abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_1576300
Gelezen op www.nu.nl:
quote:
Vliegtuigstoelen moeten verder uit elkaar

Uitgegeven: 7-9-2001 8:22
Laatst gewijzigd: 7-9-2001 10:58

LONDEN - De stoelen in passagiersvliegtuigen staan veel te dicht op elkaar. Om de veiligheid te vergroten moeten ze zeker 7,5 cm verder uiteen.

Om de overwegend steeds langere reizigers tegemoet te komen zou de afstand zelfs met ruim 25 centimeter moeten worden vergroot. Vooral bij chartervluchten en bij zogeheten budget-luchtvaartmaatschappijen is de onderlinge afstand vaak te gering.

Dat meldt het Britse dagblad The Times vrijdag op basis van een rapport van luchtvaartdeskundigen. Als de aanbevelingen van de commissie worden overgenomen zouden luchtvaartmaatschappijen zo'n honderd stoelen uit een toestel moeten verwijderen, aldus de krant. Britse luchtvaartmaatschappijen denken dat de ticketprijs dan met een derde omhoog moet.

Volgens de experts is de afstand tussen vaak te gering om een voorovergebogen houding te kunnen aannemen in geval van nood. Bij brand is het bovendien moeilijk het toestel snel te kunnen verlaten.

Stoelbreedte

Een niet nader genoemde luchtvaartmaatschappij denkt meer dan 530 miljoen gulden kwijt te zijn als de voorstellen worden aangenomen door de Britse luchtvaartautoriteiten.

De huidige minimale afstand tussen vliegtuigstoelen is 65 centimeter. De breedte van de stoelen is niet in regels vastgesteld. De experts vinden dat de breedte minimaal 72,5 centimeter moet zijn.

Sommige maatschappijen hebben nu stoelen die zo'n tien centimeter smaller zijn. De voorstellen zouden inhouden dat er in sommige gevallen een hele rij stoelen uit het toestel gehaald moeten worden.

Met mijn lengte (ongeveer 2 meter) zou ik zeker geen bezwaar tegen meer beenruimte hebben.
Ik probeer meestal vroeg op de luchthaven te zijn voor een plaats bij de nooduitgang (=extra beenruimte), maar meestal zit er op zo'n plaats dan toch iemand van 1.60 m.
  vrijdag 7 september 2001 @ 11:29:00 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_1576423
eindelijk goed nieuws over die vliegende krengen, als je nu erin zit, zit je meteen met je knieen achter je oren...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_1576442
Heb je geen last meer van dikke mensen die veel space innemen
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  vrijdag 7 september 2001 @ 11:36:14 #4
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_1576468
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 11:29 schreef Skull-splitter het volgende:
eindelijk goed nieuws over die vliegende krengen, als je nu erin zit, zit je meteen met je knieen achter je oren...
moet je hopen dat je bij de nooduitgang komt te zitte... da's relaxed

Tot die doos van een stewardes komt en begint te zeiken over die handbagage die naar boven moet als je daar zit
Ok, dat kan ik nog wel begrijpen... maar toen ik zelfs geen boek in de stoel voor me mocht klemmen, ging die bitch ECHT te ver!
Ik kreeg zelfs geen krantje van haar, want die zou de doorgang belemmeren

pi_1576703
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
Maar er mag ook wel eens meer ruimte tussen de buurman naast je zijn.. ik zat naast iemand die doods bang was voor vliegen nou..die zweette zich dood..stinke die 2halve uur lang..
Ja..ik wilde je wat vertellen..maar als ik dat vertel,dan ben ik wel uren aan het vertellen en dan denk je ook van vertel dit nou maar niet..dus vertel ik het ook maar niet..
  vrijdag 7 september 2001 @ 12:15:53 #6
8369 speknek
Another day another slay
pi_1576729
Mjah, maar de vliegtickets worden zo wel weer duurder natuurlijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1576748
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 12:12 schreef TheMax het volgende:
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
Maar er mag ook wel eens meer ruimte tussen de buurman naast je zijn.. ik zat naast iemand die doods bang was voor vliegen nou..die zweette zich dood..stinke die 2halve uur lang..
Hee, zat jij naast mij.
Sorry!
pi_1576778
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 12:15 schreef speknek het volgende:
Mjah, maar de vliegtickets worden zo wel weer duurder natuurlijk.
Dan betaal ik maar wat meer.
  vrijdag 7 september 2001 @ 12:24:22 #9
11502 nipeng
The last ride is free
pi_1576795
quote:
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
Maar liefst 2 1/2 uur lang.
Moet je eens naar Nieuw Zeeland vliegen.
  vrijdag 7 september 2001 @ 12:34:13 #10
8890 spookvrouw
altijd geestig
pi_1576854
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 12:24 schreef nipeng het volgende:

[..]

Maar liefst 2 1/2 uur lang.
Moet je eens naar Nieuw Zeeland vliegen.

Tssk Nipeng, nog zeuren ook over die paar uur (ruim 30)
hofleverancier van sterretjes :)
  vrijdag 7 september 2001 @ 12:37:33 #11
7814 wiip
Forgive, but never forget. JFK
pi_1576883
Heb oa naar shanghai gevlogen, stoelruimte redelijk (KLM, heen business class :p (gelukje)), maar om voor de tickets 1/3 meer te betalen. Nou laat dan maar lekker zo.
Ben niet zo bekend met vliegtuigramp risico's, maar gevoel zegt dat als er een probleem, dat het dan een groot probleem is (zoals neerstorten door mankementen), denk niet dat stoelruimte dan helpt. Ander soort "rampjes" komen volgens mij relatief te weinig voor. Dus lekker laten en strek je benen ff door wat te wandelen.
Descartes:Each problem that I solved became a rule which served afterwards to solve other problems. JFK:Mankind must put an end to war or war will put an end to mankind.
pi_1576903
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 12:37 schreef wiip het volgende:
Heb oa naar shanghai gevlogen, stoelruimte redelijk (KLM, heen business class :p (gelukje)), maar om voor de tickets 1/3 meer te betalen. Nou laat dan maar lekker zo.
Ben niet zo bekend met vliegtuigramp risico's, maar gevoel zegt dat als er een probleem, dat het dan een groot probleem is (zoals neerstorten door mankementen), denk niet dat stoelruimte dan helpt. Ander soort "rampjes" komen volgens mij relatief te weinig voor. Dus lekker laten en strek je benen ff door wat te wandelen.
Die 1/3 verhoging is natuurlijk slechts een dreigement. Ik ben wel bereid om wat meer te betalen voor iets meer beenruimte. Als je echt lang bent, dan is het momenteel heel erg krap.
  vrijdag 7 september 2001 @ 12:49:10 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_1576960
Het gaat er inderdaad om dat mensen die te lang blijven zitten trombose kunnen krijgen. Moet je ze verplicht wat rond laten lopen.
Ik wil niet extra betalen voor een paar van die lange mensen
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_1577804
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 12:49 schreef speknek het volgende:
Het gaat er inderdaad om dat mensen die te lang blijven zitten trombose kunnen krijgen. Moet je ze verplicht wat rond laten lopen.
Ik wil niet extra betalen voor een paar van die lange mensen
Hehehe, je wilt niet betalen voor die paar langere mensen ?

Nou, ik weet niet of je het weet.. Je betaald ook nu al mee aan bijvoorbeeld mijn schoenen ( maatje 47 ), of mijn langere broek... Of de deurposten ...

Er wordt in die produkten meer materiaal gebruikt terwijl de prijs hetzelfde is. Dus jullie kleine mensen betalen mee aan mijn leerverslindende schoenen

Ja ja, ga nu ook maar betalen voor onze stoelruimte !

pi_1578135
Ik heb geen last van de ruimte in het vliegtuig want ik ben niet zo groot, erg is als er een zeer dik iemand naast je zit, ik zit graag aan het gangpad en slaap veel in het ruim, als zo iemand over je heen moet 'snachts is dat geen pretje.

Ik vind mensen ook erg die direct jouw armleuning in beslag nemen, of die direct de stoel naar achter kieperen terwijl jij erachter zit.

Ach, slim is bij het inchecken een upgrade te vragen, laast naar Italie lukte dat en dan zit je echt stukken ruimer!

fake a dream
pi_1578173
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 15:10 schreef Kimmie het volgende:
Ach, slim is bij het inchecken een upgrade te vragen, laast naar Italie lukte dat en dan zit je echt stukken ruimer!
Een upgrade? Naar business class??? Dat zal wel de nodige $$$ kosten?
  vrijdag 7 september 2001 @ 15:13:37 #17
15295 -PYRO-
Koud buiten he?
pi_1578176
quote:
joa meer beenruimte!!
Eindelijk!
nee een Dikke Domme Diabeet naast is lkkr wou je zeggen !!
haar bloed gehalte varieerde tussen de 2 en de 17.
en ze schrande haar hele plaat[dat vliegtuigvoer] leeg/op.
verder claimde dat ze 2 plaatsen mocht, had haar boording pas niet ingeleverd en was gwoon in het vliegtuig gaan zitten. en pikte ook nog allebeen ruimte in.
et was maar dat ik doodop was, anders was ik nog al FEl geworden tegen dat..euhm...."triple D"
pi_1578274
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 15:13 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Een upgrade? Naar business class??? Dat zal wel de nodige $$$ kosten?

Nee het lukt heel vaak niet, maar ik had geluk, het kost dan niets en je zit veel beter, dat kan alleen als het vliegtuig toch al redelijk leeg is en er tuurlijk ruimte is in de business class.

Ow ja en je moet er een klein beetje brutaal voor zijn (en een bord voor je hoofd hebben hangen).

fake a dream
pi_1578296
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 15:24 schreef Kimmie het volgende:

[..]

Nee het lukt heel vaak niet, maar ik had geluk, het kost dan niets en je zit veel beter, dat kan alleen als het vliegtuig toch al redelijk leeg is en er tuurlijk ruimte is in de business class.

Ow ja en je moet er een klein beetje brutaal voor zijn (en een bord voor je hoofd hebben hangen).

*geïnteresseerd*
En wat doe je dan? Je vraagt gewoon bij het inchecken of je kan upgraden?
pi_1578333
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 11:36 schreef jerney het volgende:

[..]

moet je hopen dat je bij de nooduitgang komt te zitte... da's relaxed

Tot die doos van een stewardes komt en begint te zeiken over die handbagage die naar boven moet als je daar zit
Ok, dat kan ik nog wel begrijpen... maar toen ik zelfs geen boek in de stoel voor me mocht klemmen, ging die bitch ECHT te ver!
Ik kreeg zelfs geen krantje van haar, want die zou de doorgang belemmeren

Zelfs de nooduitgang is nog krap als je zo'n lange benen als ik hebt. Maar beter de nooduitgang dan die krappe stoelen...helemaal als degeen die voor je zit héérlijk achterover gaat hangen op jouw knieën...

Nee dan is 16 uur vliegen een gruwel-ervaring, kom je sjaggie op plaats van bestemming aan...
En we vlogen nog wel Singapore Airlines, schijnt het beste te zijn. Nah jah we hebben wel lekker genintendoot.

#geen
pi_1578341
quote:
Op vrijdag 07 september 2001 15:26 schreef Halinalle het volgende:

*geïnteresseerd*
En wat doe je dan? Je vraagt gewoon bij het inchecken of je kan upgraden?

Ja ik las die tip een keer in zo'n boekje over vliegen en tarieven en zo, is hier bij fok wel eens genoemd, ik vergeet steeds hoe het heet en wie de schrijver is. Nou laatst had ik dus weer een tripje, dit keer dus nie naar verwegiestan en had dus mooie kleertjes aan (blijkt te schelen) en was met meneertje die in pak was *geil* (maar dat terzijde) en toen kon het.

Op 1 vlucht wel en andere (binnenlandse vlucht) niet, die zat helemaal vol.

Ik durfde het eig. niet zo, en dacht ach wat maakt mij het uit, ik vlieg al zoveel ik weeet echt wel waar ik het over heb, ahum.

fake a dream
  vrijdag 7 september 2001 @ 19:05:30 #22
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_1579986
Naast de lengte moet er ook in de breedte wat meer ruimte komen. Die armleuningen zijn idd erg irritant. Ik betaal er heus wel wat meer voor om wat ruimer te kunnen zitten.
The Internets, I needs it..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 7 september 2001 @ 19:06:23 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_1579992
Zou dit voor morgenmiddag kwart voor 1 geregeld zijn?
pi_1580034
ALs je groter dan 2 meter bent kan je van tevoren een stoel bij bijvoorbeeld de nooduitgang of vooraan (heb je zoms ook veel beenruimte) reserveren maar dan moet wel op je paspoort staan dat je 2 meter of langer bent ik 1 meter en 99 centimeter heb op mijn paspoort neer gezet dat ik 2 meter en 5 centimeter ben.
I like free fight. come get some
  zondag 9 september 2001 @ 16:10:51 #25
10110 NIels25
"You only live once, so l
pi_1594116
Ik weet niet hoe ik het doe, maar tot nu toe wat ik gevlogen heb heb ik goed gezeten. Zowel naar Indonesie, Zuid-Afrika als alle zomer charters richting middelandse zee of Tenerife.

Tot noch toe bijna altijd bij de nooduitgang gezeten, ik zelf ben 1.95 en niet echt de kleinste jongen. Ben altijd wel optijd met inchecken dat scheelt natuurlijk enorm. Maar heb wel het idee dat ze ook kijken naar je grote als je incheckt, vanaf Tenrife vorige week checkte we als laatste in en ik kreeg wel een stoel bij de nooduitgang, heb het idee dat ze die ook enigzins bewaren voor iemand die wat groter is als de rest.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')