abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 april 2007 @ 23:29:46 #1
3185 Adelante
To let it go now
pi_47910338
Deel hier je ervaringen over bezochte sauna's en stel je vragen aan frequent gebruikers:



vorige delen:
Sauna reviews
Sauna reviews deel 2
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 1 april 2007 @ 23:34:30 #2
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47910514
wat een meningen over mijn sauna bezoek
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:34:43 #3
18653 crew  D.
pi_47910660
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:29 schreef Adelante het volgende:
Deel hier je ervaringen over bezochte sauna's en stel je vragen aan frequent gebruikers:

[afbeelding]

vorige delen:
Sauna reviews
Sauna reviews deel 2
Vrouwen die in bikini in de sauna zitten
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 1 april 2007 @ 23:38:56 #5
3185 Adelante
To let it go now
pi_47910691
Ik moest wel aan de policy denken jah!
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_47910796
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:38 schreef Adelante het volgende:
Ik moest wel aan de policy denken jah!

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:43:23 #7
18653 crew  D.
pi_47910856
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vrouwen die in bikini in de sauna zitten
Ik wilde er ook al iets over zeggen, maar vond dat te off-topic

Daarbij zag ik dat er op de plaatjes van de link die ik plaatste ook in badkledij getooide saunagangers stonden
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:44:06 #8
18653 crew  D.
pi_47910885
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:41 schreef Isabeau het volgende:

[..]

[afbeelding]
mensen die er een handdoekje voorhouden

  zondag 1 april 2007 @ 23:46:16 #9
3185 Adelante
To let it go now
pi_47910952
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:44 schreef D.Rose het volgende:

[..]

mensen die er een handdoekje voorhouden

Laat nog wat ter verbeelding over, hoewel vrouwen zoiets niet helemaal moeten omknopen natuurlijk
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  Moderator zondag 1 april 2007 @ 23:49:53 #10
18653 crew  D.
pi_47911099
quote:
Op zondag 1 april 2007 23:46 schreef Adelante het volgende:

[..]

Laat nog wat ter verbeelding over, hoewel vrouwen zoiets niet helemaal moeten omknopen natuurlijk
Zolang ze niet met de benen wijd gaan zitten (en dat doen ze meestal niet) blijft er genoeg ter verbeelding over hoor
pi_47912995
ik zou wel heel graag dit willen doen: saunanachten
pi_47914914
Even een TVPtje !

Mijn 10 badenkaart op de sauna in joure www.dewoudfennen.nl is op , twijfel nu over een 50tig badenkaart maar die moet dan op in 18 maanden. Dus 25 keer sauna met 2 man , in 18 maanden.....
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 2 april 2007 @ 09:45:51 #13
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_47916541
Terugvindsaunaplein!

MissyMiriam, ik zou ook gewoon weglopen hoor . goed dat je de volgende keer je mond open wilt trekken! Ben benieuwd of je het ook echt gaat doen
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Moderator maandag 2 april 2007 @ 10:53:47 #14
18653 crew  D.
pi_47918236
quote:
Op maandag 2 april 2007 07:40 schreef Joene het volgende:
Even een TVPtje !

Mijn 10 badenkaart op de sauna in joure www.dewoudfennen.nl is op , twijfel nu over een 50tig badenkaart maar die moet dan op in 18 maanden. Dus 25 keer sauna met 2 man , in 18 maanden.....
of 50 keer alleen
pi_47924098
quote:
Op maandag 2 april 2007 10:53 schreef D.Rose het volgende:

[..]

of 50 keer alleen
Goeie optie
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 2 april 2007 @ 14:57:07 #16
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_47926067
quote:
Op maandag 2 april 2007 13:55 schreef Joene het volgende:

[..]

Goeie optie
ach, ik vind het niet erg om je van zo'n rit af te helpen, dan offer ik mezelf wel moedwillig op en ga met je mee..

'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_47927033
oeh ja wij moeten ook weer eens een keer gaan (had zelf trouwdag in gedachten )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_47927104
quote:
Op maandag 2 april 2007 14:57 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ach, ik vind het niet erg om je van zo'n rit af te helpen, dan offer ik mezelf wel moedwillig op en ga met je mee..

whehehe geen probleem om vrijwilligers te vinden hoor denk ik

50x kost 895 euro ofzo , en het MOET op in die 18 maanden dat is een beetje het issue.
Ik weer dus niet of ik 25 keer (minimaal dus haal).
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Moderator maandag 2 april 2007 @ 15:35:21 #19
18653 crew  D.
pi_47927420
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:26 schreef Joene het volgende:


50x kost 895 euro ofzo
Da's best prijzig, ik betaal de helft
pi_47927450
Vijftig badenkaart

¤ 895,00
niet persoonlijk, 18 maanden geldig
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_47927473
De enkele intree ligt ook best hoog

Tarieven sauna

Volwassenen

¤ 21,50
binnen de openingsuren onbeperkt welkom,
voor acties en aanbiedingen dient u wél te reserveren
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48049800
Met tandpasta naar de sauna, 2 voor de prijs van 1; 1april t/m 21 juli: http://www.proglasur.nl/index.php?page=saunaarr
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48051876
quote:
Op donderdag 5 april 2007 17:43 schreef Isabeau het volgende:
Met tandpasta naar de sauna, 2 voor de prijs van 1; 1april t/m 21 juli: http://www.proglasur.nl/index.php?page=saunaarr
Dat eerste arrangement vind ik trouwens nog best prijzig, tenzij je die badjas en handdoek cadeau krijgt. :p

ik heb nog steeds de Hellema XL 2 for one kaartje liggen. Die zijn ook tot juli geldig
pi_48053344
Ik dacht ook al: leuke normale prijs voor een dagje sauna, maar dan zonder gezeul met handdoeken en badjas en gratis een drankje en een kopje koffie met iets extra's.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48053458
Hoi ,

Ik weet niet of jullie het kennen maar

http://www.4xvrij.nl/kadobonnen.aspx

Koop je bijvoorbeeld een bon voor 5 euro, en dan is de entree voor de 2e persoon gratis en dergelijke acties.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48053799
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:41 schreef Joene het volgende:
Koop je bijvoorbeeld een bon voor 5 euro, en dan is de entree voor de 2e persoon gratis en dergelijke acties.
Je kan voor sommige sauna's ook zo'n bon kopen en dan is de sauna voor 1 persoon + lunch gratis...dat kost je dan in totaal dus 5 euro
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_48053946
quote:
Op donderdag 5 april 2007 19:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je kan voor sommige sauna's ook zo'n bon kopen en dan is de sauna voor 1 persoon + lunch gratis...dat kost je dan in totaal dus 5 euro
Ja dus als de andere dan normaal betaald en je deelt door 2 is het lekker goedkoop
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_48072701
He, die acties gelden nooit eens voor hier in de buurt. En lekker ontspannen een uurtje autorijden na de sauna is ook niet alles.
pi_48168136
quote:
Op vrijdag 6 april 2007 11:10 schreef ParanoidEv het volgende:
He, die acties gelden nooit eens voor hier in de buurt. En lekker ontspannen een uurtje autorijden na de sauna is ook niet alles.
Voor mij zijn de acties ook minimaal een uur rijden en de sauna waar ik normaal heen ga is ook 1 uur rijden. Neem ik wel op de koop toe
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:19:20 #30
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_48168740
Ik ben gisteren naar sauna Lamar geweest, in Utrecht. Dat was heel apart. D'r was bijna geen hond. (Na even navragen bleek ook dat dat niet normaal was, zelfs voor die sauna.) Qua faciliteiten stelt het (als ik zo de andere reviews lees) niet zo heel veel voor. Een paar warmtesauna's, een stoomcabine, voetenbad, bubbelbad, buitenbad met dompelbad. Restaurant was ook niet super. Als je je echt een dag wil laten verwennen zou ik zeggen: ga naar een andere, zoals Soesterberg of de Zwaluwhoeve (de enige twee andere sauna's waar ik al eens geweest ben). Woon je in de buurt, en wil je niet ver hoeven reizen, dan kan Lamar voor even tussendoor wel leuk zijn.
pi_48722264
Als het zulk mooi weer blijft ga ik met Koninginnedag naar Thermen Geldrop, echt geweldig daar
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 18 mei 2007 @ 22:23:34 #32
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49525957
Ik ben vandaag dan ein-de-lijk eens naar Sauna Ridderrode geweest. Eigenlijk kan ik de review in één woord samenvatten: super!
De sauna is niet supergroot qua oppervlakte, maar groots in mogelijkheden. Alles wat je zou willen is er wel te vinden. De aankleding is prachtig, aan alle details is gedacht. Alles is af en klopt. Prachtige rustruimtes in themasferen, mooie sauna's. Alles was ook gewoon precies goed. Niet te druk (dus niet vechten om een bank in een rustruimte of in de rij voor de sauna), bubbelbaden niet te warm en niet te koud, zwembad niet te warm en niet te koud etc.. Een aantal rustruimtes zijn ook écht rustruimtes, daar is bv. het licht gedimd en wordt er geen eten geserveerd. Het personeel is zeer vriendelijk, ook tijdens spitsuur in het restaurant.

Bij alle sauna's en dergelijke hangen briefjes met wat het precies is, of je een handdoek mee moet nemen, hoe lang je er in moet enzovoort. Er zijn voldoende haakjes voor handdoeken en badjassen en ook overal brillenbakjes. De sauna is schoon en wordt tussendoor ook regelmatig schoongemaakt. Ze zijn erg streng op het dragen van slippers, waardoor de baden ook schoon zijn.

Om 15.30 hebben de de Aufguss mee gedaan. Ook die was heerlijk en compleet met vier soorten geuren, fruit tussendoor en emmers ijs na de tweede ronde.

Restaurant is ook prima. Geen superspannende kaart, maar wel lekkere gerechten. De saté van de haas was zálig! Ik hoorde overal klachten dat het restaurant veel te duur zou zijn, maar ik vond het normale sauna/horecaprijzen (14,95 voor saté).

Minpunten? Tja dan moet ik gaan mierenneuken. Een aantal douches die het niet deden. Oude kaas i.p.v parmezaanse op de carpaccio. Betalen voor kraanwater in het restaurant. En een kruidenbad met een geur die mij deed denken aan mijn Duftiehuis van vroeger of een goedkooop, overvloedig gebruikt parfum waar ik een beetje misselijk van werd.

Overall: absolute aanrader en ik denk dat ik volgende week weer ga
  Redactie Frontpage zondag 20 mei 2007 @ 10:36:49 #33
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_49562576
WIl wel naar Thermen Geldrop maar daar mogen zondag kids komen, dat is el weer jammer. Veel te druk.
pi_49616823
Ik ga zeer binnenkort ook eens een keer een dagje naar de sauna!

Ik ga samen met m'n vriendin, waarschijnlijk naar Elysium of die ene in scheveningen. Welke zouden jullie aanraden als je voor het eerst gaat?

Ook had ik nog een vraag. Mijn vriendin is namelijk nogal preuts en zenuwachtig om daar uit de kleren te gaan, ze is een keer aangerand/verkracht toen ze klein was en daardoor nogal gevoellig voor dingen. Ze ziet er heel goed uit (zeg ik niet omdat het mijn vriendin is, is gewoon zo, en al helemaal als ik eht vergelijk met andere vrouwen), vooral als ze naakt is. Zijn er in een sauna nou veel mannen die je hinderlijk aankijken of lastig vallen? En is het druk als je op een doordeweekse dag, overdag, gaat?

Alast bedankt en als iemand nog adviezen heeft, of nuttige opmerkingen, dan wordt dat erg op prijs gesteld
  maandag 21 mei 2007 @ 19:09:33 #35
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49617083
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:02 schreef steve2003 het volgende:
Ik ga zeer binnenkort ook eens een keer een dagje naar de sauna!

Ik ga samen met m'n vriendin, waarschijnlijk naar Elysium of die ene in scheveningen. Welke zouden jullie aanraden als je voor het eerst gaat?

Ook had ik nog een vraag. Mijn vriendin is namelijk nogal preuts en zenuwachtig om daar uit de kleren te gaan, ze is een keer aangerand/verkracht toen ze klein was en daardoor nogal gevoellig voor dingen. Ze ziet er heel goed uit (zeg ik niet omdat het mijn vriendin is, is gewoon zo, en al helemaal als ik eht vergelijk met andere vrouwen), vooral als ze naakt is. Zijn er in een sauna nou veel mannen die je hinderlijk aankijken of lastig vallen? En is het druk als je op een doordeweekse dag, overdag, gaat?

Alast bedankt en als iemand nog adviezen heeft, of nuttige opmerkingen, dan wordt dat erg op prijs gesteld
Bij Elysium ben ik nooit geweest, in Scheveningen wel. Ik denk dat Elysium meer verschillende faciliteiten heeft, maar ik vond Scheveningen ook erg mooi, doet niet zo massaal aan.

Erg voor je vriendin wat ze vroeger heeft meegemaakt... Ik maak het eigenlijk niet mee dat mannen heel hinderlijk zijn. Lastig vallen heb ik nog nooit meegemaakt, dat ze kijken gebeurt wel eens. Maar zeker als ik met mijn vriend ben, heb ik weinig last van Blikken. (Of ik ben gewoon lelijk, dat ze daarom niet zoveel kijken )

Meestal is het op doordeweekse dagen lang niet zo druk als in het weekend.

Heel veel plezier, en als je nog vragen hebt geef maar een gil
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Hoofdredactie Fotografie maandag 21 mei 2007 @ 19:12:41 #36
95752 crew  Chell
Kluns
pi_49617183
Elysium is uitgebreider en mooier dan Scheveningen. Ik vond Scheveningen nogal saai en een hoog zwembad-gehalte hebben. Maar da's wel alweer een paar jaar geleden, weet niet of het in de tussentijd veranderd is.

Van blikken of vervelende mannen heb ik nooit last gehad.
pi_49617364
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:09 schreef MaLo het volgende:

[..]

Bij Elysium ben ik nooit geweest, in Scheveningen wel. Ik denk dat Elysium meer verschillende faciliteiten heeft, maar ik vond Scheveningen ook erg mooi, doet niet zo massaal aan.

Erg voor je vriendin wat ze vroeger heeft meegemaakt... Ik maak het eigenlijk niet mee dat mannen heel hinderlijk zijn. Lastig vallen heb ik nog nooit meegemaakt, dat ze kijken gebeurt wel eens. Maar zeker als ik met mijn vriend ben, heb ik weinig last van Blikken. (Of ik ben gewoon lelijk, dat ze daarom niet zoveel kijken )

Meestal is het op doordeweekse dagen lang niet zo druk als in het weekend.

Heel veel plezier, en als je nog vragen hebt geef maar een gil
Top! Mijn vriendin twijfelt nog wel een beetje, en daarom hoop ik maar dat het allemaal goed zal gaan, is meteen weer een stapje in de goede richting om echt over zo'n ervaring heen te komen mischien. Ik hoop echt dat we gaan, anders ga ik een keer met iemand anders, maar ze wou het zelf.

Maar wat moet ik me voorstellen bij druk in een sauna btw? druk als druk zoals het in een zwembad als tropicana bijvoorbeeld is. Of druk dat je met zijn 6en in een sauna voor 12 personen zit?
  maandag 21 mei 2007 @ 19:26:01 #38
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_49617693
quote:
Op maandag 21 mei 2007 19:17 schreef steve2003 het volgende:

[..]

Top! Mijn vriendin twijfelt nog wel een beetje, en daarom hoop ik maar dat het allemaal goed zal gaan, is meteen weer een stapje in de goede richting om echt over zo'n ervaring heen te komen mischien. Ik hoop echt dat we gaan, anders ga ik een keer met iemand anders, maar ze wou het zelf.

Maar wat moet ik me voorstellen bij druk in een sauna btw? druk als druk zoals het in een zwembad als tropicana bijvoorbeeld is. Of druk dat je met zijn 6en in een sauna voor 12 personen zit?
Daar tussenin .

Zo druk als bijv. Tropicana heb ik het nog nooit meegemaakt in sauna's. Maar als het echt druk is zit je soms wel met 10 man in een sauna die voor 12 geschikt is.
Maar het is zelden zo dat alle sauna's zo vol en druk zijn, dus dan zoek je er gewoon één op die rustiger is . (Tenminste zo doen wij het, ik hou er niet van om hutje-mutje bij vreemden te zitten )
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_49617715
Vitalizee in Scheveningen is veel kleiner dan Elysium, maar ik vind het wel een fijne sauna. Doordeweeks kan je daar 's avonds voor minder geld naar binnen (je hebt het na een paar uur ook wel gezien), het is dan ook niet zo druk. Juist de kleinschaligheid is misschien wel prettig voor je vriendin. De boel is schoon en netjes en ik vind het persoonlijk wel mooi ingericht.

Elysium is erg groot en verdient een dagbezoek. Het is daar in het weekend wel loeidruk, maar omdat er veel verschillende sauna's en baden zijn is het niet zo'n probleem. Als je hier naar toe gaat moet je zeker eens een opgieting meemaken!

Van glurende/handtastelijke mannen heb ik nog nergens last gehad. Meestal wordt er in de betere sauna's erg streng op toegezien door het personeel dat er geen (gewenst of ongewenst) lichamelijk contact is.
pi_49619888
Nou, dan hoop ik snel te kunnen gaan En jullie hier allemaal snel de belevenissen van mijn eerste sauna bezoek te kunnen vertellen
  Moderator zaterdag 26 mei 2007 @ 00:32:05 #41
18653 crew  D.
pi_49782127
Afgelopen week sprak een man mij aan met de woorden: "jij sport zeker veel?"


  vrijdag 1 juni 2007 @ 11:36:27 #42
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_49995162
Nou ben ik gisteren voor het eerst naar een gay-sauna geweest, maar ik geloof niet dat er veel mensen op een verslag daarvan zitten te wachten he?
  vrijdag 1 juni 2007 @ 14:29:48 #43
180869 Clausewitz
Nenn mich Carl.
pi_50000929
Ik ben in de sauna's in Goirle, Oss en Geldrop geweest. Geldrop is voor mij duidelijk de beste. Goirle de minste. Oss zweeft daar tussenin. Oss is niet groot, maar ziet er dan wel weer gelikt uit, wat ik van Goirle niet kan zeggen.
"Der Krieg ist also ein Akt der Gewalt, um den Gegner zur Erfüllung unseres Willens zu zwingen."
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:21:17 #44
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50004804
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 11:36 schreef Twoflower het volgende:
Nou ben ik gisteren voor het eerst naar een gay-sauna geweest, maar ik geloof niet dat er veel mensen op een verslag daarvan zitten te wachten he?
nouja, mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt eigenlijk
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:42:14 #45
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_50005489
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:21 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

nouja, mijn nieuwsgierigheid is wel gewekt eigenlijk
Nou, ik ben naar Steamworks in Arnhem geweest. 't Was er erg rustig, maar dat schijnt heel normaal te zijn voor de donderdagavond. 't Was er erg schoon, heel modern aangekleed, waarbij veel met gekleurde verlichting wordt gewerkt. (Ik ben niet naar de bovenste verdieping geweest trouwens, waar de beruchte 'rustcabines' te vinden zijn, dus hoe het daar is weet ik niet.)
Qua eten hebben ze een best uitgebreide kaart, maar ik ben voor het buffet gegaan. Voor de prijs (4,50) was het goed te eten. Ik ga zeker weer, al was het alleen maar voor de sauna. (Prijs van 15 euro is duidelijk lager dan een 'normale' sauna.)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:51:03 #46
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50005765
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:42 schreef Twoflower het volgende:

[..]

Nou, ik ben naar Steamworks in Arnhem geweest. 't Was er erg rustig, maar dat schijnt heel normaal te zijn voor de donderdagavond. 't Was er erg schoon, heel modern aangekleed, waarbij veel met gekleurde verlichting wordt gewerkt. (Ik ben niet naar de bovenste verdieping geweest trouwens, waar de beruchte 'rustcabines' te vinden zijn, dus hoe het daar is weet ik niet.)
Qua eten hebben ze een best uitgebreide kaart, maar ik ben voor het buffet gegaan. Voor de prijs (4,50) was het goed te eten. Ik ga zeker weer, al was het alleen maar voor de sauna. (Prijs van 15 euro is duidelijk lager dan een 'normale' sauna.)
wat is er dan zo anders aan een homosauna?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:56:40 #47
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_50005967
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:51 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

wat is er dan zo anders aan een homosauna?
In Nederland hebben ze geen van allen (voor zover ik weet) een buiten-gedeelte. Alles is binnenshuis.
Daarnaast is seks er vaker toegestaan, al verschilt het per sauna waar precies. In Steamworks mag het dus alleen op de bovenste verdieping, in aparte cabines.
  vrijdag 1 juni 2007 @ 16:59:34 #48
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50006054
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:56 schreef Twoflower het volgende:

[..]

In Nederland hebben ze geen van allen (voor zover ik weet) een buiten-gedeelte. Alles is binnenshuis.
Daarnaast is seks er vaker toegestaan, al verschilt het per sauna waar precies. In Steamworks mag het dus alleen op de bovenste verdieping, in aparte cabines.
komen daar ook wel eens hetero(stellen) dan?

misschien wil ik ook wel eens sexen in een sauna
in reguliere sauna's is dat inderdaad nooit zo.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 1 juni 2007 @ 17:09:05 #49
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_50006342
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:59 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

komen daar ook wel eens hetero(stellen) dan?

misschien wil ik ook wel eens sexen in een sauna
in reguliere sauna's is dat inderdaad nooit zo.
Nee, gaysauna's zijn alleen toegankelijk voor mannen. (Voor zover ik weet.)
  vrijdag 1 juni 2007 @ 18:54:49 #50
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_50009320
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 16:59 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

komen daar ook wel eens hetero(stellen) dan?

misschien wil ik ook wel eens sexen in een sauna
in reguliere sauna's is dat inderdaad nooit zo.
Dan kom je denk ik in een parenclub terecht.

Wel stom eigenlijk, er zijn wel gay sauna's maar ik heb nog nooit gehoord van lesbo-sauna's, of heterosauna's (waar je dus mag sexen).
Niet dat ik wíl sexen in de sauna, dat trekt me totaal niet, maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die het willen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  zaterdag 2 juni 2007 @ 01:25:25 #51
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_50023634
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:54 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dan kom je denk ik in een parenclub terecht.

Wel stom eigenlijk, er zijn wel gay sauna's maar ik heb nog nooit gehoord van lesbo-sauna's, of heterosauna's (waar je dus mag sexen).
Niet dat ik wíl sexen in de sauna, dat trekt me totaal niet, maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die het willen.
Tja, ik heb het zelf nooit meegemaakt hoor (zoveel ervaring heb ik nou ook niet met sauna's), maar zelfs in normale sauna's schijnt er nog wel eens wat voor te komen, vooral in de rustiger uurtjes. En veel sauna's hebben een zogenoemde 'damesdag', dat er alleen vrouwen welkom zijn. MIsschien is dat al wat voor de lesbiënnes?
  zaterdag 2 juni 2007 @ 11:36:06 #52
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50028830
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 18:54 schreef MaLo het volgende:

[..]

Dan kom je denk ik in een parenclub terecht.

Wel stom eigenlijk, er zijn wel gay sauna's maar ik heb nog nooit gehoord van lesbo-sauna's, of heterosauna's (waar je dus mag sexen).
Niet dat ik wíl sexen in de sauna, dat trekt me totaal niet, maar ik kan me voorstellen dat er wel mensen zijn die het willen.
ik ook, ik vond het gewoon zo raar dat het speciaal voor homo's blijkbaar wel kan, en voor anderen die eventueel geinterreseerd zijn, het niet mogelijk is.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 11:56:02 #53
18653 crew  D.
pi_50029171
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 01:25 schreef Twoflower het volgende:

En veel sauna's hebben een zogenoemde 'damesdag', dat er alleen vrouwen welkom zijn. MIsschien is dat al wat voor de lesbiënnes?
Nee, eerder voor preutse vrouwen lijkt me
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:01:48 #54
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50030505
Heeft iemand hier ervaringen met zo'n gemengde badkleding avond (in Thermen Holiday Schiedam). Beetje voor beginners die niet zo goed durven . (Zo staat het letterlijk in de advertentie).Badkleding is er niet veplicht, maar wel toegestaan. Ben wel benieuwd namelijk, zou perfect zijn voor mij want ik + vriend vinden het een beetje engig om er op een andere dag rond te lopen. Of is het gewoon echt beter om in een keer in het diepe te springen en op een gewone dag te gaan, all the way ipv in stapjes met badkleding 1x en de volgende keer een gewone dag?
Whatever I want.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 juni 2007 @ 13:12:16 #55
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50030740
PeRi, ik zou gewoon op een normale dag gaan. Badkleding in de sauna is echt niet fijn en je bent echt zo gewend aan het feit dat iedereen naakt is.

De eerste tijd let je er misschien op, maar omdat iedereen naakt is, valt het op een gegeven moment echt niet meer op En er lopen echt niet alleen maar slanke fotomodellen en knappe perfect gespierde mannen rond
pi_50031069
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:01 schreef PeRi het volgende:
Heeft iemand hier ervaringen met zo'n gemengde badkleding avond (in Thermen Holiday Schiedam). Beetje voor beginners die niet zo goed durven . (Zo staat het letterlijk in de advertentie).Badkleding is er niet veplicht, maar wel toegestaan. Ben wel benieuwd namelijk, zou perfect zijn voor mij want ik + vriend vinden het een beetje engig om er op een andere dag rond te lopen. Of is het gewoon echt beter om in een keer in het diepe te springen en op een gewone dag te gaan, all the way ipv in stapjes met badkleding 1x en de volgende keer een gewone dag?
Ik zou gewoon naar een "gewone" dag gaan. Desnoods op een dag dat het misschien wat rustiger is. Geef aan dat je voor het eerst gaat, dan kun je een rondleiding krijgen . En dat iedereen naakt is... daar ben je in 10 minuten aan gewend. Juist omdat iedereen naakt is en niet de helft nog in badkleding rondloopt is het heel normaal.
A mind with a heart of it's own
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:30:53 #57
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50031144
Hmm het klinkt ook wel idd prettiger als iedereen naakt rondloopt dat je er dan sneller aan gewend ben en de helft niet nog in badkleding loopt. Maar eens kijken of we dan op een doordeweekse middag kunnen ofzo. Is Schiedam een beetje te doen? Dacht dat ik er weleens slechte ervaringn over had gelezen (hier)?
Whatever I want.
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:35:53 #58
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50031255
Nog een vraagje; in de sauna's zelf moet/mag je met een handdoek (zie ik allemaal plaatjes van?) Mag je ook 'buiten' de faciliteiten met een handdoek om lopen dan? .
Whatever I want.
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:37:58 #59
18653 crew  D.
pi_50031286
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:35 schreef PeRi het volgende:
Nog een vraagje; in de sauna's zelf moet/mag je met een handdoek (zie ik allemaal plaatjes van?) Mag je ook 'buiten' de faciliteiten met een handdoek om lopen dan? .
tuurlijk

In sommige gevallen graag zelfs
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:39:52 #60
18653 crew  D.
pi_50031316
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:12 schreef Yoni het volgende:
PeRi, ik zou gewoon op een normale dag gaan. Badkleding in de sauna is echt niet fijn en je bent echt zo gewend aan het feit dat iedereen naakt is.
Precies

En als je dan eenmaal 'durft' is het zelfs verslavend

Het saunabezoeken he, niet het naaktlopen
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:41:39 #61
18653 crew  D.
pi_50031359
Ow, en over de handdoek in de sauna:

Je bent vaak verplicht er 1 te hebben om op te zitten, dat mensen 'm omslaan is voor de foto en zie je enkel bij de preutse mensen
  zaterdag 2 juni 2007 @ 13:42:09 #62
101884 PeRi
Allons-y!
pi_50031377
Thanks voor de info . Met vriendje overleggen dan maar wanneer we gaan.
Whatever I want.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 juni 2007 @ 13:54:24 #63
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50031654
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:41 schreef D.Rose het volgende:
Ow, en over de handdoek in de sauna:

Je bent vaak verplicht er 1 te hebben om op te zitten, dat mensen 'm omslaan is voor de foto en zie je enkel bij de preutse mensen
Nah, ik doe het ook wel hoor, mijn handdoek omslaan. Als ik geen zin heb om me helemaal in mijn badjas te hijsen, maar het wel ff lekker vind iets om me heen te hebben.
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:55:57 #64
18653 crew  D.
pi_50031701
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:54 schreef Yoni het volgende:

[..]

Nah, ik doe het ook wel hoor, mijn handdoek omslaan. Als ik geen zin heb om me helemaal in mijn badjas te hijsen, maar het wel ff lekker vind iets om me heen te hebben.
Ik heb het over in de sauna zelf, dus de hete cabine waar je lekker zit te zweten, niet het gebouw zelf
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 2 juni 2007 @ 13:56:24 #65
95752 crew  Chell
Kluns
pi_50031714
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:55 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Ik heb het over in de sauna zelf, dus de hete cabine waar je lekker zit te zweten, niet de faciliteit
Owwww
Ja, nee daar doe ik het niet natuurlijk
  Moderator zaterdag 2 juni 2007 @ 13:59:38 #66
18653 crew  D.
pi_50031795
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:56 schreef Yoni het volgende:

[..]

Owwww
Ja, nee daar doe ik het niet natuurlijk
Er zijn dus mensen (lees: jonge vrouwen) die dit wel doen
pi_50033100
ik zit in de saunacabines naakt op een handdoekje, en buiten de cabines doe ik lekker mijn badjas en slippers aan. En inderdaad: het naakte daar wen je heel snel aan. Als je eenmaal een keer bent geweest dan snap je niet waar je je nou zo druk om hebt gemaakt ervoor
  zaterdag 2 juni 2007 @ 16:59:30 #68
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50035465
peri, ga gewoon lekker amen naar een normale dag.
ik ben voor het eerst met een vriendinnetje naar een dames dag gegaan, maar aangezien jij met je vriend wil, is dat geen optie.

gewoon lekker gaan, en genieten. iedereen is bloot, dus dan val je niet zop op als je zelf ook bloot bent
in de sauna lig je op je handdoek, erbuiten kun je je handdoek om je heen slaan, of je badjas aantrekken.
badjassen moet je sowieso aan in rustruimtes en restaurant gedeeltes.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50040661
Saun's . Ik heb met veel plezier Sauna van Egmond in Haarlem en Thermen 5 mei in Leiden bezocht. Als ik nu nog een keertje met een vriendin wil gaan we meestal naar 5 mei. Deze is groter, en heeft een lekker goedkoop avondtarief. Van Egmond is wat kleinschaliger, maar wel knusser, mooier en misschien ook wel wat hygiënischer/beter verzorgd. Maar het laatste kan ik niet met alle zekerheid zeggen, omdat ik er al een tijd niet meer ben geweest.
En er zit een redelijk luxe saunacomplexje in mijn sportschool, dus aan zweten geen gebrek .
  zondag 3 juni 2007 @ 21:53:30 #70
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_50072716
Vandaag eerste keer sauna, zonder kleren.

Die handdoek om, is wel zo makkelijk en bij een kopje koffie wel zo fris (..ondanks dat iedereen zich douched).

Grappig is, na een tijdje was ik me er veel minder bewust van, zo zonder kleren. Volgende keer gaat dr een badjas mee, kleum kleum als ik de sauna inga.

Owhja, en niet de slippers vergeten !
*en dan niet op de bank gaan zitten met die dingen, gatzie*

Owhja, sauna was de Smelt in Assen.
Starbucks, waar blijf je
pi_50097441
Vandaag ook mijn eerste keer in de sauna, en eerste keer naakt met andere mensen erbij ( )
Beter dan ik had verwacht, alleen moet ik nog wel nadenken over hoe ik aan het geld voor mijn grote auto ga komen
  maandag 4 juni 2007 @ 17:43:09 #72
180869 Clausewitz
Nenn mich Carl.
pi_50097580
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:42 schreef PeRi het volgende:
Thanks voor de info . Met vriendje overleggen dan maar wanneer we gaan.
Wel even tegen je vriend zeggen dat het geen porem is als hij daar met een stijve rond loopt.
"Der Krieg ist also ein Akt der Gewalt, um den Gegner zur Erfüllung unseres Willens zu zwingen."
  vrijdag 8 juni 2007 @ 14:08:51 #73
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_50237735
gisteren met collega's naar elysium geweest, god, wat een heerlijke dag
we hadden echt ónwijs mooi weer, de hele dag zon.
wel minder, je bent de sauna's veel sneller zat, maargoed, niks ergs aan om in je blote kont in de zon te liggen, toch?

er was veel veranderd zag ik, grote keus aan shampoo's, douchegels en scrub olie, allemaal geurlijnen, lekker.

ook de hygiëne was perfect, overal ontzettend schoon, ik heb dat wel eens anders gezien hoor.
het eten was heerlijk, de bediening liet een aantal keer wat steekjes vallen (gerechten vergeten, bijbestellingen vergeten, iets vragen, waarop de ober nooit meer terugkomt ), maar dat werd netjes opgelost.
het gaat er daar ook steeds mooier uitzien.

het enige minpunt was dat ze nog aan de voorkant aan het verbouwen zijn, wat bij vlagen voor veel herrie zorgde, en er liep erg veel technische dienst rond

elysium
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50250111
De sauna in Soesterberg is super goedd!!
  zaterdag 9 juni 2007 @ 02:46:06 #75
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_50261029
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 19:54 schreef typmiep het volgende:
De sauna in Soesterberg is super goedd!!
Kan ik alleen maar met je eens zijn. Al is Zwaluwhoeve groter en uitgebreider. Moet je ook maar eens proberen.
pi_50264567
quote:
Op zondag 3 juni 2007 21:53 schreef doctor.starbucks het volgende:
Vandaag eerste keer sauna, zonder kleren.

Die handdoek om, is wel zo makkelijk en bij een kopje koffie wel zo fris (..ondanks dat iedereen zich douched).

Grappig is, na een tijdje was ik me er veel minder bewust van, zo zonder kleren. Volgende keer gaat dr een badjas mee, kleum kleum als ik de sauna inga.

Owhja, en niet de slippers vergeten !
*en dan niet op de bank gaan zitten met die dingen, gatzie*

Owhja, sauna was de Smelt in Assen.
Die staat toch wel op mijn lijstje "Lelijkste en slechtste sauna's ooit" Ga eens naar een "echte sauna"
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  woensdag 13 juni 2007 @ 14:34:45 #77
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_50410596
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 13:30 schreef PeRi het volgende:
Hmm het klinkt ook wel idd prettiger als iedereen naakt rondloopt dat je er dan sneller aan gewend ben en de helft niet nog in badkleding loopt. Maar eens kijken of we dan op een doordeweekse middag kunnen ofzo. Is Schiedam een beetje te doen? Dacht dat ik er weleens slechte ervaringn over had gelezen (hier)?
Door de weeks is het niet heel druk in de sauna in schiedam nee. Sowieso niet vaak druk.
Ik vind het persoonlijk wel een mooie sauna. Ook een groot buitengedeelte dus niet erg aan te raden als het vriest ofzo

Het is trouwens prettiger als iedereen naakt is als je voor het eerst gaat lijkt me. Sowieso ben je er in no time aan gewend. Het is even een drempel waar je over moet als je het niet gewend bent.
Maar om nou zo'n badpak avond te nemen lijkt me niks. Ten eerste voel je je dan helemaal niet op je gemak als de ene helft met badpak aanloopt en de andere helft niet (en jij msischien ook niet) en ten tweede voelt dat echt ranzig aan in een sauna.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 13 juni 2007 @ 18:48:23 #78
128471 doctor.starbucks
Cafe maciato, high fat foam, e
pi_50419658
quote:
Op zaterdag 9 juni 2007 11:50 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Die staat toch wel op mijn lijstje "Lelijkste en slechtste sauna's ooit" Ga eens naar een "echte sauna"
zoals?
Starbucks, waar blijf je
pi_50419926
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:48 schreef doctor.starbucks het volgende:

[..]

zoals?
elysium
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50420495
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 18:48 schreef doctor.starbucks het volgende:
zoals?
In Zuidwolde (onder Hoogeveen) zit een erg mooie sauna als je iets in de buurt zoekt. Verder zit er een mooie sauna in Oosterhesselen.

Voor een pretparkervaring kan ik je ook Elysium aanraden
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_50420574
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:09 schreef Isabeau het volgende:

[..]

In Zuidwolde (onder Hoogeveen) zit een erg mooie sauna als je iets in de buurt zoekt. Verder zit er een mooie sauna in Oosterhesselen.

Voor een pretparkervaring kan ik je ook Elysium aanraden
laatste keer dat ik er was had ik idd keer op keer het gevoel in een efteling voor volwassenen te lopen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_50421368
quote:
Op vrijdag 8 juni 2007 14:08 schreef MissyMirjaM het volgende:
gisteren met collega's naar elysium geweest, god, wat een heerlijke dag
we hadden echt ónwijs mooi weer, de hele dag zon.
wel minder, je bent de sauna's veel sneller zat, maargoed, niks ergs aan om in je blote kont in de zon te liggen, toch?

er was veel veranderd zag ik, grote keus aan shampoo's, douchegels en scrub olie, allemaal geurlijnen, lekker.

ook de hygiëne was perfect, overal ontzettend schoon, ik heb dat wel eens anders gezien hoor.
het eten was heerlijk, de bediening liet een aantal keer wat steekjes vallen (gerechten vergeten, bijbestellingen vergeten, iets vragen, waarop de ober nooit meer terugkomt ), maar dat werd netjes opgelost.
het gaat er daar ook steeds mooier uitzien.

het enige minpunt was dat ze nog aan de voorkant aan het verbouwen zijn, wat bij vlagen voor veel herrie zorgde, en er liep erg veel technische dienst rond

elysium
is het niet maf om met je collega's naar de sauna te gaan, of heb jij alleen vrouwelijke collega's?
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:01:03 #83
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51138443
quote:
Op woensdag 13 juni 2007 19:30 schreef Nordic_Blue het volgende:

[..]

is het niet maf om met je collega's naar de sauna te gaan, of heb jij alleen vrouwelijke collega's?
we waren met alleen dames, en nee, ik vind dat niet raar hoor.
zou niet met al mijn collega's willen, maar met mensen die ik graag mag vind ik dat geen probleem
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:01:26 #84
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51138457
ik wil vrijdag weer gaan, iemand enig idee waar ik een kortingsbon kan opsnorren?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51139592
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wil vrijdag weer gaan, iemand enig idee waar ik een kortingsbon kan opsnorren?
Als je drie bepaalde tijdschriften koopt krijg je er toch tijdelijk een thermenbon bij? Maar ik weet niet of die actie nog loopt en wat de voorwaarden zijn (of het alleen gaat om korting op een arrangement).
In Leiden bij 5 mei krijg je altijd korting als je na bepaalde tijden 's avonds komt...

Ik ga gewoon lekker gratis in de sportschool .
pi_51139605
quote:
Op zaterdag 2 juni 2007 14:54 schreef octopussy het volgende:
En inderdaad: het naakte daar wen je heel snel aan. Als je eenmaal een keer bent geweest dan snap je niet waar je je nou zo druk om hebt gemaakt ervoor
Ik ben 1 keer naar een echte sauna geweest, maar ik kan niet wennen aan het naakte. Niet dat ik me voo rmijn lichaam schaam, maar het gewoon dat alles om je heen bungelt en hangt en iedereen doet zooo driftig alsof het de normaalste zaak van de wereld is terwijl het zo'n opgelegd, nep-vrij sfeertje is.
Ik kan er dus niet tegen en het zal je niet verbazen dat ik het na een half uur heb opgegeven en zwaar depri weggegaan ben... Naaktheid went dus echt niet altijd....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 4 juli 2007 @ 18:55:48 #87
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51140497
ik heb dat nou nooit, het gevoel dat het een geforceerde naaktheid is, dat iedereen geforceerd doet alsof het normaal is.
ik heb er gewoon geen problemen mee in m'n blote kont te lopen, en te genieten van alle sauna's.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51140602
Ik snap het gewoon niet... Ik vind het heel bewonderingswaardig dat jij het wel kunt. Ik zou willen dat ik het ook kon, mn vriend is gek op sauna's, maar ik krijg mezelf niet over die drempel heen. Mijn eigen lichaam is het probleem niet, nogmaals, daar schaam ik me niet voor, maar ik raak gewoon helemaal overstuur van het geforceerde naakte van andere mensen, kijk-ons-eens-normaal-bloot-zijn, het ís niet normaal want als je in je nakie gaat winkelen sta je in de krant en in de politiecel, hoe kan zoiets dan in zo'n gelegenheid wél geaccepteerd worden?
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:21:40 #89
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51141452
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 18:58 schreef zoeperzazke het volgende:
Ik snap het gewoon niet... Ik vind het heel bewonderingswaardig dat jij het wel kunt. Ik zou willen dat ik het ook kon, mn vriend is gek op sauna's, maar ik krijg mezelf niet over die drempel heen. Mijn eigen lichaam is het probleem niet, nogmaals, daar schaam ik me niet voor, maar ik raak gewoon helemaal overstuur van het geforceerde naakte van andere mensen, kijk-ons-eens-normaal-bloot-zijn, het ís niet normaal want als je in je nakie gaat winkelen sta je in de krant en in de politiecel, hoe kan zoiets dan in zo'n gelegenheid wél geaccepteerd worden?
je slaat een beetje door.

ik ga niet in m'n blote reet winkelen.
in een sauna is het nu eenmaal wel normaal om niks aan te hebben.
in een parenclub is het net zo goed normaal in je kinky lingerie rond te lopen. op je werk niet.
er zijn nu eenmaal verschillen.

ben je wel eens in een badpak de sauna ingeweest?
weet je hoe smerig het is, dat vieze, natte, plakkerige ding tegen je aan te hebben, terwijl je van de ene naar de andere sauna gaat
naakt in de sauna is normaal.
niks geforceerds aan.
ik weet niet in welke sauna jij was, en of die sfeer daar hing, maar ik heb daar dus nooit last van.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_51141607
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
ben je wel eens in een badpak de sauna ingeweest?
weet je hoe smerig het is, dat vieze, natte, plakkerige ding tegen je aan te hebben, terwijl je van de ene naar de andere sauna gaat [afbeelding]
naakt in de sauna is normaal.
niks geforceerds aan.
ik weet niet in welke sauna jij was, en of die sfeer daar hing, maar ik heb daar dus nooit last van.
Nog nooit in badpak, alleen naakt. Het enige wat ik heb volgehouden eventjes was een centerparcssauna die zo goed als uitgestorven was. De sauna waar ik echt rillingen van kreeg zat in Putten geloof ik..

Badkleding hoort inderdaad niet bij sauna's, dat ben ik helemaal met je eens, maar daarom kan ik het gevoel ook niet onderdrukken dat sauna's iets zouden moeten zijn dat privé is, en niet iets waar je massaal heengaat....
I had a signature once. It was awful.
  woensdag 4 juli 2007 @ 19:26:20 #91
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51141629
quote:
Op woensdag 4 juli 2007 19:25 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Nog nooit in badpak, alleen naakt. Het enige wat ik heb volgehouden eventjes was een centerparcssauna die zo goed als uitgestorven was. De sauna waar ik echt rillingen van kreeg zat in Putten geloof ik..

Badkleding hoort inderdaad niet bij sauna's, dat ben ik helemaal met je eens, maar daarom kan ik het gevoel ook niet onderdrukken dat sauna's iets zouden moeten zijn dat privé is, en niet iets waar je massaal heengaat....
dat kan inderdaad jouw gevoel zijn
de 1 heeft nu eenmaal wel moeite met bloot rondlopen, de ander niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 15 juli 2007 @ 16:58:27 #92
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_51493556
Ik ben vorige week weer naar Thermen Bussloo geweest! En wederom is het weer errug goed bevallen. Wat een mooi complex, wat een leuke en goede faciliteiten .

Twee minpuntjes:
- het eten in de lounge was erg duur! Het smaakte prima, maar bijna 6 euro voor een broodje van normaal formaat...
- de bediening in de lounge was t-r-a-a-g. Tuurlijk is een saunadag om te onthaasten, maar als de lounge halfvol zit vind ik het niet noodzakelijk om bijna een kwartier te moeten wachten voor iemand die de drankjes op komt nemen...

Maar, deze minpuntjes zullen mij er niet van weerhouden om nog eens naar Bussloo te gaan. Dan wel weer een arrangement met een lunchbuffet er bij in, want het losse eten is mij dus qua prijs/hoeveelheid niet bevallen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_51499799
Mn vriendin wil ook wel met mij, alleen lijkt het me helemaal niks. Die warmte enzo pff.

Maar ik ben de beroerdste niet, dus ga het wel eens doen voor haar, misschien bevalt het ook wel . Heeft iemand ook wat sauna-aanraders in Friesland ?
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  zondag 15 juli 2007 @ 21:47:21 #94
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_51502455
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:19 schreef justmattie het volgende:
Heeft iemand ook wat sauna-aanraders in Friesland ?
Misschien vind je hier wat tussen? http://www.nsv.nl/provincie/friesland/friesland.HTM
(NSV = Nederlandse Sauna Vereniging)
pi_51850372
vorige week naar elysium geweest, was weer genieten, heerlijk.
morgen naar de zwaluwhoeve, lang geleden dat ik daar ben geweest, ben benieuwd
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 26 juli 2007 @ 17:49:34 #96
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_51860264
Kijk anders hier: http://saunagids.nl/index.php?PC=14&SG_Session=b5aa30ff227474c7b1f74db6ffa39e93


Overigens ben ik zelf erg te spreken over Thermen Geldrop, erg gezellige sauna wat mij betrefd.
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_51870077
quote:
Op donderdag 26 juli 2007 12:29 schreef MissyMirjaM het volgende:
vorige week naar elysium geweest, was weer genieten, heerlijk.
morgen naar de zwaluwhoeve, lang geleden dat ik daar ben geweest, ben benieuwd
Ik ga zaterdag weer naar Elysium, erg veel zin in. Laatste keer dat wij er waren, werden we lastig gevallen door een goor mannetje, dat was wel minder...
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_51870136
Gore mannetjes in sauna's zullen er altijd zijn. Bah bah bah. Wel vervelend als zoiets je overkomt
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_51871073
jakkie, lastig gevallen worden als je toch al kwetsbaar bent (naakt enzo) is echt niet fijn!

* octopussy heeft toch wel zin in sauna

Laatste keer was in maart en de sauna was niet zo geweldig
  vrijdag 27 juli 2007 @ 10:04:07 #100
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_51879250
ik heb in elysium gelukig nooit last gehad van vieze mannetjes, in leiden helaas iedere keer dat ik ga
vandaag toch maar niet zwaluwhoeve, we gaan wel naar de apenheul..
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 29 juli 2007 @ 11:20:43 #101
153377 Jurk
Plurk!
pi_51929990
Gister weer naar Elysium geweest. Het was weer heerlijk. Het was (door vakantietijd?) vrij rustig, en het weer was goed, lekker buiten kunnen zonnen. Ik had ook een Ayurvedische gezichtsbehandeling van 65 minuten, die was ook erg fijn .
Het enige minpuntje blijft de bediening. We hadden smiddags bij Max gegeten, en het eten en de bediening waren prima. Dus s'avonds maar weer.....helaas....het eten was oke, maar de bediening was echt prut. Wat een stel zure mensen werkt daar! Juist omdat het sauna personeel ( receptie en schoonheidsspecialisten ) altijd zo vriendelijk zijn, vind ik die onvriendelijke bediening in de restaurants een mega afknapper. Maar goed, het was een heerlijke dag, ik kan er weer even tegen.
Het zien duurt een seconde, de gedachte blijft voor altijd.
pi_52009968
quote:
Op zondag 15 juli 2007 20:19 schreef justmattie het volgende:
Mn vriendin wil ook wel met mij, alleen lijkt het me helemaal niks. Die warmte enzo pff.

Maar ik ben de beroerdste niet, dus ga het wel eens doen voor haar, misschien bevalt het ook wel . Heeft iemand ook wat sauna-aanraders in Friesland ?
Jahoor ga naar www.dewoudfennen.nl
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_52052846
Joehoe ik ga binnenkort naar de sauna in Geldrop!
Ik ben er vroeger wel geweest, voor de verbouwing. Met de verbouwing schijnt het er super te zijn, dus ik ga binnenkort een kijkje nemen met vriendlief
  † In Memoriam † woensdag 8 augustus 2007 @ 21:26:08 #104
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_52209737
quote:
Op maandag 2 april 2007 15:26 schreef Joene het volgende:


50x kost 895 euro ofzo , en het MOET op in die 18 maanden dat is een beetje het issue.
Ik weer dus niet of ik 25 keer (minimaal dus haal).
Kom hier terecht via De Sauna maar vraag mij af waarom je zelf geen sauna koopt als je toch zovaak gaat
Hoopte eigenlijk op een ervaringen met tuissauna's topic maar helaas, die is er dus niet D.Rose?
pi_52380527
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 21:26 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Kom hier terecht via De Sauna maar vraag mij af waarom je zelf geen sauna koopt als je toch zovaak gaat
Hoopte eigenlijk op een ervaringen met tuissauna's topic maar helaas, die is er dus niet D.Rose?
Om hier nog even op te reageren .
Een thuis sauna hebben we overwogen echter het fijne van naar een thermen/beaty center sauna complex te gaan is ook , het zwembadje , massages evt, de diverse soorten sauna's.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_52380592
zondag zijn we in de thermen in roosendaal geweest en het is altijd even een drempel over maar de totale ontspanning die je bereikt door alle sauna's , stoombaden en zo is toch echt de moeite waard
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_52541349
Ik ga dit weekend mijn vriendin verrassen met ons debuut in de sauna. Zit nog beetje te twijfelen tussen de zwaluwhoeve of de sauna in Soesterberg. Kan iemand me vertellen wat bijv. de verschillen zijn?
pi_52542754
zwaluwhoeve is leuk als het goed weer is, omdat er veel 'buiten' is, en weinig binnen naar verhouding.
soesterberg heb ik geen ervaring mee.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52641028
Gisteren naar de Zwaluwhoeve geweest, en het was goed weer. Dan is het echt ideaal ja.
Upon initial contact with ScareFreak
I had envisioned him to be an ill-mannered and psychologically unstable man
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:06:31 #110
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_52641170
quote:
Op maandag 20 augustus 2007 21:43 schreef snellejelle het volgende:
Ik ga dit weekend mijn vriendin verrassen met ons debuut in de sauna. Zit nog beetje te twijfelen tussen de zwaluwhoeve of de sauna in Soesterberg. Kan iemand me vertellen wat bijv. de verschillen zijn?
Zwaluwhoeve is groter dan Soesterberg. De keer dat ik er was was het er ook drukker. Wat dat betreft vind ik Soesterberg prettiger.
Kun je niet gewoon het ene weekend Soesterberg doen, en het andere weekend Zwaluwhoeve?
pi_52644393
ik ga nu lekker een dagje sauna doen, simpel hier in de stad
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:16:36 #112
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52644431
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga nu lekker een dagje sauna doen, simpel hier in de stad
Oe veel plezier, het is lekker weer om in je blootje rond te hupsen .

Ik wil ook weer een keer naar de sauna . Maar we zitten nogal krap met centjes momenteel en dan zijn zulke uitstapjes de eerste die je schrapt .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_52644574
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 11:15 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik ga nu lekker een dagje sauna doen, simpel hier in de stad
Ik wil ook, moet alleen werken vanmiddag
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 11:46:08 #114
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_52645254
Afgelopen zaterdag met m'n vrouw naar Thermen Bussloo geweest, arrangement van haar cadeau gekregen voor mijn verjaardag. Nieuwe sauna, ruim opgezet met een gigantische tuin en schitterend uitzicht over de recreatieplas. Vele verschillende sauna's, ruim restaurant en lounge met een mooie kaart en ook en keurig beautycentrum. Er hangt alleen nog niet echt een sfeer. Juist omdat alles zo ruim is, doet het een beetje fabriekshal achtig aan. Dit zal me echter niet weerhouden hier nog eens terug te gaan.

We zijn al een aantal keren in Geldrop geweest, en daar is duidelijk meer sfeer aanwezig (ook een mooie sauna trouwens, zeker na de verbouwing. Verder een enkele ervaring met Son en Putten, waarbij Putten duidelijk de mooiste van de twee was.
pi_52658871
als ik had geweten dat het zúlk mooi weer zou worden, was ik wel naar het strand gegaan
het was weer lekker, veel op het dakterras in de zon gelegen
het eten was wat minder, verder wel ok.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52699689
Mijn vriend en ik gaan morgen voor het eerst naar de sauna Kan iemand ons vertellen of Westenberg in Leeuwarden leuk is? En zijn slippers verplicht/aan te raden?
pi_52699907
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:37 schreef Asile het volgende:
Mijn vriend en ik gaan morgen voor het eerst naar de sauna Kan iemand ons vertellen of Westenberg in Leeuwarden leuk is? En zijn slippers verplicht/aan te raden?
slippers zijn altijd aan te raden toch

Vertel ons hoe het geweest is, misschien iets voor mij en mn vriendin
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52700290
Morgen wil ik met m'n meisje weer eens naar de sauna gaan. Geldrop is mijn favoriet, maar we willen liever eens een keer een andere proberen.

Ik ben uitgekomen op Prinsenjagt in Eindhoven, spreekt me wel aan. Maar is het ook iets? Mensen met positieve/negatieve ervaringen hier? Spreek tot mij!

Kastelenplein in Eindhoven lijkt me minder, heb ik dat goed?
pi_52700866
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:43 schreef justmattie het volgende:

[..]

slippers zijn altijd aan te raden toch

Vertel ons hoe het geweest is, misschien iets voor mij en mn vriendin
De slippers die ik hier heb staan zijn ongeveer 5 maten te groot, maar dan gaan ze toch maar mee

Zijn jullie toevallig studenten? Voor twee studenten is een normaal saunabezoek maar ¤18,50 (in totaal dus, niet p.p.) en er is een leuk studentenarrangement waar wij gebruik van gaan maken: onbeperkt gebruik van alle saunafaciliteiten, 2 handdoeken en een badjas, 2 consumpties, lunch of diner en zonnebank voor ¤ 49,00 per twee personen.

Zijn er ook andere sauna's waar studenten een leuke korting krijgen?

Een review volgt morgen

pi_52713009
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 15:54 schreef Beauregard het volgende:
Morgen wil ik met m'n meisje weer eens naar de sauna gaan. Geldrop is mijn favoriet, maar we willen liever eens een keer een andere proberen.

Ik ben uitgekomen op Prinsenjagt in Eindhoven, spreekt me wel aan. Maar is het ook iets? Mensen met positieve/negatieve ervaringen hier? Spreek tot mij!

Kastelenplein in Eindhoven lijkt me minder, heb ik dat goed?
kastelenplein--> nono
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52713116
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 16:13 schreef Asile het volgende:

[..]

De slippers die ik hier heb staan zijn ongeveer 5 maten te groot, maar dan gaan ze toch maar mee

Zijn jullie toevallig studenten? Voor twee studenten is een normaal saunabezoek maar ¤18,50 (in totaal dus, niet p.p.) en er is een leuk studentenarrangement waar wij gebruik van gaan maken: onbeperkt gebruik van alle saunafaciliteiten, 2 handdoeken en een badjas, 2 consumpties, lunch of diner en zonnebank voor ¤ 49,00 per twee personen.

Zijn er ook andere sauna's waar studenten een leuke korting krijgen?

Een review volgt morgen

ik ga 1x per week naar school valt dat nog onder student

En wat die sauna's betreft ; vas wel, weet niet waar enzo, welke regio zit je
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_52721886
Sauna's Peize, Schiedam en Prinsenjagt hebben trouwens tot eind september een Ola Frusi aanbieding. Bij 2 verpakkingen Frusi, mag de 2e persoon gratis naar de sauna
pi_52754822
Okee, gister dus met m'n meisje Prinsenjagt bezocht en een prima dag gehad.

We betraden het pand om 14:00 en liepen de deur uit om 23:00, dus ja, het was lekker.

Eh, 'ns effe kijken. Wat me wel beviel was gewoon de hele opzet en stijl. Dat het nog niet lang geleden verbouwd is dat is overduidelijk. Verder waren er vooral veel saunas, meer dan ik 'gewend' ben. Stoomgrot is ook een grappig iets, maar niet echt lekker om in te vertoeven. Verder was ik wel te spreken over het binnenzwembad en met name de whirlpools waren erg relaxt.

Eten e.d. was gewoon okee, niets bijzonders, maar wel erg lekker.

Voorlopig staat Prinsenjagt samen met de sauna in Geldrop voor mij op nummer 1.
pi_52757022
He wat leuk een sauna topic

Ik heb me voorgenomen binnenkort een keertje naar Sare in Oldenzaal (bij het Hulsbeek) te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee? Verder zit er geloof ik niet zo veel bijzonders hier in het Oosten, of wel?

Wisten jullie trouwens dat je soms korting kan krijgen met je verzekeringspasje? Bij Sare krijg ik 25% korting met mijn IZZ pasje, scheelt toch weer 6 euro.
pi_52759897
Prinsejagt ziet er erg goed uit. De laatste keer dat ik er geweest ben is toch al gauw vier jaar geleden en toen zaten ze midden in de verbouwing. Binnenkort maar eens een bezoekje brengen.

Afgelopen zondag naar Nijmegen geweest. Zitten midden in een verbouwing waarvan ik nu al kan zeggen dat ik het eindresultaat niet geweldig vind. Laat ze in plaats van nieuwe faciliteiten eerst de bestaande maar eens up to dat brengen. En hun gasten eens een beetje beter opvoeden. Daar zien ze me voorlopig niet meer.
Zu hause ist alles besser
pi_52778888
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:09 schreef FortyOne het volgende:
He wat leuk een sauna topic

Ik heb me voorgenomen binnenkort een keertje naar Sare in Oldenzaal (bij het Hulsbeek) te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee? Verder zit er geloof ik niet zo veel bijzonders hier in het Oosten, of wel?

Wisten jullie trouwens dat je soms korting kan krijgen met je verzekeringspasje? Bij Sare krijg ik 25% korting met mijn IZZ pasje, scheelt toch weer 6 euro.
Ik ben wel eens naar Sare geweest. Veel verschillende sauna's, de Aufguss is erg lekker, mooi buitengedeelte met een zwembad en bubbelbad, het eten was er prima, ik vind het iig een aanrader
pi_52782473
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 19:01 schreef kaputwiehund het volgende:
En hun gasten eens een beetje beter opvoeden. Daar zien ze me voorlopig niet meer.
vertel?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_52787843
vorige keer werd mijn vriendin betast door een of andere viezerik. Dat heeft het personeel netjes opgelost. Dit keer was er een stel bezig in het zwembad en voordat ze erin sprongen was al duidelijk dat hij er nogal zin in had. Het rondlopende personeel zag niets of deed althans alsof het niets zag.
Zu hause ist alles besser
  woensdag 29 augustus 2007 @ 19:32:07 #129
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_52788227
quote:
Op dinsdag 28 augustus 2007 17:09 schreef FortyOne het volgende:
He wat leuk een sauna topic

Ik heb me voorgenomen binnenkort een keertje naar Sare in Oldenzaal (bij het Hulsbeek) te gaan. Heeft iemand daar ervaringen mee? Verder zit er geloof ik niet zo veel bijzonders hier in het Oosten, of wel?

Wisten jullie trouwens dat je soms korting kan krijgen met je verzekeringspasje? Bij Sare krijg ik 25% korting met mijn IZZ pasje, scheelt toch weer 6 euro.
Ja, ik ben ook wel in Saré geweest. Ik vind het binnengedeelte nogal steriel aandoen. Maar ze hebben er wel veel verschillende faciliteiten, een lekker zwembad en de prijs/kwaliteitverhouding in het restaurant vond ik prima.

Wat ik een mooie sauna vind, is Thermen Bussloo. Maar dan zit je alweer iets verder naar het westen ( ong. 35/40 minuten van Oldenzaal)
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_52788262
Ja, dat is wel waar, dat het binnengedeelte in Sare wel erg steriel eruit ziet

Ik moet echt nog eens naar Bussloo toe. Ik woon er vlakbij ( in Deventer) maar het komt er steeds maar niet van
pi_52928393
Ben afgelopen donderdag in Geldrop geweest, heerlijk! Om 13.00 uur binnen en 10 uur later weer naar buiten
Ook heerlijk gegeten trouwens. Vriendelijk personeel. Ik snapte alleen iets niet: er is zo'n ruimte waarin twee ligbanken aan beide kanten zijn, met een bos hout in het midden waar water doorheen sijpelt? Ik dacht...die banken zullen wel warm zijn. Niet dus...dus ik snap de bedoeling niet?
Eén minpunt: jammer dat je door de rokersruimte moet om bij de niet-rokers ruimte te komen. Dat ze daar niet beter over nagedacht hebben! De patio vond ik een grote plus

Prinsejagt is bij mij in de buurt en ik vind dat niet vergelijkbaar met Geldrop. Prinsejagt heeft ook een mooi, nieuw gedeelte, dat klopt. Maar het oude gedeelte is ook echt oud, het binnenzwembad is wat mij betreft niets bijzonders. Ook is het veel te smalle klapdeurtje van de relaxruimte naar de saunaruimte erg knullig gemaakt. Veel te smal dus en tweerichtingverkeer is er niet mogelijk. Als je pech hebt kun je zelfs aan de kant gaan staan voor mensen die van de sauna naar de relaxruimte willen, terwijl jij aan het barpersoneel iets wilt vragen omdat de kassa/planbord/whatever nou eenmaal aan die kant staat.
  dinsdag 4 september 2007 @ 19:59:54 #132
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_52942899
Nja, die ruimte met dat watervalletje zou een soort zoutruimte moeten zijn, wat goed voor je huid is. Persoonlijk vind ik dat ook gewoon een mega loze ruimte. Net als het caladrium van Geldrop. Dat moet een warme, vochtige ruimte zijn met verwarmde banken, maar tis een droge koele ruimte met koude banken. Alleen het zitbadje erin is wel lekker warm opzich, maar verder voldoet het niet echt aan de beschrijving.

Wat verder niet wegneemt dat Geldrop goed vertoeven is hoor
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_52943358
Ik ben het ook zeker eens met hoe men over Geldrop denkt. Meestal rijden mijn vriendin en ik naar het Elysium, maar Geldrop was zeker de moeite waard! Je kunt er ook heerlijk eten. Het nut van de zuurstofcabine (die houten banken en dat sijpelende water) moet ik nog ontdekken....
Deshima in Den Bosch viel me wat tegen, het lijkt alsof al die mannen in het bubbelbad de hele dag alleen maar mensen lopen te bekijken. Het nadeel vond ik dan het gebrek aan privacy.
Binnenkort maar weer eens gaan, tis alweer even geleden...
  woensdag 5 september 2007 @ 12:26:48 #134
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_52957581
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 20:18 schreef Fezzizzel het volgende:
Ik ben het ook zeker eens met hoe men over Geldrop denkt. Meestal rijden mijn vriendin en ik naar het Elysium, maar Geldrop was zeker de moeite waard! Je kunt er ook heerlijk eten. Het nut van de zuurstofcabine (die houten banken en dat sijpelende water) moet ik nog ontdekken....
Deshima in Den Bosch viel me wat tegen, het lijkt alsof al die mannen in het bubbelbad de hele dag alleen maar mensen lopen te bekijken. Het nadeel vond ik dan het gebrek aan privacy.
Binnenkort maar weer eens gaan, tis alweer even geleden...
Het is trouwens geen zuurstofruimte, dat zou toch echt anders aanvoelen. Van hun site:

Sole Cabine
Ontspannen met je badjas aan, bij een behaagelijke temperatuur, ultraviolet licht en druppelend zoutwater. De hoge zoutconcentratie werkt heilzaam op de luchtwegen.


Overigens, m'n vriendin en ik wilde ook wel een keer naar Elysium gaan, omdat dat er op de site toch allemaal wel heel tof uitziet. Als je Geldrop gewend bent, is Elysium dan de moeite om een 1:15h langer voor door te rijden? Of is het toch niet zo heel bijzonder om er voor om te rijden?
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_52990517
quote:
Op woensdag 5 september 2007 12:26 schreef DarkX het volgende:

[..]

Het is trouwens geen zuurstofruimte, dat zou toch echt anders aanvoelen. Van hun site:

Sole Cabine
Ontspannen met je badjas aan, bij een behaagelijke temperatuur, ultraviolet licht en druppelend zoutwater. De hoge zoutconcentratie werkt heilzaam op de luchtwegen.


Overigens, m'n vriendin en ik wilde ook wel een keer naar Elysium gaan, omdat dat er op de site toch allemaal wel heel tof uitziet. Als je Geldrop gewend bent, is Elysium dan de moeite om een 1:15h langer voor door te rijden? Of is het toch niet zo heel bijzonder om er voor om te rijden?
Ook ik en mijn vriendin zitten dan iets meer dan een uur in de auto. De terugweg is het meest vervelende omdat ik dan het liefst gelijk naar bed ga . Ik vind het zeker wel de moeite om zo lang ervoor in de auto te zitten. De sfeer en diverse sauna's zijn voor een saunaliefhebber een aanrader! Het is gewoon een heerlijke sauna en ziet er fantastisch uit! Hoop volgende week te kunnen gaan. Ik zou zeggen, probeer het uit! Veel plezier
pi_53684268
kickje! Zijn er nog mensen die recensies hebben over diverse sauna's? Aangezien de optimel sauna actie weer begonnen is ben ik benieuwd welke sauna's de moeite waard zijn om te bezoeken. http://www.optimel.nl/sauna/

Ik ben zelf laatst bij Top Alivio in Horn geweest en heb er echt een topdag gehad. Een heerlijke citrus opgieting gehad en genoten van alle fasciliteiten.
pi_53684572
Recensies niet, maar kijk ook eens op www.saunagids.nl
A mind with a heart of it's own
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 17:17:06 #138
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_53724675
Hehehe, die ecards van optimel kun je wel heel grappige dingen mee doen

Jammer dat Geldrop er niet aan mee doet, misschien een keer naar Prinsejagt gaan ofzo
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
  dinsdag 6 november 2007 @ 09:10:38 #139
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_54398165
Goed het winter seizoen begint weer... dus weer op naar de Sauna
We hebben zo'n welness card gekregen (Free for one)

En nu moeten we kiezen tussen (vanwege de reistijd)
Tussen Sauna en Beautycentrum Soesterberg & Thermen La Mer

Iemand ervaring (of welke 'beter' is)
Normaal gaan we naar putten toe (dat is om de hoek) maar helaas geld de card niet voor deze sauna.
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_54398996
Ik ben pas samen met mn vriend naar Thermen Bussloo geweest. Was erg goed allemaal, heerlijke dag gehad, alle sauna's in geweest, alleen het eten op de restaurantkaart vond ik wel erg decadent, heb maar gewoon wat van de loungekaart genomen Vond het zeker de moeite waard

Voor een uitgebreider verslag: zie mn weblog
  dinsdag 6 november 2007 @ 11:37:05 #141
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_54400970
quote:
Op dinsdag 6 november 2007 09:10 schreef appelsientje het volgende:
Goed het winter seizoen begint weer... dus weer op naar de Sauna
We hebben zo'n welness card gekregen (Free for one)

En nu moeten we kiezen tussen (vanwege de reistijd)
Tussen Sauna en Beautycentrum Soesterberg & Thermen La Mer

Iemand ervaring (of welke 'beter' is)
Normaal gaan we naar putten toe (dat is om de hoek) maar helaas geld de card niet voor deze sauna.
Thermen La Mer ken ik niet, maar ik vond Soesterberg de keren dat ik er was erg aangenaam.
pi_54739828
wie heeft er wat te vertellen over sauna drôme in putten?
ga er ws. het weekend heen, ben benieuwd wat anderen ervan vonden (reviews op 't net zijn 3, 4 jaar oud)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 20 november 2007 @ 15:35:25 #143
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_54739900
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
wie heeft er wat te vertellen over sauna drôme in putten?
ga er ws. het weekend heen, ben benieuwd wat anderen ervan vonden (reviews op 't net zijn 3, 4 jaar oud)
Nog nooit geweest, maar mijn tante is er wel eens naartoe gegaan.
Wat ik van mijn tante heb gehoord is het een ramp voor mensen die slecht ter been zijn; veel trappetjes, opstapjes en smalle gangetjes. (Niet dat je hier wat aan hebt, jij bent volgens mij niet slecht ter been )
Zij vond het buitengedeelte wel mooi, maar binnen leek het een bruine kroeg. Zij vond het niet voor herhaling vatbaar.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  Redactie Frontpage dinsdag 20 november 2007 @ 15:45:22 #144
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54740087
Ja, binnen is het druk en meer een kroeg, buiten is het lekker en sfeervol. Elycum is uitgenreider maar ook een stuk duurder.
pi_54740332
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
wie heeft er wat te vertellen over sauna drôme in putten?
ga er ws. het weekend heen, ben benieuwd wat anderen ervan vonden (reviews op 't net zijn 3, 4 jaar oud)
Ik ben er 2 jaar terug geweest. Vond de sauna's en baden enzo prima, maar zoals hierboven ook al werd aangegeven was het binnen net een kroeg en was het echt heel krap omdat het overal smal was, opstapjes waar je de hele tijd moest wachten en dergelijke. Ben er 1 keer geweest, maar hoef er verder niet nog vaker heen. In tegenstelling tot de Zwaluwhoeve en Bussloo, waar ik wel erg tevreden over ben.
  dinsdag 20 november 2007 @ 20:23:25 #146
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_54745963
Afgelopen zaterdag ben ik naar Soesterberg geweest...
En erg goede saune het was helemaal vol.. maar dat merkte je niet er was genoeg ruimte om je rond te bewegen...
Erg prettig dat de rokers apart zitten (heb ik daar in ieder geval geen last van)
Genoeg zit ruimte in de lounge gedeelte, zag er allemaal heel schoon en fris uit...
Eten was er erg snel.. goede service.... met andere woorden erg tevreden (hiervoor gingen we altijd naar Putten )
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  donderdag 22 november 2007 @ 23:17:59 #147
168979 Plasterk
Is de plas sterk?
pi_54791649
Ik ga binnenkort naar Beauty Sauna Peize met een vriendin. Wordt mijn eerste keer . Eens kijken hoe preuts ik ben

En aan de Optimel

[ Bericht 19% gewijzigd door Plasterk op 22-11-2007 23:34:42 ]
  Redactie Frontpage donderdag 22 november 2007 @ 23:27:19 #148
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_54791823
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 15:58 schreef Sylvana het volgende:

In tegenstelling tot de Zwaluwhoeve en Bussloo, waar ik wel erg tevreden over ben.
Terwikl de Zwaluwhoeve toch wordt gezien als een fabriek.
pi_54794051
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Terwikl de Zwaluwhoeve toch wordt gezien als een fabriek.
Het is een enorm complex ( al ben ik er geweest voor de verbouwing) maar ik vond het wel erg mooi en goed geregeld allemaal daar
pi_54794803
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:27 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Terwikl de Zwaluwhoeve toch wordt gezien als een fabriek.
totaal geen last van gehad toen ik daar was

morgen lekker naar elysium
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55679096
ik zoek een accomodatie voor overnachting met een sauna en bubbelbad, beiden voor alleen met zijn tweetjes, mijn vriendin en ikzelf.. wat kunnen jullie me aanraden?
ik wilde graag zo een arrangement naar de zwaluwhoeve, maar ik heb van anderen vernomen dat je de sauna met andere gasten deelt..

[ Bericht 22% gewijzigd door Denimdude op 31-12-2007 12:59:23 ]
pi_55679369
een prive sauna met bubbelbad zou ik niet weten

in parken als centerparcs enzo heb je meestal wel privesauna's, maar dan heb je weer geen prive-bubbelbad
  maandag 31 december 2007 @ 13:06:21 #153
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_55679493
In bijv. Landal Hoog Vaals heb je huisjes met sauna, zonnebank en ligbad met whirlpoolfuncties. Landal heeft wel meer parken waar je dat soort huisjes hebt. Maar die kun je niet voor één nacht boeken, dat moet voor minimaal een weekend.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
  dinsdag 8 januari 2008 @ 15:47:40 #154
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55875240
Ik ben pas op zondag naar Geldrop geweest. Absoluut mooie faciliteiten, genoeg keus!

Zondag is niet de rustigste dag, ivm de kinderen, die er toen veel waren en luidruchtig ook. Dat wisten we van tevoren. Ik vond het personeel niet echt super, een aantal medewerkers was erg luidruchtig aanwezig, tenminste in het restaurant.
En er zat een club vaste gasten die ook niet echt rustig aanwezig waren.
Een gigantisch verschil met Nijmegen, al vind ik het daar soms wat te rustig en oubollig.

Op zich voor herhaling vatbaar, maar niet meer op zondag.

Wat is nu eigenlijk de grootste in Nederland?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_56557065
Vraagje:

Ik ga binnenkort met mijn vriendin een weekend naar het plaatsje Tolkamer (in de driehoek Arnhem, Nijmegen en Emmerich) en nu willen we graag een dag naar een sauna in de buurt. We hebben alleen ervaring met Saunadrome in Putten en dit beviel ons wel. Weet iemand dus een goede soortgelijke sauna redelijk in de buurt? Ik heb een auto dus enige afstand is geen probleem
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_56557573
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 10:39 schreef Leipo666 het volgende:
Vraagje:

Ik ga binnenkort met mijn vriendin een weekend naar het plaatsje Tolkamer (in de driehoek Arnhem, Nijmegen en Emmerich) en nu willen we graag een dag naar een sauna in de buurt. We hebben alleen ervaring met Saunadrome in Putten en dit beviel ons wel. Weet iemand dus een goede soortgelijke sauna redelijk in de buurt? Ik heb een auto dus enige afstand is geen probleem
Soortgelijk niet , maar Thermen Nijmegen is wel een topsauna
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_56559563
Die ziet er inderdaad goed uit. Ze hebben nu een actie met een hammam behandeling: is dit aan te raden voor een jongen die wellicht wat te snel kan laten zien dat alles van zijn lichaam nog goed werkt?
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  woensdag 6 februari 2008 @ 12:49:27 #158
3185 Adelante
To let it go now
pi_56559637
Ryokan in Zutphen is ook maar een klein eindje rijden en ook in Emmerich/Kleve net over de grens zijn genoeg saun'as te vinden. Tolkamer zelf zit niet eens een supermarkt meer, geloof ik
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_56560375
Bne afgelopen tijd nar 2 sauna´s in utrecht geweest - Lamar en Descansa.

Ik vond Descansa (www.descansa.nl) erg leuk. Het is klein, niet zo duur en je krijgt gratis handdoeken en badjas, en je mag gebruik maken van zeep & scrubzout. Daarnaast hebben ze leuk personeel en lekker eten! Ze hebben 2 massage baden voor een kruidenmassagebad, een zwembad met watervalletje, Daarnaast 2 sauna´s (1 finse, buiten, en binnen een gewone) en een Turks stoombad. ik vond het erg gemoedelijk en gezellig. Ook in de rustruimte een lekker haardvuur en allerhande boeken en tijdschriften.

Lamar vond ik wat minder. Op de een of andere manier vond ik het een beetje vies, ik weet niet waarom? Eten was ook niet zo lekker en i vond de medewerkers ook niet zo. Wel hadden ze meer faciliteiten, meer sauna´s enzo. Waren wel duurder en je moet je eigen handdoek meenemen....

Over een paar dagen wil ik met mezelf naar sauna Fenomeen, iemand daar bekend mee?
pi_56561225
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 12:44 schreef Leipo666 het volgende:
Die ziet er inderdaad goed uit. Ze hebben nu een actie met een hammam behandeling: is dit aan te raden voor een jongen die wellicht wat te snel kan laten zien dat alles van zijn lichaam nog goed werkt?
Als je opgewonden raakt van Mannen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 6 februari 2008 @ 16:17:44 #161
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_56563733
quote:
Op woensdag 6 februari 2008 13:26 schreef Perruche het volgende:
Over een paar dagen wil ik met mezelf naar sauna Fenomeen, iemand daar bekend mee?
Kom je uit Utrecht, dat je daar die andere 2 hebt bezocht? Misschien is sauna Soesterberg dan een optie voor je. Fenomeen ken ik niet, maar eerlijk gezegd schrikt de website me al snel af....
pi_56564952
hey nee ik ga met een vriendin, die in Utrecht woont.
Soesterberg heb ik weleens van gehoord, maar een voorwaarde is dat het dight bij het centrum is.

Ja, die site, ach ja. Ik ging toen ik in het Noorden vwoonde, naar de meest vreemde sauna´s Mijn concept van "sauna" verschilt dan ook nogal met dat van de gemiddelde mens denk ik. Waar men hier het liefst een luxeoord heeft en een hele dag vertoefd, ben ik op zoek naar een plek waar ik gewoon 1 - 2 uurtjes kan chillen in een hete ruimte. Die poespas van 4 verschillende sauna´s e.d. vind ik voor een uitgebreid tut-dagje met vriendinnen heel leuk, maar voor mezelf hoeft dat niet zo. Vandaar dus, eigenlijk, die fenomeen
pi_56696567
Hello,
Living in Leiden, I would like to try dutch saunas. I've read that Thermen 5 mei is not bad here. Problem is, being a foreigner, I don't know how you should proceed in saunas!

So I was wondering if someone would be so kind to come with me and explain ? (of course, I offer to pay for the sauna, because I can imagine it can be bothering to do so during what is normally a relaxing time)
pi_56699839
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 02:35 schreef Hobiecat het volgende:
Hello,
Living in Leiden, I would like to try dutch saunas. I've read that Thermen 5 mei is not bad here. Problem is, being a foreigner, I don't know how you should proceed in saunas!

So I was wondering if someone would be so kind to come with me and explain ? (of course, I offer to pay for the sauna, because I can imagine it can be bothering to do so during what is normally a relaxing time)
never been to a sauna before?
what exactly would you like to know?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56706705
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 11:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
never been to a sauna before?
what exactly would you like to know?
Nope, never been to a sauna before. What I would like to know is "dos and don't" of sauna, and also what is the best "circuit" between cold area, hot area, etc to make it a "gezeller" moment. So I thought if somebody can show directly, it's easier !
Thanks for your help !
pi_56706783
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:49 schreef Hobiecat het volgende:

[..]

Nope, never been to a sauna before. What I would like to know is "dos and don't" of sauna, and also what is the best "circuit" between cold area, hot area, etc to make it a "gezeller" moment. So I thought if somebody can show directly, it's easier !
Thanks for your help !
sauna employees will be happy to explain things to you, and you can find a lot of info on the internet
I am a frequent sauna visitor, but don't follow the rules exactly, I just do whatever I like
oh, and I live in leiden

can you turn on your PM?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56707123
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 16:52 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
sauna employees will be happy to explain things to you, and you can find a lot of info on the internet
I am a frequent sauna visitor, but don't follow the rules exactly, I just do whatever I like
oh, and I live in leiden
Ok, so I will try to ask the employees. I've already looked a bit on the internet, but it's not always clear when you don't know what they are talking about, and especially my dutch is kind of ...limited !
It's nice to be helped by Leideners !
pi_56709809
Ik wil graag een volle dag met m'n vriendin weg dus ik ben op zoek naar een thermen/uitgebreide sauna in de buurt van Delft/Den Haag/Rotterdam. We zijn tussen de 20 en 25 en hebben in principe alleen maar tijd in het weekend. We hebben (natuurlijk?) niet zoveel zin in drukke kinderen dus eigenlijk op zoek naar iets rustigs maar wel iets waar we makkelijk een hele dag door kunnen brengen. Budget is ong 75 euro per persoon.

Ik heb Thermen Holiday in Schiedam al gevonden, erg uitgebreide site maar ik hoor liever verhalen van iemand die er al eens is geweest.
pi_56712239
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:26 schreef Japin het volgende:
Ik wil graag een volle dag met m'n vriendin weg dus ik ben op zoek naar een thermen/uitgebreide sauna in de buurt van Delft/Den Haag/Rotterdam. We zijn tussen de 20 en 25 en hebben in principe alleen maar tijd in het weekend. We hebben (natuurlijk?) niet zoveel zin in drukke kinderen dus eigenlijk op zoek naar iets rustigs maar wel iets waar we makkelijk een hele dag door kunnen brengen. Budget is ong 75 euro per persoon.

Ik heb Thermen Holiday in Schiedam al gevonden, erg uitgebreide site maar ik hoor liever verhalen van iemand die er al eens is geweest.
elysium?
zit in bleiswijk, ik vind dat een erg fijne sauna
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_56715402
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 20:50 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

elysium?
zit in bleiswijk, ik vind dat een erg fijne sauna
Zou je iets meer kunnen vertellen over elysium? Wat maakt de sauna dan zo fijn? De rust, de ruimte, de faciliteiten, het personeel, de klanten of een combinatie daarvan? Het is de eerste keer voor m'n vriendin dus wil wel dat ze een goede eerste indruk krijgt (en ook niet onbelangrijk, als studenten is 75 euro nog best een redelijk bedrag, zou dus zonde zijn als het tegen zou vallen)
pi_56725599
Elysium is erg groot, je kunt er veel doen. Het is wel massaal, dat moet je leuk vinden. Schiedam is iets rustiger, maar ook daar kun je veel doen. Ze zijn allebei leuk voor een eerste keer. Ridderkerk zou ik zeker niet doen. Vond ik erg tegenvallen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_56727055
elysium is vrij groot, veel buitengebeuren ook.
ruime keus in sauna's en baden, en als het mooi weer is, voldoende ruimte om lekker buiten te zijn.
elysium kan druk zijn, maar ze hanteren wel een bezoekerslimiet, dus als je gaat, is het aan te raden wel op tijd te gaan, want vol is vol, en dan kom je er dus niet in.
ik heb het nooit echt als bijzonder druk ervaren.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  donderdag 14 februari 2008 @ 15:00:59 #173
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_56728045
Heb samen met m'n vriendin hier geboekt.
http://www.aphrodite.nl/
Ben benieuwd... uiteraard met de optimel actie
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_56729187
Ik ga samen met mijn vriendin naar:
http://www.thermenbussloo.nl/
Elysium vond ik ook wel mooi. Veel buiten, dus is wel lekker als het een beetje mooi weer is. Zijn ze daar inmiddels al klaar met verbouwen? Want toen ik daar was waren ze nog bezig met verbouwen.
pi_56730397
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:11 schreef YPPY het volgende:
Elysium is erg groot, je kunt er veel doen. Het is wel massaal, dat moet je leuk vinden. Schiedam is iets rustiger, maar ook daar kun je veel doen. Ze zijn allebei leuk voor een eerste keer. Ridderkerk zou ik zeker niet doen. Vond ik erg tegenvallen.
Volgens mij is Ridderkerk failliet verklaard pas. Meen te hebben gelezen dat er in december salmonella was ontdekt, waarna het tijdelijk dicht moest en uiteindelijk zijn ze failliet verklaard.
Vond het zelf ook geen prettige sauna.
pi_56810632
Gisteren dus in Thermen Nijmegen geweest en het is ons wel bevallen

op een gegeven moment waren ze vol, maar van de drukte hebben we niet zo veel gemerkt. Op een gegeven moment zaten we zelfs samen in een verder lege finse blokhutsauna (in deze sauna schrik je je rot als de oven weer aanspringt: dan trilt de hele blokhut en het klinkt als een zware diesel-aggegraat). Later kwamen er nog andere mensen bij, maar druk werd het niet

De mensen die er waren waren ook allemaal vriendelijk en menigeen was bereid tot een leuk praatje wat de sfeer natuurlijk goed doet.

de honing aufguss was ook lekker!

het was uiteindelijk een lange (11.15 tot 21.30 uur) maar lekkere dag
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_56811738
quote:
Op maandag 18 februari 2008 11:14 schreef Leipo666 het volgende:
Gisteren dus in Thermen Nijmegen geweest en het is ons wel bevallen

op een gegeven moment waren ze vol, maar van de drukte hebben we niet zo veel gemerkt. Op een gegeven moment zaten we zelfs samen in een verder lege finse blokhutsauna (in deze sauna schrik je je rot als de oven weer aanspringt: dan trilt de hele blokhut en het klinkt als een zware diesel-aggegraat). Later kwamen er nog andere mensen bij, maar druk werd het niet

De mensen die er waren waren ook allemaal vriendelijk en menigeen was bereid tot een leuk praatje wat de sfeer natuurlijk goed doet.

de honing aufguss was ook lekker!

het was uiteindelijk een lange (11.15 tot 21.30 uur) maar lekkere dag
Zoals ik al zei het is een fijne sauna, nog op het dakterras gelegen ?
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage maandag 18 februari 2008 @ 12:09:54 #178
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_56811798
Ik vond Putten wel leuk, vrij klein alleen. Busloo gaan we heen als het wat warmer is.
pi_56811878
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:06 schreef Joene het volgende:

[..]

Zoals ik al zei het is een fijne sauna, nog op het dakterras gelegen ?
De buitentemperatuur was me niet hoog genoeg om me daar aan te wagen, uit de wind en in het zonnetje was het wel lekker al werd dat ook uiteindelijk fris.

er is overigens wel een duidelijk verschil tussen het oude gedeelte (zwembad, 65graden sauna,80graden eucalyptus sauna, mint stoombad, jacuzzi en kruidenbad) en het nieuwere/verbouwde gedeelte (hamam, rassoul, massage, event-sauna, kruidentempel en zwembad). Het oude gedeelte deed echt aan als een verbouwd zwembad met bijbehorend systeemplafond....

ook viel het me tegen dat we maar in 1 sauna een thermometer en hygrometer zagen hangen, die had ik eigenlijk wel in iedere sauna verwacht aangezien de temperaturen die ze aangeven voor de sauna's niet altijd kloppen (zo was de 80 graden sauna in werkelijkheid 95 graden)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_56812122
Ik vind het oude gedeelte niet storend , het fijne aan nijmegen is idd de mensen stop , de goede service, en de bijzonder goede massages .
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  vrijdag 22 februari 2008 @ 11:16:30 #181
104871 remlof
Europees federalist
pi_56902507
Gister voor het eerst in de Thermen in Nijmegen geweest. Zeker een aanrader, enorm groot en vriendelijk personeel.
pi_57158859
Vandaag naar de badpakkendag (ja ik weet het, hoort niet zo enz) geweest bij de Zwaluwhoeve, lekkere sauna's daar en geweldig kruidenbad en het turks stoombad was ook erg fijn. Was met name enthousiast over de Finse opgieting in de kruiden sauna, heerlijk! Het was er wel abnormaal druk en met name het personeel in het restaurant was niet echt vriendelijk te noemen.
pi_57328108
Ik ga morgen een dagje naar Ryokan in Zutphen. Ben er nog nooit geweest, maar ziet er goed uit op de site, veel faciliteiten en makkelijk te bereiken met het OV. Heb ook een hotstone-massage van 55 minuten geboekt, daar ben ik ook erg benieuwd naar. Dat wordt een lekker dagje ontspannen dus
pi_57329171
Ik lees ook dat er binnenkort een nieuwe sauna hier in de buurt wordt geopend
quote:
De Veluwse Bron

Zie voor meer informatie: www.veluwsebron.nl

In de Spotlight

Tussen Apeldoorn en Zwolle wordt momenteel gebouwd aan meer dan 9.000 m2 sauna, beauty en wellness. Op een landgoed van maar liefst 21 hectare, in een gebied waar rust en ontspanning de boventoon voeren en die vanuit het hele land gemakkelijk te bereiken is. En dat alles gelegen aan een prachtig groot meer, midden in de natuur, waar het zuivere water als natuurlijke kwel omhoog borrelt.

Sauna’s, stoombaden, dompelbaden, whirlpools en een zwembad in het hoofdgebouw, een compleet wellness-dorp in de kuurtuinen en een rustiek gelegen paviljoen.

In het hoofdgebouw zijn verschillende knusse restaurants te vinden met een schitterend uitzicht over het meer. Hier bevinden zich ook veel faciliteiten waarbij een compleet Oosters badhuis met Hammam, een uitgebreide Rasul, een ware ijsgrot, een zwembad van natuursteen en een riant kruidenbad in het oog springen. Het wellness-dorp tussen het hoofdgebouw en het paviljoen is uniek in zijn soort. Want waar in Nederland is er een Wildobservatiesauna, een Veluwse Stuifzandsauna, een zoutsteengrot of een compleet Kelo-saunadorp te vinden?

Verspreid in de kuurtuinen liggen diverse baden, waaronder een ruim buitenbad, een zoutwaterbad, diverse whirlpools en een bruisbad. De beauty-afdeling beschikt over vele behandelruimtes, rustruimtes en verschillende wellness-faciliteiten.

In juni 2008 is het zover. De Veluwse Bron bouwt met veel energie en enthousiasme door aan een schitterend saunacomplex met klasse en allure. Een resort waar straks enorm veel te ontdekken valt en waar gastvrijheid centraal staat.

bron: saunagids.nl
Gaat goed hier met de sauna's in de buurt Eerst Bussloo al en nu deze Klinkt erg goed wat er komt aan faciliteiten, dus als hij open is ga ik er denk ik wel een keer heen
pi_57344547
quote:
Op woensdag 12 maart 2008 16:03 schreef Sylvana het volgende:
Ik lees ook dat er binnenkort een nieuwe sauna hier in de buurt wordt geopend
[..]

Gaat goed hier met de sauna's in de buurt Eerst Bussloo al en nu deze Klinkt erg goed wat er komt aan faciliteiten, dus als hij open is ga ik er denk ik wel een keer heen
klinkt inderdaad erg goed, ook maar eens naartoe als deze open is
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_57369109
Ik heb een beetje gemengde gevoelens over Ryokan.

+ punten:

- De saunafaciliteiten zelf
- De aangelegde tuin
- De Japanse sfeer
- De hotstone-massage, die was echt geweldig
- De bediening in het restaurant

- punten

- Geen rondleiding als je binnenkomt, er wordt snel ff uitgelegd waar kleedcabines zijn en hoe je dan in saunacomplex komt, rest moet je zelf uitzoeken.
- Het was er echt uitgestorven, de eerste 3 uur heb ik werkelijk niemand gezien, daarna waren we totaal met iets van 10 man de rest van de dag
- De autosnelweg die vlak langs het complex loopt en je de auto's dus hoort
- De rustruimte is klein en de doucheknopjes zitten tegen de muur van de rustruimte aan. Dus als iemand de douche aan zet, hoor je dat dus de hele tijd
- Naast het complex ligt een vakantiepark, aan de andere kant van het meertje, en vanuit daar kun je de gasten die buiten lopen ( naakt) goed zien
- Het eten is erg prijzig voor wat je op je bord krijg ( niet echt veel)

Al met al dus een beetje een dubbel gevoel, denk niet dat ik snel nog een keer zal gaan, denk toch dat ik gewoon weer naar die in Apeldoorn ga
pi_57385177
Ik ging regelmatig naar de sauna met een vriendin (meestal Peize of de Zwaluwhoeve), maar ik ben sinds half januari al niet meer geweest ivm gebroken bekken. Het lijkt me echt heerlijk om weer te gaan, maar ik twijfel nog even, aangezien ik nog niet helemaal 100% stevig op mijn voeten sta en niet het risico wil lopen om onderuit te gaan Vooral de infraroodsauna's (op krukjes) lijkt me fantastisch voor mijn spieren en breuken. Ik mis het echt nu

Ik vond zelf Peize iets prettiger dan de Zwaluwhoeve, omdat hij iets "intiemer/kleiner" is. Wel veel mogelijkheden, maar qua oppervlakte wat dichter bij elkaar. Bij de Zwaluwhoeve moet je vaak nog wel een stukje lopen van het een naar het ander en dat heb je bij de sauna in Peize wat minder, terwijl er wel veel verschillende sauna's zijn. Een voordeel van de Zwaluwhoeve is dat je qua behandelingen en beauty meer mogelijkheden hebt

Binnenkort wil ik me een keer lekker laten masseren (en gebruik maken van de sauna) in het Hof van Saksen Iemand hier ervaringen mee? Mijn vader is er laatst geweest ivm werk en hij was erg gecharmeerd van de inrichting (door Piet Boon), maar kon helaas niets vertellen over de faciliteiten aangezien hij alleen maar de boel bekeken heeft
pi_57434204
Goede middag ! (and that's where my dutch stops )

I have been to Sauna Thermen 5 Mei in Leiden. It was my first time in a dutch sauna, and I found it "lekker" ! I had the opportunity to try all the various type of rooms, hot and cold, and found everything very enjoyable. Maybe what helped is that we were in the evening so sauna was not crowdy : it was then very quiet and relaxing everywhere !

Also, I found the sauna was quite clean, and I found practical to rent all the stuff for sauna (towels, etc...) there.

The "gezellige" moment was when there was aufguss (not sure about the spelling) in one sauna room. I found this special kind of gathering moment very nice.

And finally, I had a very nice guide/sauna teacher, that explained everything about sauna, kind of "dutch sauna for dummies", and it was perfect !

Hope to go back to sauna again soon ! (or another one, but I need to book my sauna teacher !
pi_57472372
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 22:00 schreef Locusta het volgende:
Binnenkort wil ik me een keer lekker laten masseren (en gebruik maken van de sauna) in het Hof van Saksen Iemand hier ervaringen mee? Mijn vader is er laatst geweest ivm werk en hij was erg gecharmeerd van de inrichting (door Piet Boon), maar kon helaas niets vertellen over de faciliteiten aangezien hij alleen maar de boel bekeken heeft
Zo, even mijzelf geciteerd om te melden dat we het gaan doen Samen met mijn moeder en een goede vriendin van me gaan we volgende week donderdag naar het Hof van Saksen om daar gebruik te maken van de spa en de sauna
Ik ben erg benieuwd hoe het er uit ziet en hoe de service is. Mijn moeder en ik nemen de Qi Baume Indiase massage
quote:
Qi Baume Indiase massage
Deze volledige lichaamsmassage wordt uitgevoerd met een rijke en voedende combinatie van essentiële oliën (sandelhout, ceder en patchouli) en een medicinale olie uit India.
50 min. 59 euro.
en die vriendin van mij neemt de algenpakking
quote:
Algenpakking
Bij een algenpakking wordt uw lichaam ingepakt met een algengel. U neemt daarna plaats op ons floatingbed, waarna u wordt ingepakt. Daarna gaat u heerlijk ontspannen, terwijl de algen inwerken op uw huid en spieren. De werking van de algenpakking is die preinegend en ontgiftend (afvoeren van afvalstoffen). Daarnaast stimuleert het de stofwisseling en verstevigt het de huid.
45 min. 42,50 euro.
en natuurlijk gaan we uitgebreid gebruik maken van de sauna
Om eerlijk te zijn heb ik vrij hoge verwachtingen van de spa, sauna en de algehele kwaliteit, mede omdat het de naam heeft erg luxe te zijn

Ik laat wel even weten hoe het gegaan is
pi_57472607
Ik ben erg benieuwd Locusta

Hoop dat het je er beter bevalt dan mij in Ryokan
pi_57472676
Ben benieuwd Locusta. Vind het er op de website niet zo geweldig uitzien.
pi_57474942
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:36 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben erg benieuwd Locusta

Hoop dat het je er beter bevalt dan mij in Ryokan
Ik had het gelezen ja Ik zou het zelf nog niet zo erg vinden als het uitgestorven is, lekker rustig Maar dat die mensen je dan kunnen zien vanuit dat vakantiepark is wel minder
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 11:38 schreef octopussy het volgende:
Ben benieuwd Locusta. Vind het er op de website niet zo geweldig uitzien.
Tja, het ziet er erg "modern" uit he Ik ben ook benieuwd

Ik laat het jullie wel weten
pi_57500269
Weten sommige van jullie nog?
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 22:46 schreef Oblivion het volgende:

En ik heb vernomen dat er dichbij deze sauna een nieuwe wordt geopend die 8 keer (!!!) groter is dan deze, dus De Zwaluwhoeve gaat minder druk worden.
Zou dit 'm zijn?

http://www.veluwsebron.nl/iddjbh/home

Of ben ik aan spuit elfen?
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57501137
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 14:17 schreef Oblivion het volgende:
Weten sommige van jullie nog?
[..]

Zou dit 'm zijn?

http://www.veluwsebron.nl/iddjbh/home

Of ben ik aan spuit elfen?
Je bent idd aan het spuitelfen, zie mijn post van vorige week:

Sauna Reviews Part III
pi_57501208
Nou ja, beter 2 keer dan geen keer, toch?

Oeh, ziet er wel heel goed uit!
En dat meisje in 2006 had dus toch goed, want het is een hele grote.
En vlakbij de Zwaluwhoeve.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_57552975
Ik wil iedereen die naar een sauna complex gaat aanraden om eens hier te kijken of er niet toevallig korting mogelijk is:
http://www.uitmetkorting.nl/php/korting_sauna.php?id=sauna
Make my day!
pi_57572814
Review Elysium te Bleiswijk

Vandaag voor het eerst in het Elysium te Bleiswijk geweest. Het is eerste paasdag. Dus ik verwachtte al dat het druk was. Rond 1700 uur kwamen we aan (ik en nog een dame).
Van te voren had ik al meerdere reviews gelezen over het Elysium. De dingen die ik daar in tegen kwam waren:
- druk
- onhygienisch
- heel erg groot
- soort pretpark onder de sauna's
- de sauna's daar doe je niet in 1 dag

Al die oordelen waren juist. Toen wij er rond 1700 uur waren was het HEEL erg druk, in mijn beleving. Later op de avond waren we in gesprek met een stel die er vaker kwam, en die vonden het juist vandaag niet zo druk...kun je nagaan.
Wat ik onder drukt versta: Sauna's (waar je door de deur heen kijkt) zitten vol. Voor de opgieten (en die is daar ieder uut tot 20.00 uur in meerdere sauna's) stond een dusdanige rij dat niet iedereen naar binnen kon. Zwembaden zitten vol. In alle Hottubs of Wirlpools zitten minimaal 4 mensen. Zwembaden zijn druk bezocht.
Opgieting waren wij 1 kwartier van te voren aanwezig: Aansluiten achterin de rij...40 man voor je.
Wel moet ik zeggen dat iedere sauna buiten zo ongeveer een eigen koudwaterbad en doucheruimte heeft. Men is kennelijk veel drukte gewend.

Onhygienisch: De entree doet zakelijk aan, net alsof je een hotel binnen stapt. De tweede ruimte (na de 'lobby') die je binnenkomt is de kleedkamer. Die deed oud aan. Vloer was vuil van iedereen die daar natuurlijk met zijn schoenen loopt. Die vloer zouden ze wat vaker mogen schoonmaken.
Doordat die kleedruimtes wat smoezelig aandeden, had ik direct het gevoel dat het er vies was. Maar verders in het hele complex heb ik geen nare of vieze dingen gezien. Voor een dag waarop ik het druk vond, vond ik het gewoon schoon te noemen.
Wat jammer is, is dat de kruidenbaden zoveel chloor bevatten dat je het betreffende geurtje niet meer ruikt. Tenminste, ik neem aan dat de geur van bijvoorbeeld Eucaliptus wel in het water zat. Wij hebben die geur niet geroken.
Wat me opviel is dat het onderhoud niet optimaal is. Het complex heeft zeer mooie ruimtes, maar niet goed onderhouden. Waar moet je dan aan denken? Steentjes uit het mozaiek die ontbreken. Deuren die niet goed sluiten. Bij sommige bubbelbaden doet het 'aan' knopje het niet. Stenen in de tuin die kapot zijn (raad iedereen aan om daar NIET op blote voeten te lopen). Ligstoelen zijn qua kleur niet meer egaal (veel gebruikt dus), bruin bij het zitgedeelte. Kleine dingen dus, die niet hersteld worden, wat heel jammer is.

Pluspunt: Bij heel veel douche ruimtes hingen er diverse olieeen, shampoos, douchgels etc om je mee te wassen. Mooier nog: DIvers scrubzout. En die dingen werden de hele dag aangevuld!

Een minpunt: Elysium is niet logisch van opzet als je er voor het eerst komt: wij hebben de plattegrond meerdere malen moeten gebruiken. Bepaalde onderdelen liggen ver uit elkaar. Vooral buiten is dat bij koude niet zo prettig (vandaag hebben we zelfs sneeuw gehad).

's Avonds vanaf 19.30 uur werd het een stuk rustiger en stiller. Zelfs zo stil, dat toen wij een andere afslag namen, we in het gedeelte kwamen waarin ze ook de pakkingen deden. In die poot van het complex was ook een binnenzwembad en 2 bubbelbaden (die niet aan het bubbelen te krijgen waren, knopje stuk). Wij kwamen daar met zijn tweeen binnen, en waren daar ook met zijn tween: een eigen zwembad, en 2 bubbelbaden. In die ruimte hingen wel meerdere bordjes dat het het met camera's in de gaten gehouden werd...zal niet voor niets zijn.

Hiermee kom ik op mijn laatste punt van kritiek, en wel waar ik me het meest aan gestoord heb:
Stelletjes die klef zijn met elkaar.
Overal hangen bordjes, door het hele compex heen, dat gewenste en ongewenste intimiteiten niet gewenst zijn...en toch, 's avonds, hadden wij, 2 vrouwen, af en toe moeite om een bubbelbad in te gaan, of om het buitenzwembad te nemen. Er hangen daar zo veel kleffe mensen aan elkaar. Het stoorde me echt.
En ik ben, mijns inziens ruim denkend: Mensen die elkaars rug insmeren of elkaars hand vast houden, daar heb ik geen moeite mee.
Maar in het Elysium hangen stelletjes aan elkaar als het donker wordt, zitten op elkaars schoot elkaar te zoenen. En vrouw die wijdbeens op een man zit, half te rijden en niemand die daar wat van zegt.
Ik vond het erg vervelend.
Als mensen zoiets zoeken in een sauna-complex, ga dan naar een parenclub of zo.
Her en der zijn ook wat meer verborgen bubbelbaden, en daar was het helemaal raak. Er zit 1 stel, op elkaar te rijden, en niemand gaat zo'n bubbelbad meer in. Met zijn 6en in een ander bubbelbad dan maar...
Het personeel zegt er niets van. Doet alsof ze het niet zien, of alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Mijn ervaring is dat zo'n complex 's avonds juist heel sfeervol kan zijn.
Maar het Elysium, daar komt ik 's avonds niet meer voor mijn plezier. Zelfs in de relax ruimtes hangen mensen op elkaar.

Jammer.

[ Bericht 9% gewijzigd door agter op 24-03-2008 02:11:12 ]
Make my day!
pi_57592583
Sauna Review Sauna Thermen Peize

Woensdag 19 maart samen met een vriendin naar de sauna in Peize gegaan. De sauna is eenvoudig te vinden; Peize (onder Groningen) is niet erg groot en de sauna wordt al snel duidelijk aangegeven. Parkeren is zeer eenvoudig vlak bij de sauna, er is een ruime en erg nette parkeerplaats en het parkeren is uiteraard gratis. Het is zo te zien best druk, maar parkeerruimte is er voldoende.

De entree van de sauna is fris, schoon en best chic. Er is een zithoek met een watercooler en op de balie staan pepermuntjes en paaseitjes. Zeer vriendelijk personeel staat ons te woord en biedt een rondleiding aan. We krijgen eerst de kleedruimte te zien waar wordt uitgelegd hoe de kastjes werken. We krijgen een armbandje dat nog het meest lijkt op een redelijk elegant plat horloge zonder wijzerplaat. Met dat armbandje kan je je kastje op slot doen en openen en het wordt ook gebruikt voor bestellingen in de horeca-ruimte. Als we zijn omgekleed kunnen we ons weer bij de balie melden voor een rondleiding.

De kleedruimte bestaat uit een prachtige gang met aan weerszijden diverse nisjes met kledingkastjes en stoelen. Het ziet er allemaal schoon en ruim uit. De kastjes bedien je dus met je armband en in de gang hangen kastjes waar je je armband voor kan houden om op een later tijdstip te zien wat ook alweer je kastnummer was. In de gang staat ook een digitale weegschaal en er is een nistje in prachtige zachte kleuren met kuipstoeltjes, spiegels en diverse föhns. De rondleiding door een vriendelijke gastvrouw is compleet en duidelijk, ze geeft ook nog wat extra informatie over de diverse sauna's, neemt ons ook even mee naar buiten en vertelt ons de temperaturen van de diverse baden. Heel erg nuttige informatie allemaal! Ook legt ze uit hoe er in het restaurant wordt gewerkt en wenst ons een fijne dag.

Het saunaplein, zoals het saunadeel van het complex wordt genoemd, ziet er erg modern uit. Er zijn geen gezellige hoekjes, wel diverse houten bankjes om op te zitten. Er is ook een mooi kunstwerk in de binnenruimte waar bronwater omhoog komt en waar je van kan drinken (lekker!). Hier kan je ook je zelf meegebrachte bidons vullen. Ik hou altijd wel van de knusse houten-sauna-look, dus dit is even wennen voor me. Aan het eind van de dag ben ik om: eigenlijk is de inrichting hartstikke mooi!

De douches zijn goed warm en je kan zelf de temperatuur goed regelen. Er is doucheschuim en scrubzout aanwezig.

We besluiten binnen te beginnen in de Panoramasauna. De sauna is heel ruim en geeft een prachtige panoramablik op de tuin. Je kan alleen van binnen naar buiten kijken en dus niet van buiten naar binnen; dan zie je een spiegel. De sauna is aangenaam warm en de standaard saunazandlopertjes zijn (zoals overal in deze sauna) in ruime mate aanwezig. De sauna heeft 2 uitgangen/ingangen.

Het Turks Stoombad is goed gevuld met stoom, het ruikt er lekker naar eucalyptus en de stenen bankjes zitten als stenen bankjes. Er ligt een raamwisser om je bankje mee schoon te maken. In het stoombad is ook een douche aanwezig. We verlaten de ruimte vrij snel omdat het er echt heel warm en benauwd is, maar dat kan ook aan ons liggen natuurlijk.

De Kelo-cabine is een saunacabine speciaal gemaakt voor opgietingen! De sauna is gemaakt van 300 jaar oude boomstammen van naaldbomen die rond de poolcirkel groeien. De sauna is knus, beetje donker en er is aan allerlei handigheidjes voor de opgieting gedacht. In het midden is de massief stenen warmtebron waar het water en het ijs op worden gegooid. Voor de opgieting die wij bezoeken wordt uitgebreid de tijd genomen en de uitleg is ook uitstekend. In de pauze tussen de 2 opgietingen is er ijs en zijn er sinaasappelpartjes. Op maandag is het opgietingen-dag oid en zijn er diverse speciale opgietingen zoals een honingritueel. Vandaag dus helaas niet, maar dit was ook echt geweldig fijn.


De infrarood ruimte heeft stenen krukjes in een kring om op te zitten en voor en achter je staat een infraroodlamp die je even aan moet doen. De lampen staan precies goed opgesteld en het is aangenaam warm in de ruimte.

Het Thylarium is een sauna met een gematigde temperatuur en erg aangenaam. Hier blijven we lekker lang.

De Zoutsteensauna bestaat uit wanden van zoutsteen met een geneeskrachtige werking op je luchtwegen. Geen idee of dat wetenschappelijk onderbouwd kan worden, maar het zag er wel speciaal uit. Knusse sauna, maar niet heel erg warm en er is een soort waterval aanwezig die toch best veel herrie maakt.


In de Finse sauna en de kleurensauna zijn we niet geweest.

De afkoelruimte bevindt zich in het midden van het saunaplein en je kan op vele manieren afkoelen (ijs, stortemmers, neveldouches, gewone koude douches, slangen). Ook buiten is een afkoelgedeelte met een heerlijk grote neveldouche. Er zijn twee koude dompelbaden, die binnen is 8 graden koud en het inloopdompelbad buiten naast het zwembad is 10 graden koud.

Het zwembad is heeeeerlijk warm (33 graden)! Er is een binnen- en buitendeel en als je lekker op je rug gaat dobberen binnen kan je jezelf vaag in het blauwe spiegelende plafond bekijken


De 2 bubbelbaden zijn ruim en héél erg heet (je moest echt even wennen ). Er is er één binnen en één buiten. Ze zouden 15 minuten bubbelen en elkaar afwisselen, maar we hebben best lang in 1 bad gezeten en het bubbelen is geen enkele keer gestopt.

De tuin is ruim, er zijn veel ligbedden en hoekjes met douches of waterpartijen. Rondom is het bepland met bomen en struiken. Er is geen snelweg oid in de buurt en dus lekker rustig.

Het restaurant en de bar werken volgens een belprincipe. Als je gaat zitten word je pas geholpen als je op een klein belletje op de tafel drukt Als je niet drukt gaan ze ervan uit dat je niets wilt drinken of eten en kan je gewoon een beetje relaxen en word je met rust gelaten. Er zijn vele hoekjes in het horecadeel met diverse soorten banken en stoelen. Van design-achtige stoelen tot leren banken of stoffen banken in diverse kleuren. Ook zijn er 2 open haard gedeeltes waar je bij de open haard kan zitten. Er zijn een paar schappen vol tijdschriften die er allemaal erg netjes uitzien. De menukaart is uitgebreid genoeg voor een sauna en we bestellen een broodje met geitenkaas. Het broodje is werkelijk verrukkelijk! Broodje is absoluut net afgebakken, de geitenkaas met honing is nog warm en er zit een lekkere salade van zongedroogde tomaatjes en sla bij. Mijn vriendin is in haar sas met het thee-merk dat er wordt geserveerd en mijn sinaasappelbanaansapje is ook prima en lekker vers.
's Avonds eten we in het restaurant en het diner vond ik wat minder van kwaliteit. Mijn regenboogforel is lekker, maar een beetje flauw en de aardappeltjes die erbij worden geserveerd lijken wel te drijven in de olijfolie. Salade en groente zijn ook matig. Mijn vriendin heeft kipfilet met een pittige saus. De saus is erg lekker. We nemen op dat moment geen toetje (ook al stonden er bijzondere dingen op de kaart zoals zwarte peperijs). We hebben wel een ijscoupe gehad, maar op een ander tijdstip en de coupes waren heerlijk!

De rustruimte bestond uit 1-persoons waterbedden waarvan je zelf de temperatuur ook nog eens hoger of lager kon zetten.... Moet ik nog meer zeggen?

De strandrustruimte bestaat uit strandstoelen, lekker zacht zand, een zeer aangename temperatuur, geluid van ruizende golven (met plingplongmuziek), panoramafoto van de zee rondom en ventilatoren aan het plafond èn daglichtlampen die ook gebruikt worden tegen een winterdepressie (ogen open houden voor het effect ). Er is ook een aquarium met vissen in de wand en je kan via het aquarium naar de kruidenrustruimte aan de andere kant van de muur kijken. In de kruidenrustruimte ruikt het inderdaad heerlijk. Beide ruimtes zijn aangenaam en rustgevend.

Het zonnekanon is een cabine waarin je moet staan! Dit voorkomt de bekende witte vlekjes op je rug. Vreemde ervaring en 8 minuten staan gaat prima.

Conclusie: uitstekende sauna met moderne aanblik en voorzien van vele faciliteiten. Weinig aanmerkingen en we hebben een erg relaxte dag gehad. Voor veel mensen zal het een stuk rijden zijn, maar mocht je in de buurt zijn dan is het een echte aanrader! De sauna is redelijk duur vergeleken met gemiddelde prijzen (25,50 pp). De sauna is rolstoeltoegankelijk en ze hebben speciale rolstoelen om in de saunaruimte te gebruiken.

Isa's reviews op Fok:
Sauna en Thermen De Brug - Oosterhesselen (Drenthe)
Sauna De Linderbrink - Zuidwolde (Drenthe)
Sauna Elysium - Bleiswijk (Zuid-Holland)
Sauna Drôme - Putten (Gelderland)
Thermen Ridderkerk - Ridderkerk (Zuid-Holland)

Sauna's waar ik ben geweest + website + globaal cijfer:
* Sauna Bistro Velp te Velp (Gelderland) (8,5)
* Sauna Thermen Peize te Peize (Drenthe) (8)
* Sauna en Thermen De Brug te Oosterhesselen (Drenthe) (8)
* Elysium te Bleiswijk (Zuid-Holland) (7,5)
* Sauna de Linderbrink te Zuidwolde (Drenthe) (7,5)
* Thermen Holiday te Schiedam (Zuid-Holland) (7)
* Sauna Soesterberg te Soesterberg (Utrecht) (7)
* Sauna Drome te Putten (Gelderland) (6,5)
* Thermen Ridderkerk te Ridderkerk (Zuid-Holland) (6)
* Sauna Palazio te Hoogeveen (Drenthe) (5,5) sauna bestaat niet meer
* Scandic Sanadome te Nijmegen (Gelderland) (5)
* Sauna De Smelt te Assen (Drenthe) (4)

Op mijn verlanglijstje staan:
* Vitalizee te Scheveningen (Zuid-Holland)
* Sauna en Beauty De Zwaluwhoeve te Hierden (Gelderland)
* Sauna en Beauty De Thermen te Nijmegen (Gelderland)

[ Bericht 0% gewijzigd door Isabeau op 25-03-2008 05:06:16 ]
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_57593027
@agter: Dat is idd niet fijn als er zoveel kleffe stelletjes aanwezig zijn. Elkaar een zoen geven ofzo vind ik niet zo erg, maar op elkaar gaan zitten rijden vind ik ook te ver gaan.

@ Isabeau: Klinkt erg goed zeg Mooi dat jullie zo'n fijne dag hebben gehad, ziet er erg goed uit allemaal
pi_57594745
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 07:43 schreef Sylvana het volgende:
@agter: Dat is idd niet fijn als er zoveel kleffe stelletjes aanwezig zijn. Elkaar een zoen geven ofzo vind ik niet zo erg, maar op elkaar gaan zitten rijden vind ik ook te ver gaan.
[knip]
Ik vind die grens erg moeilijk te stellen, wordt een hellend vlak.
Wat is een zoen? Is dat ook 'zoenen' samen in het water? Is dat met of zonder tong? En vind je het ook okay als het 2 mannen zijn, of 2 vrouwen? Of een man van 60 en een vrouw van 20?
Omdat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van wat wel of niet kan, zijn de regels wat mij betreft gewoon duidelijk: Geen gewenste en ongewenste intimiteiten.
Klaar.

Dat mensen zich daar niet aan houden, komt wellicht ook door het NIET optreden van het personeel in het Elysium. Terwijl er bordjes genoeg hangen.
Make my day!
  dinsdag 25 maart 2008 @ 13:34:39 #201
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57598445
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:26 schreef Japin het volgende:
Ik wil graag een volle dag met m'n vriendin weg dus ik ben op zoek naar een thermen/uitgebreide sauna in de buurt van Delft/Den Haag/Rotterdam. We zijn tussen de 20 en 25 en hebben in principe alleen maar tijd in het weekend. We hebben (natuurlijk?) niet zoveel zin in drukke kinderen dus eigenlijk op zoek naar iets rustigs maar wel iets waar we makkelijk een hele dag door kunnen brengen. Budget is ong 75 euro per persoon.

Ik heb Thermen Holiday in Schiedam al gevonden, erg uitgebreide site maar ik hoor liever verhalen van iemand die er al eens is geweest.
Ik ben een paar keer in Schiedam geweest, niet al te groot maar wel gezellig en goede sfeer met diversiteit genoeg. Leuke sauna om te beginnen.

Elysium in Bleyswijk is véél groter maar ook massaler. Sfeer is over het algemeen ook goed maar daar meot je niet voor een uurtje heen gaan , veel te groot. Vaak heb ik op een hele avond nog niet eens alles gehad daar.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 26 maart 2008 @ 15:11:11 #202
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_57623387
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 10:00 schreef agter het volgende:

[..]

Ik vind die grens erg moeilijk te stellen, wordt een hellend vlak.
Wat is een zoen? Is dat ook 'zoenen' samen in het water? Is dat met of zonder tong? En vind je het ook okay als het 2 mannen zijn, of 2 vrouwen? Of een man van 60 en een vrouw van 20?
Omdat iedereen zijn eigen interpretatie heeft van wat wel of niet kan, zijn de regels wat mij betreft gewoon duidelijk: Geen gewenste en ongewenste intimiteiten.
Klaar.

Dat mensen zich daar niet aan houden, komt wellicht ook door het NIET optreden van het personeel in het Elysium. Terwijl er bordjes genoeg hangen.
Mja maar toch... als een kusje of een keer handje vasthouden al niet meer kan dan zijn we dusdanig intolerant bezig dat dat de sfeer ook niet echt ten goede komt. Kom op, iedereen snapt toch het verschil tussen een keer je vriendin een kusje geven of een heftige vrijpartij in het bubbelbad.

Ik geef toe dat de overgang tussen wat wel en wat niet misschien niet zwart/wit te defineren is, maar zo moeilijk is dat beoordelen nu ook weer niet. Wie het zijn is niet relevant, maar een tongzoen lijkt mij altijd fout. En kusje, keer hand vasthouden, arm eromheenslaan, prima. Tegen elkaar oprijden weer niet.

Het ligt er gewoon aan welk gevoel het opwekt, of het nu "ah wat liefff" of "ieuw get a room" is, DAT is het verschil
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_57625851
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 03:33 schreef Isabeau het volgende:
Sauna Review Sauna Thermen Peize
[..]
Goede review
Ik ga ook vaak met plezier naar Peize en bevalt me goed!
Vanuit Emmen ben je er met een half uurtje/3 kwartier en dat is goed te doen
pi_57626152
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 15:11 schreef DarkX het volgende:

[..]

Mja maar toch... als een kusje of een keer handje vasthouden al niet meer kan dan zijn we dusdanig intolerant bezig dat dat de sfeer ook niet echt ten goede komt. Kom op, iedereen snapt toch het verschil tussen een keer je vriendin een kusje geven of een heftige vrijpartij in het bubbelbad.

Ik geef toe dat de overgang tussen wat wel en wat niet misschien niet zwart/wit te defineren is, maar zo moeilijk is dat beoordelen nu ook weer niet. Wie het zijn is niet relevant, maar een tongzoen lijkt mij altijd fout. En kusje, keer hand vasthouden, arm eromheenslaan, prima. Tegen elkaar oprijden weer niet.

Het ligt er gewoon aan welk gevoel het opwekt, of het nu "ah wat liefff" of "ieuw get a room" is, DAT is het verschil
Helemaal mee eens
pi_57626378
Ik wil wel eens een keer naar een Hamam? of een vrouwen sauna
pi_57626436
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:32 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Ik wil wel eens een keer naar een Hamam? of een vrouwen sauna
De meeste (grote) sauna's hebben wel een Hamam en vaak ook 1 dag per week een "vrouwendag"
Zeker een aanrader! Ik heb een Hamam behandeling gehad bij de Zwaluwhoeve en dat was goed bevallen
pi_57626498
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:34 schreef Locusta het volgende:

[..]

De meeste (grote) sauna's hebben wel een Hamam en vaak ook 1 dag per week een "vrouwendag"
Zeker een aanrader! Ik heb een Hamam behandeling gehad bij de Zwaluwhoeve en dat was goed bevallen
Vijf minuutjes fietsen van hier zit een sauna maar ik heb geen zin bekenden tegen te komen Sauna is voor je rust en zo toch !

Bij die bij mij in de buurt zijn de vrouwen dagen op 1 april, 6 mei & 3 juni.
pi_57627484
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 17:38 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Vijf minuutjes fietsen van hier zit een sauna maar ik heb geen zin bekenden tegen te komen Sauna is voor je rust en zo toch !

Bij die bij mij in de buurt zijn de vrouwen dagen op 1 april, 6 mei & 3 juni.
Gaat mij net zo Ook dicht in de buurt een sauna, maar zit er ook niet op te wachten om naakt met bekenden te keuvelen
pi_57631985
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 15:11 schreef DarkX het volgende:

[..]

Mja maar toch... als een kusje of een keer handje vasthouden al niet meer kan dan zijn we dusdanig intolerant bezig dat dat de sfeer ook niet echt ten goede komt. Kom op, iedereen snapt toch het verschil tussen een keer je vriendin een kusje geven of een heftige vrijpartij in het bubbelbad.

Ik geef toe dat de overgang tussen wat wel en wat niet misschien niet zwart/wit te defineren is, maar zo moeilijk is dat beoordelen nu ook weer niet. Wie het zijn is niet relevant, maar een tongzoen lijkt mij altijd fout. En kusje, keer hand vasthouden, arm eromheenslaan, prima. Tegen elkaar oprijden weer niet.

Het ligt er gewoon aan welk gevoel het opwekt, of het nu "ah wat liefff" of "ieuw get a room" is, DAT is het verschil
Als ik het zo lees zeg ik direct "natuurlijk, het moet niet intolerant worden!".
Maar dan denk ik weer "En wat als het 2 mannen zijn die elkaar af en toe kusje geven, handje vasthouden, arm eromheen". Of een man van 60 en een vrouw van 20?
Is iedereen dan nog steeds even tolerant?
Ik denk dat veel mensen zich daaraan zouden storen...
Make my day!
pi_57633089
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:09 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik het zo lees zeg ik direct "natuurlijk, het moet niet intolerant worden!".
Maar dan denk ik weer "En wat als het 2 mannen zijn die elkaar af en toe kusje geven, handje vasthouden, arm eromheen". Of een man van 60 en een vrouw van 20?
Is iedereen dan nog steeds even tolerant?
Ik denk dat veel mensen zich daaraan zouden storen...
Nee, dat zou mij echt niet uitmaken hoor Ik heb niks tegen homo's, en ik heb zelf ook toen ik 18 was wat gehad met een man die ruim 2 keer zo oud was, heb meerdere vrienden die een relatie hebben met veel leeftijdsverschil, dus ook daar zou ik me dan niet echt aan storen als zij dat zouden doen
  donderdag 27 maart 2008 @ 07:06:04 #211
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_57640384
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, dat zou mij echt niet uitmaken hoor
Jou niet, maar een heleboel anderen (helaas) wel.
  donderdag 27 maart 2008 @ 15:27:16 #212
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_57648724
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:09 schreef agter het volgende:

[..]

Als ik het zo lees zeg ik direct "natuurlijk, het moet niet intolerant worden!".
Maar dan denk ik weer "En wat als het 2 mannen zijn die elkaar af en toe kusje geven, handje vasthouden, arm eromheen". Of een man van 60 en een vrouw van 20?
Is iedereen dan nog steeds even tolerant?
Ik denk dat veel mensen zich daaraan zouden storen...
Mja, ik denk niet dat we de regelgeving moeten gaan aanpassen aan de mensen die er niet tegenkunnen als twee mannen elkaar een zoentje geven of wel?
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_57661585
Sauna Review: Link!

Waar te vinden?
In het pittoreske plaatsje "Nooitgedacht" in Drenthe.

Verschillende sauna's
* 2 houtgestookte sauna's; 1 van 70 graden (buiten) en 1 van 85 graden.
* 1 stoomcabine
* 1 korte golf infrarood sauna


Andere faciliteiten
* voetenbad
* relaxruimte
* 2 dompelbaden (1 binnen en 1 buiten)
* eet/drink gelegenheid
* koude douches
* warme douche + scrubzout
* hottub/whirlpool (buiten)
* douches (buiten)


Bijzonderheden
* Toegang tot de sauna kost 25 euro; dit is inclusief non-alcoholische dranken, slippers, handdoek en badjas.
De slippers mogen daarna mee naar huis


Beschrijving van de ruimte
Als je het hoofdgebouw van het Hof van Saksen binnenkomt kun je naar beneden lopen, naar het souterrain. Daar bevind zich de spa & sauna. Bij de balie van de spa (wit, wit, overal wit! ) meldt je je en daar krijg je de slippers (maat s, m, l) en handdoek en badjas. Mocht je daar behoefte aan hebben, dan kunnen ze een bonnetje voor je uitprinten met daarop alle behandelingen die je (eventueel) gepland hebt bij de spa. In ons geval waren dat een Qi baume massage en een algenpakking Achter je bevinden zich de kleedkamers van de spa en sauna met kluisjes en douches. Via de douches kom je in de saunaruimte. Deze ruimte wordt in het midden door een muur in tweeën gesneden. Aan de ene kant (links) bevinden zich een aantal tafeltjes met een zachte zitbank in de muur en poefjes erbij, en aan de andere kant bevinden zich de drie binnensauna's en het voetenbad. Aan de achterkant van de ruimte zit het dompelbad en de douches, verder kun je daar ook via een deur naar het buitenplein waar ook twee douches, een tub (niet erg hot ) en een houtgestookte sauna zijn.
Ook achterin de ruimte bevind zich een relaxruimte, met uitzicht op het buitenplein en heerlijke ligbanken.

Pluspunten
* Het ziet er vanbinnen super uit! Het interieur van het complex is ontworpen door Piet Boon, wat een strakke en luxe sfeer geeft. Hij heeft veel gebruik gemaakt van aarde-tinten en dat vind ik goed passen bij de sauna's en geeft een relaxed gevoel.
* Zoals hierboven al genoemd bij "bijzonderheden", is de toegangsprijs van de sauna inclusief "materiaal" en non-alcoholische dranken. Je kunt bestellen door op een bel te drukken bij de tafel.
* Toen wij ons meldden bij de balie van de spa, vroegen ze ons wat we wilden drinken en toen we, omgekleed, de sauna binnenkwamen stond het netjes voor ons klaar. Ik vond dit een aangenaam detail.
* Het was rustig. Ik was er met mijn moeder en een vriendin en we hebben gedurende de tijd dat we er waren nog 4 andere mensen gezien, wat ik persoonlijk erg prettig vond. Dat het er niet erg druk was, had (denk ik) te maken met twee dingen: het was een doordeweekse dag en het Hof van Saksen is pas geopend.
* Het eten werd vlot gebracht. We hadden een broodje besteld dat weliswaar 9 euro kostte, maar groot en rijkelijk belegd was (en lekker ).
* Hele nette en behulpzame medewerkers. De vriendin die mee was wilde een extra behandeling en de vrouw achter de balie heeft erg haar best gedaan om iets voor haar in te plannen en ik moest een telefoontje plegen (had met mijn mobiel geen bereik) en ik mocht zonder problemen met de telefoon daar bellen. Nu ga ik er vanuit dat dit overal moet kunnen, maar ik vond het toch fijn dat de dames erg beleefd en behulpzaam waren.
* De kluisjes voor je kleren kon je instellen met een zelfgekozen (4 cijferig) beveiligingscode. Veilig en makkelijk!
* Het was er erg schoon en netjes! Tussendoor zag ik een medewerker rondlopen met een temperatuurmeter en alle sauna's bij langslopen om te kijken of alles in orde was. Geen vuiltje te zien op de grond en de tafels werden netjes leeg geruimd en schoongemaakt.


Minpunten
* Wij hebben wel uitleg gehad bij de kluisjes, maar geen rondleiding in het saunacomplex. Toen wij er een half uurtje waren, zagen we dat een ander stel wel een rondleiding kreeg en uitleg van de sauna's. Dit hadden wij uiteraard zelf ook kunnen vragen, maar is ons niet aangeboden.
* Er hangen geen bordjes met info bij de verschillende sauna's. Je weet dus niet precies wat voor sauna het is en hoe warm het er is. Uiteindelijk kwamen we er achter doordat we meeluisterden met de rondleiding van een ander stel.
* Het is niet erg groot. Van een vakantiepark/luxe resort als het "Hof van Saxen" verwacht ik wel iets meer dan 4 sauna's. Een stuk of 5/6 verschillende was wel fijner geweest. Bijv. een zoutsteensauna zoals bij Peize of een kleurensauna zoals bij de Zwaluwhoeve.
* Er was geen heel koud (dompel)bad en geen heel warm bad. Zelfs het voetenbad was lauwwarm. De beide dompelbaden waren koud/lauw. Er waren overigens wel warme en koude douches, maar een hottub of een heerlijk warm voetenbad was wel lekker geweest en werd dus best wel gemist
* De kluisjes voor je kleren waren raar gevormd (l-vormig) en erg klein. Ik kon er met moeite mijn kleren en tas (voor 1 pers. dus!) in kwijt. Bovendien kon het deurtje niet ver open, en dat was erg vervelend met in- en uitpakken.

Conclusie
Het is een bijzonder mooi vormgegeven spa en sauna. Het ademt luxe en "welness" uit. Omdat het saunacomplex niet erg groot is, kun je er beter heen gaan als je een combinatie maakt tussen de spa en de sauna, in plaats van alleen naar de sauna. Ik had het zelf wel fijn gevonden als er meer keuze in sauna's was geweest, maar ondanks dat hebben we ons er toch zo'n 5u kunnen vermaken. Het is er netjes en schoon, het personeel is vriendelijk, correct en behulpzaam. Al met al een prima ervaring vandaag.


/Edit: Wat ik overigens nog wel opmerkelijk vond was dat ze helemaal vergeten waren ons de toegang tot de sauna te laten betalen. Alles stond netjes op het bonnetje, behalve dat Ik vond het bedrag al zo laag maar keek in de auto pas op het bonnetje. Zijn ze toch 75 euro misgelopen
En tja, je bent toch Nederlander, dus als je er pas achterkomt als je bijna bij Emmen bent, ga je niet meer terug

[ Bericht 1% gewijzigd door Locusta op 28-03-2008 10:02:53 ]
pi_57667191
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 21:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nee, dat zou mij echt niet uitmaken hoor Ik heb niks tegen homo's, en ik heb zelf ook toen ik 18 was wat gehad met een man die ruim 2 keer zo oud was, heb meerdere vrienden die een relatie hebben met veel leeftijdsverschil, dus ook daar zou ik me dan niet echt aan storen als zij dat zouden doen
Dat is dan politief voor jou!
Maar denk dat niet iedereen er zo open in staat...
Make my day!
  vrijdag 28 maart 2008 @ 11:19:45 #215
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_57669314
quote:
Op vrijdag 28 maart 2008 09:28 schreef agter het volgende:

[..]

Dat is dan politief voor jou!
Maar denk dat niet iedereen er zo open in staat...
Wil je nu zeggen dat je het regelement moet gaan aanpassen voor die mensen die minder tolerant zijn?

Moeten we als kerels dan ook zwembroeken gaan dragen omdat sommige mensen er niet tegenkunnen als ze iemands piemel zien?
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_57734886
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 18:31 schreef Locusta het volgende:

[..]

Gaat mij net zo Ook dicht in de buurt een sauna, maar zit er ook niet op te wachten om naakt met bekenden te keuvelen
Maakt het dan wat uit als je een bekende in je nakie ziet? Volgens mij is dat gewoon gelijk hoor als je naar sportschool ofzo gaat en je doucht dan sta je toch ook met bekenden onder de douche? Ik zie het verschil niet zo hoor kan makkelijk met de buurvrouw de sauna in duiken (ik weet toch dat ze dat niet doet ) Maar dan nog bekende kom je overal tegen waar je ze niet verwacht ..... je gaat naar een sauna voor jezelf en niet voor de bekende
  zaterdag 5 april 2008 @ 17:17:02 #217
33726 Twoflower
Qualititionist
pi_57851796
http://www.nu.nl/news/151(...)gedrag_in_sauna.html

Ik hoop toch maar dat het bij die ene sauna blijft zeg!
  zaterdag 5 april 2008 @ 20:09:14 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57855022
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 17:17 schreef Twoflower het volgende:
http://www.nu.nl/news/151(...)gedrag_in_sauna.html

Ik hoop toch maar dat het bij die ene sauna blijft zeg!
ik snap dat nooit.. mannen denken kennelijk dat als je ergens naakt rondloopt, dat een vrijbrief is om je maar sexueel te misdragen.
ik ben ook al zo vaak lastig gevallen in een sauna, onbegrijpelijk.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57871125
quote:
Op maandag 31 maart 2008 12:35 schreef kluivie het volgende:
Maakt het dan wat uit als je een bekende in je nakie ziet? Volgens mij is dat gewoon gelijk hoor als je naar sportschool ofzo gaat en je doucht dan sta je toch ook met bekenden onder de douche? Ik zie het verschil niet zo hoor kan makkelijk met de buurvrouw de sauna in duiken (ik weet toch dat ze dat niet doet ) Maar dan nog bekende kom je overal tegen waar je ze niet verwacht ..... je gaat naar een sauna voor jezelf en niet voor de bekende
Als het de buurvrouw zou zijn, maakt het me nog niet zoveel uit. Maar bijv. collega's... nee dank je Ik zou me er toch ongemakkelijk bij voelen, aangezien je wel professioneel met elkaar moet kunnen werken.
Maar dit zal iedereen, denk ik, wel anders ervaren
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 20:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik snap dat nooit.. mannen denken kennelijk dat als je ergens naakt rondloopt, dat een vrijbrief is om je maar sexueel te misdragen.
ik ben ook al zo vaak lastig gevallen in een sauna, onbegrijpelijk.
Ik heb dat, gelukkig, nog nooit meegemaakt Maar jij dus wel, begrijp ik?
Kan me voorstellen dat het erg vervelend is!
pi_57898056
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:20 schreef Locusta het volgende:

[..]

Als het de buurvrouw zou zijn, maakt het me nog niet zoveel uit. Maar bijv. collega's... nee dank je Ik zou me er toch ongemakkelijk bij voelen, aangezien je wel professioneel met elkaar moet kunnen werken.
Maar dit zal iedereen, denk ik, wel anders ervaren
[..]

Ik heb dat, gelukkig, nog nooit meegemaakt Maar jij dus wel, begrijp ik?
Kan me voorstellen dat het erg vervelend is!
Nee dat is ook weer zo maar ook dat went hoor om je collega's tegen te komen in een sauna ik sport samen met collega's en dan zie je elkaar toch ook? nou ja ieder zijn meug natuurlijk maar ik denk dat het geen probleem mag zijn hoor, en ik ben een man maar heb nog nooit de intentie gehad om iemand sexueel aan te vallen pffff waar je dan aan denkt loop je daar met een joekel rond onder je handdoekje
  maandag 7 april 2008 @ 21:53:07 #221
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_57898141
quote:
Op zondag 6 april 2008 16:20 schreef Locusta het volgende:


Ik heb dat, gelukkig, nog nooit meegemaakt Maar jij dus wel, begrijp ik?
Kan me voorstellen dat het erg vervelend is!
meerdere malen zelfs, lucky me!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_57898302
Ik heb een dag gekregen van mijn vent!
Gezichtsbehandeling, cocoabehandeling, lunch, massage...

Ik heb er zo zin in...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_58361327
Zaterdag in de Thermen Geldrop geweest.

Zeer relaxte tent. Ze hebben er alles en nog meer.
Het personeel is vriendelijk en behulpzaam, alles is schoon en ziet er nieuw uit,
het buitengedeelte is erg relaxed, alhoewel er iets te weinig ligstoelen staan.
Het begin van de middag zijn er niet veel mensen en kun je alles heerlijk in je eigen tempo doen,
aan het eind van de middag wordt het drukker en moet je rekening houden met wat langere wachttijden
voor het bestellen van eten en dergelijke. Maar dit wordt je ook al vantevoren verteld.

Ik heb niet veel vergelijkingsmateriaal, maar de Thermen 2000 in Valkenburg vind ik beduidend minder leuk.
Motto: Eens is ook dit voorbij...
Red een boom - eet een bever!
pi_58550863
Ik ga vanmiddag/vanavond weer lekker naar de sauna in Apeldoorn

Niet dat ik echt veel in de sauna zelf zal zitten, maar lekker buiten zonnen, zwemmen en om 5 uur een hot-cold-stone massage En dan ga ik vanavond nog wel in een paar sauna's, maar het gaat me meer om het lekker naakt zonnen
  donderdag 8 mei 2008 @ 22:03:05 #225
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58562688
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vanmiddag/vanavond weer lekker naar de sauna in Apeldoorn

Niet dat ik echt veel in de sauna zelf zal zitten, maar lekker buiten zonnen, zwemmen en om 5 uur een hot-cold-stone massage En dan ga ik vanavond nog wel in een paar sauna's, maar het gaat me meer om het lekker naakt zonnen
vergeet je niet goed in te smeren hoor
ik ben ook eens een keer gaan zonnen in de sauna, een uurtje, verbrand dat ik was
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_58565620
Ik verbrand niet zo snel gelukkig Ik heb me 1 keer ingesmeerd met factor 5 en verder niet Maar was er dan ook pas om kwart voor 4. Tot 5 uur in de zon gelegen, toen een heerlijke hotstone-massage gehad van 3 kwartier, toen nog een uurtje in de zon gelegen, gegeten ( kogelbiefstuk met krieltjes, groenten en salade) en daarna nog in het stoombad, kleurensauna en gewone sauna geweest. En tussendoor natuurlijk lekker zwemmen en bubbelen. Dus heb me weer goed vermaakt en ben mooi bijgekleurd En na zo'n dagje sauna kan ik altijd heel goed slapen
pi_58648253
quote:
Op donderdag 8 mei 2008 11:29 schreef Sylvana het volgende:
Ik ga vanmiddag/vanavond weer lekker naar de sauna in Apeldoorn

Niet dat ik echt veel in de sauna zelf zal zitten, maar lekker buiten zonnen, zwemmen en om 5 uur een hot-cold-stone massage En dan ga ik vanavond nog wel in een paar sauna's, maar het gaat me meer om het lekker naakt zonnen
Tja ik zou zeggen ga naar een naaktstrand maar die zal je niet veel hebben in de omgeving van Apeldoorn maar het is wel een heerlijke optie die je nu doet inderdaad om te zonnen in de sauna, plus het feit dat je nog lekker die sauna kan gebruiken maar toch naaktstrand kan ook heerlijk zijn
pi_58648913
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 17:37 schreef kluivie het volgende:

[..]

Tja ik zou zeggen ga naar een naaktstrand maar die zal je niet veel hebben in de omgeving van Apeldoorn maar het is wel een heerlijke optie die je nu doet inderdaad om te zonnen in de sauna, plus het feit dat je nog lekker die sauna kan gebruiken maar toch naaktstrand kan ook heerlijk zijn
Tja, maar ik heb geen auto, dus naar een (naakt)strand gaan wordt dan al lastiger. Dus dan gewoon lekker naar de sauna, kun je ook gewoon lekker zwemmen, in het bubbelbad zitten en 's avonds de sauna zelf in. Ik vond het heerlijk iig
  vrijdag 30 mei 2008 @ 20:20:20 #229
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59019769
Weet iemand een sauna waar je echt goed kunt eten? Merk vaak dat lekker eten voor de meeste sauna's geen core business is, terwijl ik dat er wel bij vind horen! Keukens die ik al heb 'getest' zijn: Vitalizee, La Mer en Sauna Suomi. Niet erg bijzonder (en ook een beetje overpriced). Beetje betalen vind ik geen probleem, maar dan moet het wel goed smaken
  vrijdag 30 mei 2008 @ 21:35:51 #230
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59021327
Ik was trouwens op 16 mei in Vitalizee in Scheveningen.
Mijn indrukken:
De sauna: Kleedkamer schoon, ruim. Fohns aanwezig. In de douches kun je gebruik maken van shampoo en zeep. De rustruime is fijn. Er zijn koptelefoontjes met muziek en bladen, en wollen dekentjes als je lekker even wil soezen.
Er zijn infrarood-cabines, dat vind ik altijd erg fijn. De zoutwaterbaden waren helaas dicht, die werden verbouwd. Dat vond ik in de geval niet erg, want ik had me net geepileerd .
Boven zijn er drie sauna's oplopen van heet naar heter. Paar keer per dag is er aufguss, maar die heb ik voorbij laten gaan. Er zijn 2 warme kruidenbaden, heerlijk! Lekker warm en een heel fijne olie, dit keer rozemarijn en een munt-achige olie. Grappig zijn ook de voetenbadjes, een stuk of 20 naast elkaar, afwisselend met heet en koud water gevuld. Handig om snel op of van temperatuur te komen. Binnen zijn er een tweetal bubbelbaden, die ik wel erg warm vond afgesteld. Ik dacht bijna dat er iets mis mee was, ik heb het verder niet nagevraagd. De baden grenzen aan een vrij groot zwembad waar je baantjes kunt trekken. Erg lekker, we keerden er steeds weer naar terug.
Vitalizee grenst aan het Scheveningse strand. Er is een terras waar je op kunt zitten (met beperkt uitzicht for obvious reasons). Op het terras bevindt zich nog een bubbelbad. Turks stoombad heb ik gemist evenals de zeewater-nevel-ruimte. Eten en drinken: oke. We hadden een potje thee besteld, 2,50. Schappelijke prijs, je moet toch je vochtgehalte op peil houden, prima dus! Verder hebben ze er lekkere mixsapjes. Lunch- en avondkaart ook prima. Niet heel speciaal, wel lekker en ook schappelijk geprijsd. Er is al een hoofdgerecht voor 11 euro. Behandelingen: ik had de Ella Bache-gezichtsbehandeling. Ik vond het niet zo bijzonder. De behandeling bestond uit reinigen, een masker, massage en 2 losse modules die bij mij epileren en verven van wenkbrauwen en wimpers inhielden. Vond het allemaal niet zo grondig, beetje lafjes. Ik verwacht vor 55 euro eigenlijk ook wel een advies over mijn huid, een wat grondiger aanpak van reinigen (ook meetertjes meenemen etc.). Ook het epileren en verven was ietwat slordig gedaan.
Al met al: prima sauna, met alles erop en eraan. Voor buitenliefhebbers minder geschikt, er is behalve een volledig afgeschermd terras niets buiten. Wel een beetje duur: entree is 26,50. In vergelijking met bv. grote sauna's als de Zwaluwhoeve is dat aan de hoge kant. Tip, combineer het met een strandwandeling en een drankje op de boulevard! Dan heb je een leuke complete dag uit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aventura op 30-05-2008 21:41:30 ]
pi_59024361
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 21:35 schreef Aventura het volgende:
Ik was trouwens op 16 mei in Vitalizee in Scheveningen.
Mijn indrukken:
De sauna: Kleedkamer schoon, ruim. Fohns aanwezig. In de douches kun je gebruik maken van shampoo en zeep. De rustruime is fijn. Er zijn koptelefoontjes met muziek en bladen, en wollen dekentjes als je lekker even wil soezen.
Er zijn infrarood-cabines, dat vind ik altijd erg fijn. De zoutwaterbaden waren helaas dicht, die werden verbouwd. Dat vond ik in de geval niet erg, want ik had me net geepileerd .
Boven zijn er drie sauna's oplopen van heet naar heter. Paar keer per dag is er aufguss, maar die heb ik voorbij laten gaan. Er zijn 2 warme kruidenbaden, heerlijk! Lekker warm en een heel fijne olie, dit keer rozemarijn en een munt-achige olie. Grappig zijn ook de voetenbadjes, een stuk of 20 naast elkaar, afwisselend met heet en koud water gevuld. Handig om snel op of van temperatuur te komen. Binnen zijn er een tweetal bubbelbaden, die ik wel erg warm vond afgesteld. Ik dacht bijna dat er iets mis mee was, ik heb het verder niet nagevraagd. De baden grenzen aan een vrij groot zwembad waar je baantjes kunt trekken. Erg lekker, we keerden er steeds weer naar terug.
Vitalizee grenst aan het Scheveningse strand. Er is een terras waar je op kunt zitten (met beperkt uitzicht for obvious reasons). Op het terras bevindt zich nog een bubbelbad. Turks stoombad heb ik gemist evenals de zeewater-nevel-ruimte. Eten en drinken: oke. We hadden een potje thee besteld, 2,50. Schappelijke prijs, je moet toch je vochtgehalte op peil houden, prima dus! Verder hebben ze er lekkere mixsapjes. Lunch- en avondkaart ook prima. Niet heel speciaal, wel lekker en ook schappelijk geprijsd. Er is al een hoofdgerecht voor 11 euro. Behandelingen: ik had de Ella Bache-gezichtsbehandeling. Ik vond het niet zo bijzonder. De behandeling bestond uit reinigen, een masker, massage en 2 losse modules die bij mij epileren en verven van wenkbrauwen en wimpers inhielden. Vond het allemaal niet zo grondig, beetje lafjes. Ik verwacht vor 55 euro eigenlijk ook wel een advies over mijn huid, een wat grondiger aanpak van reinigen (ook meetertjes meenemen etc.). Ook het epileren en verven was ietwat slordig gedaan.
Al met al: prima sauna, met alles erop en eraan. Voor buitenliefhebbers minder geschikt, er is behalve een volledig afgeschermd terras niets buiten. Wel een beetje duur: entree is 26,50. In vergelijking met bv. grote sauna's als de Zwaluwhoeve is dat aan de hoge kant. Tip, combineer het met een strandwandeling en een drankje op de boulevard! Dan heb je een leuke complete dag uit.
Was het druk op vrijdag? Wil eigenlijk as zaterdag of zondag met m'n vriendin gaan maar heb niet zoveel zin in drukke kinderen of 8394023 huisvrouwen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 00:59:09 #232
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_59025758
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 23:41 schreef Japin het volgende:

[..]

Was het druk op vrijdag? Wil eigenlijk as zaterdag of zondag met m'n vriendin gaan maar heb niet zoveel zin in drukke kinderen of 8394023 huisvrouwen.
Het was extreem rustig juist! In sommige ruimtes waren we gewoon de enigen! Nergens hoefden we te wachten. Ik heb zelfs gevraagd of het altijd zo was. Ze dachten zelf wel dat het door alle feestdagen kwam, zoals Hemelvaart, Pinksteren enzo. Dat mensen na zo'n periode even rustig aan doen.
  Redactie Frontpage zaterdag 31 mei 2008 @ 02:35:07 #233
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59026591
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 20:20 schreef Aventura het volgende:
Weet iemand een sauna waar je echt goed kunt eten? Merk vaak dat lekker eten voor de meeste sauna's geen core business is, terwijl ik dat er wel bij vind horen! Keukens die ik al heb 'getest' zijn: Vitalizee, La Mer en Sauna Suomi. Niet erg bijzonder (en ook een beetje overpriced). Beetje betalen vind ik geen probleem, maar dan moet het wel goed smaken
De Thermen in Rosmalen.

Morgen twee verslagen hierover
  zondag 1 juni 2008 @ 14:05:47 #234
20565 DarkX
Hipperdehipdiehip
pi_59047633
Ik vind het eten in Geldrop altijd erg goed te pruimen
In sports, it's not about who wins or loses, it's about how drunk you get
pi_59119221
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 02:35 schreef SunChaser het volgende:

De Thermen in Rosmalen.

Morgen twee verslagen hierover


Over een week naar De Zwaluwhoeve, ben benieuwd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_59119657
Ik ben een tijdje terug in een hotelsauna geweest, 1ste x, maar dat sauna gebeuren is niks voor mij
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
pi_59120326
De meeste hotelsauna's zijn om te huilen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_59120439
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 15:54 schreef Isabeau het volgende:

[..]



Over een week naar De Zwaluwhoeve, ben benieuwd.
Ben je er al geweest na de verbouwingen?
Want het is er best mooi geworden!
Ik vond het heerlijk!
Alleen het eten is weer niet je van het...
Zo zo dus..

Veel plezier!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_59120502
ok...we hebben incl lunch en diner Dan ben ik dus héél benieuwd haha.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_59120713
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:29 schreef Isabeau het volgende:
De meeste hotelsauna's zijn om te huilen
heb ik meer gehoord, maar gewoon die warmte enzo...gewoon niks voor mij
Je moet je het leven niet moeilijker maken dan strikt noodzakelijk
  woensdag 4 juni 2008 @ 17:03:43 #241
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_59121258
quote:
Op woensdag 4 juni 2008 16:35 schreef Isabeau het volgende:
ok...we hebben incl lunch en diner Dan ben ik dus héél benieuwd haha.
Wij hebben daar ook een arrangement incl. lunch en diner gehad. Het lunchbuffet was vrij aardig. Geen topper, maar best acceptabel. Het dinerbuffet was echter weinig soeps.
Het is voor mij al 2 jaar geleden dat ik er ben geweest, dus het kan best veranderd zijn .
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_59121432
Gisteren in Thermen Prinsenjagt in Eindhoven geweest.
Ze hebben de Optimel actie verlengd tot 30 juni, dat hebben zij zelf bepaald dus ik heb geen idee of dat bij andere sauna's ook zo is?
Nou ja goed, er was een vriendelijke ontvangst, wij hadden het arrangement geboekt.
Ikzelf had een gezichtsbehandeling en mijn zusje een massage van het bovenlichaam.
Dat is ons goed bevallen, al moet ik wel zeggen dat de schoonheidsspecialiste wel wat secuurder had mogen werken. De vorige keer had ik een andere schoonheidsspecialiste en die beviel me beter.
Lekker gegeten, beide een vissalade met garnalen, gerookte zalm, tonijn en lekkere sla. Met hierbij naar keuze wit/meergranen brood of frietjes.
Verder vind ik het nog wel een beetje verbazend dat je bij de receptie de muntjes moet halen voor de zonnebank. Oke, die zonnebanken staan er ook niet ver vandaan, maar vind het toch apart dat je die niet bij de bar kunt krijgen. Zo hoef je niet in je ochtendjas bij de ingang te staan
Ook viel me op dat gasten stoelen bij het zwembad 'bezet' houden door er handdoek/badjas te laten liggen.
Op de relaxstoelen die binnen staan, zitten stickers waarop staat dat ze dus niet bezet gehouden mogen worden, buiten ontbreekt dit. Maar oke, de ligweide maakte het voor mij wel goed, ik hoef ook niet perse aan het zwembad te zitten.
En verder snap ik het nut van het Caldarium niet echt. Het is gewoon een soort klein bubbelbad, maar zonder bubbels (wel de vorm dus). Veel stoom was er ook niet in de ruimte....dus wat is dan het nut...?
Ik vind het scrubgedeelte wel heel fijn, met lekkere stortdouche erbij die je zelf op temperatuur kunt instellen.
Dat was het wel zo'n beetje....
  Redactie Frontpage vrijdag 6 juni 2008 @ 11:37:29 #243
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59167596
Thermen Rosmalen

De Thermen Rosmalen is geen onderdeel van de Thermenketen, ze hebben de naam gewoon al heel lang van hunzelf. Na jaren van misbeleid is de Thermen 2 jaar geleden overgenomen. De eigenaar, een hardwerkende dertiger, is nu bezig een inhaalslag te maken. En dat is nodig. Qua aanzicht ziet de Thermen er niet op zijn best uit. Achterstallig onderhoud is duidelijk te zien. De wetenschap dat de komende jaren verbouwd, opgeknapt en verbeterd gaat worden maakt veel goed.

De Thermen heeft een heleboel sauna's, daar zit je zeker goed. Fins, zoutkristal, infrarood en nog veel meer. Verder is er een turks stoombad, een caldarium, een hele grote bubbelbad, voor zeker 14 personen. Uiteraard voetenbadje, douches en een buitenzwembad. Buiten is ook de finse sauna.

Er worden veel opgietingrituelen gedaan. Verder is er een keer per dag een modderritueel, voor een paar euro kun je al meedoen, dit vindt plaats in de Turkse sauna.

Wil je romantiek en prive en sauna combineren, of wil je gewoon naar de sauna zonder dat iemand je ziet dan kun je een privesauna huren voor 2, 3 of 4 uur, voor 2, 3 of 4 personen. Deze kan op slot, je kunt eten en drinken bestellen, kaarsjes aan. Heeft een sauna en een erg grote bubbelbad. Deze huur je apart, voor 5 euro extra kun je daarna in de gewone sauna's.

Je hebt veel mogelijkheden voor beauty en massage. Verder is er de hamam, Waar die bij de zwaluwhoeve tegenviel (haastwerk) krijg je hier waar voor je geld. voor 28 euro ben je een half uur onder de pannen, scrubben, zepen, masseren. Heerlijk.

Je kunt verder lekker de rustruimte in en er is bovendien een louncherustruimte met tientallen zitzakkussens.

Net als het eten. Bourgondisch, veel, niet duurder dan een normale bistro of eetcafé. Erg lekker. Snelle en goede bediening, je hoeft niet eeuwen te wachten tot men langskomt. restaurant ziet er goed en modern uit, nieuwe meubels. Lekker eten en drinken, voor 1,80 heb je ijswater met citroen.

Kortom, erg lekker voor een dagje sauna. De huidige eigenaar en zn medewerkers doen alles om je t naar de zin te maken. Kleedkamers zijn lekekr ruim en modern met codes enzo.

Minpunt is het te kort aan toiletten maar dat gaat dit jaar nog veranderen.
  maandag 30 juni 2008 @ 18:18:50 #244
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_59799141
ik heb onwijze zin om morgen naar elysium te gaan, maar heb geen auto tot mijn beschikking, shit...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_59799192
Wie is er wel eens naar Sauna en Thermen Palestra in Braamt geweest? Ik heb een cheriocard als kerstgeschenk gekregen, en kan dus kiezen uit 13 verschillende sauna's, maar deze is het dichtsbij ( anders wordt het nog keiduur met die benzineprijzen van tegenwoordig)

De site zag er iig wel goed uit, en genoeg faciliteiten om er een dag door te brengen. Maar ben benieuwd naar ervaringen over het personeel, de hygiëne, het eten en de andere bezoekers enzo
pi_59914831
Sylvana volgens mij kan je straks naar de veluwse bron splinternieuw en toch vlakbij jou? Ben benieuwd naar die recensies
pi_59961205
quote:
Op zaterdag 5 juli 2008 21:22 schreef kluivie het volgende:
Sylvana volgens mij kan je straks naar de veluwse bron splinternieuw en toch vlakbij jou? Ben benieuwd naar die recensies
Ja, die gaat deze maand open ja, en daar gaan we zeker ook nog eens heen. Maar met die cheriocard die ik heb kan ik daar nog niet heen. Maar wat ik er van gelezen heb, moet die echt super zijn.
  maandag 7 juli 2008 @ 23:27:29 #248
3185 Adelante
To let it go now
pi_59961354
De Veluwse Bron lijkt me zeker een mooi complex te worden, Palestra is weinig bijzonder: weinig sauna's en ook geen op en top horeca. Zou dan eerder voor Ryokan gaan, maar weet niet of je die wel mag kiezen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_59961480
Ryokan ben ik pas al een keer heen geweest, maar dat vond ik echt 3 keer niks. Moet je ff teruglezen voor mijn recensie, maar daar ga ik niet zo snel weer heen
  dinsdag 8 juli 2008 @ 07:14:54 #250
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_59964371
*never mind*

[ Bericht 93% gewijzigd door Klare op 08-07-2008 10:38:00 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juli 2008 @ 09:28:58 #251
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59965490
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:14 schreef Klare het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het personeel in Palestra de mensen in de sauna bekijkt en er commentaar op levert. Geloof dat ze het via de bewakingscamera's kunnen zien. Of het echt waar is weet ik niet...maar ik ben bang dat het wel klopt. (gezien de mensen die er werken....)
Nou en? Dat gebeurt in elk bedrijf. In elk bedrijf zullen collega;s elkaar wel eens aanstoten en smoesen als er een klant ofzo langskomt.
  dinsdag 8 juli 2008 @ 09:59:32 #252
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_59965926
...

[ Bericht 92% gewijzigd door Klare op 08-07-2008 10:38:42 ]
  dinsdag 8 juli 2008 @ 10:06:09 #253
188134 Beauregard
1818 - 1893
pi_59966034
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 07:14 schreef Klare het volgende:
Ik heb weleens gehoord dat het personeel in Palestra de mensen in de sauna bekijkt en er commentaar op levert. Geloof dat ze het via de bewakingscamera's kunnen zien. Of het echt waar is weet ik niet...maar ik ben bang dat het wel klopt. (gezien de mensen die er werken....)
.

Ik heb weleens gehoord dat het personeel in Palestra eigenlijk allemaal gay is. Of het echt waar is weet ik niet... maar ik ben bang dat het wel klopt (gezien de mensen die er werken...)

Ofwel, wat een kutpost. !!1!!
  Redactie Frontpage dinsdag 8 juli 2008 @ 18:11:34 #254
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_59977848
quote:
Op dinsdag 8 juli 2008 09:59 schreef Klare het volgende:
...
Het maakt niet uit of je naakt door een bedrijf loopt of niet, mensen roddelen toch wel, doe JIJ ook over onbekende mensen, wedden?

Wat boeit t nu dat 2 mannen achter een monitor opmerkingen maken? Je staat er toch niet bij?
pi_59978175
Idd, lekker boeiend, dat gebeurt in elk bedrijf dat er over klanten wordt gepraat. Stoor ik me niet aan, mensen praten altijd over elkaar, doe je niks aan.

Maar deze week wordt het iig niet, vanwege het slechte weer, dus maar een keer in het weekend dan.
pi_60017322
Binnenkort maar een maat meeslepen naar de Veluwe, normaal gaan we naar Hardewijk, dus eens kijken bij de nieuwe ter afwisseling
pi_60160343
Gisteravond Zwaluwhoeve. Is wel te merken dat het vakantie is. Luid pratende rondrennende kinderen en rust passen niet bij elkaar. En dan kom je ook nog twee nogal hyperactieve meiden tegen die zich de hele tijd met je gesprek bemoeien. Toevallig Fok!ers?
pi_60302665
Mn vriend en ik gaan zaterdag naar de Zwaluwhove, en ik ga morgen ook nog lekker naar de sauna waar ik af en toe alleen heen ga in Apeldoorn ( vooral vanwege het mooie weer, lekker bijkleuren) en dan neem ik ook nog het massage-arragement ( mn vriend houdt niet zo van massages, dus als we naar de Zwaluwhoeve gaan, gaan we alleen voor het saunabezoek)

Massage Arrangement

- Ontvangst met koffie/thee en iets lekkers
- Rondleiding
- Programma-uitleg
- Gebruik van alle saunafaciliteiten
- Vrij gebruik van scrubzout en shampoo
- Hoofdhuidmassage
- Lichte gelaatsreiniging
- Gelaats-, hals- en decolletémassage met een verzorgende massage-olie (20min. in combinatie met reiniging)
- Lunch, bestaande uit soep en een heerlijk broodje gezond
- Deelmassage kpl. (25 min.)

Welke sauna we doen met die cadeaubon die we hebben weten we nog niet, zouden dus eerst naar Palestra gaan, maar toch wel veel negatieve verhalen erover gehoord, dus toch maar een andere uitzoeken
pi_60325017
IK zou er ook wel is heen willen maar dat is dan net weer te ver voor mij naar zwaluwhoeve, ben benieuwd naar jou ervaring Sylvana want je hoort er veel van maar is het allemaal waar hee?
  Redactie Frontpage donderdag 24 juli 2008 @ 18:16:41 #260
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_60325200
Zwaluwhoeve is een soort Center parcs onder de Sauna's, ik ga dan liever naar Busloo of Elysium, vol is daar vol
pi_60326904
Zwaluwhoeve is hartstikke ruim opgezet en is berekend op veel mensen. Luidruchtige mensen heb je helaas overal.

Overigens kreeg ik bij het Elysium meer een pretparkgevoel dan bij de ZH, maar dat komt misschien door de meer thematische inrichting.
pi_60331045
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 18:03 schreef kluivie het volgende:
IK zou er ook wel is heen willen maar dat is dan net weer te ver voor mij naar zwaluwhoeve, ben benieuwd naar jou ervaring Sylvana want je hoort er veel van maar is het allemaal waar hee?
Ik ben dus al een keer naar de Zwaluwhoeve geweest en vond het toen een hartstikke goeie sauna, goed opgezet, lekker ruim, en ook al was het helemaal vol, je merkte echt niet dat er 500 mensen binnen waren. En nou na die verbouwing moet het dus nog beter zijn. Dus gaat wel goed komen

Sauna vandaag was ook erg lekker, ben net thuis, van half 12 vanochtend tot 10 uur vanavond geweest dus. Die massages en gelaatsbehandelingen waren echt superlekker, en heb vanmiddag heerlijk in het zonnetje gelegen, ben lekker bruin nu
  vrijdag 25 juli 2008 @ 09:29:04 #263
79212 kaputwiehund
einfach irre
pi_60335380
Morgen lekker een dagje naar de Carolusthermen in Aachen. Nog nooit geweest, maar de site ziet er wel veelbelovend uit. Iemand ervaringen?
Zu hause ist alles besser
pi_60835121
Weet iemand of Optimel dit jaar ook weer met een sauna actie komt?

[ Bericht 93% gewijzigd door Roybreezer op 14-08-2008 21:01:40 ]
pi_60838305
Ik heb geen idee, maar ik hoop het wel

Iemand trouwens ervaring met sauna de Linderbrink in Zuidwolde ( Drenthe)?

Die is ook wel redelijk in de buurt voor ons, dus dan misschien daar maar heen ipv naar Palestra Braamt
pi_60892311
Palestra ben ik toevallig laatst voor het eerst geweest en ik vond het erg netjes, schoon, best veel sauna's (maar vooral veel sauna's buiten ook). Het was er helemaal niet druk (ik was er op een zaterdagavond). Personeel was vriendelijk, sfeer was goed, ik zou er zeker nog eens heen gaan.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 00:38:25 #267
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60969734
Ben vandaag naar Elysium geweest, echt weer heerlijk. Ben ook in Soesterberg geweest, maar dan vind ik Elysium toch een stuk fijner, leukere sfeer, fijnere sauna's. Ik vind vooral de sauna's van rond de 80 graden heerlijk, daar zweet ik echt goed. Heter is wel even lekker maar niet te lang.
Heb ook in de romantische sauna (achter het zwembad) een opgieting gehad en je kon je ook insmeren met honing of zout, echt heel erg lekker. Superheet, zat helemaal bovenaan, maar ik hield het wel vol! En op het laatst ook nog met eucalyptus, was ook erg lekker.

Enige minpunt deze keer dat we er waren; in de infrarood sauna lag op een gegeven moment.. poep. Oke, kan gebeuren, er stond ook al een bordje voor enzo, maar een uur later liepen we er langs en toen lag het er nog! Dus daar hebben we maar even over geklaagd later, kijken of we daar nog wat over terughoren..

Maar verder echt heerlijk, nog gezwommen buiten, niet in het zoutbad geweest want het was wel druk daar, lekker gescrubd en ingesmeerd met olie op het laatst. Lekker ontspannen avondje!
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60972376
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:38 schreef Enfermera het volgende:
in de infrarood sauna lag op een gegeven moment.. poep.
ieh

hoe haal je het in je hoofd om even lekker te gaan zitten kleien in de sauna
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_60972849
Elysium dat is nou echt 1 van de slechtse sauna's waar ik ooit ben geweest.
ik hou niet van mega grote complexen , Zwaluwhoeve , Elysium ,Saunadome is niet aan mij besteed.

Persoonlijk geef ik na jaren nog steeds de voorkeur aan de www.dewoudfennen.nl in Joure. Ruim opgezet maar niet te druk , vriendelijk personeel , goed eten etc.

Ik heb hier dan ook een 10 badenkaart van , en wanneer op steeds een nieuwe.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:10:53 #270
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60976027
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 07:15 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

ieh

hoe haal je het in je hoofd om even lekker te gaan zitten kleien in de sauna
Ja, was blijkbaar een ongelukje ofzo.. Maar dan nog; je zit toch op je handdoek of badjas? Wij snapten het ook niet helemaal. En als personeel leg je er dan toch wat overheen ofzo?? Je kon het echt zo zien liggen door het raam.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60978259
Iew, das idd niet echt fris nee En snap idd ook niet dat het dan niet op je handdoek of badjas komt, en als personeel zou ik het dan zo snel mogelijk schoonmaken, en niet nog een uur laten liggen
pi_60979910
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 00:38 schreef Enfermera het volgende:
Enige minpunt deze keer dat we er waren; in de infrarood sauna lag op een gegeven moment.. poep. Oke, kan gebeuren, er stond ook al een bordje voor enzo, maar een uur later liepen we er langs en toen lag het er nog! Dus daar hebben we maar even over geklaagd later, kijken of we daar nog wat over terughoren..
Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan? Vast van die mensen die ook niet uitkijken als ze de weg op rijden.

Ik heb nog een saunabon! Voor Najade in Clinge (tegen de Belgische grens. Of is het al België?) Ik ben benieuwd, het is best nieuw.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:53:03 #273
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_60980145
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:44 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan? Vast van die mensen die ook niet uitkijken als ze de weg op rijden.

Ik heb nog een saunabon! Voor Najade in Clinge (tegen de Belgische grens. Of is het al België?) Ik ben benieuwd, het is best nieuw.
Hahaha dat zou wel mooi zijn Nee, er stond gewoon zo'n standaard bordje dat ie gesloten was wegens onderhoud. Dan denk ik; doe dat onderhoud dan ook Mja.
Hahaha Ja vast
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_60980232
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 22:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb geen idee, maar ik hoop het wel

Iemand trouwens ervaring met sauna de Linderbrink in Zuidwolde ( Drenthe)?

Die is ook wel redelijk in de buurt voor ons, dus dan misschien daar maar heen ipv naar Palestra Braamt
Ik vind het een fijne sauna, maar als je even terugzoekt in deze reeks vind je er vast wel wat over, Isabeau heeft er volgens mij wel eens een verhaaltje over geschreven.
Sauna reviews
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 24 augustus 2008 @ 12:53:01 #275
128159 smurfzilla
-------------------
pi_61082743
Iemand bekend met sauna "deco" in amsterdam ?

Wou mijn vriendin trakteren op een professionele massage/sauna ivm haar verjaardag, en we zijn dan in amsterdam. Vond deze via google en hij zit toevallig op een paar minutes van onze accomodatie. Zit niet te wachten op een soort "gorilla's in the mist" als je snapt wat ik bedoel

Leuk verhaal trouwens hierboven over poep, wat kunnen mensen toch ranzig zijn.
>>>Fast forward>>>
pi_61113598
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:44 schreef ParanoidEv het volgende:

[..]

Lol wat stond er dan op dat bordje? Zo'n rode driehoek met een drol er in? Maar euh, kan gebeuren..? Daar kan ik me echt niks bij voorstellen. Dat je zo ontspant dat je je kringspier ook maar laat gaan? Vast van die mensen die ook niet uitkijken als ze de weg op rijden.

Ik heb nog een saunabon! Voor Najade in Clinge (tegen de Belgische grens. Of is het al België?) Ik ben benieuwd, het is best nieuw.
Ben benieuwd wat je van Najade vindt dan is voor mij ook bijna thuiswedstrijd en nee is net geen belgie heee
pi_61493904
Sauna Deco ben ik ook erg benieuwd naar. De website ziet er in elk geval geweldig uit. Vooral wat ze met die inrichting hebben gedaan.

Het is geen super grote sauna dus het zal duimen zijn dat het niet te druk is.

Dat van die poep in Elysium vind ik echt super wazig. dat mag nog geen 5 minuten blijven liggen. Zo'n verhaal blijft in de gedachten van mensen hangen en wordt nu dus ook al op internet gezet. jakkie.
pi_61903602
Ik ben niet goed in het schrijven van reviews, maar wil zeker met jullie delen dat ik een paar dagen geleden naar de Veluwse Bron in Emst ben geweest. Deze sauna is op 10 juli van dit jaar opengegaan en ligt aan de Kievietweide, een zandafgraving. Van buiten een imposant en modern gebouw, van binnen ontzettend mooi ingericht met donkere (zwart/grijs) tinten met oranje elementen, hun huiskleur. Na ontvangst met koffie rond 9.30 konden we om 10.00 naar de kleedkamers. Omdat het complex ontzettend groot is (men zegt de grootste sauna van Nederland te zijn) wordt er gestart met een rondleiding, indien gewenst. Een van de vele gastvrouwen van deze sauna liet ons zien waar we wat konden vinden.

Het is altijd lastig schatten, maar ik denk dat deze sauna zeker 20 ruimten heeft, varierend van de standaard Finse en infrarood sauna's, tot een heus zandstrand, een Veluwesauna en een wildspotsauna. Verder talloze bubbelbaden, dompelbaden, douches van verschillende temperatuur, een voetenbad met een aquariumzuil in het midden en diverse grote zwembaden binnen en buiten. Het zwembad binnen ziet er werkelijk waar schitterend uit, doordat met een soort van opstaande rand heeft waar het water overheen kan stromen. Er is dus geen zichtbare rand omdat het water tot boven toe staat, alsof het een spiegel is. Buiten is ook nog een zoutbad te vinden.

Het beauty-gebeuren ziet er erg netjes en professioneel uit. Heb zelf mogen genieten van een hot stone massage en een modderbehandeling met gezichtsmassage. Niet direct iets om bij het voetbal te vertellen, maar zowel mijn vrouw als ik vonden het erg lekker en rustgevend.

Omdat we alleen overdag zijn geweest, hebben we geen ervaringen met het diner. We hebben wel het uitgebreide lunch-buffet gehad, behorende bij het arrangement. Keuze genoeg, met een grote saladebar, diverse soorten broodjes en beleg, soep en warme versnaperingen (omelet of loempia). Het restaurant was ruim en sfeervol en bediening adequaat.

Voor ons zeker een sauna om nog eens te bezoeken, al is het maar omdat we het overgrote deel nog niet gezien en geprobeerd hebben. Overigens was het, in tegenstelling tot de weekenden, op deze dinsdag erg rustig. Er stonden zo'n 100 auto's toen wij weer gingen, maar daar was binnen weinig van te merken. We hebben steeds met z'n tweeën in een sauna of bubbelbad gezeten, alleen in het zwembad zwommen nog 2 andere mensen.
  donderdag 25 september 2008 @ 14:21:01 #279
115121 Arizona
The Grand Canyon State
pi_61904172
Klinkt goed Coelho! En er is niks mis met je review hoor

Wij willen binnenkort ook weer eens een dagje naar de sauna. We zitten te twijfelen tussen Thermen Bussloo (hier zijn we 3 keer geweest en dit is altijd heel goed bevallen) of dus De Veluwse Bron...
Misschien toch maar de Veluwse Bron dus eens proberen.
I'm gonna love you 'til the heavens stop the rain
I'm gonna love you 'til the stars fall from the sky
For you and I
pi_61912165
Klinkt erg goed Coelho, de Veluwse Bron staat ook nog op ons lijstje om heen te gaan.

Maar morgen gaan we eerst naar Thermen Holiday Zuidwolde

Even lekker ontspannen en genieten van het mooie najaarsweer
  donderdag 25 september 2008 @ 21:48:23 #281
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_61916184
Ben van de week in Veghel geweest. Mooie, rustige en kleine sauna, met prima faciliteiten.
Ik vond het wel opvallend dat er veel gluurmannen waren, maar misschien was dat net pech. In andere sauna's (Geldrop, Nijmegen) is me dat nooit zo opgevallen.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_61967451
Vrijdag dus naar Thermen Holiday Zuidwolde geweest. We waren er rond half 1, en nadat we ons gemeld hadden bij de receptie en de badjas gekregen hadden, kregen we onze sleuteltjes en werd ons verteld waar de kleedkamer was. We gingen de trap af naar beneden, en daar was een erg ruime kleedruimte, met banken en kledingkastjes. De kledingkastjes waren groot genoeg, en omdat iedereen gewoon een eigen kastje krijgt, ipv dat je als stel 1 kastje moet delen, had je dus ruimte genoeg. Nadat we omgekleed waren, liepen we naar boven, waar we in het restaurantgedeelte onze sleuteltjes af konden geven. Hierna kregen we een rondleiding, en werd verteld hoe warm elke sauna was en dergelijke.

Hierna hebben we lekker gedouched en gescrubd, en toen zijn we in het stoombad gaan zitten. Een erg grote ruimte, met verschillende kleuren lichtjes, dus het was ook nog eens een kleurentherapie-sauna. De luchtvochtigheid was lekker hoog, en er lagen plastic hoofdsteuntjes, zodat je ook lekker kon liggen.

Na het stoombad hebben we even in het zwembad gezwommen, dat lekker op temperatuur was, en waar ook nog een bruisbank in zat. Het nadeel van die bruisbank was alleen, dat het knopje om het aan te zetten niet bij de bruisbank zelf zat, maar aan de overkant van het zwembad. Nadat we lekker gebubbeld hadden, zijn we wat gaan eten. Het is een erg rustige sauna, die niet heel erg bekend staat, en we hoefden dan ook niet lang te wachten. Ze hadden verschillende pistoletjes, salades en tosti's. Ik had een pistoletje met kruidenkaas en gebakken spekjes, en mn vriend had een pistoletje met Noorse garnalen, creme freche en bieslook. Ook zat er bij de pistoletjes salade. Het smaakte erg lekker, en het vulde best goed.

Na het eten hebben we lekker op de ligweide in het zonnetje liggen lezen. De tuin is erg groot, en er zijn echt heel veel ligbedden. Aangezien het geen grote sauna is, was er dus plek genoeg. We hebben ongeveer 1,5 uur in het zonnetje gelegen, en daarna zijn we ons gaan klaarmaken voor de opgieting van 16 uur. We zijn allebei erg fan van opgietingen, dus deze wilden we natuurlijk ook graag meemaken. Er zaten zo'n 10-15 mensen in de sauna, en voor de pauze kregen we een emmer met lavendel-geur en 1 met sinaasappelgeur. Vooral de sinaasappelgeur was erg pittig, het werd wel erg heet op een gegeven moment, maar we hebben het allebei volgehouden tot de pauze. In de pauze eventjes buiten weer wat afkoelen, en er stond een schaal met partjes sinaasappel. Ik ben alleen allergisch voor sinaasappel, dus voor mij geen lekker stukje fruit. Na de pauze kregen we de geuren berken en euca-mint, die allebei goed te doen waren. De opgieting duurde inclusief pauze zo'n 20-25 minuten, en was erg lekker om mee te maken.

Na de opgieting hebben we weer even gezwommen en in het bubbelbad gezeten, en toen hebben we binnen nog even wat gedronken en een stokbroodje met kruidenboter gegeten. Daarna zijn we in de grotsauna geweest, en die was echt enorm groot en superlekker. Er werd rustgevende muziek gedraaid, en de temperatuur was erg aangenaam. Deze sauna was echt super ontspannend, en we vielen dan ook zowat in slaap. In de grotsauna konden we het wel een tijdje volhouden, het was niet zo dat je na 12 minuten ofzo het niet meer kon volhouden, je kan er wel een half uur of langer in liggen.

Na de sauna natuurlijk lekker afkoelen, en er waren ook genoeg koelmogelijkheden. Je had natuurlijk een dompelbad, maar ook een tuinslang, koude douches en een stortemmer. Ik was altijd eerst wat bang voor de stortemmer, dus had het nog nooit gebruikt, maar nou toch eens geprobeerd, en het was echt heerlijk. Daarna natuurlijk weer opwarmen in het zwembad en bubbelbad, en toen zijn we gaan eten.

Het restaurant zat nou wat voller, maar nog was het niet heel erg druk ofzo. Mn vriend bestelde als voorgerecht zalm, en ik had kip in bladerdeegrolletjes, wat echt ontzettend lekker was. Ik had als hoofdgerecht een ontzettend lekkere vleesspies met kip, rund- en varkensvlees, en grote stukken paprika en ui. Mn vriend had een Hollandse biefstuk. Het eten werd geserveerd met gefrituurde aardappelringetjes, en een bakje met sla, 1 met tuinbonen en een 1 met gekookte groente. Aangezien mn vriend niet zo van de groenten/sla is, heb ik de sla en gekookte groenten opgegeten, van tuinbonen hou ik zelf ook niet. Er was iig overal ruim voldoende van, en na het eten zat ik ook best vol.

We waren rond kwart voor 8 klaar met eten, en om 20 uur wilden we toch wel graag weer naar de opgieting. Dus geen nagerecht genomen, maar lekker gaan douchen en in het voetenbadje gaan zitten, en toen voor de tweede keer naar de opgieting. Dit keer kregen we voor de pauze rode-appeltjes en berken, en na de pauze 2 keer euca-mint. Ik had na de opgieting van 's middags tegen de vrouw die die opgieting deed verteld dat ik allergisch ben voor sinaasappels, en dus geen fruit had gehad 's middags. Ik had ze de tip gegeven om ook eens ander fruit op te dienen, zoals ananas, meloen, appel of peer. Na de opgieting 's avonds lag er een schaal met groene appels, die ik wel mag hebben, dus daar was ik erg blij mee. En ze staan dus goed open voor suggesties.

Na de opgieting hebben we nog even een kopje koffie/thee gedronken en wat bij de open haard zitten lezen. Daarna zijn we nog in de houtgestookte sauna geweest, maar daar hield ik het niet zo lang in vol, aangezien ik het wel erg droog vond binnen. Nadat we weer afgekoeld en opgewarmd waren, zijn we voor de tweede keer in de grotsauna geweest. Rond half 11 vonden we het wel mooi geweest, en hebben we nog wat gedronken, gedouched en daarna weer aangekleed. De badjas ingeleverd, betaald, en toen nog een uur terug naar huis rijden.

We zijn niet in de infraroodsauna en de binnensauna van 95 graden geweest, maar in totaal hebben ze dus 5 sauna's. Niet echt superveel, maar je kunt je er prima de hele dag vermaken, zeker als het mooi weer is en je ook nog in de tuin kunt liggen.

Het was dus een erg lekkere dag, het was allemaal erg schoon, het personeel was vriendelijk, het was lekker rustig, waardoor je niet lang hoefde te wachten op je bestellingen, en het eten was echt ontzettend lekker. Het enige minpuntje was dus die knop van de bruisbank, maar verder was alles echt super goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 28-09-2008 12:38:05 ]
pi_62056201
Mooi verslag Sylvana daar kunnen we iets weer mee
pi_62102377
Thnx

Zijn er nog meer mensen die vandaag een nieuwsbrief van Huize Hogehofte ( Enschede) hebben gekregen terwijl ze daar nog nooit geweest zijn? Ik kreeg vandaag dus een nieuwsbrief ervan, terwijl ik er nog nooit van gehoord heb, laat staan geweest ben. Dus meteen opgebeld, en gevraagd hoe ze aan mijn e-mailadres komen? Dat wist ze zo snel niet, dus nou gaat ze het als het goed is uitzoeken en belt ze me als ze het weet terug.

Edit: nou, net kreeg ik een nieuwsbrief van Sauna Saré in Oldenzaal, daar ben ik dus wel geweest, en in hun nieuwsbrief stond dat Huize Hogehofte oneigenlijk gebruikt maakt van het emailadressenbestand van Saré. De oude baas van Saré is naar Huize Hogehofte overgestapt, en heeft dat adressenbestand van Saré meegenomen, en stuurt dus van zijn nieuwe baan bij Huize Hogehofte dus ook allemaal mailtjes naar klanten van Saré. Niet echt netjes dus, en bij Saré zijn ze nu ook aan het uitzoeken welke stappen ze tegen hem kunnen ondernemen.

[ Bericht 17% gewijzigd door _Hestia_ op 03-10-2008 16:31:21 ]
pi_62210093
quote:
Op zondag 28 september 2008 12:25 schreef Sylvana het volgende:
Vrijdag dus naar Thermen Holiday Zuidwolde geweest.
Ik keek even op van de naam, maar zie net op hun site dat de sauna is overgenomen. Ik kende het als sauna De Linderbrink en niet aangesloten bij de Thermen Holiday keten.

De opgietingen zijn daar altijd heel erg fijn en ik ben zelf heel erg fan van de infrarood sauna omdat je daar onder de infraroodlamp kan liggen ipv het standaard op een stom krukje oid zitten In de grotsauna ga ik meestal lekker op de grond voor de grote openhaard liggen Zalig!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62210485
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 11:53 schreef Sylvana het volgende:
Thnx

Zijn er nog meer mensen die vandaag een nieuwsbrief van Huize Hogehofte ( Enschede) hebben gekregen terwijl ze daar nog nooit geweest zijn? Ik kreeg vandaag dus een nieuwsbrief ervan, terwijl ik er nog nooit van gehoord heb, laat staan geweest ben. Dus meteen opgebeld, en gevraagd hoe ze aan mijn e-mailadres komen? Dat wist ze zo snel niet, dus nou gaat ze het als het goed is uitzoeken en belt ze me als ze het weet terug.

Edit: nou, net kreeg ik een nieuwsbrief van Sauna Saré in Oldenzaal, daar ben ik dus wel geweest, en in hun nieuwsbrief stond dat Huize Hogehofte oneigenlijk gebruikt maakt van het emailadressenbestand van Saré. De oude baas van Saré is naar Huize Hogehofte overgestapt, en heeft dat adressenbestand van Saré meegenomen, en stuurt dus van zijn nieuwe baan bij Huize Hogehofte dus ook allemaal mailtjes naar klanten van Saré. Niet echt netjes dus, en bij Saré zijn ze nu ook aan het uitzoeken welke stappen ze tegen hem kunnen ondernemen.
Ik denk dat je Huize Hölterhof bedoelt?

Nooit bij Saré geweest dus ook geen mail gehad. Net wel ff de website bekeken. Ben best nieuwsgierig naar het saunagedeelte, maar als regelmatig bezoeker van het oude hotel-restaurant de Hölterhof ben ik wel van mening dat degene die die sauna daar verzonnen heeft een nekschot verdient voor hoe het er nu uitziet.
A mind with a heart of it's own
pi_62212213
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:37 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Ik denk dat je Huize Hölterhof bedoelt?

Nooit bij Saré geweest dus ook geen mail gehad. Net wel ff de website bekeken. Ben best nieuwsgierig naar het saunagedeelte, maar als regelmatig bezoeker van het oude hotel-restaurant de Hölterhof ben ik wel van mening dat degene die die sauna daar verzonnen heeft een nekschot verdient voor hoe het er nu uitziet.
Uhm ja, ik bedoel idd Huize Hölterhof, verkeerde naam in mn hoofd gehad tijdens het typen blijkbaar.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:53:23 #288
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_62212956
Wie is er bij de Veluwse bron geweest en werd ook helemaal horendol van de onderwater "muziek" ?

Als je die new-age tingeltangel al zo mag noemen. Maar goed, dat is ook 1 van de weinige minpuntjes die ik kan benoemen na mijn eerste bezoek aldaar. Aanstaand weekend voor de 2e keer. Hopelijk wederom een positieve ervaring. Heel ruim opgezet, vriendelijk personeel, prachtige ligging en een ruim aanbod aan faciliteiten.

BTW De Sauna in Weesp had dan wel nergens drollen liggen, maar wel gele sneeuw in de sneeuwgrot.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_62250995
Voor het eerst naar een sauna (Zwaluwhoeve) geweest, wij hadden de tickets gekregen van iemand die zelf niet kon gaan.

Wat was het druk, het begon al ermee dat wij haast geen parkeerplaats konden vinden (ok, wij waren er ook pas 14.00 uur, dus alle dagjesmensen waren al binnen en nog niemand was weer naar huis), maar ik denk doordat de Zwaluwhoeve zo veel reclame overal maakt, dat het er ook zo ontzettend druk is (of is dat normaal??)

Wat ik vreemd vond is dat je nergens een broodje los kon kopen, wij hadden geen arrangement, dus alleen de entree en het bijbehorende glaasje champagne, maar ik had er toch verwacht, dat je ergens "snel" iets kon eten, maar ter plekke konden wij dat niet vinden. Er was alleen een a la carte restaurant en een buffetrestaurant. Nergens hing/ stond een menukaart en / of prijslijst ( behalve voor het a la carte restaurant, maar daar kon je alleen voor de lunch en dan weer voor een uitgebreid diner terecht). Achteraf zag ik op de website dat er toch in “Het Voorhuis” versnaperingen geserveerd worden, maar daar ter plekke zag ik alleen iemand een stukje appeltaart eten. Ik snap wel dat ze misschien het gevoel willen vermiddelen dat je een hele dag kunt genieten, maar ik zou toch graag ergens een menu- en drankkaart met prijzen willen zien om niet voor verrassingen te komen staan. Toen wij weggingen en ongeveer 5 minuten bij de kassa’s moesten wachten, waren al twee verschillende koppels waar de rekening niet klopte. Misschien toeval, maar vond het wel een beetje raar. Ze werken daar doch met die horlogeachtige bandjes.

Verder vond ik het wel leuk, vooral tegen avond toen het weer iets rustiger werd en er ook meer plek vrijkwam in de sauna’s.
pi_62251662
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 02:05 schreef Zana het volgende:
Voor het eerst naar een sauna (Zwaluwhoeve) geweest, wij hadden de tickets gekregen van iemand die zelf niet kon gaan.

Wat was het druk, het begon al ermee dat wij haast geen parkeerplaats konden vinden (ok, wij waren er ook pas 14.00 uur, dus alle dagjesmensen waren al binnen en nog niemand was weer naar huis), maar ik denk doordat de Zwaluwhoeve zo veel reclame overal maakt, dat het er ook zo ontzettend druk is (of is dat normaal??)

Wat ik vreemd vond is dat je nergens een broodje los kon kopen, wij hadden geen arrangement, dus alleen de entree en het bijbehorende glaasje champagne, maar ik had er toch verwacht, dat je ergens "snel" iets kon eten, maar ter plekke konden wij dat niet vinden. Er was alleen een a la carte restaurant en een buffetrestaurant. Nergens hing/ stond een menukaart en / of prijslijst ( behalve voor het a la carte restaurant, maar daar kon je alleen voor de lunch en dan weer voor een uitgebreid diner terecht). Achteraf zag ik op de website dat er toch in “Het Voorhuis” versnaperingen geserveerd worden, maar daar ter plekke zag ik alleen iemand een stukje appeltaart eten. Ik snap wel dat ze misschien het gevoel willen vermiddelen dat je een hele dag kunt genieten, maar ik zou toch graag ergens een menu- en drankkaart met prijzen willen zien om niet voor verrassingen te komen staan. Toen wij weggingen en ongeveer 5 minuten bij de kassa’s moesten wachten, waren al twee verschillende koppels waar de rekening niet klopte. Misschien toeval, maar vond het wel een beetje raar. Ze werken daar doch met die horlogeachtige bandjes.

Verder vond ik het wel leuk, vooral tegen avond toen het weer iets rustiger werd en er ook meer plek vrijkwam in de sauna’s.
In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.

Ik ben er gisteravond weer geweest en het enige minpuntje, waar ik zelf niet eens last van heb gehad, ik maak er nooit gebruik van, heeft te maken met de opgieting.

Blijkbaar hebben ze bedacht dat ze kunnen bezuinigen door het fruit en de honing weg te laten.

Overigens rijden wij meestal rond 17:45 de parkeerplaats op en moeten altijd heel erg goed zoeken naar een plekje om vervolgens binnen haast niks van de drukte te merken. Gewoon gezellig. Elke sauna kun je gewoon in.
pi_62251795
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 13:11 schreef YPPY het volgende:
Elysium is erg groot, je kunt er veel doen. Het is wel massaal, dat moet je leuk vinden. Schiedam is iets rustiger, maar ook daar kun je veel doen. Ze zijn allebei leuk voor een eerste keer. Ridderkerk zou ik zeker niet doen. Vond ik erg tegenvallen.
Ik was van plan om binnenkort daarheen te gaan (vanwege kortingsbonnen), wat is daar zo slecht aan?
Klussen deel 1 en 2
pi_62252723
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.
Ik ben er gisteravond weer geweest en het enige minpuntje, waar ik zelf niet eens last van heb gehad, ik maak er nooit gebruik van, heeft te maken met de opgieting. Blijkbaar hebben ze bedacht dat ze kunnen bezuinigen door het fruit en de honing weg te laten. Overigens rijden wij meestal rond 17:45 de parkeerplaats op en moeten altijd heel erg goed zoeken naar een plekje om vervolgens binnen haast niks van de drukte te merken. Gewoon gezellig. Elke sauna kun je gewoon in.
Wij waren ook gisteren en tijdens de opgieting in de Finse Sauna om 20.00 uur was er wel een ananas-, kokos- en later dan een ijsmuntluchtje, ook kregen wij uit een spuitfles honing op ons hand. Ik had het nog niet eerder meegemaakt en weet niet hoe het hoort, maar deze ceremonie vond ik bijzonder leuk. De volgende keer gaan wij zeker ook 's avonds het was er veel minder druk dan 's middags. Ik heb er dus echt geen boekjes gezien in Het Voorhuis of op het terras daar, maar omdat daar binnen geen plek was, hebben wij daar ook niet gezeten. Ik heb wel een beetje opgelet, maar behalve de appeltaart heb ik maar een iemand gezien die een boord met iets chipsachtigs had, vreemd.
Wel heb ik bij de ingang meegekregen dat de prijzen ( van de sauna waren verhoogd, want die mensen voor ons hadden een bon en volgens mij moesten die bijbetalen en ik hoorde ook een ( vaste? ) gast met de mevrouw van de opgieting praten en toen vertelde de medewerkster dat sinds kort " alles veranderd was" , maar ik heb niet meegekregen of ze het alleen over de opgieting had.
[/quote]

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-10-2008 09:21:05 ]
pi_62254755
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 07:26 schreef stbabylon het volgende:

[..]

In de grote bar/terras (volgens mij is dat het Voorhuis), liggen overal boekjes met versnapperingen en drankjes. Ik heb daar nooit moeite mee gehad om die te vinden tbh.

Ik ben er gisteravond weer geweest en het enige minpuntje, waar ik zelf niet eens last van heb gehad, ik maak er nooit gebruik van, heeft te maken met de opgieting.

Blijkbaar hebben ze bedacht dat ze kunnen bezuinigen door het fruit en de honing weg te laten.

Overigens rijden wij meestal rond 17:45 de parkeerplaats op en moeten altijd heel erg goed zoeken naar een plekje om vervolgens binnen haast niks van de drukte te merken. Gewoon gezellig. Elke sauna kun je gewoon in.
Ja idd, in het voorhuis liggen idd gewoon boekjes met wat je kunt eten en drinken daar. Toen wij er pas waren, waren we er rond een uur of 12, en toen moesten we ook al naar het achterste parkeerterrein, maar daar was toen nog plek zat. En binnen merkte je eigenlijk niks van al die drukte, nergens hoeven wachten, sauna' s zaten niet stampvol ofzo. Bij de opgieting was er toen nog wel fruit en honing, en bij ons klopte de rekening achteraf ook niet. Stond 1 appeltaart op, terwijl we helemaal geen appeltaart gehad hadden :S
pi_62254813
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 02:05 schreef Zana het volgende:Wat ik vreemd vond is dat je nergens een broodje los kon kopen,
Misschien had je het even kunnen vragen? Ik ken de Zwaluwhoeve alleen van een arrangement en dat is ons uitstekend bevallen, het lijkt me stug dat je nergens een broodje kan bestellen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_62254905
Inderdaad, je kunt het altijd vragen, en als je er nog nooit eerder bent geweest, is na binnenkomst om een rondleiding vragen ook wel handig, dan kom je er ook snel genoeg achter.
pi_62255457
Normaal is de opgieting 2 geuren, pauze met fruit, dan nog 2 geuren met honing en ijsblokjes. Ik hoorde dus iemand zeggen (vaste klant) dat de fruit en honing weg waren.

Voor mij geen probleem, want ik ga na de pauze niet meer terug naar binnen. Halve opgieting is mij warm genoeg

Maar goed, ik heb dus hoogst waarschijnlijk Zana gisteren gezien, geinig
pi_62257329
Ons werd bij binnenkomst wel gevraagd of wij voor het eerst kwamen, maar ons werd geen rondleiding aangeboden. Wij kregen dus alleen een papiertje met een plattegrond mee. Ook kwamen wij alleen per toeval achter dat er opgietingen waren, omdat wij er langsliepen een het boordje zagen en later een rij met mensen.
Voor de volgende keer weten wij het... een dat van dat broodje hadden wij gewoon moeten vragen, maar ik ging ervan uit dat je ergens een vitrine hebt, waaruit je kunt kiezen. Ik denk dat de meeste mensen gewoon een arrangement met eten boeken, die hebben dus ook geen behoefde aan losse broodjes.
's avonds was ik heel trots dat ik eindelijk een plekje in de infraroodsauna in de tuin had veroverd, zat ik daar met mijn vriend in het donker 5 minuten te wachten tot iets ging gebeuren... niet dus... Wij weer naar buiten zag ik net daarop twee oude vrouwtjes binnenlopen een de lampjes aangaan... Ik weer terug... hoe kan dat nou, moest je de lampen zelf inschakelen...dat hadden ze wel ergens kunnen melden. Trouwens, waarom staan bij de infrarood binnen van die tussenmuren, ik zat op een bankje en zag er dat ze op bepaalde plekken een beetje smoesig waren, moet je er normaal tegen zo een muurtje leunen?
In de Opkamer, daar waar je je welkomsdrankje krijgt, stonden in een aparte ruimte ook bedden. Eerst vond ik het een ranzige gedachte dat iederen in hetzelfde bed ligt, maar achteraf gezien kon je daar wel prettig liggen. En is het normaal dat in een stoombad alleen een trekker ligt? Normaal zit je op je handdoek, maar daar zit iedereen op de stenen...misschien ben ik een muts, maar waarom heeft niet iedereen een eigen plastiek matje?

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 09-10-2008 13:39:39 ]
pi_62257496
Het is heel normaal dat er in een stoombad alleen een trekker ligt hoor. En ik vond die plattegrond best wel duidelijk die je meekreeg, vond het daarom zelf toen niet nodig om een rondleiding te vragen. Maar als dat niet wordt aangeboden bij binnenkomst, kun je er altijd zelf om vragen toch? En het is heel normaal dat je bij een infraroodsauna hem moet inschakelen, dmv een knopje of je hand voor een sensor bewegen.

Een beetje zelfinitiatief is ook niet verkeerd iig Als je iets niet weet, gewoon vragen in het vervolg dus!
pi_62258920
quote:
Op donderdag 9 oktober 2008 12:49 schreef Sylvana het volgende:
Het is heel normaal dat er in een stoombad alleen een trekker ligt hoor. En ik vond die plattegrond best wel duidelijk die je meekreeg, vond het daarom zelf toen niet nodig om een rondleiding te vragen. Maar als dat niet wordt aangeboden bij binnenkomst, kun je er altijd zelf om vragen toch? En het is heel normaal dat je bij een infraroodsauna hem moet inschakelen, dmv een knopje of je hand voor een sensor bewegen.

Een beetje zelfinitiatief is ook niet verkeerd iig Als je iets niet weet, gewoon vragen in het vervolg dus!
Voor ons was het de eerste keer, dus je bent ook nog een beetje "druk" met andere dingen, vanwege helemaal bloot tussen al die mensen en zo en natuurlijk weet je dan nog niet waar welke sauna voor dient en hoe lang je erin moet en zo, en dat vond ik bij de Zwaluwhoeve ook maar beperkt aangegeven. De Infraroodsauna binnen ging gewoon automatisch aan en uit, dus ik dacht dat het buiten er ook zo zou zijn.

Trouwens sommige van de deuren hadden een elektrisch knopje, wat ik mij afvroeg is wat er gebeurd, wanneer die stuk gaat, zit je dan "vast" in de hete sauna/ stoombad? En ik heb ook haast geen personeel gezien, behalve dan in de restaurants, een wonder dat het er zo schoon uitzag.
pi_62258973
Zo'n deur is snel genoeg open hoor

Die kun je gewoon opentrekken. En anders ligt er wel iets in de sauna om mee te smijten

En daarnaast mag ik er van uitgaan dat het elektrische systeem de deur dicht houdt. En als de stroom weg valt de deur weer naar zijn normale staat gaat: open.
pi_62262200
natte sauna: geen handdoek, droge sauna: wel
in natte sauna's liggen altijd wel trekkers, kun je de boel even 'schoontrekken'.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')