ah, en nu kan ik zeggen dat dit meer over jouw relatie met je schoonmoeder zegt, dan over de volvo sedan en je schoonmoeder an sichquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja en die hoek met het zijraam is ook al zo scherp
Dat eerste argument kan ik wel inkomen maar het tweede heeft met veiligheidsdesign te maken, niet met blokkendoosmodellen. M'n Saab kan ook wel tegen een stootje en is niet bepaald een blokkendoos namelijk. Maar niets ten spijt van Volvo hoor. Vind het erg leuke auto's. Vooral de 245 en ouder zijn erg leuk imho.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:34 schreef bluebit het volgende:
dude, volvo's zijn op twee principes gebouwd :
a. Alle ikea troep moet achterin passen
b. de auto moet een roedel elanden aan gort kunnen rijden zonder enige schade op te lopen.
logisch gevolg van punt b is dat je vrijwel elk ander automerk ook aan gort kunt rijden zonder zelf schade op te lopen (dit laatste punt is met name bij de oudere volvo's, de 240, goed te zien)
misschien inspiratieloos, wel functioneel.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:17 schreef bluebit het volgende:
ff een lijstje met mensen met smaak (volvo rijders dus) :
dat zijn toch gewoon 3 dezelfde auto;s ??quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:56 schreef Oosthoek het volgende:
M'n broer heeft trouwens een lichtblauwe 343 uit januari '81 Je kunt het verschrikkelijke wagens vinden maar stiekem zijn ze best wel leuk. Mits je een 343 of 345 hebt en geen 340. Die zijn namelijk wel lelijk imho.
Het verschil tussen de 343 en de 340 is zeg maar het verschil tussen leuk en niks aan. De 343 heeft allemaal leuke chroomaccenten die de 340 mist en zo nog wat detailverschillen die imho erg veel uitmaken voor het uiterlijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat zijn toch gewoon 3 dezelfde auto;s ??
Over smaak valt niet te twistenquote:
kloptquote:
tank is het goede woordquote:Dit is de komende 10 jaar mijn tank.
veilig zijn ze welquote:Moge de auto-goden waken over m'n kreukelzone...
ow, Saab.......Saab is ook cool, en over dat veilgiheidsdesign, da's gewoon een bijkomend voordeel van het feit dat dat roedel elanden dood moet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat eerste argument kan ik wel inkomen maar het tweede heeft met veiligheidsdesign te maken, niet met blokkendoosmodellen. M'n Saab kan ook wel tegen een stootje en is niet bepaald een blokkendoos namelijk. Maar niets ten spijt van Volvo hoor. Vind het erg leuke auto's. Vooral de 245 en ouder zijn erg leuk imho.
thanks, de phase II heeft inderdaad een ander onderstel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Bluebit. mooie auto, je kan een phase 2 ook aan de koplampen herkennen trouwens. De phase 2 rijdt een stuk lekkerder dan een phase 1, wij hebben helaas een phase 1.
Btw heb van de week even in de xc90 mogen sturen. Een heerlijk auto! het is een D5 automaat met navigatie en leren bekleding. Zeven zits, 17" velgen saphire black met chromen lijsten. Hij is erg gaaf. Ik heb nog geen kans gehad om foto's te maken maar hoop ze van de week even te kunnen maken (wacht op mooi weer). De 960 is terug van de garage en er zit een nieuwe gaspomp in, er staat toch alweer bijna 350.000 op de teller. Volvo's zijn gewoon niet stuk te krijgen!
Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:41 schreef BoerK het volgende:
Op verzoek van bluebit
Volvo 244 Turbo van mijn pa
[afbeelding]
[afbeelding]
Met nog maar 187.000 op de klok
Niet een moderne GTI, maar hij is net zo snel als een GTI van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En zijn bochtenwerk kan misschien wel beter zijn (RWD). Er werd/word niet voor niets mee gerally'ed.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit?
*insert zoemer geluid. Wrong! De Golf GTI mk1 is nog steeds de snelste GTI ooit gemaakt. Die trek je er niet zomaar uit. Dikke kans dat je een Golf 2 & 3 er wel stront mee trekt, zeker als je de turbo wat opvoert .quote:Op donderdag 5 april 2007 13:42 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Niet een moderne GTI, maar hij is net zo snel als een GTI van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En zijn bochtenwerk kan misschien wel beter zijn (RWD). Er werd/word niet voor niets mee gerally'ed.
En je moet natuurlijk wel onthouden dat een Golf GTI evenveel weegt als een bumper op de Volvo. Dus dan is het helemaal niet slecht toch?
de eerste golf gti werd terecht ook wel porsche-killer genoemd omdat hij de porsches eruit trok. Dat zie ik de huidige golf gti niet doen bij huidige porsches. Vandaar de uitspraak dat de golf I gti bijzonder snel was.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef pietje008 het volgende:
Golf 1 GTI de snelste GTI ooit gemaakt.. yeah right
De golf 5 GTI is al sneller, en zo zijn er vast nog wel meer GTI's die die golf 1 te schande zetten. Zo'n beest was het nou ook weer niet.
MK1: acceleratie 0-100 km/h 9,1 squote:Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef pietje008 het volgende:
Golf 1 GTI de snelste GTI ooit gemaakt.. yeah right
De golf 5 GTI is al sneller, en zo zijn er vast nog wel meer GTI's die die golf 1 te schande zetten. Zo'n beest was het nou ook weer niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |