abonnement Unibet Coolblue
pi_179295
goed, na veel gezeur bij Danny komen we erachter dat dit de plek is waar legaal over boeken gepraat mag worden. hoera!
een leuke mogelijkheid om te zien of er meer internetters zijn die daar behoefte aan hebben (zie verder mijn ideeen (kan trema niet vinden) bij "feedback".

wat ik altijd leuk vind om te weten: wat is nou de ene aanrader die iedereen zou moeten lezen en waarom? ik wil wel beginnen, maar dan moet ik eerst heel goed gaan selecteren, want in mijn top 10 staan ongeveer 284 boeken en dat klopt statistisch gezien niet... dus daar ga ik me nog op bezinnen.

mooi he, alles
  zondag 17 oktober 1999 @ 20:34:00 #2
242 Pinball
Electric Monk
pi_179296
Ik hou van sprookjes, in de meest brede zin van het woord.

Tolkien, in de ban van de ring, en Stephen King, de donkere toren. (hopelijk maakt hij het het ooit nog af)

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Admin zondag 17 oktober 1999 @ 22:26:00 #3
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179297
The Dark Tower cyclus van King is inderdaad heel sterk ja.
Als je van fantasy boeken houd kan ik je de boeken van Tanith Lee sterk aanraden trouwens.

Zoek je Sci-Fi ? Greg Bear's 'EON' is echt fantastisch.

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 17 oktober 1999 @ 22:32:00 #4
242 Pinball
Electric Monk
pi_179298
Heb je nog een aanrader wat betreft tanith lee ? Of zijn ze allemaal even goed ?
Ik heb nl. nog nooit iets van haar gelezen.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_179299
1. Tolkien- In de ban van de ring
2. Tolkien- de hobbit (vergelijkbaar maar een stuk duner )
3. Arthur C. Clarke- 2001- a space odyssey
4. Stephen King- The stand
5. Tom Clancy- Executive orders
6. Ken Follett- Pillars of the earth
7. Eco- The name of the rose

literair:
8. Harry Mullisch- de ontdekking van de hemel
9. W.F. Hermans- ik heb altijd gelijk
10. Borderwijk- Karakter
11. Emily Bronte- Wuthering heights

en zo kan ik dus nog een hele tijd doorgaan

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
  zondag 17 oktober 1999 @ 23:00:00 #6
81 JayTaph
The king (als in rolletje)
pi_179300
laat ik ook eens wat literairs zeggen:

ik spaar alle suske en wiskes.

No point in mentioning these bats, I thought. Poor bastard will see them soon enough.
  Admin maandag 18 oktober 1999 @ 11:46:00 #7
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179301
Pinball:
Ik vind alles wat ze schrijft geweldig.
Zie bibliografie: http://www.myunicorn.com/bibl5/bibl0511.html

"Lycanthia" is een van m'n favorieten trouwens.

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_179302
Danny, wat hebben boeken eigenlijk te maken met showbiz?
Realiteit is een illusie die zich voor doet bij gebrek aan alcohol
  dinsdag 19 oktober 1999 @ 11:29:00 #9
20 roadrunner
vraag vaag blaag maag traag
pi_179303
uhmm de wereld van sofie is een mooi boek, ik lees heel weinig maar dat boek in mooi
BLUP blup ik ben een vis. kijk maar naam ijn sterrenbeeld
  Admin dinsdag 19 oktober 1999 @ 13:37:00 #10
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179304
De eigenlijke rubriek was oorspronkelijk Showbiz en Entertainment.
Dat FOKte echter de layout op (met name het pulldown menu met de rubrieken onderaan), dus heb ik er Showbiz van gemaakt.
Entertainment moet je er maar ff bij denken
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_179305
quote:
op 10-17-1999 om 10:32 PM schreef Pinball het volgende:
Heb je nog een aanrader wat betreft tanith lee ? Of zijn ze allemaal even goed ?
Ik heb nl. nog nooit iets van haar gelezen.

Ik vind persoonlijk de wat oudere boeken leuk van Tanith Lee. De serie 'Heersers der Duisternis' kan ik je echt aanraden.

Een van de beste series die ik heb gelezen is trouwens niet van Tanith Lee maar van Dan Simmons: Hyperion, The Fall of Hyperion, Endymion en The Rise of Endymion. Het verhaal is zo ontzettend goed en zit ook zo goed in elkaar!

[Dit bericht is gewijzigd door sombie (Datum 20 Oktober 1999).]

  woensdag 20 oktober 1999 @ 22:17:00 #12
242 Pinball
Electric Monk
pi_179306
oh oh, dit gaat nu al fout

met werk + bb forum + studie + eten&drinken + soort van sociaal leven & ook nog 20 tips om te lezen moet ik echt een koffieplant in een lichaamsholte planten om het slaaptekort de baas te blijven.

Ik begin ff met de Storm van King, dan SQL 7.0 van Bill, en medio 2001 kan ik dan wel beginnen met Tanith Lee.

.. ook leuk dat ons aller phileine leuk meedoet.... she started all this u know..


-----
So many pedestrians, so little time...

[Dit bericht is gewijzigd door Pinball (Datum 20 Oktober 1999).]

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  woensdag 20 oktober 1999 @ 22:27:00 #13
749 TheMarco
www.i-marco.nl/weblog/
pi_179307
Hier dan ook effe een paar persoonlijke
lees-tips van mij!

Sci-Fi:

Contact - Carl Sagan

De film was al heel aardig, het boek is nog veel beter! lezen!

Gods Smidse en Aambeeld van Sterren van Greg Bear (dacht ik)

Deze boeken zijn echt geweldig. Het verhaal over de wereld die vernietigd wordt door robots die door buitenaardsen zijn gemaakt en een kleine groep uitverkorenen (nog kinderen als ze vertrekken) die de wereld gaan wreken onder leiding van een mysterieuze intelligentie die zorgt voor het naleven van de Wet in het universum.

Literatuur

Hersenschimmen - Bernlef

Briljant! Als je een voorstelling probeert te maken van hoe het is als je dementeert dan kan er niets zijn dat dichterbij komt dan dit boek!

Het Leven Uit een Dag - A.F.Th.van der Heijden

Heel origineel en mooi boek! De wereld als de onze met 1 verschil: het leven duurt 1 dag!

Ik heb nog wel meer tips maar dat komt nog wel eens....

Marco

I'm definitely caught up in the wrong universe.
Oh, and The Net is Dead too...
pi_179308
Mijn persoonlijke favo scifi boeken is toch wel de foundation serie van Asimov.

Heb van de drie vervolgen van de andere schrijvers (o.a. ook Greg Bear) nog niet gelezen en kan daar dus niet over oordelen.

Met als goede tweede toch de Dune serie.

Tolkien's in de ban van de ring en de Hobbit zijn absoluut mijn favo phantasy boeken.

Ook Ludlum, Robin Cook en Tom Clancy schrijven boeken die ik lekker vind lezen.

Zie pas na zes jaar dat mijn UserID HET rugnummer is.
pi_179309
point taken, pinball

Wat sf betreft moet ik me zonder een moment twijfelen bij Edwin aansluiten, Isaac Asimov is en blijft de onbetwiste SF-meester. Vooral hoe hij het voor elkaar krijgt om al zijn boeken bij elkaar te laten komen. Geweldig doordacht.

Het boek waar ik het laatste compleet aan verslingerd was: "de slinger van foucault", Umberto Eco. Even doorbijten in het begin, maar daarna was ik alleen nog maar dag en nacht aan het lezen. Echt een ideaal boek voor de vakantie, overtrof voor mij zelfs nog de ontdekking van de hemel (en dat wil wel wat zeggen)

Verder heb ik sinds kort een nieuwe schrijver aan mijn lijstje toe moeten voegen:
onze eigen Doordevil, die ons elke dag iets geeft om van te genieten in het bb-forum.

mooi he, alles
  Admin vrijdag 22 oktober 1999 @ 05:22:00 #16
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179310
Vergis je niet in "storm of the century" van King. Het is geen Roman, maar een volledig screenplay van een miniserie voor tv. Dit klinkt misschien een beetje eng voor diegenen die niet bekend zijn met het lezen van screenplays en scripts, maar het valt reuze mee als je er eenmaal inzit. Is zelfs bijzonder spannend af en toe.
Moet wel zeggen dat ik meer een fan ben van King's epossen als "The Stand" en "IT", en dan wel van beiden de complete and uncut edition, en liefst in het Engels.

Hou je van sci-fi en wil je lachen ?
Douglas Adams.
Hitchhikers guide to the galaxy is en blijft een van mijn favoriete boeken, evenals de (inmiddels 4) vervolgboeken.

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_179311
quote:
op 10-22-1999 om 05:22 AM schreef Danny het volgende:

Hou je van sci-fi en wil je lachen ?
Douglas Adams.
Hitchhikers guide to the galaxy is en blijft een van mijn favoriete boeken, evenals de (inmiddels 4) vervolgboeken.


Dan is de Schijfwereld-reeks van Terry Pratchett ook heel leuk. (Ik heb Terry Pratchett trouwens eens ontmoet en hij kan de 'r' niet goed uitspreken. Zijn naam klinkt dan als Tewwy Pwatchett. Doet niets af aan de man en zijn boeken, maar het was wel grappig en ik moest er weer even aan denken toen ik het over hem had.)

pi_179312
daar wil ik dan weer op inspringen
iemand die bekend is met de _boeken_ van The Red Dwarf? die staan dus min of meer los van de t.v.serie.
Ik durf zelfs te beweren dat de HHG daarbij een beetje in de schaduw komt te staan...
mooi he, alles
  Admin vrijdag 22 oktober 1999 @ 18:21:00 #19
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179313
De boeken ken ik inderdaad niet.. maar kan ik hieruit opmaken dat je HHG niet geweldig vond ?
- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_179314
ik vond de HHG fantastisch!

dat wil dus wel wat zeggen over hoe geweldig ik the Red Dwarf boeken dan wel niet vond..

mooi he, alles
  Moderator vrijdag 22 oktober 1999 @ 21:56:00 #21
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_179315
Als ik het goed begrepen heb is "de donkere toren" cyclus nu af....het laatste deel "tovenaarsglas" is al een tijdje geleden verschenen.

Verder voor wie Stephen King kan waarderen moet eens Dan Simmons gaan lezen....Spannend en leest een stuk makkelijker weg...
Vooral "Nachtzomer" is een aanrader.

pi_179316
het was ooit de bedoeling dat er zeven delen zouden komen meen ik me te herinneren. deel 1,2,3 heb ik gelezen, sindsdien lees ik geen stephen king meer (de leuke ken ik al).
deel 4 zal ik denk ik niet meer begrijpen, ben er al te lang uit.
erg goed van King inderdaad
the stand
it
de tommyknockers
stand by me (of heette het boek nou anders?)
de marathon (engelse titel?)

ben wel helemaal afgeknapt op dolores clairborne, een van de weinige boeken die ik niet heb uitgelezen

Mijn Nederlands is prima, ik kan gewoon niet typen!
pi_179317
quote:
op 10-22-1999 om 09:56 PM schreef Armani XL het volgende:
Als ik het goed begrepen heb is "de donkere toren" cyclus nu af....het laatste deel "tovenaarsglas" is al een tijdje geleden verschenen.

Verder voor wie Stephen King kan waarderen moet eens Dan Simmons gaan lezen....Spannend en leest een stuk makkelijker weg...
Vooral "Nachtzomer" is een aanrader.


Maar vooral de Hyperion-cyclus van hem is echt fenominaal! Nog iemand die die reeks gelezen heeft?

  Admin zaterdag 23 oktober 1999 @ 13:59:00 #24
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179318
WBrun
Stand by me is gebaseerd op een novella van King getiteld "the body" (het lijk)
Staat in de bundel "4 seasons" (4 seizoenen) en is een kleine 150 pagina's.
Bij mijn weten is dit verhaal nooit als los boek verschenen.

Phileine
Moet toch maar 's een bezoekje gaan brengen aan de bieb dan. Wie heeft de RD boeken geschreven trouwens ?

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  Admin zaterdag 23 oktober 1999 @ 14:05:00 #25
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_179319
Ben trouwens vannacht maar weer 's begonnen aan een Clive Barker die ik al een jaar of twee had liggen op aanraden van dutchess.
Weaveworld was op zich een fantastisch boek van 'm vond ik (hoewel de Engelse versie wel heel zwaar was vanwege de onconventionele woordkeuze, maar ik heb me door het grootste deel van het oevre van Shakespeare heengeworsteld, dus op zich lukt 't wel).
Ben nu dus begonnen aan Imajica.
Een pil van 780 pagina's.

Kan trouwens ook de klassieker "Les Miserables" van Victor Hugo aanraden. Ook als je de films en musical al gezien hebt

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')