Nu zat mijn oog dus vanochtend helemaal dicht en wilde ik hem uitspoelen, ik dus water koken en ik een spoeler gedaan. Nu wilde ik het in mijn oog gooien en er mee gaan spoelen maar het was al te heet om vast te houden dat ik het eigenlijk niet durfde.
Mag je het water wel af laten koelen of heeft het dan geen goeie werking meer. En is het warme water om de bacterien te doden?
Het koken is inderdaad voor het doden van de bacterien. En bij warm water laat de vuiligheid sneller los. Pas wel op waar je het water laat afkoelen, want door afkoelen kunnen er wel weer bacterien inkomen
quote:Ok, ik ben dan blij dat ik hetniet gedaan hebt. Kan ik het het gewoon in de koelkast zetten in een gesloten bakje?
Op maandag 6 oktober 2003 11:56 schreef Troel het volgende:
O wat een leuke antwoorden...Het koken is inderdaad voor het doden van de bacterien. En bij warm water laat de vuiligheid sneller los. Pas wel op waar je het water laat afkoelen, want door afkoelen kunnen er wel weer bacterien inkomen
quote:
Op maandag 6 oktober 2003 11:56 schreef Salvad0R het volgende:
fuckin retard....
Als je je vinger in de pan steekt heb je al auw, laat staan je oog.
quote:Ok, ik heb vanochtend wel mijn lenzen in gehad, ik neem aan dat als ik ze echt goed schoon maak dat de bactieren er wel uit gaan?
Op maandag 6 oktober 2003 11:57 schreef simmu het volgende:
water koken, 10 minuten door laten koken, en dan af laten koelen ja! duh.... doet n8iks af aan de werking, het gaat er alleen maar om dat het water 'schoon' is (zover mogelijk steriel) niet laten afkoelen met een dekseltje erop! dat helpt niet...
als je dat allemal een beetje eng vond kan je ook een flesje boorwater kopen (heel goedkoop) bij de apotheek, of bij de drogist een flesje (heel duur!) oogspoelwatersterkte:
oh: wat je ook doet: geen lenzen in, anders kunnen de bacterien die de ontsteking veroorzaken in je lens gaan zitten, en dan blijf je bezig
maar ja ik dacht dat het kokend moest maar vond het al zo heet dus drufde het niet..
[Dit bericht is gewijzigd door Fucking_Retard op 06-10-2003 12:00]
Ik zou inderdaad lekker water van 100 graden in je ogen gooien, dan weet je zeker dat je van die ontsteking afbent.....en van je oog ook maar gelijk dan......
quote:GE-kookt, niet kokend! Jezus dwaas...
Op maandag 6 oktober 2003 11:59 schreef Fucking_Retard het volgende:
Dubbel,maar ja ik dacht dat het kokend moest maar vond het al zo heet dus drufde het niet..
quote:als zo'n onteking eenmaal in de lens zit is het erg moeilijk om dat weer weg te krijgen, maar als je de lens gelijk uit hebt gedaan is er niet zoveel kans dat de onsteking nu ook in je lens zit.
Op maandag 6 oktober 2003 11:59 schreef Fucking_Retard het volgende:[..]
Ok, ik heb vanochtend wel mijn lenzen in gehad, ik neem aan dat als ik ze echt goed schoon maak dat de bactieren er wel uit gaan?
quote:Ach kom nou toch zeg!
Op maandag 6 oktober 2003 12:15 schreef Natalie het volgende:Ik vind wel dat je dokter dit even wat beter uit had moeten leggen.
quote:Ja precies, de huisarts had moeten zien dat hij met iemand te maken had die ze niet allemaal op een rijtje heeft zitten. Dan moet je duidelijke informatie geven!!!
Op maandag 6 oktober 2003 12:15 schreef Natalie het volgende:
Je hebt 't antwoord inmiddels al gekregenIk vind wel dat je dokter dit even wat beter uit had moeten leggen.
Stel je voor dat je echt kokend water over je oog had gegooid
Als je je arts weer ziet: geef het ff aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |