De krent is kleiner, donkerder van kleur, droger en hij smaakt iets zuurder dan de rozijn.
quote:Zo zo. Een kenner?
Op donderdag 19 juni 2003 15:52 schreef Tijn het volgende:
Krenten en rozijnen zijn beiden gedroogde druiven. Krenten worden echter altijd gemaakt van het druiven-ras Raisin de Korinthe (oorspronkelijk uit Griekenland dus, en daar dankt 'ie z'n naam ook aan). Rozijnen kunnen van allerlei soorten druiven zijn gemaakt.De krent is kleiner, donkerder van kleur, droger en hij smaakt iets zuurder dan de rozijn.
Daarom zitten er dan ook meer rozijnen in een krentenbrood
Krenten zijn hard..rozijntjes zacht..
quote:Ja dat ze verschillend zijn wistik wel, maar niet precies wat.
Krenten en rozijnen zijn beiden gedroogde druiven. Krenten worden echter altijd gemaakt van het druiven-ras Raisin de Korinthe (oorspronkelijk uit Griekenland dus, en daar dankt 'ie z'n naam ook aan). Rozijnen kunnen van allerlei soorten druiven zijn gemaakt.De krent is kleiner, donkerder van kleur, droger en hij smaakt iets zuurder dan de rozijn.
Dus...
Thanx!
quote:Een Googleaar
Op donderdag 19 juni 2003 15:52 schreef Glacius het volgende:[..]
Zo zo. Een kenner?
Als Google het niet vindt, bestaat het niet.
[Dit bericht is gewijzigd door Tijn op 19-06-2003 15:57]
quote:Dus een zwarte druif kan ook gewoon een rozijn zijn?
quote:Ja, je hebt rozijnen in allerlei kleuren (afkomstig van de kleuren druiven). Maar zodra de gedroogde druif in kwestie van de Korintische-soort is, is het een krent.
Op donderdag 19 juni 2003 15:57 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dus een zwarte druif kan ook gewoon een rozijn zijn?
quote:ga weg man - je bent gewoon stoer
Op donderdag 19 juni 2003 15:54 schreef Tijn het volgende:[..]
Een Googleaar
Als Google het niet vindt, bestaat het niet.
geef maar toe!
quote:Mm, vreemd. Rozijnen zijn toch altijd behoorlijk licht van kleur. Vandaar dat ik dat dacht...
Op donderdag 19 juni 2003 15:59 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, je hebt rozijnen in allerlei kleuren (afkomstig van de kleuren druiven). Maar zodra de gedroogde druif in kwestie van de Korintische-soort is, is het een krent.
quote:Dat hoeft helemaal niet, de bekendste rozijnen (de Sultana-soort) zijn hartstikke donker:
Op donderdag 19 juni 2003 16:00 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Mm, vreemd. Rozijnen zijn toch altijd behoorlijk licht van kleur. Vandaar dat ik dat dacht...
quote:Ik zie het ja...
Op donderdag 19 juni 2003 16:02 schreef Tijn het volgende:[..]
Dat hoeft helemaal niet, de bekendste rozijnen (de Sultana-soort) zijn hartstikke donker:
quote:Tja en ook langs de kant van de weg, parken e.d. zie je heel vaak krentebomen. En ik heb ook vaak krenten geplukt (en gegeten uiteraart) Dus....
Op donderdag 19 juni 2003 15:57 schreef freaky-me het volgende:
wij hebben een krentenboom in de tuin..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |