foto's bij de dealer genomen, morgen even echte foto's maken bij zijn nieuwe baasje :quote:Volvo's en IKEA meubilair zijn volgens mij op elkaar afgestemd... Dat staat denk ik zelfs in de zweedse grondwet.
En voor zover ik altijd heb begrepen is de parkeerplaats van de IKEA de natuurlijk habitat van de volvo-station-wagen. Hij ontmoet daar zijn soortgenoten, en voelt zich daar ook het meest op zijn gemak. Gezien de hoeveelheid vrij jonge volvo-statio-wagens op de IKEA parkeerplaatsen, bestaat er tegenwoordig ook de theorie dat dit ook de natuurlijk broedplaats is van de volvo, al heeft niemand tot nu toe volvo's in het wild zien paren...
doorgestreept.......en wanneer komt je nieuwe volvo?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:41 schreef Bastard het volgende:
Ik heb mn 440 van het weekend verkocht
Auto uit 92, nagenoeg geen roestplekjes, 135.000 op de teller altijd in onderhoud geweest bij de VolVo dealer, behalve door mij.
Misschien als ik een andere leaseauto mag kopen.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:45 schreef bluebit het volgende:
[..]
doorgestreept.......en wanneer komt je nieuwe volvo?
gelukkig maar, c30 of zo?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 12:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Misschien als ik een andere leaseauto mag kopen.
ah ja, maar dat beest van jou zat achter een hek toch?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:12 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
460 2.0i hier!
C30? Ieuwww neequote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:00 schreef bluebit het volgende:
[..]
gelukkig maar, c30 of zo?
p.s. : ik zie aan je avator dat je kid de kunst van het eten inmiddels onder de knie heeft
bijna net zo goed........je hebt wel het rijbewijs en je mag er in rijden(?)...quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:42 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Ik ben 22, wat denk je zelf?
Nee van m'n ouders.
Uiteraard, uiteraard. Ik ga dit weekend ook maar weer eens even langs om te cruisen .quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:44 schreef bluebit het volgende:
[..]
bijna net zo goed........je hebt wel het rijbewijs en je mag er in rijden(?)...
wel de lusten, niet de lasten, ideaal dus
De T5 is een erg lekkere motor ja .quote:Op dinsdag 27 maart 2007 14:51 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Ik heb laatst in de turbo versie gereden, echt heerlijk
Jawel, jawel... En het lijkt alsof hij sneller oppakt dan de 2.0T.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 17:35 schreef BoerK het volgende:
Deze wil ook wel met zijn 170 pk's
Thanks!quote:Op donderdag 29 maart 2007 10:40 schreef BoerK het volgende:
Prachtige auto
p.s: Het huis is ook niet verkeerd
Gaaf, 850's blijven cool, welke motor?quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:07 schreef TradeMarkie het volgende:
Ik mag me hier eigenlijk zaterdag pas melden, maar doe het stiekem nu alvast
Zaterdag m'n 'nieuwe' 850 ophalen
vergeet die golf IV, te duur, te kaal. Wel mooi, dat dan weer wel.quote:Op donderdag 29 maart 2007 21:27 schreef Go0s het volgende:
Mooie Volvo V40 heb je daar
Zelf heb ik geen Volvo, maar m'n volgende auto heeft heel goed kans dan het een Volvo is/wordt (Lees: S40/V40)
Nog even een tijdje doorsparen en dan kiezen tussen een Golf IV 5drs, S40/V40 of een Leon
Ja voor de veiligheid. Je weet maar nooit he..quote:Op dinsdag 27 maart 2007 13:15 schreef bluebit het volgende:
[..]
ah ja, maar dat beest van jou zat achter een hek toch?
ik heb nog even verder gezocht, het was de 1.8i gdi motor, waar slechte ervaringen mee zijn.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 00:06 schreef Dr_Crouton het volgende:
Vraagje: op dit moment ben ik nog niet van plan mijn huidige auto (peugeot 206XS) in te ruilen voor een andere, maar als ik op dit moment zou kunnen inruilen, dan zou het een Volvo V40 worden omdat een mooie veilige auto is met ruimte en er is veel aanbod.
Maar welke moet ik nemen als ik niet het basismodel en wel een beetje luxe als airco wil, maar niet een rappe 2.0 hoef te zijn (is de 1.6 retetraag?)? Welk pakket?
En rijden de geupdate versies vanaf 2002 aanzienlijk beter dan de oudere versies?
2.5 20vquote:Op donderdag 29 maart 2007 23:20 schreef bluebit het volgende:
[..]
Gaaf, 850's blijven cool, welke motor?
Dank je wel! Ik hou er rekening mee als ik een 1.8 ga kiezen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 12:56 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik heb nog even verder gezocht, het was de 1.8i gdi motor, waar slechte ervaringen mee zijn.
kijk ook hier even
en? al een beslissing genomen?quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:05 schreef DeBastaard het volgende:
Zo, de meeste spullen van m'n Nissan zijn verkocht, nu opzoek naar een volvo!
Weet nog steeds niet of ik nu een Amazon of een 244 wil......
dude, volvo's zijn op twee principes gebouwd :quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:24 schreef Oosthoek het volgende:
Maar verder zijn Volvo's natuurlijk inspiratieloze blokkendozen
In de Sedanversies krijg ik mn schoonmoeder nog niet eensquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:34 schreef bluebit het volgende:
[..]
dude, volvo's zijn op twee principes gebouwd :
a. Alle ikea troep moet achterin passen
ik vrees toch dat niet zoveel over de sedan zegt maar meer over je schoonmoederquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
In de Sedanversies krijg ik mn schoonmoeder nog niet eens
Serieus, die dingen zijn klein. Nouja, niet zozeer de ruimte, dat gaat nog wel, maar de doorgang in de klep is klein (geen 5e deur he)quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:03 schreef bluebit het volgende:
[..]
ik vrees toch dat niet zoveel over de sedan zegt maar meer over je schoonmoeder
je probeert haar toch niet via het ski-luikje naar binnen te duwen?quote:Op dinsdag 3 april 2007 15:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
Serieus, die dingen zijn klein. Nouja, niet zozeer de ruimte, dat gaat nog wel, maar de doorgang in de klep is klein (geen 5e deur he)
ja en die hoek met het zijraam is ook al zo scherpquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:07 schreef bluebit het volgende:
[..]
je probeert haar toch niet via het ski-luikje naar binnen te duwen?
ah, en nu kan ik zeggen dat dit meer over jouw relatie met je schoonmoeder zegt, dan over de volvo sedan en je schoonmoeder an sichquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:16 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja en die hoek met het zijraam is ook al zo scherp
Dat eerste argument kan ik wel inkomen maar het tweede heeft met veiligheidsdesign te maken, niet met blokkendoosmodellen. M'n Saab kan ook wel tegen een stootje en is niet bepaald een blokkendoos namelijk. Maar niets ten spijt van Volvo hoor. Vind het erg leuke auto's. Vooral de 245 en ouder zijn erg leuk imho.quote:Op dinsdag 3 april 2007 14:34 schreef bluebit het volgende:
dude, volvo's zijn op twee principes gebouwd :
a. Alle ikea troep moet achterin passen
b. de auto moet een roedel elanden aan gort kunnen rijden zonder enige schade op te lopen.
logisch gevolg van punt b is dat je vrijwel elk ander automerk ook aan gort kunt rijden zonder zelf schade op te lopen (dit laatste punt is met name bij de oudere volvo's, de 240, goed te zien)
misschien inspiratieloos, wel functioneel.
quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:17 schreef bluebit het volgende:
ff een lijstje met mensen met smaak (volvo rijders dus) :
dat zijn toch gewoon 3 dezelfde auto;s ??quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:56 schreef Oosthoek het volgende:
M'n broer heeft trouwens een lichtblauwe 343 uit januari '81 Je kunt het verschrikkelijke wagens vinden maar stiekem zijn ze best wel leuk. Mits je een 343 of 345 hebt en geen 340. Die zijn namelijk wel lelijk imho.
Het verschil tussen de 343 en de 340 is zeg maar het verschil tussen leuk en niks aan. De 343 heeft allemaal leuke chroomaccenten die de 340 mist en zo nog wat detailverschillen die imho erg veel uitmaken voor het uiterlijk.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:57 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat zijn toch gewoon 3 dezelfde auto;s ??
Over smaak valt niet te twistenquote:
kloptquote:
tank is het goede woordquote:Dit is de komende 10 jaar mijn tank.
veilig zijn ze welquote:Moge de auto-goden waken over m'n kreukelzone...
ow, Saab.......Saab is ook cool, en over dat veilgiheidsdesign, da's gewoon een bijkomend voordeel van het feit dat dat roedel elanden dood moet.quote:Op dinsdag 3 april 2007 17:51 schreef Oosthoek het volgende:
[..]
Dat eerste argument kan ik wel inkomen maar het tweede heeft met veiligheidsdesign te maken, niet met blokkendoosmodellen. M'n Saab kan ook wel tegen een stootje en is niet bepaald een blokkendoos namelijk. Maar niets ten spijt van Volvo hoor. Vind het erg leuke auto's. Vooral de 245 en ouder zijn erg leuk imho.
thanks, de phase II heeft inderdaad een ander onderstel.quote:Op dinsdag 3 april 2007 22:17 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Bluebit. mooie auto, je kan een phase 2 ook aan de koplampen herkennen trouwens. De phase 2 rijdt een stuk lekkerder dan een phase 1, wij hebben helaas een phase 1.
Btw heb van de week even in de xc90 mogen sturen. Een heerlijk auto! het is een D5 automaat met navigatie en leren bekleding. Zeven zits, 17" velgen saphire black met chromen lijsten. Hij is erg gaaf. Ik heb nog geen kans gehad om foto's te maken maar hoop ze van de week even te kunnen maken (wacht op mooi weer). De 960 is terug van de garage en er zit een nieuwe gaspomp in, er staat toch alweer bijna 350.000 op de teller. Volvo's zijn gewoon niet stuk te krijgen!
Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:41 schreef BoerK het volgende:
Op verzoek van bluebit
Volvo 244 Turbo van mijn pa
[afbeelding]
[afbeelding]
Met nog maar 187.000 op de klok
Niet een moderne GTI, maar hij is net zo snel als een GTI van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En zijn bochtenwerk kan misschien wel beter zijn (RWD). Er werd/word niet voor niets mee gerally'ed.quote:Op woensdag 4 april 2007 23:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit?
*insert zoemer geluid. Wrong! De Golf GTI mk1 is nog steeds de snelste GTI ooit gemaakt. Die trek je er niet zomaar uit. Dikke kans dat je een Golf 2 & 3 er wel stront mee trekt, zeker als je de turbo wat opvoert .quote:Op donderdag 5 april 2007 13:42 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Niet een moderne GTI, maar hij is net zo snel als een GTI van ongeveer hetzelfde bouwjaar. En zijn bochtenwerk kan misschien wel beter zijn (RWD). Er werd/word niet voor niets mee gerally'ed.
En je moet natuurlijk wel onthouden dat een Golf GTI evenveel weegt als een bumper op de Volvo. Dus dan is het helemaal niet slecht toch?
de eerste golf gti werd terecht ook wel porsche-killer genoemd omdat hij de porsches eruit trok. Dat zie ik de huidige golf gti niet doen bij huidige porsches. Vandaar de uitspraak dat de golf I gti bijzonder snel was.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef pietje008 het volgende:
Golf 1 GTI de snelste GTI ooit gemaakt.. yeah right
De golf 5 GTI is al sneller, en zo zijn er vast nog wel meer GTI's die die golf 1 te schande zetten. Zo'n beest was het nou ook weer niet.
MK1: acceleratie 0-100 km/h 9,1 squote:Op donderdag 5 april 2007 16:05 schreef pietje008 het volgende:
Golf 1 GTI de snelste GTI ooit gemaakt.. yeah right
De golf 5 GTI is al sneller, en zo zijn er vast nog wel meer GTI's die die golf 1 te schande zetten. Zo'n beest was het nou ook weer niet.
quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En het blijft een golf, daarmee sport je tegen civics.
Toch mooi dat mensen blijven geloven in dit soort indianenverhalen.quote:Op donderdag 5 april 2007 16:15 schreef bluebit het volgende:
[..]
de eerste golf gti werd terecht ook wel porsche-killer genoemd omdat hij de porsches eruit trok. Dat zie ik de huidige golf gti niet doen bij huidige porsches. Vandaar de uitspraak dat de golf I gti bijzonder snel was.
Precies.quote:Op donderdag 5 april 2007 18:15 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En het blijft een golf, daarmee sport je tegen astra's, crx en civics. Heb ik nog iets gemist?
Met een volvo hoef je niet te sporten, je weet dat de auto snel genoeg is, je hoeft niets te bewijzen. Meestal laten ze zich ook niet zo snel opfokken door anderen.
Mijn Volvo wint niets En 180 haal ik niet...quote:Op vrijdag 6 april 2007 14:19 schreef Flex82 het volgende:
[..]
Precies.
En een Volvo wint het misschien soms dan net niet van 0-100 km/h. Maar een sprintje van 70 naar 180 bijv. op de snelweg is eenvoudig te winnen. Ik durf te wedden dat zelfs mijn Volvo het wint van een willekeurig Golfje, Astra, Civic of andere petjesmensenauto's.
En verder "sport" ik eigenlijk alleen tegen andere Volvo's (kan een D5 bijhouden op de snelweg. ) of leaserijders, vooral passat's en soortgelijke auto's van andere merken. Altijd leuk om ze te pesten als ze zich weer een de baas op de weg voelen met hun lease-geval.
Zo, dat moest ik even kwijt.
Nieuwe Volvo's maken helaas technisch hun reputatie niet meer waar Veel kleine (electro-)technische ergenissen. Net als bij meer merken...quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:46 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[afbeelding]
dit vind ik ook nog steeds en erg mooie en stoere volvo, die cross country. Mijn vader heeft hem helaas weggedaan (2 jaar terug ofzo?) omdat hij er ERG veel technische problemen mee had
Ben al aan 't zoeken op wat "nyheter" sitesquote:Op vrijdag 6 april 2007 18:05 schreef r8ality het volgende:
Net nog gelezen in een nieuwsblad hier (Zweden, kan artikel ff online niet vinden), frontale crash tussen een 7- en 940 met 60-70km/u. Iedereen heeft het overleefd .
precies... Het waren allemaal kleine dingen. Motorisch helemaal top in orde, maar het is toch vervelend als er zonder reden lampjes op je dashboard gaan branden, de ruitenwissers af en toe spontaan aangaan en de ingebouwde telefoon (maar dan ook ECHT ingebouwd) gewoon niet werkt...quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:56 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nieuwe Volvo's maken helaas technisch hun reputatie niet meer waar Veel kleine (electro-)technische ergenissen. Net als bij meer merken...
Whehe .quote:Op vrijdag 6 april 2007 18:13 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ben al aan 't zoeken op wat "nyheter" sites
Ik heb die achterstequote:Op donderdag 5 april 2007 19:08 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
En stukken steviger dan een Opel
http://www.youtube.com/watch?v=NQPca-aTlL0
Heel verstandigquote:
Inderdaad. Zodra ze belastingvrij zijn, gaan ze gelijk naar 2,5 tot 3x de huidige prijs. Leuke investering eigenlijkquote:Op vrijdag 6 april 2007 20:57 schreef r8ality het volgende:
Zodra de eerste belastingvrij is, koop ik een 745. Of misschien eerder, zijn ze wat goedkoper .
Bedanktquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:23 schreef Oosthoek het volgende:
Die 244 turbo is wel erg
quote:Op woensdag 4 april 2007 23:16 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Rijd je hier nou ook een Golf GTI er mee uit?
quote:Op donderdag 5 april 2007 15:23 schreef r8ality het volgende:
[..]
*insert zoemer geluid. Wrong! De Golf GTI mk1 is nog steeds de snelste GTI ooit gemaakt. Die trek je er niet zomaar uit. Dikke kans dat je een Golf 2 & 3 er wel stront mee trekt, zeker als je de turbo wat opvoert .
Volgens de specificaties zit hij in 9s op de 100 km/u, dus je kunt het de Golf 1, 2 en 3 GTI erg lastig maken Hoewel de Golf 3 GTI er door menig middenklasser uit wordt geredenquote:Op donderdag 5 april 2007 17:30 schreef r8ality het volgende:
[..]
MK1: acceleratie 0-100 km/h 9,1 s
MK5: acceleratie 0-100 km/h 7,2 s
Maarrrr, de Vijf is geblazen en kun je absoluut minder hard de bocht mee door dan de mk1. Daarbij weegt hij ook bijna 2x zoveel, dus dat merk je wel in het rijgedrag.
Maar dit scheelt toch weer door 90% slechte films heen baggeren om een 245 te zienquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:37 schreef r8ality het volgende:
Je hebt heel die lijst niet nodig. In bijna elke U.S.A. film zit wel een 245 .
Ik rijd wel naar m'n ouders. Zie ik er meteen 4 .quote:Op zaterdag 7 april 2007 15:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Maar dit scheelt toch weer door 90% slechte films heen baggeren om een 245 te zien
Heb je een zus? Oh wacht, ik heb al een vriendinquote:Op zaterdag 7 april 2007 15:43 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik rijd wel naar m'n ouders. Zie ik er meteen 4 .
Ook nog een 340 om kippen in te houden?quote:Op zaterdag 7 april 2007 17:12 schreef r8ality het volgende:
Mijn droom is voorlopig een 740 op gas strax om te rijden, en een 240 turbo om te "spelen" . En een Katterug voor op zondag .
kreukelzone is een goed iets hoor.quote:Op zaterdag 7 april 2007 22:46 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Als ik zo al die crashes zie..........
Wij gingen een paar jaar geleden onze volvo halen. Een tweedehands 740 turbo diesel. We hebben hem opgehaald we rijden naar huis. Mijn vader en ik in de 740 mijn moeder in een citroen bc. We staan voor het stoplicht, en een opel vergeet te stoppen en klapt (30km/h?!?) vervolgens op de bx. Mijn vader ziet de bx schuiven en zet de volvo op de handrem. Schade volvo; paar schrammen op de bumper
schade bx; total loss, als een harmonica in elkaar geschoven!
En volvo is echt zo degelijk!
Een Volvo 740 tegen een boom geeft ook genoeg mee, daar zijn ze wel op gemaakt.quote:Op zaterdag 7 april 2007 23:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
kreukelzone is een goed iets hoor. [afbeelding]
Jij wilt niet tegen een boom rijden in een auto die niets meegeeft...
prachtigquote:Op dinsdag 27 maart 2007 11:41 schreef BoerK het volgende:
Op verzoek van bluebit
Volvo 244 Turbo van mijn pa
[afbeelding]
[afbeelding]
Met nog maar 187.000 op de klok
Geen idee of dat eenvoudig te doen is.quote:Op maandag 9 april 2007 12:49 schreef Dandelion het volgende:
Nou voor een dikke 400 euro heb ik mijn 440 weer door de apk kunnen slepen. Dat viel me eigenlijk nog wel mee, dus maar weer gedaan. Nu moet hij er ook maar weer een jaartje tegen kunnen vind ik.
Enige probleem is dat de koppelingsplaten blijkbaar redelijk versleten zijn. Iemand enig idee of dat een beetje zelf te fiksen is?
Meestal moet de bak eraf, dus das wel ff werk. Vervang meteen de drukgroep en koppelingsplaat.quote:Op woensdag 11 april 2007 23:43 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Geen idee of dat eenvoudig te doen is.
quote:Op woensdag 11 april 2007 23:45 schreef Repeat het volgende:
Weet iemand wat zo'n afdekplaat voor de afneembare trekhaak op een S60 kost?
Ding is spoorloos verdwenen
Dat antwoord zou ik idd zelf ook geven als iemand anders het zou vragenquote:
Nou, hup. Pak de telefoon dan.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:28 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat antwoord zou ik idd zelf ook geven als iemand anders het zou vragen
quote:
heel goed, dat deed me nog het meeste pijn, vooral toen ik zijn kenteken op rdw.nl invoerde :quote:Op dinsdag 8 mei 2007 19:38 schreef TradeMarkie het volgende:
[..]
je mag niet generaliseren, maar wel typisch dat het zo'n triest lupotje met even trieste eigenaar is waardoor jij weer een hoop shit op je bord krijgt
met zijn 45 pk kan ie van zijn leven niet zo hard rijden dat ie de bocht uitgaat, zelfs al je de auto verhoogt ipv verlaagt.....quote:Op woensdag 9 mei 2007 11:32 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En ze doen ook altijd alleen de buitenkant. Motorisch veranderen ze meestal niets. En als ze dat doen dan tunen ze de motor maar veranderen ze niets anders. Remmen blijven hetzelfde enz. Ja ze verlagen de auto, maar niet omdat dit een beter weggedrag zou opleveren maar omdat het stoer staat.
Die R's zie je weinig! Hij staat er ook echt mooi bij man, klasse!quote:Op woensdag 9 mei 2007 16:25 schreef RPowa het volgende:
Heb het Volvootje pas ook maar weer eventjes glimmend erbij gezet. Ben er nog steeds überblij mee, zou me niet makkelijk een idealere auto kunnen voorstellen! Rode 850R is pure ownage!
Wel wat dingetjes aan gedaan uiteraard, is nu bijna helemaal klaar. Je moet altijd nog iets te wensen hebben hè!
Piccies alhier (nogmaals klikken op "grote" plaatje voor grootste formaat)
[afbeelding]
xenon? waar?quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:07 schreef Papi-Chulo het volgende:
r8ality is gewoon jaloers op uw rode hoerensloep. Ik vind het een gaaf bakkie. Check die XeNon Lampies dan. Geil!
Wie heeft hier nu geen kennis:quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:00 schreef RPowa het volgende:
Wederom: lul niet zo stom als je er blijkbaar totáál geen verstand van hebt. Een T5 en een T5-R hebben een kleinere turbo en 225/240pk, deze heeft de grotere turbo en 250pk.
Deze velgen zitten standaard op de 850R en ***ik*** vind ze mooi. Dat jij de velgen van een T5-R mooier vindt zal best, ieder zijn smaak, wel een enorm zwaktebod om daarmee je gebrek aan kennis te verbloemen.
En dat van die wielen stond in een aparte post.quote:All HPT 850's received TD04 15G turbos, with stock boost for turbo and T5 models set at 9.6 psi, and T5-R and R models at 10.5 psi (stock hp are 222 and 240, respectively).
Welk Volvo-forum? .quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef RPowa het volgende:
Zit sinds vorige week Xenon in ja. Wereld van verschil met de standaard lampen. Niet dat je het aan de buitenkant ziet hoor, de vorige poster wist dat al van me, vandaar Heb niet gekozen voor de Sjonnie blauwe lampen maar de 4300K daglicht versie. Zal wel een keer een plaatje posten met het verschil t.o.v. de normale lampen. Als er dan tenminste niet weer meteen stompzinnig gelul komt want da's blijkbaar het nadeel met fora waar puberale alleswetertjes ook op komen hè. Op het Volvo forum zelf heb je dit soort onzin niet.
Maar dit is geen volvo forumquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef RPowa het volgende:
Zit sinds vorige week Xenon in ja. Wereld van verschil met de standaard lampen. Niet dat je het aan de buitenkant ziet hoor, de vorige poster wist dat al van me, vandaar Heb niet gekozen voor de Sjonnie blauwe lampen maar de 4300K daglicht versie. Zal wel een keer een plaatje posten met het verschil t.o.v. de normale lampen. Als er dan tenminste niet weer meteen stompzinnig gelul komt want da's blijkbaar het nadeel met fora waar puberale alleswetertjes ook op komen hè. Op het Volvo forum zelf heb je dit soort onzin niet.
r8ality is nou niet bepaald een puber maar gewoon Volvo-fan en stronteigenwijs, dus matig je toon want je doet er zelf net zo hard aan meequote:Op woensdag 9 mei 2007 17:20 schreef RPowa het volgende:
Als er dan tenminste niet weer meteen stompzinnig gelul komt want da's blijkbaar het nadeel met fora waar puberale alleswetertjes ook op komen hè. Op het Volvo forum zelf heb je dit soort onzin niet.
quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:23 schreef RPowa het volgende:
Dat Volvo forum zie ik liever verschoond blijven van dit soort puberaal gedrag dus
Wederom: Wie vertoond hier nou puberaal gedrag?quote:
Je hebt gelijk. Mijn excuses, zo ben ik dan ook wel weer, van het Autoweekforum:quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:23 schreef RPowa het volgende:
(Europees) linkje? Waardes van Amerikaanse auto dan wel met automaat zijn utterly useless hè.
Dat Volvo forum zie ik liever verschoond blijven van dit soort puberaal gedrag dus
Wel vreemd.quote:Een 850R met handbak heeft een 16T turbo en een sper...Dat scheelt wel
Een 850R met automaat heeft exact dezelfde turbo als een t-5r (15G)
Ik zei niet dat je er mee was begonnen, ik zei dat je er zelf net zo hard aan mee doetquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:32 schreef RPowa het volgende:
Je hebt gelijk, ik was begonnen met puberaal gedoe, dus mijn excuses, I am outta here. Veel plezier met de discussies.
Je hebt je post fout ge-edit dus .quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:32 schreef RPowa het volgende:
Je hebt gelijk, ik was begonnen met puberaal gedoe, dus mijn excuses, I am outta here. Veel plezier met de discussies.
Groetjes aan Muse in ieder geval.
P.S. Turbo's hebben inderdaad vaak dezelfde afmetingen, dat klopt, ik dacht dat elke R een iets grotere turbo had maar nee dus, ik was fout, I stand corrected.
Ik geloof dat ik toch echt m'n excuses heb aangeboden na het vinden van info, maar goed...quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:48 schreef Papi-Chulo het volgende:
Puberaal gedrag is keihard blaten en achteraf pas denken of het klopt wat je zegt. Een fout maken en niet toegeven, of je verontschuldigen en dan toch nog natrappen,hoe noem je dat dan? Ik sluit me volledig aan bij RPowa. Het heeft totaal geen zin om iets te posten. ALTIJD zal er een wijsneus tussenzitten die de boel wil opfokken. Outtie....
Doet me deugd dat er meer zo over denkenquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:51 schreef -Muse- het volgende:
Tja, welcome op fok!
En meteen een afscheid, erg jammer!
Tis toch gewoon niet te geloven. Flik je het gewoon weer.quote:Op woensdag 9 mei 2007 17:56 schreef r8ality het volgende:
Stel je niet aan zeg, moet je mammie je pampers anders even verwisselen? En met mijn 24 kan ik mezelf helaas geen puber meer noemen.
PI PI!quote:Op woensdag 9 mei 2007 18:09 schreef Papi-Chulo het volgende:
[..]
Tis toch gewoon niet te geloven. Flik je het gewoon weer.
Natrappen EN er bij vermelden hoe oud je bent? Dit vind je geen puberaal gedrag? Honest now.....
HEY MOOIE DEALER Geweldig weer ditquote:Op woensdag 9 mei 2007 17:49 schreef RPowa het volgende:
Ik had gehoopt dat de héle post duidelijk over zou komen als sarcastisch. Helaas niet gelukt. Dus: hierbij dan alsnog.
Ik verkoop al ruim 15 jaar Volvo's, weet ondertussen heus wel iets er van af en zéker van de auto waar je zelf in rijdt. Maar ik heb gewoon geen zin in dit soort wellus nietus spelletjes. Onzin verkondingen schiet niemand iets mee op dus zei gewoon zoals het was.
En puberale nick, ach, ik ben gewoon enorm happy met de auto dus so be it. Ik vond het enorm storend meteen met knaas te worden aangesproken en liet me daardoor, helaas, gaan. En nu ben ik echt pleite want vind het wel weer welletjes op dit forum. Erg jammer, had het wel leuk gevonden maar goed.
Mazzel!
Kijk gewoon naar het onderschrift van de beste man, en dan weet je al genoeg. Gewoon negeren. Ik vind het een erg gave autoquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:38 schreef RPowa het volgende:
Hey Googol! Uiteraard ook de groetjes voor jou maar ik dacht dat jij als snelle über vtec driver niet op een saai volvo topic zou komen dude!
Ging mij helemaal niet om gelijk krijgen hoor, viel me alleen tegen dat je metéén commentaar krijgt op een normale post. En weer. En weer. Da's jammer en onnodig.
Zal het binnenkort nog één keer proberen. Als dat ook op een farce uitloopt is het prima, dan is het over.
Is je dak nu al gemaakt JAH!
Jup dak gemaakt (dankzij T0n .. ook Fok. De beste man heeft m'n auto een half jaartje in beheer gehad en al zijn kennis erop losgelaten ... mijn persoonlijke held die nog bergen van me tegoed heeft)quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:38 schreef RPowa het volgende:
Hey Googol! Uiteraard ook de groetjes voor jou maar ik dacht dat jij als snelle über vtec driver niet op een saai volvo topic zou komen dude!
Ging mij helemaal niet om gelijk krijgen hoor, viel me alleen tegen dat je metéén commentaar krijgt op een normale post. En weer. En weer. Da's jammer en onnodig.
Zal het binnenkort nog één keer proberen. Als dat ook op een farce uitloopt is het prima, dan is het over.
Is je dak nu al gemaakt JAH!
Inderdaad! Als je hier een tijdje zit dan merk je vanzelf wel dat de meeste trollen komen en gaan. Je pikt er zo de "echte" PTA-ers uit, en die zijn gelukkig een stuk socialer en gezelliger!quote:Op donderdag 10 mei 2007 14:50 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Fok = Fok ... je kunt ervaring niet lezen uit een paar posts Ik ken je gelukkig persoonlijk en ik weet waar je het over hebt en dat jij weet waar je het over hebt. In eerste instantie tegenspreken is iets dat nou eenmaal bij Fok hoort ^^
Jup maar weer eensch een meet organiserenquote:Op donderdag 10 mei 2007 14:56 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Inderdaad! Als je hier een tijdje zit dan merk je vanzelf wel dat de meeste trollen komen en gaan. Je pikt er zo de "echte" PTA-ers uit, en die zijn gelukkig een stuk socialer en gezelliger!
de mooiste volvo ooit, vooral de turbo versies!quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:45 schreef r8ality het volgende:
Ik wil dus wel ooit zoiets berijden:
[afbeelding]
Potver
Heeft de R standaart al geperforeerde schijven voor?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:37 schreef RPowa het volgende:
Accepted!
Back to posting pix and stories of da carbrand evah!
Met als beste voorbeeld de mooiste Volvo ooit gemaakt, de 850R
[afbeelding]
(voor de echte die-hard fans die meer willen zien hier wat meer piccies enzow)
.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:53 schreef -Muse- het volgende:
Ken je die 240 van Kronenburg? 500hp op de achterwielen
Waar denk je dat TIC voor staat? .quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:53 schreef bluebit het volgende:
[..]
de mooiste volvo ooit, vooral de turbo versies!
242 GT . Mijn vader heeft die nu ook 1 staan. Opnieuw gespoten en wordt weer compleet origineel opgebouwd .quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:55 schreef RPowa het volgende:
Mijn eerste "echte" auto was een 240 Turbo. Was in de tijd dat 'ie uit kwam (1985+) echt een heel heftige auto. Als je toen 150 pk had was je best stoer. Was wel even wennen. Natuurlijk een Turbo-gat dat groter was dan de Grand Canyon. Gassen in de bocht, kicken!! Nietssss, nietssss, nietssss, pppfffffiiieeuuuuwww, 150 pk op de starre achteras, hoppa in de rondte, tegenliggers aankijken
Wel enorm kicken. Een van de leukste auto's die ik heb gehad eigenlijk. Daarna nog een 242GT gehad, met súpervet dashboard. Daarna eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Voorwielaandrijving is sowieso the suxxorz!
Cool man Die 242GT is die met oranje striping en zo'n mooi rond klokje op het dashboard?quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:55 schreef RPowa het volgende:
Mijn eerste "echte" auto was een 240 Turbo. Was in de tijd dat 'ie uit kwam (1985+) echt een heel heftige auto. Als je toen 150 pk had was je best stoer. Was wel even wennen. Natuurlijk een Turbo-gat dat groter was dan de Grand Canyon. Gassen in de bocht, kicken!! Nietssss, nietssss, nietssss, pppfffffiiieeuuuuwww, 150 pk op de starre achteras, hoppa in de rondte, tegenliggers aankijken
Wel enorm kicken. Een van de leukste auto's die ik heb gehad eigenlijk. Daarna nog een 242GT gehad, met súpervet dashboard. Daarna eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan. Voorwielaandrijving is sowieso the suxxorz!
Dat is toch een rallye-tellerbak? Hoort die in een 242 GT thuis? Volgens mij niet.quote:Op donderdag 10 mei 2007 16:59 schreef RPowa het volgende:
Allemaal gele ronde klokkie op het dashboard ja. En mooie stoeltjes. En leuke velgen. Helemaal top. Spijt dat die toen is verkocht. Maar ja, achteraf lullen is altijd makkelijk.
Edit: OMG!!! Als je dat nu ziet is het wel het meest trieste dashboard ook eigenlijk! Times are a'changing zullen we maar denken
sssssssst, mijn vriendin leest mee!!!!!!quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:09 schreef RPowa het volgende:
Ruim zijn ze niet hoor... In tegenstelling tot wat de buitenkant zal doen vermoeden zijn ze van binnen echt wáy kleiner dan de meeste mensen denken. Ten eerste vrij smal (door de 'schouders' bij de deuren) en ten tweede is er achterin ook zo goed als geen beenruimte. De station is helemaal achterin wel enorm groot though.
Ehm. Mijn ouders rijden er dagelijks in, en ik kan met mijn 1.98 in beide (allebei sedan) prima achterin zitten hoor .quote:Op vrijdag 11 mei 2007 10:09 schreef RPowa het volgende:
Ruim zijn ze niet hoor... In tegenstelling tot wat de buitenkant zal doen vermoeden zijn ze van binnen echt wáy kleiner dan de meeste mensen denken. Ten eerste vrij smal (door de 'schouders' bij de deuren) en ten tweede is er achterin ook zo goed als geen beenruimte. De station is helemaal achterin wel enorm groot though.
Pa is 1.87 en ma 1.85 . Maar dat klopt, de 7/8/9 serie is wel iets groter.quote:Op vrijdag 11 mei 2007 14:13 schreef RPowa het volgende:
Dan zijn ofwel jouw benen kort of je ouders erg klein want achterin een 240 zitten waarbij de mensen die voorin zitten de stoel in de achterste stand hebben staan (wat wel moet omdat je anders met je benen tegen de middenconsole zit) is echt absoluut geen pretje. Dan is een 7/8/9 serie echt veel ruimer gewoon.
dat is jouw meningquote:Op donderdag 10 mei 2007 16:37 schreef RPowa het volgende:
Met als beste voorbeeld de mooiste Volvo ooit gemaakt, de 850R
God wat een nuttige bijdrage aan dit topic zeg!quote:
Ik vind het gewoon niet de mooiste volvo ooitquote:Op vrijdag 11 mei 2007 17:08 schreef -Muse- het volgende:
[..]
God wat een nuttige bijdrage aan dit topic zeg!
da's inderdaad niet slecht....mijn zwager haalt 1 op de 10 niet eens gaf hij laats toe, terwijl mijn vader met zijn v70 D5 ongeveer 1 op 17 haalt en ik ook zoiets met mijn V40 1.9D. Maar goed, een XC90 weegt dan ook 2,5 ton of zoiets..eigenlijk had in de XC90 wel een zwaardere diesel gemogen, 3.0 liter of zo zoals in de bmw x5.quote:Op zaterdag 12 mei 2007 21:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
Maar dan nog denk ik dat het verbruik per km voornamelijk aan de bestuurder ligt. Ik rijd bijv met de xc90 d5 (185pk) 1 op 13.4, mijn vader haalt de 1 op 10 net.
Niks aan te doen. Verzekering moet op jouw naam staan om schadevrije jaren op te bouwen...quote:Op zondag 13 mei 2007 21:49 schreef RenzoBrad het volgende:
Aankomend Volvorijder meldt zich!
Wacht nog even met een aanschaf. Zal een mooie 2e hands worden en heb nog even de tijd om er over na te denken. Ben d'r nog niet uit wat ik straks wil hebben. Zoveel mogelijkheden, zoveel mooie auto's!
Even een verzekeringstechnische vraag!
Ben nu 21, reeds 3 jaar mijn rijbewijs en rij vaak in de auto's van m'n ouders (1 dure leasebak en een peugeot 306) en nooit een krasje o.i.d. veroorzaakt. 3 schadevrije jaren zou ik zeggen, maar ik neem aan dat de verzekering dat anders ziet, aangezien er geen verzekering op mijn naam staat. Of is er een andere manier om zoiets aan te tonen? Scheelt nogal wat in premie, 0 of 3 jaar
En het is een automaat, dus ook wat minder zuinig. Ik vind de huidige motor wel goed hoor in de xc90, hij heeft toch 400Nm en dat merk je wel.quote:Op zondag 13 mei 2007 09:06 schreef bluebit het volgende:
[..]
da's inderdaad niet slecht....mijn zwager haalt 1 op de 10 niet eens gaf hij laats toe, terwijl mijn vader met zijn v70 D5 ongeveer 1 op 17 haalt en ik ook zoiets met mijn V40 1.9D. Maar goed, een XC90 weegt dan ook 2,5 ton of zoiets..eigenlijk had in de XC90 wel een zwaardere diesel gemogen, 3.0 liter of zo zoals in de bmw x5.
eigenlijk wel toch.quote:Op dinsdag 15 mei 2007 14:17 schreef r8ality het volgende:
Die auto's zijn ook wel echt te vergelijken ja .
Ik rijd liever met een XC90 naar Beijing dan met een Cayenne...quote:
Assumptie of course. En inderdaad die stoelen, plus dat ze nooit stuk gaan . En een Porsche SUV kan gewoon niet .quote:Op woensdag 16 mei 2007 01:47 schreef RPowa het volgende:
Je hebt daadwerkelijk bij beide auto's achter het stuur gezeten en een stuk gereden of slechts een assumptie op basis van de bovengemiddeld goede stoelen in Volvo's?
Ik opteer ook voor een 997 GT3 maar zo'n Cayenne S rijdt wel als een sportwagen (lees: is verrekkes snel) Je moet er niet meer off-road gaan, maar je gaat mij niet wijs maken dat je een XC90 V8 Executive wel koopt met dat doel voor ogen Neen, daar hebben we al de Land Rover Discovery en Range Rover voorquote:Op woensdag 16 mei 2007 13:18 schreef r8ality het volgende:
[..]
Assumptie of course. En inderdaad die stoelen, plus dat ze nooit stuk gaan . En een Porsche SUV kan gewoon niet .
Ik geloof niet dat er hier veel originele turbo's rondrijden .quote:Op donderdag 17 mei 2007 12:50 schreef Volvoman het volgende:
We hebben nu een S60 2.4 en hebben hiervoor een 940 polar gehad, daarvoor een 760 station.
En ook nog een 340 en een katterug
Later wil ik als eerste auto een 740 turbo kopen en die dan motorisch aanpassen. In sweden rijden er genoeg aangepaste.
[afbeelding]
Met "hier" bedoelt r8ality hoogstwaarschijnlijk "hier in Zweden"quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:01 schreef RPowa het volgende:
Waarom rijden er hier niet veel originele 740 Turbo's rond dan?
quote:Op donderdag 17 mei 2007 13:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er hier veel originele turbo's rondrijden .
.quote:Op donderdag 17 mei 2007 15:39 schreef FlowDesign het volgende:
[..]
Met "hier" bedoelt r8ality hoogstwaarschijnlijk "hier in Zweden"
want daar is hij al een paar maanden
Maar wel veel opgevoerde uiteraardquote:Op donderdag 17 mei 2007 13:09 schreef r8ality het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat er hier veel originele turbo's rondrijden .
Vierkante ouwe bakken .quote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:26 schreef ASroma het volgende:
in zweden zie je teveel volvos gewoon, van die hele ouwe gepimpte bakken, verlaagd met geblindeerde ramen, en sommige zien er echt niet uit
de volvos van tegenwoordig zijn mooie autos maar die ouwe vierkante bakken
Als je de oude Volvo's niet mooi vindt dan heb je ook niet het recht om nieuwe Volvo's mooi te vindenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 12:26 schreef ASroma het volgende:
in zweden zie je teveel volvos gewoon, van die hele ouwe gepimpte bakken, verlaagd met geblindeerde ramen, en sommige zien er echt niet uit
de volvos van tegenwoordig zijn mooie autos maar die ouwe vierkante bakken
Die 245 .quote:Op vrijdag 18 mei 2007 16:24 schreef ASroma het volgende:
dit dus:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
en dan op zaterdagavond niet uit he, maar rondjes rijden in deze pimpy dingen door de stad
uhm,quote:Op zaterdag 19 mei 2007 20:14 schreef SuN-CRuSHeR het volgende:
Zit je na een maand alweer over een andere na te denken? Dat is geen goed teken
Beetje jammer van de popu-taal en niet incorrecte gegevens. Maar goed, het zal de beoogde doelgroep aanspreken en daar gaat het om zullen we maar denken.quote:Op maandag 21 mei 2007 20:18 schreef ArcticBlizzard het volgende:
En voor degene die de oude oude V70 mooi vinden maar toch te langzaam
http://www.autoblog.nl/ar(...)v70-t5-ipd-stage-iii
Ik heb wel een 850, maar nog geen onderhoud gehad aangezien ik er net 7 weken in rij ofzo.quote:Op dinsdag 22 mei 2007 15:46 schreef Dragoljub het volgende:
Geen 850 rijders?
Ik zou gaarne wat informatie willen verzamelen over de kosten van het onderhoud van een 850, alvorens ik overga tot aankoop.
Wat een onzin . Zal wel meer kapotgedraaid zijn vanwege het ontbreken van koeling. Metertjes in de gaten houden is niet zo moeilijk .quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:52 schreef Dragoljub het volgende:
Oei, heb net even op dat volvo850 forum gekeken. Stonden een aantal verhalen waarvan 1 met een kapotte radiateur, 1000 euro.
Dat kan ik niet echt gebruiken voor een eerste auto.
valt best mee, volgens een overzicht van mijn dealer, kost mijn V40 pakweg 50 euro meer per beurt (gemiddeld) dan de opel corsa 1.7D die ik eerst reed.quote:Op woensdag 23 mei 2007 15:18 schreef Dragoljub het volgende:
Ja maar, ja maar, over het algemeen zijn Volvo's toch sowieso duur in onderhoud?
Ik wil namelijk geen 80 euro voor een interieurlampje kwijt zijn ofzo.
Opzich zou mijn keuze uitgaan naar de 850 2.0, vind 'em gewoon bloedmooi, lekker groot, lekker luxe, goede stereo.
Hij is ook een stuk goedkoper met onderdelen. Hij gebruikt namelijk geen officiele volvo onderdelen. Het klinkt een stuk erger dan het is, wij hebben tot noch toe nooit problemen gehad. Mocht er bijv een onderdeel zijn wat niet door een third party gemaakt word dan kan je altijd vragen of hij een 2e hands eronder wil zetten.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:26 schreef Dragoljub het volgende:
bluebit: Graag!
ArcticBlizzard: Hmm ja, Driebergen is zo'n drie kwartier rijden, best te doen doen, tenzij je echt panne hebt. Verder heb ik ook nog wel 2 connecties in de buurt waarvan 1 bij een officiele Volvo dealer, maar het gaat mij dan ook meer om de prijs van de onderdelen. Simpele klusjes gaat mijzelf/mijzelf met behulp van de connecties ook nog wel lukken, maar als een interieurlampje 80 euro kost terwijl dat bij een andere auto 5 euro is ofzo, dan ga ik twijfelen aan een Volvo als eerste auto.
De radiateur van mijn 940 net laten vervangen door een nieuwe (uit de doos dus) + koelvloeistof + arbeid totaal 200 euro.quote:Op woensdag 23 mei 2007 10:52 schreef Dragoljub het volgende:
Oei, heb net even op dat volvo850 forum gekeken. Stonden een aantal verhalen waarvan 1 met een kapotte radiateur, 1000 euro.
Dat kan ik niet echt gebruiken voor een eerste auto.
Jij rijdt even langs Wim en je auto komt weer als nieuw teurg zeker?quote:Op woensdag 23 mei 2007 19:33 schreef r8ality het volgende:
Daarom zit er ontluchting bij mij in m'n reservoir. Niet slecht voor een auto uit '74 .
En qua prijzen van onderdelen ben ik te bevooroordeeld om daar iets zinnigs over te kunnen zeggen...
Nee .quote:Op woensdag 23 mei 2007 20:54 schreef -Muse- het volgende:
[..]
Jij rijdt even langs Wim en je auto komt weer als nieuw teurg zeker?
Mooi, maar zorg alsjeblieft voor een afneembare trekhaakquote:Op zaterdag 26 mei 2007 11:12 schreef mithrandirrr het volgende:
Er is ook weer een nieuwe (voor ons dan) volvo in ons gezin! Pa kreeg wat problemen met zijn oude V70 (2000). 2 weken geleden stond hij stil doordat de steun van de dynamo riem was afgebroken, en begin van deze week kreeg hij een melding en het bleek om kortsluiting in het motorgedeelte te gaan (electronica). toevallig was die morgen een V70 binnen gekomen die eigenlijk precies op pa's eisen aansloot. Na het zien was hij snel verkocht
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind het werkelijk een schitterende wagen en hij rijd zalig!
het is een V70 D5 van april 2003 met 108.000km op de teller. De wat getinte ramen vind ik er super op staan .
* mithrandirrr is happy!
Die was inderdaad uebergeil!quote:Op maandag 28 mei 2007 22:42 schreef mithrandirrr het volgende:
ziet er cool uit! heb je nog meer foto's van die zwarte S40 op de een na laatste foto?
naja hoeft nog niet zo slecht te zijn, het gaat met ford helemaal niet goed, financieel dus.quote:Op dinsdag 29 mei 2007 11:06 schreef matthendriks het volgende:
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=6580
dat was ook het eerste dat ik zei. laat die trekhaak weg halen. gaat nog gebeuren (moeten ook nog van die oogjes voor achteruit rijden in worden gemaakt.quote:Op maandag 28 mei 2007 22:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Mooi, maar zorg alsjeblieft voor een afneembare trekhaak
, mooie tank, ziet er nog goed uit (of het ligt aan de foto), hij lijkt nog redelijk goed in de lak te zitten!quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:39 schreef Gambolputty het volgende:
Mag ik u voorstellen: Moby Dick
[afbeelding]
Lijkt me juist onwijs tof, zo´n CC als leenauto. Zie je volgens mij niet vaakquote:Op dinsdag 5 juni 2007 12:55 schreef bluebit het volgende:
mijn v40 staat bij de schade hersteller......ik heb als leenauto een 307 CC.....heel fijn zo'n cabrio maar welke mongool zet in een auto van 1600 kg een 1.6 benzinemotor???
ik mis mijn zweedse tractor
ja, het dak kan er af, da's best leuk.....maar een 1.6 motor met 110 pk en een koppel van 120 nm (of zo) op een auto met ledig gewicht van 1595 kg.......quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:02 schreef Repeat het volgende:
[..]
Lijkt me juist onwijs tof, zo´n CC als leenauto. Zie je volgens mij niet vaak
Dank De camera is niet al te best (eentje met ingebouwde telefoon) maar hij ziet er nog redelijk uit voor z'n leeftijd, al zeg ik 't zelf.quote:Op donderdag 7 juni 2007 11:52 schreef bluebit het volgende:
[..]
, mooie tank, ziet er nog goed uit (of het ligt aan de foto), hij lijkt nog redelijk goed in de lak te zitten!
Jesses, die CC weegt 140 kg meer dan die 940 van mij... wedstrijdje?quote:Op donderdag 7 juni 2007 12:09 schreef bluebit het volgende:
[..]
ja, het dak kan er af, da's best leuk.....maar een 1.6 motor met 110 pk en een koppel van 120 nm (of zo) op een auto met ledig gewicht van 1595 kg.......
uiterlijk van de CC : 10
Spass am fahren : 0
ja! Alhoewel ik over dat stevig niet zo te spreken ben maar goed.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:09 schreef milo07 het volgende:
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Volvo of Saab. Altijd goed, altijd stevig en altijd zijn klasse behouden. Ivg met zo een patserige BMW of mercedes benik blij dat ik een Volvo rijd. Meer mensen met zulke ideeen?
Mja, met alle respect, maar een 440 is natuurlijk ook niet helemaal te vergelijken met een "Zweedse" Volvo vind ik hoor. Op zich niet onlogisch, de prijs en dergelijke in ogenschouw nemende, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Het is natuurlijk een Nederlandse auto met meestal ander-merk motoren er in en het zit allemaal net even wat minder in elkaar dan bij de grote(re) broertjes. Heb zelf jaaaaren 460 2.0 liter en 480 Turbo gereden. Dus ben niet aan het bashen ofzow.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:35 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ja! Alhoewel ik over dat stevig niet zo te spreken ben maar goed.
Daar heb je wel gelijk in, echter als de stelling is "Volvo, altijd stevig" dan ben ik het daar dus niet zo mee eens. Dan hadden ze de 400 servie maar DAF moeten noemen ofzo.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 01:30 schreef RPowa het volgende:
[..]
Mja, met alle respect, maar een 440 is natuurlijk ook niet helemaal te vergelijken met een "Zweedse" Volvo vind ik hoor. Op zich niet onlogisch, de prijs en dergelijke in ogenschouw nemende, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel. Het is natuurlijk een Nederlandse auto met meestal ander-merk motoren er in en het zit allemaal net even wat minder in elkaar dan bij de grote(re) broertjes. Heb zelf jaaaaren 460 2.0 liter en 480 Turbo gereden. Dus ben niet aan het bashen ofzow.
oh sorry dan heb ik het denk ik toch niet zelf mee gemaakt. Weet je wat jij moet doen, effe met mijn verzekeraar bellen, en zeggen dat ik nog geld van ze krijg om mijn auto in orde te maken.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 17:32 schreef Pascal86 het volgende:
Onzin:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=14162
Plastic gaat sowieso kapot.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:05 schreef Dandelion het volgende:
[..]
oh sorry dan heb ik het denk ik toch niet zelf mee gemaakt. Weet je wat jij moet doen, effe met mijn verzekeraar bellen, en zeggen dat ik nog geld van ze krijg om mijn auto in orde te maken.
Ze zijn stevig, kijk maar naar die witte 460, hoe denk je dat een mitsubushi eruit had gezien met een knal van 70 kpuquote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:13 schreef Dandelion het volgende:
Prima: veilig wel, stevig niet.
Ook stuk. Maar maakt dat verschil dan? Als je me graag wil horen zeggen dat de volvo 400-serie steviger is dan een leopard, prima, bij deze, wat jij wil.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 18:35 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Ze zijn stevig, kijk maar naar die witte 460, hoe denk je dat een mitsubushi eruit had gezien met een knal van 70 kpu
Okay, kun je dan even een auto aanwijzen waarbij het niet kapot gaat, buiten een gevechts tank.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 20:54 schreef Dandelion het volgende:
[..]
Ook stuk. Maar maakt dat verschil dan? Als je me graag wil horen zeggen dat de volvo 400-serie steviger is dan een leopard, prima, bij deze, wat jij wil.
Mijn ervaring is anders, ik ben 2 keer aangereden, steeds bijna vanuit stilstand. Een keer voorbumper een keer achter bumper. 2 keer veel schade. Dat vind ik niet getuigen van stevigheid.
Maar goed, ik zit in een fanboy topic (en opzich ben ik best gewoon aanhanger van volvo) dus ik zal me effe aanpassen. De volvo 400-serie is steviger dan een Leopard Tank.
Dat is toch helemaal het punt niet. Ik zeg ook niet dat het bij andere auto's niet stuk gaat. Het hele punt is gewoon dat het stuk gaat als je er iets te hard tegenaan komt blijkbaar.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:26 schreef Pascal86 het volgende:
[..]
Okay, kun je dan even een auto aanwijzen waarbij het niet kapot gaat, buiten een gevechts tank.
Als je een merk tegenkomt dat een auto heeft in deze (prijs)klasse die substantieël veel beter in elkaar zit en minimaal even veilig is, geef dan even een gil alsjeblieft. Alles zal bestaan uit compromissen. Als ze die bumper(hoés!) véél steviger hadden kunnen maken zonder nadelige (financiële dan wel functionele) invloeden was dat heus wel gebeurd. Zo is de remote van mijn toch niet bepaald zielige Philips tv enorm maar dan ook enorm zielig. Echter is dit ook zo bij een Sony tv van een vriend van me. Zal best een reden hebben. Als een fabrikant een bepaald produkt in een bepaald segment wil kunnen plaatsen zullen er op bepaalde plaatsen besparingen worden gedaan die voor de consument belachelijk lijken. Als ik bepaalde onderdelen losmaak van mijn 850 denk ik oom vaak WTF! Kán niet zieliger lijkt het dan. Tot je een andere auto bekijkt en daar ook weer de meest ridicule dingen tegenkomt. De bumperhoes van een Lexus of S-klasse of A8 o.i.d. zal inderdaad vast wel beter vast zitten. Troost je echter met de gedachte dat élke auto in het 4-serie segment gewoon op veel plekken brak in elkaar zit. De onderdelen die er toe doen, qua veiligheid en betrouwbaarheid en dergelijke, zullen heus wel aan bepaalde standaarden voldoen.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:36 schreef Dandelion het volgende:
ind, is dat een vervangend onderdeel wat zo kwetsbaar blijkt te zijn, zo schreeuwend duur is.
Ik ben geen auto-ontwerper, maar iets in me zegt me dat dit toch echt wel wat steviger kan...
Klopt. Dat begrijp ik ook allemaal wel. Echter, mijn eerste reactie was op de volgende post:quote:Op maandag 23 juli 2007 01:37 schreef RPowa het volgende:
[..]
Als je een merk tegenkomt dat een auto heeft in deze (prijs)klasse die substantieël veel beter in elkaar zit en minimaal even veilig is, geef dan even een gil alsjeblieft. Alles zal bestaan uit compromissen.
Waarop ik dus moet zeggen dat dat altijd stevig mijns inziens nogal tegen valt.quote:Op donderdag 19 juli 2007 16:09 schreef milo07 het volgende:
Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van Volvo of Saab. Altijd goed, altijd stevig en altijd zijn klasse behouden. Ivg met zo een patserige BMW of mercedes benik blij dat ik een Volvo rijd. Meer mensen met zulke ideeen?
Zag er vandaag nog toevallig 1, erg mooi die dingenquote:Op maandag 23 juli 2007 17:28 schreef Repeat het volgende:
S70, die zie je bijna nooit joh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |