abonnement Unibet Coolblue
pi_52473125
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De relevantie is dat Randall Flag niet dood is. Hij komt dan ook in diverse andere boeken in diverse andere tijdslijnen terug.
Aah, vandaar al die "connecties" met de Dark Tower ook? (voorin het boek staan al de boeken die dit hebben dikgedrukt en zo)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_52478130
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 08:09 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De relevantie is dat Randall Flag niet dood is. Hij komt dan ook in diverse andere boeken in diverse andere tijdslijnen terug.
In "De ogen van de draak" speelt hij idd ook een vrij centrale rol
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 18 augustus 2007 @ 16:11:13 #228
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52479129
quote:
Op zaterdag 18 augustus 2007 10:35 schreef Norrage het volgende:

[..]

Aah, vandaar al die "connecties" met de Dark Tower ook? (voorin het boek staan al de boeken die dit hebben dikgedrukt en zo)
De Donkere Toren is Kings Magnum Opus. En heel veel boeken hebben op de een of andere manier een connecite met de donkere toren. Zo komt Randal Flagg voor in The Stand, Ogen van de Draak en in de Donkere Toren. De Donkere Toren komt ook ininsomnia voor. De brekers uit de donkere toren komen ook in harts in atlantis voor. De priester uit Bezeten Stad (Salems Lot) komt ook terug in de donkere toren, etc etc.

Er is op internet wel een volledig overzicht te vinden van alle connecties tussen de donkere toren en andere stephen king boeken.

zoals hier.
En hier staan de connecties uitgeschreven.
pi_52652164
Ik heb nu the Gunslinger binnen en the Dead Zone...Als ik er zin heb ga ik die maar eens lezen!
Ben nu echter weer in een ander boek bezig dus nog even wachten, en dan vertel ik jullie wel wat ik er van vind.

Zijn die onderlinge gelijkenissen nou toch enigszins van belang trouwens? ik heb het gevoel dat het vooral grapjes/toevalligheden zijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_52653766
Persoonlijk denk ik dat stukjes uit de oudere boeken verwerkt zijn in de donkere toren, en stukjes uit de donkere toren verwerkt zijn in nieuwe boeken. Ik geloof nooit dat King er bij het schrijven van de oude verhalen al mee bezig was, hoe het in zijn donkere toren cyclus paste.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 21:54:16 #231
84252 Verdwaalde_99
Definitief uitgelogged.
pi_52684862
Vanavond ga ik "nachtmerries" erbij pakken en het korte verhaal " Weg met die rotzooi" lezen.

Kan me nog vaag herinneren waar het over gaat en dat het een verhaal was wat me zeer aansprak. Een uitvinding om de wereld te verbeteren die compleet uit de hand loopt of iets dergelijks. Iets met bijen en water en dan dat mensen vergeten? Maar dat weet ik niet zeker meer. Kan compleet fout zijn ingeschat.

Nachtmerries

Sowieso een aantal zeer goede verhalen in die bundel, lekker kort en snel te lezen en dan nog steeds een hele goede ervaring zonder spijt dat het te kort duurt.

Wie weet lees ik 2 verhalen achter elkaar vanavond, ook het verhaal over de hel waar ze met de auto in the middle of nowhere belanden waar ze verplicht moeten luisteren naar overleden artiesten omdat ze gedwongen worden door zombies.

Is het teveel spoiler dan roep even, dan haal ik de clou weg, maar volgens mij is het geen spoiler.
Sinds 2007 anti depressiva vrij,
In 2008 gezonder enigsins rustiger blij.
Gekte en waanzin voorbij.
Eindelijk tijd voor de normalere realiteit.
pi_52690968
Ik lees 'Mobiel', vind het tot nu toe een beetje tegenvallen.
I´m back.
pi_52691103
Damn, dat ik dit topic nu pas ontdek...
Mobiel vond ik trouwens ook tegenvallen, favoriet is 1408 !
Ik begon trouwens met het boekje ´ achtbaan´ en toen de Noodzaak, welke ik nog steeds een geniaal boek vind omdatg het helemaal bol staat met verwijzingen naar andere SK boeken.
ongeveer 5 boeken nog en dan heb ik alles van SK uit, das dan wel weer minder...

[ Bericht 38% gewijzigd door DarkMinded op 26-08-2007 03:21:38 ]
pi_52691539
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:31 schreef DarkMinded het volgende:
Damn, dat ik dit topic nu pas ontdek...
Mobiel vond ik trouwens ook tegenvallen, favoriet is 1408 !
5 boeken nog en ik alles van SK uit, das dan wel weer minder...
1408? Is dat een titel van een boek van SK?
I´m back.
pi_52691634
Nee, een kort verhaal , ik weet zo niet meer uit welke bundel dat komt, wel dat er een film over komt.
Horrorschrijver bezoekt vervloekte hotelkamer tegen de zin van de hotelmanager.
pi_52691790
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:18 schreef DarkMinded het volgende:
Nee, een kort verhaal , ik weet zo niet meer uit welke bundel dat komt, wel dat er een film over komt.
Horrorschrijver bezoekt vervloekte hotelkamer tegen de zin van de hotelmanager.
Ah, okee, sommige van zijn langere short stories zijn ook wel goed, ik herriner me 'Marathon' (vertaalde titel).
Ik vond The Stand heel goed en It. Cell of vertaald Mobiel is dus wat minder, tot nu toe althans. Ook maar 360 pp. groot, kun je veel minder karakters uitwerken als in The Stand. Ik krijg de indruk, nogmaals tot nu toe, dat SK Mobiel geschreven heeft op de automatische piloot.
Zou trouwens best een verhaal in het genre van The Stand/Cell kunnen schrijven, maar dan in Nederland verplaatst.
I´m back.
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 08:29:34 #237
18653 crew  D.
pi_52692479
quote:
Op zondag 12 augustus 2007 17:00 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Mij iig wel

Ben nu met een 28 uur durend Talisman luisterboek bezig.
Iedere avond een half uurtje voor het slapen gaan
Ben nu op de helft
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 08:48:41 #238
18653 crew  D.
pi_52692509
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 02:31 schreef DarkMinded het volgende:
Damn, dat ik dit topic nu pas ontdek...
Mobiel vond ik trouwens ook tegenvallen, favoriet is 1408 !
Ik begon trouwens met het boekje ´ achtbaan´ en toen de Noodzaak, welke ik nog steeds een geniaal boek vind omdatg het helemaal bol staat met verwijzingen naar andere SK boeken.
ongeveer 5 boeken nog en dan heb ik alles van SK uit, das dan wel weer minder...
1408
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 10:33:57 #239
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52693095
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:18 schreef DarkMinded het volgende:
Nee, een kort verhaal , ik weet zo niet meer uit welke bundel dat komt, wel dat er een film over komt.
Horrorschrijver bezoekt vervloekte hotelkamer tegen de zin van de hotelmanager.
Everything's eventual (Alles is eventueel)
pi_52694346
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 10:33 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Everything's eventual (Alles is eventueel)
Precies, dat is em Erg goede bundel met ook ´het wegvirus rijdt naar het noorden.´ Dat vond ik echt zo een typisch SK verhaal, ik denk vanwege de snelle auto´s , oude rockmuziek enzo.
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 08:48 schreef D.Rose het volgende:

[..]

1408
Ben ik toch wel benieuwd naar, ja. Maar eigenlijk kan het alleen maar tegen vallen, zo vond ik zelf bij Shawshank Redemption het boek toch echt beter, maar dat had ik dan ook eerder gelezen.
Ik wist eerst niet eens dat het verfilmd was, totdat ik een keer bij Imdb.com de titel intoetste... (en zag dat ie daar zo een beetje op nummer 1 aller tijden stond)
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 17:13:10 #241
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52702439
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 03:37 schreef Ryan3 het volgende:
Zou trouwens best een verhaal in het genre van The Stand/Cell kunnen schrijven, maar dan in Nederland verplaatst.
Ik probeer het al jaren, maar aangezien ik geen enkel literair talent heb is het natuurlijk onbegonnen werk. Maar het idee is er wel
pi_52703644
Ik moet er niet aan denken dat dat dan in Nederland zou plaatsvinden

Maar sterker nog, ik heb zelfs al de start van een verhaal op papier staan. Ik vond de gelijkenissen met de Stand op sommige punten uitermate opvallend. Vandaar ook dat ik de Stand zo goed vond...Als ik ooit weer verder zou gaan met het verhaal denk ik dat er wel wat King invloeden in zullen voorkomen.

Maar nog even voor de duidelijkheid...Ik heb me halve leven geschreven (ben nu 21..) dus heb er al zeg ik het zelf wel het literaire talent voor en zou inderdaad graag zo'n soort verhaal willen schrijven
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_52703691
hoe groot is het verhaal van Shawshank dan in boekvorm???Ik heb altijd zo het gevoel dat omdat het een "kort" verhaal is het eigenlijk nauwelijks de moeite waard is...(kort verhaal als in 100 pagina's of zo)
En dat het verhaal eigenlijk pas in de film tot wasdom is gekomen.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  Moderator zondag 26 augustus 2007 @ 20:38:37 #244
18653 crew  D.
pi_52707302
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:11 schreef Norrage het volgende:
hoe groot is het verhaal van Shawshank dan in boekvorm???Ik heb altijd zo het gevoel dat omdat het een "kort" verhaal is het eigenlijk nauwelijks de moeite waard is...(kort verhaal als in 100 pagina's of zo)
En dat het verhaal eigenlijk pas in de film tot wasdom is gekomen.
130 pagina's
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 20:43:15 #245
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52707457
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:11 schreef Norrage het volgende:
hoe groot is het verhaal van Shawshank dan in boekvorm???Ik heb altijd zo het gevoel dat omdat het een "kort" verhaal is het eigenlijk nauwelijks de moeite waard is...(kort verhaal als in 100 pagina's of zo)
En dat het verhaal eigenlijk pas in de film tot wasdom is gekomen.
Shawshank is als boek nog beter dan de film
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:18:46 #246
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_52710868
Is de Noodzaak leuk?
Ik ben er ooit in begonnen en na 10 pagina's afgehaakt, maar mn moeder zegt dat het fantastisch is
Ik ben ook ooit eens begonnen in Desperation en snel afgehaakt en toen ik hem jaren later nog eens las, kon ik me niet voorstellen dat ik hem eerst saai vond, na 2 pagina's was ik al verkocht.
Boeken die ik niet leuk vind zijn: Tommyknockers en Insomnia, dus als de Noodzaak zoiets is, begin ik er niet aan.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 augustus 2007 @ 22:19:51 #247
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_52710915
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:18 schreef MissBliss het volgende:
Is de Noodzaak leuk?
Ik ben er ooit in begonnen en na 10 pagina's afgehaakt, maar mn moeder zegt dat het fantastisch is
Ik ben ook ooit eens begonnen in Desperation en snel afgehaakt en toen ik hem jaren later nog eens las, kon ik me niet voorstellen dat ik hem eerst saai vond, na 2 pagina's was ik al verkocht.
Boeken die ik niet leuk vind zijn: Tommyknockers en Insomnia, dus als de Noodzaak zoiets is, begin ik er niet aan.
In de Noodzaak worden mensen op een briljante manier gemanipuleerd.
-edit- Dat je Insomnia niet leuk vind kan ik nog begrijpen met dat langdraderige gelul over die ouwe knarren in het begin. Maar kom op... Tommyknockers!!
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:22:31 #248
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_52711048
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

In de Noodzaak worden mensen op een briljante manier gemanipuleerd.

Ik neem hem maar gewoon mee op vakantie en dan hoop ik dat het hetzelfde gaat als Desperation.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_52714366
Ik heb de Noodzaak meerdere keren gelezen en ik vind em eigenlijk elke keer leuker worden, echt geweldig hoe een persoon een heel dorp tegen elkaar op kan zetten. En de onmetelijke ravage die daaruit volgt
Ik las hem zo een beetje helemaal aan het begin dat ik met SK begon, als ik hem nu teruglees is ie leuker omdat er ontzettend veel verwijzingen naar andere SK boeken inzitten, zoals Cujo bijvoorbeeld,die ik de eerste keer nog niet zag omdat ik de rest van de boeken nog niet kende. Ook de hoofdpersoon is iemand die in andere boeken ook rond loopt, maar dan gewoon als inwoner van een dorp.

Soms heb ik met de boeken van SK het idee dat ze bijna allemaal aan elkaar te linken zijn , natuurlijk ook vanwege het feit dat veel zich in Castle Rock of omgeving afspeelt.

[ Bericht 50% gewijzigd door DarkMinded op 27-08-2007 00:04:58 ]
pi_52715454
Ja DarkMinded , dat heb ik natuurlijk ook! Later realiseer je je pas dat je een persoon al "kent" ! Bijvoorbeeld Ralph en Loīs uit Insomnia heb ik in een ander boek ook gespot (in een bejaardentehuis) maar ik weet echt niet meer welk boek. En de muis uit Shawshank redemption ook! (ook in een bejaardentehuis ) Weet iemand misschien welk(e) boek(en) ik bedoel? Het zou me enorm veel tijd schelen als iemand hier antwoord op heeft
I like it I like it I like it loud ♥
döp dep döp dededöp döp döp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')