abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 15 april 2007 @ 11:11:42 #101
3542 Gia
User under construction
pi_48343110
quote:
Op zondag 15 april 2007 10:59 schreef Larissa het volgende:
Die tweede hypotheek kan toch alsnog wel.... ja, ik kan daar echt niet tegen hoor. Beetje misbruik maken van de goedheid van je ouders..
Hoe denk je dat ik me voel. Ik had het lef gehad om voor te stellen een en ander op schrift te stellen, voor het geval er iets gebeurt met mijn ouders, of andersom met mijn zus en zwager. Maar daarvan raakte mijn arme zusje zo overstuur alsof wij allemaal geen vertrouwen in haar hadden. Ze weigert ook maar iets te tekenen.
Ik had van tevoren tegen mijn ouders gezegd dat dit soort kwesties tot hevige ruzies kunnen leiden als het niet goed geregeld wordt. Daar waren ze het mee eens. Maar ja, toen maakte ik mijn zusje van streek en nu hebben wij (mijn andere zus en ik) ons gewoon maar nergens mee te bemoeien. Het zijn hun zaken. Terwijl ze hier zelf mee gekomen waren, toen ze het niet meer zagen zitten. Hierover is nu ruzie ontstaan, zoals ik voorspeld had, en dat is nu allemaal MIJN schuld.

Ik heb altijd voor mijn ouders klaar gestaan, ook in het verleden met financiele hulp, hoewel wij ook maar een normaal inkomen hebben, en nu wordt ik bedankt. Heb daar dus niet meer zo'n zin in.

En nee, mijn ouders willen dus ook niet bemiddelen met die camera. Ze vinden dat dat tussen mij en mijn zus is. Als het andersom was geweest, hadden ze mij allang gesommeerd het terug te geven.
  zondag 15 april 2007 @ 11:16:49 #102
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48343222
Maar indirect maken ze ook nog eens de erfenis van je ouders op. Of als het daar niet voor bedoeld was hun appeltje voor de dorst voor zichzelf.
Ik heb een paar jaar terug wel eens geld van mijn ouders gehad als schenking. Nou, ik hoef het niet eens aan mijn zus te vragen om zeker te weten dat ze tot de cent hetzelfde gekregen zal hebben.

En jaren terug heb ik eens een lening van mijn ouders gehad en toen moest ik wel iets tekenen (voor het geval er iets met ze zou gebeuren en dat het dan niet eerlijk zou zijn tegenover mijn zus). Dat heb ik ze ook tot op de cent terug betaald. Ik zou het niet in mijn hoofd halen een lening niet terug te betalen. Het is toch zeker mijn geld niet??
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
pi_48343325
Walgelijk zulke mensen ....een beetje misbruik maken van mensen en er ook nog luchtig over doen..bah
  zondag 15 april 2007 @ 11:31:46 #104
3542 Gia
User under construction
pi_48343529
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:16 schreef Larissa het volgende:
Maar indirect maken ze ook nog eens de erfenis van je ouders op. Of als het daar niet voor bedoeld was hun appeltje voor de dorst voor zichzelf.
Was dus appeltje voor de dorst. Ik heb ook de indruk dat mijn zus het liever niet aan ons (zussen) terug wil geven. Ik denk dan ook dat het sneller bij mijn ouders terug komt als er wel iets op papier staat, zodat die het nog op kunnen maken. En dat is dan ook precies de bedoeling van mij en mijn andere zus.
Nu er niets op papier staat en ook niet op papier komt te staan, maken ze geen haast met terug betalen, klagen ze steen en been dat ze het zo moeilijk hebben en zie ik ze er ook nog van aan mij en mijn zus uit te maken voor krentekakkers omdat we onze ouders geen geld gaan geven.
quote:
Ik heb een paar jaar terug wel eens geld van mijn ouders gehad als schenking. Nou, ik hoef het niet eens aan mijn zus te vragen om zeker te weten dat ze tot de cent hetzelfde gekregen zal hebben.
En zo hoort dat ook.
quote:
En jaren terug heb ik eens een lening van mijn ouders gehad en toen moest ik wel iets tekenen (voor het geval er iets met ze zou gebeuren en dat het dan niet eerlijk zou zijn tegenover mijn zus). Dat heb ik ze ook tot op de cent terug betaald. Ik zou het niet in mijn hoofd halen een lening niet terug te betalen. Het is toch zeker mijn geld niet??
Ik heb gelukkig nog nooit iets hoeven te lenen. Wij hebben ook verbouwd, maar zijn daarvoor naar de bank gegaan, mijn oudste zus ook. Als ik iets wil, spaar ik daarvoor!
Mochten wij ooit in de financiele problemen komen en geld moeten lenen, van bijv. mijn schoonouders, dan zou ik het heel normaal vinden als dit op papier werd gezet.
pi_48343797
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:11 schreef Gia het volgende:
En nee, mijn ouders willen dus ook niet bemiddelen met die camera. Ze vinden dat dat tussen mij en mijn zus is. Als het andersom was geweest, hadden ze mij allang gesommeerd het terug te geven.
Kortom, het rommelt niet alleen tussen jou en je zus maar ook tussen je zus en je ouders, EN tussen jou en je ouders. Dat is diep treurig maar dan valt er (voor mij althans) geen zinnig woord meer over te zeggen. Dit is veel groter dan een videocamera alleen. Zoek bemiddeling van buitenaf, of verbreek de contacten of, als het nou allemaal ook weer zo heel erg niet is, accepteer dat het rommelt en zal blijven rommelen.
  zondag 15 april 2007 @ 11:52:39 #106
7396 Larissa
Live on teh intarwebs!
pi_48343857
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:31 schreef Gia het volgende:


Ik heb gelukkig nog nooit iets hoeven te lenen. Wij hebben ook verbouwd, maar zijn daarvoor naar de bank gegaan, mijn oudste zus ook. Als ik iets wil, spaar ik daarvoor!
Mochten wij ooit in de financiele problemen komen en geld moeten lenen, van bijv. mijn schoonouders, dan zou ik het heel normaal vinden als dit op papier werd gezet.
Mijn ouders boden het toen zelf aan zodat ik geen rente hoefde te betalen. Zij liepen misschien wel rente mis maar volgens mij heeft mijn vader het ergens in zijn belasting verwerkt.
Op maandag 9 april 2007 03:21 schreef Ryan3 het volgende:
...ben jij het aardige zusje van Loedertje of zo, Larissa.
  zondag 15 april 2007 @ 12:38:40 #107
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_48344834
Hoeii, tvp. Goed verhaal, lekker lang...

TS, zo te lezen heeft jouw hele familie -inclusief jijzelf- nog iets in te halen qua normen-en-waarden-dingetjes. Zou fijn zijn als jij die lijn eens niet doorzet. Maar op de een of andere manier zie ik dit niet zo zitten.

In principe heb je in de camera-kwestie gewoon gelijk. Vraag is alleen, ga je dat gelijk ook halen?

Uit je reacties blijkt al dat je argumentatie zwak is cq. je legt allemaal vreemde en oneigenlijke verbanden. Hou daar eens mee op, is gewoon schadelijk voor je positie.

Niet bv. een *mogelijke* reden of aanleiding om de camera eventueel zelf / voor je kids te gaan gebruiken als argument gebruiken in de discussie. Of de communie naar voren schuiven; wat heeft dat met het wel / niet teruggeven te maken??

En die lening is iets tussen je ouders en jouw zus; gaat jou nu ook niets aan. Eventuele conclusies wanneer de erfenis verdeeld gaat worden (btw, post dat verhaal ook ff als het zover is ) zijn voor rekening van je ouders. Die zijn m.i. niet clean in dit hele gebeuren...

Mijn alternatief, behandel de feiten. Punt een, zowel jij als je zus weten drommels goed dat het echt jouw camera is. Ook mag je concluderen dat je hem niet vanzelf terugkrijgt

Door ad-hoc druk op de situatie te zetten los je e.e.a. ook niet op, dat is dus punt twee.

Nu kan je twee kanten op, doorzetten en via de formele weg hopelijk (ws niet!) je recht halen, ongeacht de consequenties, of rechtsomkeert en een gebaar maken, zoals eerder al is omschreven. Geef gewoon symbolisch het bonnetje, begeleid met een mooi schrijven, zodat je moreel je gelijk haalt.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
  zondag 15 april 2007 @ 23:27:21 #108
3542 Gia
User under construction
pi_48366230
quote:
Op zondag 15 april 2007 11:52 schreef Larissa het volgende:

[..]

Mijn ouders boden het toen zelf aan zodat ik geen rente hoefde te betalen. Zij liepen misschien wel rente mis maar volgens mij heeft mijn vader het ergens in zijn belasting verwerkt.
Prima, maar als het gaat om mensen van een dag, en er zijn meerdere erfgenamen, dan hoort zoiets wel op papier te staan.
  zondag 15 april 2007 @ 23:54:06 #109
3542 Gia
User under construction
pi_48367271
quote:
Op zondag 15 april 2007 12:38 schreef DumDaDum het volgende:
Hoeii, tvp. Goed verhaal, lekker lang...

TS, zo te lezen heeft jouw hele familie -inclusief jijzelf- nog iets in te halen qua normen-en-waarden-dingetjes. Zou fijn zijn als jij die lijn eens niet doorzet. Maar op de een of andere manier zie ik dit niet zo zitten.
Ik heb zonder problemen een friteuse aan mijn ouders geleend, omdat wij die niet gebruiken. Mocht ik die nodig hebben, dan is daar geen probleem over. Is ie op een gegeven moment overleden, dan is daar ook geen probleem over.
Mijn probleem bij die camera ligt meer in het feit dat mijn zus haar zoontje laat spelen met een geleend iets van 1200 gulden. Bij wijze van spreken heb ik nog liever dat mijn zoontje die camera uit elkaar haalt en dit hele proces filmt met een digitale camera van een vriendje om daar een leuk filmpje van te maken.
Oftewel, het is gewoon echt een principekwestie. En inmiddels om meer redenen.
quote:
In principe heb je in de camera-kwestie gewoon gelijk. Vraag is alleen, ga je dat gelijk ook halen?

Uit je reacties blijkt al dat je argumentatie zwak is cq. je legt allemaal vreemde en oneigenlijke verbanden. Hou daar eens mee op, is gewoon schadelijk voor je positie.

Niet bv. een *mogelijke* reden of aanleiding om de camera eventueel zelf / voor je kids te gaan gebruiken als argument gebruiken in de discussie. Of de communie naar voren schuiven; wat heeft dat met het wel / niet teruggeven te maken??
Die communie is in zoverre van belang dat ik, zou ik één van die kinderen met die camera zien, ik die uit hun handen zou trekken en daarmee het hele feest zou verstoren en ik dat mijn nichtje echt niet aan wil doen. Dus kan ik beter niet gaan. Daarmee speelt natuurlijk die andere kwestie.
quote:
En die lening is iets tussen je ouders en jouw zus; gaat jou nu ook niets aan. Eventuele conclusies wanneer de erfenis verdeeld gaat worden (btw, post dat verhaal ook ff als het zover is ) zijn voor rekening van je ouders. Die zijn m.i. niet clean in dit hele gebeuren...
Zogauw er sprake is van een erfenis, zijn mijn ouders overleden. Mijn zusje boeit het dan echt niet meer of ze al dan niet contact heeft met mij of mijn andere zus en zal de hele lening ontkennen.
Zoals ik al zei, zijn mijn ouders echt niet vermogend. Mijn moeder heeft wat gouden sieraden, die voor die zus en sommige voor de kleindochters zijn zover ik weet. Voor de rest is er, behalve dat geld, helemaal niets te erven. Ga me daar ook niet zo druk over maken. Het cruciale punt hier is, dat er niets wordt terugbetaald en dat mijn ouders gewoon armoede leiden, met alleen een AOW uitkering, terwijl mijn zus meer dan 20 000 op polissen heeft staan (voor de kinderen) en ook met de aankoop van het huis een hogere hypotheek op had kunnen nemen of zelfs nu nog een 2de hypotheek op had kunnen nemen om het terug te betalen, maar zij er geen problemen mee heeft, dat mijn ouders een polis voor hun 50-jarige bruiloft, opzeggen met een boete van 1300 euro.
quote:
Mijn alternatief, behandel de feiten. Punt een, zowel jij als je zus weten drommels goed dat het echt jouw camera is. Ook mag je concluderen dat je hem niet vanzelf terugkrijgt

Door ad-hoc druk op de situatie te zetten los je e.e.a. ook niet op, dat is dus punt twee.

Nu kan je twee kanten op, doorzetten en via de formele weg hopelijk (ws niet!) je recht halen, ongeacht de consequenties, of rechtsomkeert en een gebaar maken, zoals eerder al is omschreven. Geef gewoon symbolisch het bonnetje, begeleid met een mooi schrijven, zodat je moreel je gelijk haalt.
never.

En ja ik ben boos.
  maandag 16 april 2007 @ 02:25:52 #110
129586 klara12
fly with the wind
pi_48370033
Gia, en dit verhaal hierboven zou ik, als ik jou was, eens gezellig aan zus vertellen. Met zwager erbij. Zelf zorgen dat je emoties er vanaf zijn. Het verhaal zo zakelijk mogelijk vertellen. Alle emoties bij jou weg laten. Gewoon feitelijkheden en dan maar zien wat je zus en zwager er mee doen. Maar dan heb jij wel vertelt wat jij er van vindt. Want dat heb je tot nu toe nog niet gedaan. Omdat je denkt dat je je er niet mee mag bemoeien, of omdat het je niks aan gaat. Of weet ik veel, wat je jezelf wijs maakt. Daarom fixeer je je ook zo op de camera.
Nou, het gaat je wel wat aan. Want het gaat om jou ouders. Hen wordt onrecht aan gedaan voor jou gevoel, en ook al zijn ze oud en wijs genoeg om hun eigen zaken te regelen. Ze kunnen het niet echt. Want je zus heeft een zwakke plek bij hen gevonden. Dat alles geeft je alle rechten om je eigen mening over de feiten bij je zus te melden. Alleen de emotie en boosheid moet je achterwegen laten.
Dat levert namelijk niks op. Het gaat erom dat jij je zus kunt vertellen wat jij van het geheel vindt en waar jij vind dat de kronkels zitten. En die zitten er echt hoor.!!! En wel bij je zus. Geld lenen van ouders. Oke, maar dan op papier en met afbetaling. En niet als je zus ergens 20000 heeft staan, dan ga je geen geld lenen. Wat een onzin. Zeker als je ouders niet veel hebben. Mag allemaal gezegd worden tegen je zus.

De feiten benoemen. Geld lenen van ouders, ouders die spaarpolis op moeten zeggen die bedoelt was voor 50 jarige bruiloft. Benoemen dat jullie ouders eigenlijk in armoede leven. Dat het onbegrijpelijk is dat ze zo egoistisch is om niet verder te kijken dan haar eigen wensen. Dat ze voorbij gaat aan de wens van haar ouders om dit alles ook schriftelijk te regelen. Bij een notaris. Maar ook dat ze niet kijkt naar andere mogelijkheden om dat geld te lenen. Zoals genoemd de extra hypotheek.

En bij het weggaan, ook nog even de camera vragen en meenemen.
( En verder niks meer over de camera zeggen. Dat weet ze gewoon. Het hoofdpunt is de lening en het niet afbetalen. En ouders die polis laten uitbetalen en het erg krap hebben en misschien wel geen feest kunnen geven met hun 50 jarig huwelijk.)

Zet het geheel ook op papier, mocht je toch in boosheid vervallen, wat niet te hopen is, dan kun je het papier achter laten.

Daarna kun je bedenken of je wel of niet nog kontakt met je zus wil. Je kunt ook uitstekend naar familiefeestjes gaan zonder met je zus te hoeven praten hoor. Ga je alleen voor de nichtjes en neefjes.

Maar in deze richting moet je zoeken naar een oplossing voor je eigen boosheid. Oplossing voor het probleem dat zus niks afbetaald, ligt bij je ouders. Of dat ook nog bespreekbaar maken met een familieberaad, maar dat is weer afhankelijk van hoe andere zus van jou in dit geheel staat.
Dan moet je echt bij notaris een acte op laten maken en ook afbetalingstermijnen in laten opnemen. En uit goedheid de rente laten zitten. Maar vooral eerst gesprek met zus en zwager.
En waarom ook zwager. Nou, omdat die ook alles maar lekker makkelijk en handig vindt zo. Die zijn beiden verantwoordelijk en mogen dus beiden horen hoe jij dat vindt.

[ Bericht 4% gewijzigd door klara12 op 16-04-2007 02:35:06 ]
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 10:42:32 #111
43556 miss_dynastie
pi_48374194
quote:
Op zondag 15 april 2007 23:54 schreef Gia het volgende:
En ja ik ben boos.
Lieve Gia, ik snap het wel hoor, maar maak je niet té boos, je ouders zijn volwassen mensen en maken hun eigen keuzes, hoe dom die ook zijn. Ik heb de indruk dat je ze er wel op hebt gewezen en dat wordt weggewuifd, toch? Dan kan je er gewoon niks aan doen. Zorg er alleen voor dat ze jouw gezin niet ook nog -eventueel via je ouders- kaalplukt. Dat is het enige dat je kan doen. Je ouders lijken blind voor haar fouten en haar ook nog eens voor te trekken (want zij krijgt als enige dochter sieraden), als zij er dan voor kiezen in armoede te leven, so be it.
pi_48376875
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

t Is een videocamera die nieuw 1200 gulden heeft gekost.
't Gaat om mijn zus, die leende het ding ruim 10 jaar geleden, omdat ze naar Canada gingen.
Wij gebruikten hem toen eigenlijk nauwelijks, dus was dat geen probleem.
Echter is hij nooit teruggegeven.
In die tijd waren wij bezig met een zaak tegen het ziekenhuis (medische fout), dus daar ook niet zo mee bezig.
Na al die jaren wist ik niet meer waar ie was. Heb bij verschillende mensen navraag gedaan, maar helaas.
Tot ik laatst mijn neefje van 8 jaar er mee rond zag lopen. Ter plekke afpakken doe je dan ook niet.

Enkele weken later mijn zwager ernaar gevraagd, beweert die doodleuk dat wij dat ding aan hun GEGEVEN hadden. Op dat moment was die camera 2 jaar oud!!

Zwager reageerde nogal laconiek: Oh, dat komt dan wel een keer.

Nu twee maanden laten, nog geen camera. Heb verschillende keren geprobeerd te bellen, krijg ik een van de kinderen, maar mijn zus belt niet terug. Eergisteren maar een mailtje gestuurd, geen antwoord.

Ik ben bang dat als ik er heen rijdt, ze gewoon zeggen dat ze hem nog nodig hebben, en dus niet terug geven. Overigens vind ik ook dat zij hem terug moeten komen brengen.

En het is dus niet zozeer dat ik hem nu nodig heb, maar ik vind het van de zotte dat een kind van 8 ermee loopt te spelen. Je hoort zoiets gewoon terug te geven.
Dus, ja, dan ben ik maar een zeikerd, maar ik wil hem gewoon NU terug.
Ik verbaas me altijd over mensen die zulke relaties met familie hebben

Ook al is het 9 van de 10 keer duidelijk dat zulke dingen nooit gebeuren bij mensen die dit nooit laten gebeuren. Je kan ook weleens bij jezelf te rade gaan waarom dit soort dingen jou overkomen.
pi_48377378
Klinkt als een fijne familie zeg Ik had allang alle banden met die zus verbroken als ik het zo allemaal hoor, wat een naar wijf is dat.
  maandag 16 april 2007 @ 12:21:58 #114
3542 Gia
User under construction
pi_48377412
quote:
Op maandag 16 april 2007 02:25 schreef klara12 het volgende:
Gia, en dit verhaal hierboven zou ik, als ik jou was, eens gezellig aan zus vertellen. Met zwager erbij. Zelf zorgen dat je emoties er vanaf zijn. Het verhaal zo zakelijk mogelijk vertellen. Alle emoties bij jou weg laten. Gewoon feitelijkheden en dan maar zien wat je zus en zwager er mee doen. Maar dan heb jij wel vertelt wat jij er van vindt.
Punt is dat ik er van mijn vader niets meer over mag zeggen. Mijn ouders hebben op mijn aanraden aan mijn zus voorgesteld om dit op papier te zetten. Nu vermoed ik dat ze dit hebben gedaan op een manier van "Gia en andere zus willen het op papier hebben staan, voor het geval wij overlijden en jij dan alles hebt." Zusje is toen, volgens mijn moeder, gruwelijk overstuur geraakt, omdat wij haar niet vertrouwen.

Toen mijn moeder vertelde over die lening heb ik gewoon gevraagd wat zij denkt dat er met die lening zou gebeuren als zij zouden overlijden. (Ze liggen om de beurt in het ziekenhuis, dus geheel ondenkbaar is dat niet.) Mijn moeder zei dus in eerste instantie dat die schuld dan zou vervallen. Toen ik hierop reageerde dat dat niet eerlijk is t.o. mij en mijn andere zus, gaven ze toe dat ze daar niet bij stil gestaan hadden. Ik heb ook de andere kant belicht, namelijk als er iets met mijn zus en zwager zou gebeuren. Dan zijn hun kinderen, er is ook een volwassen zoon uit een eerder huwelijk, niet verplicht om ook nog maar iets terug te betalen. Mijn andere zus was sowieso ook heel boos over het feit dat mijn ouders dit hebben laten gebeuren, maar ja, 't is gebeurd. Toen ik één en ander duidelijk had uitgelegd waren mijn ouders het helemaal met mij en mijn zus eens en ze zouden het met zusje bespreken. Tja, die was dus in tranen, wil helemaal niks tekenen en vindt dat wij haar maar moeten vertrouwen.
En nu vinden mijn ouders dat dus ook en is er een verbod om hier nog over te beginnen. Verder verwijten ze mij nu dat er onenigheid hierover is ontstaan.

Met haar gaan praten heeft dus helemaal geen nut. Ze voelt zich ook nog gesterkt door de steun van mijn ouders. Ik kom nu dus niet meer bij mijn ouders en niet meer bij die zus. Maar ach, ik heb er nog één.
  maandag 16 april 2007 @ 12:42:11 #115
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48377937
als ik het zo hoor is de videocamera niet het probleem, maar de relatie onderling. Ik vind het persoonlijk nogal zwak eigenlijk, dat je dat ding uitleend en het bestaan ervan al vergeten bent.
Als je het aparaat later in de handen van haar kind ziet, wil je dat ding niet terug om hem te gebruiken, maar omdat je het haar kind niet gunt!
Ik weet niet of dat altijd zo gaat tussen jou en je zus en/of ouders, maar daardoor is die reactie van je ouders voor mij wel beter te begrijpen.

Laat dat ding los en misschien moest je maar eens nadenken wat je belangrijker vindt: een voorwerp wat je niet meer gebruikt en al vergeten was, of een goede verstandhouding met je familie
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_48378651
Gia, hoe oud ben je eigenlijk? Volgens je profiel ben je een dikke veertiger maar als ik je reacties zo lees schat ik je onder de 18.

Dit doe ik vooral omdat je je helemaal de les laat lezen door je zus en je ouders. Je moet je ouders of je zus niet laten vertellen wat je wel en niet mag.

Verder vind ook ik het raar dat je moeilijk doet over een camera van 10 jaar oud. Het geld dat je ouders uitlenen is ook van je ouders. Daar mogen ze dus mee doen wat ze willen. Dat je zus zich niet gedraagd zoals hoort staat daar los van.
I spent a lot of my money on booze, birds and fast cars, the rest I just squandered.
  maandag 16 april 2007 @ 13:31:48 #117
165633 eriksd
The grand facade...
pi_48379638
mensen vergeten in dit topic onderscheid te maken. Tuurlijk is die camera niet geweldig belangrijk, het is het zoveelste druppeltje in de emmer. Ik zie ouders die financieel aan de grond zitten, door een van hun dochters, die ook nog dingen leent van de rest van de familie, en ze niet teruggeeft.

En dan kan je wel proberen de onderlinge relatie niet te verstoren; die is al verstoord, helemaal de situatie van je ouders bijvoorbeeld, die ook geen lijn trokken (dit beoordeel ik op de berichten in het topic, mocht ik het fout hebben, sorry hiervoor)

Het beste kan je idd eerst maar een brief sturen, en daarna wordt het vrees ik toch tijd voor de wat zwaardere stappen. het gaat niet alleen om die camera, het gaat om de instelling van die zus. En die moet veranderd worden, want andere mensen komen erdoor in de shit.

Dus, maak haar duidelijk dat jij en de rest van de familie hier niet van gediend zijn.

En een tweede huis kopen om te verhuren, sorry hoor, maar het lijken me geen experts in financiele zaken. Las ik nou dat ze op dit tweede huis ook een hyptheek hebben? Verkoop dat pand , ondersteun je ouders financieel, en krijg je zaakjes op orde. Niet de ondernemer uithangen als je er de middelen niet voor hebt.
(zeg dit maar tegen je zus )
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_48380498
ik zou die camera overigens bij de eerste gelegenheid terugstelen. komen ze zeuren dan laat je zien dat je het bonnetje hebt. voor de rest zou ik niets meer met ze te maken willen hebben. lullig, omdat het familie is, maar iemand die van mij jat beschouw ik niet als gewenste familie. en als ik dan ook nog lees hoe ze je ouders benadelen, echt te achterlijk voor woorden. nee, bij mij zouden ze niet meer welkom zijn tot ze het een en ander hebben recht gezet.
  † In Memoriam † maandag 16 april 2007 @ 14:15:35 #119
43556 miss_dynastie
pi_48380890
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:21 schreef Gia het volgende:
Ik heb ook de andere kant belicht, namelijk als er iets met mijn zus en zwager zou gebeuren. Dan zijn hun kinderen, er is ook een volwassen zoon uit een eerder huwelijk, niet verplicht om ook nog maar iets terug te betalen.
Wel als ze de erfenis van zus en zwager aanvaarden.
pi_48380987
De reden dat ik niks uitleen aan vreemden.
Elke goede vriend/vriendin kan aankloppen voor een te lenen geldbedrag maar alleen de mensen waarvan ik weet die zijn goed te vertrouwen.

Iemand gaan vragen wanneer je je geld krijgt vind ik not done.
JOHNNY HEITINGA
  maandag 16 april 2007 @ 14:26:29 #121
3542 Gia
User under construction
pi_48381190
quote:
Op maandag 16 april 2007 10:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Lieve Gia, ik snap het wel hoor, maar maak je niet té boos, je ouders zijn volwassen mensen en maken hun eigen keuzes, hoe dom die ook zijn. Ik heb de indruk dat je ze er wel op hebt gewezen en dat wordt weggewuifd, toch? Dan kan je er gewoon niks aan doen. Zorg er alleen voor dat ze jouw gezin niet ook nog -eventueel via je ouders- kaalplukt. Dat is het enige dat je kan doen. Je ouders lijken blind voor haar fouten en haar ook nog eens voor te trekken (want zij krijgt als enige dochter sieraden), als zij er dan voor kiezen in armoede te leven, so be it.
Mijn andere zus heeft ook een dochter, die zal ook wel wat krijgen. Daarbij geef ik niks om sieraden, dus dat boeit me eigenlijk niet eens zo. Ik heb alleen zonen en die zitten ook niet te wachten op een pinkringetje. (Die sieraden zullen alles bij elkaar misschien 1000 euro waard zijn, daar ga ik niet over zeuren)

Zowel mijn oudste zus als ik hebben besloten dat we geen geld gaan geven/lenen, omdat dat geen nut heeft. Ze zullen het niet terug kunnen betalen, namelijk. Ik heb ook besloten dat ze mij niet moeten gaan vragen om te tekenen voor een garantstelling voor een lening waar dan ook. Als iemand dat zou moeten doen is klein zusje dat wel. Verder hoop ik dat mijn zusje het geld snel terugbetaalt zodat mijn ouders toch iets meer ademruimte hebben. Maar ik zie mijn ouders er nog eerder voor aan om bij anderen in de familie te gaan lenen. Tja, die hebben dan mooi pech, want ik wijs straks een eventuele erfenis totaal af. Mijn oudste zus moet zelf maar weten of ze dat ook doet. Maar ik heb echt geen zin om schulden, die mijn ouders gaan maken omdat klein zusje te 'arm' is om iets terug te betalen, in te gaan lossen.

Ik moet aan mijn eigen gezin denken. Over 3 jaar hebben wij één en twee jaar later twee studenten, ik heb ons geld zelf hard genoeg nodig.
  maandag 16 april 2007 @ 14:29:46 #122
3542 Gia
User under construction
pi_48381282
quote:
Op maandag 16 april 2007 12:42 schreef Goofup het volgende:
als ik het zo hoor is de videocamera niet het probleem, maar de relatie onderling. Ik vind het persoonlijk nogal zwak eigenlijk, dat je dat ding uitleend en het bestaan ervan al vergeten bent.
Als je het aparaat later in de handen van haar kind ziet, wil je dat ding niet terug om hem te gebruiken, maar omdat je het haar kind niet gunt!
Sure!! Lees anders gewoon eerst het hele topic, hoef ik niet in herhaling te vallen. Wij waren destijds druk bezig met een zaak tegen het ziekenhuis. Kwestie van medisch foutje met invaliditeit tot gevolg.
Tja, dan denk je constant aan een camera die je op dat moment niet nodig hebt.
quote:
Ik weet niet of dat altijd zo gaat tussen jou en je zus en/of ouders, maar daardoor is die reactie van je ouders voor mij wel beter te begrijpen.

Laat dat ding los en misschien moest je maar eens nadenken wat je belangrijker vindt: een voorwerp wat je niet meer gebruikt en al vergeten was, of een goede verstandhouding met je familie
Nogmaals, ik leen wel meer uit, maar anderen zien dat dan niet als hun eigendom.

Vind echt dat je gewoon eerst eens een topic helemaal moet lezen voordat je met je vooroordelen komt.
Da's pas zwak.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 16-04-2007 14:45:51 ]
  maandag 16 april 2007 @ 14:37:14 #123
3542 Gia
User under construction
pi_48381509
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:03 schreef Artbij het volgende:
Verder vind ook ik het raar dat je moeilijk doet over een camera van 10 jaar oud. Het geld dat je ouders uitlenen is ook van je ouders. Daar mogen ze dus mee doen wat ze willen. Dat je zus zich niet gedraagd zoals hoort staat daar los van.
Daar gaat het dus ook niet om.
Heb al eerder gezegd dat ik een tijd terug, een jaar of zo, eens naar het ding gezocht had omdat onze zoon met een vriendje bezig was met filmpjes maken en zo. Toen zei mijn man: Hey, wij hebben toch ook nog ergens een camera!! Het hele huis afgezocht, enkele familieleden over gebeld, niemand wist waar ie was.

Die kwestie van dat geld is er pas later bijgekomen.
Als ze tegen mij zouden zeggen dat ze al hun spaargeld en sieraden aan mijn jongste zus zouden schenken en mij en mijn andere zus niks geven, dan vind ik dat prima. Weet ik meteen waar ik aan toe ben, en dat ik niet meer zo hard hoef te lopen als ze ergens hulp voor nodig hebben. Nu lenen ze het uit, mijn zus wil hier niet voor tekenen en ik en mijn andere zus zijn wat dat betreft, overgeleverd aan de goodwill van zusje, mocht er iets gebeuren met mijn ouders. In die zin vind ik, dat het ons wél wat aangaat.
  maandag 16 april 2007 @ 14:39:43 #124
3542 Gia
User under construction
pi_48381595
quote:
Op maandag 16 april 2007 13:31 schreef eriksd het volgende:
En een tweede huis kopen om te verhuren, sorry hoor, maar het lijken me geen experts in financiele zaken. Las ik nou dat ze op dit tweede huis ook een hyptheek hebben? Verkoop dat pand , ondersteun je ouders financieel, en krijg je zaakjes op orde. Niet de ondernemer uithangen als je er de middelen niet voor hebt.
(zeg dit maar tegen je zus )
Het huis waar ze wonen is een huurhuis.
Verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt.

Ze weten dat ik hier altijd rondhang, dus wie weet leest ze dit topic wel en volgt ze je tip op.
Maar ik ben bang dat dat laatste niet zal gebeuren.
  maandag 16 april 2007 @ 14:41:34 #125
3542 Gia
User under construction
pi_48381640
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:01 schreef Byte_Me het volgende:
ik zou die camera overigens bij de eerste gelegenheid terugstelen.
Staat niet met toebehoren en al in de huiskamer, maar boven ergens.
  maandag 16 april 2007 @ 14:43:10 #126
3542 Gia
User under construction
pi_48381674
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:15 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Wel als ze de erfenis van zus en zwager aanvaarden.
Er staat niks op papier, dus officieel is er geen sprake van een lening.
Kunnen mijn ouders dat wel claimen bij de oudste zoon van mijn zwager, maar die hoeft dat nog niet te geloven, natuurlijk.
  maandag 16 april 2007 @ 14:45:05 #127
3542 Gia
User under construction
pi_48381709
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:19 schreef Camplo het volgende:
De reden dat ik niks uitleen aan vreemden.
't Gaat hier niet om vreemden, maar om familie.

Heb overigens mijn lesje wel geleerd, ik leen gewoon helemaal niks meer uit.

Overigens, sorry voor de vele postings achter elkaar, had even niet zo'n zin in copy/paste enzo, omdat het allemaal wat traag gaat. Invoeren gaat sneller.
  maandag 16 april 2007 @ 14:50:53 #128
129586 klara12
fly with the wind
pi_48381859
Gia,

Je mag van je vader er niet meer over zeggen!!!! Maar je mag wel je zus laten weten hoe jij er over denkt. De verhoudingen rommelen toch. Jij blijft boos. Want je mag je zus niet zeggen hoe jij erover denkt!!!

Kom op zeg! Hou oud ben je? En ik weet die is heel flauw. Ik weet uit eigen ervaring, het wel vertellen aan je zus lucht heel erg op. Want het blijft anders knagen en vreten. Voor mij maakte het de verdere familie bijeenkomsten aangenamer. En je kunt zoals gezegd tijdens een feest enzo met gemak iemand ontwijken.

Gewoon als zelfstandige eenheid een beslissing nemen. En niet als onderdeel van de familie. Je zus en zwager mogen best weten wat jij er van vindt. Wel de emotie eraf halen. Vertel ook even als je zus te vertrouwen is dan is het helemaal geen probleem om een notariele acte te ondertekenen en afbetalingen af te spreken. Doen personen die te vertrouwen zijn heel graag. Wel alles op een nette toon.

Ben jij er vanaf. Kun je gezellig er zijn voor je nichtjes communie en als zus gaat klagen bij je ouders. Zelfde houding aannemen. Geen emoties, en zeggen dat jij niet verantwoordelijk bent voor daden van je zus. Of als ze gaat klagen over een gesprek wat jij met haar hebt gevoerd.

Ik wens je veel sterkte in het nemen van een beslissing.

Niks doen zorgt alleen maar voor ,etter, proactiviteit zorgt voor doorstroming en er zelf geen last meer van hebben.
pi_48385423
Nou, dit mag wel naar R&P ipv WGR.

Als de situatie is zoals Gia voorstelt heeft zij groot gelijk.
Ik zie twee mogelijkheden voor Gia:

1) Op je gelijk blijven staan en hopen dat de zus tot inkeer komt.

2) Accepteren dat je kwijt bent wat je geleend hebt en doorgaan.

Ik zou zelf voor de 2e kiezen, al is het wel even slikken.
Ik zeg dat, omdat die eerste keuze gewoon betekent dat je ervoor kiest om in een fantasiewereld te leven. Als je echt fantaseert dat zuslief ooit iets terugbetaalt, leg je alleen maar teleurstellingen voor jezelf klaar, die je in de toekomst weer tegenkomt.
Je kunt wel met je voetje op de grond stampen en roepen 'ik heb gelijk', maar het kost je een hoop energie en het levert geen cent op.

Wat betreft de camera: Pech, laat die bandjes lekker bij een fotograaf of iemand van marktplaats overzetten op DVD. Klaar, camera niet meer nodig. Scheelt een hoop frustratie.

Wat betreft de erfenis: Dat is zuur, maar dat geld is weg. Dat komt echt niet meer terug. Zus heeft dat goed aangevoeld.
Het enige dat jij kunt zeggen (als zus je verwijt dat jij geen geld aan pa en ma geeft) is: "Mijn gift aan mijn ouders is dat ik hun spaargeld niet van ze afneem".
Zelfde geldt voor je ouders: Die hebben gewoon een financiële blunder begaan. Hun spaargeld is weg, het is hun eigen schuld en ze zijn ervoor gewaarschuwd. Jammer, maar helaas. Niet jouw schuld en niet jouw probleem. Als ze geld van je willen lenen zou ik keihard voorstellen om het terug te halen bij degene waar ze het aan hebben uitgeleend.

Jij kunt blijven drammen over hoeveel gelijk je hebt, hoe fout jouw zus is, en hoe jij het vantevoren gezegd hebt. En wat levert het op? Je mag van je ouders je mond houden want jij stookt de ruzie op.

Ik zou er dus voor kiezen om alle emoties in een plastic zakje bij de vuilnis te zetten.
TS is een vrouw, en als ik haar verhaal zo lees geniet ze gewoon van die emoties, dus dat zal ze wel niet doen.
Maakt ook weinig uit. Het netto resultaat is hetzelfde: nul komma nul.
Het kost TS alleen wat meer energie.

[ Bericht 7% gewijzigd door mgerben op 16-04-2007 16:58:59 ]
  maandag 16 april 2007 @ 18:21:56 #130
3542 Gia
User under construction
pi_48388014
Denk dat ik ook voor optie 2 ga. Met die aanvulling dat ik van plan ben met mijn leven door te gaan, desnoods zonder de verplichte familiebezoekjes. Zo gezellig zijn die nu ook weer niet.

Ga er gewoon geen energie meer in steken en wacht gewoon af. Ze weten hoe ik erover denk, ik weet me gesteund door mijn oudste zus, wat me gewoon heel veel waard is.

Dus, ik ga vanavond lekker met mijn vriendin zwemmen en probeer er verder niet meer aan te denken.

Ben wel heel blij met het medeleven van de meeste fokkers in dit topic. Doet me echt goed. En mocht zusjelief dit onder ogen krijgen, dan ziet ze meteen dat wildvreemde mensen i.t.t. haar vriendenkliekje er toch wel anders over denken dan zij.

Ga nu mijn zwemspullen pakken.
pi_48388147
Veel plezier ... niet verzuipen he.
pi_48394868
Die camera is de moeite niet meer waard en voor het principe is het al veel te laat, al zou je dat ding nu terug krijgen, de boel is al lang verpest, toch?

Dan zou ik het inderdaad nie tnu op de spits drijven, heel misschien dat ze ooit - jew eet het nooit - nog het licht gaat zien.

Meest irritante lijkt me gewoon dat zoiets een rechtsreekse belemmering is en negatief drukt op de familiebanden.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 17 april 2007 @ 07:39:27 #133
3542 Gia
User under construction
pi_48405951
quote:
Op maandag 16 april 2007 21:20 schreef DIGGER het volgende:
Dan zou ik het inderdaad nie tnu op de spits drijven, heel misschien dat ze ooit - jew eet het nooit - nog het licht gaat zien.
Uhuh, als ik de jackpot zou winnen bij de lotto, misschien. Eerder niet.
pi_48405987
quote:
Op donderdag 12 april 2007 12:02 schreef Gia het volgende:

[..]

t Is een videocamera die nieuw 1200 gulden heeft gekost.
't Gaat om mijn zus, die leende het ding ruim 10 jaar geleden, omdat ze naar Canada gingen.
Ik denk dat als je dat ding tegenwoordig op marktplaats zou zetten je nog geld toe zou moeten geven...

Maar tis een principe kwestie snap ik.
  dinsdag 17 april 2007 @ 11:37:49 #135
3542 Gia
User under construction
pi_48411772
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 07:45 schreef theduellist76 het volgende:

[..]

Ik denk dat als je dat ding tegenwoordig op marktplaats zou zetten je nog geld toe zou moeten geven...

Maar tis een principe kwestie snap ik.
Het gaat inderdaad niet om de waarde. Maar ik heb zelf ook kinderen die het leuk vinden om er filmpjes me te maken. Daardoor miste ik hem een jaar of wat terug. Nu ik weet waar ie is, wil ik hem gewoon terug.

Daarbij is het natuurlijk echt van de gekke als je iets leent en het als je eigendom beschouwd, alleen omdat de eigenaar er nooit om gevraagd heeft. Je hoort iets wat je leent zo snel mogelijk terug te geven.
pi_48412391
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:37 schreef Gia het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad niet om de waarde. Maar ik heb zelf ook kinderen die het leuk vinden om er filmpjes me te maken. Daardoor miste ik hem een jaar of wat terug. Nu ik weet waar ie is, wil ik hem gewoon terug.

Daarbij is het natuurlijk echt van de gekke als je iets leent en het als je eigendom beschouwd, alleen omdat de eigenaar er nooit om gevraagd heeft. Je hoort iets wat je leent zo snel mogelijk terug te geven.
En zijn er al vorderingen of verdoe je liever je tijd met het discussieren over dat je het terug wilt krijgen?
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:10:24 #137
3542 Gia
User under construction
pi_48412886
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 11:56 schreef arexes het volgende:

[..]

En zijn er al vorderingen of verdoe je liever je tijd met het discussieren over dat je het terug wilt krijgen?
Heb er gisteren nog met mijn oudste zus over gesproken. Zij heeft doorgegeven dat mijn zusje mij moet bellen, omdat ik al verschillende keren gebeld heb en er niet wordt teruggebeld.

Ik heb zo'n vermoeden dat mijn ouders het er wel met haar over gehad hebben, maar dat zij simpelweg gezegd heeft de camera niet terug te geven, omdat ik er al die jaren niet naar gevraagd had. En uiteraard is mijn moeder het daar dan mee eens.
Mijn vader is altijd iemand geweest die eerlijkheid hoog in het vaandel heeft staan, maar nu schijnbaar de strijd gestaakt heeft. De wil van zusje is nu wet bij ons in de familie en ik krijg alleen te horen dat mijn vader zich er niet mee wil bemoeien. Gewoon heel zwak.

Ik heb er al persoonlijk om gevraagd, ik heb verschillende keren gebeld en ik heb een mailtje gestuurd. Nergens wordt op gereageerd. Mijn ouders steunen schijnbaar haar hierin. Prima. Heb ik geen behoefte meer aan het dagelijkse kopje thee en praatje, heb ik ook geen behoefte meer om nog iets voor mijn ouders te doen. Elk advies wat ik ze gegeven heb over hun geldzorgen, heeft mijn moeder gewoon weggeveegd. Mijn moeder wil niet minder uitgeven, punt. Prima, kom dan niet bij mij zeuren en laat mij met rust.

Naar mijn zusje ga ik sowieso niet meer. Stuur mijn nichtje wel een leuke kaart met wat geld.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:24:34 #138
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48413341
quote:
Op maandag 16 april 2007 14:29 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind echt dat je gewoon eerst eens een topic helemaal moet lezen voordat je met je vooroordelen komt.
Da's pas zwak.
Ik blijf bij mijn punt, dat je familiezaken zelf moet oplossen en niet van een Fok!ker een bruikbare oplossing zult vinden, omdat niemand exact kan inschatten wat de verhouding is tussen jou en deze zus.
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:31:43 #139
3542 Gia
User under construction
pi_48413571
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:24 schreef Goofup het volgende:

[..]

Ik blijf bij mijn punt, dat je familiezaken zelf moet oplossen en niet van een Fok!ker een bruikbare oplossing zult vinden, omdat niemand exact kan inschatten wat de verhouding is tussen jou en deze zus.
Ik opende het topic om te vragen of er juridisch iets mogelijk is. Dus daarom, eerst alles lezen voordat je met onzinnige reakties komt. Je hebt schijnbaar niet eens de OP gelezen.
  dinsdag 17 april 2007 @ 12:45:36 #140
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48414020
Het met je eigen zus zover laten komen dat je d'r juridisch wilt gaan dwingen een videocamera, die je na 10 jaar pas mist en eigenlijk niet dringend meer nodig hebt, terug te laten geven, dat is in mijn ogen onzinnig. Mijn reactie hierop is in jouw ogen weer onzinnig.
Kortom... iets met golflengte...
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:09:01 #141
3542 Gia
User under construction
pi_48414941
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 12:45 schreef Goofup het volgende:
Het met je eigen zus zover laten komen dat je d'r juridisch wilt gaan dwingen een videocamera, die je na 10 jaar pas mist en eigenlijk niet dringend meer nodig hebt, terug te laten geven, dat is in mijn ogen onzinnig.
Zij laat het toch zover komen!! Ze kan ook gewoon meteen als ik erom vraag dat ding teruggeven.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:16:14 #142
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48415194
quote:
Zij laat het toch zover komen!!
zo'n reactie is misschien precies de rede waarom Artbij eerder een schatting naar je leeftijd maakte van onder de 18 jaar.
Het zal wel zijn reden hebben dat je zus het niet teruggeeft en jij zal wel een dieper liggende reden hebben dan de camera zelf, anders vind ik niet alleen je reactie kinderachtig
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 17 april 2007 @ 13:19:52 #143
3542 Gia
User under construction
pi_48415337
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:16 schreef Goofup het volgende:

[..]

zo'n reactie is misschien precies de rede waarom Artbij eerder een schatting naar je leeftijd maakte van onder de 18 jaar.
Het zal wel zijn reden hebben dat je zus het niet teruggeeft en jij zal wel een dieper liggende reden hebben dan de camera zelf, anders vind ik niet alleen je reactie kinderachtig
Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.

Ik vind er niks kinderachtigs aan als ik netjes vraag of de camera een keer terug kan komen. En vervolgens, als er na twee maanden nog niks gebeurd is, een paar keer te bellen. Komt daar geen reaktie op een mailtje te sturen, waar vervolgens ook niet op gereageerd wordt en dat ik dan eens hier informeer of er juridisch iets tegen te doen is.

Dat jij dergelijk, vrij normaal gedrag, kinderachtig vindt, doet mij vermoeden dat jij nogal dom bent.
pi_48415580
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.

Ik vind er niks kinderachtigs aan als ik netjes vraag of de camera een keer terug kan komen. En vervolgens, als er na twee maanden nog niks gebeurd is, een paar keer te bellen. Komt daar geen reaktie op een mailtje te sturen, waar vervolgens ook niet op gereageerd wordt en dat ik dan eens hier informeer of er juridisch iets tegen te doen is.

Dat jij dergelijk, vrij normaal gedrag, kinderachtig vindt, doet mij vermoeden dat jij nogal dom bent.
Ik vind het van beide kanten vrij kinderachtig maar aangezien ik niet jullie familiegeschiedenis ken doe ik daar geen uitspraken over.

Desalniettemin denk ik dat het gewoon mogelijk moet zijn om vragen te kunnen stellen, aan de andere kant vind ik dat het ook weer mogelijk moet zijn om daar commentaar op te geven.
Een pessimist is een goed geinformeerde optimist.
pi_48416821
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:
Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.
Je kind is ook VMBO'er, leuk hoe je over hem denkt

Verder begrijp ik jouw principiële kant, maar andersom net zo goed. Je leent 10 jaar geleden een camera uit van nu ds 12 jaar oud. Er wordt verder geen woord meer over gerept dus het wordt min of meer als gegeven beschouwd. Maar nu is het min of meer bonje en zou je toch wel graag die camera willen geven aan je zoon dus ga je hem maar weer na 10 FUCKING jaren terug vragen

Op de basisschool had ik ook zo'n vriend die zelf gemaakte tollen had en die gaf er ook 1 aan mij. Maar als we ruzie kregen moest ik hemm weer terug geven
  dinsdag 17 april 2007 @ 14:13:45 #146
3542 Gia
User under construction
pi_48417579
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:55 schreef worldpimber het volgende:

[..]

Je kind is ook VMBO'er, leuk hoe je over hem denkt

Verder begrijp ik jouw principiële kant, maar andersom net zo goed. Je leent 10 jaar geleden een camera uit van nu ds 12 jaar oud. Er wordt verder geen woord meer over gerept dus het wordt min of meer als gegeven beschouwd. Maar nu is het min of meer bonje en zou je toch wel graag die camera willen geven aan je zoon dus ga je hem maar weer na 10 FUCKING jaren terug vragen [afbeelding]

Op de basisschool had ik ook zo'n vriend die zelf gemaakte tollen had en die gaf er ook 1 aan mij. Maar als we ruzie kregen moest ik hemm weer terug geven
Is ook nogal te vergelijken, een tol of een videocamera.
Als ik een paar jaar geleden wist waar hij was, had ik hem wel eerder teruggevraagd.
De eerste 6 jaar nadat ik het ding uitgeleend had, zaten we zelf in een civiele procedure verwikkeld, waardoor ik daar niet zo mee bezig was.

Als zij het ding gewoon hadden teruggeven toen ze terugkwamen uit Canada, zoals het hoort als je iets leent, dan had ik al die jaren opnamen kunnen maken van mijn kinderen. Kon ik nu dus niet.
En ja, daar ben ik gewoon gefrustreerd door.

Dat jij dat niet kunt begrijpen, zegt eigenlijk meer over jou, dan over mij.

En dat mijn kids op vmbo zitten. Tja, koksschool is er nu eenmaal niet op havo niveau en de oudste gaat na volgend jaar naar de havo. Overigens, al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:22:01 #147
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48420713
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 13:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Ik vind jouw reakties gewoon dom. Zal wel een vmbo-achtergrond zijn of zo. Moet haast wel.
Dan kan ik je 'teleurstellen', dan schat je mij flink te laag in.
quote:
Ik vind er niks kinderachtigs aan als ik netjes vraag of de camera een keer terug kan komen. En vervolgens, als er na twee maanden nog niks gebeurd is, een paar keer te bellen. Komt daar geen reaktie op een mailtje te sturen, waar vervolgens ook niet op gereageerd wordt en dat ik dan eens hier informeer of er juridisch iets tegen te doen is.
Ik las alleen terug dat je het via via gevraagdhebt, danwel geprobeerd hebt te vragen en dat de enige directe vraag via de mail is gebeurd en je een paar dagen na het versturen ervan een topic opent over het eventueel juridisch aanpakken van je zus
quote:
Dat jij dergelijk, vrij normaal gedrag, kinderachtig vindt, doet mij vermoeden dat jij nogal dom bent.
Ik bekijk het verhaal als buitenstaander (zoals iedere fok!ker hier is, behalve jij) en ik geef toe dat ik behoorlijk zwart-wit antwoord, maar ik probeer op die manier kenbaar te maken dat ik het niet vind kunnen dat je zo met een zus omgaat.

Vraag dit niet aan de fok!kers, maar aan je rechtsbijstandsverzekering. maar dat had je zelf ook al bedacht, aangezien je niet zo dom bent als ik
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:25:41 #148
42327 Goofup
Goofy skates regular?!
pi_48420906
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende:

[..]

al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
Vind je het erg ik deze als signature ga gebruiken?
Op dinsdag 17 april 2007 14:13 schreef Gia het volgende over haar kinderen:
al zitten die op het vmbo, ze denken in ieder geval logischer dan goofup.
pi_48421200
Wat ben ik blij dat ik je broer niet ben Gia

Je leent iets uit. 10 jaar lang is het ding wat jou betreft van de aardbodem verdwenen en nu ga je er een complete rel over maken. *iets met volwassen worden mompel*

Is die camera van 1200 gulden, omgerekend tegenwoordig 50 euro het echt waard om je zo druk over te maken. Misschien voor jou wel....

Maar laat ik het zo zeggen, ik ben toch blij dat de meeste mensen uit ander hout gesneden zijn
Profiel opgeheven.
  dinsdag 17 april 2007 @ 15:36:09 #150
3542 Gia
User under construction
pi_48421434
quote:
Op dinsdag 17 april 2007 15:22 schreef Goofup het volgende:
Ik las alleen terug dat je het via via gevraagdhebt, danwel geprobeerd hebt te vragen en dat de enige directe vraag via de mail is gebeurd en je een paar dagen na het versturen ervan een topic opent over het eventueel juridisch aanpakken van je zus
Nee, ik heb het in eerste instantie op de man af gevraagd. De 'man' van mijn zus, dus. Hij heeft destijds de camera hier opgehaald en nooit teruggebracht. Aan hem heb ik het ook persoonlijk gevraagd. Pas 2 maanden later ben ik gaan bellen. Toen er niet teruggebeld werd, gaan mailen.
quote:
Ik bekijk het verhaal als buitenstaander (zoals iedere fok!ker hier is, behalve jij) en ik geef toe dat ik behoorlijk zwart-wit antwoord, maar ik probeer op die manier kenbaar te maken dat ik het niet vind kunnen dat je zo met een zus omgaat.
Je reakties worden ineens een stuk volwassener, eerlijk gezegd. Maar inderdaad, zo hoort mijn zus niet met mij om te gaan. Een beetje fatsoen tonen, door gewoon terug te bellen, zou toch wel het minste zijn.
quote:
Vraag dit niet aan de fok!kers, maar aan je rechtsbijstandsverzekering. maar dat had je zelf ook al bedacht, aangezien je niet zo dom bent als ik
Op Fok komen heel veel verschillende mensen. Ik hoopte dat iemand dit al eens aan de hand had gehad of dat één van de juristen hier een antwoord op hadden geweten.
Dat zo'n vraag verzand in voor en tegenstanders van mij dan wel mijn zus, kun je inderdaad verwachten. Daar was ik niet zo zeer op uit. Ik wilde liever gewoon een droog antwoord op mijn vraag.
Als het topic dan toch een andere kant uitgaat en mensen willen weten wat de achtergrond is, omdat zij anders niet in staat zijn een goed antwoord te geven, dan vertel ik dit. Waardoor er weer andere dingen bijkomen, enz..... Ach, je kent Fok. Zo gaat dat.

In eerste instantie had ik de andere kwestie hier buiten willen laten, omdat het eigenlijk ook los staat van elkaar. Maar eigenlijk is het ook weer exact hetzelfde. Haar wil geschiede en mijn ouders leggen zich daar bij neer c.q. trekken haar partij. De gevolgen zijn behoorlijk emotioneel. Dit soort zaken zijn in het verleden al weleens vaker voorgekomen. Ik heb besloten dit keer voet bij stuk te houden. Als men dit hier kinderachtig vindt, het zij zo. Dat zijn nogal geen mensen waar ik dagelijks mee te maken heb, dus dat raakt me niet zo.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')