abonnement Unibet Coolblue
pi_12674228
Uit Welke politicus zou je willen interviewen....
quote:
Ik loop met een vaag idee rond om bekende en minder bekende Nederlandse politici te gaan benaderen met het verzoek een interview per E-mail te doen. Met de tekst van het interview (maximaal zo'n 15 vragen) wordt hier vervolgens een topic geopend. Naar aanleiding daarvan kan een discussie worden gevoerd. De geinterviewde wordt uitgenodigd om persoonlijk te reageren, of om anders in ieder geval de reacties door te lezen en via mail daarop te reageren.

Hoe het helemaal precies wordt ingevuld moet ik nog eens nader bekijken, maar om wat inspiratie op te doen hierbij de vraag Welke politicus zou je willen interviewen en wat zou je hem/haar willen vragen?

Ik zie graag wat originele namen en vragen. Het hoeven niet perse landelijke politici te zijn (Balkenende zal wel onhaalbaar zijn), ik ben ook op zoek naar interessante lokale politici (burgemeesters, raadsleden), of personen die zelf geen politicus zijn, maar waarbij er wel een duidelijke link is naar de politiek (Peter Siebelt, Theo van Gogh of Britta Böhler bijvoorbeeld).

De vragen mogen uiteraard kritisch zijn (graag zelfs), maar hou het wel een beetje serieus; op 'vragen naar de bekende weg' of afzeikvragen zit ik niet te wachten.


Voor het helpen verzinnen van vragen aan politici die hun medewerking hebben toegezegd is [Fok!Interview] Help mee vragen te verzinnen! geopend, dit topic is om suggesties te doen voor personen die je wel eens geïnterviewd zou willen zien en om aan te geven hoe de werkwijze en interviews eventueel verbeterd kunnen worden.

De gang van zaken is nu (ongeveer) als volgt...

  • Via mail wordt gevraagd om medewerking.
  • Na accoord zal ik op het forum om suggesties verzoeken voor mogelijke vragen.
  • Ik selecteer 10 tot 12 vragen die per E-mail aan de desbetreffende politicus worden toegezonden.
  • Afhankelijk van de antwoorden stel ik eventueel een paar vervolgvragen.
  • Het totale interview wordt gepubliceerd in het politieke forum van Fok! zodat aan de hand van de antwoorden een discussie tussen users kan plaatsvinden.
  • De geïnterviewde wordt daarna gevraagd om een reactie te geven op de discussie en eventueel op specifieke meningen/vragen van users. Of door zichzelf te registreren en te reageren in het bewuste discussie, of per E-mail een reactie te geven die door mij in het topic geplaatst zal worden.
  •   zondag 24 augustus 2003 @ 13:54:45 #2
    24399 TechXP
    www.biteback.be
    pi_12675880
    Ik zie wel graag een interview met Erica Terpstra. Of die met dat boerenaccent. (weet haar naam niet precies)
    pi_12675922
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 13:54 schreef TechXP het volgende:
    Of die met dat boerenaccent. (weet haar naam niet precies)
    Jeltje.
    Die Welt ist alles was der Fall ist.
    pi_12680380
    Roel Pieper, hoe afgrijselijk het meerendeel z'n ideeen over politiek ook zijn, is het wel interessant om er toch wat meer over te horen.
    pi_12680791
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 16:58 schreef Retuobak het volgende:
    Roel Pieper, hoe afgrijselijk het meerendeel z'n ideeen over politiek ook zijn, is het wel interessant om er toch wat meer over te horen.
    Roel Pieper is toch eigenlijk gewoon een 'grote' ondernemer
    pi_12681572
    maar hij vertelde bij netwerk dat hij eventueel wel iets in de politiek zou willen doen...........
    pi_12681802
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:12 schreef pberends het volgende:

    [..]

    Roel Pieper is toch eigenlijk gewoon een 'grote' ondernemer


    Hij heeft al wel meerdere malen zijn politieke betrokkenheid getoond, o.m. in adviesclubjes voor ministers en hij is in het verleden ook wel eens genoemd als mogelijke minister (zowel voor PvdA als LPF).

    Zo iemand is wmb ook prima geschikt om eens aan de tand te voelen. Als tenminste zijn mailadres te achterhalen is.

      zondag 24 augustus 2003 @ 17:54:21 #8
    11923 I.R.Baboon
    Schaterlachend langs ravijnen.
    pi_12681825
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:53 schreef Kozzmic het volgende:

    [..]

    Hij heeft al wel meerdere malen zijn politieke betrokkenheid getoond, o.m. in adviesclubjes voor ministers en hij is in het verleden ook wel eens genoemd als mogelijke minister (zowel voor PvdA als LPF).

    Zo iemand is wmb ook prima geschikt om eens aan de tand te voelen. Als tenminste zijn mailadres te achterhalen is.


    Je kunt ook gewoon even aankloppen.
    Het gaat slecht, verder gaat het goed.
      zondag 24 augustus 2003 @ 18:51:56 #9
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12683055
    Wat te denken van politieke commentatoren zoals Ferry Mingelen en Frits Wester?
    pi_12683147
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 17:54 schreef I.R.Baboon het volgende:

    [..]

    Je kunt ook gewoon even aankloppen.


    aanbellen dan, lijkt me sterk dat ze onbekenden zo maar tot aan de deur laten komen na laatste keer
      zondag 24 augustus 2003 @ 19:06:33 #11
    3479 Lithion
    Melancholisch misantroop
    pi_12683447
    Doe Pieper in ieder geval geen messenset cadeau als bedankje voor het interview.
    pi_12691573
    Suggesties uit Welke politicus zou je willen interviewen...:

    Henk de Haan (kamerlid, financieel expert CDA)
    Krista van Velzen (kamerlid SP)
    Ali Lazrak (kamerlid SP)
    Joop Wijn (staatssecretaris CDA)
    Maarten van Poelgeest (GroenLinks - gemeenteraad Amsterdam)
    Haitske van der Linden (was lijsttrekker van Leefbaar Nederland)
    Michiel Smit (ex Leefbaar Rotterdam, nu Nieuw Rechts)
    Wijnand Duyvendak (kamerlid GroenLinks)

    Bram Peper, Arie van der Zwan, Frank de Grave, Joris Voorhoeve, Maxime Verhagen, Wouter Bos, Femke Halsema, Emile Ratelband, Frits Bolkestein, Mat Herben, Ivo Opstelten, Gerd Leers, Hans van Mierlo, Hans Hoogervorst, Jan Marijnissen.

    Uiteraard streef ik ernaar een zo afwisselend mogelijk gezelschap aan het woord te laten.

    Ik heb al toegezegd dat Henk de Haan in ieder geval bij het volgende groepje personen zal zitten die ik benader en verder wil ik daar ook graag een SP-er bij (Lazrak of Van Velzen).

    Nog een nieuwe suggestie: Ronald Sörensen van Leefbaar Rotterdam.

      maandag 25 augustus 2003 @ 01:48:40 #13
    57724 WattaFakka
    Het was fijn...
    pi_12693512
    Jan-Peter Balkenende.
    ... hier geweest te zijn!!!!
      maandag 25 augustus 2003 @ 10:14:20 #14
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_12695845
    Ik mis eigenlijk iemand van de kleine christelijke partijen. Van der Vlies of Rouvoet ofzo.
      maandag 25 augustus 2003 @ 10:18:23 #15
    169 Amoebe
    Is there more to say???
    pi_12695906
    Ik heb de politiek een poosje niet gevolgd, maar een poos geleden was er zo'n kale politicus met nogal controversiele ideeën. Nu lopen de meningen hier op Fok regelmatig uit elkaar en leek het me leuk hem een paar topics voor te leggen en te vragen een reply te schrijven.
    pi_12695923
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2003 10:18 schreef Amoebe het volgende:
    Ik heb de politiek een poosje niet gevolgd, maar een poos geleden was er zo'n kale politicus met nogal controversiele ideeën. Nu lopen de meningen hier op Fok regelmatig uit elkaar en leek het me leuk hem een paar topics voor te leggen en te vragen een reply te schrijven.
    Jan Marijnissen is al genoemd...
    pi_12696602
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:51 schreef Lithion het volgende:
    Wat te denken van politieke commentatoren zoals Ferry Mingelen en Frits Wester?
    Het kan geen kwaad om Ferry -zuiger- Mingelen eens aan de andere kant van de tafel te laten zitten. Frits Wester heeft zeker politieke ideën. Hij was ooit de spindoctor achter Elco Brinkman.
    salva cum reverentia
    pi_12703394
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2003 11:00 schreef hoppe het volgende:

    [..]

    Het kan geen kwaad om Ferry -zuiger- Mingelen eens aan de andere kant van de tafel te laten zitten. Frits Wester heeft zeker politieke ideën. Hij was ooit de spindoctor achter Elco Brinkman.


    Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is. Deze heren zijn tamelijk objectief (proberen ze over te komen). Voor Mingelen vind ik. Je zal hun bepaalde vragen niet kunnen stellen. Oftewel: voor hun een ander interview. Je kan ze dus misschien achteraf een interview afnemen en daarin antwoorden, etc. verwerken van de eerdere interviews met politici.
    pi_12721013
    quote:
    Op maandag 25 augustus 2003 10:14 schreef freako het volgende:
    Ik mis eigenlijk iemand van de kleine christelijke partijen. Van der Vlies of Rouvoet ofzo.
    Goed idee, alleen zou ik dan de wat minder bekenden nemen: bijvoorbeeld de vrouw van de christenunie (ben ff de naam kwijt) of de nummer 2 van de sgp (daar ken ik de naam zelfs helemaal niet van).

    Misschien nog wel interessanter dan de fractievoorzitters zelf...

      dinsdag 26 augustus 2003 @ 10:15:41 #20
    37676 freako
    Onverbeterlijke optimist
    pi_12723157
    quote:
    Op dinsdag 26 augustus 2003 03:13 schreef Kordotium het volgende:

    [..]

    Goed idee, alleen zou ik dan de wat minder bekenden nemen: bijvoorbeeld de vrouw van de christenunie (ben ff de naam kwijt) of de nummer 2 van de sgp (daar ken ik de naam zelfs helemaal niet van).

    Misschien nog wel interessanter dan de fractievoorzitters zelf...


    Tineke Huizinga

    Kees van der Staaij

    pi_12854172
    Ik bedenk me er net nog één...

    Haci Karacaer, voorzitter van Milli Görüs Nederland.

    pi_12905730
    quote:
    Bram Peper, Arie van der Zwan, Frank de Grave, Joris Voorhoeve, Maxime Verhagen, Wouter Bos, Femke Halsema, Emile Ratelband, Frits Bolkestein, Mat Herben, Ivo Opstelten, Gerd Leers, Hans van Mierlo, Hans Hoogervorst, Jan Marijnissen.
    Daar zitten er wel een paar goede bij.

    Ook mooi zou zijn:

    LPF: Hammerstein, Maas.
    VVD: Kamp, Verdonk, Remkes, Weisglas, Wiegel.
    CDA: Donner.

    Hoge ogen: Maxima.

    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
    pi_12911663
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2003 23:29 schreef sizzler het volgende:
    Hoge ogen: Maxima.
    Maar reeëler iemand anders van de familie, een van de kinderen van Margriet en van Vollenhove. Die hebben iets meer afstand maar zijn toch ook heel dicht bij de kroon.
    Als het niet wil branden moet je beter stoken.
    pi_12919429
    quote:
    Op woensdag 3 september 2003 11:14 schreef du_ke het volgende:

    [..]

    Maar reeëler iemand anders van de familie, een van de kinderen van Margriet en van Vollenhove. Die hebben iets meer afstand maar zijn toch ook heel dicht bij de kroon.


    Maar die zitten weer verder van de politiek. Maxima zit er nu middenin!
    "I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
      woensdag 3 september 2003 @ 17:42:27 #25
    28640 Sidekick
    Ban the fucker
    pi_12919881
    quote:
    Op woensdag 3 september 2003 17:23 schreef sizzler het volgende:

    [..]

    Maar die zitten weer verder van de politiek. Maxima zit er nu middenin!


    Maxima zit middenin de verzekeringspapieren.

    Maar suggesties (er zitten al genoemde personen bij, maar dat is om mijn steun aan te geven ):

    Tineke Huizinga
    Agnes Kant
    Boris van der Ham.
    Lodewijk De Waal (FNV)
    Emile Ratelband
    Jan Nagel
    Sorensen (LR)
    Frits Wester
    Bram Peper

    A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
    Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
    I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')