abonnement Unibet Coolblue
  maandag 8 november 1999 @ 16:12:00 #1
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_179495
Hallo, ik las wat van de gedichten, ik heb er hier zelf eentje van gisternacht. Eigenlijk is het niet echt een gedicht, maar gewoon wat woorden die ik toen op een kassobon heb gekrast. Het geeft vind ik zelf wel een hele goeie sfeer weer, en is dat niet wat je met een gedicht wil? Dus het is een gedicht. Maar is het ook een goed gedicht?
Oordeel zelf!


"Nog steeds gedompeld in het warme bad van de roes van de speed, loop ik rondjes langs de spiegelwand, waarin ik vast de mensen anders kan zien dan ze zijn.
Ruisen en razen als een snelweg van licht schiet in een monotone rust voorbij.
Schitterend wit poeder, bleek zuiver en puur,
Doe mij een deugd; stil deze honger.
Steel de argwaan en bedek de angst met een hemel van sterrenstof.
Besprenkel mijn ogen met lauw toverwater zodat ik de vreemde verschijnselen zal zien.
Oh, vervul mijn lust mijn lief!
Bevredig en blus,
Lest dorstige hebzucht naar meer en beter.
Neem mij en ook mee!
Laat me vrij door me te ketenen in hallicunaties


sataN 07/11/'99|"

Frankly, my dear, I don't give a damn.
  maandag 8 november 1999 @ 22:39:00 #2
1656 GEeR+
een schaduw
pi_179496
Het lijkt een beetje op een verheerlijking van speed. Nu herken ik alleen de daadwerkelijke effecten van speed niet terug in het geheel en lijkt het totaal te resulteren in een vage droomwereld waarvan deze drug slechts een van de vele deuren is.

Laat ik nou toevallig weten dat je wel veel mooie andere dingen hebt geschreven, al verlies je soms wat geloofwaardigheid aan gekunstelde stijlmiddelen.
Post eens wat meer...

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
pi_179497
erg romantisch
pi_179498
Ik vind het altijd erg moeilijk commentaar te geven op gedichten. Ik ben zelf free-lance literatuurrecensent, maar poëzie is niet mijn sterkste kant, nooit geweest. Toch vind ik het gedicht hierboven 'apart' (afschuwelijk woord). Ik ben het wel eens zat om voortdurend strakke huiskamerpoëzie te lezen. Dit is ten minste een verademing.
High resolution, low density
  zaterdag 13 november 1999 @ 17:21:00 #5
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_179499
Bedankt voor de reacties! Post eens wat meer? Nou oke GEeR+, ik vraag me af wat je noueigenlijk hiervan vind:

"Op een roze wolkje zit ik
Hoog boven werkelijkheid
Wolkenzachte vleugels heb ik
Zonnestralend leven zie ik
Hemelmuziek vult mijn oren.
Ik heb een hoofd vol kleine dromen
Die zich verstrengelen met jou
Ik heb nerveuze kriebelhanden
Die verlangen om te strelen
Ik hebn een lichaam vol kippevel
Smachtend om aangeraakt te worden.
Zilveren perfectie heb ik ervaren
Vrij geluk is wat ik voel.
Sluier lichtmist beschermt ons
vervult van eenzijn ben ik.

Oh ja, zeker weten,
Laat mij hier nog maar even zitten."

sataN, 08/02/'99

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179500
Klef
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_179501
Ik ga met de laatste lezer mee: klef, al is dit een erg vreemd argument of beoordeling...
High resolution, low density
pi_179502
Ach, het lijkt me in ieder geval heerlijk om je zo te kunnen voelen, ik heb alleen het idee dat je daar onnozel, onwetend of gewoon naief voor moet zijn.(dat is niet negatief bedoeld want het kan heel prettig zijn om zo in het leven te staan)

Ook dit gedicht vind ik weer vrij romantisch (hoewel daar niks mis mee is)

Schrijf je trouwens ook andere gedichten, ik bedoel met een andere stijl of zijn al je gedichten een beetje in dit genre? (ben gewoon nieuwsgierig)

  maandag 15 november 1999 @ 16:50:00 #9
904 L-X
The Lover X
pi_179503
Ik krijg er maar dorst van...
It takes a minute to have a crush on someone,
an hour to like someone,
and a day to love someone,
but it takes a lifetime to forget someone.
  maandag 15 november 1999 @ 17:34:00 #10
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_179504
Ik heb zeker nog meer gedichten geschreven, nog veel meer zelfs, maar of ze allemaal in een bepaald genre vallen..... Ech waar, ik heb werkelijk geen flauw idee! Ik schrijf gewoon maar een beetje...
Maar ik wil met alle liefde meer plaatsen!
Het volgende gedicht van mij is zelfs opgenomen in een gedichtenbundel, net als "Suikerzoet liedje voor het slapengaan" wat door mensen klef gevonden werd, maar juist cynisch en naief was bedoelt. Ik vrees alleen dat ik was vergeten er de titel boven te zetten, waardoor da inderdaad een beetje onduidelijk werd

GUN MIJ

Gun mij toch mijn morbide doodsverachting
Gun mij toch mijn vervreemde fantasieen
Gun mij toch mijn geforceerde geilheid
Gun mij toch mijn tulpenbollen-rookworst-filosofie

Laat mij toch mijn doemdenken domineren
Doordat ik mijn mond vol heb met de tand des tijds
Laat mij toch mijn domicile gedachten
uiten over gecapituleerde verlangens

Gun mij meelijwekkend en potsierlijk te zijn
Laat me zwelgen in nietszeggendheid
Laat me hartstochtelijk naar adem zoeken
Mijn miniscule lichaam ultiem gespannen
Om te stikken in mijn onzinnigheid
Oneindig vaak verdrinkend."

sataN, 12/02/'99

En dan nog eentje om het af te leren...

PSIEGEL

"Glinsterend glasoppervlak
Met zijn mooie metaforen
Weerkaatst in het duister
Oppervlakten van mijn ziel.
Zwarte kolk water die zich niet roert
Schitterende scherven die nooit zullen breken
Restanten van wat verloren is gegaan
Vormen het volmaakte geheel.
Licht vertekenend toont mijn ik
Als ik vertroebeld mijzelf aanschouw
Psiegelbeeld in diepten."

sataN, 12/03/'99

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179505
Vreselijk, al die zogenaamd leuke gedichten. Heb je nu echt niets beters om je mee bezig te houden?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 15 november 1999 @ 18:44:00 #12
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_179506
Zout op YPPY!
Waarom ga je in godsnaam naar de afdeling literatuur als je iets beters zoekt om je mee bezig te houden!?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_179507
Sluit ik me helemaal bij aan. Gedicht afkraken mag, maar wel op een andere manier.
Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_179508
Ik vind je werk erg verfrissend. Niet in de zin van "Ohhh wat mooi.." Meer het idee dat je de strakke schema's en zooi achter je laat. Het vrij schrijven zonder een vaste vorm te geven aan en tegelijkertijd een beeld bewerken in de werkelijkheid van het woord. Ik mag zelf ook graag dichten en schrijven, maar weet niet of het gepast is om dat onder de jouwe te plaatsen. Ik krijg dan het idee dat ik me opdring aan die ander die deze topic heeft opend en de personen die het lezen. Het zou net zo ongepast zijn als het reageren op een "doordevil-column" door een eigen column onder die van hem te plaatsen. (Wie doordevil niet kent moet even op het BB-forum kijken en zoeken naar de doordevil-topic) Ik ben niet dol op columns, maar vind de ironie en het sarcasme in het zijne geweldig.

Enfin met lichte bewondering,

P. A. Lumile

Ik word wakker, ik doe een plas en sta op.. en denk ineens: "Verrek dat moest andersom!"
  zondag 21 november 1999 @ 17:27:00 #15
1656 GEeR+
een schaduw
pi_179509
quote:
op 11-13-1999 om 05:21 PM schreef sataN het volgende:
Bedankt voor de reacties! Post eens wat meer? Nou oke GEeR+, ik vraag me af wat je noueigenlijk hiervan vind:

Het was me even ontgaan dat de discussie doorgelopen was, vandaar een wat laat antwoord.
Ik vind in principe de meeste dingen die je hebt geschreven erg mooi, maar dat suikerzoete liedje doet me toch net dat beetje extra, omdat hij zo heerlijk klef en ongecompliceerd gecompliceerd is. Het gezwijmel door liefde is toch echt leuker om te lezen dan gezwijmel door verdriet.

Ik heb een vuur gemaakt, je vindt as als je terukomt, as.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')