abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:17:00 #1
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_11657529
Aangezien ik zo'n vermoeden heb dat in andere subforums dit topic vrij snel op slot zal zitten, doordat een of andere mod vindt dat het te speculatief is omdat het nog niet op cnn.com staat, vind ik het het meest gepast om het hier te posten. Mocht het opgepikt worden door de mainstream media dan kan het altijd nog naar een ander subforum verplaatst worden.

Afijn, het gaat dus om mogelijke (en dan zeg ik het nog netjes) stemfraude in stemmachines van de stemmachinefabrikant Diebold die tijdens verschillende verkiezingen in de USA zijn gebruikt.

Hier een fractie van het hele rapport:

quote:
How We Discovered The Backdoor

The story of how this story emerged is a great tale in itself, most of which has already been told in this report by Bev Harris.

SYSTEM INTEGRITY FLAW DISCOVERED AT DIEBOLD ELECTION SYSTEMS
http://www.scoop.co.nz/mason/stories/HL0302/S00052.htm

The short version of the story is relatively simple.

In the course of investigating the issue of the integrity of new electronic voting machines Bev Harris learned that people around the world had been downloading from an open FTP site belonging to Diebold Election Systems one of the leading manufactures of voting systems.

This website contained several gigabytes of files including manuals, source codes and installation versions of numerous parts of the Diebold voting system, and of its vote counting programme GEMS.

Realising we had stumbled across what might be the equivalent of the Pentagon Papers for elections, the full contents of this website have been secured around the world at several locations. The original website was itself taken down on January 29th 2003.

We can now reveal for the first time the location of a complete online copy of the original data set.


Dit is een cliffhanger zodat je nieuwsgierig wordt om het helemaal te lezen.

Als dit allemaal waar is dan is het mogelijk een nog groter schandaal dan de Watergate-affaire van 3 decennia terug.
Lees hier de volledige nieuwberichten (ze zijn gemirrord op deze site, omdat de serverload van www.scoop.co.nz enorm hoog is op 't moment).

Deel 1 - Hoe de backdoor werd opgemerkt

Deel 2 - De details van het systeem

Het bericht uit februari waarmee het balletje begon te rollen

Dan is er ook nog de site van de "whistleblower" http://www.blackboxvoting.com met nog meer achtergronden etc. Binnenkort komt er tevens een boek uit van die bewuste Bev Harris, genaamd "Black Box Voting" waar nog meer uit de doeken wordt gedaan.

In een woord (smiley):

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:22:02 #2
6941 APK
Factual, I think.
pi_11657585
Jezus, waarom zijn dat altijd van die lange zeikartikelen waar die links naar verwijzen.

Maak gewoon een nieuwsbericht zoals het ANP zou doen.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:29:20 #3
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_11657678
Denk je dat dit enige kans maakt als ik het als een teletekst-berichtje zou schrijven zonder links etc.?

Het gaat juist om de achtergrond van het verhaal, omdat dat essentieel is om het te begrijpen!

Het is niet verplicht om het te lezen hoor, nieuws wat nog geen "nieuws" is, is niet in hapklare brokken voor te schotelen.

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:34:48 #4
6941 APK
Factual, I think.
pi_11657745
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:29 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Denk je dat dit enige kans maakt als ik het als een teletekst-berichtje zou schrijven zonder links etc.?
Die links mogen best, maar de sites waar ze naar verwijzen ergeren mij.
Kan net zo goed weer zo'n 8 maart 2003 ding zijn om een boek te verkopen.

Als je alles gelezen hebt kun je de openingspost volgens mij best duidelijker stellen.

Een korte samenvatting met de hoofdpunten ipv een teaser.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_11657867
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:34 schreef APK het volgende:

[..]

Die links mogen best, maar de sites waar ze naar verwijzen ergeren mij.
Kan net zo goed weer zo'n 8 maart 2003 ding zijn om een boek te verkopen.

Als je alles gelezen hebt kun je de openingspost volgens mij best duidelijker stellen.

Een korte samenvatting met de hoofdpunten ipv een teaser.


Korte samenvatting (heb het net ff snel doorgelezen:)

- Het systeem gebruikt voor elektronisch stemmen is niet veilig want:
- Bepaalde data bestanden met uitslagen stonden op vrij toegankelijke FTP sites
- Het programma zelf dat gebruikt wordt om de stemmen te verwerken is niet veilig, er kunnen vrij simpel veranderingen gemaakt worden in het aantal stemmen, en deze veranderde stemmen zouden weer geupload kunnen worden naar de onveilige FTP

pi_11657876
je vergeet 1 belangrijk ding:

in de states werken ze met kiesmannen en die hoeven zich helemaal niet aan "wat het volk zegt" te houden

dat dit apparaat speculatieve resultaten kan opleveren... ok...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_11657970
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:44 schreef E_Motion het volgende:
Korte samenvatting (heb het net ff snel doorgelezen:)
Da's wel weer erg kort. Kun je het misschien iets uitgebreider samenvatten, met wat achtergronden etc.? Maar ook weer niet te lang?
pi_11657972
ik heb het ff gelezen maar er wordt dus alleen aangegeven dat het mogelijk is. Er is geen enkel bewijs of zelfs maar een aanwijzing dat dit uiteindelijk ook gebeurd is...
You scumbag, you maggot, you cheap lousy faggot, happy christmas your arse, I pray God it's our last...
pi_11658006
O, en misschien kun je belangrijkste zinnen even vetgedrukt maken. Da's altijd makkelijk om te lezen.
  woensdag 9 juli 2003 @ 01:57:03 #10
6941 APK
Factual, I think.
pi_11658011
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:53 schreef rogiernota het volgende:
ik heb het ff gelezen maar er wordt dus alleen aangegeven dat het mogelijk is. Er is geen enkel bewijs of zelfs maar een aanwijzing dat dit uiteindelijk ook gebeurd is...
Daarvoor moet je natuurlijk het boek van Bev Harris kopen.

Is dit trouwens niet meer iets voor Digital Corner? Ik vind het niet echt een Truth topic.

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_11658115
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:57 schreef APK het volgende:
Daarvoor moet je natuurlijk het boek van Bev Harris kopen.

Is dit trouwens niet meer iets voor Digital Corner? Ik vind het niet echt een Truth topic.


Tja, als je eerst het boek moet kopen kan-ie beter in Kunst & Literatuur denk ik. Maar ook RL soaps komt in aanmerking denk ik, die zaak duurt immers al zolang... Misschien kan 1 van de modjes 'm verplaatsen?
  woensdag 9 juli 2003 @ 02:31:20 #12
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_11658296
quote:
Korte samenvatting (heb het net ff snel doorgelezen:)
- Het systeem gebruikt voor elektronisch stemmen is niet veilig want:
- Bepaalde data bestanden met uitslagen stonden op vrij toegankelijke FTP sites
- Het programma zelf dat gebruikt wordt om de stemmen te verwerken is niet veilig, er kunnen vrij simpel veranderingen gemaakt worden in het aantal stemmen, en deze veranderde stemmen zouden weer geupload kunnen worden naar de onveilige FTP
Nee, fout, je haalt 2 dingen door elkaar.

Samenvatting:

Het programma waarmee Diebold (de stemmachinefabrikant) werkt en bijbehorende data is door een fout van de beheerder van de site van Diebold via een open FTP-poort in handen gekomen van bepaalde mensen (het publiek).

Door een analyse van het programma waarmee de Diebold-machines werken, is men er achter gekomen dat:

-de machine werkt met meerdere "layers" waarin de stemmen worden opgeslagen. In layer 1 zitten de originele stemmen, terwijl die ook in layer 2 worden opgeslagen. Nu kan men (een kwaadwillende) vrij makkelijk in layer 2 komen via "remote access" (backdoor, opzettelijk of niet) of gewoon via degene die de software bedient, en daar het aantal stemmen veranderen + nog een heleboel meer en dat "live" als de stemmen "geteld" worden in de computer.

-de sporen makkelijk uitwisbaar zijn, omdat er tevens op een kinderlijk simpele manier in de logfile geknoeid kan worden.

Er wordt inderdaad niet ultieme "factual evidence" gegeven (zoals eerder opgemerkt) DAT er geknoeid is, maar er is nogal wat "circumstantial evidence" omtrent bepaalde personen (politici) die bijvoorbeeld een aandeel hebben in het bedrijf Diebold, waarmee tevens dus gestemd is op diezelfde politici.


De totale bulk aan informatie die men via die open-FTP-site bemachtigd heeft is men nu aan het onderzoeken (zijn nogal wat GigaBytes) om nog meer feiten van het programma en bijbehorende files boven tafel te krijgen. Je kunt de files zelf downloaden om mee te zoeken en daarna posten op het forum van de site www.blackboxvoting.com

Het hierboven geschrevene is wat ze tot nu toe gevonden hebben. Het feit dat zo'n cruciaal systeem op zo'n eenvoudige manier te manipuleren is is gewoonweg schokkend te noemen. En dat ermee geknoeid is is nog niet onomstotelijk bewezen, maar het riekt er wel naar, zie Deel 1.

Zo misschien beter, APK?

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 9 juli 2003 @ 02:47:09 #13
24717 Pierre_Smirnoff_2
War=Peace Ignorance=Strength
pi_11658371
Op Slashdot.org hebben ze het verhaal al opgepikt zie ik net:

http://slashdot.org/articles/03/07/08/1949200.shtml?tid=103&tid=126&tid=99

"If this were a dictatorship, it'd be a heck of a lot easier, just so long as I'm the dictator" -- U.S. President G.W.Bush
  woensdag 9 juli 2003 @ 09:33:10 #14
46114 DzjieDub
M'n initialen, wat doe je
pi_11659423
Er was toch al veel meer bewijs?
- Florida, de staat waar het uiteindelijk om draaide, wordt bestuurd door de broer van George Bush. Die heeft op een gegeven moment de hertelling stopgezet - net op het moment dat George voorstond.
- Degene die deze beslissing ongedaan had kunnen maken - het is after all kiezersbedrog - is een neef van George W.
- De stembiljetten waren onduidelijk - door de kolomindeling dachten veel mensen op democraten te stemmen maar die stemmen bleken - achteraf - naar de republikeinen te gaan
- Er zitten veel Amerikanen in het buitenland - traditioneel stemmen de meesten van hen Republikeins; normaal moet hun stem afgestempeld (met datum en tijd) zijn bij het postkantoor van het land waar ze zitten voordat de stembussen in de VS dicht zitten. In dit geval echter kwamen er stemmen binnen die werden goedgekeurd maar die pas lang na de deadline waren afgestempeld.

...lijkt me toch meer een onderwerpje voor GC of OOG.

De cursus "Omgaan met teleurstellingen" gaat vandaag helaas niet door
  woensdag 9 juli 2003 @ 19:42:29 #16
55630 MokroKees
Chaulerah Gek
pi_11670401
In POL is er ook al een topic over stemfraude..
(ookal lijken de POL-lers het te negeren, misschien te schokkend ofzow )
kèk lekkah naajje ège sig, Fok feez
  donderdag 10 juli 2003 @ 00:48:16 #17
6941 APK
Factual, I think.
pi_11676378
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 02:31 schreef Pierre_Smirnoff_2 het volgende:
Zo misschien beter, APK?
Veel beter!

Bedankt.
Nu inderdaad nog zien te achterhalen of er echt op die manier gefraudeerd is....

Want er was inderdaad ook nog dit (Heeft Michael Moore ook al eens mooi op een rijtje gezet in 'Stupid white men'):

quote:
Op woensdag 9 juli 2003 09:33 schreef DzjieDub het volgende:
Er was toch al veel meer bewijs?
- Florida, de staat waar het uiteindelijk om draaide, wordt bestuurd door de broer van George Bush. Die heeft op een gegeven moment de hertelling stopgezet - net op het moment dat George voorstond.
- Degene die deze beslissing ongedaan had kunnen maken - het is after all kiezersbedrog - is een neef van George W.
- De stembiljetten waren onduidelijk - door de kolomindeling dachten veel mensen op democraten te stemmen maar die stemmen bleken - achteraf - naar de republikeinen te gaan
- Er zitten veel Amerikanen in het buitenland - traditioneel stemmen de meesten van hen Republikeins; normaal moet hun stem afgestempeld (met datum en tijd) zijn bij het postkantoor van het land waar ze zitten voordat de stembussen in de VS dicht zitten. In dit geval echter kwamen er stemmen binnen die werden goedgekeurd maar die pas lang na de deadline waren afgestempeld.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_11692818
quote:
Op woensdag 9 juli 2003 01:57 schreef APK het volgende:

[..]

Daarvoor moet je natuurlijk het boek van Bev Harris kopen.

Is dit trouwens niet meer iets voor Digital Corner? Ik vind het niet echt een Truth topic.


Mee eens.
Omdat er in Politiek al zoiets staat, dan maar in Digital Corner.
  donderdag 10 juli 2003 @ 20:42:46 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_11692845
Het is loeiende kolder, maar dat zeg ik ook al in Electronische stemmachines en fraude wat over hetzelfde gaat. Daar maar verder, dus.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')