abonnement Unibet Coolblue
pi_14921206
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35319

"De 37-jarige Frank Jacobs van de internetsite Tuf Tuf Club, is veroordeeld tot 2.000 euro boete wegens belediging van de landelijke verkeersofficier van justitie Koos Spee. Bovendien kreeg Jacobs een voorwaardelijke werkstraf van 80 uur.

Jacobs publiceerde op zijn website een poster, waarop Spee werd voorgesteld als Adolf Hitler. Verder plaatste hij foto's van agenten die snelheidscontroles hielden en noemde hij die ''doodrijders, matennaaiers, gluiperige graaiers en volksverraders''. De Tuf Tuf Club-voorzitter zei tegen de rechter dat het ''satire'' betrof, maar daar ging de rechter niet in mee.

Volgens de persofficier mag Jacobs best commentaar hebben op de verkeerscontroles, maar moet hij zich niet te buiten gaan aan beledigingen. Ook de officier van justitie zei dat persvrijheid geen vrijbrief is voor belediging van ambtenaren in functie. "


PERFECT, wat een stakkers op die site (http://www.tuftufclub.com/)... Verheerlijking van bijv. een looser die zo`n flitskast in de hens steekt ( http://www.tuftufclub.com/fotos/fotorepo.php?welke=447) alsof zo`n flitskast niks kost met inhoud. Echt trieste lui, beetje agentje pesten van het ALLERLAAGSTE niveau... Ik hoop dat ze de mensen achter de site goed aanpakken, frustrering van de rechtsgang met hun standaardbrieven bijvoorbeeld.

Kijk je kan tegen flitskasten zijn, doorbellen waar ze hangen etc. maar delen op die site slaan echt alles...

een blauwe wilde mij hekken, nou mooi niet!!! ik doe mijn internet telkens aan en uit! jammer hekkers -> [url]http://forum.fok.nl/showtopic.php/493361[/url]
pi_14921340
Frustratie eruit knul?! Get a life! hahahahaha
Socialisten zijn mensen met gewetensbezwaren over geld dat andere mensen verdienen...
pi_14921360
Leuk een moraalridder thread
pi_14921361
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:24 schreef Rorik het volgende:
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=35319

"De 37-jarige Frank Jacobs van de internetsite Tuf Tuf Club, is veroordeeld tot 2.000 euro boete wegens belediging van de landelijke verkeersofficier van justitie Koos Spee. Bovendien kreeg Jacobs een voorwaardelijke werkstraf van 80 uur.

Jacobs publiceerde op zijn website een poster, waarop Spee werd voorgesteld als Adolf Hitler. Verder plaatste hij foto's van agenten die snelheidscontroles hielden en noemde hij die ''doodrijders, matennaaiers, gluiperige graaiers en volksverraders''. De Tuf Tuf Club-voorzitter zei tegen de rechter dat het ''satire'' betrof, maar daar ging de rechter niet in mee.

Volgens de persofficier mag Jacobs best commentaar hebben op de verkeerscontroles, maar moet hij zich niet te buiten gaan aan beledigingen. Ook de officier van justitie zei dat persvrijheid geen vrijbrief is voor belediging van ambtenaren in functie. "


PERFECT, wat een stakkers op die site (http://www.tuftufclub.com/)... Verheerlijking van bijv. een looser die zo`n flitskast in de hens steekt ( http://www.tuftufclub.com/fotos/fotorepo.php?welke=447) alsof zo`n flitskast niks kost met inhoud. Echt trieste lui, beetje agentje pesten van het ALLERLAAGSTE niveau... Ik hoop dat ze de mensen achter de site goed aanpakken, frustrering van de rechtsgang met hun standaardbrieven bijvoorbeeld.

Kijk je kan tegen flitskasten zijn, doorbellen waar ze hangen etc. maar delen op die site slaan echt alles...


Frustering van de rechtsgang ?

Zolang driekwart van de agenten niet op straat is, maar die ene kwart wel constant boetes uitschrijft terwijl datgene waar iedereen naar vraagt ( aanpak van de misdaad in plaats van futiele overtredingen ) niet wordt aangepakt, kan ik mij heel goed indenken dat men zich op deze manier afreageert.
Ben het er lang niet altijd mee eens dat men het doet, maar schijnbaar is het de enigste manier waarop je in Nederland iets voor elkaar kan krijgen.

Overigens, de uitspraak van de rechter vind ik wel goed.

Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_14921364
Verbazend dat Justitie altijd wel de tijd en de middelen vindt om een klein beetje burgerlijke ongehoorzaamheid aan te pakken.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_14921368
Het geeft wel weer precies aan waar de prioriteiten liggen van het openbaar ministerie. Kennelijk rinkelt de kassa nog niet vaak genoeg en moet ook de TTC wijken voor de censuur van mr. J. Spee. Het is kennelijk niet mogelijk om in dit land de draak te steken met een figuur die zichzelf zo op de voorgrond neerzet als het boegbeeld van de verkeersveiligheid.

Vreemder is het dat satire inderdaad aan mr. J. Spee niet besteed is, en dat er kennelijk zwaardere sancties rusten op het 'belachelijk maken' van zijn persoon dan openbare geweldpleging, vernieling, aanranding, etc. Dit is tekenend voor de wijze waarop mr. J. Spee kennelijk wenst te 'strijden' voor de verkeersveiligheid, er is maar één manier en da's zijn manier, alle protesten en commentaar laat hij links liggen en eventuele obstakels worden resoluut uit de weg geruimd. Kenmerk van een goed bestuurder is dat hij de discussie aangaat en zijn beweringen kan onderbouwen met goede argumentatie, helaas komt mr. J. Spee ernstig tekort in dat opzicht.

Mr. J. Spee ziet echter niet dat er hierdoor ook een verharding optreedt onder degenen die zijn opvattingen en zijn visie mbt. het verkeersbeleid niet delen. Op het moment dat er sancties volgen op uitlatingen zoals die van Frank die niet in relatie staan tot de 'vergrijpen' zegt dat veel over de visie en werkwijze van degene die deze sancties oplegt. Kortom, het openbaar ministerie kiest ervoor om de TTC harder aan te pakken en als het nodig is de duimschroeven aan te draaien, denk daarbij ook aan het absurd hoge boetebedrag voor een radardetector. Het resultaat is dat ook het gemor en ontevredenheid onder de bevolking zal toenemen.

Daarom, mr. J. Spee, het wordt hoog tijd om eens met een fris perspectief naar de verkeersveiligheid in Nederland te kijken. De statistieken van de verkeersveiligheid in Nederland en omringende landen geven al jaren aan dat snel rijden niet de voornaamste oorzaak is van verkeersdoden (slechts 3%). Rest ons niks anders dan door burgerlijke ongehoorzaamheid of ludieke acties u te laten inzien dat het zo niet langer gaat. Misschien is het een leuke suggestie om een 1000-tal van die posters met 'Gezocht J. Spee' aan te plakken in een aantal grote steden en dan de reactie onder de mensen te peilen. Of misschien dat we er een bumpersticker van kunnen maken, en de opbrengst storten in een boetefonds voor belediging van uw persoon bij een evt. volgend proces?

Sic hoc adfixum in obice legere potes, et liberaliter educatus et nimis propinquus ades.

Sander Sassen

pi_14921523
Maar de site blijft gewoon in de lucht? Prima.

Overigens vind ik de topictitel eerder bij de TTC passen, dan in het OOG-forum ("stakkers").

123
pi_14921567
TS doet nooit iets wat niet mag ?
=[LKFF]= Loz Kampoz Fragging Force (Quake 3 clan since 1999)
Buufie what else :P
pi_14921614
.

[Dit bericht is gewijzigd door useroid op 25-11-2003 17:38]

  dinsdag 25 november 2003 @ 17:37:54 #11
48858 Kabuto_Raiger
remember 2011-03-11
pi_14921622
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:28 schreef useroid het volgende:
Leuk een moraalridder thread
Wat hij zegt.
En laat die gasten zich nu eens bezig houden met zaken die er echt toe doen, laten we zeggen Maja Bradric of zo, en wat minder op de kassa letten
pi_14921673
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:29 schreef SSassen het volgende:
Het geeft wel weer precies aan waar de prioriteiten liggen van het openbaar ministerie. Kennelijk rinkelt de kassa nog niet vaak genoeg en moet ook de TTC wijken voor de censuur van mr. J. Spee. Het is kennelijk niet mogelijk om in dit land de draak te steken met een figuur die zichzelf zo op de voorgrond neerzet als het boegbeeld van de verkeersveiligheid.

Vreemder is het dat satire inderdaad aan mr. J. Spee niet besteed is, en dat er kennelijk zwaardere sancties rusten op het 'belachelijk maken' van zijn persoon dan openbare geweldpleging, vernieling, aanranding, etc. Dit is tekenend voor de wijze waarop mr. J. Spee kennelijk wenst te 'strijden' voor de verkeersveiligheid, er is maar één manier en da's zijn manier, alle protesten en commentaar laat hij links liggen en eventuele obstakels worden resoluut uit de weg geruimd. Kenmerk van een goed bestuurder is dat hij de discussie aangaat en zijn beweringen kan onderbouwen met goede argumentatie, helaas komt mr. J. Spee ernstig tekort in dat opzicht.


Een overtreding goed praten door een zwaardere overtreding erbij te betrekken is geen sterk argument. Sterker nog, het is geen argument.

Een overtreding is niet een beetje een overtreding, je hebt hem begaan of niet. Ook snelheidsovertredingen, beledigingen en deze "satire" moeten bestraft worden. Waar je anders op uit komt is een gedoogbeleid, oftewel een vrijbrief voor hardrijders.

Heb nu enkele jaren mijn rijbewijs, ben tot nog toe niet geflitst ondanks dat ik wel eens te hard rijd (incidenteel, maar toch). Mocht ik geflitst worden is dat mijn eigen schuld en ga ik niet zitten jammeren, brieven sturen die geen enkele zin hebben behalve de rechtsgang frustreren en flitspalen in de fik steken. Als niet iedereen zo hard zou rijden, zouden die flitspalen ook niet nodig zijn.

Hardrijders zorgen nu eenmaal voor verkeersdoden en dat zijn zij niet alleen zelf, was het maar zo. Veel onschuldige mensen zouden nu nog leven als alleen de hardrijders zouden sterven. Sterker nog, het zijn vaak mensen in dure, grote auto's met veel beveiliging die de Fiat Panda in puin rijden, waarbij de 'stoere' hardrijder overleeft en de onschuldige medemens het slachtoffer wordt.

Egoisme ten top.

  dinsdag 25 november 2003 @ 17:41:21 #13
52604 Tuftufclub
Die pet pakt ons allemaal
pi_14921727
Uit diverse hoeken hoor ik dat Radio 1 vanmiddag heeft bericht dat ik afiches van Spee als Hitler zou hebben geplaatst/verspreid. Dit is apert onjuist en ik ben hiervoor ook nimmer in beschuldiging gesteld, laat staan ervoor veroordeeld. Mijn veroordeling betreft een veel milder, ludiek pamflet.

Ik heb Radio 1 inmiddels gesommeerd tot rectificatie.

Snelheidsbeperking is vrijheidsberoving
pi_14921750
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:37 schreef Kabuto_Raiger het volgende:

[..]

Wat hij zegt.
En laat die gasten zich nu eens bezig houden met zaken die er echt toe doen, laten we zeggen Maja Bradric of zo, en wat minder op de kassa letten


Is een dodelijk slachtoffer door te hard rijden minder erg dan een geweldsslachtoffer?
pi_14921797
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:29 schreef Strijder het volgende:

[..]

Frustering van de rechtsgang ?

Zolang driekwart van de agenten niet op straat is, maar die ene kwart wel constant boetes uitschrijft terwijl datgene waar iedereen naar vraagt ( aanpak van de misdaad in plaats van futiele overtredingen ) niet wordt aangepakt, kan ik mij heel goed indenken dat men zich op deze manier afreageert.
Ben het er lang niet altijd mee eens dat men het doet, maar schijnbaar is het de enigste manier waarop je in Nederland iets voor elkaar kan krijgen.

Overigens, de uitspraak van de rechter vind ik wel goed.


Ik denk niet dat er veel mankracht zit in het innen van de boetes van geflitste hardrijders.
pi_14921802
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:42 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Is een dodelijk slachtoffer door te hard rijden minder erg dan een geweldsslachtoffer?


Is iets te hard rijden en daarvoor een boete krijgen beter dan tig mishandelingen, berovingen, verkrachtingen, etc., etc. laten liggen ?
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_14921824
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:43 schreef Lexie het volgende:

[..]

Ik denk niet dat er veel mankracht zit in het innen van de boetes van geflitste hardrijders.


Flitspalen an sich niet zo veel nee, maar mobiele controles wel.
Daar hebben ze zelfs speciale verkeershandhavingsteams voor in het leven geroepen.
Untill I awake - / - Elu Elensar
pi_14921840
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:43 schreef Strijder het volgende:

[..]

Is iets te hard rijden en daarvoor een boete krijgen beter dan tig mishandelingen, berovingen, verkrachtingen, etc., etc. laten liggen ?


Is iets te hard rijden, daardoor de macht over het stuur verliezen en mensen doodrijden beter dan tig berovingen verkrachtingen etc etc?

Zelfde vraag, iets objectiever. En ja, iets te hard rijden zorgt voor doden, kom niet aan met lullige argumenten als: maar ik rij maar 20 km/h te hard.

pi_14921898
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:42 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Is een dodelijk slachtoffer door te hard rijden minder erg dan een geweldsslachtoffer?


Hoeveel dodelijke slachtoffers vallen er door geweld, en hoeveel door verkeersongevallen (mede door te hard rijden) ?

Juist, dan weet je ook waarom 1 van de prioriteiten van veiligheidshandhaving controle op de snelheid is. Dat het geld oplevert is leuk meegenomen, maar dat heb je natuurlijk zelf ook in de hand. Vrijwillige belasting.

pi_14921934
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:44 schreef Strijder het volgende:

[..]

Flitspalen an sich niet zo veel nee, maar mobiele controles wel.
Daar hebben ze zelfs speciale verkeershandhavingsteams voor in het leven geroepen.


Omdat mensen de locatie flitspalen begonnen door te geven of te onthouden en buiten het bereik lekker doorscheurden. Oorzaak -> gevolg.

Eigenlijk zorgen hardrijders er dus voor dat er minder blauw op straat is en meer in de verkeershandhavingsteams.

pi_14921951
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik ben een moraalridder
Ik ben gisterochtend staande gehouden op de A28 omdat ik veel te hard reed. Het was voor de eerste keer dat ik van de snelweg werd gehaald door het VROS (video registratie onopvallende surveillance).
Nadat ik mijn papieren had overhandigd, mocht ik bij hun instappen om de video te bekijken, wat tabelletjes meelezen over remafstand etc en werd mij en passant verteld dat mijn mistvoorlampen ten overvloede brandden. Voor dat laatste had ik een geldige reden en dus werd mij daarop geen sanctie gegeven.
De snelheidsovertreding is gemeten over een afstand van 3km, en daarover werd een gemiddelde gemaakt, dat werd gecorrigeerd en ik kreeg 5km kado omdat ik jarig was.
Uiteindelijk stond ik dus weer in de berm met een bon, een folder en een schat aan informatie (die ik ook wel had opgepikt als ik wat beter naar Blik op de weg had gekeken) waar je maar al te makkelijk overheen praat.

Ik vond de ervaring met staandehouding een positieve, ook al had ik er een bon aan overgehouden, maar ik kan wel zeggen dat het stukken beter is dan een flitspaal die maar dom staat te flitsen en er echt alleen maar staat om geld af te troggelen van automobilisten.
Je leert er niets van, behalve dat je de volgende keer op betreffende plek ff wat afremt.
Flitspalen en bermagenten leveren gevaarlijke situaties op (denk aan mobiele controle waarvoor mensen botweg bovenop de rem gaan staan, ook al rijden ze niet te hard; eerst remmen, dan pas kijken hoe hard ze rijden).

Van mij mag het VROS-team vertienvoudigd worden. Automobilisten kunnen op die manier ter plekke op hun gedrag worden aangesproken, en je kan in redelijkheid tegen de agenten terugpraten. Een flitspaal kan je alleen maar in de fik steken.

123
  dinsdag 25 november 2003 @ 17:48:37 #22
74080 Goodluck
Het was me een waar genoegen!
pi_14921969
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:29 schreef Strijder het volgende:

[..]

Frustering van de rechtsgang ?

Zolang driekwart van de agenten niet op straat is, maar die ene kwart wel constant boetes uitschrijft terwijl datgene waar iedereen naar vraagt ( aanpak van de misdaad in plaats van futiele overtredingen ) niet wordt aangepakt, kan ik mij heel goed indenken dat men zich op deze manier afreageert.
Ben het er lang niet altijd mee eens dat men het doet, maar schijnbaar is het de enigste manier waarop je in Nederland iets voor elkaar kan krijgen.

Overigens, de uitspraak van de rechter vind ik wel goed.


Ben je nou blij knul ?

Ik vind dat justitie haar prioriteiten ergens anders moet leggen dan bij snelheidscontroles die voor 99% dienen om de staatskas bij te vullen i.p.v daadwerkelijke veiligheid. Hitler associaties gaan mischien wat ver, maar om daar nou zo overspannen op te reageren

Hulde voor Jacobs en zijn site!

[Dit bericht is gewijzigd door Goodluck op 25-11-2003 17:51]

pi_14921996
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Hoeveel dodelijke slachtoffers vallen er door geweld, en hoeveel door verkeersongevallen (mede door te hard rijden) ?


minder inderdaad. Betekent dat dat automobilisten vrij spel mogen krijgen? Natuurlijk niet.
quote:
Juist, dan weet je ook waarom 1 van de prioriteiten van veiligheidshandhaving controle op de snelheid is. Dat het geld oplevert is leuk meegenomen, maar dat heb je natuurlijk zelf ook in de hand. Vrijwillige belasting.
Juist! Je hebt het zelf in de hand, of onder je voet eigenlijk.

[Dit bericht is gewijzigd door SlaadjeBla op 25-11-2003 17:49]

pi_14922001
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:41 schreef Tuftufclub het volgende:
Uit diverse hoeken hoor ik dat Radio 1 vanmiddag heeft bericht dat ik afiches van Spee als Hitler zou hebben geplaatst/verspreid.
Het stond blijkbaar wel op je forum, evenals de andere zogenaamde "satirische" teksten. Derhalve ben je er verantwoordelijk voor. Zoek een andere hobby, of huur een dagje een circuit af. Ken je onbeperkt scheuren.
pi_14922108
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 17:45 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Is iets te hard rijden, daardoor de macht over het stuur verliezen en mensen doodrijden beter dan tig berovingen verkrachtingen etc etc?

Zelfde vraag, iets objectiever. En ja, iets te hard rijden zorgt voor doden, kom niet aan met lullige argumenten als: maar ik rij maar 20 km/h te hard.


Dat is inderdaad dezelfde vraag, iets objectiever.
Maar je geeft geen antwoord op die vraag.
Dat men controleert op verkeersovertredingen vind ik goed ( overigens, overtredingen is meer dan alleen te hard rijden, en daar wordt vaak ook niets aan gedaan ), maar er zijn zoveel andere zaken die minstens net zo belangrijk zijn. Maar daar wordt weinig tot niets aan gedaan. Maar het is wel datgene wat de mensen nu juist willen.
Untill I awake - / - Elu Elensar
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')