abonnement Unibet Coolblue
pi_47886826
Ik ben nog thuiswonend dus nog een n00b wat inzicht in gas, water en licht kosten betreft.

Nu heb ik een woning aangeboden gekregen. De kale huur is echt superlaag, maar ik vraag me dus af wat ik ongeveer aan gas, water en lichtkosten kwijtben.
Tis in Nijmegen (dus volgens mij gewoon Nuon -licht-en Vitens -water- ofzo, maar weet niet of dat nog veel verschil uitmaakt als het een andere verspreider is zeg maar?).

Mijn vraag dus: wat is ongeveer een gemiddelde maandprijs voor een eenpersoonshuishouden in een eenkamerwoning voor gas, water en licht (uitsplitsen in deze 3 onderdelen mag ook graag).
Moet ik dan aan 75 euro gaan denken bijv. of meer aan 150 euro?
Tuurlijk is een en ander erg afhankelijk van je leefwijze dus daarom hieronder ff een beschrijving daarvan.

Ik werk 32u per week, met reistijd erbij ben ik dus sowieso al 36 uur p.w. van huis. Daarnaast zit ik vaak bij mijn vriend (paar dagen per 2 weken). Ik douche elke dag zo'n 7 minuten, zal denk ik 2-3 keer per week gaan wassen -maakt het tegenwoordig nog uit in kosten als je was savonds draait ipv overdag?-, internet veel, kijk niet veel TV, heb gewoon gemiddeld licht aan, en als ik het koud heb ben ik al gauw geneigd de thermostaat omhoog te draaien. Ik zal regelmatig thuis gaan eten of wat gaan halen want ik kan nog niet koken :-p
Maargoed gas maakt nauwelijks veel verschil in de kosten want dat is geloof ik nog wel het goedkoopste van de 3.
De woning is voorzien van dubbelglas geloof ik en de zon schijnt pas in de middag aan de voorkant naar binnen, in de ochtend aan de andere kant ervan een beetje (tis eenkamer). Tis geen echt donkere woning verder (beide kanten ramen, geen obstakels voor het raam).

Zijn er naast gas, water en licht nog andere kosten waar ik aan moet denken? Inboedelverzekering ofzo?(nouja haha dat zal bij mij niet veel zijn in zo'n klein hok met weinig waardevolle spullen), weet ik veel wat voor kosten/ verzekeringen nog meer?
Op de brief van de woningbouw staat alleen kale huur en glasfonds, overige servicekosten heb ik denk ik niet.

BVD!!
pi_47886929
Ik moet geloof ik ook W.A verzekering betalen, want dat moet iedereen verplicht hebben (betalen mn ouders nu voor mij als het goed is). Hoe duur is dit ongeveer?
pi_47886972
Oh en als dit topic beter in lifestyle of general chat thuishoort dan schop m maar daarheen, ik wist zo gauw niet waar ik m neer moest zetten
  zondag 1 april 2007 @ 11:52:13 #4
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_47887031
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:48 schreef tulpje6 het volgende:
Ik moet geloof ik ook W.A verzekering betalen, want dat moet iedereen verplicht hebben (betalen mn ouders nu voor mij als het goed is). Hoe duur is dit ongeveer?
WA is voor een auto, geloof ik. Dat is weer iets anders dan een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering. Dat laatste is niet verplicht, dacht ik, maar wel verstandig natuurlijk.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 1 april 2007 @ 11:56:15 #5
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_47887144
Ik betaal ong. 75 euro voor een woning van ongeveer 50 m2. Eerst was het jaren tussen de 50 en 60 euro, maar de energieprijzen zijn drastisch gestegen. Mijn verbruik zit trouwens onder het gemiddelde, ik denk omdat ik geen vaatwasser etc. heb.
  zondag 1 april 2007 @ 14:22:30 #6
122022 gottegottegott
Een heer van stand
pi_47891274
Ik zou op 100 per maand rekenen voor g/w/l en inboedelverzekering. Hoeveel je energieverbruik daadwerkelijk is hangt af van de ligging, of het een appartement of vrijstaand is en of het ingebouwd is tussen andere huizen, hoe de buiten- en tussenmuren zijn geisoleerd, wat voor CV/gaskachel er staat, of je het snel koud hebt, of je een grote koelkast + vaatwasser etc. neemt of niet etc. etc.
  zondag 1 april 2007 @ 14:37:45 #7
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_47891756
Tientje of 8?

Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk van de isolatie. Heb nu sinds 2 maanden ook een huisje, en daar stoken we tot 15,5 graden. Is koud zou je zeggen, maar het huis is prima geisoleerd en de zon doet de rest. Lichtinval aan drie kanten
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_47891820
Eenkamerwoning? Ik woon in een eenkamerwoning in Nijmegen, en ik ben nog geen 50 per maand kwijt. Nou ben ik wel weinig thuis en als ik naar m'n werk ben staat de PC niet aan enzo.
pi_47892260
eengezinswoning voor mij alleen. Oude bouw en slechte isolatie:
150
pi_47896099
Lastig te bepalen als je niet weet wat je verbruik is. Even een paar aannames voor het verbruik en een ruwe schatting van de kosten per M3 en kWh:
Water 50M3 p.j = 50 x 1,25 = 62,50
Gas 1000 M3 p.j. = 1000 x 0,60 = 600
Elektra 1500 kWh p.j. =1500 x 0,22 = 330
Daar komt dan nog een klein beetje vastrecht bij maar dat is een centenkraam in verhouding tot de verbruikskosten. Bij elkaar opgeteld en delen door 12 zit je dan in de buurt 80 a 90 euro per maand. Voor de budgetering bij aanvang van je wooncarriere lijkt me dat een realistisch vertrekpunt waar je niet tekort op hoeft te komen. Ik denk zelf dat je op alle punten als alleenstaande die vaak weg is nog wel wat lager uit kunt komen.
Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een 1-kamerwoning ?
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_47896662
1 kamerwoning is vaak gewoon een zit/slaapkamer met keukenblokje en een douche en toilet. Maar goed, voor een 3 kamerflat betaal ik momenteel 158 euro per maand. Zit ook tv aansluiting bij in en huur apparaten
pi_47896671
Reken op tussen de 75 en 100 euro totaal. Inboedelverzekering is niet zo duur, zeker niet in een pakket met andere verzekeringen.
pi_47896735
Zo'n Postbank woonstartverzekering is maar iets van 7,50 in de maand, zit voor zover ik weet ook WA bij in.
pi_47896759
Ik betaal per maand 8 euro voor water en een voorschot van 40 euro voor gas en licht
  zondag 1 april 2007 @ 20:43:29 #15
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_47903305
120 p/m hier op ongeveer 50 m2, waarbij mijn gebruik iets hoger is dan het gemiddelde in de buurt.
pi_47917568
Dikke TVp. Ik heb hetzelfde, ga binnenkort op mezelf in een éénkamerappartement in Dordrecht van 33 m2 en heb ook geen idee van waar ik aan moet denken...

Als ik hier zo lees is 100,- wel redelijk dus per maand. Dan komt er nog verzekering bij... En rioolrech/afvalt en dat soort grapjes? Ik zou zeggen een paar tientjes per maand maar zou ook geen idee hebben waar ik dat zou moeten zoeken...

Verder natuurlijk nog tv/internet wat misschien 40 zal zijn oid... Dat alles bij elkaar zal gok ik rond de 200 zijn, is dat redelijk...?
Have fun...
  maandag 2 april 2007 @ 11:04:21 #17
25342 krn176
moeilijke denkwijze
pi_47918541
dit krijg je waarschijnlijk ook nog binnen:
-afvalstoffenheffing gemeente, zojuist binnengekregen 160 euro
-WOZ belasting 360 euro

dat voor een 4 kamerflat van 40m2
keep up the good work!
  maandag 2 april 2007 @ 11:09:20 #18
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47918702
180 voor 100m2. (Gas en licht). Water betaal ik verkapt mee in de servicekosten.
Vaatwasser enzo heb ik niet. Wel een vrij dure pc die over 2 voedingen beschikt. Da's de verbruiker in huize Bi0.

WA-verzekering/inboedel kost ongeveer tussen de 100 en 120 Euro per jaar.

FBTO is hier redelijk goedkoop in. Kijk eens op de site. Kun je in 5 minuten regelen.

En afvalstoffenheffing. 250 Euro per jaar. Kun je aan je gemeente 9 van de 10 keer in 4 termijnen betalen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Biogarde op 02-04-2007 11:16:40 ]
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 2 april 2007 @ 11:10:50 #19
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_47918755
quote:
Op maandag 2 april 2007 11:04 schreef krn176 het volgende:
dit krijg je waarschijnlijk ook nog binnen:
-afvalstoffenheffing gemeente, zojuist binnengekregen 160 euro
-WOZ belasting 360 euro

dat voor een 4 kamerflat van 40m2
WOZ?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  maandag 2 april 2007 @ 15:58:39 #20
167723 sanni
Acima de seu
pi_47928252
quote:
Op zondag 1 april 2007 11:44 schreef tulpje6 het volgende:
Ik ben nog thuiswonend dus nog een n00b wat inzicht in gas, water en licht kosten betreft.

Nu heb ik een woning aangeboden gekregen. De kale huur is echt superlaag, maar ik vraag me dus af wat ik ongeveer aan gas, water en lichtkosten kwijtben.
Tis in Nijmegen (dus volgens mij gewoon Nuon -licht-en Vitens -water- ofzo, maar weet niet of dat nog veel verschil uitmaakt als het een andere verspreider is zeg maar?).

Mijn vraag dus: wat is ongeveer een gemiddelde maandprijs voor een eenpersoonshuishouden in een eenkamerwoning voor gas, water en licht (uitsplitsen in deze 3 onderdelen mag ook graag).
Moet ik dan aan 75 euro gaan denken bijv. of meer aan 150 euro?
Tuurlijk is een en ander erg afhankelijk van je leefwijze dus daarom hieronder ff een beschrijving daarvan.

Ik werk 32u per week, met reistijd erbij ben ik dus sowieso al 36 uur p.w. van huis. Daarnaast zit ik vaak bij mijn vriend (paar dagen per 2 weken). Ik douche elke dag zo'n 7 minuten, zal denk ik 2-3 keer per week gaan wassen -maakt het tegenwoordig nog uit in kosten als je was savonds draait ipv overdag?-, internet veel, kijk niet veel TV, heb gewoon gemiddeld licht aan, en als ik het koud heb ben ik al gauw geneigd de thermostaat omhoog te draaien. Ik zal regelmatig thuis gaan eten of wat gaan halen want ik kan nog niet koken :-p
Maargoed gas maakt nauwelijks veel verschil in de kosten want dat is geloof ik nog wel het goedkoopste van de 3.
De woning is voorzien van dubbelglas geloof ik en de zon schijnt pas in de middag aan de voorkant naar binnen, in de ochtend aan de andere kant ervan een beetje (tis eenkamer). Tis geen echt donkere woning verder (beide kanten ramen, geen obstakels voor het raam).

Zijn er naast gas, water en licht nog andere kosten waar ik aan moet denken? Inboedelverzekering ofzo?(nouja haha dat zal bij mij niet veel zijn in zo'n klein hok met weinig waardevolle spullen), weet ik veel wat voor kosten/ verzekeringen nog meer?
Op de brief van de woningbouw staat alleen kale huur en glasfonds, overige servicekosten heb ik denk ik niet.

BVD!!
Ik denk alles overziende +/- ¤ 100,- per maand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')