abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2003 @ 21:04:22 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12438717
Al jarenlang zijn Acda en de Munnik hun eigen kopie, met zeer herkenbare en onderling vergelijkbare muziek, scoren zij hit na hit en verkopen ze al hun theater-concerten uit. Op zich lijkt het niet moeilijk wat Thomas Acda en Paul de Munnik laten zien. Enkele weken geleden was daar (voor mij) ineens het duo Veldhuis en Kemper, een kopie van Acda en de Munnik.

Het doorbrekende nummer had voor mij en voor velen anderen van Acda en de Munnik kunnen zijn. Je hoort dat het niet zo is, maar Acda en de Munnik waren de eerste asociatie.

Acda en de Munnik hebben in de afgelopen jaren een 'enorm' aantal albums uitgebracht. Allen verkochten zeer goed, zeker voor Nederlandse bands. Acda en de Munnik hebben enkele theaterconcerten gegeven, altijd uitverkocht... Vaak waren alle kaarten al aan abonnementhouders van die theaters verkocht voor de voorverkoop officieel begon. Acda en de Munnik zijn bekende Nederlanders en genieten van de bijbehorende 'schnabbels' (All Stars, Dit was het nieuws, Barend en van Dorp etc)

Kortom er was meer vraag naar 'Acda en de Munnik' dan beide konden aanbieden. Er lag een gespreid bedje voor de eerste band die Acda en de Munnik zou kopiëren, toch heeft het jaren geduurd voordat iemand (Veldhuis en Kemper) dit heeft gedaan.

In de rest van top40-land zijn de kopiën van elkaar niet weg te slaan.

Welke succesvolle band staat er momenteel nog alleen in zijn genre? Bij welke band verbaast het jou dat er niet meer bands het concept kopiëren? Welke succesvolle band heeft net zo lang als Acda en de Munnik op zijn kopie moeten wachten?

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_12438741
bzn gaat nederlands, dat is opzichzelfstaand me dunkt
  donderdag 14 augustus 2003 @ 21:05:36 #3
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_12438747
BZN is nog als enigste!
in hun soort dan.
Batterij zwak!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 21:06:59 #4
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12438780
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:05 schreef snowwie het volgende:
BZN is nog als enigste!
in hun soort dan.
Eerlijk gezegd heb ik me nooit in BZN verdiept, maar past die band niet in het concept Jan Smit, Frans Bauer, Corry Konings?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  donderdag 14 augustus 2003 @ 21:14:16 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_12438897
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:04 schreef XL het volgende:Welke succesvolle band staat er momenteel nog alleen in zijn genre?
Ik noem een euh.. Radiohead

alhoewel ik daar niet echt een genre aan mee kan geven.

He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  donderdag 14 augustus 2003 @ 21:17:10 #6
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12438960
Manu Chao denk ik.

Er is veel wereld-muziek,
maar bij mijn weten is Manu zo'n beetje de enige die het over de hele wereld goed doet.
(Dus qua goed verkopen, bekendheid, optreden op grote festivals, alles bij elkaar)

zzz
pi_12438982
ik heb nooit geweten dat bzn in het engels zong
Member of the Dark Projekt
Anal intruder!
  donderdag 14 augustus 2003 @ 22:20:27 #8
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12440486
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:14 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik noem een euh.. Radiohead

alhoewel ik daar niet echt een genre aan mee kan geven.

Er worden in ieder geval veel bands met Radiohead vergeleken, zo ongeveer alle opkomende Engelse bands als je het mij vraagt. Een enkeling 'settled' bijvoorbeeld Muse of Coldplay (al hebben beide een eigen insteek/karakter en zijn het dus eigenlijk geen kopiën). Radiohead zelf heeft een soort cult-status, meer dan dat bij Acda en de Munnik het geval is. De veranderingen die Radiohead heeft ondergaan worden niet opgepakt door de vermeende 'klonen'. In dat opzicht heb je zeker in gelijk. In stijl en show is Radiohead als totaalband mogelijk uniek, de verschillende stijlen en concepten die Radiohead de afgelopen jaren heeft gehad zijn dat niet.

Ik denk wel dat een goede Radiohead-kloon succesvol kan worden, het voorbeeld is niet zo kraakhelder als Veldhuis en Kemper.

quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 21:17 schreef L.Denninger het volgende:
Manu Chao denk ik.

Er is veel wereld-muziek,
maar bij mijn weten is Manu zo'n beetje de enige die het over de hele wereld goed doet.
(Dus qua goed verkopen, bekendheid, optreden op grote festivals, alles bij elkaar)

Helemaal mee eens!
Lokaal kan ik wel enkele Manu Chao-achtige bands bedenken. Bijvoorbeeld El Tattoo Del Tigre, maar zelfs dat is niet echt goed te vergelijken. Toen Manu Chao op Pinkpop optrad waren er ook concerten van hun in Paradiso en de hallen van schaarbeek. Ondanks dat ik in beide gevallen zeer snel kaarten wilde kopen waren beide concerten al uitverkocht! De aankondiging van de concerten was redelijk geruisloos verlopen, de vraag is dus enorm!

Hier zie ik inderdaad nog ruimte voor een kloon!
Helaas heb ik hiervoor niet de goede achtergrond, dus maak ik geen kans

anderen?

pi_12440771
Aphex Twin
  donderdag 14 augustus 2003 @ 22:34:48 #10
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12440886
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 22:31 schreef haaahaha het volgende:
Aphex Twin

Ken ik alleen van naam, ik dacht altijd dat het hetzelfs was als Asian Dub Foundation, Tricky en dergelijken...
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 09:56:25 #11
46592 xplvr
X-Ray Papa Lima Victor Romeo
pi_12450082
Al jaren staat wat mij betreft Tom Waits eenzaam aan de top. Na een aan blues-achtige albums werd zijn album Swordfishtrombone destijds geweigerd door zijn platenmaatschappij Asylum omdat ze de muziek te "vreemd" vonden. Het bleek een misser eerste klas. Het album werd nl. een uniek genre in de muziek dat in Nederland wel omschreven word als "potten en pannen muziek".
Ik kan me eerlijk gezegd geen artiest bedenken die kan tippen aan de kwaliteit van Tom waits.
Laat mij in mijn zeven sloten, laat mij de draad volslagen kwijt.
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 12:11:45 #12
54777 Anotsu
El Duende Flamenco
pi_12452499
quote:
Op donderdag 14 augustus 2003 22:31 schreef haaahaha het volgende:
Aphex Twin

Squarepusher komt een beetje in de buurt... een beetje maar

(En ik vind 'm eigenlijk beter dan Aphex Twin)

vrijdag 15 augustus 2003 @ 13:54:29 #13
46548 againstthegrain
Fill in the blanks
pi_12455114
Je had een tijd geleden in Nederland zo'n schreeuwkoor. Eigenlijk had dat best wel wat...
Jammer genoeg pakten ze het zo stompzinnig aan door alleen maar Nederlandse volksliedjes als 'Altijd is kortjakje ziek' te zingen.

Misschien zou een groep is die het wat handiger en beter aanpakt een gat in de markt kunnen zijn

vrijdag 15 augustus 2003 @ 13:55:45 #14
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12455147
Josti band?
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_12455582
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 13:54 schreef againstthegrain het volgende:
Je had een tijd geleden in Nederland zo'n schreeuwkoor. Eigenlijk had dat best wel wat...
Jammer genoeg pakten ze het zo stompzinnig aan door alleen maar Nederlandse volksliedjes als 'Altijd is kortjakje ziek' te zingen.

Misschien zou een groep is die het wat handiger en beter aanpakt een gat in de markt kunnen zijn

Misschien dat Finse schreeuwkoor? Waar dat nederlandse koor een rip-off van was?
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:15:55 #16
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_12455697
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:11 schreef Anotsu het volgende:

[..]

Squarepusher komt een beetje in de buurt... een beetje maar

Squarepusher en Aphex zijn leuk,
maar niet zo'n mooi voorbeeld van waar de TS het over heeft imho.
Er zijn genoeg artiesten die er al behoorlijk op lijken.
(U-ziq lijkt soms echt sprekend op Aphex - of andersom)
zzz
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:30:12 #17
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12456083
hmm tsja, niemand kent 't vast, wel heel erg aan te raden
Finntroll, 'k zeg nix, te moeilijk uit te leggen zeer sterke aanrader
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:38:12 #18
16494 Riert
rrrataputata
pi_12456337
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:12 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Misschien dat Finse schreeuwkoor? Waar dat nederlandse koor een rip-off van was?

Wou net zeggen. De Finnen waren eerder....en veel beter. In me broek gepist van het lachen op Lowlands toen. Vooral om die blonde (lekker duidelijk )

Finntroll? Polka metal hoor ik ze wel eens genoemd worden. Mooie term

Ik vind Nick Cave wel uniek. John Cale lijkt er soms een beetje op, verder weinig wat er in de buurt komt.

hophop
  vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:41:07 #19
42555 Tomek
Take on the world!
pi_12456425
goed stukje

ik denk dat momenteel de hele top40 draait om het kopieren en nadoen van anderen.
ik heb één keer snel de inhoud van de cd van jamai gezien, volgens zijn de helft covers

vrijdag 15 augustus 2003 @ 14:42:54 #20
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_12456479
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:41 schreef Tomek het volgende:
goed stukje

ik denk dat momenteel de hele top40 draait om het kopieren en nadoen van anderen.
ik heb één keer snel de inhoud van de cd van jamai gezien, volgens zijn de helft covers

Z'n texten worden ook VOOR em geschreven eh
pi_12469442
Dire Straits bijvoorbeeld

enneh System of a Down

zaterdag 16 augustus 2003 @ 18:06:20 #22
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12482882
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 14:41 schreef Tomek het volgende:
goed stukje

Het gaat in de top40 of om het wereldidee of om de kopie waar het meeste vraag naar is. Over de tweede variant gaat het topic, op welke kopie wacht men... ?
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 23:35 schreef onanymous het volgende:
Dire Straits bijvoorbeeld

enneh System of a Down

Dire Straits zijn dat niet en System of a Down al helemaal niet.
pi_12483342
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:06 schreef XL het volgende:
Dire Straits zijn dat niet en System of a Down al helemaal niet.
haha dan mag je me 1 band in de stijl van dire straits noemen en 1 in de stijl van system of a down. gegarandeerd dat je met resultaat 0 aankomt want ik heb me in beide genres doodgezocht.

Tevens is het zo dat acda en de munnik, die jij noemt, ook niet alleen. Ze hebben nogal de stijl van Bob Dylan gekopiërd en tevens is het gewoon standaard-gitaar geklengel wat echt iedereen met een akoestisch kan. Het enige dat ze goed maakt zijn hun teksten.

[Dit bericht is gewijzigd door onanymous op 16-08-2003 18:30]

zaterdag 16 augustus 2003 @ 18:29:21 #24
53628 snowwie
Fokker Parents!
pi_12483388
system of a down = hetzelfde als die groep met dat nummer van kryptonite.
Batterij zwak!
pi_12483593
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:29 schreef snowwie het volgende:
system of a down = hetzelfde als die groep met dat nummer van kryptonite.
die groep heet Three Doors Down. da's iets heel anders.
  zaterdag 16 augustus 2003 @ 19:04:09 #26
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12484049
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:27 schreef onanymous het volgende:

[..]

haha dan mag je me 1 band in de stijl van dire straits noemen en 1 in de stijl van system of a down. gegarandeerd dat je met resultaat 0 aankomt want ik heb me in beide genres doodgezocht.

Tevens is het zo dat acda en de munnik, die jij noemt, ook niet alleen. Ze hebben nogal de stijl van Bob Dylan gekopiërd en tevens is het gewoon standaard-gitaar geklengel wat echt iedereen met een akoestisch kan. Het enige dat ze goed maakt zijn hun teksten.

De teksten van Acda en de Munnik zijn niet uniek, ze lijken bijvoorbeeld veel op die van Blof. Het totaalplaatje is te kopiëren.

Vergelijkbaar met System of a down zie ik alle andere NU-metal (van Korn tot Incubus tot Deftones) en zelfs met bands die NU-punk maken (zoals SUM 41 en Blink 182). System of a down is juist een type band dat in mijn ogen eindeloos gekopieerd is.

Dire Straits.... Simple Minds noem ik dan maar. Maar Dire Straits viel voor mij af omdat het 'oude-mannen-stadion-rock' is, ver weg van de hedendaagse commercie in de top 40. Daar is voor 'klonen' geen geld aan te verdienen, dan speel je bruiloften!!!

pi_12485297
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 19:04 schreef XL het volgende:

[..]

De teksten van Acda en de Munnik zijn niet uniek, ze lijken bijvoorbeeld veel op die van Blof. Het totaalplaatje is te kopiëren.

Vergelijkbaar met System of a down zie ik alle andere NU-metal (van Korn tot Incubus tot Deftones) en zelfs met bands die NU-punk maken (zoals SUM 41 en Blink 182). System of a down is juist een type band dat in mijn ogen eindeloos gekopieerd is.

Dire Straits.... Simple Minds noem ik dan maar. Maar Dire Straits viel voor mij af omdat het 'oude-mannen-stadion-rock' is, ver weg van de hedendaagse commercie in de top 40. Daar is voor 'klonen' geen geld aan te verdienen, dan speel je bruiloften!!!

Hahahahaha

goed we beginnen met dire straits: in hun tijd was het enorm originele top40 muziek. je hebt nergens vermeld dat het hedendaagse muziek moest zijn.

verder dan met system of a down: ik zou dit stukkie snel aanpassen en dat nóóit meer ergens zeggen want system of a down vergelijken met Korn/Deftones etc is al lachwekkend, want het lijkt in de verste verte niet op elkaar, maar dat je dan vervolgens nog zegt dat het lijkt op sum41 en blink182 is helemaal het summum. hieruit blijkt alleen maar dat je je nooit in de nu metal en de punk verdiept hebt dus met een mening erover hebben zou ik voorzichtig zijn .

Ten laatste; de teksten van Acda en de Munnik zijn literair een stuk beter dan Blof etc. Het totaalplaatje van Acda en de Munnik is wel te kopiëren maar de geniale teksten dat kunnen er maar weinigen ofwel een acda en de munnik kloon is qua muziek wel, maar qua tekst niet te doen.

En nooit meer van die lelijke dingen over system of a down zeggen

zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:11:01 #28
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12485531
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:00 schreef onanymous het volgende:

[..]

Hahahahaha

goed we beginnen met dire straits: in hun tijd was het enorm originele top40 muziek. je hebt nergens vermeld dat het hedendaagse muziek moest zijn.

verder dan met system of a down: ik zou dit stukkie snel aanpassen en dat nóóit meer ergens zeggen want system of a down vergelijken met Korn/Deftones etc is al lachwekkend, want het lijkt in de verste verte niet op elkaar, maar dat je dan vervolgens nog zegt dat het lijkt op sum41 en blink182 is helemaal het summum. hieruit blijkt alleen maar dat je je nooit in de nu metal verdiept hebt dus met een mening erover hebben zou ik voorzichtig zijn .

Ten laatste; de teksten van Acda en de Munnik zijn literair een stuk beter dan Blof etc. Het totaalplaatje van Acda en de Munnik is wel te kopiëren maar de geniale teksten dat kunnen er maar weinigen ofwel een acda en de munnik kloon is qua muziek wel, maar qua tekst niet te doen.

En nooit meer van die lelijke dingen over system of a down zeggen

Goed over Dire Straits heb ik geen goed oordeel, dat klopt. Ik ken de top40 van toen niet goed genoeg om de vergelijkbare bands aan te wijzen. Simple Minds is een goede gok geweest denk ik, maar in zowel de Simple Minds als de Dire Straight heb ik me niet verder verdiept dan de grote hits die iedereen kent.

Ik wil ook best terugnemen dat Incubus op System of a down lijkt (Incubus heeft wel een eigen smoel), maar Korn en Deftones zijn identiek! SUM 41 en Blink 182 zijn hartstikke goed te vergelijken, muzikaal liggen die wat verder weg... maar het concept is identiek! De doelgroep meer dan gelijkwaardig.

De teksten van Blof zijn absoluut gelijk aan die van Acda en de Munnik, alleen zijn de teksten van Acda en de Munnik meer in een vertellende vorm geschreven. Dat sluit aan op het karakter van de band, daar zit dus ook het verschil tussen Acda en de Munnik en Blof. Acda en de Munnik zingen theater en Blof maakt het aloude liefdesliedje... Taalgebruik is in mijn ogen, ik kan me niet voorstellen dat ik daar alleen in sta, gelijk. Wil je literair hoogstaande teksten, luister dan eens naar Huub van der Lubbe... Die ik met zijn band (de Dijk) best even wil vergelijken met Knopfler en de Dire Straights!

pi_12485603
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:11 schreef XL het volgende:

[..]

Ik wil ook best terugnemen dat Incubus op System of a down lijkt (Incubus heeft wel een eigen smoel), maar Korn en Deftones zijn identiek!

Spaar je vingers toch man .
If consequences dictate my course of action I should play GOD and shoot you myself.[br] I'm very tired of waiting. I should kick you,beat you, fuck you, and then shoot you in your fucking head.
pi_12485646
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:11 schreef XL het volgende:
Ik wil ook best terugnemen dat Incubus op System of a down lijkt (Incubus heeft wel een eigen smoel), maar Korn en Deftones zijn identiek! SUM 41 en Blink 182 zijn hartstikke goed te vergelijken, muzikaal liggen die wat verder weg... maar het concept is identiek! De doelgroep meer dan gelijkwaardig.

De teksten van Blof zijn absoluut gelijk aan die van Acda en de Munnik, alleen zijn de teksten van Acda en de Munnik meer in een vertellende vorm geschreven. Dat sluit aan op het karakter van de band, daar zit dus ook het verschil tussen Acda en de Munnik en Blof. Acda en de Munnik zingen theater en Blof maakt het aloude liefdesliedje... Taalgebruik is in mijn ogen, ik kan me niet voorstellen dat ik daar alleen in sta, gelijk. Wil je literair hoogstaande teksten, luister dan eens naar Huub van der Lubbe... Die ik met zijn band (de Dijk) best even wil vergelijken met Knopfler en de Dire Straights!

Hm dat stukkie over system ga ik niet eens op reageren.

laatste poging: thomas acda is een liedjesschrijver die gewoon regelrechte poëzie schrijft in tegenstelling tot blof. niet iedereen ziet dat, maar vraag maar ff aan je nederlandse lera(a)r(es). de dijk en dire straits vergelijking heb ik al vaker gehoord, da's dan het enige waar je een beetje gelijk in zou kunnen hebben.

zaterdag 16 augustus 2003 @ 20:37:43 #31
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12486063
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 20:16 schreef onanymous het volgende:

[..]

Hm dat stukkie over system ga ik niet eens op reageren.

laatste poging: thomas acda is een liedjesschrijver die gewoon regelrechte poëzie schrijft in tegenstelling tot blof. niet iedereen ziet dat, maar vraag maar ff aan je nederlandse lera(a)r(es). de dijk en dire straits vergelijking heb ik al vaker gehoord, da's dan het enige waar je een beetje gelijk in zou kunnen hebben.

Jammer dat je niet inziet wat ik met het System of a down voorbeeld bedoel.

Blof en Acda en de Munnik schrijven allebei in voor iedereen te begrijpen Nederlandse woorden over de alledaagse dingen uit het leven. Acda en de Munnik doet dit mijns inziens op een droge vertellende manier, Blof op een (fel bekritiseerde) poëtische manier. De teksten van Blof kun je lezen als een boek, de gedachte is even zoeken. De teksten van Acda en de Munnik kun je lezen als een boek en je ziet direct het verhaal. In stijl en taalgebruik zijn beide echt gelijkwaardig! In thematiek gaat Blof een stukje dieper, dit is het verschil in karakter waar ik op doelde.

De man die mij 5 jaar geleden Nederlands gaf zal dit beamen.

pi_12500399
Eehhm, Acda en de Munnik zijn zelf ook niet zo bijster origineel, luister maar eens naar nummer van the Counting Crows, Jacques Brel en enkele anderen en je hoort gelijk waar Acda etc, de mosterd halen.

Voorts zijn zij theater-artiesten die een verhalend een stuk cabaeret opvoeren, gelardeerd met liedjes. Die liedjes waarmee ze later pas doorgebroken zijn.

Veldhuis en Kemper doen inderdaad hetzelfde, maar neem ze dat eens kwalijk. Welke caberetier kijkt niet af bij zijn collega's? Vliegende Panters vs. NUHR, Teeuwen vs. Maassen, Brigitte Kaandorp vs. Lennette van Dongen etc. etc.

Take on the situation, but not the torment ...
  zondag 17 augustus 2003 @ 19:04:32 #33
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12505040
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 15:24 schreef SevenWonders het volgende:
Eehhm, Acda en de Munnik zijn zelf ook niet zo bijster origineel, luister maar eens naar nummer van the Counting Crows, Jacques Brel en enkele anderen en je hoort gelijk waar Acda etc, de mosterd halen.

Voorts zijn zij theater-artiesten die een verhalend een stuk cabaeret opvoeren, gelardeerd met liedjes. Die liedjes waarmee ze later pas doorgebroken zijn.

Veldhuis en Kemper doen inderdaad hetzelfde, maar neem ze dat eens kwalijk. Welke caberetier kijkt niet af bij zijn collega's? Vliegende Panters vs. NUHR, Teeuwen vs. Maassen, Brigitte Kaandorp vs. Lennette van Dongen etc. etc.

Het is natuurlijk bekend dat Acda en de Munnik graag teksten 'lenen'. Ze lijken echter niet op deze bands. Inderdaad, door dat cabaret en bijbehorend karakter onderscheiden ze zichzelf...

Nú zijn daar Veldhuis en Kemper die dat overnemen, dat neem ik ze absoluut niet kwalijk. Integendeel, dat is juist superknap... Het vinden van zo'n gat in de markt valt niet mee hoor! Ik maak dus geen verwijten aan beide bands, ben ook van geen van beide bands 'fan' hoor.

pi_12505905
Ik denk dat dat veldhuis & kemper een parodie is op acda en de munnik,. Ik bedoel die tekst! "Ik wou dat jij de strijk was en ik de bout" kan toch niet serieus bedoelt zijn.

En: Geen enkele band,presoon "staat alleen in zijn genre"

zondag 17 augustus 2003 @ 21:39:42 #35
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12508413
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 19:53 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik denk dat dat veldhuis & kemper een parodie is op acda en de munnik,. Ik bedoel die tekst! "Ik wou dat jij de strijk was en ik de bout" kan toch niet serieus bedoelt zijn.

En: Geen enkele band,presoon "staat alleen in zijn genre"

Dat is zeker geen parodie, Veldhuis en Kemper combineren ook muziek met cabaret. Dan kunnen dergelijke teksten makkelijk....

Stond Acda en de Munnik vorig jaar niet 'alleen in zijn genre'?

maandag 18 augustus 2003 @ 23:31:04 #36
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_12538146
quote:
Op zondag 17 augustus 2003 21:39 schreef XL het volgende:

[..]

Dat is zeker geen parodie, Veldhuis en Kemper combineren ook muziek met cabaret. Dan kunnen dergelijke teksten makkelijk....

Veldhuis en Kemper hebben het gejat van de andere 2 cabaretiers Herman Finkers en Brigitte Kaandorp die een gelegenheidsduet zongen. Ik vond de vergelijkingen/tegenstellingen van hen een stuk leuker trouwens (jij bent klus/ik ben karwei is NIET leuk.... jij bent Buckler ik ben bier WEL )
Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_12541950
Ik kan me haast niet voorstellen dat Acda en de Munnik met hun 1e album "een gat in de markt" betreden op de manier waarop jij dat stelt: "echt uniek"

Ik bedoel, er moeten genoeg Nederlands talige muziek geweest zijn die voor hun tijd een vergelijking boodt. Is het verschil dat zij success hebben en die artiestsen daarvoor, het verschil waar je op doelt, of het daadwerkelijke verschil tussen de muziek

Een mooie vergelijking is misschien Frank Boeijen en Acda en de Munnik

pi_12560290
Gaat dit nu over Acda en de Munnik of een gat in de markt?? wat Dat ook mag wezen.
Maar als we het over een band hebben die 'alleen' staan in hun genre muziek dan is dat al jarenlang TOOL Daar komt geen enkele band aan (alleen A Perfect Circle komt in de buurt, maarja dat is te danken aan maynard)
  vrijdag 22 augustus 2003 @ 22:23:19 #39
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12643401
quote:
Op maandag 18 augustus 2003 23:31 schreef Vamos het volgende:

[..]

Veldhuis en Kemper hebben het gejat van de andere 2 cabaretiers Herman Finkers en Brigitte Kaandorp die een gelegenheidsduet zongen. Ik vond de vergelijkingen/tegenstellingen van hen een stuk leuker trouwens (jij bent klus/ik ben karwei is NIET leuk.... jij bent Buckler ik ben bier WEL )

Dat wist ik niet
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 02:45 schreef Locutus-of-Borg het volgende:
Ik kan me haast niet voorstellen dat Acda en de Munnik met hun 1e album "een gat in de markt" betreden op de manier waarop jij dat stelt: "echt uniek"

Ik bedoel, er moeten genoeg Nederlands talige muziek geweest zijn die voor hun tijd een vergelijking boodt. Is het verschil dat zij success hebben en die artiestsen daarvoor, het verschil waar je op doelt, of het daadwerkelijke verschil tussen de muziek

Een mooie vergelijking is misschien Frank Boeijen en Acda en de Munnik

Niet zo zeer de muziek, die is goed te vergelijken met bijvoorbeeld Blof. Het is de complete act, het karakteristiek van de band dat uniek is. Tenminste, bij mijn weten... Als ik het fout heb hoor ik het graag met voorbeelden
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:57 schreef Kopdans het volgende:
Gaat dit nu over Acda en de Munnik of een gat in de markt?? wat Dat ook mag wezen.
Maar als we het over een band hebben die 'alleen' staan in hun genre muziek dan is dat al jarenlang TOOL Daar komt geen enkele band aan (alleen A Perfect Circle komt in de buurt, maarja dat is te danken aan maynard)
Klopt, tool zou zo'n band kunnen zijn. Alleen is tool nou niet bepaald top 40 muziek, in de alternatieve scene worden niche-markten veel beter voorzien... Ook Sigur Ros bijvoorbeeld kun je dan noemen. Maar in niche-markten is het kopiëren niet lucratief. Het is zo knap dat Veldhuis en Kemper inspringen op een (voor mij tot nu toe unieke) kaskraker als Acda en de Munnik. Uiteraard is Tool duurder om te boeken dan Acda en de Munnik, dat moet je natuurlijk in een context zien... Acda en de Munnik bouwt alleen in Nederland aan zijn naam.
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 14:56:12 #40
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_12655789
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2003 18:39 schreef onanymous het volgende:

[..]

die groep heet Three Doors Down. da's iets heel anders.

Inderdaad, SOAD heeft gewoon een eigen stijl. Daardoor zijn ze mede bekend geworden, en het komt ook omdat de leden origineel niet uit Amerika komen, waar volgens mij de meeste nu-metal bandjes juist ontstaan.

Als je hen vergelijkt met 3 Doors Down, dan weet je echt weinig / niets van rock.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 23-08-2003 14:56]

pi_12656366
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2003 20:57 schreef Kopdans het volgende:
Luister eens naar King Crimson of Anglagard, combineer dat met wat Nu-Metal invloeden en Tool is geboren. Niet dat ik Tool een slechte groep vind, integendeel. Vind het mooi dat psychedelische rock nog eens in de spotlights staat.
"Though it was not our intention to disrupt the lives of millions of Poseurs, we consider it a Testament to Heavy Metal Might and Thunder that one power chord from our steeled hands could wreak such havoc in the lives of mortals." - Manowar
pi_12656400
quote:
Op vrijdag 15 augustus 2003 12:11 schreef Anotsu het volgende:

Dat is een smaakkwestie.
Feit is, dat Aphex Twin ongeevenaard is
  zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:40:40 #43
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_12663611
quote:
Op zaterdag 23 augustus 2003 14:56 schreef Yokozuna het volgende:

[..]

Inderdaad, SOAD heeft gewoon een eigen stijl. Daardoor zijn ze mede bekend geworden, en het komt ook omdat de leden origineel niet uit Amerika komen, waar volgens mij de meeste nu-metal bandjes juist ontstaan.

Als je hen vergelijkt met 3 Doors Down, dan weet je echt weinig / niets van rock.

Kun je uitleggen in welk opzicht SOAD zich onderscheid van andere nu-Metal. In welk opzicht is hun stijl onderscheidend?
Ik schopte onanymous ook al op een zere plek met mijn eenheidsworst-opmerkingen. Feit is dat ik na het bezoeken 2 SOAD-optreden en het beluisteren van 1 SOAD-album niets speciaals aan ze heb gemerkt?!
pi_12663678
Dat koor met geschreeuw is trouwens het Veens Brulkoor uit Roelofarendsveen.
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_12676537
ik vind acda en de munnik niet echt nieuw eerlijk gezegd... zie -> van dik hout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')