abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_14041208
Kheb er heel lang naar gezocht en eindelijk heb ik een geschikte gevonden ben vorige week gaan kijken en heb em gekocht!

Kijk eens even:

Vrijdag ga ik em halen kzal dan nog wat xtra foto's maken Nog ff wat specs...:

Er zit een recent gereviseerde motor in (Origineel Renault) inclusief oliepomp, sensoren, koppeling met drukgroep, waterpomp. Ook is het koelsysteem geheel vernieuwd en er zitten nieuwe dorpels op + zitten er wat leuke xtra's op zoals een aluminium veerpootbrug, momo sportstuur, dumpvalve en hele mooie stalen velgen

pi_14041246
Hoeveel drempels heb je in de straat?
pi_14041267
Gefeliciteerd! Wanneer ga je hem uitlaten in Duitsland?
FOK! verstandig, lees een P.I.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:25:55 #4
66117 ExOdus
May U live 2 see the dawn
pi_14041287
hoeveel km's?
Je Turbo, is die gereviseerd/vervangen, zijn nogal prijzig weet ik uit ervaring
In 1968 it took the computing power of 2 C-64's to fly a rocket to the moon.in 1998 it takes the Power of a Pentium 200 to run Microsoft Windows 95.Something must have gone wrong
pi_14041307
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:24 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Gefeliciteerd! Wanneer ga je hem uitlaten in Duitsland?
Nou kan ik misschien gelijk wel doen, kga em halen ergens boven Zwolle kan ik misschien op de trugweg naar Zeeland ff een omweg maken
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:26:43 #6
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14041308
moet je eens op http://www.renault-tuning.com kijken home van de NL Renaultclub, supergoede info enzo.

Maar wat een droomkar
Veel succes en houd m heel!

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_14041353
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:26 schreef KeessieX het volgende:
Nou kan ik misschien gelijk wel doen, kga em halen ergens boven Zwolle kan ik misschien op de trugweg naar Zeeland ff een omweg maken
Ga je trouwens nog die Duitse velgjes eraf halen en vervangen door wat groter spul?
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_14041387
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ga je trouwens nog die Duitse velgjes eraf halen en vervangen door wat groter spul?


ik vind ze best wel stoer
pi_14041410
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:28 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Ga je trouwens nog die Duitse velgjes eraf halen en vervangen door wat groter spul?


Week nog niet eigenlijk, ik krijg de originele velgen erbij + hoorde ik al iemand die die Duitse dingen heel graag voor zijn auto wilde dusss
pi_14041446
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:31 schreef KeessieX het volgende:
Week nog niet eigenlijk, ik krijg de originele velgen erbij + hoorde ik al iemand die die Duitse dingen heel graag voor zijn auto wilde dusss
Aah, smaken verschillen natuurlijk ook, maar ik vind grotere velgen meestal mooier.
Maar het zal even goed gaan als de spreekwoordelijke brandweer natuurlijk .
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_14041543
ha...zo'n bakkie heb ik ook gehad !
Vette pret met zo'n ding. Elke Golf-gti lach je uit
Ik had er OZ-racing velgen onder liggen. Die witte met rooie letters !!

[Dit bericht is gewijzigd door Suikermais op 21-10-2003 22:38]

Fok! is geschiedenis onder dit account.... :)
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 22:37:32 #12
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14041566
Specs?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14041785
HOeveel kost dat nou een goede GT turbo..

Wil er namelijk wel 1 voor mijn vriendin kopen.
Beetje te klein voor mij maar dan kan ik er toch af en toe in scheuren.

pi_14041803
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:36 schreef Suikermais het volgende:
ha...zo'n bakkie heb ik ook gehad !
Vette pret met zo'n ding. Elke Golf-gti lach je uit
Ik had er OZ-racing velgen onder liggen. Die witte met rooie letters !!
Dat zijn idd kewle velgjes...

Bij deze nog wat specs:

1.4 8 klepper TURBO
Standaard 120 pk maar de turbodruk is ietsje opgeschroefd dus komt ie tussen de 125 en 130 pf uit.
Hij weegt ongeveer 850 kg. lekker snel dus, gaat in een 7 sec. naar de 100

pi_14041833
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:48 schreef martnl het volgende:
HOeveel kost dat nou een goede GT turbo..

Wil er namelijk wel 1 voor mijn vriendin kopen.
Beetje te klein voor mij maar dan kan ik er toch af en toe in scheuren.


Voor een goede betaal je algauw tussen de 3 en 4 duizend maar kzou wel uitkijken want vaak zit er véél onderhoud aan die dingen!!!
pi_14041850
Mooi gebakje!

Kom je em ook nog ff op de rtc site showen?

pi_14041890
en na die 7 seconden....? dan rij je 100 en dan....dan komen de echte autos pas op gang :-)
The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_14041924
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:52 schreef registered.copyright het volgende:
en na die 7 seconden....? dan rij je 100 en dan....dan komen de echte autos pas op gang :-)
Jij weet dus niet waar je het over hebt
pi_14041941
Gave kar, ik vind alleen wit bijna voor geen een auto mooit, maar reed laatst naast een GTT, heerlijk klein en snel .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_14041979
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:52 schreef registered.copyright het volgende:
en na die 7 seconden....? dan rij je 100 en dan....dan komen de echte autos pas op gang :-)
Na die 7 sec. schakel ik door en hoor ik dat heerlijke sisje van m'n dumpvalve... gaat die turbo nog harder fluiten oei ik kan niet w88 tot vrijdag
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:02:38 #21
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_14042178
Gefeliciteerd man...
Dat je er weinig pech, en veer plezier mee mag hebben.

P

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
pi_14042214
Mooie auto!
Stalen velgen, tof!
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:31:50 #23
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14042867
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:48 schreef KeessieX het volgende:
Dat zijn idd kewle velgjes...

Bij deze nog wat specs:

1.4 8 klepper TURBO
Standaard 120 pk maar de turbodruk is ietsje opgeschroefd dus komt ie tussen de 125 en 130 pf uit.
Hij weegt ongeveer 850 kg. lekker snel dus, gaat in een 7 sec. naar de 100


Hmm, ik zou denk ik toch voor de Peugeot 1.9 GTI gaan..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  dinsdag 21 oktober 2003 @ 23:55:08 #24
71181 Paul_Brummen
...--***BuRp!***--...
pi_14043334
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:31 schreef Kogando het volgende:

[..]

Hmm, ik zou denk ik toch voor de Peugeot 1.9 GTI gaan..


Als je voor de Peugeot 1.9 GTi gaat omdat ie volgensjou sneller zou zijn hoef je het niet te doen. Die gaat het niet redden naast deze turbo. Dat is een feit.

P

time flies when i have fun.... man my life will be short ;-)
  woensdag 22 oktober 2003 @ 00:05:35 #25
27988 phuck
Chasing rabbits
pi_14043529
Mooi ding man!
En erg gave velgen
Feed your head
pi_14043643
joah...das ne schoon ootooke!!
jah... das ne skoan woage!!
jah... dot is een moai autotsje!!
jah... dat is een puik wagentje!!


Willem keurt uhm helemaal goed!! niet dat je daar iets aan hebt maar toch!

pi_14044132
woon jij toevallig in rotterdam want iemand uit mij straat had ook deze auto en die is ineens weg.
pi_14047100
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 00:47 schreef Hellrazor het volgende:
woon jij toevallig in rotterdam want iemand uit mij straat had ook deze auto en die is ineens weg.

Neej niet egt, kom uit Zeeland en ga em halen voorbij Zwolle jammer voor die gast uit de straat wel...
pi_14047305
ik dacht eerst dat het over een GTTurbo van Impreza ging...

Helaas, maar deze is ook wel grappig


En met een dump valve is het nog leuker om een beetje rond te kachelen

veel plezier.

pi_14048495
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:55 schreef Paul_Brummen het volgende:

[..]

Als je voor de Peugeot 1.9 GTi gaat omdat ie volgensjou sneller zou zijn hoef je het niet te doen. Die gaat het niet redden naast deze turbo. Dat is een feit.

P


feit is maar net hoe snel ben jezelf... scheelt niet veel namelijk

PRESTATIES :

gt turbo
topsnelheid 204 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
max. vermogen 88 kW (120 pk)
max. koppel 165 Nm 3750tpm
brandstofsysteem carburateur

1.9
topsnelheid 202 km/h
acceleratie 8,5 s
90 kW (122 pk)
max. koppel 150 Nm 3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie

pi_14049931
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 11:56 schreef hobbelisback het volgende:

[..]

feit is maar net hoe snel ben jezelf... scheelt niet veel namelijk

PRESTATIES :

gt turbo
topsnelheid 204 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
max. vermogen 88 kW (120 pk)
max. koppel 165 Nm 3750tpm
brandstofsysteem carburateur

1.9
topsnelheid 202 km/h
acceleratie 8,5 s
90 kW (122 pk)
max. koppel 150 Nm 3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie


Geloof mij nou maar... een GTTurbo is echt veel sneller, en zeker voor het 'gevoel' en als je de turbodruk maar een beetje opschroeft (wat heel goed kan zonder wat te beschadigen) dan hou je em al helemaaal niet meer bij.

Kijk 205jes zijn ook leuke autootjes, maar het 5je is echt een klasse apart, en ziet er ook nog es beter uit

pi_14049957
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 11:56 schreef hobbelisback het volgende:

[..]

feit is maar net hoe snel ben jezelf... scheelt niet veel namelijk

PRESTATIES :

gt turbo
topsnelheid 204 km/h
acceleratie 0-100 km/h 8,0 s
max. vermogen 88 kW (120 pk)
max. koppel 165 Nm 3750tpm
brandstofsysteem carburateur

1.9
topsnelheid 202 km/h
acceleratie 8,5 s
90 kW (122 pk)
max. koppel 150 Nm 3000tpm
brandstofsysteem multipoint injectie


Aargh.. die renault is wel echt traag... Ik hoop voor jou dat het gefluit een hoop goed maakt
pi_14049965
mmm mijn bentley is toch groter
pi_14050166
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:01 schreef Wimo het volgende:

[..]

Aargh.. die renault is wel echt traag... Ik hoop voor jou dat het gefluit een hoop goed maakt


Hierbij maak ik op dat jij nog nooit naast een GTT gestaan hebt bij een stoplicht
pi_14050176
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:55 schreef Paul_Brummen het volgende:

[..]

Als je voor de Peugeot 1.9 GTi gaat omdat ie volgensjou sneller zou zijn hoef je het niet te doen. Die gaat het niet redden naast deze turbo. Dat is een feit.

P


Hier moet ik jou even verbeteren Heer Brummen,
Heb zelf wel tegen GT turbootjes gepsrint, maar die liet ik staan op de airstrip met mijn 1.9 GTI-tje.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_14050211
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:13 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Hier moet ik jou even verbeteren Heer Brummen,
Heb zelf wel tegen GT turbootjes gepsrint, maar die liet ik staan op de airstrip met mijn 1.9 GTI-tje.


Dan moet je er behoorlijk wat aan gedaan hebben mien jong
pi_14050298
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:13 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Hierbij maak ik op dat jij nog nooit naast een GTT gestaan hebt bij een stoplicht


Maybe wel .. maybe niet.. zie het verschil sowieso niet tussen die dingen Ik zie hier de cijfers staan.. 8 sec naar de 100 .. dat is gewoon niet snel .. punt ... Tenzij de cijfers niet kloppen
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:21:01 #38
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_14050345
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:18 schreef Wimo het volgende:

[..]

Maybe wel .. maybe niet.. zie het verschil sowieso niet tussen die dingen Ik zie hier de cijfers staan.. 8 sec naar de 100 .. dat is gewoon niet snel .. punt ... Tenzij de cijfers niet kloppen


Niet snel in vergelijking met wat? Elise, ferrari?
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_14050405
Ik heb em ook eigenlijk niet gekocht om te gaan sprinten, anders gooi ik er nog 1000 euri bovenop en heb ik zo 200+ pk...

Neej ik vin ut gewoon een leuk speciaal autootje, je moet er maar van houden hè!!!

pi_14050430
Hele dappere auto. Zal best wel wat kosten qua onderhoud but WHO CARES! Het is een klassieker (laten we wel wezen... de opa van de Clio V6) die menig auto voor schut zet bij het stoplicht.

Ben zelf helemaal Honda geil maar die GTTurbo heeft altijd een warm plekje in m'n hart gehad. Good choice!

Calm down, please!
pi_14050439
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:15 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Dan moet je er behoorlijk wat aan gedaan hebben mien jong


Minder dan dat hij eraan gedaan had, maar die mijne heeft ook standaard 130 pk ( katloze versie type D6B).
Alhoewel ik hem wijsmaakte dat er een 1,6 in het vooronder lag.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_14050528
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:24 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Minder dan dat hij eraan gedaan had, maar die mijne heeft ook standaard 130 pk ( katloze versie type D6B).
Alhoewel ik hem wijsmaakte dat er een 1,6 in het vooronder lag.


Dan kan ie niet rijden, want ik weet gewoon dat de GTT'tjes bloedsnel zijn... mits de motor en turbo in orde is natuurlijk... en dat moet jij ook weten lijkt me
pi_14050554
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:21 schreef pr0f het volgende:

[..]

Niet snel in vergelijking met wat? Elise, ferrari?


Wimo is nog student, dus die zal niet veel ervaring hebben.
8sec naar de 100 is snel en met opgeschroefde turbodruk in 7sec naar de 100 is retesnel!
Vooral in een lichte auto, dan is de snelheidssensatie vele malen groter dan in een logge bak.

Als die turbo komt inzetten is een waanzinnige ervaring

pi_14050574
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:27 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Dan kan ie niet rijden, want ik weet gewoon dat de GTT'tjes bloedsnel zijn... mits de motor en turbo in orde is natuurlijk... en dat moet jij ook weten lijkt me


Weet ik, maar als je naar de specifikaties kijkt, dan zie je dat er een 122 pk versie van de 205 GTI staat, dat is de nieuwere versie vanaf 1989.
Die van mij komt uit 86 en daar ligt het blok in met 130 pk, die in 7.5 naar de 100 gaat ( standaard).
Kijk autoweek er maar op na
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:31:49 #45
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_14050631
Hmmm, zo'n Turbo heeft toch wel wat Gefeliciteerd met je aankoop!
Ik zou best de uitdaging met je aandurven....
Don't let my username fool you...
pi_14050632
Mooi autootje hoor! Maar ik zou 'm qua uiterlijk gewoon zo laten.
In Engeland gooien ze massaal spoilers en 18" velgen onder hun 5jes, en dat ziet er meestal niet echt uit...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_14050705
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:21 schreef pr0f het volgende:

[..]

Niet snel in vergelijking met wat? Elise, ferrari?


Met niets.. laat ik het dan zo zeggen.. 3000-4000 euro voor een auto die zo klein is ! Als ie dan nog snel was ok ... Maar ik kan ook wel begrijpen dat kees een liefhebber is

Worstkaas--> gewaagde uitspraak ..

  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:41:13 #48
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_14050864
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:34 schreef Wimo het volgende:

[..]

Met niets.. laat ik het dan zo zeggen.. 3000-4000 euro voor een auto die zo klein is ! Als ie dan nog snel was ok ... Maar ik kan ook wel begrijpen dat kees een liefhebber is

Worstkaas--> gewaagde uitspraak ..


En jij rijdt een?
Don't let my username fool you...
pi_14050873
Zow vet man, 204 top. Ik doe al 220 zonder problemen.

Hij's snel omdat er een turbo op zit. Als ik een turbo op me motor schroef haal ik met gemak de 250+ pk. Kijk hem dan snel zijn

Leuke wagen verder

Maar no offence hoor, een 1.4 8 klepper, daar een turbo op. Heb ik liever een 2 ltr 16 klepper, beetje leuk tunen. Zo'n turbo geeft veel onderhoud, zuipt als een tierelier en tja, verneukt je blok.

Maar goed, wel vet hoor, zo'n dumpvalve ..tsssssss, en dan hoor je de turbo spinnen en dan kickt de turbo in ..... vet

M'n signature, wat doe je :{
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:43:28 #50
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_14050944
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:34 schreef Wimo het volgende:

[..]

Met niets.. laat ik het dan zo zeggen.. 3000-4000 euro voor een auto die zo klein is ! Als ie dan nog snel was ok ... Maar ik kan ook wel begrijpen dat kees een liefhebber is

Worstkaas--> gewaagde uitspraak ..


Welke auto's van 3000-4000 euro zijn dan sneller? (btw, ik heb veel minder voor de mijne betaalt )
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 13:46:11 #51
11731 pr0f
Hit any user to continue
pi_14051032
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:41 schreef Viper_74 het volgende:
Zow vet man, 204 top. Ik doe al 220 zonder problemen.

Hij's snel omdat er een turbo op zit. Als ik een turbo op me motor schroef haal ik met gemak de 250+ pk. Kijk hem dan snel zijn

Leuke wagen verder

Maar no offence hoor, een 1.4 8 klepper, daar een turbo op. Heb ik liever een 2 ltr 16 klepper, beetje leuk tunen. Zo'n turbo geeft veel onderhoud, zuipt als een tierelier en tja, verneukt je blok.

Maar goed, wel vet hoor, zo'n dumpvalve ..tsssssss, en dan hoor je de turbo spinnen en dan kickt de turbo in ..... vet


16klepper op een turbo heeft (relatief) weinig nut, de vulling is namelijk al optimaal door de turbo. zuipen kan het zeker doen, maar dat hangt van je rijstijl af.
Renault 5 GT Turbo. 120 pk, 848 kg, 0-100 in 7.8 sec.
pi_14051094
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:41 schreef Viper_74 het volgende:
en tja, verneukt je blok.
Niet als het blok speciaal is gemaakt voor een turbo he...
pi_14051095
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:41 schreef Viper_74 het volgende:
Zow vet man, 204 top. Ik doe al 220 zonder problemen.

Hij's snel omdat er een turbo op zit. Als ik een turbo op me motor schroef haal ik met gemak de 250+ pk. Kijk hem dan snel zijn

Leuke wagen verder

Maar no offence hoor, een 1.4 8 klepper, daar een turbo op. Heb ik liever een 2 ltr 16 klepper, beetje leuk tunen. Zo'n turbo geeft veel onderhoud, zuipt als een tierelier en tja, verneukt je blok.

Maar goed, wel vet hoor, zo'n dumpvalve ..tsssssss, en dan hoor je de turbo spinnen en dan kickt de turbo in ..... vet


En jij rijdt in een........?


Turbo op je auto zetten, jaja. Komt wel iets meer bijkijken dan alleen een turbo erop schroeven.

Bij een R5 turbo gaat het niet om de topsnelhied, maar om het sprinten.
Kleine oude auto's hebben nu eenmaal een hoge luchtweerstand, dus hoge topsnelheden kun je vergeten.

pi_14051177
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:43 schreef pr0f het volgende:

[..]

Welke auto's van 3000-4000 euro zijn dan sneller? (btw, ik heb veel minder voor de mijne betaalt )


Als je alleen puur voor snelheid gaat.. koop dat een supergare corsa en gooi er een 2ehands 2liter blok in .. moet toch wel lukken voor minder dan 4000 euro ..

En wat maakt het uit waar ik mee rij? Mag ik geen commentaar geven als ik in een alto rij

pi_14051311
Hey, ik weet ook heus wel dat een turbo ook niet 'ff' werk is. Ik bedoel een normale auto heeft nog niet eens een blok wat gemaakt is voor een Turbo, je zal dan bijna alles moeten aanpassen. Camshaft, pistonshit etc. Liefst nog ander vliegwiel etc.

Trouwens ik had het niet over je motor een 16 klepper maken want dat heeft idd niet veel zin, maar tegenwoordig zijn veel standaard motoren al 16 kleppen, als je daar een turbo op zet

Turbo zit je minimaal aan de duizende euro's. Kun je onderhand beter een auto nemen waar al een turbo op zit en de turbodruk opvoeren of in/uitlaat van de motor verbeteren.
Turbo's zijn gewoon l33t, en misschien wil ik ooit als project op mijn auto een turbo gaan bouwen. Maarja, standaard motorblok hè

Trouwens, je auto koop je bijna niet om de specs. Als dat zo was reed iedereen in dezelfde opel carresorie en had de één alleen een snellere motor dan de ander.
Ik kan het weten ik rij zelf een Hyundai Coupé. Als mensen de naam H. al horen krijg je al reacties als
Ja dus denk ik dan, ik ben blijer met me eigen gekochte en gespaarde auto dan iemand die weer eens na 3 jaar zo'n gare vw leasebak krijgt van het werk. Die personen weten nog niet eens waar alle knopjes voor dienen (-10 generalisatie )
Ik heb gewoon een voorliefde voor dit merk en al helemaal dit type wat zal mij het verscheiten dat iedereen zegt van
En ja H. bouwt hun eigen motoren en ze zuigen want uit een dikke V6 3 liter ofzo halen ze nog niet eens 200 pk, jammer dan.
Daar heb je clubs voor, en je kunt in principe je hele auto motorisch verbouwen.

Ik zeg suc6 met je nieuw gekochte auto, laat iedereen maar lullen, als je er zelf maar heel tevreden mee bent

[Dit bericht is gewijzigd door Viper_74 op 22-10-2003 14:00]

M'n signature, wat doe je :{
pi_14051505
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:54 schreef Viper_74 het volgende:
Hey, ik weet ook heus wel dat een turbo ook niet 'ff' werk is. Ik bedoel een normale auto heeft nog niet eens een blok wat gemaakt is voor een Turbo, je zal dan bijna alles moeten aanpassen. Camshaft, pistonshit etc. Liefst nog ander vliegwiel etc.

Trouwens ik had het niet over je motor een 16 klepper maken want dat heeft idd niet veel zin, maar tegenwoordig zijn veel standaard motoren al 16 kleppen, als je daar een turbo op zet

Turbo zit je minimaal aan de duizende euro's. Kun je onderhand beter een auto nemen waar al een turbo op zit en de turbodruk opvoeren of in/uitlaat van de motor verbeteren.
Turbo's zijn gewoon l33t, en misschien wil ik ooit als project op mijn auto een turbo gaan bouwen. Maarja, standaard motorblok hè


pi_14051546
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:59 schreef SolidArt het volgende:

[..]


Als je moe bent kun je ook gaan slapen hè, FoK'en is geen verplichting
M'n signature, wat doe je :{
pi_14051571
maar vertel eens over jouw auto, als je dan zijn bak afkraakt wil ik wel eens weten wat voor waanzinnig vehikel jij hebt..
pi_14051601
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:01 schreef SolidArt het volgende:
maar vertel eens over jouw auto, als je dan zijn bak afkraakt wil ik wel eens weten wat voor waanzinnig vehikel jij hebt..
Lezen blijft moeilijk voor sommige mensen

(jaja okey ik weet het heb me post ge-edit. En 1 ding doe ik dus niet, en dat is zijn bak afkraken. Ik zeg alleen dat ik zelf liever een iets grotere motor heb dan een kleinere met turbo. AL is turbo )

M'n signature, wat doe je :{
pi_14051696
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:03 schreef Viper_74 het volgende:

[..]

Lezen blijft moeilijk voor sommige mensen

(jaja okey ik weet het heb me post ge-edit. En 1 ding doe ik dus niet, en dat is zijn bak afkraken. Ik zeg alleen dat ik zelf liever een iets grotere motor heb dan een kleinere met turbo. AL is turbo )


Ik heb een 2.0 16v met turbo...

Er zijn altijd mensen die het minder of meer hebben, maar ja dat wil imo nog niet zeggen dat ze zelf minder zijn

pi_14051766

Zow, Turbo is standaard of heb je die erop 'gemod' hoeveel vermogen? turbodruk?

M'n signature, wat doe je :{
pi_14051840
Turbo is standaard bij een GT TURBO

Standaard 0,65 bar ofzo... maar je kan em zo zonder problemen opschroeven naar ~0,8 a 0,9

  woensdag 22 oktober 2003 @ 14:15:21 #63
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_14051963
There is no substitute for cubic inches
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_14052488
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 22:53 schreef _oxje_ het volgende:

[..]

Jij weet dus niet waar je het over hebt


rijdt nu toch echt al een jaartje of tien auto, en op dit moment een enorm snelle 3 series (en jawel, een M, getuned door lessmeister....)

dus...wil ik even aanstippen dat die gt best snel zal zijn, maar als ik mijn drie bereik is het toch wel kijken naar mijn achterkant....en natuurlijk weeg ik 1100 kg, maar de motorinhoud is dan ook wel stukke groter en natuurlijk die achterasaandrijving...

en ik neem aan dat jij nog 16 bent en op je scootertje probeert de stad onveilig te maken...

want echte wagens rijden na de 100 harder dan zo'n stuiterend GTtjhe ...wellicht een keertje testen?

The electronic document and electronic signature must be functionally equivalent or, in other words, fulfill the same relevant functions as a paper document and a manual signature. Amongst these functions are: the evidential function and the information
pi_14052628
Hoeveel kost die vette BMW van je?
pi_14052716
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:11 schreef _oxje_ het volgende:
Standaard 0,65 bar ofzo... maar je kan em zo zonder problemen opschroeven naar ~0,8 a 0,9
Ik heb er "vroeger" ook eentje gehad! Super-funcar. Vanwege het enorme onderhoud echter verkocht, was voor mij als student zijnde niet meer op te brengen.

Dit was 'm:

Turbodruk opgeschroeft naar ~1.1-1.2bar, grotere sproeiers in de carborateur, Pipercross open luchtfilter, dump valve, free-flow intercooler, sportuitlaat. Naar schatting 150-160pk.

Tot ~120kmh erg snel, daarna gebeurde er niet veel spectaculairs meer.

pi_14052973
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:42 schreef stefimke het volgende:

[..]

Ik heb er "vroeger" ook eentje gehad! Super-funcar. Vanwege het enorme onderhoud echter verkocht, was voor mij als student zijnde niet meer op te brengen.

Dit was 'm:
[afbeelding]

Turbodruk opgeschroeft naar ~1.1-1.2bar, grotere sproeiers in de carborateur, Pipercross open luchtfilter, dump valve, free-flow intercooler, sportuitlaat. Naar schatting 150-160pk.

Tot ~120kmh erg snel, daarna gebeurde er niet veel spectaculairs meer.


Netjes netjes, beschaafd 'gemod' en toch motorisch wat dingen aangepast

Tja, na de 120 zou best kunnen. Had een 1.3 auto hiervoor, die nog best snel was, 84 pk voor ruim 900 kg, maar bij de 120 kon je planken wat je wil, dan krijgt het motortje het echt wel zwaar. Turbo of geen turbo. Als je dan een grotere motor hebt, merk je het verschil wel, niet dat die dan nog vooruit stuift, maar je merkt dat het motor beter zijn kracht kwijtkan.

M'n signature, wat doe je :{
pi_14053266
Standaard in 7.8 sec. trouwens
tot de 100 is zon bakkie echt rete snel! na de 90 ( 3e versnelling) wordt het minder, maarja nog zee snel! De harde schop in je rug is dan alleen een beetje weg. Vrij logisch ook eigenlijk...

Maarja, in iedergeval, gefeliciteerd met je aankoop! En neem idd eens een kijkje op renault-tuning.com , veel informatie, vragen, en foto's

Feel the rush when the turbo is getting to it's upper level
pi_14053566
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:02 schreef stienus5gtturbo het volgende:
... renault-tuning.com ...
Is dat niet meer "Club Renault Sportives" tegenwoordig? Daar was ik "vroegah" lid van.
pi_14054183
Nou wil ik echt wel weten waar Wimo in rijdt. Maar die vraag blijft tot nu toe onbeantwoord.. vaag.
Calm down, please!
pi_14054651
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:12 schreef stefimke het volgende:

[..]

Is dat niet meer "Club Renault Sportives" tegenwoordig? Daar was ik "vroegah" lid van.


Nee de CRS is een andere club, wat meer voor de wat oudere en vooral sportieve modellen.

De RTC is een jongere club waar iedereen met een renault lid van kan worden, voor en door leden en niet zo stoffig als de CRS op dit moment is... meetings worden druk bezocht, en er wordt erg veel gedaan voor leden.

Bovendien is het veel gezelliger

Magoed de CRS heeft veel expertise in huis... maar et is dus gewoon een ander 'soort' club...

  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:11:52 #72
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14055319
quote:
Op dinsdag 21 oktober 2003 23:55 schreef Paul_Brummen het volgende:
Als je voor de Peugeot 1.9 GTi gaat omdat ie volgensjou sneller zou zijn hoef je het niet te doen. Die gaat het niet redden naast deze turbo. Dat is een feit.

P


Goed, anderen hebben inmiddels ook al gereageerd maar ik wou toch even zeggen dat je geen gelijk hebt. Als je een 1.9 GTI uit '87 neemt dan ben je sneller dan die renault.

Maargoed, ik hou het maar bij m'n BMW 325i. Dat is toch het echte racegevoel; kuipstoelen, 6 cilinder en achterwiel aandrijving.

Dat geluid alleen al..

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14055355
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 13:34 schreef Wimo het volgende:

[..]

Met niets.. laat ik het dan zo zeggen.. 3000-4000 euro voor een auto die zo klein is ! Als ie dan nog snel was ok ... Maar ik kan ook wel begrijpen dat kees een liefhebber is

Worstkaas--> gewaagde uitspraak ..


8 seconden op 100 is hard hoor.
Maar wat vaak vergeten wordt is dat je wil je in 8 sec op de 100 zitten erg efficient moet schakelen, en dat kunnen er maar weinig.

Iig, tis bs om te zeggen dat 8 seconde op de 100 traag is.
V70R (300pk) automaat zit in 7,7 seconde op de 100, en wedde dat dat hard is .

pi_14055441
Overigens hoor je het vaakst mensen lullen over X aantal seconde is traag als ze zelf een charisma hebben die er 13 seconde over doet en dus absoluut geen weet hebben hoe zoiets voelt, onder de 10s op de 100 zitten.
  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:15:03 #75
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14055454
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:12 schreef blieblie het volgende:
8 seconden op 100 is hard hoor.
Maar wat vaak vergeten wordt is dat je wil je in 8 sec op de 100 zitten erg efficient moet schakelen, en dat kunnen er maar weinig.

Iig, tis bs om te zeggen dat 8 seconde op de 100 traag is.
V70R (300pk) automaat zit in 7,7 seconde op de 100, en wedde dat dat hard is .


Wou zeggen, 8 sec. is echt wel verrot snel..
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14055625
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:15 schreef Kogando het volgende:

[..]

Wou zeggen, 8 sec. is echt wel verrot snel..


Ik weet nog wel mijn eerste keer zelf mogen planken in een snelle auto 8) .
Was de V70 T5 van mijn pa. We stonden voor het stoplicht, mijn pa zei tegen me, bij groen gaspedaal helemaal in duwen. Naaah, geweldig . Mijn pa na 100 meter: En kijk nu es in de achteruitkijkspiegel, alle andere auto's waren pas net vertrokken. En die zat maar net onder 8 seconde op de 100 met achterwielaandrijving (erg kut omdat de voorwielen begonnen te glijden bij plankgas zodat je gelijk wat moest minderen).
pi_14055807
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:20 schreef blieblie het volgende:

[..]

Ik weet nog wel mijn eerste keer zelf mogen planken in een snelle auto 8) .
Was de V70 T5 van mijn pa. We stonden voor het stoplicht, mijn pa zei tegen me, bij groen gaspedaal helemaal in duwen. Naaah, geweldig . Mijn pa na 100 meter: En kijk nu es in de achteruitkijkspiegel, alle andere auto's waren pas net vertrokken. En die zat maar net onder 8 seconde op de 100 met achterwielaandrijving (erg kut omdat de voorwielen begonnen te glijden bij plankgas zodat je gelijk wat moest minderen).


toch dat ik jouw pa in mijn binnen spiegel zie bij vol gas
pi_14055872
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:25 schreef SolidArt het volgende:

[..]

toch dat ik jouw pa in mijn binnen spiegel zie bij vol gas


nu wel, een Peug 206 1.4 XS is nie zo moeilijk bij te houden
pi_14055930
Guttegut, al 4 pagina's, t is maar een koekblik hoor

pi_14055969
Het is wel frusterend want wat voor auto je ook koopt er is altijd wel weer een keer iemand sneller aan het stoplicht
pi_14055998
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:30 schreef KeessieX het volgende:
Het is wel frusterend want wat voor auto je ook koopt er is altijd wel weer een keer iemand sneller aan het stoplicht
moet je die Trust kopen ...
Is alleen wel wat lastig bij de bochten .
pi_14056032
Gheghe

Weet je wat ik altijd doe, als er zo'n vette bak naast me sta, beetje gas geven, zodat ze kijken, broem broem.

En dan Ineens bruut wegscheuren, vol gas dikke wielspin

ALtijd zo vet, ik trek iedereen eruit
Dan moet je ze zien in de achteruitkijkspiegel joh, dan staan ze er nog gewoon, wat een losers zo traag.

Tja je moet wat doen als je niet kan wachten tot het groen wordt

M'n signature, wat doe je :{
pi_14056068
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:32 schreef Viper_74 het volgende:
Gheghe

Weet je wat ik altijd doe, als er zo'n vette bak naast me sta, beetje gas geven, zodat ze kijken, broem broem.

En dan Ineens bruut wegscheuren, vol gas dikke wielspin

ALtijd zo vet, ik trek iedereen eruit
Dan moet je ze zien in de achteruitkijkspiegel joh, dan staan ze er nog gewoon, wat een losers zo traag.

Tja je moet wat doen als je niet kan wachten tot het groen wordt


*Kijkt naar eigen icon en denkt....

[Dit bericht is gewijzigd door SoesGSX600 op 22-10-2003 16:33]

  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:33:43 #84
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14056071
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:20 schreef blieblie het volgende:
Ik weet nog wel mijn eerste keer zelf mogen planken in een snelle auto 8) .
Was de V70 T5 van mijn pa. We stonden voor het stoplicht, mijn pa zei tegen me, bij groen gaspedaal helemaal in duwen. Naaah, geweldig . Mijn pa na 100 meter: En kijk nu es in de achteruitkijkspiegel, alle andere auto's waren pas net vertrokken. En die zat maar net onder 8 seconde op de 100 met achterwielaandrijving (erg kut omdat de voorwielen begonnen te glijden bij plankgas zodat je gelijk wat moest minderen).

M'n pa heeft een Saab, 185 PK Turbo (voorwiel aangedreven). En ik een BMW 325i, 2.5 liter injectie, 170 PK (achterwiel aangedreven). Die maken elkaar niet zoveel. BMW is sneller op het eerste stuk omdattie lichter is en achterwiel aandrijving heeft. Maar boven de 120 komtie saab me toch voorbij.

Allebei wel heerlijk om in te raggen. En 8 seconden is zeker snel.

Vriend van m'n zus had een Nissan 300ZX, 300PK Twin Turbo. 5,9 sec. Dáár had ik dus wel eens in willen rijden.

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14056110
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:31 schreef blieblie het volgende:

[..]

moet je die Trust kopen ...
Is alleen wel wat lastig bij de bochten .


Die zie ik nog niet aan een stoplicht staan...

  woensdag 22 oktober 2003 @ 16:40:18 #86
14827 Kogando
Modelprutser
pi_14056269
Als je echt een kannon wilt voor op de openbare weg neem je deze bak.

Heeft 1001 Pk en haalt de 406 km/h
Trekt in +/- 14 sec naar de 300 km/h

Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_14056449
Is dat ding eigenlijk wel street legal?
pi_14056847
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 15:36 schreef Googolplexian het volgende:
Nou wil ik echt wel weten waar Wimo in rijdt. Maar die vraag blijft tot nu toe onbeantwoord.. vaag.
Waarom wil je dat weten? Moet ik een snellere auto hebben om commentaar te mogen geven
pi_14057214
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 14:15 schreef Dromer het volgende:
There is no substitute for cubic inches

There is no replacement for displacement.

Ladies, form a line to my left for makeouts. Dudes, form a line to my right for high-fives.
I envision a future where the brains of briliant men can be kept alive in the bodies of dumb people.
pi_14057277
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:59 schreef Wimo het volgende:

[..]

Waarom wil je dat weten? Moet ik een snellere auto hebben om commentaar te mogen geven


Neej, maar je moet wel weten waar het over gaat.
Commentaar hebben op iets wat je zelf niet ervaren hebt is easy, maar het raakt vaak kant noch wal.

En zelfs meerijden telt imho niet. Want zelf rijden in een snelle auto is toch heel anders (en veel leuker )

pi_14057390
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:15 schreef blieblie het volgende:

[..]

Neej, maar je moet wel weten waar het over gaat.
Commentaar hebben op iets wat je zelf niet ervaren hebt is easy, maar het raakt vaak kant noch wal.

En zelfs meerijden telt imho niet. Want zelf rijden in een snelle auto is toch heel anders (en veel leuker )


Ok.. dus voortaan mogen we geen commentaar meer geven op auto's waar we zelf niet in hebben gereden Dan kun je net zo goed 99% van de topics hier afschaffen .. maar als je het perse wilt weten .. ik rij motor Dus ik durf wel te zeggen dat ik weet wat snelheid is
pi_14057517
Vooral mensen op motors leveren commentaar.
Dat komt omdat ze jaloers zijn dat je lekker warm en droog zit.

En de meeste durven hen gashendel niet eens open te trekken.
OEEHHHH bang bang bang bang bang bang bang bang bang bang

pi_14057544
Nee maar beetje zelf een gare frikandel rijden en een ander af gaan liggen zeiken, open je eigen thread dan.

Pleurt allemaal eens op met je Impreza, mijn M3 is toch sneller, kzeg me auto niet, maar deze vind ik stom, van turbo's heb ik ook geen verstand, en weetikveel wat voor auto's waardoor je TS starter zijn auto af kan kraken. De kolere hey....

Man, wat een gedoe. Echt. Waarom moet je nou in vredesnaam in een thread als iemand blij is met zijn nieuwe auto "kvind maar kutbak en langzaam" ofzoiets typen ?

Schiet echt niemand wat mee op. Kan alleen maar zijn omdat je of wilt vertellen dat de jouwe "veeeel beter" is. Of omdat je zomaar irritant wilt doen.

Mag iemand mij eens uitleggen..... En dan idd 90% rijdt zelf een fiets, of een my first leaseauto, of zijn vader heeft een Mercedes, of nog erger, GEHAD. Man....

tLijkt Feijenoord-Ajax wel hiero.

Maak er of een R5 GTT topic van, of zeg gewoon tegen TS dattie een leuke bijzondere liefhebbers auto heeft gekocht ! Anyway, kHoop dat TS gewoon veel plezier aan zijn bakkie heeft en tis toch speciaal autootje. Klaar.

Nu een normale reactie: Leuke auto !

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_14057609
Wat een leuke auto!
Ik ben in het bezit van zijn oudere broertje, rara welke is dat?
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
  woensdag 22 oktober 2003 @ 17:31:29 #95
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_14057696
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 16:40 schreef Kogando het volgende:
Als je echt een kannon wilt voor op de openbare weg neem je deze bak.

[afbeelding]

Heeft 1001 Pk en haalt de 406 km/h
Trekt in +/- 14 sec naar de 300 km/h


Jammer dat hij word geknepen op de 330KM
En de vraag is of hij ooit nog gaat komen
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_14057735
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:27 schreef Beaker het volgende:
Wat een leuke auto!
Ik ben in het bezit van zijn oudere broertje, rara welke is dat?
Is dat niet de Renault 5 Alpine
  woensdag 22 oktober 2003 @ 17:35:17 #97
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_14057766
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:27 schreef Beaker het volgende:
Wat een leuke auto!
Ik ben in het bezit van zijn oudere broertje, rara welke is dat?
Renault 5 Alpine Turbo?

Edit: /\ LOL /\

** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_14057902
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:19 schreef Wimo het volgende:

[..]

Ok.. dus voortaan mogen we geen commentaar meer geven op auto's waar we zelf niet in hebben gereden Dan kun je net zo goed 99% van de topics hier afschaffen .. maar als je het perse wilt weten .. ik rij motor Dus ik durf wel te zeggen dat ik weet wat snelheid is


Je mag best commentaar geven als je weet hoe snel snel is.
En een motor is niet te vergelijken met een auto. Is net zoiets als een brommer vergelijken met een fiets.
pi_14058408
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:24 schreef martnl het volgende:
Vooral mensen op motors leveren commentaar.
Dat komt omdat ze jaloers zijn dat je lekker warm en droog zit.

En de meeste durven hen gashendel niet eens open te trekken.
OEEHHHH bang bang bang bang bang bang bang bang bang bang


Als het koud is neem je toch gewoon de auto? En bang ben ik zeker... zou niet gezond zijn als je dat niet bent
pi_14058612
quote:
Op woensdag 22 oktober 2003 17:25 schreef PNG het volgende:
Nee maar beetje zelf een gare frikandel rijden en een ander af gaan liggen zeiken, open je eigen thread dan.

Pleurt allemaal eens op met je Impreza, mijn M3 is toch sneller, kzeg me auto niet, maar deze vind ik stom, van turbo's heb ik ook geen verstand, en weetikveel wat voor auto's waardoor je TS starter zijn auto af kan kraken. De kolere hey....

Man, wat een gedoe. Echt. Waarom moet je nou in vredesnaam in een thread als iemand blij is met zijn nieuwe auto "kvind maar kutbak en langzaam" ofzoiets typen ?

Schiet echt niemand wat mee op. Kan alleen maar zijn omdat je of wilt vertellen dat de jouwe "veeeel beter" is. Of omdat je zomaar irritant wilt doen.

Mag iemand mij eens uitleggen..... En dan idd 90% rijdt zelf een fiets, of een my first leaseauto, of zijn vader heeft een Mercedes, of nog erger, GEHAD. Man....

tLijkt Feijenoord-Ajax wel hiero.

Maak er of een R5 GTT topic van, of zeg gewoon tegen TS dattie een leuke bijzondere liefhebbers auto heeft gekocht ! Anyway, kHoop dat TS gewoon veel plezier aan zijn bakkie heeft en tis toch speciaal autootje. Klaar.

Nu een normale reactie: Leuke auto !


Tjsa.. dat is dan meteen het nadeel van een forum .Er zitten mensen met een andere smaak dan jij.. Als je niet tegen commentaar kunt dan moet je gewoon geen topic openen.

Ts heeft hier geen problemen mee ... jij blijkbaar wel. Jij ziet dus liever 50 mensen die zeggen: "mooie auto ts"

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')