Jamaar, met keyboard kan je toch ook pianogeluid spelen? zo'n pedaal heb ik niet echt nodig denk ik maar goed, dat komt later wel.quote:Op zondag 1 april 2007 20:49 schreef bugeye1 het volgende:
Pianoles nemen en thuis leren met een keyboard?
Piano en een keyboard zijn twee verschillende dingen. Piano is akoestisch en je gebruik daarbij je sustain pedaal en met keyboard kan je ook andere geluiden spelen.
Het hangt een beetje vanaf wat voor muziek je wilt spelen?
80-100 euro dusquote:Op zondag 1 april 2007 20:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Ligt eraan, hoeveel geld wil je eraan uitgeven?
Verder heeft een keyboard geen drukpunt toetsen.
Voor welke prijs had je die bij de Aldi gekocht?quote:Op zondag 1 april 2007 20:56 schreef MASD het volgende:
Ik had er een paar jaar geleden ook een nodig, ik heb er toen een bij de aldi () gekocht.
Als je er echt mee door wil gaan kun je misschien beter investeren in een goed keyboard waar je veel langer plezier aan kunt beleven![]()
edit: Je hebt volgens mij ook keyboards met pedalen maar daar ben je wel veel meer aan kwijt
Klopt, op een keyboard heb je aanslaggevoeligheid (die je meestal in kan stellen)quote:Op zondag 1 april 2007 21:03 schreef Rockford het volgende:
[..]
80-100 euro dus
maar keyboards van tegenwoordig hebben volgens mij gevoelige toetsen zo van hoe harder je aanslaat hoe harder het ook klinkt. Zo een zoek ik
was volgens mij iets meer dan 100 guldenquote:Op zondag 1 april 2007 21:04 schreef Rockford het volgende:
[..]
Voor welke prijs had je die bij de Aldi gekocht?
iddquote:Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef R-Mon het volgende:
Naar mijn mening is een piano toch flink anders dan een keyboard. (Ik speel al tien jaar piano, heb zeven jaar les gehad, heb een piano en een keyboard). Een piano geeft een veel voller geluid, heeft zwaardere toetsen (voor hard/zacht spelen) en pedalen natuurlijk. Pedalen lijken nu misschien niet belangrijk en je kan ze ook los kopen voor (sommige?) keyboards, maar volgens mij heb je ze al best vroeg in de les-loop nodig.
Mijn keyboard heeft destijds 700 gulden gekocht. Er zitten functies op die ik nog nooit heb aangeraakt (zelf tonen en ritmes maken) maar daar betaal je wel voor. Een keyboard van 80-100 euro heeft dit misschien niet, maar die heeft misschien ook al geen ingang voor een pedaal.
Als je echt serieus bent over piano spelen raad ik je aan óf iets meer geld uit te trekken voor een beter keyboard of misschien zelfs een elektrische piano te overwegen (als je geen échte piano wilt). Wat merken en modellen betreft, ik heb geen idee wat er allemaal gebeurt in keyboardland, maar ik denk dat het geen kwaad kan een keer bij je lokale muziekboer langs te gaan en je te laten informeren.
Ik heb met mijne nog geen problemen gehad iig.quote:Op zondag 1 april 2007 22:46 schreef Rockford het volgende:
Zijn Casio keyboards ook een beetje goed?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |