abonnement Unibet Coolblue
pi_48283043
Komende zomervakantie ga ik met 3 vrienden 4 weken door Europa reizen. Het worden ongeveer 5 a 6000 km's. Dit willen we met de auto doen omdat dit wel zo mobiel en handig is. Liften is niet echt een optie voor ons (4 personen) .. treinen al helemaal niet vanwege de beperkte "vrijheid".

Het lijkt ons erg handig om een betrouwbare belastingvrije auto te kopen voor rond de 2000 euro. Een mercedes 200 diesel (w123) lijkt ons erg geschikt! We zijn zelf niet erg handig met auto's en ik twijfel of ie -voor bijvoorbeeld 2500 euro, duurder zeker niet- het geld waard is en weer op kan leveren na de vakantie. Is het een goede keuze ?
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 april 2007 @ 09:59:11 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_48283113
Gelukkig post je alle details van die auto, zodat we een goed oordeel kunnen vellen. .
pi_48283130
Hoor wel vaker dat mensen een auto van pak em beet 1000 euries kopen en later met winst verkopen.

Hoop alleen dat je geen pech krijgt onderweg. Krijg je pech, hoop ik dat je handig bent.

Avontuurlijk is het wel.

Mercedes diesel is motorisch zeer goed, dat is niet het probleem!

Suc6
pi_48283162
Waarom in godsnaam zo'n oude Mercedes bak?

Neem dan een aziaat als je niet stil wil komen te staan of een nieuwere auto met beetje belasting, zoveel is dat niet hoor.
pi_48283327
Nog beter, zie: www.jdx.nl/gallery.php

Heb ik 2 jaar geleden gedaan, auto gehuurd, diesel, ben je ongeveer 200 euro per persoon kwijt (met z'n 4en) voor een fatsoenlijke auto, je rijdt diesel, je hebt airco, cd speler, is er iets mis krijg je een nieuwe, alles erop en eraan!
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:13:01 #6
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_48283604
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:05 schreef jd1982 het volgende:
Nog beter, zie: www.jdx.nl/gallery.php

Heb ik 2 jaar geleden gedaan, auto gehuurd, diesel, ben je ongeveer 200 euro per persoon kwijt (met z'n 4en) voor een fatsoenlijke auto, je rijdt diesel, je hebt airco, cd speler, is er iets mis krijg je een nieuwe, alles erop en eraan!
800 euro betalen omdat je dan lekker in een mercedes mag rijden en dan moet je nog op vakantie gaan

prettig gestoord zeker
pi_48283703
Tja, heb altijd wel redelijk gehoord dat die mercedes redelijk onverwoestbaar was. Ik had deze op het oog...

200 euro per persoon is redelijk wat voor een avontuurlijk reisje door Europa. Met een auto als deze zie ik kans 'm zonder verlies door te verkopen?!
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_48284086
Wel leuk maar houd rekening met het kleine motorvermogen. 55 of 60 pk, met vier man en bepakking is in de bergen niet optimaal.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  vrijdag 13 april 2007 @ 10:29:07 #9
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_48284163
Kijk naar een peugeot 605. (als je door frankrijk rijd, en dan toch pech/ongeluk hebt hebben ze in ieder geval onderdelen voor je ). En de aanschafprijs is niet duur.
pi_48284827
Waarom diesel en belasting vrij? vanwege de prijs?
bij 6000 km kun je beter benzine rijden en een beetje belasting betalen. en komen dan ineens veel leukere auto's binnen je buget. een volvo estate, en andere grootte bakken voor rond 1500 euro
Having too much is no better than having sufficient.
pi_48285205
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:13 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

800 euro betalen omdat je dan lekker in een mercedes mag rijden en dan moet je nog op vakantie gaan

prettig gestoord zeker
Ik werkte toen bij autoverhuur dus betaalde bijna niks, was dus via de zaak anders deed ik het ook niet hoor toen!

Maar met z'n 4en is dat wel het verstandigste om te huren!

6000km rijden met een old-timer is alleen voor kenners! Old-timer rijders, rijden ook altijd met gereedschap bij zich!
pi_48285591
Wegenbelasting is natuurlijk niet echt een issue want je gaat maar heel kort en ik neem aan dat je daarna de auto weer verkoopt. Je kan bij terugkomst altijd je auto even schorsen voor de tijd dat hij onverkocht bij je staat. Hoef je geen wegenbelasting en ook geen verzekering te betalen. Een oldtimer verzekeren kan goedkoop maar dan alleen als het je 2e auto is of wanneer je minder dan een bepaald aantal km zal rijden.

Als je niets van auto's afweet kan je beter geen klassieker kopen. Kijk dan inderdaad eens naar een toyota ofzo. 6000 km met een oldtimer rijden achter elkaar, eentje waarvan je de historie en conditie niet kent, niet echt verstandig. Ik heb altijd een krik, workshopmanuals en gereedschap in mijn achterbak liggen. En dan heb ik het over ritjes van een uur! In Nederland kan je dan ook nog eens makkelijk met een auto ambulance opgehaald worden en thuis afgezet worden.

In welke landen ga je rijden? Is ook wel handig om rekening mee te houden of je benzine/gas/diesel gaat rijden en welk merk auto wanneer je een ouder type neemt.

Je kan zelfs een bmw 5 serie rijden, een diesel automaat met airco. Wel natuurlijk proefrit maken of alles klopt.
http://autotelegraaf.nl/o(...)%3D1;whitelabel=#top

Of een volvo met airco, 450.00 km, hij verbruikt misschien wat meer olie maar moet nog goed lopen. zie Fanboy topic volvo
http://autotelegraaf.nl/o(...)%3D1;whitelabel=#top

Mijn advies; koop een nieuwere auto, van een betrouwbaar merk. Kijk op internet of er veel problemen zijn met een bepaald type.

[ Bericht 15% gewijzigd door ArcticBlizzard op 13-04-2007 11:16:20 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_48285979
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:46 schreef dollyking het volgende:
Waarom diesel en belasting vrij? vanwege de prijs?
bij 6000 km kun je beter benzine rijden en een beetje belasting betalen. en komen dan ineens veel leukere auto's binnen je buget. een volvo estate, en andere grootte bakken voor rond 1500 euro
Juist. Haal voor 1500-2000e een 740 (Estate) op gas of benzine. Zat ruimte voor de bagage nog!
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:04:21 #14
154451 joeltje
Oldskooler
pi_48292095
en niet stuk te krijgen.. mijn schoonpa heeft er 650.000 km op gezet, buiten een gleoispiraal nix an rare dingen gehad.
Zolang je niet beweegt kun je nog alle kanten op
  vrijdag 13 april 2007 @ 14:08:06 #15
130803 Gripper
Get a grip
pi_48292228
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 10:27 schreef Adfundum het volgende:
Wel leuk maar houd rekening met het kleine motorvermogen. 55 of 60 pk, met vier man en bepakking is in de bergen niet optimaal.
Het kan best, je moet gewoon weten hoe je een auto bestuurt. Ik ben regelmatig met mn ouwe BX volgeladen de bergen ingeweest, 3 of 4 man en een volle achterbak, en toch maar een 1400tje. Gewoon op toeren houden. Je hoeft niet snel boven te komen, als je er maar komt...
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  vrijdag 13 april 2007 @ 17:04:47 #16
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_48297854
quote:
Op vrijdag 13 april 2007 14:08 schreef Gripper het volgende:

[..]

Het kan best, je moet gewoon weten hoe je een auto bestuurt. Ik ben regelmatig met mn ouwe BX volgeladen de bergen ingeweest, 3 of 4 man en een volle achterbak, en toch maar een 1400tje. Gewoon op toeren houden. Je hoeft niet snel boven te komen, als je er maar komt...
Was iedereen in de 3 kilometer file achter je ook zo tevreden over je BX?

Mercedes 200D noemen ze in Duitsland "Wanderdüne", wat zou dat nou weer betekenen?

Ik zou ook eerder doen wat ArcticBlizzard al voorstelde. Gewoon een wat modernere ruime auto kopen. Het blijft natuurlijk toch een beetje een geluks/pech kwestie bij dit soort oude bakken.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')