abonnement Unibet Coolblue
pi_11457407
Een paar maanden geleden kwam mijn moeder in het ziekenhuis te liggen, waardoor ik hier thuis 'achterbleef' met een broertje & zusje. Mijn schoolwerk is toen helemaal de mist ingegaan, maar we zouden "zo snel mogelijk thuishulp" krijgen. Ik had immers uitgelegd dat ik mijn school niet mag verpesten omdat ik dan niet door mag en van school af.

"Nee, dat lukt wel," was het antwoord. Nu, eind juni (mam heeft in januari haar ziekenhuis-opname gehad) hebben we nog steeds geen thuishulp gezien en sta ik op een kritieke lijst, ik moet misschien van school af. En dat terwijl dat helemaal niet nodig was geweest als ik een beetje hulp had gehad!

Maak ik enige kans als ik de thuiszorg of dergelijks aanklaag? Ik heb nu wel een jaar 'weggegooid' doordat ik een paar maanden 'uitgeschakeld' ben geweest. Ik had beter gewoon het huis kunnen laten voor wat het was (= een hele grote bende) en aan school blijven werken.

Mon 'en!
pi_11457421
quote:
Op maandag 30 juni 2003 06:26 schreef bloempjuh het volgende:
Een paar maanden geleden kwam mijn moeder in het ziekenhuis te liggen, waardoor ik hier thuis 'achterbleef' met een broertje & zusje. Mijn schoolwerk is toen helemaal de mist ingegaan, maar we zouden "zo snel mogelijk thuishulp" krijgen. Ik had immers uitgelegd dat ik mijn school niet mag verpesten omdat ik dan niet door mag en van school af.

"Nee, dat lukt wel," was het antwoord. Nu, eind juni (mam heeft in januari haar ziekenhuis-opname gehad) hebben we nog steeds geen thuishulp gezien en sta ik op een kritieke lijst, ik moet misschien van school af. En dat terwijl dat helemaal niet nodig was geweest als ik een beetje hulp had gehad!

Maak ik enige kans als ik de thuiszorg of dergelijks aanklaag? Ik heb nu wel een jaar 'weggegooid' doordat ik een paar maanden 'uitgeschakeld' ben geweest. Ik had beter gewoon het huis kunnen laten voor wat het was (= een hele grote bende) en aan school blijven werken.


Je hebt ook geen regeling kunnen treffen met je school?
pi_11457431
quote:
Op maandag 30 juni 2003 06:48 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Je hebt ook geen regeling kunnen treffen met je school?


Wel 'n beetje, maar als de examencommissie niet akkoord gaat heb ik alsnog een probleem
Mon 'en!
pi_11457433
quote:
Op maandag 30 juni 2003 07:05 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Wel 'n beetje, maar als de examencommissie niet akkoord gaat heb ik alsnog een probleem


Als je het hele verhaal uitlegt moet dat toch gene problem worden? Dit lijkt me een legitieme reden om je nog een kans te geven

Succes gewenst iig

pi_11457459
Als je je verhaal aan de examencommissie voorlegt, is de commissie verplicht om verzachtende omstandigheden in overweging te nemen.
To err is human, but to really foul things up requires a computer.
  maandag 30 juni 2003 @ 08:30:35 #6
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_11457612
quote:
Op maandag 30 juni 2003 07:25 schreef Scorpionsworld het volgende:
Als je je verhaal aan de examencommissie voorlegt, is de commissie verplicht om verzachtende omstandigheden in overweging te nemen.
Jah, dat dacht ook ook. Nu had je andere verplichtingen, maar het is in feite niet veel anders dan dat je zelf ziek zou zijn. Als je pfeiffer hebt en je kan een half jaar niet op school komen, kunnen ze je toch ook niet eraf schoppen?

ergens vind ik het ook wel jouw fout. vanaf 2e week geen hulp had je iedere dag aan de lijn moeten hangen van 'goedemorgen, is er vandaag al hulp beschikbaar?'.

pi_11457692
quote:
Op maandag 30 juni 2003 08:30 schreef Fearlezz het volgende:

[..]
ergens vind ik het ook wel jouw fout. vanaf 2e week geen hulp had je iedere dag aan de lijn moeten hangen van 'goedemorgen, is er vandaag al hulp beschikbaar?'.


Ohja.. ik had ook niets beters te doen
Mon 'en!
pi_11457980
Aanklagen zal risicovol zijn. Ze zeiden 'zo snel mogelijk...' dus er is geen termijn genoemd door de thuiszorginstantie.

Als je het toch wilt proberen kun je natuurlijk wel een schadevergoeding eisen. Je zult dan heel duidelijk moeten kunnen bewijzen dat:

- De thuiszorginstantie je benadeeld heeft,
- De thuiszorginstantie andere spoedgevallen WEL voorrang geeft,
- Jij door deze omstandigheden school hebt gemist,
- De kosten van het jaar extra school daardoor indirect hun schuld zijn,
- Dat je school WEL had gehaald als de thuiszorg WEL was verleend.

Hiernaast moet je inzichtelijk maken wat de financiele schade precies is, medische verklaringen meenemen, enzovoort. Vergeet niet dat dergelijke organisaties altijd goede advocaten meenemen. Die hebben altijd een streepje voor.

Succes en sterkte!

[Dit bericht is gewijzigd door TheMosselman op 30-06-2003 09:58]

pi_11461223
quote:
Op maandag 30 juni 2003 09:25 schreef TheMosselman het volgende:
Aanklagen zal risicovol zijn. Ze zeiden 'zo snel mogelijk...' dus er is geen termijn genoemd door de thuiszorginstantie.

Als je het toch wilt proberen kun je natuurlijk wel een schadevergoeding eisen. Je zult dan heel duidelijk moeten kunnen bewijzen dat:

- De thuiszorginstantie je benadeeld heeft,
- De thuiszorginstantie andere spoedgevallen WEL voorrang geeft,
- Jij door deze omstandigheden school hebt gemist,
- De kosten van het jaar extra school daardoor indirect hun schuld zijn,
- Dat je school WEL had gehaald als de thuiszorg WEL was verleend.

Hiernaast moet je inzichtelijk maken wat de financiele schade precies is, medische verklaringen meenemen, enzovoort. Vergeet niet dat dergelijke organisaties altijd goede advocaten meenemen. Die hebben altijd een streepje voor.

Succes en sterkte!


Of de examencommissie kan een goede bui hebben. Dat wacht ik eerst even af..
Mon 'en!
  maandag 30 juni 2003 @ 14:41:15 #10
53211 Umm-Qasr
Fatality!!!
pi_11463814
quote:
Op maandag 30 juni 2003 06:26 schreef bloempjuh het volgende:
Een paar maanden geleden kwam mijn moeder in het ziekenhuis te liggen, waardoor ik hier thuis 'achterbleef' met een broertje & zusje. Mijn schoolwerk is toen helemaal de mist ingegaan, maar we zouden "zo snel mogelijk thuishulp" krijgen. Ik had immers uitgelegd dat ik mijn school niet mag verpesten omdat ik dan niet door mag en van school af.

"Nee, dat lukt wel," was het antwoord. Nu, eind juni (mam heeft in januari haar ziekenhuis-opname gehad) hebben we nog steeds geen thuishulp gezien en sta ik op een kritieke lijst, ik moet misschien van school af. En dat terwijl dat helemaal niet nodig was geweest als ik een beetje hulp had gehad!

Maak ik enige kans als ik de thuiszorg of dergelijks aanklaag? Ik heb nu wel een jaar 'weggegooid' doordat ik een paar maanden 'uitgeschakeld' ben geweest. Ik had beter gewoon het huis kunnen laten voor wat het was (= een hele grote bende) en aan school blijven werken.


Een uitspraak van hun kant als 'zo snel mogelijk' is helaas niet voldoende voor een overeenkomst tussen jou en de thuiszorginstantie. Als je een overeenkomst met hen gehad zou hebben, kon je ze maybe aanspreken wegens wanprestatie. Maar nu die ovk er niet is, zou je ze naar mijn mening voor onrechtmatige daad kunnen aanklagen. Maar dit is niet zonder risico's. Ze kunnen we heel makkelijk onderuit komen. Ik denk helaas dat je niet veel kunt doen. Je had wat beter de zaken op orde moeten hebben, een schriftelijk contract bijvoorbeeld of een instantie ingeschakeld....

Maar ik hoop dat ik er naast zit

Before all else, be armed.
pi_11464579
quote:
Op maandag 30 juni 2003 08:45 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Ohja.. ik had ook niets beters te doen


Tja, het soms moet je ff wat dingen i.d.d. weten ja. Maar hij/zij die roept dat je iedere dag had moeten bellen heef twel gelijk. Wil je werk bij een uitzendbureau, iedere dag bellen. Wil je thuiszorg (blijkbaar) iedere dag bellen. Zo werkt het! Goede leer voor de volgende keer!

Ik denk dat je geen kans maakt. De fout ligt niet bij de thuiszorg instelling immers hebben die mensen ook geen oneindige voorraad werknemers. Pas als zij nalatig zijn geweest met je behandeling dan heb je een kans. En daarnaast, aanklagen is vermoedelijk niet je slimste optie, de ombudsman werkt beter!
Wat je zou doen is ongeveer te verklaren met: stel je staat in de file en je mist je trein die je naar je sollicitatie gesprek voert. Dan klaag je de andere automobilisten aan omdat je geen nieuwe baan hebt.

Je zal afhankelijk zijn van de examencommissie, vermoedelijk zullen die gezien je toestand met de hand over het hart strijken. Echter heb je de examencommisie of je mentor/mentrix ervan op de hoogte gesteld? Vooraf melden is altijd makkelijker dan achteraf lullen!

Veel succes,

Danmark... more usefull every day!
pi_11465035
quote:
Op maandag 30 juni 2003 15:20 schreef Blommetje het volgende:

[..]
Je zal afhankelijk zijn van de examencommissie, vermoedelijk zullen die gezien je toestand met de hand over het hart strijken. Echter heb je de examencommisie of je mentor/mentrix ervan op de hoogte gesteld? Vooraf melden is altijd makkelijker dan achteraf lullen!

Veel succes,


Ja, mentor weet ervan, tutor weet ervan.. Iedereen die het moet weten weet dat ik 'een beetje een rottig jaar heb gehad'..
Mon 'en!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')