abonnement Unibet Coolblue
pi_47754362
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:52 schreef TC03 het volgende:

[..]

Eens.
Ik ook, helaas.
  woensdag 28 maart 2007 @ 16:50:12 #102
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_47755036
Zal Gradenko superterrorist Abu Fayed opgeven?

Wel cool die beef tussen Abu Fayed en Gradenko. De Rus die de Arabische topterrorist telkens inwreef hoe hij een kernbom had verloren en nu zelf onder handen werd genomen door de kale terrorist met blik van hem.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
  woensdag 28 maart 2007 @ 17:59:38 #103
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_47757622
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 11:38 schreef Iwan1976 het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen als hij volgend seizoen bij CTU werkt als sidekick van Chloe.
Hij kan zo de taak van Morris overnemen, zelfde niveau
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:01:23 #104
73750 superhaagie
Music is the answer
pi_47757670
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 14:38 schreef SilverGun het volgende:
Een authistische hacker.. Echt, dit is zo'n gigantische stap terug t.o.v. seizoen 5 IMO. Vreselijk voorspelbaar en stampvol met goedkope plotdevices en shock-tactics. Wat heeft die hele ontploffing van de eerste nuke bijv. toegevoegd aan het verhaal? En de persoonlijke crisis van Jack die gesuggereerd werd, wordt ook maar compleet overboord gegooid. Informatie lospeuteren via marteling komt inmiddels bijna iedere aflevering voor. De baddies zijn doodsaai en vreselijk cliché - hoewel de VP het nog wel aardig doet. Niet te vergelijken met een Henderson of Logan uit seizoen 5 iig. De pogingen tot drama zijn eveneens bedroevend. Dat oninteressante gezeik met Josh en z'n mamma, en pappa Bauer die helemaal niets toevoegd aan het personage van Jack of zelf ook maar een beetje degelijk is uitgewerkt.. Toen Logan terugkwam leek het weer enigszins bij te sturen, maar die is blijkbaar vergeten. De geloofwaardigheid is inmiddels totaal verdwenen waardoor je alles wel prima vindt. Alles hangt toch samen van simpele shocks, plottwists en niet-uitgewerkte personages die slechts in dienst staan van het plot.
Ben ik het ook mee eens, de nuke in t begin was n grote schok, maar daar hoor je niks meer over, van slachtofferaantallen tot de status toe.
Beetje jammer, want het hoort wel bij het verhaal.
Mja, seizoen 5 was dan ook zo goed, dat is moeilijk te evenaren, maar we zijn net pas over de helft laten we de hoop niet opgeven.
''The only reason that you are still on concious is that I don't want to carry you''
pi_47758202
Ik vraag me af wat voor Attorney wayne zou afzetten, volgens mij komt ie aardig sane over, of die moet ook corrupt zijn
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:42:20 #106
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_47758995
Ik vind het sowieso gek. De beste man is slachtoffer van een bomaanslag, dan ga je hem toch niet afzetten .
2000 light years from home
  woensdag 28 maart 2007 @ 18:43:34 #107
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47759045
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 18:01 schreef superhaagie het volgende:

[..]

Mja, seizoen 5 was dan ook zo goed, dat is moeilijk te evenaren, maar we zijn net pas over de helft laten we de hoop niet opgeven.
Slap excuus. Bovendien was seizoen 5 goed, maar lang niet perfect. Ook toen zaten er slechte verhaallijnen in, alleen was het niet zo saai.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47759647
Seizoen 5 was ook het zoveelste seizoen met massavernietiging wapens. Ze moeten echt eens nieuwe schrijvers halen die een goed seizoen kunnen bedenken zonder kernbommen/virussen/zenuwgassen. Dat was na S3 al niet meer boeiend. S5 was alleen goed vanwege Logan.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:04:20 #109
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47759782
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:00 schreef Myers het volgende:
Seizoen 5 was ook het zoveelste seizoen met massavernietiging wapens. Ze moeten echt eens nieuwe schrijvers halen die een goed seizoen kunnen bedenken zonder kernbommen/virussen/zenuwgassen. Dat was na S3 al niet meer boeiend. S5 was alleen goed vanwege Logan.
En Henderson. En Jack. En Bill.

In dit seizoen is zelfs Jack irritant.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 28 maart 2007 @ 19:05:12 #110
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_47759810
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:04 schreef TC03 het volgende:

[..]

En Henderson. En Jack. En Bill.

In dit seizoen is zelfs Jack irritant.
Met z'n lepraklauw.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 19:54:02 #111
42184 crew  DaMart
pi_47761659
Net aflevering 15 gezien. Wel weer een redelijke aflevering. Ik vond het wel leuk om Jack eens iemand op een aardige manier te ondervragen .

Die vieze president begint trouwens wel knap irritant te worden. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij wordt afgezet.
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 28 maart 2007 @ 20:00:49 #112
100496 H.Flick
Turn-based
pi_47761979
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 19:00 schreef Myers het volgende:
Seizoen 5 was ook het zoveelste seizoen met massavernietiging wapens. Ze moeten echt eens nieuwe schrijvers halen die een goed seizoen kunnen bedenken zonder kernbommen/virussen/zenuwgassen. Dat was na S3 al niet meer boeiend. S5 was alleen goed vanwege Logan.
Er moet natuurlijk altijd wel een terroristische dreiging in zitten, anders is het geen 24. En dan kom je al snel bij kernbommen/virussen/zenuwgassen uit.
pi_47764581
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:00 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Er moet natuurlijk altijd wel een terroristische dreiging in zitten, anders is het geen 24. En dan kom je al snel bij kernbommen/virussen/zenuwgassen uit.
Ja maar dat interesseert toch niemand meer? Er gaan toch geen kernbommen af. Na 5 seizoenen lang dezelfde formule gebruikt te hebben weet iedereen dit nu wel. Het is gewoon te groot om uberhaupt kans van slagen te hebben. Je kan dus niet eens meer spreken van een terroristische dreiging, aangezien er geen dreiging is. Alleen terroristen die opgepakt moeten worden. Het wordt maar eens tijd voor iets anders, anders kunnen ze beter nu stoppen, want reken er maar op dat S7 nog slechter wordt dan S6 als er weer massavernietigingswapens aan bod komen.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
pi_47765214
Ze hadden het gewoon bij die ene nuke moeten houden die ook echt tot ontploffing kwam. Daarna een half seizoen om Fyad op te pakken (Jack & Assad, uber team, had graag meer van hen samen willen zien) terwijl Amerika verder verkracht wordt door suicidebombings, wat namelijk WEL een spannende dreiging is. Helaas vergaten ze die ontploffing al vrij snel, gaven ze Fyad er nog maar 4, om vervolgens voor het gemak maar verder te gaan met een slap aftreksel van S2.
Bauer's Law: "Whatever CAN go wrong, WILL be resolved in a period of 24 hours."
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:10:28 #115
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_47765344
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 20:55 schreef Myers het volgende:

[..]

Ja maar dat interesseert toch niemand meer? Er gaan toch geen kernbommen af. Na 5 seizoenen lang dezelfde formule gebruikt te hebben weet iedereen dit nu wel. Het is gewoon te groot om uberhaupt kans van slagen te hebben. Je kan dus niet eens meer spreken van een terroristische dreiging, aangezien er geen dreiging is. Alleen terroristen die opgepakt moeten worden. Het wordt maar eens tijd voor iets anders, anders kunnen ze beter nu stoppen, want reken er maar op dat S7 nog slechter wordt dan S6 als er weer massavernietigingswapens aan bod komen.
Het gaat totaal niet om de dreiging, het gaat om de uitwerking. Die operatie waarbij de autistische hackert de USB-stick aan Gredenko moest geven was weinig bijzonder, maar het werd wel spannend neergezet. En dat maakt 24 24. Of de knieschiet-scene in seizoen 5, de inval in de gas plant, dat soort dingen. Boeit me geen reet wat de dreiging eromheen is, maar zulk soort toffe 24-scenes wil ik zien. En het liefst mooi verpakt, kan je nog wel 5 jaar met terroristische dreigingen volhouden hoor.
2000 light years from home
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:26:26 #116
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47766212
Inderdaad, hoe meer mensenlevens er op het spel staan hoe spannender, dat geldt gewoon niet. Hoe meer betrokken je raakt bij de karakters, dat is wel spannend. Zie de autistische hacker, ik denk dat iedereen wel zat van "bukken gvd!". Dan word je erbij betrokken. Ik vond deze scene spannender dan Jack die een drone landt, terwijl er bij die scenes wel iets meer levens op het spel stonden.

24 heeft nooit uitgeblonken qua script, maar dit seizoen wordt het wel pijnlijk duidelijk dat het script maar heel matig is. Zoals altijd al geweest is eigenlijk, alleen missen we nu ook nog de spanning en coole scènes. Waarom kan er nooit een script gemaakt worden dat van te voren al helemaal is uitgewerkt? Zie bijvoorbeeld Veronica Mars.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar 24 zou een voorbeeld kunnen nemen aan het script van The Sentinel. Alhoewel dat een enorme baggerfilm was, is het verhaal opzich wel okay, alhoewel al duizend keer uitgekauwd. Zo'n verhaal had ik graag willen zien. Ik had eigenlijk ook gehoopt dat seizoen 5 zoiets zou worden, dat Jack samen met Chloe, Tony, Michelle en Palmert undercover zou moeten werken omdat de Chinezen ze willen omleggen ofzo. Dat had ik echt tof gevonden. Het hoeft van mij helemaal geen terroristische dreiging te zijn, waarom is dat zonodig inherent aan 24? Inherent aan 24 is: Jack en zijn karakter, het real-time gebeuren en karakters die altijd dood kunnen gaan. Houd je vast aan die basisprincipes en fantaseer er een mooi verhaal omheen, als je een BEETJE getalenteerde schrijvers hebt moet je er dan echt wel iets moois van kunnen maken.

Mijn advies: dump CTU en het Witte Huis, en maak het volgende seizoen in een geheel nieuwe setting. Dat kan 24 nog redden. Maarja, zal wel weer niet gebeuren.

.
Ten percent faster with a sturdier frame
  woensdag 28 maart 2007 @ 21:37:23 #117
100496 H.Flick
Turn-based
pi_47766862
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:07 schreef Myers het volgende:
terwijl Amerika verder verkracht wordt door suicidebombings, wat namelijk WEL een spannende dreiging is.
Daar heb je wel gelijk in. De zelfmoordterroristen waren origineel en spannend, maar toen ging de nuke af en vergaten ze al die aanslagen.

Bovendien vind ik Fayed ook alle diepgang missen. Hij wil zoveel mogelijk slachtoffers, maar heeft verder geen verhaal/motivatie. Dat was in het verleden bij de Drazens en Saunders wel anders.
pi_47768192
Wat een saaie aflevering weer zeg. Enkel het stuk met die autist was nog een beetje spannend.

Belachelijk ook dat Palmer weer alive and kicking is trouwens, een uur eerder was z'n situatie nog niet eens stabiel

[ Bericht 2% gewijzigd door Jivis op 28-03-2007 22:08:34 ]
Amen.
pi_47769034
Jack zei wel weer "tell me where the bombs are"
Amen.
pi_47769223
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:15 schreef Jivis het volgende:
Jack zei wel weer "tell me where the bombs are"
Maar hij schreeuwde niet en was niet boos.


ps: het schijnt ook dat ze schrijvers van 24 een script generator hebben waar zulke zinnen uitrollen.
  Moderator woensdag 28 maart 2007 @ 22:47:05 #121
42184 crew  DaMart
pi_47770860
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:15 schreef Jivis het volgende:
Jack zei wel weer "tell me where the bombs are"
En hij zei "Dammit!"
Winterwonderland (een kerstverhaal) | Gevangen in sepia (kort verhaal)
Forumsmileys | Het is patat!
  woensdag 28 maart 2007 @ 22:49:17 #122
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_47770976
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:37 schreef H.Flick het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. De zelfmoordterroristen waren origineel en spannend, maar toen ging de nuke af en vergaten ze al die aanslagen.

Bovendien vind ik Fayed ook alle diepgang missen. Hij wil zoveel mogelijk slachtoffers, maar heeft verder geen verhaal/motivatie. Dat was in het verleden bij de Drazens en Saunders wel anders.
Dat was ook flinterdun hoor, en het was altijd iets van "bij missie X in Verwegnistan is dat gebeurd, EN DAAR ZAL IEDEREEN VOOR BOETEN, JA OOK JIJ JACK IK WEET NOG WEL WIE JE BENT".

Ten percent faster with a sturdier frame
pi_47771339
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:49 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat was ook flinterdun hoor, en het was altijd iets van "bij missie X in Verwegnistan is dat gebeurd, EN DAAR ZAL IEDEREEN VOOR BOETEN, JA OOK JIJ JACK IK WEET NOG WEL WIE JE BENT".



Overigens ook grappig dat de makers geen namen van landen uit het Midden-Oosten durven te noemen. Deze aflevering zei Bill ook weer "Fayed's country" De Russen worden daarentegen wel volkomen uitgelicht.
Amen.
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:05:04 #124
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_47771790
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 21:26 schreef TC03 het volgende:
Inderdaad, hoe meer mensenlevens er op het spel staan hoe spannender, dat geldt gewoon niet. Hoe meer betrokken je raakt bij de karakters, dat is wel spannend. Zie de autistische hacker, ik denk dat iedereen wel zat van "bukken gvd!". Dan word je erbij betrokken. Ik vond deze scene spannender dan Jack die een drone landt, terwijl er bij die scenes wel iets meer levens op het spel stonden.
Ik wel ja, ik vond dat eigenlijk wel een van de beste scenes van dit seizoen.

Verder wat Meyers zegt, die zelfmoordterroristen hoor je niks nakes nada meer van Terwijl de eerste twee afleveringen er bol van stonden. En nu, 13 uur later zijn ze totaal verdwenen. Niet alleen uit het straatbeeld maar ook bij CTU, TV, White House enzovoort. Toch zeeer opmerkelijk
  woensdag 28 maart 2007 @ 23:34:35 #125
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_47773365
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 22:55 schreef Jivis het volgende:

[..]



Overigens ook grappig dat de makers geen namen van landen uit het Midden-Oosten durven te noemen. Deze aflevering zei Bill ook weer "Fayed's country" De Russen worden daarentegen wel volkomen uitgelicht.
De vice-premier wil Rusland ook niet bombarderen met kernwapens.
Het viel me al een tijd geleden op dat niemand in 24 een naam verbond aan het moederland van Assad, Abu Fayed en de andere strijders. Bang voor de eventuele politieke fall-out.
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')