abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_50960884
bah, heb ze gemist.... het kriebelt wel na het lezen van alle reacties op de concerten...
Not all those who wander are lost. - J.R.R. Tolkien
As far as we can discern, the sole purpose of human existance is to kindle a light of meaning in the darkness of mere being. - C.G. Jung
  vrijdag 29 juni 2007 @ 08:57:53 #177
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50960917
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:47 schreef Madam_Romella het volgende:
blijkbaar vertelt Fear Of A Blank Planet een verhaal over opgroeiende kinderen en wat er zoal mis kan gaan, met het slikken van diverse pillen als rode draad.
Dat had je nog niet door? . Dat wordt al duidelijk na het tweede couplet van het eerste nummer op de CD .
pi_50961097
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:47 schreef Madam_Romella het volgende:


Twee nummers kende ik niet: Lightball, heel mooi, en Drowned, wat was afgevallen voor een eerder album, In Absentia geloof ik... Geheel onterecht, want het was prachtig met een mooie opbouw, van onschuldig slaggitaartje tot stuwend rocknummer.
Dat hebben ze dan niet gespeeld in Effenaar volgens mij.... Ben benieuwd...

Had toch ook graag een shirt gewild.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:16:15 #179
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50961156
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:12 schreef Longmen het volgende:

[..]

Dat hebben ze dan niet gespeeld in Effenaar volgens mij.... Ben benieuwd...

Had toch ook graag een shirt gewild.
Ze bedoeld 'Lightbulb Sun' en 'Drown with me'. Die hebben ze wel gespeelds in de Effenaar. Lightbulb sun kwam direct na Fear of a blank planet en Drown with me had hij een heel lul verhaal over gehouden dat het net niet op In Absentia is beland . Gewisseld voor 'Wedding Nails', wat imho beter op In Absentia past dan Drown with me .
pi_50961231
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:16 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Ze bedoeld 'Lightbulb Sun' en 'Drown with me'. Die hebben ze wel gespeelds in de Effenaar. Lightbulb sun kwam direct na Fear of a blank planet en Drown with me had hij een heel lul verhaal over gehouden dat het net niet op In Absentia is beland . Gewisseld voor 'Wedding Nails', wat imho beter op In Absentia past dan Drown with me .
Ik raak ik de war van al die titels. Als ik ze hoor ken ik ze allemaal wel. Ze hebben ook zoveel gemaakt. Maar heb de hele setlist van Effenaar nageluisterd en ik ken hem dan dus wel idd.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:23:49 #181
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50961301
Gewoon veel luisteren en je kent het vanzelf wel. Zo heel veel studio albums hebben ze ook weer niet. Ze begonnen met Up the downstair. Een paar jaar terug speelden ze nog twee nummers daarvan in Paradiso en in de 013. Inmiddels niet meer. Daarna 'The sky moves sideways'. Nog nooit iets live van gehoord. Zonde, want het is een mooie plaat. Als je tegen langdradige nummers kan.
Van Signify speelden ze deze tour alleen Sever. Van Stupid Dream speelden ze niets deze tour en van Lightbulb Sun alleen het titelnummer (helaas; liever Russia on Ice gezien).
In Absentie en Deadwing zijn het meeste vertegenwoordigd op dit moment en dat is best jammer . Daarbuiten spelen ze meestal nog 1 a 2 nummers van 'Recordings' maar dat is meer een verzameling B-sides.
pi_50961774
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:57 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Dat had je nog niet door? . Dat wordt al duidelijk na het tweede couplet van het eerste nummer op de CD .
Van het nummer Fear Of A Blank Planet wel, niet dat dat de hele cd door een rol blijft spelen. Het is echt een heel verhaal, inclusief droevig slot, en dat had ik nog niet door... Jij wel?
quote:
Ze bedoeld 'Lightbulb Sun' en 'Drown with me'. Die hebben ze wel gespeelds in de Effenaar. Lightbulb sun kwam direct na Fear of a blank planet en Drown with me had hij een heel lul verhaal over gehouden dat het net niet op In Absentia is beland . Gewisseld voor 'Wedding Nails', wat imho beter op In Absentia past dan Drown with me .
Lightbulb Sun ja, dat was het! Dank.
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 09:55:13 #183
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50961928
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:47 schreef Madam_Romella het volgende:

[..]

Van het nummer Fear Of A Blank Planet wel, niet dat dat de hele cd door een rol blijft spelen. Het is echt een heel verhaal, inclusief droevig slot, en dat had ik nog niet door... Jij wel?
[..]

Lightbulb Sun ja, dat was het! Dank.
Jup. Al heel snel eigenlijk. Het is niet zo lastig. Ik vond het moeilijker om het verhaal van Deadwing te ontcijferen .
pi_50962218
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:55 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Jup. Al heel snel eigenlijk. Het is niet zo lastig. Ik vond het moeilijker om het verhaal van Deadwing te ontcijferen .
.. niet zeggen, ik ga het gelijk proberen, brb
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:18:39 #185
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50962338
Ik kan het niet zeggen omdat ik het nog steeds niet weet . Ze hebben een speciale editie van Deadwing ooit uitgebracht waarbij het verhaal is uitgewerkt (het is een filmscript btw). Maar die heb ik niet te pakken kunnen krijgen .
  Redactie Frontpage vrijdag 29 juni 2007 @ 10:23:04 #186
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_50962427
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 08:47 schreef Madam_Romella het volgende:
Gisteren bij PT in De Melkweg geweest en genoten! Het was een perfect optreden. Ze speelden superstrak, wat vooral opviel bij de tempowisselingen in Anesthesize (dat duurde inderdaad de volle 18 minuten!) Beregaaf. Het geluid was perfect en de sfeer in de zaal relaxt. Leuke mix van mensen, van piepjonge altomeisjes tot mannen met lang grijs haar.
Ik heb ook genoten gister. Wat een fantastische mix van geluid, beeld, sfeer en gevoel. Gevoel niet alleen emotie, maar ook echt het gevoel van de bas en bassdrum. Ik stond achteraan, dead center voor de bar en als ik ademhaalde trilden me neusvleugels. En een perfect geuild. Zelden zo goed gehoord daar.
En dat allemaal dankzij een recensie van hun laatste CD op de FP. Iedereen was daar zo enthousiast over deze band dat ik wat nummers geluisterd heb, het geluid beviel me direct en heb maar kaartjes gekocht. En die waren hun prijs meer dan waard !! Alle enthousiaste fans hier op Fok! bedankt, zelden zo genoten!!!
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:39:09 #187
127981 Misstique
11-07-2014
pi_50962732
Briljant concert. Een verademing na de RHCP van zondag. Ik had liever 2 keer PT gezien dan de RHCP. .
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_50962748
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:18 schreef Anthraxx het volgende:
Ik kan het niet zeggen omdat ik het nog steeds niet weet . Ze hebben een speciale editie van Deadwing ooit uitgebracht waarbij het verhaal is uitgewerkt (het is een filmscript btw). Maar die heb ik niet te pakken kunnen krijgen .
Eens kijken hoe ver we komen dan...
Deadwing: Iemand is dood en een ander treurt. Blijkbaar is er nog geprobeerd degene die dood is, te redden want de ander komt er pas 's ochtends achter dat hij iemand is verloren.
Shallow: De ovelevende treurt
lazarus: de overlevende hoort de dode tegen hem spreken in zijn hoofd..Lazarus werd in de bijbel uit de doden gewekt dus dat klopt. De overlevende kan geen afscheid nemen, is verbonden met de dode. waren ze geliefden of broer en zus?
Halo staat op zichzelf gelooof ik,
Arriving Somewhere... zou weleens de oorzaak van het overlijden kunnen zijn: een auto-ongeluk? Komt terug in Open Car.
Mellotron Scratch: terugdenken aan de dode, 'collecting space up in the sky'. het is in elk geval en vrouw.
The Start of Something Beautiful, daarvan dacht ik dat het ging over een overleden kind waar de ouders over treuren. Maar dat is dus weer de dode hoofdpersoon.
Glass Arm Shattering zal wel weer over dat auto-ongeluk gaan,
En in She's Moved On is het later in de tijd, de overlevende heeft afscheid kunnen nemen. misschien vrede gevonden, het verlies verwerkt?

mijn gok: Deadwing gaat over een rouwproces na een auto-ongeluk waarbij een vrouw is omgekomen en haar vriend het verlies maar moeilijk kan verwerken, maar uiteindelijk lukt het.

Pff
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 10:47:58 #189
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50962931
Hehe. Volgens mij was het de zoon ipv vriend. Maar je zit aardig in de richting. En Shesmovedon stond op Lightbulb Sun en heeft er volgens mij niets mee te maken . Tenzij dat verhaal al jaren in zijn hoofd bestaat .
pi_50963042
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 09:23 schreef Anthraxx het volgende:
Gewoon veel luisteren en je kent het vanzelf wel. Zo heel veel studio albums hebben ze ook weer niet. Ze begonnen met Up the downstair. Een paar jaar terug speelden ze nog twee nummers daarvan in Paradiso en in de 013. Inmiddels niet meer. Daarna 'The sky moves sideways'. Nog nooit iets live van gehoord. Zonde, want het is een mooie plaat. Als je tegen langdradige nummers kan.
Van Signify speelden ze deze tour alleen Sever. Van Stupid Dream speelden ze niets deze tour en van Lightbulb Sun alleen het titelnummer (helaas; liever Russia on Ice gezien).
In Absentie en Deadwing zijn het meeste vertegenwoordigd op dit moment en dat is best jammer . Daarbuiten spelen ze meestal nog 1 a 2 nummers van 'Recordings' maar dat is meer een verzameling B-sides.
toch even wat correcties... hoewel de discografie van de band altijd al wat vreemd is geweest (met bijzonder gelimiteerde oplages en nummers die op meerdere albums zijn verschenen), wordt over het algemeen On the Sunday of Life als eerste album gezien, gevolgd door Up the Downstair. Daarna komt The Sky Moves Sideways, hoewel eigenlijk Voyage 34 (dat later is uitgebracht) er voor is opgenomen.

Van Sky Moves Sideways heeft de band niet zo gek lang geleden nog wel eens Moon Touches Your Shoulder gespeeld. Geweldig nummer, ook, met typisch dromerig begin en lekker ruig einde. Van Stupid Dream werd gisteren Even Less gespeeld in plaats van Trains, en ik meen me te herinneren dat ze in Amerika ook al Smart Kid en Slave Called Sliver gespeeld hebben. En gisteren speelden ze .3 in plaats van Half Light. Op zich een beter nummer, maar al vaak live gehoord, in tegenstelling tot Half Light.

Maar wat betreft Russia on Ice ben ik het met je eens. Tsja, de band heeft zoveel epics van tegen of over de tien minuten, dat ze keuzes moeten maken, en meestal kiezen ze dan recentere nummers. Helaas vallen daardoor nummer als Radioactive Toy, Russia on Ice, Sky Moves Sideways etc af.

Maar ondanks dat een geweldig concert, geluid was perfect en de band was heerlijk op dreef. Gavin Harrison (de drummer) is echt briljant, geheel terecht dat hij een paar maanden tot beste progressieve drummer van 2007 is gekozen.
pi_50963110
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 10:47 schreef Anthraxx het volgende:
Hehe. Volgens mij was het de zoon ipv vriend. Maar je zit aardig in de richting. En Shesmovedon stond op Lightbulb Sun en heeft er volgens mij niets mee te maken . Tenzij dat verhaal al jaren in zijn hoofd bestaat .
Is het autobiografisch?
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
pi_50963354
van Lightbulb Sun heb ik wel altijd het idee dat de meeste liedjes autobiografisch zijn (op Lightbulb Sun en het tweede deel van Last Chance na, eigenlijk). Niet dat ik er bewijs voor heb ofzo, maar zo klinkt het in mijn oren. Maar als de latere albums autobiografisch zijn

In Absentia gaat grotendeels over een verknipte seriemoordenaar, Deadwing over de relatie van een zoon met zijn overleden moeder en Blank Planet dus over verknipte apatische jongeren...
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:05:20 #193
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50963413
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:03 schreef Ared het volgende:
van Lightbulb Sun heb ik wel altijd het idee dat de meeste liedjes autobiografisch zijn (op Lightbulb Sun en het tweede deel van Last Chance na, eigenlijk). Maar als de latere albums autobiografisch zijn

In Absentia gaat grotendeels over een verknipte seriemoordenaar, Deadwing over de relatie van een zoon met zijn overleden moeder en Blank Planet dus over verknipte apatische jongeren...
Als ik Lightbulb Sun hoor moet ik er direct aan denken dat hij een verschrikkelijke haat heeft ten opzichte van een ex-vriendin . Bijna elk nummer gaat wel over liefde, of hoe het was geweest of iets in die richting. Dat maakt het niet minder mooi trouwens, want in een depri-periode heb ik het album helemaal grijs gedraaid. Het heeft gewoon iets bijzonders.

Maar de albums daarna bewijzen wel dat het een freak is.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:07:40 #194
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50963489
Fear of a blank planet is gebaseerd op en geïnspireerd door Lunar Park van Brett Easton Ellis (van Less than zero en American Psycho).
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:09:24 #195
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50963547
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef Dagonet het volgende:
Fear of a blank planet is gebaseerd op en geïnspireerd door Lunar Park van Brett Easton Ellis (van Less than zero en American Psycho).
Aha. Niet dat ik het ken. Maar hoe weet je dat?
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:12:14 #196
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50963640
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:09 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Aha. Niet dat ik het ken. Maar hoe weet je dat?
In verschillende reviews gelezen en op wiki natuurlijk. .

My Ashes is bijna letterlijk overgenomen uit het boek.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:13:15 #197
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_50963669
Ah hehe. Grappig . Maar het maakt het album er niet slechter op in ieder geval . Ik dacht alleen dat hij zelf zo'n zieke geest had .
pi_50963709
Dat het conceptalbums blijken te zijn, wat een ontdekking Ik had de liedjes altijd los geluisterd.
Dat Blackest Eyes over een verknipte seriemoordenaar ging zover was ik al, maar ik ga gelijk ook de rest van In Absentia uitpluizen.
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
  vrijdag 29 juni 2007 @ 11:16:03 #199
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_50963767
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:13 schreef Anthraxx het volgende:
Ah hehe. Grappig . Maar het maakt het album er niet slechter op in ieder geval . Ik dacht alleen dat hij zelf zo'n zieke geest had .
Mwach, veel 'bleaker' dan de geest van BEE kom je ze niet tegen denk ik.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_50963791
quote:
Op vrijdag 29 juni 2007 11:07 schreef Dagonet het volgende:
Fear of a blank planet is gebaseerd op en geïnspireerd door Lunar Park van Brett Easton Ellis (van Less than zero en American Psycho).
Wow, da's tof! Gelijk lezen dus..
Over-thinking, over-analyzing separates the body from the mind (Tool)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')