abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:18:07 #1
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48195226
Hellew klussers!

29 juni krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis (aan de overkant ) waar we meteen goed doorheen waaien.
Daar hoort ook een nieuwe badkamer bij!

Nu hebben we ons door de man die waarschijnlijk de badkamer komt plaatsen een stoomcabine van Revital laten aansmeren. Hij verdiend hier niets aan maar heeft hem zelf ook en was groot fan.

Deze cabine bleek uiteindelijk iets duurder te zijn dan de glazen wanden die we zouden willen incl kranen e.d. dus het was geen grote stap om voor de cabine te gaan.

Wat kan ie allemaal? Het is eigenlijk gewoon belachelijk maar hier komt het:

Uitrusting:
- Digitaal bedieningspaneel
- Afstandsbediening
- Thermostaatkraan
- Dakdouche
- Massagejets: zij- / rugjets
- Handdouche op glijstang
- Stoomgenerator
- Ventilator
- Chromotherapie
- Aromatherapie
- Ozonizer
- FM radio met speakers
- Audio-in aansluiting (iPod!)
- Veiligheidsglas
- Designzitje
- Spiegel
- Afneembare douchbakplint
- Shampoorek

Ik heb ook geen idee wat ik met die afstandsbediening moet, behalve mijn vriendin pesten

Nu heb ik wel het idee dat we hem gaan gebruiken. Aromatherapie kan erg lekker zijn als je verkouden bent. Nu gooi ik het in bad (de olie), dat kan dan straks ook in deze douche. Al met al ben ik er wel zeker van dat dit geen slechte aankoop is. Ook gezien de prijs.

Ik vraag me wel af of er hier mensen zijn met een stoomcabine en hoe deze bevalt?
Trotse mamma :)
pi_48195331
Ik ben jaloers..............
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:24:02 #3
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_48195561
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 22:18 schreef Faithz het volgende:
Hellew klussers!

29 juni krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis (aan de overkant ) waar we meteen goed doorheen waaien.
Daar hoort ook een nieuwe badkamer bij!

Nu hebben we ons door de man die waarschijnlijk de badkamer komt plaatsen een stoomcabine van Revital laten aansmeren. Hij verdiend hier niets aan maar heeft hem zelf ook en was groot fan.

Deze cabine bleek uiteindelijk iets duurder te zijn dan de glazen wanden die we zouden willen incl kranen e.d. dus het was geen grote stap om voor de cabine te gaan.

Wat kan ie allemaal? Het is eigenlijk gewoon belachelijk maar hier komt het:

Uitrusting:
- Digitaal bedieningspaneel
- Afstandsbediening
- Thermostaatkraan
- Dakdouche
- Massagejets: zij- / rugjets
- Handdouche op glijstang
- Stoomgenerator
- Ventilator
- Chromotherapie
- Aromatherapie
- Ozonizer
- FM radio met speakers
- Audio-in aansluiting (iPod!)
- Veiligheidsglas
- Designzitje
- Spiegel
- Afneembare douchbakplint
- Shampoorek

Ik heb ook geen idee wat ik met die afstandsbediening moet, behalve mijn vriendin pesten

Nu heb ik wel het idee dat we hem gaan gebruiken. Aromatherapie kan erg lekker zijn als je verkouden bent. Nu gooi ik het in bad (de olie), dat kan dan straks ook in deze douche. Al met al ben ik er wel zeker van dat dit geen slechte aankoop is. Ook gezien de prijs.

Ik vraag me wel af of er hier mensen zijn met een stoomcabine en hoe deze bevalt?
lol yeah sure...
werk zelf ook bij een van de grootste badkamer, tegel en keuken boer van nederland... vraag is, wat is je prijs??
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  dinsdag 10 april 2007 @ 22:31:17 #4
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48196079
Hij verdiend alleen aan de plaatsing en dat is alles. Kost net zoveel als glazen wanden plaatsen etc.

Vraag is: wie heeft er een? Hoe bevalt het? Gebruik je hem vaak?
Trotse mamma :)
pi_48199105
Mijn ouders hebben er een dus toen ik nog thuis woonde douchte ik dagelijks in die cabine. De radio stond standaard iedere dag aan en in 1e instantie werden van alle functies veelvuldig gebruikt gemaakt maar na een tijdje gaat het nieuwe eraf.

Hij is wel erg fijn als je verkouden bent of spierpijn hebt!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_48199860
Niet om je te pesten maar ik voor vaak negatieve verhalen over die alleskunners. Lekkage, te weinig waterdruk. Bovendien moet je met plaatsen rekening houden dat je het in de badkamer krijgt, het is vaak nogal groot.
  woensdag 11 april 2007 @ 08:08:15 #7
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48204316
Oh maar ik wil ook niet alleen maar de positieve dingen horen Ik zal de goede man eens vragen naar de waterdruk. Dat is wel een goede tip.

Lekkage.. dat zullen we zien, hij krijgt 600 euro (vast courtage vanuit de bouwmarkt) voor het plaatsen. Je hebt daar speciale installateurs voor.. schijnt. Dus als het niet goed gebeurd weten we waar we moeten zijn. Dat is dan wel rot maar ja. Heb je niet hetzelfde risico bij een normale douchecabine?

We hebben het opgemeten, hij moet in zijn geheel naar binnen kunnen. Voordeel van een schuifpui en een open (rechte) trap. We hebben een rechthoek gekozen, lijkt me ook wat handelbaarder.


En hij lijkt me idd geweldig bij spierpijn of verkoudheid. Ik neem dan altijd een heet bad met eucalyptus maar ermee stomen lijkt me nog effectiever
Trotse mamma :)
  woensdag 11 april 2007 @ 08:34:55 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_48204646
Heb je een linkje naar wat productinfo??
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 11 april 2007 @ 08:56:43 #9
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48204989
Hier staan er verschillende: http://www.revital-wellness.nl/

Het model wat we gaan bestellen staat er niet bij trouwens maar het is redelijk vergelijkbaar. Ik heb thuis wel een linkje met het exacte model. Prijzen vind je voor te googlen op het model. Dit zijn wel de webshop prijzen zonder installatie maar dat scheelt 300 euro op het materiaal.
Trotse mamma :)
pi_48209954
quote:
Op woensdag 11 april 2007 08:08 schreef Faithz het volgende:


En hij lijkt me idd geweldig bij spierpijn of verkoudheid. Ik neem dan altijd een heet bad met eucalyptus maar ermee stomen lijkt me nog effectiever
Ja je hebt van die theezakjes of koffiepads (althans daar lijkt het op) met allerlei verschillende kruiden en geurtjes.

Het is denk ik zowieso geen verkeerde keuze. Als je hetzelfde kwijt bent voor glazen wanden zou ik ook voor zo'n douche gaan.

Veel plezier ermee!
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
  woensdag 11 april 2007 @ 23:51:13 #11
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_48239594
¤600 euri??? lol
i rest my case
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 12 april 2007 @ 08:17:07 #12
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48244121
quote:
Op woensdag 11 april 2007 23:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
¤600 euri??? lol
i rest my case
Goedzo


Maar niemand ervaring? Er zijn toch wel mensen met zo'n ding?
Trotse mamma :)
  donderdag 12 april 2007 @ 13:55:45 #13
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_48254770
je kan zo een ding makkelijk zelf aansluiten hoor....
je laat je echt naaien door die vent voor 600 euri
bel voor de grap eens naar een sanitair winkel en vraag of t te doen is
ze zullen het beaamen
kan je voor 600 euro wat leuks gaan doen...
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
  donderdag 12 april 2007 @ 15:03:17 #14
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48256784
Dan vervalt mijn garantie. En ik heb geen zin in gezeur over lekken of niet. Daarom laten we het doen. Het valt bij de installateur ook wat goedkoper uit zie ik nu in de offerte.

Wel bedankt voor je tips
Trotse mamma :)
  donderdag 12 april 2007 @ 15:14:08 #15
51435 mrSPLIFFY
Its evolution baby!!
pi_48257031
ja ben ook de rotste niet hoor....
☐ Geschikt | ☑ Ongeschikt
Carved upon my stone my body lie, but still I roam...
pi_48347408
Wij hebben onlangs een Bruynzeel infrarood cabine gekocht. Werkt gewoon op 220V, maar trekt wel meer dan 3500 watt, dus ik heb een aparte groep aangelegd.

Erg lekker en niet zo benauwd als een sauna. Deze kostte EUR. 1200 maar daar ging 15% korting af vanwege een of andere actie.
Tout comprendre ce n'est pas tout pardonner.
pi_48367734
Het nadeel van een stoomcabine is dat je meestal een programma moet afdraaien. Je kan hem niet aanzetten en dan nog even wat anders gaan doen. Je moet er in gaan zitten en de deuren goed sluiten en dan het systeem in werking stellen. Als je 4 á 5 minuten hebt gewacht dan gaat er een beetje stoom opgang komen en dan duurt het nog een aantal minuten voordat de cabine zich heeft gevult. Als je perongeluk tussentijds uitstapt omdat je bv moet plassen dan wordt de thermostaat ontregeld en springt het systeem in een storing of opnieuw op 0. en kan je overnieuw beginnen.
Daarbij komt dat je een stoomcabine niet tegen een buitenmuur kan plaatsen tenzij je deze voorziet van een elektrische verwarmings mat (tenzij je een vrijstaande cabine hebt) In de cabine wordt alles geregeld naar de omgevings themperatuur en een buiten muur is altijd wat kouder als een binnenmuur.

Vraag goed naar de garantie voorwaarden en koop indien mogelijk extra garantie jaren erbij. De apparatuur is helaas erg storings gevoelig en niet aan te raden in gebieden met hard water.
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
  maandag 16 april 2007 @ 08:52:26 #18
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48371354
Bedankt Daar hebben we zeker iets aan. Hier ga ik naar vragen.
Trotse mamma :)
pi_48731139
Ik heb m,n stoomcabine bij www.badwereld.nl in Almere gekocht. Wij hebben de 2 persoons Lanzarotte. En ons bevalt het prima. Ik vind het heerlijk dat stomen. Gemiddeld doe ik dat z,on 2x per week. En veder gebruiken we natuurlijk iedere dag de douche. De zij en rugdouches zijn ook erg lekker als je bv. wat pijn in je rug hebt . Wij hebben er ook kleurentherapie lapen in zitten en dat is leuk maar of het ook echt werkt dat vraag ik me af. Radiootje erin is ook prettig. Er zijn er zelfs met tv erin maar dat vind ik dan weer net iets te overdreven. Als ik zo gek zou gaan doen dan deed ik dat eerder aan het voeteneind van het bad ofzo. Maar goed de stoomcabine kan ik je dus wel aanraden. Kost een paar centen maar wij genieten d,r elke dag van.
  donderdag 26 april 2007 @ 10:58:58 #20
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48731534
Fijn om te horen. Wij gaan er ook definitief voor. Wij hebben ook lichttherapie maar daar ben ik ook een beetje sceptisch over.. Aromatherapie is meer iets wat ik zal gebruiken.

bedankt voor je reactie!
Trotse mamma :)
  maandag 30 april 2007 @ 00:00:32 #21
161756 hierissiedan
second first impression
pi_48854532
het lijkt me ook wel erg leuk! dus ik lees mee.

p.s. Zo ie zo ga ik liever onder de douche dan dat ik in een bad zit, dus kwa ruimte kun je dan het bad opofferen scheelt weer ruimte
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.
pi_48869856
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Wij moesten kiezen tussen een groot bad of een stoomcabine (i.v.m. ruimtegebrek) en hebben uiteindelijk voor een lekker luxe bad gekozen
Vrienden van ons hebben een paar jaar geleden wel een stoomcabine met alles erop en eraan gekocht.
Voor de astronomisch lage prijs van 2000 euro.......
Dat goedkoop meestal duurkoop is, wilden ze toen niet geloven, maar ondertussen ligt het ding op het vuilstort.
Het bleek Chinese prullaria te zijn (logisch voor die prijs) en na een jaar werkte er bijna niets meer zoals het moest werken. Het ergste was nog wel de stoom die vanonder het zitje vandaan kwam en waaraan mijn vriendin letterlijk een brandwond overgehouden heeft.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:26:01 #23
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48879986
Dat is wel heel naar inderdaad.

Wanneer je een revital cabine neemt en het door een erkend installateur laat zetten heb je 2 jaar garantie. Is misschien een tip want binnen 2 jaar moet je dit soort dingen kunnen signaleren.
Trotse mamma :)
  woensdag 2 mei 2007 @ 00:34:32 #24
173440 Jas_Verstoppen
Positive drinking
pi_48912655
Lijkt me best fijn, maar wat een achterlijke prijzen zeg... ga een beetje 7000 euro voor een douche betalen En als je het helemaal gek maakt ¤12.500! (www.badwereld.nl)
Er zit een haar in mijn glas
  woensdag 2 mei 2007 @ 08:12:06 #25
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_48915944
Je hebt ze al tussen de 2000 en 3000 euro (ook van Revital) valt best mee als je even verder shopt.
Trotse mamma :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')