abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:03:04 #1
101852 kokos
mividaloca
pi_48300923
Ik zit nu in mijn laatste jaar havo. Waarschijnlijk slaag ik en ben dan in het bezig van een HAVO diploma, studeren volgt. Alleen nu is de keus van de studie nog al een struikelblok, ik zit te denken aan een economische studie.

Heb een aantal studie keuze testen gedaan en daar kwam de richting van commerciële economie, MER en fiscale economie uit. Verder verdiept op de economische studies en de studie Vastgoed en makelaardij lijkt mij wel wat. Alleen ben ik er nog niet echt zeker van dat deze studie wat voor mij is.

Heeft iemand nog tips met betrekking op studie keuze, vergelijkbare studies of ervaringen met de studie Vastgoed en Makelaardij of iets anders wat mij kan helpen?
Viva los Vatos Locos
pi_48302333
Een topic waar ik wel wat aan heb.
Ik ben nu momenteel bezig met Bank&Verzekeringswezen 1ste jaar en als ik dat afgerond heb wil ik ook denk ik die kant op gaan.
m.a.w ik hou dit topic in de gaten (tvp dus)
hoi
  vrijdag 13 april 2007 @ 20:45:38 #3
101852 kokos
mividaloca
pi_48304024
Dat is MBO? Waarom kies jij voor Vastgoed?
Viva los Vatos Locos
pi_48361971
Wat wil je weten? Doe nu HBO V&M, eerste jaars
  maandag 16 april 2007 @ 10:24:29 #5
101852 kokos
mividaloca
pi_48373651
Hoe bevalt het. Is het een brede studie? Welke vakken en dergelijke en wat verwacht je nog van deze studie? Heb je veel mede studenten of zijn er maar weinig aanmeldingen? Is het pittig?
Viva los Vatos Locos
pi_48374492
Het is een redelijk brede studie, maar wel binnen een bepaald vakgebied..
Het eerste, en het tweede jaar zijn nog vrij algemeen.. Je krijgt vakken als marketing, engels, wiskunde, bedrijfskunde/economie, informatiekunde, recht etc. Maar ook meer gerichte vakken als bouwkunde en taxatieleer..

De opleiding die ik volg (aan de Hanze) werkt met projectonderwijs. Per studiejaar krijg je vier blokken, en per blok heb je een bepaald project. De vakken die binnen dat blok woden gegeven, vallen samen met het project. Je moet dus wel goed kunnen werken in een projectgroep, aangezien je daar meest van tijd mee bezig bent.

Maar omdat het eerste jaar nog zo algemeen is, kun je ook vrij makkelijk overstappen naar het tweede jaar van een andere opleiding zoals MER en CE, omdat het eerste jaar vrijwel gelijk is.. (mocht je V&M uiteindelijk toch niet zo leuk vinden)

Pas vanaf het derde jaar ga je je echt meer richten, op dat gene waar de opleiding voor staat.. Alles wat te maken heeft met vastgoed dus

Er zijn redelijk wat mede studenten (weet zo niet uit mn hoofd hoeveel) maar er zijn er in het eerste jaar tot nu toe ook net zoveel gestopt met de opleiding.. Alleen in mijn klas al is bijna de helft al gestopt, om verschillende redenen.. De ene vond het te moeilijk, of had er iets anders van verwacht etc.

Het is wel een redelijk pittige opleiding (maar dat ervaart elk persoon wel weer verschillend denk) Maar als je je er genoeg voor inzet, en er genoeg tijd instopt is het prima te doen

Maar je moet het ook vooral willen.. Omdat het uiteindelijk toch best een opleiding is die zich op een bepaald vakgebied richt.. Bij beroepen die je laten kan uitoefenen moet je denken aan makelaar, projectontwikkelaar, gemeente (ruimtelijke ordening), woningbouwcorporatie , vastgoedondernemingen, en nog veel meer..

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin.. Maar ik wist al van te voren dat ik deze opleiding wilde doen, mede door mijn stages bij een makelaar en een projectontwikkelaar.. Dus die keuze was voor mij snel gemaakt

[ Bericht 4% gewijzigd door JAY-T op 16-04-2007 10:58:45 ]
  maandag 16 april 2007 @ 17:03:22 #7
101852 kokos
mividaloca
pi_48385778
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:51 schreef JAY-T het volgende:
Het is een redelijk brede studie, maar wel binnen een bepaald vakgebied..
Het eerste, en het tweede jaar zijn nog vrij algemeen.. Je krijgt vakken als marketing, engels, wiskunde, bedrijfskunde/economie, informatiekunde, recht etc. Maar ook meer gerichte vakken als bouwkunde en taxatieleer..

De opleiding die ik volg (aan de Hanze) werkt met projectonderwijs. Per studiejaar krijg je vier blokken, en per blok heb je een bepaald project. De vakken die binnen dat blok woden gegeven, vallen samen met het project. Je moet dus wel goed kunnen werken in een projectgroep, aangezien je daar meest van tijd mee bezig bent.

Maar omdat het eerste jaar nog zo algemeen is, kun je ook vrij makkelijk overstappen naar het tweede jaar van een andere opleiding zoals MER en CE, omdat het eerste jaar vrijwel gelijk is.. (mocht je V&M uiteindelijk toch niet zo leuk vinden)

Pas vanaf het derde jaar ga je je echt meer richten, op dat gene waar de opleiding voor staat.. Alles wat te maken heeft met vastgoed dus

Er zijn redelijk wat mede studenten (weet zo niet uit mn hoofd hoeveel) maar er zijn er in het eerste jaar tot nu toe ook net zoveel gestopt met de opleiding.. Alleen in mijn klas al is bijna de helft al gestopt, om verschillende redenen.. De ene vond het te moeilijk, of had er iets anders van verwacht etc.

Het is wel een redelijk pittige opleiding (maar dat ervaart elk persoon wel weer verschillend denk) Maar als je je er genoeg voor inzet, en er genoeg tijd instopt is het prima te doen

Maar je moet het ook vooral willen.. Omdat het uiteindelijk toch best een opleiding is die zich op een bepaald vakgebied richt.. Bij beroepen die je laten kan uitoefenen moet je denken aan makelaar, projectontwikkelaar, gemeente (ruimtelijke ordening), woningbouwcorporatie , vastgoedondernemingen, en nog veel meer..

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin.. Maar ik wist al van te voren dat ik deze opleiding wilde doen, mede door mijn stages bij een makelaar en een projectontwikkelaar.. Dus die keuze was voor mij snel gemaakt
Heb je misschien een website waar ik veel over de studie te weten kan komen? En dan bedoel ik niet het standaard praatje wat overal staat.
Viva los Vatos Locos
pi_48391178
Ik heb ff gegoogled voor je, misschien is dit wat:
http://www.carrieretijger(...)tgoed-en-makelaardij
  woensdag 18 april 2007 @ 13:01:42 #9
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48457731
Ik doe nu V&M 3e jaar aan de HRO. Ik heb hiervoor Bank & Verzekeringswezen gedaan (MBO niv. 4).

Het 1e jaar is zo breed dat het gewoon kut is, het 2e jaar al minder en het 3e jaar is een stuk specifieker op het V&M gericht (thank God).

Wat wil je allemaal weten?
In me Burberry......
  woensdag 18 april 2007 @ 17:52:34 #10
101852 kokos
mividaloca
pi_48470213
quote:
Op woensdag 18 april 2007 13:01 schreef Chav het volgende:
Ik doe nu V&M 3e jaar aan de HRO. Ik heb hiervoor Bank & Verzekeringswezen gedaan (MBO niv. 4).

Het 1e jaar is zo breed dat het gewoon kut is, het 2e jaar al minder en het 3e jaar is een stuk specifieker op het V&M gericht (thank God).

Wat wil je allemaal weten?
Hoe breed zijn die eerste jaren? Zijn ze zelfs saai en/ of pittig?
Viva los Vatos Locos
  woensdag 18 april 2007 @ 18:32:37 #11
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_48471699
Ik vond het eerste jaar vrij saai. Het was ook wel pitting, maar het 1e jaar is daarna ook flink aangepast. (chav en ik zijn classmates)

In het eerste jaar had ik helemaal niet het idee dat ik een vastgoed opleiding deed. Dat werkte best wel demotiverend
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  woensdag 18 april 2007 @ 18:37:55 #12
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48471927
Nouja, ik vond er vakken bijzitten dat ik dacht, wat moet ik hiermee?

Nederlands
Engels
Bedrijfseconomie (the horror!)
Algemene economie
commerciële economie
Bedrijfsadministratie (boekhouden) Wtf moet ik ermee?
Wiskunde (2a+3cx800aaa= weet ik dat)
Bouwkunde (1 blok )
Project natuurlijk
Recht
IFK
SLC
Sport

Nog een paar onzinvakken (ik heb ze uit mn geheugen verbannen ) En dat dan elk blok weer he.

Het is wel pittig, maar meer omdat het heel veel vakken zijn.
In me Burberry......
  woensdag 18 april 2007 @ 18:39:57 #13
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48472014
quote:
Op woensdag 18 april 2007 18:32 schreef umberrella het volgende:
Ik vond het eerste jaar vrij saai. Het was ook wel pitting, maar het 1e jaar is daarna ook flink aangepast. (chav en ik zijn classmates)

In het eerste jaar had ik helemaal niet het idee dat ik een vastgoed opleiding deed. Dat werkte best wel demotiverend
Ja idd, t werd allemaal veel makkelijker! Geen MCT en OAT toetsen meer, geen wiskunde grrrrr.
In me Burberry......
  woensdag 18 april 2007 @ 18:47:22 #14
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_48472360
wat dacht je van logisitiek
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  woensdag 18 april 2007 @ 18:49:28 #15
129106 Chav
Oi Oi Oi !!!
pi_48472463
Oja, die ook nog!


PS. hoe staat t met leren
In me Burberry......
  woensdag 18 april 2007 @ 19:35:35 #16
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_48474514
procesadvisering
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
  woensdag 18 april 2007 @ 20:38:07 #17
101852 kokos
mividaloca
pi_48477221
Zou je een korte toelichting per vak kunnen geven?
Ik kom nu van de Havo en ik weet totaal niet wat ik van de studie V&M moet gaan verwachten.
Viva los Vatos Locos
pi_48497799
Als ik dat zo lees heb ik het eerste jaar ook wel wat andere vakken..

Engels
Nederlands
Bedrijfskunde
Bedrijfseconomie
Onderneming en Omgeving (basis economie)
Marketing
Wiskunde
Bouwkunde
Taxatieleer
Informatiekunde
Organisatiemanagement
Recht 1
Recht 2

Zo uit mn hoofd zijn dat alle vakken die ik het eerste jaar gehad heb (en nog deels moet krijgen)

Zijn dus niet allemaal de leukste vakken, en je hebt er ook niet allemaal even veel aan.. Maja, dat is het nadeel van het eerste jaar, dat het dus zo breed is..

Verder heb je ook nog SLB (Studie Loopbaan Begeleiding) Daarbij hou je je bezig met je persoonlijke ontwikkelingen, je vooruitgang etc. Ik vind het grote bullshit, maar het moet nou eenmaal.. Per blok heb je ook een gesprek met je SLB'er (soort mentor) over je vooruitgang, je resultaten etc. Komt meer neer op 20 min. uit je nek lullen..

[ Bericht 8% gewijzigd door JAY-T op 19-04-2007 13:51:41 ]
pi_48539354
Iemand die deze studie in groningen volgt?
  vrijdag 20 april 2007 @ 16:51:41 #20
101852 kokos
mividaloca
pi_48545545
Zijn er verschillen tussen de hogescholen dan?
Viva los Vatos Locos
pi_48695136
Waarschijnlijk zit er verschil in de methode van het leren ofzo?
pi_48965240
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:51 schreef JAY-T het volgende:
Het is een redelijk brede studie, maar wel binnen een bepaald vakgebied..
Het eerste, en het tweede jaar zijn nog vrij algemeen.. Je krijgt vakken als marketing, engels, wiskunde, bedrijfskunde/economie, informatiekunde, recht etc. Maar ook meer gerichte vakken als bouwkunde en taxatieleer..

De opleiding die ik volg (aan de Hanze) werkt met projectonderwijs. Per studiejaar krijg je vier blokken, en per blok heb je een bepaald project. De vakken die binnen dat blok woden gegeven, vallen samen met het project. Je moet dus wel goed kunnen werken in een projectgroep, aangezien je daar meest van tijd mee bezig bent.

Maar omdat het eerste jaar nog zo algemeen is, kun je ook vrij makkelijk overstappen naar het tweede jaar van een andere opleiding zoals MER en CE, omdat het eerste jaar vrijwel gelijk is.. (mocht je V&M uiteindelijk toch niet zo leuk vinden)

Pas vanaf het derde jaar ga je je echt meer richten, op dat gene waar de opleiding voor staat.. Alles wat te maken heeft met vastgoed dus

Er zijn redelijk wat mede studenten (weet zo niet uit mn hoofd hoeveel) maar er zijn er in het eerste jaar tot nu toe ook net zoveel gestopt met de opleiding.. Alleen in mijn klas al is bijna de helft al gestopt, om verschillende redenen.. De ene vond het te moeilijk, of had er iets anders van verwacht etc.

Het is wel een redelijk pittige opleiding (maar dat ervaart elk persoon wel weer verschillend denk) Maar als je je er genoeg voor inzet, en er genoeg tijd instopt is het prima te doen

Maar je moet het ook vooral willen.. Omdat het uiteindelijk toch best een opleiding is die zich op een bepaald vakgebied richt.. Bij beroepen die je laten kan uitoefenen moet je denken aan makelaar, projectontwikkelaar, gemeente (ruimtelijke ordening), woningbouwcorporatie , vastgoedondernemingen, en nog veel meer..

Ik heb het tot nu toe erg naar mijn zin.. Maar ik wist al van te voren dat ik deze opleiding wilde doen, mede door mijn stages bij een makelaar en een projectontwikkelaar.. Dus die keuze was voor mij snel gemaakt
Hoe is de economie? is het een probleem als je alleen economie gedaan hebt op het vmbo? niveau 4?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')