Ik ben twee jaar geleden een paar weken in Mongolië geweest, niet om te reizen maar om er te werken, dus ik kan je niet heel veel vertellen over jouw reis.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:40 schreef theemuts1982 het volgende:
Veel mensen zullen me misschien niet kunnen helpen. Maar ik ga toch een poging wagen.
Wij willen met de mongolie express naar ulaan bator (hoofdstad mongolie) reizen. En dan naar het zuiden trekken richting tibet en vervolgens nepal.
Ik vroeg me af hoe het vervoer geregeld is mongolie. Ik heb al veel gezocht op het internet maar nog niks concreets kunnen vinden.
Feiten:
- ik weet dat er haast geen openbaar vervoer is in mongolie.
- De enige mogelijkheid die ik nu gevonden heb is via bejijng met himalaya express naar Lhasa (tibet)
Maar himalaya express zou ik niet willen doen tenzij het de laatste mogelijkheid is. Zijn er nog andere opties?
please help me![]()
Hey hey! Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik ga in Juni ook met de mongolië express met een goede vriend van me. Ik stop in Irkutsk en daarna in Ulan Batar. Ik blijf dus even hangen in dit topic.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:40 schreef theemuts1982 het volgende:
Veel mensen zullen me misschien niet kunnen helpen. Maar ik ga toch een poging wagen.
Wij willen met de mongolie express naar ulaan bator (hoofdstad mongolie) reizen. En dan naar het zuiden trekken richting tibet en vervolgens nepal.
Ik vroeg me af hoe het vervoer geregeld is mongolie. Ik heb al veel gezocht op het internet maar nog niks concreets kunnen vinden.
Feiten:
- ik weet dat er haast geen openbaar vervoer is in mongolie.
- De enige mogelijkheid die ik nu gevonden heb is via bejijng met himalaya express naar Lhasa (tibet)
Maar himalaya express zou ik niet willen doen tenzij het de laatste mogelijkheid is. Zijn er nog andere opties?
please help me![]()
4 dagen is wel heel kort om iets van Mongolië te zien, maar probeer iig zo snel mogelijk uit Ulaan Baatar te komen, die stad is verschrikkelijk.quote:Op woensdag 28 maart 2007 00:08 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Hey hey! Ik heb geen antwoord op je vraag, maar ik ga in Juni ook met de mongolië express met een goede vriend van me. Ik stop in Irkutsk en daarna in Ulan Batar. Ik blijf dus even hangen in dit topic.
Volgensmij zal je een jeep moeten huren of iets in die richting.
Wij stoppen ongeveer 4 dagen in Ulan Batar en hopen ook met een jeep wat van de omgeving te kunnen zien en de sfeer te proeven. Daarna reizen wij verder naar Beijng.
Bron: http://www.lonelyplanet.c(...)golia/transport?a=gaquote:A vast, sparsely populated country with little infrastructure, Mongolia relies heavily on air transport. The major internal airlines are MIAT and AeroMongolia, which together offer flights to most of the provincial capitals, major cities and tourist destinations - but not all of them. Schedules change regularly and foreigners pay several times more than Mongolians for tickets. Tickets can be very hard to come by in the height of summer, especially for flights to the western provinces.
Overland transport mainly involves shared vans and jeeps as public buses are almost non-existent. A journey anywhere is guaranteed to be long and slow. Vehicles do not adhere to a set schedule and only depart when full, and it usually takes several hours to find enough passengers for a trip. Drunk driving is not uncommon and breakdowns seem to be a pre-requisite for any road journey.
Mongolia's 1750km (1090mi) railway is made up of a north-south line, which is part of the Trans-Mongolian Railway, connecting China with Russia. Taxis are only useful in Ulaanbaatar or for short trips out of town (ie Terelj or Zuunmod). Beyond the capital, roads are unpaved and in poor condition. In August, rains turn roads to mush, especially in northern areas. A national project to build a 2500km cross country road will improve things, but progress is slow and after six years only one third is complete.
While there are no professional car rental agencies in the country, it's possible to privately hire out a jeep and a driver in most cities, expect to pay around US$0.25 per kilometre.
Travelling around in your own jeep is not a good idea, though you can drive with an international driving license. Be aware that petrol can be hard to find; accidents, unfortunately, are not.
Ben inderdaad erg benieuwd naar dit land. Vooral omdat het bij de meeste mensen nog niet zo bekend is. Ik ben blij om te horen dat het tenminste mogelijk is.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 23:54 schreef BOKA het volgende:
[..]
Ik ben twee jaar geleden een paar weken in Mongolië geweest, niet om te reizen maar om er te werken, dus ik kan je niet heel veel vertellen over jouw reis.
Wij hadden namelijk een eigen bus en een aantal jeeps + chauffeurs om door het land te komen.
Wat ik wel weet is dat veel mensen een jeep + chauffeur huren, ik heb heel veel briefjes zien hangen in Guest Houses en hotels waarop jeeps werden aangeboden, of waarop mensen nog andere reizigers zochten om een jeep vol te krijgen.
Je moet dan wel flexibel zijn ingesteld en een beetje geluk hebben dat die andere mensen ook naar jouw bestemming willen gaan.
Wat ook werd gedaan is dat mensen een paard of motor kochten en m.b.v. GPS door het land trokken.
Ik kan je ook vertellen dat het één van de mooiste reizen geweest is die ik ooit heb meegemaakt; schitterend land en fantastische, gastvrije mensen.(wel oppassen in Ulaan Baatar voor zakkenrollers.
![]()
).
Ja hoor, dat is op zich wel mogelijk. Hangt een beetje af waar je Mongolie verlaat, maar het kan zowel via Urumqi als via Golmud. Dan ga je steeds zuidelijker en kom je vanzelf op het Tibetaans plateau en is het een redelijk goede weg richting Lhasa.quote:Op woensdag 28 maart 2007 12:51 schreef highway101 het volgende:
Is het uberhaupt wel mogelijk om van Mongolie dwars door China te reizen naar Tibet? Ik denk dat je moet omreizen via Beijing ofzo. Verder moet je je niet verkijken op de afstanden, China is ook gigantisch groot.
Verder is Mongolië ook een erg groot land, oost-west hetzelfde als de afstand Amsterdam - Moskou.
Het is inderdaad heel erg kort! Maar Mongolië is voor ons slechts een tussenstop daarna reizen we via China naar zuidoost azië. Het is heel lastig inschatten hoelang we in Mongolië willen verblijven en de treinen gaan om de 4 dagen richting Beijing. Het was of 4 dagen of 8 dagen en dat zou misschien weer net iets te lang kunnen zijn mocht het tegenvallen (wat ik me niet kan voorstellen maar okèquote:Op woensdag 28 maart 2007 07:06 schreef BOKA het volgende:
[..]
4 dagen is wel heel kort om iets van Mongolië te zien, maar probeer iig zo snel mogelijk uit Ulaan Baatar te komen, die stad is verschrikkelijk.
Gelukkig ben je na een kwartier/half uur rijden al in prachtige natuur.
één tip, boek de trein op tijd, wij moesten vanaf de grens met China in een "slaap"bus.quote:Op woensdag 28 maart 2007 15:34 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Het is inderdaad heel erg kort! Maar Mongolië is voor ons slechts een tussenstop daarna reizen we via China naar zuidoost azië. Het is heel lastig inschatten hoelang we in Mongolië willen verblijven en de treinen gaan om de 4 dagen richting Beijing. Het was of 4 dagen of 8 dagen en dat zou misschien weer net iets te lang kunnen zijn mocht het tegenvallen (wat ik me niet kan voorstellen maar okè)
Ja wij boeken hem aankomende week via JoHo reizen. zo'n busreis moet een marteling zijn geweest...quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:18 schreef BOKA het volgende:
[..]
één tip, boek de trein op tijd, wij moesten vanaf de grens met China in een "slaap"bus.![]()
De "bedden" waren 1,20 meter lang en 50 cm breed en er waren 3 rijen van 2 hoog in de bus.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:26 schreef TheSeeker_NL het volgende:
[..]
Ja wij boeken hem aankomende week via JoHo reizen. zo'n busreis moet een marteling zijn geweest...
Zoals de meeste sleeper bussen in China. Ook erg leuk om ze te delen met de lokale bevolking.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:48 schreef BOKA het volgende:
[..]
De "bedden" waren 1,20 meter lang en 50 cm breed en er waren 3 rijen van 2 hoog in de bus.
Of Hard-Seat in een trein, 14 uur op een houten bank zitten tussen tientallen zwetende, rochelende en hoestende chinezen.quote:Op donderdag 29 maart 2007 12:50 schreef Lucille het volgende:
[..]
Zoals de meeste sleeper bussen in China. Ook erg leuk om ze te delen met de lokale bevolking.
pak vanuit Xining de trein naar Lhasa.quote:Op woensdag 28 maart 2007 13:04 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ja hoor, dat is op zich wel mogelijk. Hangt een beetje af waar je Mongolie verlaat, maar het kan zowel via Urumqi als via Golmud. Dan ga je steeds zuidelijker en kom je vanzelf op het Tibetaans plateau en is het een redelijk goede weg richting Lhasa.
Volgens mij is het zelfs bijna niet mogelijk om dat van te voren te doen, ter plekke moet je gewoon in guest houses goed rondkijken/vragen naar chauffeurs met jeeps (of zoals ik eerder zei naar paarden of motoren).quote:Op donderdag 12 april 2007 12:43 schreef TheSeeker_NL het volgende:
Hey ik heb even een vraag:
Is het mogelijk en makkelijk om zonder vaste planning in Ulan Bator aan te komen en daar ter plekke een tour/rondtrek te boeken voor een aantal dagen (10-15) of is het verstandig om dit al te doen voordat je naar Mongolië reist?
Ja dat is precies wat ik al verwachte. Het "probleem" is namelijk dat wij voor 10 dagen mongolië wilde gaan maar omdat de rit van Ulan Bator naar Beijing vol zit geboekt moeten wij ons plan aanpassen. Of een week eerder vertrekken vannuit Moskou of in plaats van 10 dagen 17 dagen in Mongolië vertoeven.quote:Op donderdag 12 april 2007 15:11 schreef BOKA het volgende:
[..]
Volgens mij is het zelfs bijna niet mogelijk om dat van te voren te doen, ter plekke moet je gewoon in guest houses goed rondkijken/vragen naar chauffeurs met jeeps (of zoals ik eerder zei naar paarden of motoren).
Ik weet iig dat bijna iedereen het ter plekke regelt, je moet alleen wel felxibel zijn en bereid zijn om eventueel met andere mensen te reizen (tenzij je met een grotere groep bent).
COOL!quote:Op maandag 2 april 2007 12:23 schreef highway101 het volgende:
Ik zag op google earth dat de "hoofdweg" tussen Ulaanbataar en Beijing tot de Chinese grens niet eens een weg is. Gewoon wat sporen in het zand, en dat is dan de hoofdweg.
This is for real:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |