abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 19 juli 2003 @ 11:43:38 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_11875068
Vond in de search http://forum.fok.nl/search.php?action=results eigenlijk helemaal geen topic over de Enzo. Toch raar of niet. En aangezien ik hele mooie foto's had gevonden en veel info. Dacht ik dan maak ik er maar 1 aan. Dus bij deze.

quote:
What can we say the new Ferrari Enzo is the most capable sports car we've ever tested. In fact, it set new records in most of our road test categories: best 0-60, 0-100, and quarter-mile times, quickest slalom, and best 80-0 braking distance. Outrageous!
quote:
Its famously fast predecessors already have an established cult following. Simply mention the Ferrari F40 or F50 to a sports car enthusiast and you'll be greeted with a nod of knowing appreciation. At their times, they were the pinnacle of supercar performance.

In that spirit, the masters at Maranello have produced their most potent creation to date, the Enzo. Incorporating more Formula 1 technology than any other Ferrari street car, this latest supercar has the credentials to take on the world's best. Power comes from a 6.0-liter 650-bhp V-12 managed by Ferrari's F1-dervied paddle-operated 6-speed transmission. The chassis is composite, the brakes carbon-ceramic and the body sculpted in the wind tunnel.

Factory performance numbers put the Enzo firmly at the top of the supercar heap with 0-60-mph taking just 3.7 sec., the quarter-mile in 11.0 sec. and a drag-limited top speed of 218 mph. If it has anywhere near the impact of the F40 and F50, the Enzo promises to leave a lasting mark on the supercar ranks. Since the odds are good most of will never see one in the flesh, enjoy these photos of Ferrari's breathtaking new masterpiece. For first-hand driving impressions, pick up a copy of the October 2002 issue on newsstands now.



  • The Enzo makes few compromises on it way to the top of the supercar heap.

  • Every element of the design serves a functional purpose beyond just aesthetics.

  • From above, the Enzo appears more race car than street-legal production car.

  • Scissors-style doors make it relatively easy to get in and out with minimal fuss.

  • Downforce is created through underbody tunnels rather than a big rear wing.

  • How fast is it? Ferrari says 0-60-mph in 3.7 seconds and a top speed of 218 mph.

  • Only 349 Enzos will be produced for worldwide sale priced at around $650,000.

  • Early sketches of the nose and its clearly Formula 1-inspired design theme.

  • A designer's sketch of how the doors swing up and away from occupants.

  • A 3-dimension rendering of the Enzo's carbon fiber monocoque.

  • 3-dimensional computer modeling was used extensively in the Enzo's development.

  • The Enzo's 6.0-liter V-12 pumps out 660 bhp and 484 lb.-ft. of torque.

  • The Enzo employs carbon brake rotors similar to the Formula 1 car's brakes.

  • The cockpit is very businesslike with a mix of carbon fiber, aluminum and leather.

  • Steering wheel and instruments utilize numerous Formula 1 technologies.
  • Dit is natuurlijk wel een natte droom en dat zal het ook wel blijven aangezien er maar 349 worden gemaakt en dan voor een prijs van $650,000 van de fabriek rollen. Hier nog een verzameling van deze auto.

    Ferrari Enzo Specifications
    Curb weight 3010 lb
    Track, f/r 65.3 in./65.0 in.
    Wheelbase 104.3 in.
    Length 185.1 in.
    Width 80.1 in.
    Height 45.2 in.
    Fuel capacity 29.0 gal.
    Engine & Drivetrain
    Engine dohc 48V V-12
    Bore x stroke 92.0 x 75.2 mm
    Displacement 5998 cc
    Compression ratio 11.2:1
    Horsepower (SAE) 660 bhp @ 7800 rpm
    Torque 484 lb-ft @ 5500 rpm
    Fuel delivery elect. sequential port
    Transmission 6-sp sequential manual
    Chassis & Body
    Layout mid engine/rear drive
    Brake system 15.0-in. vented discs, f&r
    Wheels cast alloy; 19 x 9J f, 19x13J r
    Tires Bridgestone Potenza RE050 Scuderia; 245/35ZR-19 f, 345/35ZR-19 r
    Steering type rack & pinion, vari pwr asst
    Suspension, f/r upper & lower A-arms, coil springs, electric adj tube shocks, anti-roll bar/upper & lower A-arms, coil springs, electric adj tube shocks, anti-roll bar

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_11875103
    En what maakt jou bijzonder
    pi_11875258
    Altijd fijn om zo'n auto te zien...... leuke foto's!
    pi_11875626
    Mooie auto
    Heb je misschien er ook een grote wallpaper van?? (1280X1024+)
      zaterdag 19 juli 2003 @ 13:02:47 #5
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_11876110
    Mooie wagen
    * daNpy is Ferrari fan

    Alleen ehhh, hoe kijk je in je dode hoek?

    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
      zaterdag 19 juli 2003 @ 13:06:39 #6
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_11876170
    wat een wagen is dat he en ik vind die remmen nog het mooiste van alles.
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
      zaterdag 19 juli 2003 @ 13:11:06 #7
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_11876215
    Ferrari Enzo (Short)
    Tiff Needell from the TV show "5th Gear" reviews the Ferrari Enzo. [Short version]
    File Size: 58.6 MB
    Requirement: DivX 5.01
    Downloads: 17552
    http://www.racingflix.com/getvideo.asp?v=214&p=6
    Effe inloggen eerst. Speciaal voor jullie aan gemaakt

    User: pta
    pass: pta

    Effe downloaden en genieten van een Enzo die lost gaat. Zeker mooi is om te zien hoe erg hij met de neus naar beneden duikt als hij in de remmen gaat

    En hoe tiff hem bijna verliest in de laatste bocht. Om er vervolgens vol gas van door te gaan op goed geluk. Dan hoor je die motor het uitschreeuwen van genot en de banden zie je spinnen. Niet dat Ferrari er blij mee was

    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
      Official ESF Kreviewer zaterdag 19 juli 2003 @ 13:12:00 #8
    7719 Kreator
    Groetjes, Krea.
    pi_11876225
    Geweldige wagen en topic! .
    If at first you don't succeed, skydiving is not for you.
      zaterdag 19 juli 2003 @ 19:20:49 #9
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_11880807
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 13:12 schreef Kreator het volgende:
    Geweldige wagen en topic! .
    Thanx, maar eens een topic openen over wie er het volledigst is in zijn topics

    Ben het filmpie aan het downen.

    grtz

    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      zaterdag 19 juli 2003 @ 22:35:08 #10
    31611 Svensson
    floeperdefloep :-þ
    pi_11883605
    De eerste en laatste foto kende ik nog niet, thanks!

    Zelf heb ik nog 2 leuke video's gevonden. De eerste is een onboard video van een rondje op Monza in de Enzo, de 2e is een korte driveby-video op de openbare weg...

    Enzo onboard video on Monza
    Enzo driveby video

    You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
    pi_11883687
    Blijft een geile bak
    downloaden gaat met 10kb/s
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
      zaterdag 19 juli 2003 @ 22:44:32 #12
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_11883726
    Het blijft een verschikkelijk mooie wagen!
    Goede openingspost ook!
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      zaterdag 19 juli 2003 @ 23:05:49 #13
    38360 masuyo
    Where will you go
    pi_11884005
    ik las net in de computer idee dat thrustmaster komt met de:
    "Enzo Force Feedback Racing Wheel"
    geïnspireerd op het orginele ferrari enzo stuur
    I’m so sick of speaking words that no one understands
    Is it clear enough that you can’t live your whole life all alone
    I can hear you in a whisper
    But you can’t even hear me screaming
      zaterdag 19 juli 2003 @ 23:06:26 #14
    17283 Cheiron
    Ho ho ho...
    pi_11884014
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 23:05 schreef masuyo het volgende:
    ik las net in de computer idee dat thrustmaster komt met de:
    "Enzo Force Feedback Racing Wheel"
    geïnspireerd op het orginele ferrari enzo stuur
    Geef mij de wagen zelf maar
    Too lazy to be an evil genius..
    PSN ID: Cheironnl
      zaterdag 19 juli 2003 @ 23:34:59 #15
    46254 MewBie
    Uitstellen is een gave.
    pi_11884361
    sorry kan het niet laten om foto's van mn RC kap van de Enzo te laten zien

    Stickers (raamstijlen etc.) zijn inmiddels geplakt, de kleur op de foto wijkt een beetje of door de licht inval irl is ie mooi rood

    nog te doen:
    -Mooie velgjes
    -Goede rij hoogte, lijkt op de foto's net een 4x4 (is t eigenlijk ook )
    -misschien nog een randje van de onderkant knippen (is bij de echte zwart maar bij mij rood, had geen zwarte verf en dat soort details zijn vrij moeilijk verfen bij deze kap (had al moeite om de neus etc goed te spuiten door de spitse vormen)
    -speigels, weet niet of ze erop komen, vind hem zo wel mooi. (doordat de spiegels niet even groot zijn wordt ie een beetje misvormd vindt ik )

    ok nu de echte:

    het midden ding is hier zwart, bij de mijne rood omdat ik niet echt zin had in die details, heb ik bij me andere auto's ook niet gedaan en eerlijk gezegd, I don't give a f*ck. ik zeg maar zo, als je het goed ziet jij je niet hard genoeg

    Als hij helemaal af is zal ik wel een keer foto's maken van de richtingen op de Ferrari website

      FOK!fotograaf zondag 20 juli 2003 @ 08:40:31 #16
    63 Marc H
    - Satan's Livecoach -
    pi_11887618
    Heb hem in het echt gezien, en dan is hij mooier dan op fotos.

    Als ferrari freak heeft wonen in hilversum voordelen

    You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
    pi_11892569
    Foto 1 is gaaf zeg.
    pi_11892885
    mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
    Hopeloos benzine verslaafd
      zondag 20 juli 2003 @ 16:39:56 #19
    56951 Najra
    ---------------
    pi_11892995
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
    mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
    Daar geloof ik he-le-maal niks van
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_11893119
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
    mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
    Heb je misschien ook een bron?? of is dat uit eigen ervaring??
    pi_11893250
    tijdje geleden op tv geweest.... en iedere cheap P2P download kreng heeft er wel filmpjes van... laatst heb ik er nog een gedownt.... het heette 'testdriver drives brandnew ferrari to distruction' oid.... een splinternieuwe 550 marinello was dat en hij ging wel 10 minuten mee toen zei ie BOEM kwam er wat rook onder de motorkap uit... die testrijder doet zo ongeveer 2 ferrari's per dag... hij rijdt ze dus gewoon kapot... ( en niet tegen een muur op ofzo he ) en nouja dat was het... btw ferrari is gewoon fiat.... niet echt top dus... en het is een feit dat die dingen kwalicatief zeeeer belabberd zijn.... ik kan je verder even geen bronnen aanreiken....
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11893338
    Waarschijnlijk was dat dan ook wel de bedoeling van de TEST-rijder.
      zondag 20 juli 2003 @ 16:56:51 #23
    3566 micha
    Sankt Nimmerlein
    pi_11893340
    Waarom blaat je dan als je geen betrouwbare bronnen kan laten zien?

    Tis een mooie auto, design is erg en de prestatie's liegen er ook niet om.

    pi_11893508
    nee idd een ferrari gaat HARD dat ben ik met je eens maar kwalicatief is t brol haha t spijt me dat ik geen harde bewijzen heb maar ik ben nou eenmaal onderandere autogek en verdiep me totaal in dat soort onzin hahaha
    Hopeloos benzine verslaafd
      zondag 20 juli 2003 @ 17:08:21 #25
    36959 Furby
    Geile neuk Harrie
    pi_11893559
    quote:
    Op zaterdag 19 juli 2003 13:02 schreef daNpy het volgende:

    Alleen ehhh, hoe kijk je in je dode hoek?


    Niet. Anders is het geen dode hoek.
    Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
    Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
      zondag 20 juli 2003 @ 17:19:50 #26
    56951 Najra
    ---------------
    pi_11893767
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 17:05 schreef Youp het volgende:
    nee idd een ferrari gaat HARD dat ben ik met je eens maar kwalicatief is t brol haha t spijt me dat ik geen harde bewijzen heb maar ik ben nou eenmaal onderandere autogek en verdiep me totaal in dat soort onzin hahaha
    sure
    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_11893785
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 17:05 schreef Youp het volgende:
    nee idd een ferrari gaat HARD dat ben ik met je eens maar kwalicatief is t brol haha t spijt me dat ik geen harde bewijzen heb maar ik ben nou eenmaal onderandere autogek en verdiep me totaal in dat soort onzin hahaha
    ai... Jij hebt er echt geen verstand van. Het klopt dat testrijders Ferrari tot en met de grens testen en dat ze niet stoppen voordat de motor ploft, maar A: dat duurt wel wat langer dan 10 minuten, B: dat is nodig om verder te kunnen ontwikkelen.

    De krachtbronnen van Ferrari hebben altijd al tot de besten ter wereld behoort en zijn waarschijnlijk ook de besten. De bouwkwaliteit bleef tot en met de 348 soms wat achter op die van concurrent Porsche (die dan ook bekend staat om haar bouwkwaliteit) maar sinds de F355 doet Ferrari daarin zeker niet onder voor Porsche.

    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
      zondag 20 juli 2003 @ 17:22:30 #28
    31611 Svensson
    floeperdefloep :-þ
    pi_11893825
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
    mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
    Wat een onzin zeg, die tijd is echt al lang voorbij. En dan nog is het zwaar overdreven...

    Trouwens, die 550 Maranello waar je het over had, was een 456 GT en de "rook" werd veroorzaakt door een koelslang die lossprong. Oké, dat hoort natuurlijk ook niet te gebeuren, maar 't is nog lang geen opgeblazen motor, zoals jij zegt...

    You must have big rats, if you need Hattori Hanzo's steel...
      FOK!fotograaf zondag 20 juli 2003 @ 19:51:30 #29
    48846 Xilantof
    I keep you in the holes
    pi_11896470
    sorry,
    ik vind het niet echt mooi..........
    Xilantof Flickrt
    foto-nerd
    pi_11896685
    quote:
    ai... Jij hebt er echt geen verstand van. Het klopt dat testrijders Ferrari tot en met de grens testen en dat ze niet stoppen voordat de motor ploft, maar A: dat duurt wel wat langer dan 10 minuten, B: dat is nodig om verder te kunnen ontwikkelen.
    De krachtbronnen van Ferrari hebben altijd al tot de besten ter wereld behoort en zijn waarschijnlijk ook de besten. De bouwkwaliteit bleef tot en met de 348 soms wat achter op die van concurrent Porsche (die dan ook bekend staat om haar bouwkwaliteit) maar sinds de F355 doet Ferrari daarin zeker niet onder voor Porsche.

    dat zou kunnen maar jij kan net zo goed als ik een ferrarimotor opblazen... geef in de 1 maar eens volgas en trek m door t rood heen... zodra je boven de 9000 toeren komt zegt ie vanzelf plof.... maar goed... qua kwaliteit lopen ze toch wel ver achter op de japanners alle europese en amerikaanse merken btw... (niet alle japanners zijn goed maar wel toyota mitshubishi en honda bijv.) en als je met een ferrari 10.000 km doet waar hij voor gemaakt is (HARD rijden dus) dan is t blok echt niet meer zo mooi van binnen dan wil ik de zuigers en cilinders wel eens van dichtbij bekijken zitten lekker vol met groeven enzo

    [Dit bericht is gewijzigd door Youp op 20-07-2003 20:07]

    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11896724
    quote:
    Wat een onzin zeg, die tijd is echt al lang voorbij. En dan nog is het zwaar overdreven...
    Trouwens, die 550 Maranello waar je het over had, was een 456 GT en de "rook" werd veroorzaakt door een koelslang die lossprong. Oké, dat hoort natuurlijk ook niet te gebeuren, maar 't is nog lang geen opgeblazen motor, zoals jij zegt...
    die auto van het filmpje wat ik bedoel was WEL een 550 marinello dat werd er nadrukkelijk bijgezegd en je hoorde ook heel duidelijk een oorverdovende KNAL en KRAK wat duidt op een opgeblazen en of vastgelopen motor wat er btw ook nadrukkelijk bijgezegd werd en JA DIE auto was binne 10 minuten kapot...
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11896762
    quote:
    dat zou kunnen maar jij kan net zo goed als ik een ferrarimotor opblazen... geef in de 1 maar eens volgas en trek m door t rood heen... zodra je boven de 9000 toeren komt zegt ie vanzelf plof....
    Afgezien van de toerenbegrenzer, is er wel wat meer voor nodig om een Ferrari-motor om zeep te helpen. Je wint niet de 24 uur van Le Mans en Formule 1-wereldtitels omdat je geen motoren kunt bouwen. Voor het overige zal elke motor uiteindelijk bezwijken aan dergelijke mishandeling.
    quote:
    maar goed... qua kwaliteit lopen ze toch wel ver achter op de japanners alle europese en amerikaanse merken btw... (niet alle japanners zijn goed maar wel toyota mitshubishi en honda bijv.) en als je met een ferrari 10.000 km doet waar hij voor gemaakt is (HARD rijden dus) dan is t blok echt niet meer zo mooi van binnen
    Inderdaad. Een Ferrari-blok is gebouwd om hard (snel) mee te rijden. Een dergelijk blok moet dan ook aan hele andere vereisten voldoen dan het 1,6l blokje dat in een Corolla ligt.
    quote:
    dan wil ik de zuigers en cilinders wel eens van dichtbij bekijken zitten lekker vol met groeven enzo
    Kijk dan ook ff naar het blok van een Honda NSX die dezelfde behandeling heeft ondergaan.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_11896799
    en nog wat... mn neef is 1e automonteur en die heeft ook wel eens aan een ferrari gesleuteld... hij is er niet echt gek van.... en ik ben btw ook bezig met opleiding motorvoertuigentechniek (havo was niks voor me) aan de MTS en ik lul niet zomaar vanalles uit mn nek
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11896854
    euhm ik heb t niet over een 1,6 corolla maar ik heb t bijv. over de Honda S2000 V-tech of de EVO 7 enzo op het gebied van gewone auto's speelt ieder merk zoon beetje ferrari weg het blijft immers fiat.... en DAAR heb ik wel ervaringen mee SLECHTE ervaringen of nouja familieleden en kennisen van me
    Hopeloos benzine verslaafd
      zondag 20 juli 2003 @ 22:43:37 #35
    56000 Patrick281
    Oldskool fokker!
    pi_11899867
    quote:
    Op zondag 20 juli 2003 16:34 schreef Youp het volgende:
    mooi karretje.. wat jammer alleen dat het een ferrari is.... 10 seconden op topsnelheid rijden en je hebt een blowup als je dat niet meemaakt dan rij je er ongeveer max 10.000 km mee en dan is hij gaar dan kan je een nieuwe kopen
    Klopt mensen..
    Ik heb vorige week een artikel gelezen over merkentrouwheid en daar bleek Ferrrari het laagst te scoren van allemaal~wegens kwaliteitsproblemen !
    Alle nieuwe eigenaars van een Ferrari vorig jaar hebben 'm alweer verkocht .. en maar 1 daarvan kocht weer een Ferrari.
    Volgens mij ligt het ten dele omdat de auto grotendeels met de hand wordt gebouwd.
    Ik heb zelf een handgebouwde motor en dat kan je op sommige details duidelijk zien.
    Terwijl je verwacht dat het beter is dan een seriegeval.
    Misschien komt het doordat niets beter en nauwkeuriger werkt dan een robotautofabriek.

    Ik ben het er ook liever niet mee eens bij een Ferrari.. maar het uittesten zal wel nooit lukken.

    ..Hoewel .. dat is ook geen instelling

    pi_11901226
    maaruh wrom houden die bakkin in gumball etc het dan wel zo lang vol

    oh en youp...... als je het grote ferrari afzeik topic wilt open ga je gang maar hier is nou wel genoeg

    oh en nog iets....... havo 2 vingers in me neus .......

    .......oh en ffs geef bronnen etc want van de vriend van me vader van me opa van me neef van me nicht verhalen zijn kut

    [Dit bericht is gewijzigd door VanDread op 20-07-2003 23:51]

    en toen.....
    pi_11901893
    quote:
    Klopt mensen..
    Ik heb vorige week een artikel gelezen over merkentrouwheid en daar bleek Ferrrari het laagst te scoren van allemaal~wegens kwaliteitsproblemen !
    Alle nieuwe eigenaars van een Ferrari vorig jaar hebben 'm alweer verkocht .. en maar 1 daarvan kocht weer een Ferrari.
    Volgens mij ligt het ten dele omdat de auto grotendeels met de hand wordt gebouwd.
    Ik heb zelf een handgebouwde motor en dat kan je op sommige details duidelijk zien.
    Terwijl je verwacht dat het beter is dan een seriegeval.
    Misschien komt het doordat niets beter en nauwkeuriger werkt dan een robotautofabriek.
    Ik ben het er ook liever niet mee eens bij een Ferrari.. maar het uittesten zal wel nooit lukken.

    ..Hoewel .. dat is ook geen instelling


    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11901964
    quote:
    maaruh wrom houden die bakkin in gumball etc het dan wel zo lang vol
    oh en youp...... als je het grote ferrari afzeik topic wilt open ga je gang maar hier is nou wel genoeg

    oh en nog iets....... havo 2 vingers in me neus .......

    .......oh en ffs geef bronnen etc want van de vriend van me vader van me opa van me neef van me nicht verhalen zijn kut


    sorry zoals al eerder gezegd ik heb geen bronnen voor je... misschien moet je eens vergelijkingstest lezen in de autovisie / autoweek / autokampioen daar wordt je een stuk wijzer van en btw over dat HAVO.... volgens de tests enzo hoor ik op het atheneum of op het gymnasium thuis..... het probleem is alleen dat ik allergisch ben voor theorie... ik HAAT in een hokje gestopt worden met een aantal mensen en dan als kuddedieren allemaal het zelfde leren... nee dankje ik ga liever naar de MTS waar ik iets leer wat ik in de praktijk kan toepassen en waar ik met mn handen mag werken.... en ik kom ook wel op de HTS en heel misschien nog op de T uni terecht... t duurt alleen iets langer allemaal... maar dat heb ik er graag voor over ik heb dat hele standaart middelbare school gedoe niet nodig
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11902050
    Sorry, maar ik kan hem nog steeds niet mooi vinden.
    Qua Ferrari ga ik nog steeds liever voor een 355.
    Renault Clio 1.5 dCi
    pi_11902370
    Jeetje, Ferrari maakt mooie auto's, hoor... Maar dit model is toch wel erg veel "geinspireerd" door de Lamborghini Countach.
    Ars longa, vita brevis
      maandag 21 juli 2003 @ 01:20:50 #41
    56951 Najra
    ---------------
    pi_11903050
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 00:34 schreef motown het volgende:
    Jeetje, Ferrari maakt mooie auto's, hoor... Maar dit model is toch wel erg veel "geinspireerd" door de Lamborghini Countach.
    Zeg wat is dit. Een wedstrijdje wie de grootste onzin neer kan kalken in dit topic.

    This space is reserved for a very funny quote I stole to make me look half the dumbass I truly am.
    pi_11903163
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 01:20 schreef Najra het volgende:

    [..]

    Zeg wat is dit. Een wedstrijdje wie de grootste onzin neer kan kalken in dit topic.


    Een hoekige neus en deuren die draaien. Goed, bij deze auto gaan ze schuin omhoog, in plaats van dat ze volledig vertikaal draaien, maar toch.
    Ars longa, vita brevis
    pi_11903630
    die enzo is pure poezi op wielen
      maandag 21 juli 2003 @ 08:22:45 #44
    8389 astra
    ...met peugeot 307SW!
    pi_11904622
    Enzo is en blijft een zeer apart vormgegeven auto, en hoe langer ik er naar kijk, hoe mooier ik hem vind

    En verder, tja, Ferrari is erg slecht. Natuurlijk. Daarom winnen ze ook de ene na de andere race (formule 1, 24 uur van Le Mans.)
    Ach, de schrijfstijl (interpunktie etc.) van de grote kritiekleveraar zonder argumenten, bronnen of bewijs uit dit topic zegt mij al genoeg.

    Astra is papa! van Lars
      maandag 21 juli 2003 @ 10:02:09 #45
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_11905438
    Tuurlijk 10 min op de top rijden en de Ferrari is naar de klote
    Wat denk je nou zelf lijp. Als dat zo zou zijn. Waarom rijden er dan nog zo veel ouwe ferrari,s rond En dat filmpje waar jij het over heb zie je een 456GT 3X door een bocht heen rijden zonder te remmen. Maar af remmen op de motor is hoge toeren. Op een gegeven moment knalt er een slang los en daar hoor je plop door en zie je rook. De motor slaat ook meteen uit. Waarom gaan motoren in de 360 modena challence dan zo lang mee? Die motoren houden het dik 4 wedstrijden uit. Dan worden er pas onderdelen vervangen. Puur om de betrouwbaarheid te garenderen. En je neem mag dan aan een Ferrari gesleutelt hebben. Maar aan een ferrari sleutelen is niet dat je even doet. Dat is weg gelegt voor specialisten. En niet jan lul die aan mercedes BV werkt.
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_11905549
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 01:32 schreef motown het volgende:

    [..]

    Een hoekige neus en deuren die draaien. Goed, bij deze auto gaan ze schuin omhoog, in plaats van dat ze volledig vertikaal draaien, maar toch.


    Dus nu mag geen 1 fabrikant meer een auto met een hoekige neus en draaiende deuren maken ofzo?
    pi_11905839
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 10:02 schreef ook_gek het volgende:
    Tuurlijk 10 min op de top rijden en de Ferrari is naar de klote
    Wat denk je nou zelf lijp. Als dat zo zou zijn. Waarom rijden er dan nog zo veel ouwe ferrari,s rond En dat filmpje waar jij het over heb zie je een 456GT 3X door een bocht heen rijden zonder te remmen. Maar af remmen op de motor is hoge toeren. Op een gegeven moment knalt er een slang los en daar hoor je plop door en zie je rook. De motor slaat ook meteen uit. Waarom gaan motoren in de 360 modena challence dan zo lang mee? Die motoren houden het dik 4 wedstrijden uit. Dan worden er pas onderdelen vervangen. Puur om de betrouwbaarheid te garenderen. En je neem mag dan aan een Ferrari gesleutelt hebben. Maar aan een ferrari sleutelen is niet dat je even doet. Dat is weg gelegt voor specialisten. En niet jan lul die aan mercedes BV werkt.
    Als je al een ferrari kunt kopen kun je ook wel de reparatie kosten betalen.

    Of ze het echt zo kort uithouden, misschien wel maar pak een andere auto, jaag die 10 seconden flink in het rood en ze zullen waarschijnlijk ook ploffen.

    pi_11906005
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 10:29 schreef erikh het volgende:

    [..]

    Als je al een ferrari kunt kopen kun je ook wel de reparatie kosten betalen.

    Of ze het echt zo kort uithouden, misschien wel maar pak een andere auto, jaag die 10 seconden flink in het rood en ze zullen waarschijnlijk ook ploffen.


    Onzin, ik weet niet of daar nog veel verschil enzo in zit bij auto's....
    maaar ik rij dagelijk in een starlet 1.1 uit het jaar 90 ofzo, dat ding gaat 110 in zijn 2 (ik weet ook niet wat ze met dat dingen gedaan hebben)
    en dit test ik wel vaker ff uit, ding loopt nog steeds perfect hor
    Net zoals mijn eigen oude XR3 die ik ook wel een paar keer ff flink in het rode heb laten lopen...
    Ik weet wel dat het erg slecht is/kan zijn, maar ze rijden allemaal nog
    pi_11907668
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 10:38 schreef Che_Guevara het volgende:

    [..]

    Onzin, ik weet niet of daar nog veel verschil enzo in zit bij auto's....
    maaar ik rij dagelijk in een starlet 1.1 uit het jaar 90 ofzo, dat ding gaat 110 in zijn 2 (ik weet ook niet wat ze met dat dingen gedaan hebben)
    en dit test ik wel vaker ff uit, ding loopt nog steeds perfect hor
    Net zoals mijn eigen oude XR3 die ik ook wel een paar keer ff flink in het rode heb laten lopen...
    Ik weet wel dat het erg slecht is/kan zijn, maar ze rijden allemaal nog


    toerenbgrenzer

    Ik heb hier een focus die ik ook wel eens flink in het rood heb gedaan maar dan slaat de toerenbegrenzer aan. Ook bij mijn honda civic 1.3 uit 90 trek ik hem echt flink door maar op gegeven moment gaat hij gewoon neit verder.

    pi_11910086
    Jah ok, maar dat heeft zo'n ferrari dan toch ook, dus is er toch niks aan de hand?
    pi_11910514
    ik zeg nog maar 1 ding... lees vergelijkingstests en idd op het circuit doen ze het goed daar zeg ik verder ook niets van! heb je mij horen zeiken over prestaties??
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_11910531
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 00:15 schreef Youp het volgende:

    ik HAAT in een hokje gestopt worden met een aantal mensen en dan als kuddedieren allemaal het zelfde leren...

    ik heb dat hele standaard middelbare school gedoe niet nodig


    ff serieus (en oftopic ) je leert toch in je uppie en niet met die kuddedieren? imho zijn vwo figuren juist geen hokjesmensen.....
    en ik hoop dat je instelling veranderd want anders zal HTS je zwaar tegenvallen
    ik zou ook tot de top 4 % van wiskundige in nederland behoren maar meestal snap ik het toch nietzo best
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 01:32 schreef motown het volgende:
    Een hoekige neus en deuren die draaien. Goed, bij deze auto gaan ze schuin omhoog, in plaats van dat ze volledig vertikaal draaien, maar toch.
    ohjee hij heeft ook 2 koplamunits en 4 wielen!!!!! goed bezig herman slaat echt nerges op...... appels met peren komt in me op

    het is een meesterlijke auto met ubergeile techniek ...... de kwaliteit van een van gogh is misschien ook niet geweldig maar hij is wel bijzonder, mooi en duur *kijkt nog es naar de muur* ..........ohja daar hangt geen van gogh

    en toen.....
    pi_12655582
    Check ook es op

    WWW.WRECKEDEXOTICS.COM

    kan je zien wat ze ermee doen...

      zaterdag 23 augustus 2003 @ 15:33:57 #54
    51391 S4ndro
    Nee echt? Nee! Oh.
    pi_12656542
    Prachtige bak, leuke filmpjes ook. Dat de huidige Ferrari's zo snel stuk gaan, daar geloof ik geen reet van, als je niet te vaak overtoeren maakt en de wagen goed (laat) onderhoud(en) is er niks aan de hand.
    Wie heeft er nog high quality pictures (1024x768 als het even kan)?
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 15:40:24 #55
    42975 GrymReaper
    En dat bedoel ik nou!
    pi_12656673
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 14:46 schreef Us het volgende:
    Check ook es op

    WWW.WRECKEDEXOTICS.COM

    kan je zien wat ze ermee doen...


    Kan ook met Panda's
    -PIEP- -PIEP-Dit is de Automatische-Signature van GrymReaper - toets na de piep uw bericht-PIEP-
    pi_12658178
    offtopic
    quote:
    Op maandag 21 juli 2003 00:15 schreef Youp het volgende:
    ik HAAT in een hokje gestopt worden met een aantal mensen en dan als kuddedieren allemaal het zelfde leren...

    ik heb dat hele standaard middelbare school gedoe niet nodig


    --------------------------------------------------------------------------------

    ff serieus (en oftopic ) je leert toch in je uppie en niet met die kuddedieren? imho zijn vwo figuren juist geen hokjesmensen.....
    en ik hoop dat je instelling veranderd want anders zal HTS je zwaar tegenvallen
    ik zou ook tot de top 4 % van wiskundige in nederland behoren maar meestal snap ik het toch nietzo best


    om maar een voorbeeld te noemen... de meeste havo figuren weten niet wat ze willen.. en de meeste gaan ook niet naar de hts die hebben de havo af en dan zitten ze... ja en nu? als ik even rondkijk in mijn 'ex-klas' op de havo... dan zitten daar allemaal van die standaard tuups die niets te doen hebben en niet weten wat ze op school doen en maar gaan omdat ze leerplichtig zijn... zo zat ik ook op de havo alleen wist ik wel wat ik wou en dat was NIET op de havo zitten niets doen en niets leren... ik wou wel wat leren en iets wat me intresseert en iets wat ik leuk vind vandaar dat ik naar de MTS ben gegaan... HTS komt nog... maar ik ga er wel heen... daar zitten ook mensen die weten wat ze willen die gaan er voor die leren ook allemaal het zelfde maar die zitten niet te etteren en te vervelen enzo... de havo wordt iedereen naartoe geschopt die van de basisschool komt idem vwo idem mavo idem lts zoiets als de HTS daar kies je voor idem MTS idem uni etc.
    Hopeloos benzine verslaafd
    pi_12663440
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 16:37 schreef Youp het volgende:
    offtopic
    [..]

    om maar een voorbeeld te noemen... de meeste havo figuren weten niet wat ze willen.. en de meeste gaan ook niet naar de hts die hebben de havo af en dan zitten ze... ja en nu? als ik even rondkijk in mijn 'ex-klas' op de havo... dan zitten daar allemaal van die standaard tuups die niets te doen hebben en niet weten wat ze op school doen en maar gaan omdat ze leerplichtig zijn... zo zat ik ook op de havo alleen wist ik wel wat ik wou en dat was NIET op de havo zitten niets doen en niets leren... ik wou wel wat leren en iets wat me intresseert en iets wat ik leuk vind vandaar dat ik naar de MTS ben gegaan... HTS komt nog... maar ik ga er wel heen... daar zitten ook mensen die weten wat ze willen die gaan er voor die leren ook allemaal het zelfde maar die zitten niet te etteren en te vervelen enzo... de havo wordt iedereen naartoe geschopt die van de basisschool komt idem vwo idem mavo idem lts zoiets als de HTS daar kies je voor idem MTS idem uni etc.


    ...... uh ik snap er de ballen van idem dit idem dat idem zo? ik volg jou verbanden ofzo etc niet helemaal
    afijn laat iig maar hangen want die post had ik iig al dik een maand gepost en dis echt een ouwe

    alhoewel de Enzo natuurlijk wel de bruutste wreedste geilste etc auto is ter wereld (...... nog eens..... die eerst foto is echt bijzonder )

    en toen.....
      zaterdag 23 augustus 2003 @ 20:42:04 #58
    57724 WattaFakka
    Het was fijn...
    pi_12663637
    ... hier geweest te zijn!!!!
    pi_12663841
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 20:42 schreef WattaFakka het volgende:
    [afbeelding]
    Leuk, maar post er dan eens een van een Enzo
    pi_12673436
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 20:51 schreef Virus.NL het volgende:

    [..]

    Leuk, maar post er dan eens een van een Enzo


    zie de stijfheid van die F50 trouwes, omkeren en doorrijden lijkt het wel ...... maar voor de rest is het beetje vreemd plaatje
    en toen.....
    pi_12674018
    Ik mis bij dat laatste plaatje alleen de playmobil poppetjes nog
    pi_12674139
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 11:17 schreef VanDread het volgende:

    [..]

    zie de stijfheid van die F50 trouwes, omkeren en doorrijden lijkt het wel ...... maar voor de rest is het beetje vreemd plaatje


    Hij heeft zijn deur opengedaan, en is gewoon uitgestapt
    Maar ik vind het een erg slechte kwaliteit foto, lijkt wel een beetje nep.
    pi_12678790
    is een hele vette gave auto!!!!!
    SLOW IS WISE .....FAST IS NICE
    Face your fears Live your dreams
    pi_12682663
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 12:17 schreef Virus.NL het volgende:

    [..]

    Hij heeft zijn deur opengedaan, en is gewoon uitgestapt
    Maar ik vind het een erg slechte kwaliteit foto, lijkt wel een beetje nep.


    En aan de sneeuw te zien ligt hij er al een tijdje.
    When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
    pi_12684424
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 18:34 schreef Argento het volgende:

    [..]

    En aan de sneeuw te zien ligt hij er al een tijdje.


    misschien sneeuwde het hard........ dus dat is niet te zeggen....... dat het in NL nou niet zo hard sneeuwt wil niet zeggen dat dit ergens anders niet kan binnen een half uurtje
    en toen.....
    pi_12687669
    quote:
    Op zaterdag 23 augustus 2003 14:46 schreef Us het volgende:
    Check ook es op

    WWW.WRECKEDEXOTICS.COM

    kan je zien wat ze ermee doen...


    Zit niet eens een Enzo bij!
    "There are no short cuts to any place worth going"
    - Beverly Sills
    pi_12688271
    deze ferrari vind ik meer omschreven als:

    een mooie vrouw zonder kont. ik heb er een keer naast gestaan, maar die achterkant is niet af. net een f40 zonder vleugel.

    Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
    pi_12688437
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 22:20 schreef -PassY- het volgende:
    deze ferrari vind ik meer omschreven als:

    een mooie vrouw zonder kont. ik heb er een keer naast gestaan, maar die achterkant is niet af. net een f40 zonder vleugel.


    Ik heb de enzo nog niet in levende lijve gezien, maar ik denk dat zo'n taartschep niet op zo'n moderne auto past.
    Op de F40 daarentegen staat ie geweldig
    pi_12689573
    quote:
    Op zondag 24 augustus 2003 22:26 schreef Virus.NL het volgende:

    [..]

    Ik heb de enzo nog niet in levende lijve gezien, maar ik denk dat zo'n taartschep niet op zo'n moderne auto past.
    Op de F40 daarentegen staat ie geweldig


    ik heb het ook niet over een kaasschaaf. ik vind de achterkant gewoon mager en saai. net alsof er een deadline gehaald moest worden en er een lijn getrokken is en klaar.

    hij klinkt wel lekker trouwens

    Problemen bestaan niet, je weet alleen de oplossing niet.
    pi_12793916
    De enzo is idd n gave bak, ik heb hem afgelopen zondag kunnen bewonderen bij kroymans in hilversum. heb nog wat pics geschoten .

    ik heb een beetje staan praten met een verkoper, de betrouwbaarheid laat af en toe inderdaad te wensen over. Maar wat wil je anders? de meeste ferrari's worden er maar +/- 300-500 van gebouwd, terwijl serieproductie zoals opels etc met een miljoenen oplage gebouwd worden. Een fout zal dus veel sneller opgemerkt worden en verholpen. Bij een auto met een kleine oplage valt een fout minder snel op.

    Maar Ferrari blijft de ultieme sport-auto voor mij :D dus dat wordt sparen

    Maargoed nog ff wat pics





    :9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~:9~ the horror

    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')