abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator maandag 28 januari 2002 @ 19:48:56 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2966138
Vervolg van Zwangerschap en kindertjes ... deel 9 .

2 februari 2002 : Gaoxing (kan nu elk moment zover zijn)
14 februari 2002 : SignOTheTimes
8 mei 2002 : Knorretje
23 juni 2002 : Leah
12 augustus 2002: Illogical (papa)
20 augustus 2002 : Moussy
29 augustus2002: hollandse drop

Babietjes:
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
10 maart 2001 : Annabel, dochter van Mees
23 mei 2001 : Jorden, zoon van Nausicaa
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois
29 september 2001: Duco Yannik, zoon van NoNick & Kozzmic
14 november 2001: Jillian Delphine, dochter van Meaghan
22 November 2001: Kay, zoon van dice
5 december 2001 : Esther Paula, dochter van Dinus
6 december 2001: Kim, dochter van mooni
16 december 2001: Bo, dochter van Jessie

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 28 januari 2002 @ 20:09:42 #2
20838 pieffff
You must be true to you heart!
pi_2966340
gefeliciteerd allemaal!!!!
Wie over zich heen laat lopen is een stoeptegel...
pi_2966575
quote:
Op maandag 28 januari 2002 17:18 schreef Lois het volgende:
Wat een tegenvaller Knorretje! Ik wist helemaal niet dat een keizersnede uit den boze is bij BI. Na jouw uitleg begrijp ik er wel iets meer van.
BI zit best wel complex in elkaar en heeft zoveel verschillende facetten waar rekening meegehouden moet worden dat je er eignlijk al moe van wordt voordat het daadwerkelijk moeheid met zich meebrengt. (beetje kromme zin, maar goed) Wil het wel een keertje uitleggen hoe en wat er precies is gebeurt, maar dan geef je maar een keer een gil en dan lul ik wel een mailtje/post vol ofzo.
quote:
Hoe gaat het verder met je?
De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze altijd en das goed te merken vanaf de kerstdagen zo'n beetje slaap ik gemiddeld een uurtje of 6 over een hele week verspreid, begin er dus behoorlijk doorheen te zitten. De pijn wordt steeds onvriendelijker en ondraagelijker. Grootste probleem daarin is dat er geen pijnstillers zijn die werken die geslikt mogen worden in de zwangerschap. Zwaar klote dus.
quote:
Is er al een "oplossing" in de vorm van thuiszorg oid inmiddels?
Was het maar waar dat dat zo snel geregeld kan worden. Dat is eerst papieren ontvangen, papieren invullen, papieren terug sturen, bevestiging krijgen een afspraak maken om te kijken wat er nodig is, hulpmiddelen aanschaffen, kennismakingsgesprekken, afspraken maken omtrendt de uren en dagen, afspraken maken met beide partijen (verzorging en de huishoudhulp (en mijn schoonmoeder die de deur open moet doen) en tja dan gaan we eens beginnen aan hulp. Gemiddeld kan het dus nog een week of 6 duren voor je hier echt iemand over de vloer hebt, erg frusty dus. Maar misschien heb ik een keertje geluk en gaat het sneller...we zullen zien.
  maandag 28 januari 2002 @ 20:36:46 #4
10617 Modderman
* heeft het vast niet begrepen
pi_2966614
2 augustus 2002: Broer van Modderman en zijn vrouw! Modderman wordt voor het eerst van zijn leven oom! JoeChei!
Zolang ik wakend nu maar oppas en niets laat gebeuren
Mag zich diezelfde droom nog vaak herhalen in mijn slaap
Slaap kent geen ooggetuigen, maar schenkt wel gedroomde lusten!
[Ovidius, Metamorphosen IX; vers 479-481]
pi_2966698
quote:
Op maandag 28 januari 2002 20:36 schreef Modderman het volgende:
2 augustus 2002: Broer van Modderman en zijn vrouw! Modderman wordt voor het eerst van zijn leven oom! JoeChei!
Oe, heel bijzonder lijkt me dat..als je broer of zus een kindje krijgt: of oma worden..maar dat gaat nog wel eeeeeerg lang duren..
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  Jubileum moderator maandag 28 januari 2002 @ 21:12:42 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2966953
Ik wil er graag wat meer over weten Knor, dus als je je ertoe in staat voelt..... Niet doen als het teveel voor je is hoor (wil ik niet op mijn geweten hebben).

Wilde ik nog iets vragen aan de ervaren moeders hier.
Eva heeft op haar buik een aantal plekjes, ze zijn wit met een rode, zeer droge en schilferige rand eromheen.
Is dit exceem, dauwworm (wat dan dan ook mag wezen) of gewoon irritatie van het een of ander?
Ik weet dat ik het vanmiddag aan de dokter had moeten vragen maar ja........ Hormonale vergeetachtigheid.
Zal wel bij het ontzwangeren horen .

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 28 januari 2002 @ 21:49:03 #7
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_2967370
* Leah was KDV juffie

Is dat ook goed, Lois?

Als het ronde of ovale plekjes zijn, KAN het ringworm zijn. Dit krijgen ze van huisdieren (ik meen me te herinneren dat je katten hebt) en is niet gevaarlijk. Moet alleen wel even een zalfje op (van de dokter) want het gaat niet vanzelf over.

Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_2967581
quote:
Op maandag 28 januari 2002 20:32 schreef Knorretje het volgende:
De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze altijd en das goed te merken vanaf de kerstdagen zo'n beetje slaap ik gemiddeld een uurtje of 6 over een hele week verspreid, begin er dus behoorlijk doorheen te zitten. De pijn wordt steeds onvriendelijker en ondraagelijker. Grootste probleem daarin is dat er geen pijnstillers zijn die werken die geslikt mogen worden in de zwangerschap. Zwaar klote dus.
God, Knorretje, wat zal het afzien zijn! Ontzettend veel sterkte met alle regeldingen, dat zal niet meevallen als je je al zo ellendig voelt. Wel fijn dat je nu een goede gynaecoloog hebt die met je meedenkt.
Heel veel kracht en liefs toegewenst!
  maandag 28 januari 2002 @ 22:21:19 #9
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2967893
Jees Knor, het gaat nu onderhand wel tijd worden, dat ook jij een berg geluk gaat krijgen hoor! *wordt boos op de geluksuitdeler*
Iets anders: hoe gaat het met je Chrohn? Heb je daar ook extra probemen mee nu je zwanger bent, of juist niet? Ow, en wat betreft de sexuele frustraties: iets zegt me dat Danny je daar vast mee kan helpen
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_2968259
quote:
Op maandag 28 januari 2002 21:12 schreef Lois het volgende:
Ik wil er graag wat meer over weten Knor, dus als je je ertoe in staat voelt..... Niet doen als het teveel voor je is hoor (wil ik niet op mijn geweten hebben).
Kom ik later even op terug. Geen probleem ben inmiddels een goed ingelezene wat betreft de shit hiervan.
quote:
Op maandag 28 januari 2002 22:03 schreef Sanseveria het volgende:
God, Knorretje, wat zal het afzien zijn! Ontzettend veel sterkte met alle regeldingen, dat zal niet meevallen als je je al zo ellendig voelt. Wel fijn dat je nu een goede gynaecoloog hebt die met je meedenkt.
Heel veel kracht en liefs toegewenst!
Denk dat jij die kracht dubbel en dwars kan gebruiken. *weer een portie kracht en geluk terugschuift*
quote:
Op maandag 28 januari 2002 22:21 schreef Barb het volgende:
Jees Knor, het gaat nu onderhand wel tijd worden, dat ook jij een berg geluk gaat krijgen hoor! *wordt boos op de geluksuitdeler*
Iets anders: hoe gaat het met je Chrohn? Heb je daar ook extra probemen mee nu je zwanger bent, of juist niet?
Tot op heden mag ik daarover niet klagen. Heb wel de nodige extra onderzoekengehad, darmfilmpje enzo. Maar verdr super weinig last, kan zelfs etenswaren verdragen die normaal niet gingen. Maar dat zeggen ze vaker he, zwanger worden in een sluimerfase brengt een goeie zwangerschap met zich mee mbt darmstoornissen en klachten.
quote:
Ow, en wat betreft de sexuele frustraties: iets zegt me dat Danny je daar vast mee kan helpen
was dat maar waar we hebben nu al in maanden geen seks meer gehad en het zit er voorlopig ook niet in, het is onmogelijk om sowieso tot een penetratie te komen met wat voor een ledemaat, voorwerp dan ook. Ook dicht tegen elkaar aanliggen als er sprake is van in onze situatie aanwezige nadelen is niet prettig. Lichameljk contact wordt dan ook beperkt tot een kusje af en toe en een schouderklopje. Ow en als ie me tilt kan ik hem wel ffie knuffelen

Maar ja het is wachten, wachten en wachten tot het weer kan en dat kan wat mij betreft niet snel genoeg zijn. Ik snap opeens waarom mensen die in het BBhuis zitten bv zoveel behoefte hebben aan lichamelijk contact, om een maatje te hebben waar ze tegen aan kunnen knuffelen etc...

pi_2971175
quote:
Op maandag 28 januari 2002 20:32 schreef Knorretje het volgende:

[..]

BI zit best wel complex in elkaar en heeft zoveel verschillende facetten waar rekening meegehouden moet worden dat je er eignlijk al moe van wordt voordat het daadwerkelijk moeheid met zich meebrengt. (beetje kromme zin, maar goed) Wil het wel een keertje uitleggen hoe en wat er precies is gebeurt, maar dan geef je maar een keer een gil en dan lul ik wel een mailtje/post vol ofzo.
[..]

De laatste loodjes wegen het zwaarst zeggen ze altijd en das goed te merken vanaf de kerstdagen zo'n beetje slaap ik gemiddeld een uurtje of 6 over een hele week verspreid, begin er dus behoorlijk doorheen te zitten. De pijn wordt steeds onvriendelijker en ondraagelijker. Grootste probleem daarin is dat er geen pijnstillers zijn die werken die geslikt mogen worden in de zwangerschap. Zwaar klote dus.
[..]

Was het maar waar dat dat zo snel geregeld kan worden. Dat is eerst papieren ontvangen, papieren invullen, papieren terug sturen, bevestiging krijgen een afspraak maken om te kijken wat er nodig is, hulpmiddelen aanschaffen, kennismakingsgesprekken, afspraken maken omtrendt de uren en dagen, afspraken maken met beide partijen (verzorging en de huishoudhulp (en mijn schoonmoeder die de deur open moet doen) en tja dan gaan we eens beginnen aan hulp. Gemiddeld kan het dus nog een week of 6 duren voor je hier echt iemand over de vloer hebt, erg frusty dus. Maar misschien heb ik een keertje geluk en gaat het sneller...we zullen zien.


Beste knorretje ik zou zeggen bel eens met de klachtenlijn van de ombudsman deze staan in de gouden gids.Hun kunnen veel voor je betekenen(ik spreek uit ervaring) en dan hoef je echt niet zo lang te wachten.Groetjes Ingrid.
ps ik vind je een kanjer dat je er zo mee om gaat.
Volhouden he wijfie>>>>>
Een dag geen zorgen:is een dag niet geleefd?????.
pi_2971259
* Sanseveria schuift toch weer het portie terug, want voelt zich wat geruster na een gesprek met de advocate gister, dus jij kunt het nu beter gebruiken!

Ik zat gisteravond nog te denken. Heb jij TENS als pijnstiller geprobeerd? Dat is een apparaatje dat met elektroden werkt die je aan je lijf bevestigt op de plek waar je pijn hebt. Ik gebruik het (aanvullend) voor de zenuwpijnen die ik heb, maar ik heb begrepen dat het wel tijdens bevallingen en dergelijke gebruikt wordt. Als ik last heb van m'n onderrug helpt het daar ook. Het is volkomen onschadelijk voor de baby, dus het zou het proberen waard zijn denk ik.
De meeste fysiotherapeuten hebben het in hun praktijk, dus daar zou je het kunnen vragen of via je huisarts. Hoop dat het je helpt!

pi_2971935
Knorretje: ik had nog even wat zitten zoeken en stuitte op de mededeling dat je TENS beter niet tijdens de zwangerschap kunt gebruiken. Oeps. Voor mij ook een tegenvaller. Op een andere site staat dat je het niet VOOR de zesde maand mag gebruiken. Ik zou het dus sowieso met je gyn bespreken. Denk dat het op zich zeker wel een optie is.

Hier heb je de twee links: http://www.pijn.com/patienten/tens.htm

en over de 'geboorte TENS':
http://www.geboortetens.nl/index.htm

pi_2972540
even een hele korte reactie, kom strakkies nog wel een keer langs hiero. Maar we hadden zelf ook de optie geboortetens opgevangen. Probleem was alleen dat ik 6 maanden zwanger moet zijn en dat ben ik deze week pas. We gaan ook zeker we ffies een balletje opgooien om te kijken of dat wat is en hoe we het moeten regelen. In ieder geval bedankt voor het meedenken.

Wat betreft het versnellen van thuiszorg, het voorbeeld wat ik heb gegeven is die van in het slechtste geval. Ik heb kwa aanvraag 4 deskundigen die achter me staan en willen dat het er zo snel mogelijk komt dus hoop daarmee iets te bereiken. Het duurt maximaal 6 weken en minimaal, tja geen idee

Ben weer gauw weg tot strakkies...

  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:07:19 #15
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_2973308
Jessie heeft de geboortetens toch gebruikt? Misschien heeft zij extra info?
pi_2973358
Gao, doe eens bigguh...
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  dinsdag 29 januari 2002 @ 13:17:39 #17
3498 Barb
Graduated Fool
pi_2973407
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:12 schreef DIGGER het volgende:
Gao, doe eens bigguh...
Digger, doe es niet zo denigrerend ...
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_2973467
Is niet zo bedoeld hoor

O Gao, kheb wel veel aan je gedacht afgelopen weekend, zeker toen ik telkens een eekhoorntje zag lopen achter het huisje...

O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_2974940
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 13:07 schreef Gaoxing het volgende:
Jessie heeft de geboortetens toch gebruikt? Misschien heeft zij extra info?
jessie heeft de tens alleen maar gebruikt tijdens de bevalling en niet als pijnstiller tijdens de zwangerschap. De ervaringen die ik overal lees zijn zeer verschillend. Maar ja wie niet waagt wie niet wint zeggen ze.

Voor aankomende nacht ga ik oxazepam gebruiken kijken wat dat doet.

  dinsdag 29 januari 2002 @ 16:09:28 #20
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2975114
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 15:53 schreef Knorretje het volgende:

oxazepam


Goh, dat dat mag. Ik dacht altijd dat dat een heel heftig medicijn was.

Hoop dat het werkt!

***
pi_2975199
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 16:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Goh, dat dat mag. Ik dacht altijd dat dat een heel heftig medicijn was.

Hoop dat het werkt!


de bijwerkingen zijn ook niet gering, maar ik hou het zo ook niet langer. We zien wel...
  dinsdag 29 januari 2002 @ 16:26:46 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_2975343
quote:
Op dinsdag 29 januari 2002 16:16 schreef Knorretje het volgende:

[..]

de bijwerkingen zijn ook niet gering, maar ik hou het zo ook niet langer. We zien wel...


Nou ja, urretje heeft er ook niets aan als mammie helemaal uitgeput is van de pijn etc.
Ongeveer hetzelfde als dat het stoppen met roken soms net zo erg is voor het kindje als doorgaan.
(Sorry voor het voorbeeld)
Op dit moment is het denk ik idd het belangrijkst dat jij de komende maanden doorkomt.

Sterkte ermee.

***
  † In Memoriam † dinsdag 29 januari 2002 @ 16:29:38 #23
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_2975381
Ik ga er vanuit dat Knorretje dit doet in overleg met een arts omdat het in principe wordt afgeraden oxazepam tijdens de zwangerschap te gebruiken.
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_2975519
Uiteraard is het in overleg gegaan. Ik heb het inmiddels al een week in huis, en het steeds uitgesteld. Puur omdat ik niet durfde. Niet alleen voor urretje maar ook voor mij. De periode waarin ik het ga slikken is voor urretje lang, maar voor mij ook en van afbouwen is geen sprake. Het heeft uiteraard effect op de kleine (maar dat heeft de situatie nu ook), het heeft hopelijk ook het goede effect op mij. Pijnstillers zijn niet mogelijk dus we moeten het in een andere richting zoeken. Daar oxazepam ook spierverslapend werkt hopen ze dat daarmee de pijn af neemt. (Het is dus niet voorgeschreven als anti-depresivia, geestelijk kan ik alles nog bolwerken). Werkt het niet dan stop ik er ook gelijk weer mee en proberen we iets nieuws. Hetzij met geneesmiddelen hetzij in de alternatieve sferen.

Zoals hier al geopperd is de tens. Al mag je die dus niet snachts gebruiken terwijl snachts dus mijn lichaam ongecontroleerde bewegingen maakt, die en de pijn verergeren en mij wakker houden/maken. Sluitlakens en elastische banden, bekkenbanden zijn hier de afgelopen weken allemaal aangeschaft en ondersteunen wel iets maar bereiken niet het juiste effect. Dan houdt over medicatie, maar veel homeopatische middelen worden afgeraden, en andere geneeswijzen: magnetisme, accupunctuur, etc etc. (Maar ben van die laatste een beetje bang, hekel aan naalden. Ook heb ik het gevoel dat je er in moeten geloven, er moet achter staan dan het nut heeft en zoveel geloofskracht heb ik niet).

  Jubileum moderator dinsdag 29 januari 2002 @ 21:07:03 #25
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_2978697
Leah dank je wel voor je reactie . Hmm ringworm kan het zijn........ ik neem aan dat we deze week de huisarts nog wel zullen bezoeken dan zal ik hem even laten kijken.

Knor wat jij schrijft over je darmen is wel heel herkenbaar. Ik heb geen Crohn gelukkig maar kan bepaalde voedingsmiddelen ook heel slecht verdragen. Het rare was dat tijdens mijn zwangerschap mijn darmen het beter deden dan de jaren ervoor. Weinig diarree-aanvallen en ik kon zelfs weer spagetti eten e.d.! Blij dat ik daarmee was joh!
Inmiddels begint dat langzaam weer af te nemen, ik zeg weleens voor de gein tegen Jeroen "voor goede darmen zou ik eigenlijk de rest van mijn leven wel zwanger willen zijn" .

Het is hier een klein beetje crisis. Eva is onverminderd aan de diarree, de koorts is gelukkig wel weg maar ze heeft heel veel kramp en pijn en huilt wat af.
Jeroen is gisteren ziek thuisgekomen, ik vanmiddag. Ik had net echt even een enorm dipje, wij voelen ons alle 3 superellendig. Toch moet je dan evengoed Eva troosten, rondjes lopen, buikje masseren, luier verschonen etc.etc.
Het geeft niet, maar om de beurt ziek worden is praktischer.
Morgen maar even behulpzame oma's charteren voor de nodige boodschappen. De luiers vliegen erdoorheen, net als billendoekjes en vaseline. De stapel was heeft hier ongekende hoogtes bereikt. Pffffff......
* Lois is weer uitgeklaagd*

Sorry.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')