abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:14:53 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14132804
Rondom Los Angeles, ongeveer 60 kilometer ten noorden van waar ik woon zijn nu hevige bosbranden bezig! Het uiterst droge klimaat, en de aanhoudende warmte maken het alleen maar erger aangezien het hier ruim 5 maanden niet meer heeft geregend.

http://www.cnn.com/2003/US/West/10/25/california.wildfire/index.html

http://www.nu.nl/news.jsp?n=223681&c=22

Je kunt het al enkele dagen in de lucht zien, maar hedenochtend waren de gevolgen ook in mijn stad (Orange, CA) te zien. Ook Vampier heeft er last van....

Sinds vanmorgen SNEEUWT het in California. En dan niet de sneeuw die julie in Nederland kennen, maar ASREGENS

Hier een paar foto's:

Hier kun je duidelijk zien wat de as met mijn auto en mijn barbecue heeft gedaan.

Zo ziet de lucht er momenteel uit. En het is dus 11.00 s'ochtends op deze foto's, dus niet een schemerige avond.....

Ik heb dit nog nooit zo meegemaakt, dus mischien wel een leuk topic waard Het stinkt hier ook heel erg. Je kunt de bosbranden overal ruiken.....

Intussen zijn bijna 1800 hectaren in vlammen op gegaan.....

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14132831
Zelfde verhaal hier... geel erg geel... en mijn astma komt behoorlijk opzetten.
Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:17:40 #3
62182 Georges
That's the shit
pi_14132833
Tja, that's the US for ya. In Californie gelden de strengste milieunormen ter wereld als ik me niet vergis, en niet zonder reden blijkbaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Georges op 25-10-2003 20:19]

Volgens de policy worden proletarische discussies niet aangegaan
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:18:19 #4
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_14132843
Toen ik van de zomer in LA was, heb ik geen bos gezien, wel een hoop zand die mojave woestijn, en een paar joshua trees.

Anyway, stel dat er een bos was, dan is dat bij deze ook veranderd in een woestijn..

PS TS mooie foto vooral die een na laatste

  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:19:26 #5
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14132856
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:17 schreef Vampier het volgende:
Zelfde verhaal hier... geel erg geel... en mijn astma komt behoorlijk opzetten.
Ik merk het hier ook in mijn keel. En Julia's allergien helpen ook niet echt
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14132863
Is er redlijkerwijs een kans dat jullie geavuceerd moeten worden? En heb je vanochtend je spullen zo aangetroffen, of heb je gezien hoe het erop terecht kwam?
Far better is it to dare mighty things, to win glorious triumphs, even though checkered by failure, than to take rank with those poor spirits who neither enjoy much nor suffer much.
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:21:21 #7
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14132888
Kappen ze daar geen brandgangen zoals in nederland Het is wel werk maar daarentegen minder werk dan elk jaar die ellende.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:23:08 #8
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14132912
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:18 schreef Visitor.Q het volgende:
Toen ik van de zomer in LA was, heb ik geen bos gezien, wel een hoop zand die mojave woestijn, en een paar joshua trees.

Anyway, stel dat er een bos was, dan is dat bij deze ook veranderd in een woestijn..


Er zijn ten noorden en oosten van Los Angeles grote bossen. Het Los Angeles Forest, en de San Bernadino Mountains (o.a. met Big Bear/Lake Arrowhead).

De I-15 tussen Los Angeles en Las Vegas is gisteren een halve dag dicht geweest, en stukken van de I-210 zijn nog steeds dicht geloof ik.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14132924
Das behoorlijk verrot....
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:27:26 #10
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14132970
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:19 schreef SportsIllustrated het volgende:
Is er redlijkerwijs een kans dat jullie geavuceerd moeten worden? En heb je vanochtend je spullen zo aangetroffen, of heb je gezien hoe het erop terecht kwam?
Nee, die kans in onaannemelijk klein. Daarvoor zou toch eerst een flinke stad af moeten branden omdat wij midden in een stad wonen

Ik woon iets dichter bij een "brandhaard" dan Vampier. Aan de oostkant van Orange beginnen de heuvels, en daar kunnen zich ook branden voordoen..... alleen staan daar veel minder bomen, maar wel veel droog gras. Als de brand Vampier zou bereiken, dan zou heel Orange afgebrand moeten zijn, en dat is een stad van 130.000 inwoners

Neuh.... wij hoeven ons geen zorgen te maken.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14132983
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Er zijn ten noorden en oosten van Los Angeles grote bossen. Het Los Angeles Forest, en de San Bernadino Mountains (o.a. met Big Bear/Lake Arrowhead).

De I-15 tussen Los Angeles en Las Vegas is gisteren een halve dag dicht geweest, en stukken van de I-210 zijn nog steeds dicht geloof ik.


Ben een week geleden nog in het Kings Canyon & Sequoia National Park geweest (erg mooi). Daar hebben ze ook al sinds juli een gecontroleerde bosbrand. Ik begrijp dus dat die branden rondom LA ook gecontroleerd waren, maar nu uit de hand zijn gelopen?
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 20:33:07 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14133063
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:28 schreef Lt_BaseLine het volgende:
Ben een week geleden nog in het Kings Canyon & Sequoia National Park geweest (erg mooi). Daar hebben ze ook al sinds juli een gecontroleerde bosbrand. Ik begrijp dus dat die branden rondom LA ook gecontroleerd waren, maar nu uit de hand zijn gelopen?
"Gecontroleerde" bosbrandjes worden elk jaar gesticht, voornamelijk om te voorkomen dat grote bosbranden de overmacht krijgen. Of dit een uit de hand gelopen "gecontroleerde" bosbrand was weet ik niet.
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:21 schreef Furby het volgende:
Kappen ze daar geen brandgangen zoals in nederland Het is wel werk maar daarentegen minder werk dan elk jaar die ellende.
Yep er worden hier veel brandgangen gekapt. Maar een bosbrand hier is wel even iets anders dan een bermbrandje op de veluwe hoor
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14133070


Deze foto is zo wit omdat ik net mijn wit filter heb gecalibreerd

Free people own guns! Slaves do not!
pi_14133138

En 180 graden gedraaid... je ziet gewoon kleurverschil.

Door het blokkeren van het zonlicht scheelt het ongeveer 7 graden buiten

[Dit bericht is gewijzigd door Vampier op 25-10-2003 20:45]

Free people own guns! Slaves do not!
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 21:18:32 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14133957
Hier nog wat foto's...


Hier een foto van mijn huis uit Maart 2003:

En hier 2 van Oktober 2003, vandaag dus.


Aan de andere kant (zie ik nu) begint de lucht alweer helderder te worden! Deze aswolk is dus bijna overgewaaid.....

Edit: Die kleine blauwe punt in de onderste foto is een ballon...... dus ergens verderop staat dus een huilend kind

[Dit bericht is gewijzigd door maartena op 25-10-2003 23:01]

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14133994
Ik hoorde 't ja... sielūg voor die boompjes he
  zaterdag 25 oktober 2003 @ 23:40:37 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14136853
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 21:18 schreef maartena het volgende:
Aan de andere kant (zie ik nu) begint de lucht alweer helderder te worden! Deze aswolk is dus bijna overgewaaid.....
En volgens mij weer een nieuwe, want ik zie weer as en een okergele lucht.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zondag 26 oktober 2003 @ 01:17:25 #18
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14138731
zal wel lekker ruiken dat verbrand houd
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_14139799
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 01:17 schreef ook_gek het volgende:
zal wel lekker ruiken dat verbrand houd
houd?
  zondag 26 oktober 2003 @ 02:29:21 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14139901
quote:
Op zondag 26 oktober 2003 02:23 schreef CybErik het volgende:

[..]

houd?


hout dan. Wat jij wil Je snapt toch wat ik bedoel
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_14141351
De Santa Ana winden zijn vanavond begonnen... dit wil dus zeggen dat er de komende paar dagen zeker een storm gaat woeden... degene die het vuur aangestoken hebben hebben dit zeker geweten...
Free people own guns! Slaves do not!
  maandag 27 oktober 2003 @ 04:08:35 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_14164421
Hier nog een paar TV beelden van vanavond:








Bij de groene stip woon ik. Het dichstbijzijnde vuur is wat nu het "Grand Prix Fire" genoemd wordt, ofwel het vuur dat het eerste begon een dag of 4 geleden.

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_14164889
Ubertriest dit zeg Hoe kunnen die branden dan zijn onstaan? Zijn ze aangestoken oid? Die bossen die in vlammen op gaan zijn ook niet zo 1-2-3 te vervangen, en al die beesjes die erin woon(den)
pi_14165559
quote:
Op zaterdag 25 oktober 2003 20:17 schreef Vampier het volgende:
Zelfde verhaal hier... geel erg geel... en mijn astma komt behoorlijk opzetten.
Loop jij zelf eigenlijk nog gevaar nu die branden verder oprukken?
pi_14165786
quote:
Op maandag 27 oktober 2003 09:10 schreef Mariel het volgende:

[..]

Loop jij zelf eigenlijk nog gevaar nu die branden verder oprukken?


yep... hoe meer zooi er in de lucht zit.. hoe misser het kan gaan
Free people own guns! Slaves do not!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')