abonnement Unibet Coolblue
pi_15505186
quote:
wormer-De brandweer van Zaanstad en Wormerland is met groot materieel uitgerukt naar een brand bij ADM/Cocoa aan de Veerdijk in Wormer. De brand is omstreeks zeven uur vanochtend ontstaan in de opslagloods van het cacaoverwerkende bedrijf.

Een werknemer raakte bekneld onder een ingestorte stellage. Hij is inmiddels met onbekende verwondingen naar het ziekenhuis gebracht. Een woordvoerder van de politie meldde dat de brand zich nog flink zal uitbreiden. Omliggende panden zoals het gemeentehuis van Wormerland zijn ontruimd.


Bron: NHD.nl

Ik werk dus verderop in Wormer in heb uitzicht vanaf mijn raampje op de brand. Er zijn net heel wat brandweer-auto's aangekomen en de politie heeft de weg ernaast afgezet. Er zijn grote rookwolken en het blijkt nog niet geblust te zijn.

Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  donderdag 18 december 2003 @ 09:51:46 #2
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505256
Ik heb hem al gepost in de nieuwspost van frontpage maar als ooggetuige verslag. Ik wist niet dat er een medewerker bekneld was.
Ikzelf werk bij datascan net naast het lassie gebouw, zie de grootte rookwolken
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  donderdag 18 december 2003 @ 09:53:29 #3
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505288
Ben benieuwd of er nu weer een chinook overkomt om te helpen blussen, zoals die laatste grote cacaobrand. (lijkt me wel een gaaf gezicht
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15505321
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:51 schreef vcb het volgende:
Ik heb hem al gepost in de nieuwspost van frontpage maar als ooggetuige verslag. Ik wist niet dat er een medewerker bekneld was.
Ikzelf werk bij datascan net naast het lassie gebouw, zie de grootte rookwolken
Ik zelf wekr bij Accounting-Plaza. Met uitzicht op de Zaan heb je een goed uitzicht. Net kwam er weer een hele colobe Brandweer-auto's langs. Er staat nu zeker 20 auto's. Het zijn nog steeds grote witte rookwolken bij ervandaan komen. Gelukkig is het op een bedrijven-terrein, zodat het redelijk makkelijk afgezet kan worden.
Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  donderdag 18 december 2003 @ 09:57:24 #5
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505354
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:55 schreef The_Comeback-kid het volgende:

[..]

Ik zelf wekr bij Accounting-Plaza. Met uitzicht op de Zaan heb je een goed uitzicht. Net kwam er weer een hele colobe Brandweer-auto's langs. Er staat nu zeker 20 auto's. Het zijn nog steeds grote witte rookwolken bij ervandaan komen. Gelukkig is het op een bedrijven-terrein, zodat het redelijk makkelijk afgezet kan worden.


Moet jij niet werken (Pot verwijt de ketel zeg maar)
Lijkt erop dat dit een langdurend brandje kan worden, lekker met die woonwijk erachter, ben je echt niet vrolijk van
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15505371
Alweer chocomel.....zal onze belg in de supermarkt nu roepen. (Hij heeft vaak genoeg gevraagd aan brandweermannen na de vorige cacao brand of ze nog een kopje chocomelk lustten die gek..
(Werk en woon aan de overkant, in wormerveer, kan de rook vanuit m'n slaapkamerraam zien)
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
  donderdag 18 december 2003 @ 10:00:02 #7
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505393
quote:
Op donderdag 18 december 2003 09:58 schreef FunkY-FrankY het volgende:
Alweer chocomel.....zal onze belg in de supermarkt nu roepen. (Hij heeft vaak genoeg gevraagd aan brandweermannen na de vorige cacao brand of ze nog een kopje chocomelk lustten die gek..
(Werk en woon aan de overkant, in wormerveer, kan de rook vanuit m'n slaapkamerraam zien)
Wees blij dat de wind de andere kant op staat Balen voor de mensen die erachter wonen
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15505444
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:00 schreef vcb het volgende:

Wees blij dat de wind de andere kant op staat Balen voor de mensen die erachter wonen


Ja idd. We hoorden wel onwijs veel sirenes.. maar zagen niks.. nu werden we pas gebeld door vrienden, dat adm dus in de brand staat.. Toen pas zagen we de enorme rookontwikkeling die dus de andere kant op gaat..
"If some sissy chick tried to kick my ass I would say hey, missy, go knit me a sweater before I slap you in the face!”
pi_15505458
Dat is niet zo best. Cacao doppen zijn toch heel moeilijk te blussen dacht ik?
gymnocalycium saglione in m'n hol
  donderdag 18 december 2003 @ 10:04:27 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_15505474
het heeft daar toch wel vaker in de fik gestaan?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_15505492
echt niet normaal hoeveel brandweer wagens hier langs komen...
elke 5 minuten weer 1...
In de ban van de mods.
  donderdag 18 december 2003 @ 10:12:59 #12
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15505629
Ik hoorde al zoveel sirenes vanochtend..
dacht nog..zal wel weer wat cacao in de fik staan..
en jawel..
  donderdag 18 december 2003 @ 10:15:32 #13
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505676
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:03 schreef Maud_Dib het volgende:
Dat is niet zo best. Cacao doppen zijn toch heel moeilijk te blussen dacht ik?
inderdaad, probleem is dat ze niet echt branden maar meer smeulen. Laatste cacaobrand in Zaandam langs het noord-hollands kanaal duurde ook een aantal dagen (of langer ?? ) weet het niet precies meer.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15505770
Het is nu eigenlijk 1 grote witte rookwolk die vanaf ADM cacao komt. Ik denk dat de brandweer het wel al onder controlle heeft (er komen geen nieuwe brandweerauto's meer langs), maar het smeult zeker nog wel een dag na zo. Half Wormer staat nu wel blank en dat duurt zeker nog wel wat daagjes. Ik weet dat er een basisschool en een grote woonwijk tegenover de weg is, dus die hebben helemaal last ervan. En de moestuintjes verderop kunnen binnenkort ook chocolade-wortels verkopen
Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
pi_15505846
quote:
Gigantische brand ADM/Cocoa; medewerker bevrijd, buurt ontruimd
WORMER - Bij de ADM/Cocoa aan de Veerdijk in Wormer s donderdagochtend een grote brand uitgebroken. Een werknemer kwam onder een ingestorte stellage terecht. Hij is inmiddels bevrijd. Met hoge spoed is hij per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis in de buurt. Het pand is geheel ontruimd. Verder zijn alle brandweerkorpsen uit de regio met hun brandweerwagen uitgerukt. Volgenes een woordvoerder van de politie zal de enorme vuurzee zich nog verder verspreiden uitbreiden. Omliggende panden (schoolgebouw en het het gemeentehuis van Wormerland) zijn ontruimd. Bij een vergelijkbaar ongeval begin juli in Zaandam ging een cacaoloods in vlammen op. Het duurde toen dagen voordat het vuur onder controle was. Een update van deze brand volgt snel.
Webregio.nl
Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  donderdag 18 december 2003 @ 10:25:30 #16
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505874
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:23 schreef The_Comeback-kid het volgende:

[..]

Webregio.nl


There goes the neighbourhood
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
  donderdag 18 december 2003 @ 10:27:09 #17
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15505906
Er komt net een politieheli over en landt erbij in de buurt...
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15505969
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:27 schreef vcb het volgende:
Er komt net een politieheli over en landt erbij in de buurt...
Maakt als het goed is luchtfoto's met (onder andere) warmtegevoelige camera's zodat te zien is waar de brandhaarden zich bevinden.
pi_15505981
Een paar minuten geleden kwam er een heli ja. Hij lande tussen de Lassie en Floramedia in, op dat stukje links van de rotonde. Het rookt nog steed flink en de wind lijkt nu een beetje te draaien.
Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
  donderdag 18 december 2003 @ 10:32:52 #20
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15506042
Straks kunnen wij ook ons pandje uit als de wind goed draait
Nah ja vrije dag dan maar
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15506062
Eindelijk sensatie in dit kleine durrupie... Ik woon er achter in de flatjes op de gele lis en der trekt hier af en toe wat "mistigs" voorbij rook kan ik niet zien vanuit hier en het ruikt ookniet echt ofzow....

Heel maf... zag net wel een knoepert van een heli overkomen en der rijdt nu weer een brandweer auto heen... die rijden al vanaf zeven uur heen en weer langs mijn huisje.....
Heen met materieel en terug zonder materieel....

Is de zaanbrug nu ook afgesloten????

  donderdag 18 december 2003 @ 10:34:59 #22
15057 vcb
Niet beschrijven
pi_15506093
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:33 schreef Angel22 het volgende:
Eindelijk sensatie in dit kleine durrupie... Ik woon er achter in de flatjes op de gele lis en der trekt hier af en toe wat "mistigs" voorbij rook kan ik niet zien vanuit hier en het ruikt ookniet echt ofzow....

Heel maf... zag net wel een knoepert van een heli overkomen en der rijdt nu weer een brandweer auto heen... die rijden al vanaf zeven uur heen en weer langs mijn huisje.....
Heen met materieel en terug zonder materieel....

Is de zaanbrug nu ook afgesloten????


Zaanbrug is niet gesloten en mag ook niet open, ligt al de hele tijd een schip voor.
"Je ruikt best lekker. Voor iemand die stinkt"
pi_15506118
Ik bedoel mag er verkeer overheen of niet?
  donderdag 18 december 2003 @ 10:35:45 #24
73327 Deviator
papa van Nimué !!
pi_15506123
Waarom zie ik nog geen foto's?
pi_15506142
quote:
Op donderdag 18 december 2003 10:33 schreef Angel22 het volgende:
Eindelijk sensatie in dit kleine durrupie... Ik woon er achter in de flatjes op de gele lis en der trekt hier af en toe wat "mistigs" voorbij rook kan ik niet zien vanuit hier en het ruikt ookniet echt ofzow....

Heel maf... zag net wel een knoepert van een heli overkomen en der rijdt nu weer een brandweer auto heen... die rijden al vanaf zeven uur heen en weer langs mijn huisje.....
Heen met materieel en terug zonder materieel....

Is de zaanbrug nu ook afgesloten????


Zaanbrug is nog steeds open, alleen als je dan bij de rotonde komt kan je alleen richting Dorpstraat, dus niet meer rechtdoor richting gemeentehuis enzo. Ze hebben het dus afgezet vanaf de rotonde t/m die rare S-bocht.
Nieuwstracker.nl - De No.1 nieuwsportal van Nederland
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')