dinsdag 3 april 2007 @ 18:47:13 #1
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_47973760
Ons konijn Bunny zat zojuist in d'r hok met grote ogen naar d'r poot te kijken en die te likken.
Toen we dat zagen zagen we ook bloed op d'r borst en zagen we dat d'r pootje ontzettend aan het bloeden was. We denken dus dat er een nageltje is afgebroken of iets dergelijks. Hebben haar uit het hok gezet en toen ging ze d'r pootje verder schoonmaken. Nu staat ze ook gewoon weer en loopt ze ook gewoon weer. Maar moeten wij hier nog niets mee doen? Schoonmaken of langs de dierenarts hiermee?

Iemand hier misschien ervaring mee?
pi_47973808
Pootje van het konijntje in een bak met bloem zetten, dit stelpt het bloeden. Als het goed is geneest het vanzelf, en zal er weer een nieuw nageltje op groeien. Gaat het onsteken o.i.d. of vertrouw je het toch niet helemaal toch even langs de dierenarts.
Vivre
pi_47973827
Heeft mijn konijn ook een keer gehad. Ik heb toen de dierenarts gebeld en zij zei dat het enige dat ik moest doen het bloeden stelpen (keukenpapiertje erop drukken) was.
pi_47974257
Volgensmij breekt een konijnennagel niet zo maar af. Zijn z`n nagels toevallig ook erg lang want dan zou je een keer moeten knippen. Daarvoor hoef je niet naar de dierenarts want dat kan je prima zelf doen. Gewoon met een scherp electronica-kniptangetje. Eerste nagel voorzichtig mm voor mm doen en dan merk je vanzelf wel aan het konijn wanneer die het voelt dan weet je dus precies hoe ver je kunt knippen bij de andere nagels. Je laat daar nog een stukje tussen zodat je altijd safe zit.
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:48 schreef Strychnine het volgende:
Pootje van het konijntje in een bak met bloem zetten, dit stelpt het bloeden.
mjammjam gepanneerde konijnenbout

[ Bericht 5% gewijzigd door multiplex op 03-04-2007 19:06:57 ]
pi_47974499
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:00 schreef multiplex het volgende:
Gewoon met een scherp electronica-kniptangetje. Eerste nagel voorzichtig mm voor mm doen en dan merk je vanzelf wel aan het konijn wanneer die het voelt dan weet je dus precies hoe ver je kunt knippen bij de andere nagels en je laat daar nog een stukje tussen zodat je altijd safe zit.
Ik zou dus niet zover doorknippen tot je konijn het voelt, want dan zit je al te ver
Je ziet kleurverschil in de nageltjes, dwv bij witte nagels je een roze stukje ziet (leven) en bij zwarte nagels zie je een donkerdere kleur naarmate je dichter bij de voet komt. Daar een paar mm voor knippen, en klaar is kees. Overigens kan je daar gewoon kattennagelknipschaartjes (dit is vast geen nederlands woord) voor kopen. Die hebben een 'rondje' in het midden van de schaar ,waardoor je zeker weet dat je recht knipt.
Vivre
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:09:25 #6
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_47974583
Bedankt voor de tips

nagels knippen doen we regelmatig. Hebben we een speciaal nagelknipschaartje voor voor konijnen. Dus te lang waren ze niet. We hebben een hok met een extra verdieping dus onze konijnen moeten telkens een trapje op naar boven/beneden. Denk dat daar iets verkeerd is gegaan, dat ze daar op de 1 of andere manier achter is blijven haken of iets dergelijks.

Op dit moment ligt ze alweer rustig, af en toe nog haar pootje aan het schoonmaken maar het lijkt niet echt meer te bloeden. Bij ons andere konijntje hebben we het al een keer gehad dat een nageltje is afgebroken, dat bloedde toen ook eventjes maar was zo weer over en bloedde minder. Die nagel was toen echt weg, bij Bunny zit er nog wel een nagel.

We houden het in de gaten!
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:11:51 #7
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_47974689
Ik zou het beest gewoon opeten, hij is toch al kapot.
  dinsdag 3 april 2007 @ 19:13:19 #8
38920 dutchdevil
Bunny phone home
pi_47974753
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:11 schreef WiXX het volgende:
pi_47977876
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 19:11 schreef WiXX het volgende:
Kssttt, ga maar weer terug naar ONZ,
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
http://www.librarything.com/catalog/senesta

Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')