abonnement Unibet Coolblue
pi_848789
Mocht het iemand wat interesseren, hierbij een korte impressie van mijn weekendje in Milaan onlangs;

Milaan is natuurlijk een modestad. En het bleek juist 'fashion week' te zijn; de periode van alle modeshows. Dus veel modellen in de stad (makkelijk te herkennen: lange, slanke vrouwen die vaak net iets te hard praten... "those fucking shoes were killing me!" ). Ook journalisten, fashion victims, etc. en een drukte van belang in de straten waar de bekende (Gucci, Prada, Armani, etc.) boutieks zitten. Ook veel Japanners natuurlijk; Japanners houden van shoppen, houden van dure merken, en de Japanners die in Europa komen zijn niet de armsten.
Nog even de trends voor de dames onder ons, zodat jullie weten wat je moet kopen (of misschien gewoon uit de kast kunt trekken?); bont, leer, laarzen met puntneuzen, grote zonnebrillen met fel gekleurde glazen en paarse lingerie. Aan de tassen op straat te zien zijn Gucci en Prada de populairste merken.

Ook veel te genieten op culinair gebied. Goed gegeten en ook een aantal dingen meegenomen. Vooral van Peck, wat dé delicatessenzaak van Milaan schijnt te zijn; potje pesto, perzikjam, rododendronhoning,...

Het weer was helaas niet zo best; vrijdag regen, zaterdag miezerig, zondag wat opklaringen en pas maandag volop zon. Maar Milaan is wel een mooie stad. Veel design en mode dus, maar de gebouwen zijn vooral oud. Voor moderne architectuur hoef je er niet heen.

Milaan is geen heel grote stad (1,3 mln inwoners), dus vond ik drie volle dagen echt wel genoeg. Als jullie zelf mochten besluiten te gaan: reken twee dagen voor de cliché dingen en nog een dag extra voor de wat minder bekende dingen. Plan ook goed wanneer je wat doet; restaurants zijn vaak dicht op zondag, musea op maandag en winkels zowel op zondag als op maandagochtend (en die duurt tot 15.00...).

Ok, wat heb ik verder gezien: o.a. centraal station (enorm groot, imposant, gebouwd in opdracht van Mussolini), Duomo (heel extravagante en grote kerk, ook op (o.a. de nok van) het dak geglibbert (waar nog ijs lag...)), la Scala (het bekende operahuis), de Galleria (prachtige winkelpassage), en nog een aantal andere kerken. Zaterdag 's avonds een soort openluchtdiscotheek op het Piazza del Duomo. Verder Brera (sfeervol wijkje), het kerkhof (met veel protserige familiegraven) en het chique winkelgebied met de boetieks van Versace, Valentino, Gucci, etc.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 21-03-2001 16:06]

pi_849060
In december 1999 ben ik er ook geweest, ongeveer hetzelfde gedaan. Was allemaal leuk, ook ene wedstrijd van Milan meegemaakt, erg cool. Voor foto's kun je terecht op mijn website: er zullen wel wat bekende kiekjes tussen zitten.

Zona Brera is tof ja: wij belandden in een Ierse pub, was relaxed. Daarna in Heaven, schandalig duur.

What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
  vrijdag 23 maart 2001 @ 08:48:01 #3
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_855576
*zucht*
Wanneer ga je weer?
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_855745
quote:
Op 23 maart 2001 08:48 schreef dutchie het volgende:
*zucht*
Wanneer ga je weer?
Naar Milaan? Voorlopig niet, er zijn nog zo veel andere plaatsen waar ik nog nooit geweest ben.
Maarre... hoezo? Wilde je mee?
  vrijdag 23 maart 2001 @ 16:34:14 #5
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_857459
quote:
Op 23 maart 2001 10:04 schreef k_man het volgende:
Naar Milaan? Voorlopig niet, er zijn nog zo veel andere plaatsen waar ik nog nooit geweest ben.
Maarre... hoezo? Wilde je mee?
Goh, als je het toch aanbiedt...
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_857710
.

[Dit bericht is gewijzigd door k_man op 25-03-2001 15:34]

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')