index       planes, trains & automobiles
PI motor uitlaat onder auto!
bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
Topicgallery™ :
jitzzzze
Banaan in je oor
maandag 2 april 2007 @ 11:03 (#26) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 11:03 schreef rival het volgende:

[..]

scherp
En dat voor een maandagochtend

Bananen kijken?
MyBrute
Je kan er gewoon niet mee omgaan.
Deze post werd mede mogelijk gemaakt door Chiquita; banaan zoals banaan bedoeld is!

Paddy_NL
maandag 2 april 2007 @ 13:55 (#27) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 10:39 schreef rival het volgende:wij willen graag motordempers vanwege het superieure geluid (er is toch een een TVR met motoruitlaten?)
Yep, vooral bij de eerste versie van de Sagaris is het duidelijk te zien

my 2008 season: Sebring ALMS / Brands Hatch A1GP / Spa LMS / Le Mans 24h / Nürburgring LMS / Silverstone LMS / Zandvoort A1GP
.
Absolut Drinking for Holland

Neluhz
maandag 2 april 2007 @ 17:14 (#28) 

Collega van mij had een motor uitlaat onder zijn mini cooper, ik dacht een uitlaat van een zx12 ofzo..
leuk carbonnen pijpje aan de zijkant, zag er goed uit en klonk ook nog eens heerlijk..
hoe dat bij een 2500 zal zijn kan ik niet zeggen, op een gekietelde 1300 klonk het goed..

Youp
Jaap!
maandag 2 april 2007 @ 17:21 (#29) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 10:39 schreef rival het volgende:

[..]

misschien was ik daar niet duidelijk in, het gaat echt alleen om de demper. de uitlaat van voor tot achter willen we graag zelf maken..... maar een demper, dat wordt een ander verhaal..

wij willen graag motordempers vanwege het superieure geluid (er is toch een een TVR met motoruitlaten?) en om anders te zijn dan anderen. zo een standaard remus kreng heeft toch iedere sjonny? daar willen wij niet mee geassocieerd worden haha. geen plastic bouwpakketjes hier.
sport dempers voor een motor zijn gewoon open dempers, je moet de maat die je hele uitlaatlijn dadelijk heeft even nemen, daar het oppervlak van berekenen en datzelfde doen voor de motordemper die je neemt. waarschijnlijk heb je aan 1 dikke open demper genoeg aangezien motoruitlaten meestal erg dik zijn ivm zo min mogelijk weerstand. koppel heeft een motor niet nodig, vandaar.

voor het geluid maakt het geen hol uit of je een motor demper neemt of wat anders, motor dempers zijn gewoon open dempers. als je die voor je auto kan krijgen zal het ongeveer het zelfde klinken. tuurlijk heb je wel verschillen tussen dempkarakteristieken van verschillende motoruitlaten.

Hopeloos benzine verslaafd

lipje
aka cK1
maandag 2 april 2007 @ 19:05 (#30) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 10:32 schreef rival het volgende:

[..]

wel als ik voor open einddempers ga
open einddempers bestaan niet. t Zijn dan geen dempers

Nu ook Alfist
Return of the Unox-muts

2biergraag
maandag 2 april 2007 @ 19:10 (#31) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 19:05 schreef lipje het volgende:

[..]

Bullshit.

In Belgie en Duitsland rijdt men veel met motoreind dempers. Wat van belang is is natuurlijk de diameter. Een sportdemper kun je vaak helemaal doorheen kijken.

Verder vind ik het wel het toppunt van pauperigheid.

2 bier graag..
Dank U

Youp
Jaap!
maandag 2 april 2007 @ 21:59 (#32) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 19:05 schreef lipje het volgende:

[..]

holle pijp met gaatjes, buis er omheen, buis vullen met dempwol en u bent klaar... geen weerstand, wel demping

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 10:25 (#33) 

youp en neluhz bedankt.

2bier, natuurlijk is dat pauper wat jij daar laat zien. maar dat gebeurt deze bmw niet hoor. de eigenaar is heel duidelijk dat hij geen sjonny auto wilt. alles blijft originele look. de bumpers zelfs, die worden alleen iets verlengt. de voorlampen blijven hetzelfde (wel angel eyes) de vorm van de achterlichten blijft hetzelfde alleen die gaan we voorzien van led verlichting (zodra we daar wat info voor hebben ghehe)

You can Pay for School but You can't buy Class!
Don't like Understeer but Oversteer is Cool
Fuck them new model cars we ridin' old school!

Oosthoek
Homo SAABiens
dinsdag 3 april 2007 @ 14:18 (#34) 

Waarom wil je het eigenlijk?

daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis

BertV
dinsdag 3 april 2007 @ 14:24 (#35) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 21:59 schreef Youp het volgende:

[..]

[afbeelding]

holle pijp met gaatjes, buis er omheen, buis vullen met dempwol en u bent klaar... geen weerstand, wel demping
Ik heb precies dezelfde uitlaat. Standaard zit er zo'n "pijp met gaatjes" achterin, de zgnd noisekiller.
Deze is er met 1 schroef uit te halen. Je hebt dan een bak (onnodig) lawaai extra terwijl de meeste vermogenswinst in het voorste gedeelte zit.

Yamaha XJ900S Diversion | Toyota Aygo

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 14:24 (#36) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:18 schreef Oosthoek het volgende:
Waarom wil je het eigenlijk?
geloof dat dat er al staat hoor. vanwege dat we het willen!

is eens wat anders dan remus oid. en we hopen dat er een wreed geluidje mee geproduceerd wordt.

Oosthoek
Homo SAABiens
dinsdag 3 april 2007 @ 14:31 (#37) 

Had ik ff gemist, sorry

deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis

Oosthoek
Homo SAABiens
dinsdag 3 april 2007 @ 14:32 (#38) 

quote:
Op maandag 2 april 2007 13:55 schreef Paddy_NL het volgende:

[..]

Yep, vooral bij de eerste versie van de Sagaris is het duidelijk te zien

[afbeelding]
Weet niet of dat noodzakelijk motordempers zijn. Die dempers zijn gewoon zo geplaatst omdat de uitlaatweg te lang was om recht onder de auto te verwerken. Deze manier zou de ideale vermogenafgifte realiseren.

deed het licht uit

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 14:35 (#39) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:32 schreef Oosthoek het volgende:

[..]

Weet niet of dat noodzakelijk motordempers zijn. Die dempers zijn gewoon zo geplaatst omdat de uitlaatweg te lang was om recht onder de auto te verwerken. Deze manier zou de ideale vermogenafgifte realiseren.
ik d8 dat het zo direct van een motorfiets kwam, maar nu blijkt dat tvr deze uitlaat zelf heeft ontworpen bij de sagaris en komt het erop neer dat het een tvr (dus auto) uitlaat is. echter wel vanuit het principe van een motordemper ofzo???????

WhoTheMan
FU
dinsdag 3 april 2007 @ 15:39 (#40) 

Hayabusa uitlaat op een s2000

http://videos.streetfire.(...)1c1-98a600dfd068.htm

FU

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 15:56 (#41) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 15:39 schreef WhoTheMan het volgende:

whaha wat een neppe gast, ik drift nog beter met een 316 dan dat!
maareuhm, hoe weet je dat het een hayabusa uitlaat is? (het klinkt wel magisch)

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] dinsdag 3 april 2007 @ 17:31 (#42) 

quote:

Vroeger 'kende' ik iemand die een motoruitlaat onder z'n Prelude 2.2vtec had..., maakt flink wat herrie

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 18:33 (#43) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 17:31 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Vroeger 'kende' ik iemand die een motoruitlaat onder z'n Prelude 2.2vtec had..., maakt flink wat herrie
hard en goed? of hard en "daar gaat weer zo een sjonny"?

Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
[ Moderator ] dinsdag 3 april 2007 @ 18:48 (#44) 

Uhhmmm, het is +/-10 jaar geleden. Dus toen was ik 17... maw, herrie was sowieso goed vond ik toen

Klussen met AR
Schilderen met AR
Gehobby met AR

Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?

-Muse-
Veritas
dinsdag 3 april 2007 @ 18:54 (#45) 
quote:

Haha dat is wel een kicke geluid!
btw, wat rijdt die dude slecht zeg

rival
dinsdag 3 april 2007 @ 19:09 (#46) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 18:54 schreef -Muse- het volgende:

[..]

Haha dat is wel een kicke geluid!
btw, wat rijdt die dude slecht zeg
ja het geluid klinkt mooi. maar zo hard, daar wil ik hier in holland niet mee rijden haha.... dan heb ik niet oom, maar de hele familie agent achter me aan!

die gast rijd idd beroerd, en dat soort mensen hebben dan zo een auto....

Youp
Jaap!
woensdag 4 april 2007 @ 23:36 (#47) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:24 schreef BertV het volgende:

[..]

Ik heb precies dezelfde uitlaat. Standaard zit er zo'n "pijp met gaatjes" achterin, de zgnd noisekiller.
Deze is er met 1 schroef uit te halen. Je hebt dan een bak (onnodig) lawaai extra terwijl de meeste vermogenswinst in het voorste gedeelte zit.
dat is onzin.

de demper zelf is een holle pijp met gaatjes en dempwol er omheen. sommige dempers zijn inderdaad voorzien van een uitschroefbare DB killer. in de vorm van een roostertje of een pijpje. de mijne heeft die niet. als je er een DB killer in schroeft ben je wel een lading vermogen kwijt. de meeste vermogenswinst bij een motor komt er uit dat de motor al zijn gassen kwijt kan zonder weerstand. de voorbocht helpt hierbij omdat de diameter groter is maar wanneer je er een DB killer in schroeft maak je dit effect ongedaan.

Youp
Jaap!
woensdag 4 april 2007 @ 23:38 (#48) 

quote:
Op dinsdag 3 april 2007 14:35 schreef rival het volgende:

[..]

ik d8 dat het zo direct van een motorfiets kwam, maar nu blijkt dat tvr deze uitlaat zelf heeft ontworpen bij de sagaris en komt het erop neer dat het een tvr (dus auto) uitlaat is. echter wel vanuit het principe van een motordemper ofzo???????
het is gewoon het principe van een open demper. niks motor demper of auto demper... in de autoracerij worden deze ook gewoon gebruikt

rival
donderdag 5 april 2007 @ 09:54 (#49) 

quote:
Op woensdag 4 april 2007 23:36 schreef Youp het volgende:

[..]

dat is onzin.

de demper zelf is een holle pijp met gaatjes en dempwol er omheen. sommige dempers zijn inderdaad voorzien van een uitschroefbare DB killer. in de vorm van een roostertje of een pijpje. de mijne heeft die niet. als je er een DB killer in schroeft ben je wel een lading vermogen kwijt. de meeste vermogenswinst bij een motor komt er uit dat de motor al zijn gassen kwijt kan zonder weerstand. de voorbocht helpt hierbij omdat de diameter groter is maar wanneer je er een DB killer in schroeft maak je dit effect ongedaan.
als het zonder weerstand eruit kan, helpt het aan de pk's bij hoge toeren. als het een beetje tegendruk heeft (niet teveel) dan zou het weer beter zijn voor het koppel bij lagere toeren als ik het goed begrepen heb! (en dat is ook eigenlijk de bedoeling)

PallominnoXIII
Ik haat mijn nickname.
donderdag 5 april 2007 @ 10:11 (#50) 

Je zou ook een Apex 3' catback system kunnen monteren.. ook open demper.. dát geeft zeker wel een leuk geluidje op een 6 pittert.

Op zondag 30 juli 2006 01:20 schreef Chiwakka het volgende:
Ik ben ooit Cremi-Clown geweest, maar toen ik binnenkwam en "verassing" riep, was de pret er blijkbaar al snel af ...

bekijk topic op één pagina  |  pagina: 1 2 3
index       planes, trains & automobiles
motor uitlaat onder auto!
nieuwe topics | actieve topics | online users | top 500