abonnement Unibet Coolblue
pi_14624152
beste mede-fokkers!

ik zit met een problm.
wanneer ik mijn internet (IE 6.0) opstart (in windows 98) krijg ik een startpagina. het adres in de adresbalk is dan: C:\Program files\Startportal\portal.iets

en hoe ik mijn startpagina ook probeer te wijzigen, (internet opties al 100X geprobeerd) het werkt niet. Ook heb ik die directory al opgezocht, dan staat er inderdaad een map. wanneer ik die map dan volledig verwijder, en ik start internet op, heb ik 1 of 2 keer mijn gekozen startpagina, waarna er opnieuw de Startportal staat, en de map, die ik zojuist heb verwijderd, staat na 2 dagen weer vrolijk op mijn harde schijf, als voorheen.

heeft iemand dit eerder gehad, of heeft iemand een oplossing hiervoor? graag, want... ik kom er niet uit...

pi_14624158
Ad-aware draaien.
pi_14624165
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:54 schreef Twoflower het volgende:
Ad-aware draaien.
www.ad-aware.com
  vrijdag 14 november 2003 @ 08:57:59 #4
67559 jinxedworld
Fluffy Red Rabbit
pi_14624219
Je hebt Spyware op je PC staan denk ik.. Zie tips hierboven.. Goodluck!!
Seeing is believing.. :) --- systeemspecs
pi_14624232
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:54 schreef Twoflower het volgende:
Ad-aware draaien.
  vrijdag 14 november 2003 @ 08:58:49 #6
38298 Leujel
Citroen C2 1.4i VTR SensoDrive
pi_14624233
Mijn zus heeft precies het zelfde probleem... En ik heb al ad-aware gedraaid, maar dat heeft dus niet geholpen.....
Gretsch fan
pi_14624256
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 08:58 schreef Leujel het volgende:
Mijn zus heeft precies het zelfde probleem... En ik heb al ad-aware gedraaid, maar dat heeft dus niet geholpen.....
eerst geüpdate?
pi_14624258
Spybot, regcleaner runnen
E-?
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:03:07 #9
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_14624293
Search gebruiken!

MS connect
Ms- connect

pi_14624295
thnx
hoe werkt ad-aware precies?
  vrijdag 14 november 2003 @ 09:04:15 #11
42782 QuietGuy
opscheppende pats-nerd
pi_14624313
quote:
Op vrijdag 14 november 2003 09:03 schreef De_Warme_bakker het volgende:
thnx
hoe werkt ad-aware precies?
Zie FAQ: FAQ - Spyware
  zondag 30 november 2003 @ 20:09:30 #12
11916 Beetle
Allesweter.... maar nu ff niet
pi_15043327
Helpt allemaal niets. Het onderstaande wel.

Check! Da's dus hetzelfde als ik! En volgens mij heeft de warme bakker rechts onderin ook een geel vraagteken staan. En nu het mooie, ik heb de oplossing. Het wordt een beetje technisch maar ik zou even doorbijten als je er vanaf wilt komen.
Dit soort pagina's is zeer irritant. En waarschijnlijk heb je, net als ik, per ongeluk een keer teveel op "Ja" gedrukt bij een verkeerd scherm. Wat er daarna gebeurde is dat je een programma geinstalleerd hebt. Waarschijnlijk een dailer die je voor 0,80ct/min laat inloggen bij een "leuke filmpjes" site. Vrijwel alle links op de "startportal" linken naar zo'n site. Niet op drukken dus.

Wat doen we hieraan?
Zoals je ziet is het bestand te vinden op de lokatie:
C:\Program Files\Startportal\Portal\portal.html

Eerste stap:
Het eerste gedeelte van de operatie is dit bestand weg te halen. Ga via de verkenner naar de lokatie toe en delete dit bestand.

Tweede stap:
Verander de startpagina in de pagina naar keuze met internet opties. Te vinden bovenaan het scherm bij: Extra\internet opties.

Tot zover deed je het zelf misschien ook. En toen kwam dus steeds weer die pagina terug. Maar er zijn nog twee stappen te gaan.

Derde stap:
Ga naar Start\zoeken. Typ in Startportal en laat je computer doorspitten. Verwijder alles wat er gevonden wordt.

Vierde stap:
Ga naar Start\uitvoeren. Typ in REGEDIT.
Ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\software. Verwijder "Startportal". Doe een herstart en volgens mij moet je dan van alle ellende verlost zijn.

Bij mij is het allemaal gelukt. Ook het vraagteken onderin het scherm was weg, kwam ik later achter.

Misschien zou je ook je machine eens moeten door laten spitten op spyware. Maar dat is weer een ander verhaal. Misschien zijn er hier anderen die je dat uit kunnen leggen.

Leujel;Je zus heet toch niet toevallig Noha?

pi_15062336
bedankt!!!

ps.
inmiddels verlost van mijn windows 98 computertje
maar toch bedankt voor de hulp

pi_15908580
ik heb hier alles al gedaan wat hier opgeschreven staat voor startportal te verwijderen ook via regedit ales verwijdert ik heb switch verwijdert ook switchdialer en het blijft terug komen:?
pi_15921045
Eindelijk na heel heel lang zoeken heb ik dan toch de volledige oplossing gevonden voor het verwijderen van startportal het heeft ook niet enkel te maken met code.exe maar ook met cat.exe.En ook niet enkel met Startportal maar ook met Switchdialer.Oke laten we er nu maar aan beginnen "veel succes".
Als het op je computer staat nog niets van verwijderen volg de stappen hieronder goed en het komt allemaal in orde.

Hier komt de oplossing:

Ga via Start>Uitvoeren type hier msconfig en ga naar opstarten
eindig het process:
Diskstart C:\WINDOWS\System\Code.exe of de variant
Diskstart C:\WINDOWS\System\Cat.exe

Installeer HijackThis

Directe downloadlink voor HijackThis
http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip

Na installatie scannen of op scan klikken,als je de volgende items tegenkomt ,aanvinken en daarna Fix checked

HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start
Page=file:///C:/Program%20Files/Startportal/Portal/portal.html

HKCU\Software\Microsoft\Internet
Explorer\Main,Startpagina=file:///C:/Program%20Files/Startportal/Portal/portal.html

HKLM\..\Run: [Diskstart] C:\WINDOWS\SYSTEM\CODE.EXE of de variant
HKLM\..\Run: [Diskstart] C:\WINDOWS\SYSTEM\CAT.EXE

Download Ad-aware na downloading updaten!
http://www.lavasoft.de/dutch/support/download/ vergeet niet de taalmodule dat is een patch die je er bij kan downloaden.
Na downloaden Ad-aware updaten!
Na het scannen kom je een aantal items tegen die verwijzen naar MS-Connect,aanvinken en verwijderen

Ga nu via Mijn Computer naar Software en kijk of er een bestand Switch of ...switch heet , dat moet je verwijderen automatisch kom je dan terecht op een internetsite ,klik daar op de un-install (change/remove)knop.
Switch is de dialer kost €0,80 p/minuut
Ga nu via Start>Zoeken> Typ Code.exe in of Cat.exe bij mij vond hij cat.exe dan verwijder je die.
Typ dan Startportal in en alles wat je vind moet je verwijderen.
Ga nu via Start>Invoeren>en typ regedit in.Dan ga je naar HKEY_L OCAL_MACHINE dan ga je naar SOFTWARE dan verwijder je startportal en switchdialer als ze er nog staan natuurlijk.
En als dit hier allemaal gedaan is,dan is het verstandig om de pc opnieuw op te starten en Ad-aware nog eens te laten scannen.
En als je dat allemaal gedaan hebt dan ben je er volledig en voorgoed vanaf vanaf.

Na al deze acties kun je SpywareBlaster downloaden ook hier eerst updaten,dit programma werkt op de achtergrond en beschermd je tegen ongewenste spyware in ieder geval tegen MS-connect
Downloaden bij: http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html


Succes allemaal aan diegene die ermee geplaagd zitten

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')