebben geen radar, schepen en vliegtuigen hebben radar
je weet wat ik bedoel ze hebben net als vogels een systeem om te navigeren dmv EM golven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:53:52 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48412287
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

je weet wat ik bedoel ze hebben net als vogels een systeem om te navigeren dmv EM golven
Bron?
Ganzen volgen gewoon rivieren en autosnelwegen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_48412346
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Ganzen volgen gewoon rivieren en autosnelwegen.
moet eerlijk zijn dat ik dat dacht maar ik zal het eens opzoeken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:59:18 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_48412454
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

moet eerlijk zijn dat ik dat dacht maar ik zal het eens opzoeken
Jep, assumptions
Assume
Makes an ASS out of U and ME
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:10:52 #23
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_48412908
De vraag is: geldt dit ook voor wespen?

want zo kun je ze dan wel op afstand houden
Drugs are good mkay?
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:04:15 #24
64743 huupia
debunk the debunkers !
pi_48414745
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Bron?
Ganzen volgen gewoon rivieren en autosnelwegen.
dus als we een paar wegen aanleggen , kommen de gansjes niet meer op hun plekkie terug?

trekvogels maken gebruik van het em veld van de aarde
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:07:29 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_48414872
quote:
Op maandag 16 april 2007 16:33 schreef Refragmental het volgende:
Dit is natuurlijk heel goed nieuws voor de mensen die geloven dat de zendmasten kwade straling uitzenden. Die groep kan dit goed gebruiken in hun kruistocht tegen zendmasten.
Tsja... dat je zelf nergens last van hebt betekent niet dat anderen er wel last van kunnen hebben, hè? Zijn diabetici ook aanstellers omdat ze niet tegen suiker kunnen en jij wel? (aannemende dat jij niet aan suikerziekte lijdt.).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')