abonnement Unibet Coolblue
pi_48289756
Bolkestein: klimaatdebat doet denken aan dictatuur #2
hier verder.
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Neehoor dat idee was 100 jaar geleden al volkomen geaccepeteerd.

Maar nogmaals de vraag die je elke keer ontwijkt heb je de film van Gore wel geizen?
nee hoor 100 jaar geleden stopten ze je in een gekkenhuis voor die praatjes.

Nee ik heb die film nog niet gezien. Die Globalwarming Swindle ook nog niet trouwens.

Maar kan jij mij uitleggen waarom niemand paniek er over maakt dat binnenkort de fossiele brandstoffen op zijn?
Want dat AlGore-verhaal is maar een lachertje hierbij vergeleken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:06:43 #2
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48289778
Linkje naar het eerste topic?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_48290543
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:06 schreef JohnDope het volgende:
Bolkestein: klimaatdebat doet denken aan dictatuur #2
hier verder.
[..]

nee hoor 100 jaar geleden stopten ze je in een gekkenhuis voor die praatjes.

Nee ik heb die film nog niet gezien. Die Globalwarming Swindle ook nog niet trouwens.

Maar kan jij mij uitleggen waarom niemand paniek er over maakt dat binnenkort de fossiele brandstoffen op zijn?
Want dat AlGore-verhaal is maar een lachertje hierbij vergeleken.
Daar maken wel veel mensen zich druk om. Alleen is het probleem minder dringend voor het westen. Hier kunnen we de brandstof toch wel betalen. En dat binnenkort is ook maar relatief er is nog voor een paar honderd jaar goedkoop winbare steenkool beschikbaar bijvoorbeeld.

En ik kan je aanraden die film toch eens even te gaan kijken. Zeker als je de maker ervan in elke bijzin noemt dan lijkt het me verstandig om de film gezien te hebben...

En over dat naar de maan vliegen, dat is al eeuwenlang een facinatie voor veel mensen en begin 20e eeuw was een periode van veel technische ontwikkelingen, echt naar de maan vliegen was dus voorstelbaar. Er hebben hele andere veel minder voorstelbare ontwikkelingen plaatsgevonden.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48290561
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_48290687
tvp
  vrijdag 13 april 2007 @ 13:29:46 #6
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_48290709
quote:
Ah, dank je.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_48290791
Nee echt niet hoor in 1900 verklaarde ze je gek vanwege die visies.

Verder blijft het natuurlijk bizar dat er geen paniek wordt gezaaid, over het feit dat de fossiele brandstoffen binnenkort op zijn, want dan is er sowieso geen CO2-probleem van Gore meer, in principe is er eigenlijk niks meer, behalve chaos en paniek en verlangt de mensheid weer terug naar de ouderwetse MickeMouseProblemen, zoals o.a. dat probleempje van Gore

Als ik tijd heb ga ik die films nog wel even kijken.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_48293156
Zoals ik in mijn laatste post al stelde als iemand de wereld wakker zou schudden dat de tijd van geodkope olie (dus ook geodkoop vervoer) voorbij gaat zijn binnen nu en 10 jaar dan zou de pleuris uitbreken over de gehele wereld. Dan kan beter een al gore de weg vrij maken op deze manier om een energietransitie te laten plaats vinden.

Intresante theorieen over het opraken van makkelijke olie is oa op de volgende sites te vinden:

http://www.whiskeyandgunpowder.com/
http://www.theoildrum.com/
pi_48293400
"Het stenen tijdperk kwam niet aan z'n eind door een gebrek aan stenen en het olie-tijdperk zal niet aan z'n eind komen door een gebrek aan olie."
pi_48294262
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"Het stenen tijdperk kwam niet aan z'n eind door een gebrek aan stenen en het olie-tijdperk zal niet aan z'n eind komen door een gebrek aan olie."
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar omdat onze maatschappij afhankelijk is geworden van goedkope energie om maar globaal alle spullen over de wereld te vervoeren, onze gewassen te telen met landbouwmachines en kunstmest waarvoor we allemaal goedkope koolwaterstoffen gebruiken is het maar de vraag hoe we de benodigde energietransitie gaan maken. Wordt het een grote colaps (dan was de crisis in de jaren 30 er niets bij) , of krijgen we een wilde rit met een duurzaam einde.
  vrijdag 13 april 2007 @ 16:06:40 #11
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_48296125
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:31 schreef JohnDope het volgende:
Nee echt niet hoor in 1900 verklaarde ze je gek vanwege die visies.

Verder blijft het natuurlijk bizar dat er geen paniek wordt gezaaid, over het feit dat de fossiele brandstoffen binnenkort op zijn, want dan is er sowieso geen CO2-probleem van Gore meer, in principe is er eigenlijk niks meer, behalve chaos en paniek en verlangt de mensheid weer terug naar de ouderwetse MickeMouseProblemen, zoals o.a. dat probleempje van Gore

Als ik tijd heb ga ik die films nog wel even kijken.
Heb je inmiddels al een keer valide argument gevonden bij je geblaat of blijft het op dit borrelniveau?
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_48301126
nee je hebt gelijk, als het werktuig van vraag en aanbod uit balans raakt, zal de prijs van ruwe olie, stijgen tot boven de 300 dollar per vat, tot de afname fors afneemt, en dat is, of een wereldwijde recessie, of een vermindering van de olieconsumptie tot 50% .
Zaak is dus op korte termijn de bouw van kenenergiecentrales aanpakken en een begin te maken met de verbouw en omschakeling op oliehoudende landbouwprodukten. Dit is ook voorspeld door de voormalige minister van Landbouw Cees Veerman

[ Bericht 3% gewijzigd door henkway op 13-04-2007 19:21:53 ]
pi_48301428
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"Het stenen tijdperk kwam niet aan z'n eind door een gebrek aan stenen en het olie-tijdperk zal niet aan z'n eind komen door een gebrek aan olie."
Sowieso is er nog geen enkel veld echt leeg. In het begin haalden ze maar 20% uit een olie-veld, met de verbeterde technieken zitten we inmiddels op meer. Maar er zijn nog gewoon een hoop oujde velden waar het ooit weer rendabel zal worden om olie te winnen. Dit kan met nieuwe technieken. Wordt het niet rendabel dan zal er ongetwijfeld een andere energiebron beter zijn.

Sowieso komt de huidige prijs niet door een tekort aan olie, maar een tekort aan productiecapaciteit.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:21:42 #14
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48301540
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:38 schreef HenriOsewoudt het volgende:
"Het stenen tijdperk kwam niet aan z'n eind door een gebrek aan stenen en het olie-tijdperk zal niet aan z'n eind komen door een gebrek aan olie."
Dat is werkelijk waar een pareltje van een drogredenering.
We zitten nu overigens in het plastictijdperk.
pi_48301581
Waar denk je dat plastic van wordt gemaakt?
pi_48301583
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:21 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dat is werkelijk waar een pareltje van een drogredenering.
We zitten nu overigens in het plastictijdperk.
Nee we zitten nu in het atoomtijdperk, tevens het laatste tijdperk overigens
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:24:08 #17
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48301621
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:22 schreef Fastmatti het volgende:
Waar denk je dat plastic van wordt gemaakt?
Hint: ---tijdperk geeft aan welk modernste materiaal je zult vinden bij opgravingen.
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:24:35 #18
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48301636
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:22 schreef henkway het volgende:

[..]

Nee we zitten nu in het atoomtijdperk, tevens het laatste tijdperk overigens
Ja, atomen zullen altijd wel blijven bestaan.
pi_48301681
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:24 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hint: ---tijdperk geeft aan welk modernste materiaal je zult vinden bij opgravingen.
Op zo'n manier denk ik dat we in een betontijdperk leven
  vrijdag 13 april 2007 @ 19:26:53 #20
130955 Floripas
Blast from the past
pi_48301724
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:25 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Op zo'n manier denk ik dat we in een betontijdperk leven
De Romeinen gebruikten wel beton, en geen plastic.
pi_48301768
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 13:25 schreef du_ke het volgende:

Daar maken wel veel mensen zich druk om. Alleen is het probleem minder dringend voor het westen. Hier kunnen we de brandstof toch wel betalen.
Ha , ben je wel eens in Afrika geweest?? Daar hebben ze zee, zon en wind zelfs computers op zonneenergie. Het continent dat bij een 100% stijging van de oplieprijs economisch ineen zakt is de USA
pi_48301815
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:26 schreef Floripas het volgende:

[..]

De Romeinen gebruikten wel beton, en geen plastic.
Dan zijn we nog geen stap verder gekomen dan de Romeinen
pi_48301903
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Ha , ben je wel eens in Afrika geweest?? Daar hebben ze zee, zon en wind zelfs computers op zonneenergie. Het continent dat bij een 100% stijging van de oplieprijs economisch ineen zakt is de USA
Ken je mensen met een bedrijf in Afrika? Nee zeker. Dan had je namelijk geweten dat ze na een week werken niet meer op komen dagen en letterlijk onder een boom gaan zitten. Mensen uit Afrika en dan vooral de mannen kijken niet verder dan de volgende maand. Op zich prettig leven, maar het brengt geen welvaart.
pi_48302396
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 19:29 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dan zijn we nog geen stap verder gekomen dan de Romeinen
Nog erger, de technologie van beton maken waren we sinds de romeinse tijd kwijt geraakt totdat we het pas weer ontdekten in 1850.

En toch blijven we maar geloven dat de kennis die we hebben maar door zal blijven groeien. We willen niet geloven dat er ooit wel eens een dipje zal zijn in de ontwikkeling van de mensheid.
  † In Memoriam † vrijdag 13 april 2007 @ 19:50:16 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_48302485
Heb het ook al ergens anders gemeldt. Ik snap niet als ze op lokaal niveau niet eens accuraat het weer kunnen voorspellen voor de komende 4 uur hoe ze het dan voor elkaar krijgen om wel "accuraat" te voorspellen dat we over x aantal jaar gaan verdrinken door opwarming.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')