abonnement Unibet Coolblue
pi_11397347
Weet iemand hoe lang het doorgaans duurt voordat dat spul aanslaat?
Ik zit nu op dag 3 van de 5-daagse kuur, maar tot nu toe zijn m'n klachten alleen maar erger geworden. Maar goed, aangezien ik geen enkele ervaring met antibiotica heb, heb ik geen flauw idee of het normaal is dat je de eerste dagen geen enkel effect merkt. Iemand enig idee?
Kheb nu al bijna 2 weken een flinke keelontsteking, en ik begin het goed zat te worden.
Are you pondering what I'm pondering?
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:00:16 #2
57086 Allantois
Vis een optie?
pi_11397610
Ligt eraan welk antibioticum je slikt en wat je ziekte is (keelonsteking) en wat daar je verwekker van is...
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:01:12 #3
27760 Abednegoo
Burning through your firewall
pi_11397634
meestal werkt de antibiotica pas echt goed op de laatste of ena laatste dag. Het is geen wonderpil natuurlijk, en moet eerst de bacterien zien te vinden in je lichaam.

aangezien bacterien jammer genoeg ook niet achterlijk zijn gaan deze vaak naar bloedarme plaatsen, zodat de AB er niet goed bijkan. Het kan ook zo zijn dat je geen bacteriele infectie hebt, maar een virale infectie. dan kan je slikken wat je wilt, maar gaat het niet over. Een virus duurt ongeveer een week of 2 tot 3 voor het over is. Doe je weinig aan verder.

hou het ff in de gaten, en ga anders naar je arts toe

wiiiehoe :)
pi_11397701
Hm ik zit ook aan mijn 2e 5 daagse kuurtje in 3,5 week tijd, maar ik merk wel zeker na 3 dagen meestal verbetering. Geloof dat dat wel normaal is eigenlijk... Dat het niet direct werkt is ook normaal. Even geduld nog denk ik, zou mijns inziens nu wel snel verbetering moeten komen. Kan overigens ook dat de antibiotica die je nu krijgt niet breed genoeg aangrijpt op alle bactieren dus dat ie op deze ontsteking niet werkt. Dat is waarschijnlijk de reden dat ik nu in korte tijd aan mijn 2e zit, omdat de vorige het niet helemaal had verholpen ofzo
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:00 schreef Allantois het volgende:
Ligt eraan welk antibioticum je slikt en wat je ziekte is (keelonsteking) en wat daar je verwekker van is...
He ook geneeskunde in Rotterdam

[Dit bericht is gewijzigd door Essiepessie op 26-06-2003 20:16]

Please, find my happy place!
  donderdag 26 juni 2003 @ 20:06:23 #5
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_11397774
een keelinfectie is doorgaans geen virusinfectie, en wat de termijn betreft, het kan zelfs zijn dat de medicatie aanslaat nadat de kuur afgelopen is.

Je hebt namelijk 2 soorten antibiotica; bacteriedodende en zongenaamde bacteriestatische antibiotica. De eerste pakt de bacterie zelf aan en dood hem, de tweede grijp in op de groei van bacterien. Bacterien die aanwezig dood het niet, maar er komen geen nieuwe bij.

Het kan dus zijn dat je nog klachten hebt van de bacterien die nog in je keel aanwezig zijn.

Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_11397778
Volgens mijn huisarts slaat een anti-bioticum na een dag of 3 aan.
Dan moet je dus vermindering van je klachten gaan merken.

En dan nu even mijn eigen gedoe op jou projecteren:
Jij hebt net als ik al 2 weken een keelontsteking, en in je vorige topic klaagde je over enorme vermoeidheid en dacht je aan Pfeiffer.
Heb je je bloed al laten prikken daarvoor?
Want zolang je daar geen duidelijkheid over hebt is een anti-bioticum juist helemaal niet goed.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_11406099
quote:
Op donderdag 26 juni 2003 20:06 schreef shmoopy het volgende:
Volgens mijn huisarts slaat een anti-bioticum na een dag of 3 aan.
Dan moet je dus vermindering van je klachten gaan merken.

En dan nu even mijn eigen gedoe op jou projecteren:
Jij hebt net als ik al 2 weken een keelontsteking, en in je vorige topic klaagde je over enorme vermoeidheid en dacht je aan Pfeiffer.
Heb je je bloed al laten prikken daarvoor?
Want zolang je daar geen duidelijkheid over hebt is een anti-bioticum juist helemaal niet goed.


Nou, ik heb net de eerste pil van dag 4 met veel pijn en moeite binnen weten te krijgen, maar tot nu toe is het alleen maar erger geworden. Eerst zat het alleen aan de rechterkant, nu zit het voor m'n gevoel overal in m'n hoofd.

Ik ben dinsdag dus naar de huisarts gegaan en heb letterlijk gevraagd of wat ik had geen Pfeiffer zou kunnen zijn, toen zei hij iets over koortsperioden die elkaar afwisselen, wat ik niet had. (Althans, ik had mijn temperatuur nooit gemeten, maar 40 graden merk je wel. Nu heb ik trouwens wel vaker koorts, maar dat kan net zo goed door de antibiotica komen volgens de bijsluiter. ) Daarnaast was mijn linkerklier niet zo erg gezwollen. Daarom heb ik volgens hem geen Pfeiffer, en hoefde ik ook geen bloed te prikken. Toen ie in m'n keel keek, riep ie meteen dat het besmettelijke keelontsteking was. Ik dacht naja, als hij het zo zeker weet...

Are you pondering what I'm pondering?
pi_11407225
Als ik jou was zou ik ieder geval een belletje doen naar de huisarts. Het zou echt wel minder moeten worden. Bovendien vind ik het erg vreemd dat hij Pfeiffer vanwege afwezigheid van koortsklachten en 1 niet opgezwollen klier gelijk uitsluit. Bij mijn huisarts kwam ik enkel met de klacht van lichtelijke vermoeidheid en echt niks van dat alles wat jij nu hebt en bleek toch ook echt Pfeiffer te hebben. Verder is even een briefje uitschrijven om bloed laten prikken, als jij dat wil, niet zoveel gevraagd zou je zeggen... Ken meer mensen waarbij de huisarts daar echt geen probleem van maakt als jij zelf bang bent voor Pfeiffer. Maar goed, ik wil het vertrouwen in jouw huisarts niet wegnemen. Er zal vast een verschil zijn in de manier waarop de keelklachten zich bij Pfeiffer en bij een bactierele ontsteking manifesteren. Als ik nou al wat jaartjes verder was kon ik je misschien beter helpen.
Please, find my happy place!
pi_11411404
Ik ben net bij de andere huisarts geweest (de zoon van de vorige, ze hebben samen een praktijk), en die dacht wel meteen aan Pfeiffer, ook omdat die antibiotica totaal niet aanslaan. Hij heeft me meteen doorgestuurd naar het ziekenhuis, en daar hebben ze bloed geprikt. Vanmiddag zou de uitslag bekend moeten zijn.
*nerveus*
Are you pondering what I'm pondering?
pi_11415597
Goed, even een update voor als het iemand interesseert...
Uit die test kwam dat het in ieder geval een virus is (whoohoo, eindelijk die gore antibiotica niet meer ). Pfeiffer kwam 'zwak positief' uit de test, was dus niet overtuigend aan te tonen. Daarom willen ze nog een test doen, na het weekend.
Wat moet ik hier nou weer van maken? Een virus kan alles zijn! Pfeiffer, griep, SARS...
O jee, ga ik nu niet offtopic omdat ik geen antibiotica meer slik?
Are you pondering what I'm pondering?
  vrijdag 27 juni 2003 @ 22:28:37 #11
46605 Mahavishnu
I've seen things.
pi_11421482
Ik heb een hekel aan antibiotica. Vier jaar geleden heb ik drie antibioticakuren in een jaar moeten ondergaan tegen achtereenvolgens longontsteking, voorhoofdsholteontsteking en terugkerende voorhoofdsholteontsteking.

Ik ben heel erg slecht in pillen slikken en deze pillen waren echt The Mother Of All Pills. Uiteindelijk heb ik ze toch naar binnen kunnen werken door ze te vierendelen en vermengd met appelmoes door te slikken.

Ugh.

Maaruhm... succes met je whatever-it-is.

Like carrots, handbags, cheese, toilets, Russians, planets, hamsters, weddings, poets, Stalin, Kuala Lumpur, pygmys, budgies, Kuala Lumpur, carrots, handbags, cheese.
pi_11423367
Ik had van die 'oplosbare' pillen. Nou, het loste dus voor geen meter op. Volgens de bijsluiter moest er ongeveer 100 mL water bij om het weg te krijgen, ik heb steeds 3 glazen per pil nodig gehad. Wat een vieze troep was dat... En achteraf ook nog eens voor niks. Nu is gebleken dat het een virus is, i.p.v. een bacterie, hoef ik de kuur niet eens af te maken.
Are you pondering what I'm pondering?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')