abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 22 december 2001 @ 16:23:34 #1
13973 ranja
image means nothing
pi_2578678
Mijn nieuwe favoriete label, past qua muziek en stijl goed bij Gitaarbandjes met zangeres (4AD en zo). Ze zijn echter meer van de laatste jaren en brengen erg obscure dingen uit.

Een aantal compilaties die ik van hun heb:

- Allright, this time just the girls
zo'n titel spreekt mij wel aan natuurlijk
- How many bands does it take to screw up a Blondie compilation?
inderdaad, allemaal blondie-covers

Bands die ik via deze compilaties en het label zelf heb ontdekt zijn oa.
- April March
- Banana Erectors
- 5,6,7,8's
- Buck

andere welklinkende namen zijn oa.
- Chubbies
- Calamity Jane
- Scooter skirts
- High school sweethearts
- Vyvyan
enzovoort...

Zijn er meer mensen die speciaal naar muziek van dit label zoeken? Misschien is het nog niet opgevallen dat ze erg goed bezig zijn en heb je ongemerkt een aantal platen van dit label in de kast staan? Oja nog een voordeel: ze brengen al hun muziek behalve op cd ook op lp en 7" single uit...

Dit topic is niet bedoeld als namedrop-topic...

pi_2578804
Namedrop-topic... alleen het woord al. Bij ons in Nederland noemen ze zoiets Naamachterlaatonderwerp of naam-val-onderwerp...
  zaterdag 22 december 2001 @ 16:47:59 #3
13973 ranja
image means nothing
pi_2578928
De hoezen zijn vaak ook erg mooi... nadeel van een lp is alleen dat de hoes niet onder m'n scanner past....


cd: Allright this time, just the girls


lp: blondie trubute

  zaterdag 22 december 2001 @ 17:00:11 #4
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2579066
Wel leuke hoezen

Maar tot mijn schande moet ik bekennen dat ik helemaal niets van dit label bezit. Van bovengenoemde bands heb ik dus ook nog nooit iets gehoord.

Tot zover deze nutteloze bijdrage.

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:06:50 #5
13973 ranja
image means nothing
pi_2579118
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:00 schreef Zanderrr het volgende:
Wel leuke hoezen

Maar tot mijn schande moet ik bekennen dat ik helemaal niets van dit label bezit. Van bovengenoemde bands heb ik dus ook nog nooit iets gehoord.


Ik kende ook vrijwel niks van ze, maar een verzamel cd met zo'n titel (this time just the girls) spreekt me erg aan... als er dan ook nog eens een paar bekende namen opstaan als Hole, Red Aunts en Free Kitten weet je wel een beetje wat je kunt verwachten, en dat viel alleen nog maar mee! Vooral van de dame April March ben ik helemaal fan geworden en het is ook wel grappig als de eerste lp die je van haar koopt, je garagerock hoort, vervolgens een cd koopt die met franstalige chansonpop gevuld is... dat je dan de naam 'serge gainsbourg' op de hoes ziet staan verbaast je ineens niet meer. Maar ze is erg veelzijdig.
Verder moet je niet te moeilijke muziek verwachten maar meestal puntige rockliedjes van 2 minuten door een zangeres gezongen... alsof het label voor mij is uitgevonden
pi_2579308
Ik heb vorig jaar het gehele repertoire van Lisa Germano (zat bij 4AD) aan mp3 gedownload of gekocht (en geshared op AG). Ben denk ik de enige op het internet met zoveel van haar. Kep ook 2 cd's van haar dus ik steel niet vind ik.
Cocteau twins, en pixies ook bekend natuurlijk.
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:33:19 #7
13973 ranja
image means nothing
pi_2579434
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:23 schreef Cheese het volgende:
Ik heb vorig jaar het gehele repertoire van Lisa Germano (zat bij 4AD) aan mp3 gedownload of gekocht (en geshared op AG). Ben denk ik de enige op het internet met zoveel van haar. Kep ook 2 cd's van haar dus ik steel niet vind ik.
Cocteau twins, en pixies ook bekend natuurlijk.
Dat is meer wat voor mijn oude topic (zie boven)
pi_2579485
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:33 schreef ranja het volgende:

Dat is meer wat voor mijn oude topic (zie boven)


oh ja, inderdaad
Ik heb niets gezegd...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')