quote:Met mijn lengte (ongeveer 2 meter) zou ik zeker geen bezwaar tegen meer beenruimte hebben.
Vliegtuigstoelen moeten verder uit elkaarUitgegeven: 7-9-2001 8:22
Laatst gewijzigd: 7-9-2001 10:58LONDEN - De stoelen in passagiersvliegtuigen staan veel te dicht op elkaar. Om de veiligheid te vergroten moeten ze zeker 7,5 cm verder uiteen.
Om de overwegend steeds langere reizigers tegemoet te komen zou de afstand zelfs met ruim 25 centimeter moeten worden vergroot. Vooral bij chartervluchten en bij zogeheten budget-luchtvaartmaatschappijen is de onderlinge afstand vaak te gering.
Dat meldt het Britse dagblad The Times vrijdag op basis van een rapport van luchtvaartdeskundigen. Als de aanbevelingen van de commissie worden overgenomen zouden luchtvaartmaatschappijen zo'n honderd stoelen uit een toestel moeten verwijderen, aldus de krant. Britse luchtvaartmaatschappijen denken dat de ticketprijs dan met een derde omhoog moet.
Volgens de experts is de afstand tussen vaak te gering om een voorovergebogen houding te kunnen aannemen in geval van nood. Bij brand is het bovendien moeilijk het toestel snel te kunnen verlaten.
Stoelbreedte
Een niet nader genoemde luchtvaartmaatschappij denkt meer dan 530 miljoen gulden kwijt te zijn als de voorstellen worden aangenomen door de Britse luchtvaartautoriteiten.
De huidige minimale afstand tussen vliegtuigstoelen is 65 centimeter. De breedte van de stoelen is niet in regels vastgesteld. De experts vinden dat de breedte minimaal 72,5 centimeter moet zijn.
Sommige maatschappijen hebben nu stoelen die zo'n tien centimeter smaller zijn. De voorstellen zouden inhouden dat er in sommige gevallen een hele rij stoelen uit het toestel gehaald moeten worden.
quote:moet je hopen dat je bij de nooduitgang komt te zitte... da's relaxed
Op vrijdag 07 september 2001 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:
eindelijk goed nieuws over die vliegende krengen, als je nu erin zit, zit je meteen met je knieen achter je oren...
Tot die doos van een stewardes komt en begint te zeiken over die handbagage die naar boven moet als je daar zit ![]()
Ok, dat kan ik nog wel begrijpen... maar toen ik zelfs geen boek in de stoel voor me mocht klemmen, ging die bitch ECHT te ver! ![]()
Ik kreeg zelfs geen krantje van haar, want die zou de doorgang belemmeren
quote:Hee, zat jij naast mij.
Op vrijdag 07 september 2001 12:12 schreef TheMax het volgende:
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
Maar er mag ook wel eens meer ruimte tussen de buurman naast je zijn.. ik zat naast iemand die doods bang was voor vliegen nou..die zweette zich dood..stinke die 2halve uur lang..
quote:Dan betaal ik maar wat meer.
Op vrijdag 07 september 2001 12:15 schreef speknek het volgende:
Mjah, maar de vliegtickets worden zo wel weer duurder natuurlijk.
quote:Maar liefst 2 1/2 uur lang.
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
Maar er mag ook wel eens meer ruimte tussen de buurman naast je zijn.. ik zat naast iemand die doods bang was voor vliegen nou..die zweette zich dood..stinke die 2halve uur lang..
quote:Tssk Nipeng, nog zeuren ook over die paar uur (ruim 30)
Op vrijdag 07 september 2001 12:24 schreef nipeng het volgende:[..]
Maar liefst 2 1/2 uur lang.
Moet je eens naar Nieuw Zeeland vliegen.
quote:Die 1/3 verhoging is natuurlijk slechts een dreigement. Ik ben wel bereid om wat meer te betalen voor iets meer beenruimte. Als je echt lang bent, dan is het momenteel heel erg krap.
Op vrijdag 07 september 2001 12:37 schreef wiip het volgende:
Heb oa naar shanghai gevlogen, stoelruimte redelijk (KLM, heen business class :p (gelukje)), maar om voor de tickets 1/3 meer te betalen. Nou laat dan maar lekker zo.
Ben niet zo bekend met vliegtuigramp risico's, maar gevoel zegt dat als er een probleem, dat het dan een groot probleem is (zoals neerstorten door mankementen), denk niet dat stoelruimte dan helpt. Ander soort "rampjes" komen volgens mij relatief te weinig voor. Dus lekker laten en strek je benen ff door wat te wandelen.
quote:Hehehe, je wilt niet betalen voor die paar langere mensen ?
Op vrijdag 07 september 2001 12:49 schreef speknek het volgende:
Het gaat er inderdaad om dat mensen die te lang blijven zitten trombose kunnen krijgen. Moet je ze verplicht wat rond laten lopen.
Ik wil niet extra betalen voor een paar van die lange mensen
Nou, ik weet niet of je het weet.. Je betaald ook nu al mee aan bijvoorbeeld mijn schoenen ( maatje 47 ), of mijn langere broek... Of de deurposten ...
Er wordt in die produkten meer materiaal gebruikt terwijl de prijs hetzelfde is. Dus jullie kleine mensen betalen mee aan mijn leerverslindende schoenen ![]()
Ja ja, ga nu ook maar betalen voor onze stoelruimte !
Ik vind mensen ook erg die direct jouw armleuning in beslag nemen, of die direct de stoel naar achter kieperen terwijl jij erachter zit.
Ach, slim is bij het inchecken een upgrade te vragen, laast naar Italie lukte dat en dan zit je echt stukken ruimer!
quote:Een upgrade? Naar business class??? Dat zal wel de nodige $$$ kosten?
Op vrijdag 07 september 2001 15:10 schreef Kimmie het volgende:
Ach, slim is bij het inchecken een upgrade te vragen, laast naar Italie lukte dat en dan zit je echt stukken ruimer!
quote:nee een Dikke Domme Diabeet naast is lkkr wou je zeggen !!
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
quote:Nee het lukt heel vaak niet, maar ik had geluk, het kost dan niets en je zit veel beter, dat kan alleen als het vliegtuig toch al redelijk leeg is en er tuurlijk ruimte is in de business class.
Op vrijdag 07 september 2001 15:13 schreef Halinalle het volgende:[..]
Een upgrade? Naar business class??? Dat zal wel de nodige $$$ kosten?
Ow ja en je moet er een klein beetje brutaal voor zijn (en een bord voor je hoofd hebben hangen).
quote:*geïnteresseerd*
Op vrijdag 07 september 2001 15:24 schreef Kimmie het volgende:[..]
Nee het lukt heel vaak niet, maar ik had geluk, het kost dan niets en je zit veel beter, dat kan alleen als het vliegtuig toch al redelijk leeg is en er tuurlijk ruimte is in de business class.
Ow ja en je moet er een klein beetje brutaal voor zijn (en een bord voor je hoofd hebben hangen).
quote:Zelfs de nooduitgang is nog krap als je zo'n lange benen als ik hebt.
Op vrijdag 07 september 2001 11:36 schreef jerney het volgende:[..]
moet je hopen dat je bij de nooduitgang komt te zitte... da's relaxed
Tot die doos van een stewardes komt en begint te zeiken over die handbagage die naar boven moet als je daar zit
Ok, dat kan ik nog wel begrijpen... maar toen ik zelfs geen boek in de stoel voor me mocht klemmen, ging die bitch ECHT te ver!
Ik kreeg zelfs geen krantje van haar, want die zou de doorgang belemmeren
Nee dan is 16 uur vliegen een gruwel-ervaring, kom je sjaggie op plaats van bestemming aan...
En we vlogen nog wel Singapore Airlines, schijnt het beste te zijn. Nah jah we hebben wel lekker genintendoot.
quote:Ja ik las die tip een keer in zo'n boekje over vliegen en tarieven en zo, is hier bij fok wel eens genoemd, ik vergeet steeds hoe het heet en wie de schrijver is. Nou laatst had ik dus weer een tripje, dit keer dus nie naar verwegiestan en had dus mooie kleertjes aan
Op vrijdag 07 september 2001 15:26 schreef Halinalle het volgende:
*geïnteresseerd*
En wat doe je dan? Je vraagt gewoon bij het inchecken of je kan upgraden?
Op 1 vlucht wel en andere (binnenlandse vlucht) niet, die zat helemaal vol.
Ik durfde het eig. niet zo, en dacht ach wat maakt mij het uit, ik vlieg al zoveel ik weeet echt wel waar ik het over heb, ahum.
Tot noch toe bijna altijd bij de nooduitgang gezeten, ik zelf ben 1.95 en niet echt de kleinste jongen. Ben altijd wel optijd met inchecken dat scheelt natuurlijk enorm. Maar heb wel het idee dat ze ook kijken naar je grote als je incheckt, vanaf Tenrife vorige week checkte we als laatste in en ik kreeg wel een stoel bij de nooduitgang, heb het idee dat ze die ook enigzins bewaren voor iemand die wat groter is als de rest.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |