abonnement Unibet Coolblue
pi_13404186
Bron: Nu.nl

Het zal wel niet lang meer duren met die man.

pi_13404206
alweer?

die man maakt het niet lang meer nee

Wil je erover praten? Zoek dan iemand die ernaar wil luisteren...
pi_13404225
ik weet niet , op de een of andere manier overleeft die man alles. Misschien is ie toch een beetje
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_13404236
quote:
Paus Paulus Johannes II onwel

Uitgegeven: 24 september 2003 09:40
Laatst gewijzigd: 24 september 2003 09:41

ROME - De wekelijkse audiënties bij paus Paulus Johannes II zijn woensdag afgelast wegens de gezondheid van de kerkvader.

Het Vaticaan heeft bevestigd dat de paus dinsdagmiddag onwel is geworden en daarom geen audiëntie geeft.


Dat is inderdaad wereldnieuws
“When will I learn? The answer to life's problems aren't at the bottom of a bottle, they're on TV!”
-H.J. Simpson-
pi_13404630
Ik dacht dat er piet paulusma stond
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
  woensdag 24 september 2003 @ 10:23:39 #6
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13404692
quote:
Op woensdag 24 september 2003 09:52 schreef cdgrit het volgende:
Bron: Nu.nl

Het zal wel niet lang meer duren met die man.


Hoe kan iemand die zichzelf de afgezant van God op aarde noemt ziek worden of zelfs dood gaan ?

Zou me niks verbazen als hij zichzelf bewust heeft ziekgemeldt ivm. alle commotie rond kindermisbruik in de kath. kerken...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 24 september 2003 @ 10:24:14 #7
17698 nappel
raar menneke..
pi_13404703
Kieper die ouwe van zijn troontje.. en zet er een nieuwe jonge paus neer.
Die Johannes Paulus II zit onderhand vastgeroest aan het vaticaan, hij weet amper wat er in de wereld speelt. Zoals dat bericht vanmorgen dat meisjes niet meer in het koor mogen en dat er niet meer geklapt mag worden in de kerk..
Ik ben niet gelovig, maar ik zou altijd nog naar zo'n 'zwarte' kerk toe willen gewoon om zo'n mis mee te maken; prachtig!!

Wordt tijd dat het vaticaan eens met de tijd mee gaat!
Als het zo door gaat houden ze amper gelovigen over, ze komen steeds verder van het volk af te staan.

Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_13404730
Die heeft z'n tijd gehad
A man is the less likely to become great the more he is dominated by reason: few can achive greatness -and none in art-if they are not dominated by illusion.
  woensdag 24 september 2003 @ 10:31:23 #9
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_13404818
Nou, schiet op dan. Moven met die gast, tijd voor een modernere kerkvorst die een gezondere kijk heeft op de wereldproblematiek.
The Internets, I needs it..
pi_13404846
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nou, schiet op dan. Moven met die gast, tijd voor een modernere kerkvorst die een gezondere kijk heeft op de wereldproblematiek.
Eventjes geduld nog, want het lijkwagentje komt zo....
pi_13404900
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:31 schreef Dr_Crouton het volgende:
Nou, schiet op dan. Moven met die gast, tijd voor een modernere kerkvorst die een gezondere kijk heeft op de wereldproblematiek.
Die komt er niet in daar, hoor.
Het blijft een treurige barbaarse club mensen die zich met hand en tand tegen elke vorm van vernieuwing verzetten.
Dat deze paus al jaren zo dement is dat ie hele gesprekken met z'n sokken voert, is ook geen reden geweest hem van zijn taken te ontheffen.
Doorgaan tot je dood neervalt, al kraam je de grootste onzin uit.
Nothing new dus.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 24 september 2003 @ 10:49:52 #12
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13405149
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:35 schreef shmoopy het volgende:
Doorgaan tot je dood neervalt, al kraam je de grootste onzin uit.
Nothing new dus.
De paus schrijft al jaren niet meer zijn eigen toespraken.

Ik heb hem overigens iets meer dan twee jaar geleden nog gezien in Rome. Toen was het ook al niet veel meer, hoor... Die audiënties geeft hij volgens mij gewoon vanuit zijn slaapkamerraam, en hij moet omhoog gehouden worden door twee andere mannen.

Het zou voor de paus zelf misschien wel het beste zijn wanneer hij zou komen te overlijden. Bovendien zou ik het zelf ontzettend interessant vinden hoe de zoektocht naar een nieuwe paus in zijn werk zal gaan. Ik weet dat er na het overlijden witte rook komt, en dat mensen namen van potentiële pausen mogen voordragen.

  woensdag 24 september 2003 @ 10:53:36 #13
14505 OProg
A Life in Music
pi_13405227
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe kan iemand die zichzelf de afgezant van God op aarde noemt ziek worden of zelfs dood gaan ?


Gebruik je verstand eens...
quote:
Zou me niks verbazen als hij zichzelf bewust heeft ziekgemeldt ivm. alle commotie rond kindermisbruik in de kath. kerken...


Ja he
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_13405354
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:49 schreef Christine het volgende:

[..]

De paus schrijft al jaren niet meer zijn eigen toespraken.


Nog erger dus.
quote:
Ik heb hem overigens iets meer dan twee jaar geleden nog gezien in Rome. Toen was het ook al niet veel meer, hoor... Die audiënties geeft hij volgens mij gewoon vanuit zijn slaapkamerraam, en hij moet omhoog gehouden worden door twee andere mannen.
Ja, dit is al heel lang aan de gang, en eigenlijk is het dieptriest dat ie zich niet eerder uit het openbaar heeft teruggetrokken.
quote:
Het zou voor de paus zelf misschien wel het beste zijn wanneer hij zou komen te overlijden. Bovendien zou ik het zelf ontzettend interessant vinden hoe de zoektocht naar een nieuwe paus in zijn werk zal gaan. Ik weet dat er na het overlijden witte rook komt, en dat mensen namen van potentiële pausen mogen voordragen.
Die witte rook komt als er na overleg duidelijkheid is wie de nieuwe paus wordt, als ik me niet vergis.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  woensdag 24 september 2003 @ 11:04:30 #15
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13405439
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:59 schreef shmoopy het volgende:

Die witte rook komt als er na overleg duidelijkheid is wie de nieuwe paus wordt, als ik me niet vergis.


Jep.

http://www.gva.be/dossiers/-p/pausopvolging/dossier.asp Voor degene die wil weten of de Paus met een hamer gemept wordt na zn dood.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13405498
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:04 schreef robh het volgende:

[..]

Jep.

http://www.gva.be/dossiers/-p/pausopvolging/dossier.asp Voor degene die wil weten of de Paus met een hamer gemept wordt na zn dood.


Als je hier toch rondhangt kun je dan toevallig niet wat doen aan de reacties van betreffende kortzichtige poedel?
  woensdag 24 september 2003 @ 11:08:19 #17
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13405525
Kan een paus eigenlijk ontslagen worden, wanneer hij, net als een goedaardige voetbalcoach zijn werk niet goed doet ? En zijn er weleens schandalen geweest met deze paus, of de pausen voor hem (ik bedoel dus Monica Lewinsky achtige taferelen)...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 24 september 2003 @ 11:10:31 #18
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_13405563
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:08 schreef BansheeBoy het volgende:
Kan een paus eigenlijk ontslagen worden, wanneer hij, net als een goedaardige voetbalcoach zijn werk niet goed doet ? En zijn er weleens schandalen geweest met deze paus, of de pausen voor hem (ik bedoel dus Monica Lewinsky achtige taferelen)...


Ja dat kan dacht ik. Volgens mij is dat 1 of 2 keer voorgekomen, normaliter is Paus zijn een baan voor het leven.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_13407713
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:35 schreef shmoopy het volgende:

Dat deze paus al jaren zo dement is dat ie hele gesprekken met z'n sokken voert, is ook geen reden geweest hem van zijn taken te ontheffen.
Doorgaan tot je dood neervalt, al kraam je de grootste onzin uit.
Nothing new dus.


Dat slaat dus ergens helemaal nergens op, de paus is verre van dement, integendeel zijn geest is nog steeds scherp. Dat is onder andere te merken aan opmerkingen, standpunten en visies die hij nog steeds (of ieg tot voor kort) uitspreekt.
Dat zijn lichaam zeer zwak is, en dat hij moeilijk kan spreken/kwijlt/etcetera (symptomen van de ziekte van Parkinson) wil niet zeggen dat hij dus dement is.

Of je het met hem eens bent, is natuurlijk een heel andere vraag

pi_13408077
Expert: Zieke paus klungelig behandeld:
quote:
Met de gezondheid van paus Johannes Paulus II zou het veel beter kunnen gaan. In Italië zijn experts op het gebied van de ziekte van Parkinson stomverbaasd over de klungelige manier waarop de kerkvorst door zijn privé-arts wordt behandeld. Machteloos zien ze toe hoe de paus vecht voor zijn leven.

"Het zou voldoende zijn als de paus het medicijn levodopa gebruikt. Om onbegrijpelijke redenen wordt dit niet toegediend", aldus professor Gianni Pezzoli van het Centrum Ziekte van Parkinson te Milaan.
In deze hoedanigheid en als voorzitter van de Italiaanse Vereniging Ziekte van Parkinson, wetenschappelijk coördinator van de gelijknamige internationale vereniging en lid van de Wetenschappelijke Academie te New York is Pezzoli bij uitstek expert van de ziekte waar paus Karol Wojtyla (83) al vijftien jaar lang aan lijdt.
"Zo'n 95 procent van de patiënten met de ziekte van Parkinson wordt op een andere manier behandeld", aldus professor Pezzoli tegenover deze krant. "Je kunt duidelijk aan de paus zien dat het vanaf de herfst 2002 tot aan het begin van dit jaar een stuk beter met hem ging. Hij gebruikte toen levodopa. Het is het meest zekere medicijn. Vooral voor iemand van zijn leeftijd is het logisch dat je dat voorschrijft."

"Toen hij begin deze zomer sterk achteruit ging, zag je dat ze met levodopa waren gestopt. Tijdens de reis naar Slowakije was hij op zijn slechtst. Hij kon zelfs zijn voordracht niet afmaken. De dag erna zag je dat het plotseling beter met hem ging. Hij kreeg ook enkele onvrijwillige trekken op zijn gelaat. Dat is een van de weinige neveneffecten van levodopa. Kennelijk hadden ze uit nood besloten levodopa toe te dienen. Maar sporadisch een dosis geven is niet goed. Levodopa moet constant met een precieze dosis worden toegediend. Het moet worden gecombineerd met diëten en fysiotherapie-oefeningen, die juist dan veel zin hebben."

De paus heeft als privé-arts nog altijd Renato Buzzonetti (79). Van deze arts wordt gezegd dat hij niet goed op de hoogte is van de laatste medische ontwikkelingen. Wat betreft de ziekte van Parkinson weet hij van toeten noch blazen. Ook de toevoeging van twee jongere artsen, Patrizio Polisca en Piero Gasparro, wordt onvoldoende gevonden.

"Ons centrum in Milaan behoort tot de beste voor de behandeling van de ziekte van Parkinson. Waarom het Vaticaan geen contact met ons opneemt, weet ik niet. Misschien vrezen ze dat teveel medische informatie over de paus naar buiten zou kunnen komen", aldus Pezzoli. Hij voelt zich geroepen alarm te slaan over de slechte toestand van de paus.


bron

Wat een naastenliefde om die man zo onnodig te laten lijden, arme man .

  woensdag 24 september 2003 @ 13:24:49 #21
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13408370
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:10 schreef robh het volgende:

[..]

Ja dat kan dacht ik. Volgens mij is dat 1 of 2 keer voorgekomen, normaliter is Paus zijn een baan voor het leven.


En wat voor schandalen waren dat dan ???

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  woensdag 24 september 2003 @ 13:27:10 #22
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_13408440
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_13408477
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:13 schreef schatje het volgende:
Wat een naastenliefde om die man zo onnodig te laten lijden, arme man .
Je hoeft hem toch ook geen medicijnen te geven. Als God het wil wordt de paus wel weer beter.
Die Welt ist alles was der Fall ist.
pi_13408634
Ik heb gehoord dat ze aan het bezuinigen zijn daar in het vaticaan

Tjah en de batterijen zijn nogal prijzig daar
En de paus staat nu op tape want hij kan zelf niet meer praten
tevens kan hij ook niet meer lopen
dus hij word getild en gedragen onder het mom van Kijk hier istie dan nog

En zijn stem wordt geheel bewerkt door een vaticanen studio
dus in feite hoor je een tape als hij iets zegt.
Klinkt wel wat vreemderig enzo..
maar goed ze doen zo hun best

Tis alleen maar triest dat zo'n bejaarde man nog zoveel moet presteren
en nog kan bestaan dankzij mega multi vitamines
en injecties
en batterijen etc

bedoel die man kan niet meer
zie dat toch us in gewoon...

paus
Wens je het beste..
je hebt je rust wel verdiend
dacht ik zo

*Medelijden voelt*

zucht
  woensdag 24 september 2003 @ 14:23:46 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13410140
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:10 schreef robh het volgende:

[..]

Ja dat kan dacht ik. Volgens mij is dat 1 of 2 keer voorgekomen, normaliter is Paus zijn een baan voor het leven.


Dat kan dus niet. Vrijwillig aftreden kan wel. Dat is 1 keer voorgekomen, in 1294:
quote:
Celestinus V

Wie was dan die ene Celestinus V, die spreekwoordelijke uitzondering die de regel bevestigt dat een paus nooit aftreedt? De man heette Pietro del Murrone en leefde van 1215 tot 1296. Hij was de typische derde hond die met de buit lopen ging. Na de dood van zijn voorganger Nicolaas IV in 1292 kwamen de kardinalen, hopeloos verdeeld in twee kampen, niet tot een besluit. De koning van Napels, Karel II van Anjou, moeide zich en slaagde erin zijn beschermeling Pietro del Murrone te doen verkiezen. Op 5 juli 1294, na twee jaar touwtrekken, was er dus opnieuw een paus. De geschiedschrijvers omschrijven Celestinus V als een wereldvreemde man, die zich bij voorkeur terugtrok in zijn kloostercel. Iets wat hij wel meer gedaan had, aangezien hij jarenlang samen met enkele gezellen teruggetrokken in de Abruzzen had geleefd. Een beweging waaruit later de intussen alweer uitgestorven kloosterorde van de Celestijnen is ontstaan.
Wat heeft Celestinus V in zijn korte ambtsperiode verwezenlijkt? Buiten het feit dat hij als stroman voor de koning van Napels een doorn in het oog was voor de kardinalen, besliste hij op 10 december 1294 dat een paus in bepaalde gevallen vrijwillig mag aftreden. Woorden die hij prompt, drie dagen later, in de praktijk omzette. Dante heeft hem in zijn 'La Divina Commedia' vereeuwigd als lafaard in de hel, maar de Kerk zelf heeft Celestinus V later heilig verklaard. Zijn aftreden en zijn forse opvolger (Bonifatius VIII, die hem voor alle zekerheid toch maar gevangen hield) hebben zijn beeld zeker geïdealiseerd.
Na Celestinus de Vijfde is er nooit meer een paus geweest die zich Celestinus heeft genoemd.


pi_13410273
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:28 schreef keeper het volgende:

[..]

Je hoeft hem toch ook geen medicijnen te geven. Als God het wil wordt de paus wel weer beter.


Doet me denken aan een reportage van Ruby Wax.Zij bezocht een sekte in de VS, en waar die mensen het nodig achtten omdat het in de Bijbel zou staan, om met slangen in hun handen te dansen in de kerk??

Als men gebeten werd deed men niks, men accepteerde dat ze eventueel zouden kunnen sterven.

Sommige mensen hadden door de beten misvormde vingers overgehouden, en anderen waren ook daadwerkelijk gestorven.

Een vrouw liet een home video zien waarop haar man te zien was die gebeten werd en langzaam in elkaar zakte en vervolgens stierf.Zij vond het heel normaal, omdat dat de wil van God zou zijn.

  woensdag 24 september 2003 @ 14:52:46 #27
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13410943
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13411450
quote:
Op woensdag 24 september 2003 13:28 schreef keeper het volgende:

Je hoeft hem toch ook geen medicijnen te geven. Als God het wil wordt de paus wel weer beter.


Waaruit je kan opmaken dat God erg boos is op de mensheid, anders laat je zo'n figuur namelijk niet zo lang in leven
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  woensdag 24 september 2003 @ 22:55:20 #29
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_13423830
Beetje zielig is hij wel hoor, ben geen fan van de (katholieke)kerk maar deze paus was beter dan die nazi figuren die er voor hem hebben gezeten.
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_13425281

Bedank voor die bloehemen!

Wat?
  donderdag 25 september 2003 @ 08:33:54 #31
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13427053
quote:
Op woensdag 24 september 2003 14:23 schreef freako het volgende:
Dat kan dus niet. Vrijwillig aftreden kan wel. Dat is 1 keer voorgekomen, in 1294:
Er is ook ooit een vrouwelijke paus geweest. Die is afgezet toen ze tijdens de processie een kind kreeg

En dit is geen grapje, kijk maar op:
http://www.hippopotame.nl/index.asp?month=4&year=2002
http://www.grundel.nl/romeboek/2002/marielhaverkate/pauskeuze.htm

pi_13428622
quote:
Op donderdag 25 september 2003 08:33 schreef Christine het volgende:

[..]

Er is ook ooit een vrouwelijke paus geweest. Die is afgezet toen ze tijdens de processie een kind kreeg

En dit is geen grapje, kijk maar op:
http://www.hippopotame.nl/index.asp?month=4&year=2002
http://www.grundel.nl/romeboek/2002/marielhaverkate/pauskeuze.htm


Yup.
Een vriendin van mij heeft daar nog een heel mooi toneelstuk over gemaakt.
Het is idd erg onbekend.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_13428766
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_13432018
quote:
Op woensdag 24 september 2003 11:10 schreef robh het volgende:

[..]

Ja dat kan dacht ik. Volgens mij is dat 1 of 2 keer voorgekomen, normaliter is Paus zijn een baan voor het leven.


Een paus neemt zijn ambt in principe aan voor de rest van zijn leven, tot aan zijn dood. Echter, hij kan, als daarvoor bijzonder zware redenen zijn (zoals gezondheidsproblemen e.d.) ontslag namen. Zoals je terecht aangaf, is dat maar een paar keer eerder gebeurd.

Overigens is de Heilige Vader nog zeer scherp van geest, het is alleen de fysieke gesteldheid, die hem in de weg zit.

pi_13433390
Vind zielig voor die man.
Laat die man met pensioen gaan en laat iemand het doen die het nog wel fysiek aankan
"A person needs new experiences. They jar something deep inside, allowing him to grow. Without change something sleeps inside us, and seldom awakens. The sleeper must awaken."
pi_13438635
quote:
Op woensdag 24 september 2003 10:23 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Hoe kan iemand die zichzelf de afgezant van God op aarde noemt ziek worden of zelfs dood gaan ?

Zou me niks verbazen als hij zichzelf bewust heeft ziekgemeldt ivm. alle commotie rond kindermisbruik in de kath. kerken...


mohammed leeft nog?
_O_ Fictivision vs. C-quence - Symbols _O_
pi_13438707
quote:
Op donderdag 25 september 2003 17:08 schreef southpole het volgende:

[..]

mohammed leeft nog?


jaja, misschien kun je er toch nog een moslim-bash topic van maken. Gewoon blijven proberen!
pi_13478582
quote:
Doodzieke paus heeft veel haast

ROME, 27 SEPT. Het Vaticaan zal volgens veel Italiaanse kranten mogelijk al op 22 oktober een vervroegd consistorie organiseren, waarbij nieuwe kardinalen worden benoemd. Dat is vijf maanden eerder dan gepland. Dit wijst op haast binnen het Vaticaan en grote bezorgdheid over de gezondheidstoestand van de kerkvorst.

De acute symptomen van een darmblokkade, die de paus eerder deze week overvielen, zijn overwonnen en donderdag ontving hij tijdens een audiëntie alweer 28 bisschoppen. Maar toch blijft men zich in het Vaticaan grote zorgen maken. Doktoren houden de paus permanent onder controle en hij is een dag eerder dan gepland van zijn vakantieverblijf teruggekeerd naar Rome. Zo kan hij beter worden verpleegd en is hij dichter bij het ziekenhuis Gemelli van de katholieke universiteit, waar permanent een appartement voor hem in gereedheid wordt gehouden, en dat door de paus zelf wel het derde Vaticaan wordt genoemd, omdat hij er inmiddels vanwege verschillende kwalen en de aanslag op zijn leven in 1981 al 135 dagen heeft moeten doorbrengen.

Een vervroegd consistorie zou daarvan ook een teken zijn. Een maand geleden nog, zo schrijft de Romeinse krant Il Messaggero, ontkenden belangrijke kardinalen dat de paus zijn negende consistorie met enkele maanden zou vervroegen. Dat zou ongepast zijn, omdat het de aandacht zou afleiden van zijn 25-jarig jubileum op 16 oktober. Ook zou het de indruk kunnen wekken dat het slecht gaat met zijn gezondheid en bovendien zou het vrijwel onmogelijk zijn alle kardinaalsgewaden op zo'n korte termijn te laten vervaardigen.

Maar gezien de toestand van de paus is een vervroegd consistorie nu zeer waarschijnlijk, aldus Vaticaanwatchers. Er zijn drie hypotheses. Of zondag maakt de paus bekend dat hij op 22 oktober nieuwe kardinalen zal benoemen. Of half oktober kondigt hij hetzelfde aan voor 23 november, of half januari voor 21 of 22 februari.

De paus zal het consistorie gebruiken om iedereen die hem trouwe dienst heeft bewezen op de valreep in de kardinaalsstand te verheffen. Gesproken wordt van een recordaantal van vijftig nieuwe kardinalen.

Ze zouden samen met alle andere kardinalen onder de tachtig jaar in het volgende conclaaf mogen meebeslissen wie de nieuw paus wordt. Volgens de Vaticaanse wet mogen 120 kardinalen deelnemen aan die verkiezing, maar met de komende golf nieuwe kardinalen zal Johannes Paulus dat door hem zelf vastgestelde aantal naar alle waarschijnlijkheid ruim overschrijden.


http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1064640070384.html


pi_13562755
Kardinaal: Paus is er slecht aan toe:
quote:
UTRECHT - 30/09/03 Het gaat slecht met paus Johannes Paulus II en wij moeten voor de paus bidden. Dat zegt een van zijn naaste adviseurs, de Duitse kardinaal Joseph Ratzinger, in een dinsdag verschenen interview met het tijdschrift Bunte.
bron

Aftellen kan beginnen .

pi_13562804
dat ie lekker dood gaat
heeft die man eindelijk rust

ja, dit is een doodsverwensing

Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
  FOK!fotograaf woensdag 1 oktober 2003 @ 09:28:29 #42
18921 freud
Who's John Galt?
pi_13564170
Hopelijk krijgen we een paus ervoor terug die wat meer in de 21e eeuw leeft ipv de eerste helft van de 20e...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  woensdag 1 oktober 2003 @ 09:33:51 #43
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13564253
Ik kan me er niet druk om maken. Ik ben tegen de kerk en dus ook tegen de paus. Daarbij komt dat iedereen dood gaat. Hopelijk wordt er een keer iemand tot paus benoemd met een realistische kijk op de wereld.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 10:04:21 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13564791
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 09:33 schreef AvispaCS het volgende:
Ik kan me er niet druk om maken. Ik ben tegen de kerk en dus ook tegen de paus. Daarbij komt dat iedereen dood gaat. Hopelijk wordt er een keer iemand tot paus benoemd met een realistische kijk op de wereld.
Die visie is niet nieuw, sinds het bestaan van de katholieke kerk staat zij bekend om de macht die zij aanvoeren om het eigenbelang te verwaren boven die van andere mede-gelovigen, vaak denken zij dit tijdens de biecht weer te kunnen verhelpen...

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_13565444
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 09:28 schreef freud het volgende:
Hopelijk krijgen we een paus ervoor terug die wat meer in de 21e eeuw leeft ipv de eerste helft van de 20e...
Er woedt al enige tijd een machtsstrijd in het Vaticaan die wijst op het tegendeel. Denk maar aan de benoeming van conservatieve bisschoppen en dergelijke.
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:29:23 #46
37401 M.ALTA
The Truth is Gold
pi_13577613
Volgens de bijbelcode is het tijd voor de Paus om zich voor te bereiden op het hiernamaals.

De volgende Paus is een Italiaan;

Wellicht moet e.a. eerst nog iets gebeuren met Yasser Arafat.

Morgen, dat beloof ik, gaat alles beter. Dan schijnt de zon, en dan zingen de vogels, dan waait er weer een frisse wind. [url]http://www.niburu.nl[/url] * [url]http://www.rense.com[/url] * [url]http://www.daanspeak.com[/url]
  woensdag 1 oktober 2003 @ 18:34:50 #47
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_13577759
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 09:28 schreef freud het volgende:
Hopelijk krijgen we een paus ervoor terug die wat meer in de 21e eeuw leeft ipv de eerste helft van de 20e...
k zie het somber in wat dat betreft

k zal z'n "bedankt vour die bloemen" wel missen.

pi_13579875
quote:
Na de pauskeuze wordt er altijd even 'gevoeld' en als het 'goede' wordt gevoeld wordt geroepen: 'habet duas et bene pendentes' ('hij heeft er twee en ze hangen er goed bij'.) Dit doen ze omdat er ooit per ongeluk een vrouwelijke paus was uitgekozen, waar ze later pas achter kwamen. Dit was pausin Johanna (rond 1200). Na het 'voelen' vindt de kroning van de nieuwe paus plaats. De pauselijke kroon heet "tiara".
pi_13579934
Het wordt hoog tijd dat de kinderen van de wereld kunnen rusten.
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2003 @ 20:06:08 #50
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13579962
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 18:29 schreef M.ALTA het volgende:
Volgens de bijbelcode is het tijd voor de Paus om zich voor te bereiden op het hiernamaals.

De volgende Paus is een Italiaan;

Wellicht moet e.a. eerst nog iets gebeuren met Yasser Arafat.


Krijgen we dan nu de laatste paus of komt er daaran nog eentje?
  woensdag 1 oktober 2003 @ 20:07:36 #51
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13579998
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:06 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Krijgen we dan nu de laatste paus of komt er daaran nog eentje?


Volgens (Malacy?) komen er nog 2 pausen na deze, of drie.

Niet dat ik er in geloof natuurlijk, .

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  † In Memoriam † woensdag 1 oktober 2003 @ 20:17:38 #52
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_13580272
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:07 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Volgens (Malacy?) komen er nog 2 pausen na deze, of drie.

Niet dat ik er in geloof natuurlijk, .


Ja weet ook niet meer precies wie die lijst heeft opgeschreven.

Nog 2 pausen... Hopen dat ze niet van die oude knakkers uitkiezen. Anders zitten we over drie jaar alsnog in het Armageddon.

  donderdag 2 oktober 2003 @ 11:56:12 #53
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13593126
quote:
Op woensdag 1 oktober 2003 20:03 schreef hicham het volgende:

[..]


Het verhaal over pausin Johanna en het voelen van de testikels van de paus is niet waar. Het is verzonnen door protestanten om de Kerk in diskrediet te brengen.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 12:18:48 #54
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13593683
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 11:56 schreef freako het volgende:

[..]

Het verhaal over pausin Johanna en het voelen van de testikels van de paus is niet waar. Het is verzonnen door protestanten om de Kerk in diskrediet te brengen.


De kerk kan zich heel goed zelf in diskrediet brengen, daar hebben ze geen hulp van protestanten voor nodig.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  donderdag 2 oktober 2003 @ 12:39:38 #55
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_13594118
Dat het maar snel over mag zijn. Zo'n oude seniele vent heeft toch totaal geen voeling meer met wat er leeft in de maatschappij? (Niet dat je dat als Paus überhaupt hebt imo, maar goed).
  donderdag 2 oktober 2003 @ 19:17:21 #56
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13604642
quote:
LATEST: Pope "nearing the last days and months" of his life says Austrian cardinal. More soon.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 2 oktober 2003 @ 20:10:14 #57
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13606118
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 19:17 schreef tvlxd het volgende:

[..]


quote:
"The whole world is experiencing a pope who is sick, handicapped and dying -- I don't know how close to death he is -- who is approaching the last days and months of his life," Schoenborn told Austrian radio.
http://www.washingtonpost.com/ac2/wp-dyn/A34474-2003Oct2?language=printer
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_13606181
NOS TT had het ook al gemeld
quote:
***************************************
Weense kardinaal:paus is stervende

***************************************
VATICAANSTAD Aartsbisschop Schönborn
van Wenen heeft in het openbaar op het
naderend einde van paus Johannes Paulus
II gezinspeeld.De hele wereld ervaart
een paus die ziek is,die gehandicapt
is,en die stervende is,zo verklaarde
Schönborn voor de Oostenrijkse radio.

De Oostenrijkse kardinaal is het eerste
hooggeplaatste lid van de Roomse kerk
die toegeeft dat de 83-jarige kerkvorst
stervende is."Ik weet niet hoe dichtbij
zijn eind is,maar hij nadert de laatste
maanden en dagen van zijn leven."

Een zegsman van de kardinaal zei later
dat Schönborns woorden "filosofisch
geïnterpreteerd moeten worden".
***************************************


Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
  donderdag 2 oktober 2003 @ 21:20:51 #59
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_13607893
quote:


Een zegsman van de kardinaal zei later
dat Schönborns woorden "filosofisch
geïnterpreteerd moeten worden".
***************************************
Waarom zegt hij dat ? Het was toch al bekend dat dat voor het hele Christendom gold ?

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_13608099
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 21:20 schreef BansheeBoy het volgende:


Waarom zegt hij dat ? Het was toch al bekend dat dat voor het hele Christendom gold ?


Dat geldt voor ieder geloof
Winnaar FOK! VBL Voor Rood-Wit Gezongen-Award
PSV, de logische kampioen
Proud To Be VBL User
Hiphop Purist
pi_13609977
Even los van alles religieuze achtergronden en alles, maar is het niet gewoon beter voor die man als hij rustig inslaapt?
slettebak [@] gmail.com
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:27:06 #62
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13764294
quote:
The Catholic Church is telling people in countries stricken by Aids not to use condoms because they have tiny holes in them through which the HIV virus can pass - potentially exposing thousands of people to risk.

The church is making the claims across four continents despite a widespread scientific consensus that condoms are impermeable to the HIV virus.

A senior Vatican spokesman backs the claims about permeable condoms, despite assurances by the World Health Organisation that they are untrue.


Zou het niet beter zijn als er helemaal geen opvolger komt?
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:35:17 #63
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13764546
quote:
Op donderdag 2 oktober 2003 22:38 schreef JaWi het volgende:
Even los van alles religieuze achtergronden en alles, maar is het niet gewoon beter voor die man als hij rustig inslaapt?
Eigenlijk wel.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:36:12 #64
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13764578
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:27 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Zou het niet beter zijn als er helemaal geen opvolger komt?


Of een opvolger die aan dit soort rare opvattingen een einde maakt.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:37:17 #65
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13764606
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:36 schreef freako het volgende:

[..]

Of een opvolger die aan dit soort rare opvattingen een einde maakt.


Ik zie het somber in, al die kardinalen zijn van die conservatieve enge oude mannetjes als Karel, als ik het goed heb.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:43:56 #66
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13764799
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:37 schreef tvlxd het volgende:

[..]

Ik zie het somber in, al die kardinalen zijn van die conservatieve enge oude mannetjes als Karel, als ik het goed heb.


Veel wel ja. . Maar dat zijn het eigenlijk altijd geweest. En toch kon een paus als Johannes XXIII gekozen worden, die het 2e Vaticaans Concilie bijeenriep.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:48:55 #67
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13764954
Ben ik echt de eerste die opvalt dat de titel verkeerd is? .

het is Johannes Paulus II en niet Paulus Johannes II.

  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:49:37 #68
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_13764979
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:48 schreef freako het volgende:
Ben ik echt de eerste die opvalt dat de titel verkeerd is? .

het is Johannes Paulus II en niet Paulus Johannes II.


Verrek, zeg!


PI

.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:56:56 #69
3542 Gia
User under construction
pi_13765210
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:48 schreef freako het volgende:
Ben ik echt de eerste die opvalt dat de titel verkeerd is? .

het is Johannes Paulus II en niet Paulus Johannes II.


Je hebt helemaal gelijk, had ik ook nog niet gezien.

Maar ik lees titels eigenlijk maar vluchtig.

  donderdag 9 oktober 2003 @ 14:59:59 #70
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13765317
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Je hebt helemaal gelijk, had ik ook nog niet gezien.

Maar ik lees titels eigenlijk maar vluchtig.


Ik zag het ook pas na 2 weken. .
pi_13765377
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:48 schreef freako het volgende:
Ben ik echt de eerste die opvalt dat de titel verkeerd is? .

het is Johannes Paulus II en niet Paulus Johannes II.


Ik kan op het moment geen titels aanpassen, maar zogauw ik de mogelijkheid heb zal ik het ff doen. De fout was mij ook nog niet opgevallen.
Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 9 oktober 2003 @ 18:45:29 #72
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_13771095
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 14:37 schreef tvlxd het volgende:
Ik zie het somber in, al die kardinalen zijn van die conservatieve enge oude mannetjes als Karel, als ik het goed heb.
De huidige paus is ook erg conservatief, en om te zorgen dat er voorlopig weinig verandert, heeft hij nog snel even een flink stel conservatieve kardinalen benoemd Nee, ik denk dat het vaticaan voorlopig lekker conservatief blijft.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:15:31 #73
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13784821
quote:
Op donderdag 9 oktober 2003 18:45 schreef Christine het volgende:

[..]

De huidige paus is ook erg conservatief, en om te zorgen dat er voorlopig weinig verandert, heeft hij nog snel even een flink stel conservatieve kardinalen benoemd Nee, ik denk dat het vaticaan voorlopig lekker conservatief blijft.


Ik kan de paus en het vaticaan al jaren niet meer serieus nemen. Er komt geen zinnig woord uit die hele poppenkast. Als deze paus bij zijn baas op bezoek gaat, dan komt er weer eenzelfde soort als de deze paus. Er zal echt geen paus worden benoemd met een moderne kijk op de samenleving.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13784925
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:15 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ik kan de paus en het vaticaan al jaren niet meer serieus nemen. Er komt geen zinnig woord uit die hele poppenkast.


Dat is nu ook weer niet waar. Ze roepen vaak op tot vrede, praten met wereldleiders over vrede, roepen op tot tolerantie in de samenleving, etc. Ze doen ook hier en daar goed humanitair werk.

Dit allemaal even los van het punt dat het om een achterlijk instituut gaat (en misschien wel om een even achterlijk geloof).

  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:41:31 #75
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13785384
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:20 schreef nikk het volgende:

[..]

Dat is nu ook weer niet waar. Ze roepen vaak op tot vrede, praten met wereldleiders over vrede, roepen op tot tolerantie in de samenleving, etc. Ze doen ook hier en daar goed humanitair werk.

Dit allemaal even los van het punt dat het om een achterlijk instituut gaat (en misschien wel om een even achterlijk geloof).


Ik heb de paus of mensen van het vaticaan nog nooit humanitair werk zien verrichten. De paus gaat alleen maar op reis en kust overal de grond.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:41:38 #76
3542 Gia
User under construction
pi_13785387
Bedankt voor het aanpassen van de topictitel.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:56:31 #77
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13785751
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:41 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ik heb de paus of mensen van het vaticaan nog nooit humanitair werk zien verrichten. De paus gaat alleen maar op reis en kust overal de grond.


Nooit van missiepaters of missiezusters gehoord?
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 11:59:50 #78
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13785835
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:56 schreef freako het volgende:

[..]

Nooit van missiepaters of missiezusters gehoord?


Ik had het over de paus en mensen van (lees: in) het vaticaan.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:03:50 #79
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13785930
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 11:59 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ik had het over de paus en mensen van (lees: in) het vaticaan.


Dat is de baas. . Dan kun je ook zeggen dat Balkenende geen humanitair werk doet. Hij is veel te druk met andere zaken.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:11:34 #80
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13786095
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:03 schreef freako het volgende:

[..]

Dat is de baas. . Dan kun je ook zeggen dat Balkenende geen humanitair werk doet. Hij is veel te druk met andere zaken.


Dat was als reactie op de post dat de paus en het vaticaan goed en humanitair werk verricht.
"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:14:20 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13786160
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:11 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Dat was als reactie op de post dat de paus en het vaticaan goed en humanitair werk verricht.


Ik denk dat je de post van nikk dan net iets te eng interpreteert. Hij bedoelt hier de Kerk/het Vaticaan als instituut. Net zoals Nederland aan ontwikkelingshulp doet, doet het Vaticaan dat ook.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:22:02 #82
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13786360
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:14 schreef freako het volgende:

[..]

Ik denk dat je de post van nikk dan net iets te eng interpreteert. Hij bedoelt hier de Kerk/het Vaticaan als instituut. Net zoals Nederland aan ontwikkelingshulp doet, doet het Vaticaan dat ook.


Heeft het vaticaan dan ooit iets aan ontwikkelingshulp gegeven?

Ze hebben wel hun mond vol solidariteit en respect voor mensen met afwijkende denkbeelden. Maar hebben zelf geen goed woord over voor, bijvoorbeeld, homoseksualiteit. Ook hun uitspraak dat Nederland erger is dan de Holocaust, als reactie op de euthanasie-wet, spreekt van weinig respect.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13786449
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:22 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Heeft het vaticaan dan ooit iets aan ontwikkelingshulp gegeven?


Ja.
quote:
Ze hebben wel hun mond vol solidariteit en respect voor mensen met afwijkende denkbeelden. Maar hebben zelf geen goed woord over voor, bijvoorbeeld, homoseksualiteit. Ook hun uitspraak dat Nederland erger is dan de Holocaust, als reactie op de euthanasie-wet, spreekt van weinig respect.
En zijn een deel van de redenen waarom ik het een achterlijk instituut en geloof vind.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:29:09 #84
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_13786495
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:22 schreef AvispaCS het volgende:

[..]

Ze hebben wel hun mond vol solidariteit en respect voor mensen met afwijkende denkbeelden. Maar hebben zelf geen goed woord over voor, bijvoorbeeld, homoseksualiteit. Ook hun uitspraak dat Nederland erger is dan de Holocaust, als reactie op de euthanasie-wet, spreekt van weinig respect.


Hoewel ik Katholiek ben, ben ik niet blij met dit soort uitspraken (en ik ben het er ook niet mee eens). Ze doen meer kwaad dan goed.
  vrijdag 10 oktober 2003 @ 12:30:08 #85
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_13786515
Euthanasie, is dat geen ideetje voor hem?
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_13803831
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:30 schreef Kaalhei het volgende:
Euthanasie, is dat geen ideetje voor hem?
Met je zuid limburgse (en daardoor generaliserende katholieke) achtergrond zou je toch wel moeten weten dat dat not done is binnen dat geloof.
pi_13804098
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2003 12:22 schreef AvispaCS het volgende:
Heeft het vaticaan dan ooit iets aan ontwikkelingshulp gegeven?
nogal een stomme vraag.. het Vaticaan leid en financieert haar eigen hulporganisaties..
quote:
Ze hebben wel hun mond vol solidariteit en respect voor mensen met afwijkende denkbeelden. Maar hebben zelf geen goed woord over voor, bijvoorbeeld, homoseksualiteit.
ze keuren de homosexuele daad inderdaad af, maar behandelen homofielen wel gewoon als mens.. je hoeft van de kerk dus geen vervolgingen te verwachten
quote:
Ook hun uitspraak dat Nederland erger is dan de Holocaust, als reactie op de euthanasie-wet, spreekt van weinig respect.
ik denk dat je in de war bent met de abortus wet , die beschouwt het vaticaan als een holocaust om dat er vele tienduizenden foetussen per jaar ge-elimineerd worden.
Het Vaticaan kan dat vanuit hun overtuiging gewoon nooit goedkeuren, God's geboden staan vast en het idee dat die maar gebogen moeten worden naar de laatste menselijk trends is natuurlijk van den zotte..

wanneer je die geboden niet serieeus neemt , neem je God niet serieeus.

kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  maandag 13 oktober 2003 @ 08:53:27 #88
66318 AvispaCS
Religion is evil !
pi_13842712
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2003 02:28 schreef MokroKees het volgende:

nogal een stomme vraag.. het Vaticaan leid en financieert haar eigen hulporganisaties..


Het vaticaan financeert alleen maar organisaties die mensen moet indoctrineren met het christelijk geloof.
quote:
ze keuren de homosexuele daad inderdaad af, maar behandelen homofielen wel gewoon als mens.. je hoeft van de kerk dus geen vervolgingen te verwachten
Vertel dat aan al die mensen die door de kerk zijn vermoord (heksenvervolging, inquisitie, kruistochten, enz.) omdat ze een andere mening hadden. Gelukkig heeft de kerk niet meer de macht om die misdaden tegen de menselijheid te continueren.
quote:
ik denk dat je in de war bent met de abortus wet , die beschouwt het vaticaan als een holocaust om dat er vele tienduizenden foetussen per jaar ge-elimineerd worden.
Het Vaticaan kan dat vanuit hun overtuiging gewoon nooit goedkeuren, God's geboden staan vast en het idee dat die maar gebogen moeten worden naar de laatste menselijk trends is natuurlijk van den zotte..

wanneer je die geboden niet serieeus neemt , neem je God niet serieeus.


Die uitspraak was wel degelijk een reactie op de euthanasie-wet.

Ik leef naar mijn eigen regels en heb daar dat boekje vol met leugens en aantoonbare onwaarheden niet voor nodig. Ik ben van mening dat god niet bestaat en hoef die dus ook niet serieus te nemen. En als 'de kerk' de tien geboden al niet serieus neemt, hoef ik het al helemaal niet. Ik behandel andere mensen zoals ik behandeld zou willen worden en daar heb ik de tien geboden niet voor nodig.

"Religion is excellent stuff for keeping common people quiet.", Napoleon Bonaparte.
"I am an atheist and thank God for that.", George Bernard Shaw.
"Religion is nothing more than socially acceptable insanity.", Oscar Wilde.
pi_13954284

Tijdens de viering van zijn 25-jarig ambtsjubileum dommelde de paus, met de mijter wat schuin op het hoofd, meermalen in.

bron: www.ad.nl

Eigenlijk is het gewoon triest op wat voor manier er wordt omgegaan met de plaatsvervanger van God op Aarde. Aan de andere kant is het natuurlijk wel waarvoor hij 25 jaar geleden getekend heeft.

  vrijdag 17 oktober 2003 @ 21:52:27 #90
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_13954464
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 21:44 schreef Kozzmic het volgende:
[afbeelding]
Tijdens de viering van zijn 25-jarig ambtsjubileum dommelde de paus, met de mijter wat schuin op het hoofd, meermalen in.

bron: www.ad.nl

Eigenlijk is het gewoon triest op wat voor manier er wordt omgegaan met de plaatsvervanger van God op Aarde. Aan de andere kant is het natuurlijk wel waarvoor hij 25 jaar geleden getekend heeft.


De paus kiest hier ook zelf voor.. er is een mogelijkheid om af te treden maar de Paus wil dat niet omdat hij vind dat hij daarmee Jesus te kort doet, die ook moest lijden en er niet zomaar effe mee kon stoppen omdat het wat ongemakkelijk was.
Bovendien is het een uiting van vertrouwen in God ( ook voor de gelovers om deze Paus te blijven steunen )
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
pi_13961139
quote:
'Paus stervende? Welnee!'

De paus is ondanks de ontkerkelijking een uitstekend gespreksonderwerp. Op verjaardagen, in de trein en op het werk gaat het er geregeld over: is paus Johannes Paulus II stervende?

Tijdens de viering van zijn 25-jarig ambtsjubileum dommelde de paus, met de mijter wat schuin op het hoofd, meermalen in. Foto EPA

In nieuwsgroepen op internet wordt gespeculeerd over het moment dat de 83-jarige ten grave wordt gedragen. De meerderheid van de surfers zet in op een datum voor Kerstmis.

Volgens de Amsterdamse verpleeghuisarts en publicist Bert Keizer kan de dood van de kerkvorst langer op zich laten wachten dan menigeen vermoedt. ,,De paus stervende? Welnee! Hij ziet er lekker rozig uit en is allesbehalve mager. Neem maar van mij aan dat een stervende er anders uitziet. Dat hij moeilijk praat en nauwelijks meer kan lopen, komt doordat hij lijdt aan de ziekte van Parkinson.''

Ter ere van zijn 25-jarig jubileum woonde de paus gisteren een concert bij. Voor vandaag staat een bezoek gepland aan de vergaderende kardinalen en zondag is hij, alsof het nog niet genoeg is, op het Sint Pietersplein om de overleden Moeder Teresa zalig te verklaren. Zou Keizer, als hij de behandelend arts van de paus was, hem dat afraden? ,,Zeker niet. Ik vind dat ieder mens zijn eigen keuzes moet kunnen maken. Dat hij nog bij de tijd is, blijkt uit de opmerkingen die hij plaatst. De woorden komen er misschien wat raar uit, maar dat komt door die nare ziekte.''

Klinisch geriater (ouderenspecialist) dr. J. Krulder van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam vindt het verbluffend dat de paus nog zo actief is. ,,Zonder ziekte zou het al moeilijk zijn zo'n zware functie te vervullen op die leeftijd. Misschien dat hij de ziekte gebruikt om ermee te koketteren. Zo van: iedereen moet vreselijke dingen dragen zoals ze zijn.'' Wel denkt Krulder dat de paus in zijn laatste levensfase is beland.

Net als Keizer ziet de Rotterdamse arts geen reden de agenda van de paus minder overladen te maken. Volgens Krulder hebben al die activiteiten geen nadelig effect op het ziekteverloop. ,,Uiteindelijk sterft iemand ook niet aan Parkinson zelf. Te verwachten valt eerder dat een longontsteking de paus fataal wordt.'' Krulder wijst ook op het risico van doorligplekken, die kunnen leiden tot dodelijke infecties. Dergelijke wonden ontstaan doordat patiënten, meest ouderen, te lang in dezelfde houding liggen.

Is het, gezien deze risico's, dan niet verstandig de paus op te nemen in een verpleeghuis? Verpleeghuisarts Keizer vindt van niet. ,,In een verpleeghuis word je in principe opgenomen als je niet kunt lopen, plassen en poepen etcetera. Reken maar dat de nonnen van het Vaticaan nu goed voor de paus zorgen. Als het moet, houden ze de paus de hele nacht in de lucht getild waardoor hij geen doorligwonden oploopt.''


http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1066368334148.html


pi_14926991
quote:
25/11 Vaticaanwatcher: Danneels in "top-tien" voor opvolging JP2

In het recentste nummer van het Amerikaanse "National Catholic Reporter" geeft de bekende Vaticaanwatcher John Allen een overzicht van de naar zijn smaak tien belangrijkste kandidaten voor de opvolging van paus Joannes Paulus II. In het lijstje figureert de naam van kardinaal Godfried Danneels. Allen stelt dat de volgorde van de lijst volstrekt willekeurig is, al merkt hij meteen ook op dat de samenstelling van de lijst niet willekeurig is en niet louter zijn persoonlijke mening weergeeft. Het lijstje bevat volgens hem echt de belangrijkste namen die in Vaticaanse kringen regelmatig genoemd worden als potentieel opvolger.

De "Top-Tien" bestaat uit Francis Arinze (Nigeria, 71), prefect van de Congregatie voor de Goddelijke Eredienst; Jorge Mario Bergoglio (Argentinië, 66), aartsbisschop van Buenos Aires; Godfried Danneels (België, 70), aartsbisschop van Mechelen-Brussel; Ivan Dias (India, 67), aartsbisschop van Mumbai; Claudio Hummes (Brazilië, 69), aartsbisschop van Sao Paolo; Walter Kasper (Duitsland, 70), voorzitter van de Pauselijke Raad voor de Christelijke Eenheid; Norberto Rivera Carrera (Mexico, 61), aartsbisschop van Mexico Stad; Oscar Andrés Rodriguez Maradiaga (Honduras, 60), aartsbisschop van Tegucigalpa; Christoph Schönborn (Oostenrijk, 58), aartsbisschop van Wenen, en aartsbissshop Dionigi Tettamanzi (Italië, 69).


http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={68B741E5-180B-42C7-B73D-BC02A853987C}
  dinsdag 25 november 2003 @ 22:27:21 #93
1234 HiZ
Istanbullu
pi_14929778
quote:
Op dinsdag 25 november 2003 21:05 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

http://www.gva.be/nieuws/Buitenland/default.asp?art={68B741E5-180B-42C7-B73D-BC02A853987C}


En ik blijf het maar herhalen; wie als paus het conclaaf ingaat komt er als kardinaal weer uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')