quote:
What can we say the new Ferrari Enzo is the most capable sports car we've ever tested. In fact, it set new records in most of our road test categories: best 0-60, 0-100, and quarter-mile times, quickest slalom, and best 80-0 braking distance. Outrageous!
quote:
Its famously fast predecessors already have an established cult following. Simply mention the Ferrari F40 or F50 to a sports car enthusiast and you'll be greeted with a nod of knowing appreciation. At their times, they were the pinnacle of supercar performance.In that spirit, the masters at Maranello have produced their most potent creation to date, the Enzo. Incorporating more Formula 1 technology than any other Ferrari street car, this latest supercar has the credentials to take on the world's best. Power comes from a 6.0-liter 650-bhp V-12 managed by Ferrari's F1-dervied paddle-operated 6-speed transmission. The chassis is composite, the brakes carbon-ceramic and the body sculpted in the wind tunnel.
Factory performance numbers put the Enzo firmly at the top of the supercar heap with 0-60-mph taking just 3.7 sec., the quarter-mile in 11.0 sec. and a drag-limited top speed of 218 mph. If it has anywhere near the impact of the F40 and F50, the Enzo promises to leave a lasting mark on the supercar ranks. Since the odds are good most of will never see one in the flesh, enjoy these photos of Ferrari's breathtaking new masterpiece. For first-hand driving impressions, pick up a copy of the October 2002 issue on newsstands now.
Dit is natuurlijk wel een natte droom en dat zal het ook wel blijven aangezien er maar 349 worden gemaakt en dan voor een prijs van $650,000 van de fabriek rollen. Hier nog een verzameling van deze auto.
Ferrari Enzo Specifications
Curb weight 3010 lb
Track, f/r 65.3 in./65.0 in.
Wheelbase 104.3 in.
Length 185.1 in.
Width 80.1 in.
Height 45.2 in.
Fuel capacity 29.0 gal.
Engine & Drivetrain
Engine dohc 48V V-12
Bore x stroke 92.0 x 75.2 mm
Displacement 5998 cc
Compression ratio 11.2:1
Horsepower (SAE) 660 bhp @ 7800 rpm
Torque 484 lb-ft @ 5500 rpm
Fuel delivery elect. sequential port
Transmission 6-sp sequential manual
Chassis & Body
Layout mid engine/rear drive
Brake system 15.0-in. vented discs, f&r
Wheels cast alloy; 19 x 9J f, 19x13J r
Tires Bridgestone Potenza RE050 Scuderia; 245/35ZR-19 f, 345/35ZR-19 r
Steering type rack & pinion, vari pwr asst
Suspension, f/r upper & lower A-arms, coil springs, electric adj tube shocks, anti-roll bar/upper & lower A-arms, coil springs, electric adj tube shocks, anti-roll bar
Alleen ehhh, hoe kijk je in je dode hoek?
User: pta
pass: pta
Effe downloaden en genieten van een Enzo die lost gaat. Zeker mooi is om te zien hoe erg hij met de neus naar beneden duikt als hij in de remmen gaat
En hoe tiff hem bijna verliest in de laatste bocht. Om er vervolgens vol gas van door te gaan op goed geluk. Dan hoor je die motor het uitschreeuwen van genot en de banden zie je spinnen. Niet dat Ferrari er blij mee was
quote:Thanx, maar eens een topic openen over wie er het volledigst is in zijn topics
Op zaterdag 19 juli 2003 13:12 schreef Kreator het volgende:
Geweldige wagen en topic! .
Ben het filmpie aan het downen.
grtz
Zelf heb ik nog 2 leuke video's gevonden. De eerste is een onboard video van een rondje op Monza in de Enzo, de 2e is een korte driveby-video op de openbare weg...
quote:Geef mij de wagen zelf maar
Op zaterdag 19 juli 2003 23:05 schreef masuyo het volgende:
ik las net in de computer idee dat thrustmaster komt met de:
"Enzo Force Feedback Racing Wheel"
geïnspireerd op het orginele ferrari enzo stuur
Stickers (raamstijlen etc.) zijn inmiddels geplakt, de kleur op de foto wijkt een beetje of door de licht inval irl is ie mooi rood
nog te doen:
-Mooie velgjes
-Goede rij hoogte, lijkt op de foto's net een 4x4 (is t eigenlijk ook )
-misschien nog een randje van de onderkant knippen (is bij de echte zwart maar bij mij rood, had geen zwarte verf en dat soort details zijn vrij moeilijk verfen bij deze kap (had al moeite om de neus etc goed te spuiten door de spitse vormen)
-speigels, weet niet of ze erop komen, vind hem zo wel mooi. (doordat de spiegels niet even groot zijn wordt ie een beetje misvormd vindt ik )
ok nu de echte:
het midden ding is hier zwart, bij de mijne rood omdat ik niet echt zin had in die details, heb ik bij me andere auto's ook niet gedaan en eerlijk gezegd, I don't give a f*ck. ik zeg maar zo, als je het goed ziet jij je niet hard genoeg
Als hij helemaal af is zal ik wel een keer foto's maken van de richtingen op de Ferrari website
Als ferrari freak heeft wonen in hilversum voordelen
quote:Daar geloof ik he-le-maal niks van
Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
quote:Heb je misschien ook een bron?? of is dat uit eigen ervaring??
Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
Tis een mooie auto, design is erg en de prestatie's liegen er ook niet om.
quote:Niet. Anders is het geen dode hoek.
Op zaterdag 19 juli 2003 13:02 schreef daNpy het volgende:Alleen ehhh, hoe kijk je in je dode hoek?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |