abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47902513
ik ga binnenkort pianoles nemen, maar dat duurt voorlopig nog even.
Ik wil alvast een keyboard kopen voor thuis om even te oefenen.
Welke merk en model is eigenlijk het beste om ermee te beginnen?
pi_47903209
Das Keyboard!
  zondag 1 april 2007 @ 20:49:10 #3
170577 bugeye1
Dit is een ondertitel
pi_47903546
Pianoles nemen en thuis leren met een keyboard?

Piano en een keyboard zijn twee verschillende dingen. Piano is akoestisch en je gebruik daarbij je sustain pedaal en met keyboard kan je ook andere geluiden spelen.
Het hangt een beetje vanaf wat voor muziek je wilt spelen?

Dit is een signature
pi_47903548
Ligt eraan, hoeveel geld wil je eraan uitgeven?
Verder heeft een keyboard geen drukpunt toetsen.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_47903739
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:49 schreef bugeye1 het volgende:
Pianoles nemen en thuis leren met een keyboard?

Piano en een keyboard zijn twee verschillende dingen. Piano is akoestisch en je gebruik daarbij je sustain pedaal en met keyboard kan je ook andere geluiden spelen.
Het hangt een beetje vanaf wat voor muziek je wilt spelen?

Jamaar, met keyboard kan je toch ook pianogeluid spelen? zo'n pedaal heb ik niet echt nodig denk ik maar goed, dat komt later wel.

Mijn budget is niet veel, ongeveer 80-100 euro
  zondag 1 april 2007 @ 20:56:04 #6
165512 MASD
Music is dead.
pi_47903794
Ik had er een paar jaar geleden ook een nodig, ik heb er toen een bij de aldi ( ) gekocht.
Als je er echt mee door wil gaan kun je misschien beter investeren in een goed keyboard waar je veel langer plezier aan kunt beleven

edit: Je hebt volgens mij ook keyboards met pedalen maar daar ben je wel veel meer aan kwijt
Long live music.
pi_47904046
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:49 schreef Ame_thyst het volgende:
Ligt eraan, hoeveel geld wil je eraan uitgeven?
Verder heeft een keyboard geen drukpunt toetsen.
80-100 euro dus
maar keyboards van tegenwoordig hebben volgens mij gevoelige toetsen zo van hoe harder je aanslaat hoe harder het ook klinkt. Zo een zoek ik
pi_47904085
quote:
Op zondag 1 april 2007 20:56 schreef MASD het volgende:
Ik had er een paar jaar geleden ook een nodig, ik heb er toen een bij de aldi ( ) gekocht.
Als je er echt mee door wil gaan kun je misschien beter investeren in een goed keyboard waar je veel langer plezier aan kunt beleven

edit: Je hebt volgens mij ook keyboards met pedalen maar daar ben je wel veel meer aan kwijt
Voor welke prijs had je die bij de Aldi gekocht?
  zondag 1 april 2007 @ 21:10:45 #9
170577 bugeye1
Dit is een ondertitel
pi_47904309
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:03 schreef Rockford het volgende:

[..]

80-100 euro dus
maar keyboards van tegenwoordig hebben volgens mij gevoelige toetsen zo van hoe harder je aanslaat hoe harder het ook klinkt. Zo een zoek ik
Klopt, op een keyboard heb je aanslaggevoeligheid (die je meestal in kan stellen)
alleen de toetsen op een piano zijn wat zwaarder vergeleken met een keyboard maar speelt ook wat fijner als je vooral klassiek speelt.

maargoed, mijn voorkeur is de Yamaha en kijk vooral naar de PSR series.

Dit is een signature
  zondag 1 april 2007 @ 21:16:19 #10
165512 MASD
Music is dead.
pi_47904513
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:04 schreef Rockford het volgende:

[..]

Voor welke prijs had je die bij de Aldi gekocht?
was volgens mij iets meer dan 100 gulden zal het even opzoeken
Long live music.
  zondag 1 april 2007 @ 21:37:40 #11
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_47905485
Naar mijn mening is een piano toch flink anders dan een keyboard. (Ik speel al tien jaar piano, heb zeven jaar les gehad, heb een piano en een keyboard). Een piano geeft een veel voller geluid, heeft zwaardere toetsen (voor hard/zacht spelen) en pedalen natuurlijk. Pedalen lijken nu misschien niet belangrijk en je kan ze ook los kopen voor (sommige?) keyboards, maar volgens mij heb je ze al best vroeg in de les-loop nodig.
Mijn keyboard heeft destijds 700 gulden gekocht. Er zitten functies op die ik nog nooit heb aangeraakt (zelf tonen en ritmes maken) maar daar betaal je wel voor. Een keyboard van 80-100 euro heeft dit misschien niet, maar die heeft misschien ook al geen ingang voor een pedaal.
Als je echt serieus bent over piano spelen raad ik je aan óf iets meer geld uit te trekken voor een beter keyboard of misschien zelfs een elektrische piano te overwegen (als je geen échte piano wilt). Wat merken en modellen betreft, ik heb geen idee wat er allemaal gebeurt in keyboardland, maar ik denk dat het geen kwaad kan een keer bij je lokale muziekboer langs te gaan en je te laten informeren.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
  zondag 1 april 2007 @ 21:56:35 #12
165512 MASD
Music is dead.
pi_47906396
quote:
Op zondag 1 april 2007 21:37 schreef R-Mon het volgende:
Naar mijn mening is een piano toch flink anders dan een keyboard. (Ik speel al tien jaar piano, heb zeven jaar les gehad, heb een piano en een keyboard). Een piano geeft een veel voller geluid, heeft zwaardere toetsen (voor hard/zacht spelen) en pedalen natuurlijk. Pedalen lijken nu misschien niet belangrijk en je kan ze ook los kopen voor (sommige?) keyboards, maar volgens mij heb je ze al best vroeg in de les-loop nodig.
Mijn keyboard heeft destijds 700 gulden gekocht. Er zitten functies op die ik nog nooit heb aangeraakt (zelf tonen en ritmes maken) maar daar betaal je wel voor. Een keyboard van 80-100 euro heeft dit misschien niet, maar die heeft misschien ook al geen ingang voor een pedaal.
Als je echt serieus bent over piano spelen raad ik je aan óf iets meer geld uit te trekken voor een beter keyboard of misschien zelfs een elektrische piano te overwegen (als je geen échte piano wilt). Wat merken en modellen betreft, ik heb geen idee wat er allemaal gebeurt in keyboardland, maar ik denk dat het geen kwaad kan een keer bij je lokale muziekboer langs te gaan en je te laten informeren.
idd
Zoals ik al zei kun je er beter wat geld in investeren als je er serieus mee verder wilt gaan
Long live music.
pi_47906863
Het keyboard dat ik nu heb is iets van ¤1600.- (waarde toen ik hem kocht) maar ben eerste begonnen met een goedkoop keyboard. De enige echte kwaliteits merken in de goedkope klasse zijn Roland en Yamaha, die koop je helaas niet voor 80-100 euro. Je zou kunnen gaan voor een Yamaha PSR-175, die kost ¤ 109.- bij feedback. http://www.feedback.nl/?id=26&a=32&pag=2
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_47908415
Bedankt voor de reacties allemaal.
Ik moet nog oever nadenken iets uit te geven boven de 100 euro, hoewel ik nog niet weet serieus verder te gaan, dat zie ik daarna vanzelf wel.

Zijn Casio keyboards ook een beetje goed?
  maandag 2 april 2007 @ 10:58:58 #15
69357 R-Mon
jong en dynamisch
pi_47918375
quote:
Op zondag 1 april 2007 22:46 schreef Rockford het volgende:
Zijn Casio keyboards ook een beetje goed?
Ik heb met mijne nog geen problemen gehad iig.
<tsjsieb> maarja, jij bent ook gewoon cool R-Mon :p
pi_47929909
Als je seriues interesse heb om te leren piano spelen dan is 80 a 100 euro aan de lage kant om iets te kopen om te kijken of het wat is. Ik begon zelf vroeger met een keyboard van 400 gulden. Dus als je dat nu omdraait dan moet je dus meer denken aan 200 euro wat je dan kwijt bent.
Yamaha maakt altijd wel goede keyboards ik heb zelf alleen maar yamaha gehad en heb nu de yamah Tyros maar ze hebben ook leuke beginners keyboards. Casio staat niet echt bekend als een kwaliteits keyboard misschien alleen leuk voor een beginner.
Kijk anders of er in de buurt een keyboard winkel is en ga eens kijken en informeren. Vaak hebben hun ook veel 2de hands keyboards.

Succes!
pi_47985166
Ik ga even een kijkje nemen in muziekwinkels (Feedback Utrecht)...
Mijn voorkeur zal de waarschijnlijk Yamaha zijn, aangezien ik toch besloten heb meer dan 100 uitte geven en wel lang bezig te zijn
Roland of Korg zal voor mij iets te veel zijn voor een beginner denk ik.

nogmaals bedankt voor de tips.
pi_47992217
Let in ieder geval op:
minimaal 5 oktaven
aanslaggevoelige toetsen
mogelijkheid tot een sustain/nagalmpedaal

En kijk eens wat er tweedehands te koop is...
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_47999903
gewoon een fender rhodes kopen
Klik hier als je weinig geduld hebt
pi_48000034
Nou, al iets gekocht inmiddels Rockford?
Wil zelf nog eens een klein midi toetsenbordje hebben om software aan te sturen voor homerecording. Maar dan zit je ook al over de 100 euro.
pi_48017019
Roland en Korg zijn ook goeie merken. Roland heeft ook beginners keyboards korg weet ik eigenlijk niet. Yamaha is volgens mij tegenwoordig het merk die het actiefste is met het maken van allerlei keyboards die gewoon goed zijn. yamaha is iedergeval een goede keus om mee te beginnen. Mocht je keyboards tegenkomen van het merk technics zal ik je willen afraden zo'n 1 te kopen. Ik vind dat zelf helemaal niks geluidskwaliteit is gewoon bij de gemidelde keyboards een stuk minder als bijv bij yamaha. Enigste keyboard van technics die wel goed te doen is kost gelijk al 3000 euro ofzo.
  Moderator woensdag 4 april 2007 @ 20:59:46 #22
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_48019689
Persoonlijk ben ik erg trots op mijn DAT-O-Tone model 173.

Maar of jij er veel aan hebt weet ik niet: een kleine demonstratie.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_48134829
En heb je ondertussen al wat op het oog??
pi_48265226
Oke, de keuze is bijna gemaakt. Ik heb de Yamaha PSR E303 gezien bij Feedback in Utrecht. Helaas nog niet kunnen uitproberen. En de YamahaTyros 2 is echt een prachtinstrument (die wordt het natuurlijk niet, maar wat een mooi ding )

Zaterdag ga ik verder kijken.
pi_48313963
Zat ff te kijken volgens mij wel een leuk keyboard om mee te beginnen. en de tyros 2 is dus ook het top model van Yamaha. Ik had h'm zelf bijna gekocht maar toch maar niet gedaan. M'n Tyros 1 doet het ook nog perfect!

Heb je ook naar 2de hands gekeken???
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')