abonnement Unibet Coolblue
pi_10984418
Gistermiddag was ik het spel The Sims aan het installeren. Ik ging even weg om wat te drinken te halen, en dacht "als ik straks terug kom staat het balkje wel op 100%".

Nou, niet dus.
Toen ik terug kwam was heel windows afgesloten, en zag ik een zwart scherm.Even later leek het of de pc opnieuw opgestart werd. Ik zag er de ernst nog niet van in omdat ik dacht dat het wel zou komen omdat ik een nieuw programma (The Sims dus) had geinstalleerd. Vreemd genoeg kon ik me van de keren daarvoor dat ik dat spel geinstallled had, niet meer herinneren dat ie opnieuw opstartte, maar oke.

Dat "opstarten" ging echter niet helemaal vlekkeloos. Er kwam o.a. "Pri Master HDD error" in het scherm te staan en wat later "CMOS settings Wrong".

Dit zegt mij dus allemaal niks maar tis niet al te best geloof ik

Ik weet dat het niet aan het spel The Sims ligt, want dat heb ik dus al meerdere keren erop gezet en eraf gehaald de afgelopen 2 jaar.

Wat kan dit zijn, en belangrijker nog, kan iemand me helpen?

Is ie gecrasht, en ben ik alles kwijt?!??! (ik kan nu dus niet meer bij windows XP) of is er iets anders misgegaan??!??!

En wat moet ik doen??

(ff voor de duidelijkheid, op mijn eigen pc kan ik helemaal niks meer, en typ dit nu op een andere)

pi_10984434
Ziet je Bios de HD nog wel
Probeer hem anders een keer te proberen op een andere PC.
pi_10984440
Die is waarschijnlijk stuk ja. Wat je kunt proberen is alle IDE device loskoppelen en opnieuw aansluiten.
pi_10984460
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:50 schreef hielkej het volgende:
Ziet je Bios de HD nog wel
Probeer hem anders een keer te proberen op een andere PC.
Hm ja in dat bios scherm staat achter alles 'auto'.
pi_10984479
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:51 schreef gelly het volgende:
Die is waarschijnlijk stuk ja. Wat je kunt proberen is alle IDE device loskoppelen en opnieuw aansluiten.
maar hoe kan dat dan, zo opeens??
en btw ik ben een leek op dit gebied, wat is IDE decive???
pi_10984506
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:52 schreef Athanasia het volgende:

[..]

maar hoe kan dat dan, zo opeens??
en btw ik ben een leek op dit gebied, wat is IDE decive???


Je harde schijf is een IDE device, net als je CDROM speler Dus, alle kabels loshalen, pc starten, pc uitzetten, kabels weer aansluiten en pc starten. De kabels van je harde schijf dan he

En sja, je harde schijf kan gewoon spontaan de geest geven, niks aan te doen. Heb je geen garantie meer ?

[Dit bericht is gewijzigd door gelly op 09-06-2003 14:54]

pi_10984512
hang je hd is een in andere computer
en als hij het doet ff virusscanner er over heen halen
De waarheid is hard , gelukkig is de muur nog altijd harder
pi_10984673
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:52 schreef Athanasia het volgende:

[..]

maar hoe kan dat dan, zo opeens??
en btw ik ben een leek op dit gebied, wat is IDE decive???


Ik denk dat dit niets gaat worden, maar je kast opendraaien weet je wel en dan die dikke kabels (die grijze) even opnieuw in je hd drukken..of andere IDE kabel.
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
pi_10984766
oke ik ga dat dan maar proberen vanmiddag, hopen dat het goed komt.

thanks iedereen en als jullie nog tips hebben, alles is welkom.

pi_10984782
quote:
Op maandag 9 juni 2003 14:52 schreef Athanasia het volgende:

[..]

maar hoe kan dat dan, zo opeens??
en btw ik ben een leek op dit gebied, wat is IDE decive???


Harde schijven gaan soms kapot, net als mensen en dieren.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_10984825
maarem nog ff dit, als jullie mijn verhaal lezen, is het dan vrij duidelijk dat mijn harde schijf kapot is? of kan het nog wat anders zijn!??
pi_10984897
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:10 schreef Athanasia het volgende:
maarem nog ff dit, als jullie mijn verhaal lezen, is het dan vrij duidelijk dat mijn harde schijf kapot is? of kan het nog wat anders zijn!??
Hij in zoverre wel "kapot" ja, maar misschien valt die nog te maken, ff virus scanner eroverheen...kabels opnieuw aansluiten, nieuwe kabels, opstartdisk..er valt van alles te proberen nog natuurlijk! so don't give up
Slapelopze nachten? Daar lig ik niet wakker van....
  maandag 9 juni 2003 @ 15:28:23 #13
40991 Wer-Al_Zwowe
Caught in a landslide
pi_10985182
Het kan misschien helpen om je BIOS te resetten. Dit kun je doen door bij het opstarten op de op het beeld aangegeven knop te drukken (meestal DEL).

Je komt dan in een menu. Hier staat als goed is Load Fail/Save Defaults. Ga met de pijltjestoetsen hier naartoe en druk op ENTER. Ga dan naar "Save and exit".

Als het goed is start de PC nu opnieuw op en misschien zit die je HD.

P.S. Je kunt je BIOS ook resetten door een batterij op het moederbord even te ontkoppelen, maar dat kan het beste door een ervaren persoon gedaan worden.

P.S. 2 Je harde schijf is waarschijnlijk niet kapot.

No escape from reality
pi_10986704
quote:
Op maandag 9 juni 2003 15:28 schreef Wer-Al_Zwowe het volgende:
Het kan misschien helpen om je BIOS te resetten. Dit kun je doen door bij het opstarten op de op het beeld aangegeven knop te drukken (meestal DEL).

Je komt dan in een menu. Hier staat als goed is Load Fail/Save Defaults. Ga met de pijltjestoetsen hier naartoe en druk op ENTER. Ga dan naar "Save and exit".

Als het goed is start de PC nu opnieuw op en misschien zit die je HD.

P.S. Je kunt je BIOS ook resetten door een batterij op het moederbord even te ontkoppelen, maar dat kan het beste door een ervaren persoon gedaan worden.

P.S. 2 Je harde schijf is waarschijnlijk niet kapot.


Ik hoop echt dat ie nie kapot is. Heb nu meerdere adviezen gekregen, als ik ze uitgeprobeert heb dan zal ik hier een verslagje typen over of het wel of niet gelukt is.

bedankt allemaal.

pi_10991275
Welk merk is de schijf?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')