abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_48316681
registreer om deze reclame te verbergen
Aangezien het vorige deel al een tijdje vol was, volgt hier het vierde deel van deze boeiende reeks.

Hier alles over dromen: mooie dromen, nachtmerries, droomverklaringen, lucide dromen en nog veel meer!

Vorige delen:
Centraal dromen topic.
Centraal dromen topic : Deel 2
Centraal dromen topic: Deel 3
pi_48316764
Ik droomde vannacht over een uitstapje met een groep, waarin ook een paar vrienden zaten. De groep had al eerder uitjes gemaakt, en ik was blijkbaar er voor het eerst bij gekomen. Het uitstapje kon mij niet zo boeien, en daarom kreeg ik ook ruzie met de leider, die in mijn droom Eddy Zoey bleek te zijn
Vervolgens moest ik met die groep een cursus smartlappen zingen volgen, en dat vond ik best gezellig. Vooral "De Vrijgezel" van Benny Neyman zong ik uit volle borst mee

In de tweede droom ging ik op vakantie met wederom een groep. Naar mijn idee gingen we naar Turkije, en verbleven we in een oud appartementencomplex. Toen we als groep de bedden aan het verdelen waren, schrok ik wakker.
  Forum Admin dinsdag 17 april 2007 @ 08:53:17 #3
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_48406917
*gastplakje* .

vannacht trouwens gedroomd dat ik een groep mensen pissig had gemaakt en die wilde me gaan martelen oid, nadat ik ze had uitgelegd dat ik aan het dromen was en ik mezelf wakker kon maken wanneer ik wilde geloofde ze mij niet. Gelukkig waren ze om toen ik het ze een paar keer voor deed . Of ik nou echt wakker ben geweest tussen de voortgang van de droom door of dat ik droomde dat ik de slaapkamer in keek weet ik nog steeds niet maar ze lieten mij wel met rust daarna .
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
Vrijheid
Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"
pi_48412507
Ik heb een aantal dromen die of terug komen of ik nooit meer zal vergeten.

1 is: Ik kom snachts thuis dronken van het uitgaan.
Loop een beetje dwalend naar zolder en zie dat ik mijn raam opengelaten heb.
Raar maar val in slaap. De volgende ochtend kom ik beneden en er is niemand. Loop ik mijn ouders slaapkamer binnen is alles besmeerd met bloed en zijn hun nekken door gesneden wat tevens het geval is bij mijn broertjes.
Het is vooral het idee dat ik dan snachts heerlijk geslapen heb met geen idee wat er gebeurd is.
* na die droom een aantal keren in de slaap kamers gekeken voor ik ging slapen*

Ook dan lig ik in bed en hoor iemand via mijn raam naar binnen komen.
Ik vlucht de trap af hoor dat er meerdere boven staan en ik weet dat ik maar 1 slaapkamer kan redden en op tijd buiten kan staan( of 1 van mijn broertjes of mijn ouders)

Of ik sta ergens met hele dikke metalen deuren beetje space achtig.
1 van die deuren heeft een rond raam. Ik word vastgehouden en zie aan de ander kant van de deur een stuk verder mijn moeder staan. Ik kan niks doen en zie er zo door haar hoofd geschoten worden.

Volgens mij heb ik last van verlatingsangst,maar deze dromen lijken zo werkelijk en dan heb ik zon verantwoordelijkheids gevoel
Misschien heeft iemand hier een idee over
pi_48414064
Ik zat vannacht in een soort game. Eerst kreeg ik mijn krachten terug die iemand had afgenomen en toen werd ik in een rivier gezet waar er van die grote mens-etende slangen zwommen en toen werd ik dus uitgerust met wapens en de show werd bekeken door een groot stadion vol met mensen.

Ben toen op jacht gegaan op die slangen en daarna werd ik wakker.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_48457881
Vannacht werd ik gegrepen aan mijn keel door een geest

Ik haalde geen lucht meer en ik moest mezelf wakker schudden en toen ik wakker werd had ik ook moeite met adem halen.
Sight_key als user was een uit de hand gelopen iets en is derhalve niet meer actief.
pi_48723375
Ik had een paar dagen terug een leuke:

De geheime dienst (waar ik bij zat) had ontdekt dat er een geheime vriezer in mijn badkamer verstopt zat. Aangezien ik het huis kende werd ik er op uitgestuurd om de buitengewoon belangrijke missie uit te voeren: een raketijsje stelen!
Er was alleen 1 probleem: de vriezer werd bewaakt door Yoshi, je weet wel, die groene tekkel uit de mario spelletjes

Toen ik de vriezer openhad en de ijsjes binnen handbereik waren werd ik wakker Het eerst wat ik dacht was "mjam! raket.. "

Man, ik spoor echt niet
  Forum Admin donderdag 26 april 2007 @ 09:37:28 #8
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_48729421
quote:
Op woensdag 25 april 2007 22:53 schreef DWJ111 het volgende:
Ik had een paar dagen terug een leuke:

De geheime dienst (waar ik bij zat) had ontdekt dat er een geheime vriezer in mijn badkamer verstopt zat. Aangezien ik het huis kende werd ik er op uitgestuurd om de buitengewoon belangrijke missie uit te voeren: een raketijsje stelen!
Er was alleen 1 probleem: de vriezer werd bewaakt door Yoshi, je weet wel, die groene tekkel uit de mario spelletjes

Toen ik de vriezer openhad en de ijsjes binnen handbereik waren werd ik wakker Het eerst wat ik dacht was "mjam! raket.. "

Man, ik spoor echt niet
! Die is toch best leuk ja.
Vrijheid
pi_48758843
- Ik droomde een keer dat we Joodse onderduikers hadden en ik hoorde de duitsers eraan komen. Ik pakte snel mijn koffer in met mijn favoriete dingen zoals een televisie !?!?!, kleding, foto's en de kat ging ook in de koffer (ik heb geen kat).

Ik schrok wakker en riep tegen mijn vriend "schiet op de duitsers komen"

2. Ik droomde een keer dat ik paard wilde rijden en dat een meisje mijn paard afpakte toen zei ik in mijn slaap keihard "blijf me je poten van mijn paard af kuthoer" tegen mijn vriend..bleek dat hij aan de dekens had getrokken

3. 1 keer schrok ik wakker en spuugde mijn vriend in zijn gezicht omdat ik dacht dat ik ruzie had in de disco.

Erg he:D

Vroeger droomde ik altijd dat ik Hitler had vermoord en met mijn psycholoog (want ik had toch echt iemand vermoord) via de Zwitserse bergen wegvluchte (net als in the sound of music) en dat we erg gelukkig werden.
DAT IS HEEL SLECHT VOOR DE ZUURGRAAD!
pi_48818215
Is er hier iemand die iets weet over de betekenis van dromen? Ik droom de laatste tijd bizar vaak dat mijn tanden los in mijn mond zitten, en uiteindelijk uitvallen. Een aantal jaren terug had ik ook al dromen met zeg maar dat thema.
pi_48826838
Ik onthoudt meestal alleen de dromen die ik heb na weer in slaap te zijn gevallen sóchtends. Ik droomde zonet dat ik een oude vriendin tegenkwam die zwanger is en weer contact met me wil.... en dat ik te laat op mijn nieuwe werk kwam waardoor ik grote trammelant kreeg... iedereen keek mij al zo duister aan bij binnenkomst... Toen ik de trap opliep (de omgeving was bijna net gelijk aan de realiteit van mijn werkplek en de mensen waren ook wie ze echt waren) was ze de politie aan het bellen om mij te chekken terwijl ik niets had gedaan... Ik ging schreeuwen tegen de werkgeefster en haar zoon maar dat hielp niets, zelfs niet toen ik boven op haar sprong... ik was woedend... Toen ik wou weggaan hield haar zoon mij tegen en kon ik niet weg. Ze zeiden dat ik geen geld kreeg omdat ik toch geen AOW had (AOW was in mijn dromen het contract.) Ik ben uiteindelijk snel weggegaan na te hebben gezegd dat mijn moeder toch vriendjes heeft die rechters zijn en dat ik ze voor het gerecht sleep waarop ze alleen lachte..... Op de terug weg kwam ik die vriendin nog tegen die aan het voetballen was op de voetbalclub en ze wou mijn nummer graag... ik wou haar alles vertellen maar ben naar huis gegaan... Ben toen allemaal informatie gaan zoeken op het internet....!!! Aangezien ik wel vaker problemen met werk heb gehad.... ging dat schuldgevoel door me hoofd.... als ik nou gewoon op tijd was gekomen ( ik had een smoes verzonnen trouwens dat ik helemaal uit duitsland moest komen van een begravenis ofzo:rot Maar ik was prc 2 uurtjes te laat (moest om 4 uur beginnen en kwam pas om 6 uur) had me verslapen.

Pfffffffffff nou hahaha..... alles zo gedetailleerd mogelijk opgeschreven....... moet nu weg..... werken Deze droom verklaard volgens mij mijn onzekerheid met werk.

O ja bijna vergeten... toen ging ik ineens terug in de tijd toen amerika net ontdekt was en er overal steden werden gemaakt Ik mocht ook een huis bouwen samen met 2 volwassen mensen (niet mijn ouders van hier).... om een groot meer heen. De grond werd verdeeld en later zou dat een hele grote stad worden zoals new orleans ofsow.... Ons huis was per ongeluk onder een overkapping gebouwd die bedoeld was als parkeerplaats maar het was wel een mooi huis met allerlei boedhas enzo... Vooral donker glansend hout kwam veel voor in mijn droom en alhoewel alle huizen anders waren schenen ze ook bij elkaar te passen doordat iedereen wat van dat hout in zijn huis had En toen de huizen afwaren ging ik ze bekijken en elk huis was weer anders (andere stijl) en sommige mensen waren aardig en andere niet... en ze hadden ook allemaal een soort ritueel om het thema heen van hun huis.... zo was er op het laatst een broerderij die een jezus stalletje had met echte dieren Toen ik ging kijken liep ik zo het toneel op om maria magdalena te zijn

Er was ook een soort rimboe/ropbinson hut van bamboe en oud hout met spinnewebben... van twee vrouwen die blijkbaar wel es ruzie hadden. Ik mocht eerst niet binnen kijken en later weer wel.... het was wel leuk maar beneden heel duister en oud.... deze mensen hadden niet veel geld maar dat straalde ze niet uit ofsow.

Dit laatste was ik al bijna vergeten alhoewel het wel het laatste was wat ik droomde.........
pi_49199469
quote:
Op zaterdag 28 april 2007 22:59 schreef _Arual_ het volgende:
Is er hier iemand die iets weet over de betekenis van dromen? Ik droom de laatste tijd bizar vaak dat mijn tanden los in mijn mond zitten, en uiteindelijk uitvallen. Een aantal jaren terug had ik ook al dromen met zeg maar dat thema.
Dat had ik ook gedroomd.

Ik had laatst zo'n prachtige droom maar die houd ik voor mezelf...

Wat ook raar is, is dat ik vaak in Duitsland ben in mijn dromen.
pi_49343139
ik had vrijdag ook een heel wazige droom, het ging zo;

ik liep met 2 vrienden van me door wageningen heen na het bevreidingsfestival, het was de dag erna dus 6 mei overdag en overal waren ze aan het opruimen.
op een gegeven moment stopten we ergens op een pleintje om een peukje te doen, toen kwam er dus een meisje van een jaar of 30 op me af en die pakte mijn peuk uit mijn mond en trapte em zonder iets te zeggen uit op de grond. dus ik denk 'wtf.." en steek een nieuwe aan, doet ze hetzelfde. en ik werd dus zegmaar steeds bozer daarom en nadat ze dat 10x had gedaan was mijn pakje sigaretten leeg en kon ik niet meer roken. toen was ik zo boos dat ik keihard ging janken van woede en toen werd ik wakker.

waar ik het vandaan haal? geeeen idee, er is me nog nooit zo iets overkomen en het zal me ook nooit overkomen ook. waarschijnlijk kwam het omdat ik katje lam in me bed lag die avond.
pi_49361055
Ik had een droom over Odin. Maar ik kan me er weinig van herinneren.
pi_49370352
Mijn droom sloeg echt alles..

Ik liep dus rond in mijn eigen huis samen met een ander persoon op zoek naar een schat. Toen kwamen we terecht in mijn kelder en daar stond zo een schatkist.
In die kist lagen alleen maar waardeloze prullen maar opeens kwam er een piraat uit klimmen. Gewoon een rottend lijk met piratenkleren eigenlijk, beetje pirates of the caribbean idee.
Die zei dus tegen ons dat er een inbreker was en gaf me toen een pistool met 2 patroonhouders.
Heb ik zover mijn droom duurde steeds mee rondgelopen maar niks mee gedaan.
Later bleek dat het in mijn huis ging spoken omdat ik die kist open gemaakt had.

Ik ging dus naar die piraat en die wilde mij wel helpen die spoken terug de kist in te doen. Dus kwamen we daar beneden, toen hingen er aan het plafond allemaal rookworsten en ik herinner me nog dat ik er aan ging ruiken en het rook nog naar rookworst ook

Maar goed, dus wij de hele tijd achter die spoken aanrennen en uiteindelijk gingen ze er in en hebben we die kist dichtgedaan.
Toen zei die piraat dat we dit succes moesten vieren met het eten van frikandellen
Maar toen zag ik dat wanneer die piraat een hap nam, dat die frikandellen helemaal gevuld waren met maden en wormen
Dat verpeste mijn eetlust wel ff

Toen werd ik wakker en lag ik helemaal dubbel wat voor een idioots ik nu weer gedroomd had
pi_49438895
Ik had gedroomd dat ik alleen in een sportkleedkamer was en dat ik de douche in liep om te douchen. Ik keek in de spiegel in de douche en zag dat er een geest me vanachter bij mijn schouders vastpakte. Ik kon me niet meer bewegen en de spiegel kwam steeds dichterbij en toen was de droom afgelopen.
pi_49568534
Ik had me toch iets raars eergister.

het ging zo; ik was in een gebouw en zat daar vast want alle deuren en ramen waren op slot en konden niet open. ik had een wapen en besloot dus maar om het hele gebouw te checken of ik iemand vond die mij had opgesloten. dus ik zoeken en zoeken maar er was niemand dacht ik. tot ik op een bepaald moment een geluid hoorde, ik er langzaam heen en ik loop die kamer in. Zie ik daar mijn beste vriend liggen krikken met een vriendin van me, dus ik denk HUH? dus ik loop erheen en vraag wat doe je, hij zegt "ik ben aan het krikken ga weg", dus daarop loop ik weg. kom ik in een andere kamer staat daar een biertap, dus in mijn droom denk ik "heeeee! lekker biertje"
dus ik loop erheen en ben toen daar aan de bar bier gaan drinken totdat het licht werd buiten en toen kon ik naar buiten.

sloeg vrijwel helemaal nergens op maar tis best raar om in je droom te zien hoe je beste maatje je vriendin aan het palen is.
  Forum Admin dinsdag 22 mei 2007 @ 09:25:32 #18
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_49634505
Vannacht raar gedroomd, volgens mij was ik een soort van 'living dead' oid, in ieder geval was ik erg sterk en zag ik een glazen kamer met gordijnen. Zodra die mensen ( sort of ) achter het gordijn stonden zag ik gewoon personen maar als ik ze door het glas bekeek zonder gordijnen bleken het skeletten te zijn, geen nachtmerrie ofzo maar wel erg vaag . Ik heb nog meer gedroomd maar daar weet ik alleen maar kleine vlagen van.
Vrijheid
  donderdag 24 mei 2007 @ 03:34:17 #19
105982 L-IS
arrogante kutclown
pi_49712233
vanwege dat andere topic..

ik wist een paar jaar terug dat ik droomde en wou wakker worden. Ben toen in m'n droom maar van de trap gesprongen, voelde als een soort zelfmoord (ook kutgevoel tijdens het wakker worden, net of ik echt van de trap viel).
Op vrijdag 19 januari 2007 05:02 schreef RottePeer het volgende:
je bent zelf een slechte kaolo-kloon boeler. pitoes smoken is da shizznit
met je homo-ass poppetje met make-up op z'n wangen
  Forum Admin donderdag 24 mei 2007 @ 09:45:33 #20
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_49714875
quote:
Op donderdag 24 mei 2007 03:34 schreef L-IS het volgende:
vanwege dat andere topic..

ik wist een paar jaar terug dat ik droomde en wou wakker worden. Ben toen in m'n droom maar van de trap gesprongen, voelde als een soort zelfmoord (ook kutgevoel tijdens het wakker worden, net of ik echt van de trap viel).
dat heb ik een aantal jaren geleden 10 keer achter elkaar gedaan omdat ik steeds wakker werd in de droom zelf en weer opnieuwmoest beginnen, de laatste keer ben ik maar gewon de trap afgelopen en heb ik hem uitgedroomd.

Eigenwijze dromen .
Vrijheid
  donderdag 24 mei 2007 @ 14:40:19 #21
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_49725424
Vannacht zat ik in een vierkant gebouw waarbij garnalen mensen gingen opeten. Bovenste verdieping woonden de mensen en onder waren de garnalen en de mensen moesten met bouten en moeren iets bevestigen maar het liep uiteindelijk toch uit de hand.

Het gebouw ging samen persen zodat de mensen in de bovenste verdieping dichter bij de garnalen kwamen en dus werden alle mensen opgegeten.

Kan zijn dat ik die droom had omdat ik Mr Bean gekeken had die een grote ongepelde garnaal in zijn mond stopte gisteren.

Niet bepaald een prettige droom maar echt schreeuwen of paniek breekt er niet uit bij mij. Op de een of andere manier maak ik zo'n droom niet helemaal mee zoals vroeger. Vroeger leefde ik meer in de droom zodat het echter leek.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
  Forum Admin vrijdag 1 juni 2007 @ 19:36:41 #22
34614 crew  jogy
Hersenflatulent
pi_50010647
Vannacht weer heerlijk wazig gedroomd. Eerst een stuk dat ik in een lego winkel werkte samen met een collega en mijn manager ( in het echt ook ) en de manager had iemand vermoord ofzo en zei tegen mij dat als er iemand belde voor een rekening dat ik moest zeggen dat diegene de hij vermoord had er niet was waardoor hij dus de rekening niet hoefte te betalen. Die persoon belde mij en ik zei dat ze er niet was, hij helemaal van 'wat raar, ze is er altijd!' 'ja, nu niet dus, doeidoei! ' Later was ik op zolder bezig met prikkeldraad samen met een paar andere, wat ik aan het doen was weet ik niet maar op een gegeven moment knipte ik het draad door en ging er iets fout, dus hielp een oude dame mij om het weer goed te krijgen en we gingen verder met het kunstwerk(?) op een gegeven moment kwamen er steeds rozen naar binnen via het dakraam en ik ging kijken wat er aan de hand was. Toen stonden ik en drie andere op het dak ergens naar te kijken maar ik kon dus niet zien waarnaar omdat ik naar mezelf stond te loeren. Ik zag wel dat ze helemaal verbaast waren, wat het ook was. Bummer . En als laatst reed ik door de straat en zag ik een huis branden, ben erheen gereden en keek naar binnen, laatste wat ik zag was een een huilende vrouw door een deuropening ( ze zat in de kamer op een bankje en ik keek naar binnen ) en toen werd ze verslonden door de vlammen, zag er heel mooi uit ondanks de luguberheid ervan.

Al met al een goede droom.
Vrijheid
pi_50245212
Ik droom de laatste tijd (al een jaar, ofzo) over een kat. het is altijd dezelfde, groot, wollig en grijs. In het begin bracht hij me altijd overal naar toe, begeleide hij me, maar was altijd te snel voor me dus ik kon hem nooit pakken. Vannacht heb ik voor het eerst gedroomd dat ik hem op mocht pakken en heel even mocht knuffelen, toen wilde hij weer verder lopen.

En ik heb helemaal niets met katten. Het zou wel tof zijn als iemand me hier iets over kan uitleggen.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_50245569
Ik droom vaak over een huis waarin ik ga wonen. Voordat ik erin trek loop ik door dat huis en vind steeds meer kamers en deuren die ik nog nooit heb gezien. Hoe meer nieuwe deuren en kamers ik ontdek, hoe blijer ik word.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_50246242
Ik had weer zo'n vage droom. Eerst was ik naar een cafe waar een black metal concert bezig was en de bandleden hadden allemaal corpspaint op en de zanger was aan het krijsen. Toen wilde ik naar de wc maar de bezoekers hadden alle deuren en alles gesloopt. Toen heb ik iemand gewurgt. En toen liep ik opeens in een extreem rechtse demonstratie mee.

Weet iemand wat deze droom kan betekenen?
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')