abonnement Unibet Coolblue
pi_47715320
quote:
De wereldkampioenschappen atletiek vinden in 2011 in het Zuid - Koreaanse Daegu plaats. In een stemming onder de bij de mondiale atletiekfederatie IAAF aangesloten bonden bleef Daegu Moskou en Brisbane voor. Daegu is de derde stad van Zuid - Korea (2,5 miljoen inwoners).

De Russische hoofdstad kreeg vervolgens de WK van 2013 toegewezen door in de tweede stemming Brisbane en Barcelona achter zich te houden. Zowel Rusland als Zuid - Korea organiseerde niet eerder een wereldkampioenschap atletiek.

Eerder werden de WK's van 2007 en 2009 al vergeven aan respectievelijk Osaka en Berlijn.

http://teletekst.nos.nl/?100-01
Cool.

Daegu zegt me qua stad niet echt veel, behalve van naam natuurlijk. Maar blijkbaar is het wel een grote metropool in Azië. Na een succesvolle olympische spelen en een succesvol WK voetbal wil Z - Korea zich zo te zien steeds meer manifesteren op sportgebied (ook al kandidaat voor de Winterspelen in 2014).

Leuk ook dat Moskou het WK daarna mag organiseren. Rusland verdient als vooraanstaand atletiek-land ook wel eens een WK.

Wel jammer voor Brisbane. Twee keer kandidaat en 0 keer prijs. Ik had graag wel eens een WK in Australië gezien. But not for this time....

[ Bericht 0% gewijzigd door Leatherface op 27-03-2007 16:10:58 ]
pi_47715787
Wat ik trouwens opvallend vind is dat de Verenigde Staten nog nooit een WK atletiek hebben georganiseerd.

Heel vaak was het in Europa (2 keer Finland, een keer Zweden, een keer Spanje, een keer Italie, een keer Frankrijk, een keer Duitsland, een keer Griekenland).

Canada heeft het namens Noord - Amerika één keer gehouden. Azie in 2011 voor de derde keer. En in 2009 en 2013 is het opnieuw in Europa.

Maar nog nooit in de States. Blijkbaar hebben de meeste steden daar weinig animo voor dit evenement.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 18:32:18 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47720234
Dat laatste is inderdaad vreemd.

China en Rusland betekenen dus beide vroeg opstaan. Wat dat betreft zie ik het liever in Europa.
pi_47721194
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 18:32 schreef pfaf het volgende:
Dat laatste is inderdaad vreemd.

China en Rusland betekenen dus beide vroeg opstaan. Wat dat betreft zie ik het liever in Europa.
Zuid - Korea en Rusland.

Niettemin is het vroeg opstaan voor wat betreft Daegu.

Met Moskou scheelt het maar 2 uurtjes.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:34:32 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47728483
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:34 schreef pfaf het volgende:
Zuid-Korea natuurlijk, ik zit al met m'n kop bij de OS.
Lol.

Anyway, Daegu is een stad die bij mij ook niet echt direct een licht deed branden.

Ik wist wel dat het in Korea ligt, maar daar hield het zo'n beetje bij op. Ik wist niet eens dat het kandidaat was voor het WK.

Maar toch, 2.5 miljoen inwoners. Dat is ongeveer evenveel als Rome.

Laat het mijn Koreaanse neefjes en nichtjes niet horen, dat Daegu mij weinig zegt.
pi_47809622
Dit zijn trouwens de stadions die gebruikt zullen worden:

Daegu World Cup Stadium:



Hier werd ook al in gevoetbald tijdens het WK van 2002.

Olympiskiy Kompleks Luzhniki.



Luzhniki, het olympische stadion van Moskou. Daarnaast in 1999 gebruikt voor de Uefa Cup - finale en volgend jaar ook het decor van de Champions League - finale.

Puike stadions. Hoop dat ze ook goed gevuld zullen zijn.
  vrijdag 30 maart 2007 @ 09:42:48 #8
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_47820663
Prachtige en kolossale stadions inderdaad. De bezettingsgraad is moeilijk in te schatten, ik weet eerlijk gezegd niet hoe atletiek-minded Korea is..
pi_47821521
quote:
Op vrijdag 30 maart 2007 09:42 schreef pfaf het volgende:
Prachtige en kolossale stadions inderdaad. De bezettingsgraad is moeilijk in te schatten, ik weet eerlijk gezegd niet hoe atletiek-minded Korea is..
Mooie locatie ook van dat Koreaanse stadion, met die theevelden (of wat het ook zijn) op de achtergrond.

Geen idee of atletiek in Z-Korea echt leeft. Tijdens de olympiche spelen in Seoul was het stadion meestal overwegend leeg. Maar dat kan ook met welvaartspeil te maken hebben. Destijds was Korea nog niet zo welvarend, inmiddels wel. Dus hoop er maar het beste van.

In Moskou zal de publieke belangstelling vast wel heel groot zijn. Russen zijn behoorlijk sportminded en zeker ook atletiek-liefhebbers.
pi_47829727
De Wk-stadions van Osaka dit jaar en Berlijn 2009 zijn trouwens ook niet bepaald verkeerd.

Nagai Stadium, Osaka:





Ook al één van de stadions van het WK voetbal.

Olympiastadion Berlin





Het Olympiastadion behoeft natuurlijk geen introductie.

Aan de accommodaties zal het de komende vier WK's niet liggen. Stuk voor stuk groot en indrukwekkend. Hopen dat de publieke belangstelling navenant zal zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')